lidl myyjältä totuus lidlistä

liidel !!!

Jatkona toiseen ketjuun.

Paikka on täysin perseestä. Olen ollut töissä kaikissa hok elannolla ja keskolla samoissa hommissa mutta lidl on kyllä oikea persereikä.

En suosittele kenellekään. Kuuluisa "lidl lisä" jota joku hehkutti nostavan parhaaksi palkaksi alalla on todellisuudessa 5-20 euroa/kk tuntien mukaan, joita todellakaan ei saa niin paljon kuin haluaa tai sitten annetaan liikaa. Täydellistä joustamattomuutta.

Paikka on perseestä, olen siis vielä lidlissä töissä mutta haen jatkuvasti muualle. Tulojen puolesta en tarvitsisi kyseistä paskahommaa mutta miksen ottaisi paskahommasta paria euroa kuin olisin ilman?

Koulutukseni ei riitä ns kunnon hommiin vaikkakin työtulot ovat alle 30% kuukausituloistani, niinpä teen paskahommia ja sisällä nauran muiden työntekijöiden kärsimykselle, asiakkaiden typeryydelle ja kukaan ei tiedä tästä mitään.

Työnjohto perustuu työntekijän itsetunnon murentamiseen ja siten yliotteen saamiseen tästä --> maksimaalinen tehokkuus. Häpeän tunne syyllistämällä "tee nopeammin, tehokkaammin paremmin" lisää tehokkuutta ihmisen hyvinvoinnin kustannuksella. Toimipaikassani kokoaikaiset myyjät ovat oikeita persereikiä, nämä on juuri koulutettu saamaan kaikki teho osa-aikaisista resursseista. Todella rasittavia vakitekijöitä, asenne aivan ihmeellinen. Alentavan kuuloista toimintaa asiakkaita ja kanssaduunareita kohtaan. Ja se tehokkuusajattelu, en ymmärrä mitä nämä TUNTIPALKATUT DUUNARIT välittävät että tehdään nyt tehokkaammin jotta saksalaismijardööriomistajat saavat enemmän hilloa. Jeee! tehokkuus on huipussaan, oho palkkani on sama, noh mitä tuosta saksalaisomistajat tykkäävät.

Tuotteet ovat paskaa, hinnat eivät sen halvempia kuin monessa muussa kaupassa mutta työolot ovat täydellisen hirveät.

Ja nyt kun ihmettelette no miksen pysynyt muissa kaupoissa, noh työsuhteet niihin oli määräaikaisia ja lidl-lisä houkutti.

54

19813

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siellä kaupassa

      olotila viestittyy melko voimakkaasti meihin asiakkaisiin asti.
      Mutta mitä siitä, kumminkin käyn siellä joskus asioimassa kun tulen töistä ja kauppanne on sopivasti kotimatkan varrella.
      Viikonloppuisin asioin ns. kunnon palveluasenne myymälässä missä minua katsotaan kassalla silmiin, ollaan siistin oloisia ja muutenkin myönteisiä.
      Sillai kiva kun teillepäin ei myöskään tarvitse olla ystävällismielisiä vaan saa rauhassa olla ja mököttää kassalla niinkuin tekin.
      Saatte ihan sitä mitä haette.

      • liidel

        olen oikeasti erinomainen asiakaspalvelija, se on liidelin systeemi joka vie mehut ja kaiken ilon työstä "palvella ja tarjota ruokaostoselämys".

        Lidl ei ole elämysten tuottamista, lidlissä asiakas ottaa hyllystä tavarat (etsii itse jos ei jotain heti löydy, myyjien tuntitehokkuudet on laskettu niin ettei meillä todellakaan ole aikaa vastailla asiakkaiden kysymyksiin tms.) maksaa ne kassalla (siirtäen kärryyn, ei pakata kassalla) ja lähtee ulos kuin olisi jo.

        Joko tekee hommat nopeasti "tai työt loppuu". Ja kun ne tekee niin että ehtii aikatauluihin niin heti on tehtävä nopeammin, paremmin ja enemmän.

        Päälle jatkuva syyllistäminen, kyttääminen, asennevammaiset vakityöntekijät jne niin onko se ihme että kassat ei jaksa hymyillä tms. Ei siellä makseta hymyilystä vaan siitä että luetaan 40 tuotetta minuutissa, rahastetaan ja rahastetaan seuraava, seuraava ja seuraava. Näistä on kuulkaa tarkat PROSESSIOHJEET meillä miten kassatyöskentelyn pitää olla tehokasta. Ja jos se on niin aina voi tehdä nopeammin ja siitä kuulen joka vuoro.

        Jos ei sitten työpanos ole riittävästi niin nipistetään työntekijän tunneissa, jos osa-aikainen. Pidetään varpaillaan ja nöyryytetään siten että "ei tollasta paskaa haluta, me halutaan nopeutta ja tehokkuutta", vaikka miten nopea on niin aina pitää olla nopeampi.

        Uskon että aika moni lidliläinen on finaalissa ja itkee itsensä uneen kun laskut on maksettava ja tunteja ei vaan saa tarpeeksi, tai kun haluisi kerätä rahaa opiskeluihin mutta niitä tunteja ei saa kunnolla (niinpä: yli 30v ei lidleissä ole kun on niin paska paikka, kaikki yksikössä muutamaa asennevammaista vakityöläistä lukuunottamatta on nuoria opiskelijoita) Noh ei minua tuo tulopuoli koske koska rahaa on ja voisin irtisanoutua jos niin haluaisin milloin tahansa, mutta ne muut...

        On kiva nähdä se paskempi puoli, mitä ei ole pakko sietää kun on taloudellisesti vapaa valitsemaan tekeekö paskahommia vai ei :)


      • Taidat olla asennevammainen
        liidel kirjoitti:

        olen oikeasti erinomainen asiakaspalvelija, se on liidelin systeemi joka vie mehut ja kaiken ilon työstä "palvella ja tarjota ruokaostoselämys".

        Lidl ei ole elämysten tuottamista, lidlissä asiakas ottaa hyllystä tavarat (etsii itse jos ei jotain heti löydy, myyjien tuntitehokkuudet on laskettu niin ettei meillä todellakaan ole aikaa vastailla asiakkaiden kysymyksiin tms.) maksaa ne kassalla (siirtäen kärryyn, ei pakata kassalla) ja lähtee ulos kuin olisi jo.

        Joko tekee hommat nopeasti "tai työt loppuu". Ja kun ne tekee niin että ehtii aikatauluihin niin heti on tehtävä nopeammin, paremmin ja enemmän.

        Päälle jatkuva syyllistäminen, kyttääminen, asennevammaiset vakityöntekijät jne niin onko se ihme että kassat ei jaksa hymyillä tms. Ei siellä makseta hymyilystä vaan siitä että luetaan 40 tuotetta minuutissa, rahastetaan ja rahastetaan seuraava, seuraava ja seuraava. Näistä on kuulkaa tarkat PROSESSIOHJEET meillä miten kassatyöskentelyn pitää olla tehokasta. Ja jos se on niin aina voi tehdä nopeammin ja siitä kuulen joka vuoro.

        Jos ei sitten työpanos ole riittävästi niin nipistetään työntekijän tunneissa, jos osa-aikainen. Pidetään varpaillaan ja nöyryytetään siten että "ei tollasta paskaa haluta, me halutaan nopeutta ja tehokkuutta", vaikka miten nopea on niin aina pitää olla nopeampi.

        Uskon että aika moni lidliläinen on finaalissa ja itkee itsensä uneen kun laskut on maksettava ja tunteja ei vaan saa tarpeeksi, tai kun haluisi kerätä rahaa opiskeluihin mutta niitä tunteja ei saa kunnolla (niinpä: yli 30v ei lidleissä ole kun on niin paska paikka, kaikki yksikössä muutamaa asennevammaista vakityöläistä lukuunottamatta on nuoria opiskelijoita) Noh ei minua tuo tulopuoli koske koska rahaa on ja voisin irtisanoutua jos niin haluaisin milloin tahansa, mutta ne muut...

        On kiva nähdä se paskempi puoli, mitä ei ole pakko sietää kun on taloudellisesti vapaa valitsemaan tekeekö paskahommia vai ei :)

        Kirjoituksesi perusteella minua jäi ihmetyttämään se, että mitä ihmettä vielä ruikutat ja valitat, sinullahan on "taloudellinen riippumattomuus" ja näin ollen voit ottaa loparit tuosta paikasta vaikka heti, koska siellä olo selvästikin ahdistaa sinua melkoisen suuresti...Vai oletko Provo?..


      • wgf3
        Taidat olla asennevammainen kirjoitti:

        Kirjoituksesi perusteella minua jäi ihmetyttämään se, että mitä ihmettä vielä ruikutat ja valitat, sinullahan on "taloudellinen riippumattomuus" ja näin ollen voit ottaa loparit tuosta paikasta vaikka heti, koska siellä olo selvästikin ahdistaa sinua melkoisen suuresti...Vai oletko Provo?..

        Meneppäs itse työtön teini kokeileen lidliä työpaikkana.Sielä ei viihdy kukaan joka hiukankin osaa itseään arvostaa.


      • Lidlissä
        liidel kirjoitti:

        olen oikeasti erinomainen asiakaspalvelija, se on liidelin systeemi joka vie mehut ja kaiken ilon työstä "palvella ja tarjota ruokaostoselämys".

        Lidl ei ole elämysten tuottamista, lidlissä asiakas ottaa hyllystä tavarat (etsii itse jos ei jotain heti löydy, myyjien tuntitehokkuudet on laskettu niin ettei meillä todellakaan ole aikaa vastailla asiakkaiden kysymyksiin tms.) maksaa ne kassalla (siirtäen kärryyn, ei pakata kassalla) ja lähtee ulos kuin olisi jo.

        Joko tekee hommat nopeasti "tai työt loppuu". Ja kun ne tekee niin että ehtii aikatauluihin niin heti on tehtävä nopeammin, paremmin ja enemmän.

        Päälle jatkuva syyllistäminen, kyttääminen, asennevammaiset vakityöntekijät jne niin onko se ihme että kassat ei jaksa hymyillä tms. Ei siellä makseta hymyilystä vaan siitä että luetaan 40 tuotetta minuutissa, rahastetaan ja rahastetaan seuraava, seuraava ja seuraava. Näistä on kuulkaa tarkat PROSESSIOHJEET meillä miten kassatyöskentelyn pitää olla tehokasta. Ja jos se on niin aina voi tehdä nopeammin ja siitä kuulen joka vuoro.

        Jos ei sitten työpanos ole riittävästi niin nipistetään työntekijän tunneissa, jos osa-aikainen. Pidetään varpaillaan ja nöyryytetään siten että "ei tollasta paskaa haluta, me halutaan nopeutta ja tehokkuutta", vaikka miten nopea on niin aina pitää olla nopeampi.

        Uskon että aika moni lidliläinen on finaalissa ja itkee itsensä uneen kun laskut on maksettava ja tunteja ei vaan saa tarpeeksi, tai kun haluisi kerätä rahaa opiskeluihin mutta niitä tunteja ei saa kunnolla (niinpä: yli 30v ei lidleissä ole kun on niin paska paikka, kaikki yksikössä muutamaa asennevammaista vakityöläistä lukuunottamatta on nuoria opiskelijoita) Noh ei minua tuo tulopuoli koske koska rahaa on ja voisin irtisanoutua jos niin haluaisin milloin tahansa, mutta ne muut...

        On kiva nähdä se paskempi puoli, mitä ei ole pakko sietää kun on taloudellisesti vapaa valitsemaan tekeekö paskahommia vai ei :)

        on tosi mukava asioida, myyjät auttavat kun jotain on hukassa, ja kassalla saat aina hymyn ja ystävällistä palvelua. "HYMY PIRISTÄÄ AINA, TULIPA SEN SITTEN KASSAN TÄLTÄ TAI TUOLTA PUOLEN!" Sitä paitsi Lidl on työttömälle yh:lle halvin ostospaikka. Sama kassi tavaraa maksaa muualla melkein tuplahinnan, vaikka ostaisinkin S- tai K-ketjun omia tuotteita! Toisaalta Lidl voisi monipuolistaa tuotevalikoimaansa, ainakin ruokatarvikkeiden suhteen.


      • Anonyymi
        liidel kirjoitti:

        olen oikeasti erinomainen asiakaspalvelija, se on liidelin systeemi joka vie mehut ja kaiken ilon työstä "palvella ja tarjota ruokaostoselämys".

        Lidl ei ole elämysten tuottamista, lidlissä asiakas ottaa hyllystä tavarat (etsii itse jos ei jotain heti löydy, myyjien tuntitehokkuudet on laskettu niin ettei meillä todellakaan ole aikaa vastailla asiakkaiden kysymyksiin tms.) maksaa ne kassalla (siirtäen kärryyn, ei pakata kassalla) ja lähtee ulos kuin olisi jo.

        Joko tekee hommat nopeasti "tai työt loppuu". Ja kun ne tekee niin että ehtii aikatauluihin niin heti on tehtävä nopeammin, paremmin ja enemmän.

        Päälle jatkuva syyllistäminen, kyttääminen, asennevammaiset vakityöntekijät jne niin onko se ihme että kassat ei jaksa hymyillä tms. Ei siellä makseta hymyilystä vaan siitä että luetaan 40 tuotetta minuutissa, rahastetaan ja rahastetaan seuraava, seuraava ja seuraava. Näistä on kuulkaa tarkat PROSESSIOHJEET meillä miten kassatyöskentelyn pitää olla tehokasta. Ja jos se on niin aina voi tehdä nopeammin ja siitä kuulen joka vuoro.

        Jos ei sitten työpanos ole riittävästi niin nipistetään työntekijän tunneissa, jos osa-aikainen. Pidetään varpaillaan ja nöyryytetään siten että "ei tollasta paskaa haluta, me halutaan nopeutta ja tehokkuutta", vaikka miten nopea on niin aina pitää olla nopeampi.

        Uskon että aika moni lidliläinen on finaalissa ja itkee itsensä uneen kun laskut on maksettava ja tunteja ei vaan saa tarpeeksi, tai kun haluisi kerätä rahaa opiskeluihin mutta niitä tunteja ei saa kunnolla (niinpä: yli 30v ei lidleissä ole kun on niin paska paikka, kaikki yksikössä muutamaa asennevammaista vakityöläistä lukuunottamatta on nuoria opiskelijoita) Noh ei minua tuo tulopuoli koske koska rahaa on ja voisin irtisanoutua jos niin haluaisin milloin tahansa, mutta ne muut...

        On kiva nähdä se paskempi puoli, mitä ei ole pakko sietää kun on taloudellisesti vapaa valitsemaan tekeekö paskahommia vai ei :)

        Mutta hyvä uutinen lidl ei ota myyntiin venäläisiä tuotteita jes jes


    • wef432

      LIDL on maailman paskin kauppa.Olin siä vähän aikaa myymälävastaavana ja sanon että ikinä en katokkaan siihen kauppaan päin.Kaikki asiat ihan päin persettä.Myyjiä pakko orjuuttaa kun itseä orjuutetaan j avaaditaan mitä ihmeellisimpiä asioita resursseilla joita yksinkertaisesti ei ole.Ja sitten vielä köyhät asiakkaat valittavat kiireessä kaikesta,eivätkä tajua että pää tässä meinaa räjähtää.Myyjät eivät onnekseen edes tiedä kaikkea sitä paskaa mikä laskeutuu myymälävastaavalle.Kaikki poltetaan loppuun ja etsitään uudet orjatyöntekijät paikalle.Nykyään keskolla hommissa ja kaikki sujuu kuin rasvattu.Lidli on niin täytty kusta ja ruskeaa ainetta että oikein vitut..aa.Lidlissä mullakin oli myyjinä niin tyhmiä perseennuolijoita että.En ottais ketään niitä töihin mihinkään vaativampaan hommaan.Sääliksi käy Lidliläisiä.Ja puhuttaessa myymälävastaavan lidl lisästä,niin voin sanoa että palkka on surkea nähden siihen että ylitöitä täytyy tehdä korvauksetta vaikka kuinka.Päivät venyy 11-15 tuntisiksi,että naurakaa siinä,kun muutakin elämää olis kun kyykkiä jossain paskassa kaupassa,huonon kouluttamattoman aluepäällikön kytätessä.Anteeksi kirjoitusvirheet tässä kiireessä:)

      • ölönmölön

        Olen keskolla ollut kassalla töissä noin vuoden. Voin sanoa, että se on ollut yhtä juhlaa jos teen nopeat johtopäätökset tuosta Lidlin duunista.

        Olen siis Citymarketissa. Meillä on hyvä henki työntekijöiden kesken kassalla, mutta tuntuu että osastoilla olijat olisivat jotenkin "vihollisia" kun heille joutuu soittamaan tuotteista joista ei löydy koodia jne. Toki hyvin stressaavaa siellä puolella kun joutuu juosta ympäriinsä, hyllyttää, vastailla kysymyksiin ja just kun tauolle menossa ja kahvikuppi kädessä niin puhelin soi kassalta että väärä tuote. Ärsyttää varmasti.

        Citymarket on oikeasti hyvä työnantaja jos verrataan muihin kuten prismaan tai lidliin. Työehtosopimuksen palkka on opiskelijalle loistava ja iltavuorot hyvät. Asiakkaat ovat rentoja ja tuntuu että Asiakkaat palvelevat minua eikä toisinpäin.

        Pää meinas räjähtää kun kävin Prismassa perjantaina ennen juhannusta kaupassa, kauppa meni kiinni 13:00. Prismassa kuullutettiin klo 12:45 suurinpirtein näin: "Hyvät asiakkaat suljemme tavaratalon. Olkaa hyvä ja siirtykää kassoille päin. Henkilökuntammekin haluaa lähteä juhannuksen viettoon!" Heräsi kyllä ajatuksia että ei helvetti, täällä ei kyllä mene asiat niinkuin pitäisi.

        n. 13:15 sitten pääsin kassan ohi ja näin kuinka se kuulluttaja höyrysi oikein siellä asiakaspalvelu kopissa pää ihan jumissa.


      • Kivaaoli
        ölönmölön kirjoitti:

        Olen keskolla ollut kassalla töissä noin vuoden. Voin sanoa, että se on ollut yhtä juhlaa jos teen nopeat johtopäätökset tuosta Lidlin duunista.

        Olen siis Citymarketissa. Meillä on hyvä henki työntekijöiden kesken kassalla, mutta tuntuu että osastoilla olijat olisivat jotenkin "vihollisia" kun heille joutuu soittamaan tuotteista joista ei löydy koodia jne. Toki hyvin stressaavaa siellä puolella kun joutuu juosta ympäriinsä, hyllyttää, vastailla kysymyksiin ja just kun tauolle menossa ja kahvikuppi kädessä niin puhelin soi kassalta että väärä tuote. Ärsyttää varmasti.

        Citymarket on oikeasti hyvä työnantaja jos verrataan muihin kuten prismaan tai lidliin. Työehtosopimuksen palkka on opiskelijalle loistava ja iltavuorot hyvät. Asiakkaat ovat rentoja ja tuntuu että Asiakkaat palvelevat minua eikä toisinpäin.

        Pää meinas räjähtää kun kävin Prismassa perjantaina ennen juhannusta kaupassa, kauppa meni kiinni 13:00. Prismassa kuullutettiin klo 12:45 suurinpirtein näin: "Hyvät asiakkaat suljemme tavaratalon. Olkaa hyvä ja siirtykää kassoille päin. Henkilökuntammekin haluaa lähteä juhannuksen viettoon!" Heräsi kyllä ajatuksia että ei helvetti, täällä ei kyllä mene asiat niinkuin pitäisi.

        n. 13:15 sitten pääsin kassan ohi ja näin kuinka se kuulluttaja höyrysi oikein siellä asiakaspalvelu kopissa pää ihan jumissa.

        Olin 90 -luvulla 8 vuotta eri cittareissa kaikenmaailman hommissa ja Keskon risteilyt ne vasta hyviä oli, lieneekö enää...Osastolla kun olin niin istuin tupakalla puolet päivästä, varastossa ollessa lähes koko päivän. Ainoa paikka missä joutuu töitä tekemään on kassa, siitä ei pääse piiloon mihinkään.


      • on terveytesi?
        Kivaaoli kirjoitti:

        Olin 90 -luvulla 8 vuotta eri cittareissa kaikenmaailman hommissa ja Keskon risteilyt ne vasta hyviä oli, lieneekö enää...Osastolla kun olin niin istuin tupakalla puolet päivästä, varastossa ollessa lähes koko päivän. Ainoa paikka missä joutuu töitä tekemään on kassa, siitä ei pääse piiloon mihinkään.

        "Osastolla kun olin niin istuin tupakalla puolet päivästä, varastossa ollessa lähes koko päivän."


      • kassari
        ölönmölön kirjoitti:

        Olen keskolla ollut kassalla töissä noin vuoden. Voin sanoa, että se on ollut yhtä juhlaa jos teen nopeat johtopäätökset tuosta Lidlin duunista.

        Olen siis Citymarketissa. Meillä on hyvä henki työntekijöiden kesken kassalla, mutta tuntuu että osastoilla olijat olisivat jotenkin "vihollisia" kun heille joutuu soittamaan tuotteista joista ei löydy koodia jne. Toki hyvin stressaavaa siellä puolella kun joutuu juosta ympäriinsä, hyllyttää, vastailla kysymyksiin ja just kun tauolle menossa ja kahvikuppi kädessä niin puhelin soi kassalta että väärä tuote. Ärsyttää varmasti.

        Citymarket on oikeasti hyvä työnantaja jos verrataan muihin kuten prismaan tai lidliin. Työehtosopimuksen palkka on opiskelijalle loistava ja iltavuorot hyvät. Asiakkaat ovat rentoja ja tuntuu että Asiakkaat palvelevat minua eikä toisinpäin.

        Pää meinas räjähtää kun kävin Prismassa perjantaina ennen juhannusta kaupassa, kauppa meni kiinni 13:00. Prismassa kuullutettiin klo 12:45 suurinpirtein näin: "Hyvät asiakkaat suljemme tavaratalon. Olkaa hyvä ja siirtykää kassoille päin. Henkilökuntammekin haluaa lähteä juhannuksen viettoon!" Heräsi kyllä ajatuksia että ei helvetti, täällä ei kyllä mene asiat niinkuin pitäisi.

        n. 13:15 sitten pääsin kassan ohi ja näin kuinka se kuulluttaja höyrysi oikein siellä asiakaspalvelu kopissa pää ihan jumissa.

        varsin hyvin, että prismassa ei ole tuollaista kuulutusta annettu. Fetisseille ja fantasioille on omat sivut, joten sinä ja kaltaisesi piipin jauhajat voitte mennä sinne jatkoille....
        Sitä paitsi, kysyn vaan huvikseni: Mitä varten menet prismaan juhannusostoksille, kun saat alet omalta työpaikaltasi? Taidat olla täyttä sitä, mitä jauhatkin...


      • ei mulla asiakkaalla
        ölönmölön kirjoitti:

        Olen keskolla ollut kassalla töissä noin vuoden. Voin sanoa, että se on ollut yhtä juhlaa jos teen nopeat johtopäätökset tuosta Lidlin duunista.

        Olen siis Citymarketissa. Meillä on hyvä henki työntekijöiden kesken kassalla, mutta tuntuu että osastoilla olijat olisivat jotenkin "vihollisia" kun heille joutuu soittamaan tuotteista joista ei löydy koodia jne. Toki hyvin stressaavaa siellä puolella kun joutuu juosta ympäriinsä, hyllyttää, vastailla kysymyksiin ja just kun tauolle menossa ja kahvikuppi kädessä niin puhelin soi kassalta että väärä tuote. Ärsyttää varmasti.

        Citymarket on oikeasti hyvä työnantaja jos verrataan muihin kuten prismaan tai lidliin. Työehtosopimuksen palkka on opiskelijalle loistava ja iltavuorot hyvät. Asiakkaat ovat rentoja ja tuntuu että Asiakkaat palvelevat minua eikä toisinpäin.

        Pää meinas räjähtää kun kävin Prismassa perjantaina ennen juhannusta kaupassa, kauppa meni kiinni 13:00. Prismassa kuullutettiin klo 12:45 suurinpirtein näin: "Hyvät asiakkaat suljemme tavaratalon. Olkaa hyvä ja siirtykää kassoille päin. Henkilökuntammekin haluaa lähteä juhannuksen viettoon!" Heräsi kyllä ajatuksia että ei helvetti, täällä ei kyllä mene asiat niinkuin pitäisi.

        n. 13:15 sitten pääsin kassan ohi ja näin kuinka se kuulluttaja höyrysi oikein siellä asiakaspalvelu kopissa pää ihan jumissa.

        mikä hvetin pakko on käydä kaupassa tuntia ennen sulkemisaikaa jussina tai jouluna. KAIKILLA ON AIKAA käydä ennemmin. yhtäjyvin butiikit vois olla tyhjänä jo tuntii ennnen. MARKKINATALOUTTAKO JA MATERIALISMIA


      • Anonyymi
        on terveytesi? kirjoitti:

        "Osastolla kun olin niin istuin tupakalla puolet päivästä, varastossa ollessa lähes koko päivän."

        Hyvä hyvä hyvä


      • Anonyymi
        ölönmölön kirjoitti:

        Olen keskolla ollut kassalla töissä noin vuoden. Voin sanoa, että se on ollut yhtä juhlaa jos teen nopeat johtopäätökset tuosta Lidlin duunista.

        Olen siis Citymarketissa. Meillä on hyvä henki työntekijöiden kesken kassalla, mutta tuntuu että osastoilla olijat olisivat jotenkin "vihollisia" kun heille joutuu soittamaan tuotteista joista ei löydy koodia jne. Toki hyvin stressaavaa siellä puolella kun joutuu juosta ympäriinsä, hyllyttää, vastailla kysymyksiin ja just kun tauolle menossa ja kahvikuppi kädessä niin puhelin soi kassalta että väärä tuote. Ärsyttää varmasti.

        Citymarket on oikeasti hyvä työnantaja jos verrataan muihin kuten prismaan tai lidliin. Työehtosopimuksen palkka on opiskelijalle loistava ja iltavuorot hyvät. Asiakkaat ovat rentoja ja tuntuu että Asiakkaat palvelevat minua eikä toisinpäin.

        Pää meinas räjähtää kun kävin Prismassa perjantaina ennen juhannusta kaupassa, kauppa meni kiinni 13:00. Prismassa kuullutettiin klo 12:45 suurinpirtein näin: "Hyvät asiakkaat suljemme tavaratalon. Olkaa hyvä ja siirtykää kassoille päin. Henkilökuntammekin haluaa lähteä juhannuksen viettoon!" Heräsi kyllä ajatuksia että ei helvetti, täällä ei kyllä mene asiat niinkuin pitäisi.

        n. 13:15 sitten pääsin kassan ohi ja näin kuinka se kuulluttaja höyrysi oikein siellä asiakaspalvelu kopissa pää ihan jumissa.

        Näin se on. Lidl n jälkeen tuntuu varmaan paratiisilta. Lidl läiset sais ottaa mallia miten muissa kaupoissa asiakasta tervehditäään jo myymälään tullessaan, lidlin myyjät on niin nyrpeitä niinkuin olisi syöneet ämpärillisen paskaa, eikö niille opeteta et vois sanoa hei. Vastentahtosesti vastataan jos kysyt jottain.


      • Anonyymi
        ölönmölön kirjoitti:

        Olen keskolla ollut kassalla töissä noin vuoden. Voin sanoa, että se on ollut yhtä juhlaa jos teen nopeat johtopäätökset tuosta Lidlin duunista.

        Olen siis Citymarketissa. Meillä on hyvä henki työntekijöiden kesken kassalla, mutta tuntuu että osastoilla olijat olisivat jotenkin "vihollisia" kun heille joutuu soittamaan tuotteista joista ei löydy koodia jne. Toki hyvin stressaavaa siellä puolella kun joutuu juosta ympäriinsä, hyllyttää, vastailla kysymyksiin ja just kun tauolle menossa ja kahvikuppi kädessä niin puhelin soi kassalta että väärä tuote. Ärsyttää varmasti.

        Citymarket on oikeasti hyvä työnantaja jos verrataan muihin kuten prismaan tai lidliin. Työehtosopimuksen palkka on opiskelijalle loistava ja iltavuorot hyvät. Asiakkaat ovat rentoja ja tuntuu että Asiakkaat palvelevat minua eikä toisinpäin.

        Pää meinas räjähtää kun kävin Prismassa perjantaina ennen juhannusta kaupassa, kauppa meni kiinni 13:00. Prismassa kuullutettiin klo 12:45 suurinpirtein näin: "Hyvät asiakkaat suljemme tavaratalon. Olkaa hyvä ja siirtykää kassoille päin. Henkilökuntammekin haluaa lähteä juhannuksen viettoon!" Heräsi kyllä ajatuksia että ei helvetti, täällä ei kyllä mene asiat niinkuin pitäisi.

        n. 13:15 sitten pääsin kassan ohi ja näin kuinka se kuulluttaja höyrysi oikein siellä asiakaspalvelu kopissa pää ihan jumissa.

        Paskaa! S-Ryhmä ja Prisma on hyvä työnantaja.
        Listavat henksu edut. 5/5


    • Jerdicos

      Itekki oon huomannut ku oon pari kertaa erehtynyt eksymään tonne ala-tikkurilan LIDL:iin, että siel vallitsee tosi surkee ilmapiiri. Näkee kyllä myyjien ilmeistä selvästi, kuinka paska paikka on kyseessä.

    • Jokke_S

      vaikka se tässä tilanteessa kuulostaakin hieman ikävältä.

      En tiedä mikä olisi asiakkaan näkökulmasta paras tapa tukea Lidlin työntekijöitä? Pitäisikö asioida kaupassa enemmän, jotta työntekijöille jäisi enemmän palkkaa vai boikotoida koko ketjua, etteivät Saksan pään miljardöörit liho entisestään?

      Totuus on kuitenkin omalta osaltani tämä: Olen asioinut Lidlissä (Suomessa) vain kerran elämäni aikana. Ostos jonka sillä ainoalla kerralla tein oli rasia After Eight -minttukonvehteja. Että en kyllä pode huonoa omaatuntoa Ketjun omistajien kukkaron lihottamisesta...

      • liidel

        Paras tapa "tukea" työntekijöitä on olla käymättä tuossa 1800-luvun toimintamallit omaksuneessa kaupassa.

        Itse työntekijänä käyn mielellään HOK Elannon, Keskon ja tradekan kaupoissa, joissa paitsi että tuotteet ovat laadukkaampia myös jotkut halvempia.

        Samalla tietää että ehkä joskus tuo pahoinvointifirma ajetaan Suomesta ja nämä
        paremmat firmat työllistävät riistetyn henkilökunnan.

        Vielä muistutan että olen siis ollut töissä myös keskolla ja hok elannolla.


      • ...postia

        Lähettäkää antti tiitolalle lidlin Suomen toimarille postia ettei oikeen hyvin näköjään mee ton henkilöstön kanssa ja tietty sitten kannattaa boikotoida hakuja kun sinne haetaan porukkaa ja miksi ei pam pysty mitään tekeen vaan seisoo kädet pystyssä kun saksalaiset orjuuttaa???? Kai siinä firmassa on joku työntekijöiden luottamusmieskin?


    • Saatanan kartellistit

      Ilman Lidliä Suomessa vallitsisi vieläkin täysi elintarvikekartelli. Ja vallitsisi tulevaisuudessakin, jos ihmisten asenteihin propagandistisesti vaikuttamalla onnistuttaisiin savustamaan Lidl pois!

      Joten mielelläni käyn Lidlissä tukemassa vapaata kilpailua.

      Ne oikeat persereiät ovat ne, jotka haluavat menneiden vuosikymmenien kalliit kartellit takaisin.

      Hyvä Lidl, hyvä hyvä!!

      • hyvinkin...

        ... että Lidl oli tervetullut kilpailun aloittaja, mutta sillä ei ole sitten mitään tekemistä sen kanssa, kuinka hyvä työpaikka se on...

        Eli viestisi kuuluu tuonne Ruokaostokset-palstalle.


      • vapaus valita

        Tuo on hyvä tuomaan kilpailua, se on totta. Ja samalla se havainnollistaa sen, että kaupan alalla voi toimia eri tavoilla.

        Lidlin "mahtavat" valikoimat, epäsiisteys ja epäystävällinen palvelu riittänevät pahimmille sentinvenyttäjille. Mutta itse osaan arvostaa sen verran palvelua, että olen valmis tästä myös maksamaan.

        Onneksi on valinnanvaraa.


      • fasdfasdff
        vapaus valita kirjoitti:

        Tuo on hyvä tuomaan kilpailua, se on totta. Ja samalla se havainnollistaa sen, että kaupan alalla voi toimia eri tavoilla.

        Lidlin "mahtavat" valikoimat, epäsiisteys ja epäystävällinen palvelu riittänevät pahimmille sentinvenyttäjille. Mutta itse osaan arvostaa sen verran palvelua, että olen valmis tästä myös maksamaan.

        Onneksi on valinnanvaraa.

        ostoskorivertailussa Lidl ei kovin kummoisesti pärjää. Eli toisin sanoen pulju ei ole halvempi tai on sitä vain näennäisesti. Sekä keskolla, sok:lla että tradekalla on omat merkkinsä, mitkä hintojen puolesta ovat samalla viivalla ja yhtä paskaa myös laadultaan.


    • Kalli-ohhoh

      Ja Maskun Tarjoustalossakin pyörähteli aikansa heebo Liidelin opeilla varustettuna, kunnes jannu sotkeutui omaan näppäryyteensä ja joutui lähtemään keväällä -07.

      • ihan oikein

        OHO, eikös siellä Maskussa Lidlin ohjesäännöillä sitten pärjännytkään ;))))))))))


    • LIDL on kuningas

      siis minä käyn lidlissä jos huvittaa, siellä on hyvät limut ja tosi hyvät namut ja siis kaikki on niin halpaa ja suurta ja ei kiinnosta vähääkään jotkut työntekijät kun en ole kassalla kun 10 sekuntia ja en ees kuuntele mitä ne sanoo enkä ees katso teitä silmiin ja niin edelleen jne ja niin edelleen.

      HALPAA, HYVÄÄ JA PASKAA PALVELUA, sitä arvostan

      • minä12121

        LIdlissä olin töissä muutaman kuukauden pari vuotta sitten. Oli tosiaan eläimellinen paikka, pakko oli irtisanoutua, ei sitä kestänyt. Eniten ärsytti se asiakkaiden vahtaaminen, kärrytkin pitäisi pyyttää asiakasta laittamaan tiettyyn kulmaan, että näkee onko sinne kätketty jotain...aika kivaa palautetta tuli asiakkailta asiasta. Ja pomo vahtaa tietenkin silmä kovana.

        Tahti on tietenkin tosi kova ja jos kassa heitti pari euroa (se on ihan normaalia kaupanalalla), niin hirveet kirjalliset selvitykset piti tehdä- mistä sitä voi tietää missä se virhe mahdollisesti on tullut. Kyllä se kovaa työtä fyysisestikin, kassalta kaupan puolelle heti juoksemaan jos asiakkaita ei ollut kassan lähettyvillä- mehut kyllä imettiin ainakin musta.

        Samaa se kyllä on kaupanalalla aikalailla muuallakin, nykyinen työ vaatekaupassa on myös hirvittävän kovaa. Ei siellä tosiaan kassan takana seisoskella, juu ei...paino tippui heti 5 kiloa, kun aloitin osa-aikahommat vaatekaupassa...iltaisin itkettää, kun työmäärä on niin älytön ja se on saatava määräajassa tehtyä, muuten tulee kova palaute...

        hoh hoijaa...


    • liiteri

      Maksaako Lidl ihan kaupanalan tessin mukaan? Paljonko se on? Luulis että noi työssäviihtymisasiatkin on aikalailla myymäläkohtaisia... Ei kai tänne kukaan tule työpaikkaansa kehumaan, vaan nimenomaan omaa pahaa oloaan purkamaan...

    • kukkokiekuurt85

      Tuli tässä mieleen, että Kyllä sen esimiehen pitää vaatiessa työntekijältä jotakin, myös antaa tehtävän suorittamisen jälkeen työntekijälle palautetta, joka on rakentavaa eikä vaan haukkua lyttyyn. Ja aina kun näkee että työntekijä tekee työt hyvin muistaa kiittää ja sanoa että sinä olit erittäin hyvä. Jos Taas esimeis vain haukkuu lyttyyn ja pistää vauhtia, niin se on huono esimies.

      • SaksaonPmaa

        Liiterissä ei esimiehet tuollaisiin hienosteluihin ala. He ovat saksalaisen tehokkuusjohtamisen mestarreita. Nopeemmin, nopeemmin, NOPEEMMIN! Salla, älä seiso siinä! Mee pahvittaan.


    • Riippuu mistä katsoo

      Lidl on iha jees työpaikkana, työkaverit ovat mukavia (ainakin meidän toimipisteessä), töitä ei vaan oo tarpeeksi. Kun ei oo taloudellista riippumattomuutta, niin itse ainakin haikein mielin jätän paikan, siinä mielessä, että työporukka on mahtava, mutta hyvällä fiiliksellä ei vaan niitä laskuja maksa :)

      Onhan se työpaikkana parantunut varmasti vuosien varrella, mutta jotkut asiat ovat melko monimutkasia.

    • Histler

      Ein volk ein Reich ein Lidl!! Arjalaista laatua ja asennetta. Lidl vie ja muut vikisee.

    • ikäväyllätys

      Vanha ketju, mutta kommentoin silti. Olin aikoinaan hakenut myyjän töitä Lidlistä. Työpaikka ilmoituksessa luki, että haetaan myyjää kokoaikaiseen, vakituiseen työsuhteeseen 37,5h vko. Sain kutsun haastatteluun, ja menin sinne ihan onnessani. Työhaastattelun aikana sain sitten kuulla, että kuulemma uusille työntekijöille ei alkuun tarjota töitä, kun vain 15h/vko. Voi että minä petyin, ja sanoin haastattelijalle, että minkä ihmeen takia sitten ilmoituksessa mainostetaan, että tarjolla olisi täydet tunnit. HOK-Elannolla työtunteja on tasan tarkkaan juuri sen verran, mitä missäkin työpaikkailmoituksessa mainitaan. Tästä on jo aikaa, joten systeemit ovat voineet muuttua, mutta kumminkin.

    • saasnähäjoo

      Tyypillistä rekryhuijaamista. Luvataan ne ruusut ja annetaankin risut. Esimerkiksi toiselta toimialalta Kovanen lupasi vielä tämän vuoden maaliskuussa minibussinkuljettajille 2000€ takuupalkkaa kuussa. Täysin laiton, koska bussikuskien minimipalkka on 2900€ kuussa. Mutta nykyään sama yhtiö ei enää lupaa kuin provisiot ainoastaan. Ja silti bussikuskeja palkkaavat. Taksikuskin sopimuksella. Lidl ei tee poikkeusta. Ulkomaalainen lupaa mutta tyhjän antaa. Koska halpapalkkaus toimii, voi yhtiö myydä tuotteitaan halvemmalla. Ja tämähän ei porvarihallitusta kiinnosta. Ovat itse samanlaisia työnantajia.
      Ja jos sitten suomalaiset eivät mene töihin, palkataan kuka vain.

    • Anonyymi

      Puhutte paska ette soittanut ja postinumeroa ei hyväksytä miksi.

    • Anonyymi

      Tää on näköjään tosi vanha ketju mutta kommentoin silti. Aivan hirveä työpaikka paskan esimiestyön vuoksi. Kuulokkeiden kautta esimiehet valittaa koko ajan siitä miten joku asia olisi pitänyt tehdä nopeammin ja paremmin, ja myös henkilökohtainen negatiivinen palaute annetaan kuulokkeiden kautta - eli kaikkien työntekijöiden kuullen. Mitään konkreettisia vinkkejä oman työn parantamiseen ei esimiehiltä kuitenkaan tule.

      Lidl mainostaa panostavansa työkykyjohtamiseen, mutta se ei ainakaan millään tavalla näy myymälätasolla. Jopa myymäläpäällikkö on huutanut mulle töissä jostain olemattoman pienestä asiasta ja vieläpä asiakkaiden kuullen.

      Menin Lidlille töihin todella motivoituneena ja iloisena, mutta huonon esimiestyön ansiosta motivaatio alkaa olla taputeltu. Asiakkaille jaksan aina olla iloinen ja positiivinen, mutta Lidlillä en siitä(kään) kiitosta saa.

      • Anonyymi

        ⬆️ Tämä. Täysin samaa mieltä. Kyllä on hymy hyytynyt...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ⬆️ Tämä. Täysin samaa mieltä. Kyllä on hymy hyytynyt...

        Lidl...ei helvetti mikä lafka. Vältän loppuun asti.
        Cittari is the Best.


    • Anonyymi

      Kuopiossa Lidilistä myydään 11 vuotiaille energiajuomia, eivät ilmeisesti muuten saa liikevaihtoa

    • Anonyymi

      Enpä suosittele kenellekkään työpaikkana...
      Kun hiljaisempaa niin lähetetään kotiin ennen työvuoron loppua...koska tehot tehot.. paskaa työtä lidl lisällä? Siivoot paskasta myymälää ja vessoja.. saat vähemmän tunteja kun muualla, se siitä Lidl listä. Joten ei jatkoon....

      • Anonyymi

        Lidlissä jokainen siivoo ja tekkee kaikkee, esimiehistä en tiiä mut myyjät ainaski myös miesmyyjät, pyssyy se moppi miehilläkin käsissä näemmä.pakko osata käyttää lattian pesukonetta myös.pitäskö käyä kattoo kuka sinne valittiin ku en ihte päässy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lidlissä jokainen siivoo ja tekkee kaikkee, esimiehistä en tiiä mut myyjät ainaski myös miesmyyjät, pyssyy se moppi miehilläkin käsissä näemmä.pakko osata käyttää lattian pesukonetta myös.pitäskö käyä kattoo kuka sinne valittiin ku en ihte päässy.

        Tänä vuonna oli korkea tasoisia hakijat.


      • Anonyymi

        Poikkeustapaus lähimme kottiin kun ketään ei ennää ollu asiakkaana. Saaks tollasen lapun laitaa ovveen. Tota ko meinasit.


    • Anonyymi

      Eihän se ole myyjien vika kun lidl on huono työpaikka. Olen kuullut tosi pahoja tarinoita

      • Anonyymi

        Tiiä onks sitte tarua / totta mut pitääks naispuolisilla myyjillä olla hiuspanta määrättyynaikaan kuukaudesta et saa ylimääräisillä tauolla käyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiiä onks sitte tarua / totta mut pitääks naispuolisilla myyjillä olla hiuspanta määrättyynaikaan kuukaudesta et saa ylimääräisillä tauolla käyvä.

        Viel tästä kun vauva.fi sivustolla luki et lidl ssä ei saa käyvä vessassa kuin tauolla mut sit asia erikseen et naisilla pitää olla kuukautisten aikaan punanen nauha kädessä. Onks se totta?


    • Anonyymi

      Kerro tarinoita 🙂

    • Anonyymi

      Tiiän yhen paikan et jos siitä kieltäytyy ei tuu mitää seurauksii, pitäisi vaan porukalla alkaa jottai adressii nettiin puuhaaman tästä puttiikista, niin loppuis tuo simputtaminen ja sais herrat tulla ihan kuulkaas ihte tekkeen duuninsa jos halluisivat et rahhaa tullee.

      • Anonyymi

        Maailma on täynnä miljardeja ja taas miljardeja eri työnantajia ja eri ammattialoja. Mikään tai kukaan ei voi pitää itseään niin maailmannapana, että ”omistaisi” tai ”ottaisi” jonkun tietyn henkilön.


    • Anonyymi

      Hyvä että laitetaan nuoriso töihin ja rahan eteen joutuu paiskomaan hommiakin , näinhän se on joka alalla , ei kellään ole suojatyöpaikkoihin enään varaa , olisiko vain laiskuus lisääntynyt kun valittaa pitää.

    • Anonyymi

      Myönnyn tähän ihan täysin. Olen itse ollut lidlissä töissä nyt vuoden ja voin sanoa että parempaa haluaisi todellakin. Kerran olen myöhässä sieltä ollut ja tuli sanomista pomolta mutta kerroin miksi olin jne hän ymmärsi. Nämä vakityöntekijät ovat pahimpia. Yksi näistä sanoin pomolle että näin tapahtuu useasti ja alkoi syyttää minua siitä että olen jatkuvasti myöhässä enkä osaa hoitaa hommia niinkuin ne pitää. Mutta joo en suosittele kyllä kellekkään kuka arvostaa itseään. Siellä kyykytetään työntekijöitä ja kaikki pitää hoitaa hirveässä kiireessä joka päivä. Jos on esimerkiksi kassalla on pakko tehdä jotain hyödyllistä eikä saa sekunttiakaan olla tekemättä mitään tai sinut suorastaan haukutaan pystyyn, jos vaikka otat juomista välissä että jaksat taas. Palkka on ihan paska työhön nähden ja työolot aivan hirveät. En suosittele.

    • Anonyymi

      Lidl ei arvosta työntekijöitä muttei myös maksavia asiakkaintaankaan!

    • Anonyymi

      Nostellaan tätä ja kerrotaan oma reilu puolen vuoden kokemus. Ja lisänä jo näin alkuun että olen työskennellyt niin S-ryhmässä, Keskolla ja nyt lidlissä Lidlistä Lyhyt kuvaus = täyttä paskaa koko paikka

      Pidempi kuvaus
      Hyviä puolia on muutamat ihan mukavat työkaverit jotka osaa pitää saman arvosina vaikka ovat pidempään olleet. Lisäksi omalla tavallaan positiivista myös se että KOKOAJAN täytyy jotain tehdä, sormia lidlissä ei pyöritellä, mutta kuluu siinä aikakin paremmin. Muuta positiivista en sitten keksikkään...

      Huonoja puolia ovat sitten päinvastaset työkaverit/johto porukka. Johto on helvetin ylimielisiä mulkkuja täynnä jotka vaan kyykyttää "alempiaan" ja nauttivat siitä kun saavat joka asiasta valittaa. Samanlaisia löytyy myös ihan työkavereistakin jotka jotkut kuvittelevat olevansa jotain korkeaakin kastia kun ainoastaan ovat vain pidempään olleet töissä.

      Töissä yhden henkilön täytyy hoitaa tyyliin viiden henkilön työt samaan aikaan, täytyy olla kassalla, samalla pitäs olla hyllyttämässä, siivoomassa kaikkea paskaa, viemässä koreja ja IHAN KAIKKEA mitä myymälässä tapahtuu, kaiken tekevät myyjät.
      Kokoajan mikkiin jauhetaan kaikkea paskaa ympäri päivän ja jos itse sattuu vähänkään väärää sanomaan väärässä paikassa niin kyllä tulee siitäkin sanomista, täysin on johtajien valittavissa ketkä siellä saavat puhua ja mitä saavat. Itse höpisevät työn aikana kaikkea kuinka joku asiakas haisi taas niin kuselle ja toinen paskalle ja itse kun vähänkään "väärän" sanan/lauseen sanot niin ollaan jo puhuttelussa.

      Tunnit eivät useinkaan täyty, jos ei hommia ole niin pistetään kotiin ja joinain päivinä ei pääsekkään pois kun pitäisi jo päästä.

      Tauot on täysin kellotettu, kun menet tauolle niin minuuttikin liikaa niin kyllä tulee sanomista. Kuselle ei pahemmin ehdi missään vaiheessa, jos ehtii niin jo 1-2minuutin sisään kuulokkeessa huudellaan että mikä kestää. Paskalla ei varmasti käydä kun omalla tauolla.

      Arvostusta ei tosiaan saa keneltäkään muulta kuin joskus asiakkailta, osa ovat hyvinkin mukavia jotka kiittelevät hyvästä palvelusta ja osa taas täysin päinvastoin (mutta aika sama homma kyllä oli kauppa mikä tahansa)

      Tässä nyt mitä äkkiä tuli mieleen, voin kyllä väittää että varsinkin negatiivisia puolia olisi vielä vaikka kuinka. Kyllä joka työpäivän jälkeen kotonakin saan kertoa mitä paskamaista taas töissä tapahtui...

    • Anonyymi

      Nyt on sitten keksitty nää äppi yms. vedätykset...Pakkauskoot pienentyny yms. kusetusta mutta sama hinta...Voi vittu mikä paskaläävä...

      Entinen asiakas...

      Ps. Prisma menettelee nykyään...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      98
      1940
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      119
      1538
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      115
      1072
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      32
      1009
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      47
      919
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      819
    7. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      35
      750
    8. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      30
      741
    9. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      51
      721
    10. Hyvää yötä

      Naiselle, joka ikävöi. 🩷
      Ikävä
      25
      643
    Aihe