AVK

raato2

Jos ostaa Autovahinkokeskuksesta auton mitä asioita pitää ottaa huomioon kun katsastaa semmonen auton.Vaatiiko ne todistuksia esim rungon suoruudesta tai jotain.Kysessä oleva auto on lievästi kolaroitu eikä runko ole viottunut.

32

31525

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehdollisella korjauksella o...

      Varsinkaan jos et ole välilöissä tarkastajien kanssa etkä veljeile niiden kanssa.
      Korjaamot saa poljettua läpitte autoja mutta yksittäinen auton korjailija saa korjailla ihan rauhassa ja jos ei naama mielytä niin korjaillaan uudestaan..
      Ai mistäkö tiedän luotin puhelin keskusteluun ja soitin kun auto on valmis kuten tarkastaja kerto...vittu eri ääni kellossa..no vittuilulla selvittiin mutta en todellakaan ota laitettavaksi toista kertaa ehdollista korjausta.

      • cgkyuikiguyk

        mitään ongelmia, jos asiallisesti korjataan. Monet vaan keksivät, että näillä kolariautojen korjauksilla tehdään rahaa. Sitten korjataan huonosti ja yritetään muutenkin mennä sieltä, mistä aita on matalin.
        Ei se vahinkotarkastaja, eikä katsastusmieskään voi mitä tahansa tekeleitä hyväksyä.


      • KoritVaihtoon

        Vain veljeilevät korjaamot saa ehdolliset läpitte muita voidaan juoksuttaa miten huvittaa ,yhden ja viimeisen kerran otin ehdollisen ja tarkastaja puhui paskaa ,ei tullut pyynnöstä katsomaan ja kun auto valmis ja soitteluin et jokos nyt tulisit...miksi et ole kutsunut tarkastamaan ja sitten väittää etten ole pyytänyt lainkaan.
        Perkele tekee ohjeitten mukaan ja sitten alkaa pelleily.
        Kaikkiin ehdollisiin korjauksiin pitäisi hyväksyä ehjän korivaihto ilman prosentteja ja näit taattaisiin auton kunnolla korjaaminen ,nykyinen systeemi ohjaa vain korinkorjaamiseen ja leipomiseen miten sattuu.


    • että.

      suuntaus raportti..jos vetelty niin mitta raportti kanssa.
      lievässä kolaroinnissa riittää suunta raportti jossa näkee onko auto enää säädettävissä ..
      Joo ja sellanen eli jos auto ei ole ollut kunnolla suunnattavissa ennen kolarointia niin joka tapauksessa joutuu laittamaan sen kuntoon..normi rekisteröinnissä ei moisia asioita katsella vaikka olisi miten vinossa koko auto vai näissä vakkarin ostoksissa..hanki ennemmin kilvissä olevan korjattava niin ei jää merkintöjä kolaroinnista...

      • raato2

        "lievässä kolaroinnissa riittää suunta raportti jossa näkee onko auto enää säädettävissä .. "

        Tarkoitatko pyörien suuntaus raportti,tietääkseni autoista ei voi säätää muuta kun aurausta ilman penkkiä.paljonkohan semmone raportti maksaa


      • autosta
        raato2 kirjoitti:

        "lievässä kolaroinnissa riittää suunta raportti jossa näkee onko auto enää säädettävissä .. "

        Tarkoitatko pyörien suuntaus raportti,tietääkseni autoista ei voi säätää muuta kun aurausta ilman penkkiä.paljonkohan semmone raportti maksaa

        osassa on vai aurauksen säätö edessä ja joissakin enemmän säätöja.

        vaadittavat todistukset riippuvat vauriosta ja katsastaja voi vaatia mitä katsoo tarpeen, nelipyöränsuuntaus todistus on vähimmäis vaatimus yleensä.
        lisäksi voidaan vaatia rungonmittaus pöytäkirja mielellään digimuodossa ja turvalitteista pöytäkirjat sekä osaluettelot ja selvitykset osien hankintapaikoista jos tarvii.

        loppuenlopuksi katsastaja päättää mitä tarvitaan ja ottaa vastuun siitä.


      • asioista tietävä
        autosta kirjoitti:

        osassa on vai aurauksen säätö edessä ja joissakin enemmän säätöja.

        vaadittavat todistukset riippuvat vauriosta ja katsastaja voi vaatia mitä katsoo tarpeen, nelipyöränsuuntaus todistus on vähimmäis vaatimus yleensä.
        lisäksi voidaan vaatia rungonmittaus pöytäkirja mielellään digimuodossa ja turvalitteista pöytäkirjat sekä osaluettelot ja selvitykset osien hankintapaikoista jos tarvii.

        loppuenlopuksi katsastaja päättää mitä tarvitaan ja ottaa vastuun siitä.

        Minkä vitun vastuun se ottaa saatanan pölhökustaa! se mitään vastuuta ota sen kuin vaan vittuilee.


      • vittuillaan...
        asioista tietävä kirjoitti:

        Minkä vitun vastuun se ottaa saatanan pölhökustaa! se mitään vastuuta ota sen kuin vaan vittuilee.

        Tietenkin. Johan sen näkee naamasta päästetäänkö kaveria läpi vai ei. Teikäläisiä on niin paljon että ei mitään järkee. Korjaukset on hirveetä jälkee ja sitte kerrotaan ku ollaan laitettu näitä jo vuosia ja "osataan" homma. Suu käy mut mitään ei osata tehdä kunnolla. Tällaiset "mestarit" laitetaan surutta harjoittelemaan :)


      • systeemissä.
        vittuillaan... kirjoitti:

        Tietenkin. Johan sen näkee naamasta päästetäänkö kaveria läpi vai ei. Teikäläisiä on niin paljon että ei mitään järkee. Korjaukset on hirveetä jälkee ja sitte kerrotaan ku ollaan laitettu näitä jo vuosia ja "osataan" homma. Suu käy mut mitään ei osata tehdä kunnolla. Tällaiset "mestarit" laitetaan surutta harjoittelemaan :)

        Ei katsastajalla ole mahdollisuutta (eikä ammattitaitoakaan) tarkastaa kolarikorjauksen laatua. Eikä ole vahinkotarkastajallakaan mahdolisuuksia moiseen. Nykyaikaisessa autossa "pieni" kolarivaurio saattaa olla sellainen, joka ei ole ollenkaan korjattavissa. Sen takia turvakorirakenteiset autot pitäisi romuttaa, eikä myydä hallitsemattomasti kaiken maailman maanviljelijöille korjattavaksi. Jotka kysyvät neuvoja kaiken maailman keskustelupals-
        toilta. Näillä palstoilla kun liikutellaan kaikkitietävää intoa enemmän kuin ymmärrystä. Eli
        amerikaksi BULLSHITTIÄ.


      • ijfwifiwbvpweopoppppp
        systeemissä. kirjoitti:

        Ei katsastajalla ole mahdollisuutta (eikä ammattitaitoakaan) tarkastaa kolarikorjauksen laatua. Eikä ole vahinkotarkastajallakaan mahdolisuuksia moiseen. Nykyaikaisessa autossa "pieni" kolarivaurio saattaa olla sellainen, joka ei ole ollenkaan korjattavissa. Sen takia turvakorirakenteiset autot pitäisi romuttaa, eikä myydä hallitsemattomasti kaiken maailman maanviljelijöille korjattavaksi. Jotka kysyvät neuvoja kaiken maailman keskustelupals-
        toilta. Näillä palstoilla kun liikutellaan kaikkitietävää intoa enemmän kuin ymmärrystä. Eli
        amerikaksi BULLSHITTIÄ.

        Kyllä jonkun pitäisi valvoa, ettei liikenteeseen palaudu kolari"korjattuja" autoja. Vaan taitaa tässäkin hommassa käydä niin, että joudutaan odottamaan ensimmäistä kuolemaa/vammautumista, joka johtuu huonosta/tehtaan ohjeiden vastaisesta korjauksesta. Suomessa kun ei risteykseen tule kolmoita ennen kuin joku kuolee siinä. Näin taitaa olla tässäkin "risteyksessä". Siinä vaiheessa on turha etsia vastuutahoja. Asia pitäisi ennakoida.


      • varkaat trogari vaihtaneet...
        asioista tietävä kirjoitti:

        Minkä vitun vastuun se ottaa saatanan pölhökustaa! se mitään vastuuta ota sen kuin vaan vittuilee.

        Suomessa ja etenkin kaikkialla siellä missä normaalikatsastuksessa ei katsateta turvalaitteita, voit ostaa kalliinkin auton, jossa on jo vuosia sitten autoTrokari vaihtanut ehjät turvavarusteet rikkinäisiin ja sä luotat kuin vuoreen, että ehjiä ovat.

        Eräissä automalleissa on sitten uuttuttaankin turvalaitteet, jotka ei laukee kolarissakaan vaikka moottori siirtyisi.

        Toyta corolla 1996 -2001 mm sellainen.

        Ole erittäin tarkka kun ostat auton autovahinkokeskuksesta, mm ajokilometrit on mitä on, aina ei ilmoiteta kaikesta siitä mitä katsastusmies keksii pyytää, siis nelipyörämittau, alustanmittaus, maahantuojan hyväksymät korjaustavat jne.


        Jos autoa kaupataan otsikon korjattavaksi alla, siis ei eriTyisiä mittauksia, eikä valvonnan alaista korjausta, voit saada ko määräykset sitten lopullisessa kauppakirjan ohessa vakuutusyhtiöltä.


        Katsatusmiehet voivat myös mopottaa sinua mielin määrin, nähtyään mihin hintaan olet raadon saannut.

        Jos olet vielä ns tehnyt työt itse tuttavan pajassa tai teettänyt inkeriläisllä alle torihintojen on mopotus varma, suomalainen kateus siitä huolehtii.

        Kun viet tälläisen ulkolaisen halvalla korjanneen auton suomalaiselle korinmittaajalle, joka itse on kolarikorjaaja, voit olla varma että auto on aina parimilliä vinossa, siis pari milliä, renkaat voi olla kulunnu parimilliä erilailla ja hyvin pelittää. Siis sinua rahastetaan parin millin vuoksi, joka tavallinen salittu virhetoleranssi kaikissa 4 metrin peltirakenteissa riippuen mikä osa auringossa mikä osa varjossa.

        ÄLÄ SIIS OSTA KOSKAAN AUTOA, JOS KORJAAT ITSE, MISSÄ ON KORIRAKENTEET VINOSSA.

        OSTA AUTO JOSSA ON PUSKURI NAARMUILLA, KONEPELTI, PERÄLUUKKU, LYHDYT VILKUT, ETULOKASUOJAT TAI YLIPÄÄTÄÄN KAIKKI VAIHDETTAVISSA EI HITSATTAVISSA OLEVAT OSAT SÖKÖNÄ.

        MYÖS IMUKUPILLA JA VETOVASARALLA JA KUUMAILMAPUHALTIMELLA (MUOVIOSAT)OIJOTTVAT PAINUMAT KATSOTAAN LIEVIKSI.


        OSTA AINA MAHDOLLISMMAN VÄHÄN AJETTU JA UUSI AUTO,JOS TULET AJAMAAN SEN ITSE LOPPUUN, ETTÄ SAAT VAIVOLLESI PALKAN.

        JOS AIJOT MYYDÄ AUTON, ÄLÄ OSTAKOSKAAN KALLISTA AUTOA, OSTA VANHA JA VÄHÄNAJETTU HUOLTKIRJALLA VARUSTETTU, SILLÄ VAIKKA OLIS MITEN VÄHÄN VAURIOITA, KOSKA REKISTERI POIKKI JA OSTAJINA VOISVAT OLLA VAIN ULKOLAISET, MUTTA NE EI MUUTENKAAN OSTA KALLIITA.

        SUOMALAINENKIN OSTAA TÄLLÄISEN, JUURI SILLÄ HINNALLA MITÄ SE TULI SINULLE MAKSAMAAN TAI 1500 EUR ALLE. ETTÄ SIINÄ SINULLE BISNESIDEA KERrAKSEEN.


        30 ja risat vuotta kantapääkoulutuksessa.


    • Nuorimiesnimetön

      Useamman auton tehneenä voin todeta, että jos käyttöautoa haluaa, niin kannattaa tehdä.

      Korjattavaksi myytävässä on oletus siitä, että ne on "helpommalla" kilvissä. Tosiasiassa mikään ei muutu. Molemmat on tehtävä huolella.

      Katsastusviranomaiset ovat ottaneet itseltään vastuuta vaatimalla esim. korinmittaus papereita aivan turhaan. esim. jos vain etuaisan pää on vääntynyt. Sen millilleen kohdallaan olo vaikuttaa siihen, että puskuri on suorassa =)) Tärkeitä ovat palkkien kunto, pyöränkulmat, turva varusteet ja se, ettei oiota kriittisiä osia.

      Yleisesti ehdollinen korjaus tulee silloin, jos tyyny/vyöt on kojahtanut. Silloin tarvitaan uudet osat ja todistus merkkiliikkeeltä, että turvavarusteet on testattu.
      Eli ei anna vikakoodia ko. laitteista.

      Eniten arveluttaa nuo "uutta koritekniikkaa varmista oikea korjaustapa maahantuojalta... Saattavat vaatia esim. pistehitsi laitteen käyttöä, jolloin tulppahitsi ei ole sallittua. Se on aika turhaa viilaamista, koska monesti korjauskohtaa vahvistetaan hieman enemmän muutenkin. Tai jotain palkkia ei ehkä saa oikaista, vaan se pitää vaihtaa kokonaan.

      Kattojen vaihdoissa pitää olla erityisen huolellinen jotta sisä ja ulkopalkki katkaistaan eri kohdista. näin saadaan vahva korjauskohta ja auto kestää toisenkin kiepautuksen.

      Bisnestä noilla tekee murto-osa. Esim. espoossa samat papat istuu aamusta iltaan kahvilla kyttäämässä autoja ja pojat painaa pajalla romuja suoraksi.

      Maltilla ja panikoimatta sieltä saa itselleen hyvän käyttökiesin edullisesti edellyttäen, että on paikat missä tehdä. (Robotti maalauskammio etc.)

      Aina kannattaa muistaa, että kun auton on ostanut, niin parin päivän sisään tulee myyntiin se "vähemmän kolaroitu,vähemmän ajettu ja halvempi ja kivemman värinen..."

      Viranomaisten kannalta ei ole ollut ongelmia. Onhan sitä jotain pientä pitänyt toimittaa, ettei ole laakista kelvannut, mutta tarkoitushan on, että auto on ennen kolaria vastaavassa vahvuudessa korjauksen jälkeen. Sinä korjaat ja vastaat siitä, että korjaus on huolella tehty. Jos ei kantti riitä vetämään nimeä esim. korinmittaus paperiin alle, niin ei kannata alkaa tekemään.

      ja korjauksen laadusta oma kokemus.
      Etsin takapäätä yhteen autoon ja se löytyi purkaamosta, mutta takapilarit oli aivan alhaalta katkaistu. En huolinut sitä, koska ulko ja sisäpalkin porrastus olisi ollut mahdoton tehdä. Purkaamon pitäjän suusta...-"me ollaan monia perä-katto vaihtoja tehty ja aina ollaan suoraan katkaistu".

      Summasummarum sekavan päätteeksi... Anna palaa. Kyllä ne konttorilla kertoo.. tai sitten ota ensin avk:n sivulta kuva ja käy konttorillasi... Ei niitä pelätä tarvi.

      • Seurannu

        Tuo ruttutukun hinnoittelu kyllä välillä "haiskahtaa", mitä noita hintoja on tullut seurattua.
        Eräässä pelissä oli myyntiin tullessa pyynti 12500€
        Ensimmäinen tarjous joka nettiin pelistä tuli oli 12000€.
        Parin tunnin päästä tarjous olikin 6500€?
        Eli jotain sähellystä siellä tapahtuu kyllä!
        Jos puolet olisi tarjottu jolla 99% tarjouksista aloitetaan (avk,n säännöt) niin tarjous olisi ollut 6250€ siihen sitten minimikorotukset olisivat olleet 100€ välein?
        Tällöin 6500€ tarjousta ei koskaan synny! paitsi jos joku nyt sitten huvikseen tuollaisen on heittänyt.


      • Tarjouksia tehnyt
        Seurannu kirjoitti:

        Tuo ruttutukun hinnoittelu kyllä välillä "haiskahtaa", mitä noita hintoja on tullut seurattua.
        Eräässä pelissä oli myyntiin tullessa pyynti 12500€
        Ensimmäinen tarjous joka nettiin pelistä tuli oli 12000€.
        Parin tunnin päästä tarjous olikin 6500€?
        Eli jotain sähellystä siellä tapahtuu kyllä!
        Jos puolet olisi tarjottu jolla 99% tarjouksista aloitetaan (avk,n säännöt) niin tarjous olisi ollut 6250€ siihen sitten minimikorotukset olisivat olleet 100€ välein?
        Tällöin 6500€ tarjousta ei koskaan synny! paitsi jos joku nyt sitten huvikseen tuollaisen on heittänyt.

        6500€ tulee ihan vaikka ensi tarjouksella, samoin vaikka 7500€. Jos joku tarjoaa minimin eli puolet pyynnistä 6250€, on ihan sääntöjen puitteissa seuraavan korottaa vaikka 250€, josta tulee 6500€. ("Amatöörit" korottais vaikka 10€ jos vain olisi mahdollista, "ammattilaiset haluavat päästä nopeammin lähemmäs reaalihintaa.)
        Ei AVK:n myyntiehdoissa mielestäni ole mitäänmainintaa "tasaväleistä" korotuksissa, ainoastaan tuo minimikorotus.
        Ei tää niin vaikeeta oo.


      • Ehkä jotain tietävä.
        Tarjouksia tehnyt kirjoitti:

        6500€ tulee ihan vaikka ensi tarjouksella, samoin vaikka 7500€. Jos joku tarjoaa minimin eli puolet pyynnistä 6250€, on ihan sääntöjen puitteissa seuraavan korottaa vaikka 250€, josta tulee 6500€. ("Amatöörit" korottais vaikka 10€ jos vain olisi mahdollista, "ammattilaiset haluavat päästä nopeammin lähemmäs reaalihintaa.)
        Ei AVK:n myyntiehdoissa mielestäni ole mitäänmainintaa "tasaväleistä" korotuksissa, ainoastaan tuo minimikorotus.
        Ei tää niin vaikeeta oo.

        Tosi ammattilainen joo.

        Niin kauan kun ei tarjouksia tuu, niin hinta tippuu nopeammin. Ammattilainen odottaa että hinta tippuu ja ostaa sitten kun se on sopiva.


      • iHMETYTTÄÄ
        Ehkä jotain tietävä. kirjoitti:

        Tosi ammattilainen joo.

        Niin kauan kun ei tarjouksia tuu, niin hinta tippuu nopeammin. Ammattilainen odottaa että hinta tippuu ja ostaa sitten kun se on sopiva.

        Miksiköhän suuri osa autoista tuontiautoja ja myös paljon jo aikaisemmin rekisteristä poistettuja eli ns.2 kilvillä olevia, onkohan vakuutusyhtiöt lepsuja tutkimaan noita vakuutuspetos tapauksia,no kuluttajanahan nuo tulee maksuun liikennevakuutuksen muodossa.


    • KJHHFDSS285

      TAITAA AVK.LTA LIIKKEIDEN KAUTTA OLLLA MAAN TEILLÄ RUNGOSTAAN ITSESTÄÄ TAI KAMPEAVIA PRÄKIÄ HALVALLA

    • AVK hyvä

      Netissä saa tehtyä pienemmät tarjoukset kuin paikanpäällä,omat käyttöautoni olen AVK:lta hakenut.Kyllä sieltä halvallakin saa nykyisin hinnat aika kovia,oon siirtynyt moottoripyöriin, kevään ajoreissun jälkeen saa palkan 2000-3000e

    • Rek.katsastuks.hinta

      Paljonko maksaa AVK:lta vain ilkivaltaa kärsineen auton rekisteröinti katsastus?
      Ei kai siinä mitään nelipyöräsuuntauksia tarvita?

      Auto on vm. 2000 ja siitä oli vain pyyhkimen varsi katkaistu ja tehty kattoon lommoja.

    • tutkailija

      Ilkivaltaa kärsinyt auto voi olla varsinainen työmaa. Päältä kukkanen, alta....
      Voi olla alusta mutkalla kivikkoon ajon jälkeen, pyörän tuentaa vinossa, katalysaattori hajalla,tms. Tai sitten moottori on saanut "jenkaa" oikein kunnolla. Kytkin poltettu pilalle ja muuta mukavaa. Tai sitten se vaan se kukkanen.

    • +200 e katsastus

      Ei sillä ole ajettu ollenkaan. Sitä ei siis oltu varastettu.

      Se olisi sama kun joku spraymaalaisi autosi ja se menisi lunariin.
      Miksi sellaiseen tarvitsee "laajan" katsastuksen?
      No tietysti siksi että ne saa rahastettua siitäkin turhaa!!!

      "Vaurioituneena käytöstäpoistetulle ajoneuvolle vaaditaan aina, vaurioista riippumatta, vaaditaan nelipyörämittaus, moottoripyörille rungonmittaus.
      hinta on 151 € päästömittaus, bensiini 15€, OBD 13€ tai diesel28€.
      Nelipyöräsuuntausmittaus pöytäkirja tarvitaan aina AVK:lta tulleille
      autoille."

      Miksei AVK kerro rehellisesti että katsastus maksaa aina vähintään 200 euroo?

      • villeeee

        Ei muuten pidä paikkaansa.


    • käytä nettiä

      Katsastushinnossa on eroja,AVK:n sivuilta näet ehdot rekistöröintiin

    • EI KOLAROITU!

      Eikö Suomessa ole yhtäkään katsastuskonttoria joka EI vaatisi nelipyörämittausta eikä laajaa katsastusta sellaiselle AVK autolle jota EI OLE KOLAROITU, vaan vain sutattu?

      Ajoneuvojen myyntitavat AVK:lla ovat:
      1) Korjattavaksi
      "Ajoneuvo myydään vapaasti korjattavaksi.Ajoneuvon liikennekäyttöön saaminen edellyttää aina että ajoneuvo katsastetaan ja rekisteröidään ostajan toimesta.Katsastusviranomainen voi vaatia selvitystä korjauksesta tai korjaukseen käytettyjen varaosien alkuperästä, vaikka ehtoja ei olisi näiltä osin Autovahinkokeskuksen toimesta asetettukaan."
      2) Ehdollinen korjaus
      "Ajoneuvon edelleen myynti korjaamattomana on kielletty.Korjauksesta, myyjän tai katsastuksen niin vaatiessa, on esitettävä hyväksyttävä korinmittauspöytäkirja ja pyörien asentokulmien mittauspöytäkirja."

      Eli vaikka AVK ei vaadi mitään nelipyörämittauksia 1) tapauksessa, niin katsastusmies vaatii, koska tällä tavoin ne saa helve.tisti enemmän rahaa!!!

      AVK vaatii VAIN 2) eli ehdollisessa korjauksessa mittauspöytäkirjoja.

      Todellisuudessa siis näillä kahdella eri myyntitavalla EI ole mitään eroa, koska KATSASTAJA käsittelee niitä täsmälleen SAMALLA TAVALLA?!

      • Autoiilja vai?

        En ymmärtänyt viestin tarkoitusta. Katsasushinta on tosiaankin molemmissa tapauksissa sama, Pyöränkulmien mittauksen tarkastuksesta ei pyydetä lisämaksua. Pyöränkulmien mittaajalle joudut toki maksamaan.

        En myöskään ymmärrä miksi ulkoisesti tärvellylle autolle vaadittaisiin pyöränkulmien mittauspöytäkirja. Oletko nyt aivan varma mistä puhut vai oletatko? Jos ensimmäistä niin mene toiselle konttorille.

        AVK:n toiminnassa on selvä logiikka sillä perusteella mitä olet kirjoittanut.

        1) Täytyy korjata, mutta voit myydä sen eteenpäin.

        2)Autoa ei saa myydä eteenpäin korjaamattomana.

        Oliko tässä nyt sitten jokin ongelma?

        T: Tietämätön


      • RAHASTUSTA!
        Autoiilja vai? kirjoitti:

        En ymmärtänyt viestin tarkoitusta. Katsasushinta on tosiaankin molemmissa tapauksissa sama, Pyöränkulmien mittauksen tarkastuksesta ei pyydetä lisämaksua. Pyöränkulmien mittaajalle joudut toki maksamaan.

        En myöskään ymmärrä miksi ulkoisesti tärvellylle autolle vaadittaisiin pyöränkulmien mittauspöytäkirja. Oletko nyt aivan varma mistä puhut vai oletatko? Jos ensimmäistä niin mene toiselle konttorille.

        AVK:n toiminnassa on selvä logiikka sillä perusteella mitä olet kirjoittanut.

        1) Täytyy korjata, mutta voit myydä sen eteenpäin.

        2)Autoa ei saa myydä eteenpäin korjaamattomana.

        Oliko tässä nyt sitten jokin ongelma?

        T: Tietämätön

        "En myöskään ymmärrä miksi ulkoisesti tärvellylle autolle vaadittaisiin pyöränkulmien mittauspöytäkirja."

        En minäkään ymmärrä miksi katsastusmies sen vaatii??? Se on se ongelma..

        "Vaurioituneena käytöstäpoistetulle ajoneuvolle vaaditaan AINA, vaurioista riippumatta, vaaditaan nelipyörämittaus, moottoripyörille rungonmittaus.
        hinta on 151 € päästömittaus, bensiini 15€, OBD 13€ tai diesel28€.
        Nelipyöräsuuntausmittaus pöytäkirja tarvitaan aina AVK:lta tulleille
        autoille."

        Tää on se ongelma, että VAIKKEI AUTOA OLE VARASTETTU/AJETTU/KOLAROITU vaan sitä on pelkästään ulkoisesti sotkettu, mikä EI VAIKUTA AJO-OMINAISUUKSIIN mitenkään, katsastuskonttori vaatii että se pitää katsastaa LAAJAN mukaan jolloin katsastuksen HINTA ON JOPA 195 euroa muut kulut!!!

        Yhtä hyvinhän pitäisi ihan joka autolle joka katsastuksessa vaatia samat mittaukset, koska tuo auto on täsmälleen samassa ajo kunnossa kuin ennen "vanhingontekoa".

        Katsastuskonttorit haluavat vain lisää rahaa, ilman mitään järkevää perustetta!


    • 28

      onhan noita kaupassa uusia,ei tartte 4-pyöräsuuntauasta tehdä kun menee katsastamaan,ei tule pääkipua

      • Niin se vaan on.....

        Jos vain on luovutushuollossa tarkastettu 4 pyöräsuuntauskulmat , muuten on vähän tehtaan liukuhihnatoleranssin jäljiltä eikä kunnossa ?

        Sitten vasta kiinnitetään huomiota kun joku rengas on kulunut epätasaisesti sileäksi ja siinävaiheessa omistaja maksaa ensihuollon laiminlyömän työn ,ja lisäksi menee rengaskaupoille !


    • ka98

      Sun täytyy ottaa rekisterikatsastus vaurioituneelle autolle 10 katsastus halvin 120 päästömittaus, sit jos se menee läpi rekisteröinti 34e et saat kilvet. Just ite katsastin ja heti meni läpikin

      • Lisää johtajia

        AVK nykyinen johto saa vissiin jonkun boonuksen kun pitävät mahdollisimman paljon vakuutusyhtiöiden tavaroita ylihinnoittelulla myynnissä?

        Vuonna 2011 toukokuussa noin 800kpl myynnissä

        Vuonna 2012 toukokuun 2pvä noin 1500kpl myynnissä

        Myynnissä olevien ylihintaisten tuotteiden melkein kaksinkertaistunut?

        Eikä näiden tavaroiden arvo hautomalla nouse (ainoastaan vakuutusmaksut nousee)


      • ehdollinenkorjaus
        Lisää johtajia kirjoitti:

        AVK nykyinen johto saa vissiin jonkun boonuksen kun pitävät mahdollisimman paljon vakuutusyhtiöiden tavaroita ylihinnoittelulla myynnissä?

        Vuonna 2011 toukokuussa noin 800kpl myynnissä

        Vuonna 2012 toukokuun 2pvä noin 1500kpl myynnissä

        Myynnissä olevien ylihintaisten tuotteiden melkein kaksinkertaistunut?

        Eikä näiden tavaroiden arvo hautomalla nouse (ainoastaan vakuutusmaksut nousee)

        Heis
        AVK:n autoissa, kun on ehdollinen korjaus ja sitä myöden mm.korinmittaus,eli millainen tapaus se on eli mitä se kustantaa ja mitä siinä autolle tehdään? ja missä niitä tehdään esim.treen seudulla...


    • Anonyymi

      Onko mahdollista uusimaa kukka tekee
      korinmittauspöytäkirja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2451
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1759
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1200
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe