Epäonnistuneita polttaritarinoita kaivataan

Kaaso

Eli kertokaas täysin epäonnistuneita polttari-ideoita, jotta osaisi välttää sudenkuopat.

Itse olin eräissä polttareissa, joissa morsianta hemmoteltiin viemällä hänet ihonhoitoon ja manikyyriin. Polttarit oli kaksi viikkoa ennen häitä ja eihän siitä hyvää seurannut; vajaa viikko polttareiden jälkeen morsian soitti itkien, naama oli kukassa kuin teini-ikäisellä. Onneksi ehti edes hieman naama siloutua ennen juhlia, mutta vinkkinä vaan ettei kannata moista hemmottelua tehdä liian lähellä häitä :D

Ja siitä manikyyristä... Morsian sai käsihoidon ja kynsihoidon, kaaso ei vaan ollut tullut ajatelleeksi että kynnet ei välttämättä kovin kauan kauniina pysy (ainakaan häihin asti) kun on pienen vauvan äiti... Eli oli aika turhaa rahanhukkaa :(

Mutta itse asiaan, olen järjestämässä itse kaason ominaisuudessa reilun kuukauden päästä polttareita, mitä siis kannattaa muistaa??

8

6158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bestman 04

      Muutamia vuosia sitten vietiin sulhanen benji-hyppäämään, pitihän pojalle reilusti rohkaisevaa antaa. Taju lähti hypyn seurauksena ja sulho oli tarkkailussa sairaalassa yön yli. Että sellaiset polttarit. Ei oikein morsmaikku tykännyt meidän poikien yllätyksestä.

    • Omat polttarini olivat onnistuneet lukuun ottamatta illan päätöstä. Alunperin meidän piti olla saaressa mökillä yötä, mutta illanmittaan tuli ajatus että lähdetäänkin baariin. sanoin että ok, mennään vain,kuuluuhan se perinteisiin polttareihin. Kyyti hommattiin ja lopulta rantaan päästyämme totesimme, että täytyy sittenkin jättää väliin.tunnelma oli mennyt, muutama mökötti, itseäni loppujelopuksi harmitti, että ruokia jäi syömättä ja yövyimme lopuksi eri osoitteissa, että alkuperäinen suunnitelma olisi kuitenkin ollut parempi...

      Yritän siis sanoa, että se tunnelman muutos pilasi polttarit. sitä en osaa sanoa, miten sen voi välttää, mutta viimeinen olo jää kuitenkin vahvasti mieleen. Meillä kuitenkin polttarit olivat aika paljon ennen häitä, joten sama porukka kokoon (meitä oli yht. 6) ja pidimme minun järjestämänä jälkipolttarit. Tällä kertaa ilman paineita, ilta onnistui ja pääsimme jopa baariin. Lopulta siis alkuperäiset polttarit jälkipolttarit jättivät mieleen mukavaa yhdessäoloa ja hauskoja muistoja.

      eräät toiset polttarit olivat hieman nihkeät, koska porukka jakautui osiin. kaikki eivät olleet nähneet toisiaan ennen, alkoholia ei käytetty (tämä kyllä yhteinen päätös), mikä tietenkin olisi auttanut tunnelman luomisessa. Itse olin joka tapauksessa kuskina.

      Näidenkin polttareiden päätös oli kuitenkin omieni kaltainen: sankari halusi baariin, vain yksi lähti seuraksi. Lisäksi ilmassa oli mustasukkaisuusdraamaa yhden ystävän poikakaverin osalta. Huomio kiinnittyi siis häneen(tottakai ystävät tukevat toisiaan...) ja hän lähti seuraavalla bussilla kotiin (siis 150 km päähän). Tarkoitus oli herättää sankari seuraavana aamuna ja syödä aamupalaa yhdessä, mikä tapahtuikin ja on muuten hyvä idea, mutta edellisen illan tapahtumat häiritsivät ilmapiiriä...

      Olen herkkä näissä ilmapiiriasioissa, eivätkä kaikki välttämättä suhtaudu asioihin samoin. Loppujen lopuksi onnistuminen on pienstä kiinni. Kannattaa panostaa vieraslistaan, mikäli se tuntuu tärkeältä ja on mahdollista. Polttarisankari on tietenkin avainasemassa ja sekä omani, että nämä toiset oli suunniteltu juuri sankarille ja häntä ajatellen. Kannattaa panostaa muutamaan kohokohtaan ja varata tarpeeksi aikaa siirtymiin ja ihan vain "hengailuun".

      Itse en ole mikään menijä ja tein selväksi, ettei mitään hirveää show'ta pistetä pystyyn tai järjestetä noloja tilanteita ym. tai yllytetä tekemään jotain, mitä en muutenkaan tekisi. tietenkin jotain repäisevää on hyvä olla mukana, ettei polttarit muistuta perinteistä baari-iltaa kavereiden kanssa, mikäli baari nyt kuuluu ohjelmaan...

      Tässä nyt ei varmasti ollu mitään uutta mitä tällä palstalla ei jo olisi ollut mutta jotain nyt kuitenkin. joku teema auttaa suunnittelussa, vaikka joku näyttelijä, nalle puh, huvipuisto, strippari, tarjoilija, kesä... Siitä se sitten lähtee

    • exkaasolta

      Minusta polttareita järjestäessä kannattaa ottaa todellakin huomioon päivän sankari, oli kyseessä sitten morsian tai sulhanen. Kaikki eivät halua sitä stripparia tai kulkea nöyryyttävissä kuteissa ympäri kaupunkia.

      Voi kuullostaa oudolta, mutta ennen kuin suunnitelmat lyö lukkoon, niin kannattaa kysäistä jopa sankarin itsensä ideoita ja kehitellä niistä ikimuistoinen (kauniilla tavalla) päivä/ilta.

      Kaksi kesää sitten olimme järkkäämässä polttareita ystävättärelleni, joka toivoi yksinkertaisesti mukavaa ja rauhallista iltaa kaverien kera. Mietimme juuri jonkinlaista kauneudenhoitoa, mutta sen sijaan (onneksi) varasimme saunatilat, jossa oli uima-allas ja porealtaita. Siellä vietimme yhdessä aikaa ja menimme lopuksi morsiamen mieliravintolaan syömään. Ei ehkä maailman jännittävin ilta, mutta morsmaikku oli innoissaan ja kaikilla oli hauskaa.Kivat muistot jäi. =)

    • 070707

      Omat polttarini olivat pettymys.

      Olimme suunnitelleet yhteistä kaupunkiloma viikonloppua nykyisen mieheni ja tuttava pariskunnan kanssa. Kaikki oli kuitenkin huijausta ja minulla olikin polttarit. Olin odottanut viikonloppua innolla, joten pettymys oli suuri, enkä ole päässyt siitä yli vieläkään.

      Toisekseen minulle oli järjestetty moottoripyörä kyytitys, vaikka pelkään niitä kuollakseni. Kyydin jälkeen tärisin kolme tuntia.

      Kolmanneksi olin tehnyt hyvissä ajoin selväksi etten halua myydä mitään, mutta kuinkas ollakkaan jouduin tekemään senkin ja vieläpä krapulassa.

      Neljänneksi luulin polttareiden kestävän yhden illan, mutta minun kohdallani ne kestivätkin kaksi päivää.

      Polttareista ei jäänyt hyvä fiilis. Alusta asti kaikki lähti menemään viikaan. Kuunnelkaa mitä itse juhlakalu toivoo niin kaikilla on mukavampaa.

      • Vaimo-80

        Omat polttarit kärsivät aluksi siitä, että yksi ystävistäni avautui aina tasaisin väliajoin siitä, kuinka vaikeaa kaikki valmistelujen ja suunnitelmien teko on. Kuinka porukka riitelee keskenään jne.. Sitten lipsahti paikkakunta missä polttarit pidetään ja siinä samassa oli jälleen avautumista kuinka huonosti kaikki hänen kannaltaan onkaan suunniteltu. Noh, sitten kun päivä viimein koitti (tiesin senkin jo etukäteen). Alku alkoi ihan hyvin, paitsi että minulle ei oltu varattu juomista ollenkaan. Otin siis omat juomani mukaan. No, ensin oli vuorossa hemmotteluhetki jalkahoidossa ja sitten syömään. Osa porukasta oli mennyt syömään jo edeltä, joten ei päästy kaikki samaan pöytään istumaan. Muut söi jälkiruokia, kun minä ja kaasot tultiin paikalle. Noh, siitä sitten matka jatkui ja VOI PASKA! Mut vietiin korkeelle sillalle kiipeilmään ja laskeutumaan alas ja voin sanoo, et pelkään kuollakseni korkeita paikkoja. Aloin itkemään jo siinä vaiheessa, kun tultiin perille vaikka en viel siin vaihees tienny mitä tuleman piti. Kaasoni sanoi että arvasi etten tykkäisi tästä, mutta porukan painostus oli ollut ilmeisen kova, että mut oli sinne vietävä "ylittämään itseni". En ole koskaan pelännyt niin paljon. No, ilta jatkui muutaman muunkin suht fyysisen tehtävän parissa ihan ok:sti. Illalla sitten, kun oli baariin lähdön aika porukka ei viihtynytkään samassa baarissa vaan osa jäi ekaan paikkaan osa meni toiseen ja ite olin nakkikiskan jonossa valmiina lähtemään kotiin. Siinä viel syödessä osa porukasta riitaantu keskenään ja kotimatka meni viel kuunnellen kahen kaverin puhuessa toisista kavereistani paskaa mun nenäni alla että silleen...Hauskaa oli joo...


      • kaaso ja bestman

        Omat polttarini oli katastrofi mutta kivaa kuitenkin oli:)
        jouduin myös myymään karkkia mutta en onneksi yksin, koko porukka oli mukana. Polttari porukka oli hurjasti nähnyt vaivaa kaikkeen salassa pitoon ja järjestelyyn. Mönkään meni siinä että osa porukasta oli sen verran uutta ystävää minun kaveri piirissä ettei niillä ollu tietoa mistä en pidä ja mistä pidän. vaikka muutama vanha ystävä oli sanonu että en pidä jostain esim. siitä karkin myymisestä ja laskuvarjo hypystä niin eihän ne tietenkää saanu niitten uusien päätä asiassa käännettyä koska hommat oli jaettu niin että kaikilla oli joku oma projekti minkä kukin järjesti.
        Olin ihan kauhuissani koko seuraavan viikonkin mutta häiden jälkeen entistä onnellisempi kaaso valinnasta kun koskaan. Kaaso teki hurjasti töitä tehden minut onnelliseksi, kaikki sujui häissä hyvin ja paikka näytti kauniilta, joka kyllä ilman kaasoa olisi ollut ihan kaamea! Kiitos siis sinulle kaasoni Kaisa!


      • minä olen samaa mieltä
        kaaso ja bestman kirjoitti:

        Omat polttarini oli katastrofi mutta kivaa kuitenkin oli:)
        jouduin myös myymään karkkia mutta en onneksi yksin, koko porukka oli mukana. Polttari porukka oli hurjasti nähnyt vaivaa kaikkeen salassa pitoon ja järjestelyyn. Mönkään meni siinä että osa porukasta oli sen verran uutta ystävää minun kaveri piirissä ettei niillä ollu tietoa mistä en pidä ja mistä pidän. vaikka muutama vanha ystävä oli sanonu että en pidä jostain esim. siitä karkin myymisestä ja laskuvarjo hypystä niin eihän ne tietenkää saanu niitten uusien päätä asiassa käännettyä koska hommat oli jaettu niin että kaikilla oli joku oma projekti minkä kukin järjesti.
        Olin ihan kauhuissani koko seuraavan viikonkin mutta häiden jälkeen entistä onnellisempi kaaso valinnasta kun koskaan. Kaaso teki hurjasti töitä tehden minut onnelliseksi, kaikki sujui häissä hyvin ja paikka näytti kauniilta, joka kyllä ilman kaasoa olisi ollut ihan kaamea! Kiitos siis sinulle kaasoni Kaisa!

        Mun kaaso oli myös ihana! se ei vaatinu mitään, eikä halunnut mitään. halusi vain tehdä mun häistä ikimuistoiset.
        Polttaritki oli joltain osin minun mieleen mutta en haudo huonoilta hetkiltä kostoa. ei aina voi kaikkien kanssa tosiaan käydä yks yhteen kun kaikki kumminkin haluaa niiden suunnitteluun osallistua. Minä kyllä uskon että kaaso on yleensä se jota siitä syytetään ja uskon että monet hautoo kostoa, siksi tulevaisuudessa polttarit varmasti ovatkin vihamielistä ja pakkopullaa kaikille.


    • polttareistani

      Polttarit aiheuttaa aikamoisia paineita morsiamelle, kun on ns. pakko olla kivaa. Omat polttarit oli kokonaisuutena ihan ok, mutta loppuillasta olin niin väsynyt koko päivän jännittämisestä, että itkuksihan se meni. Etukäteen ajattelin, että haluan yön yli kestävät polttarit mutta jälkeen päin ajateltuna olis ehkä jäänyt parempi muisto jos oisin päässyt kotiin yöksi.

      huonoa: rumat vaatteet ja sotkuinen meikki.
      sanaani ei kuunneltu, kaikki oli päätetty valmiiksi. kun tunnelma alkoi lässähtää sanoin että mennään nukkumaan, mutta tämä ei käynyt.
      no eipä varsinaisesti muuta, mutta se ettei omaa mielipidettäni kuunneltu ärsytti aika paljon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe