Punajuuren lehdet

Skäri

Heippa, nyt kun ekat punajuuret on nostettu maasta, niin kysyisin käyttääkö kukaan lehtiä salaatissa, ja onko se ok. esim. nitriittien puolesta? Ryöpättynähän ne ovat herkullisia, mutta nyt on niin komiat naatit, että tekisi mieli syödä ne ihan sellaisenaan.

Tietäjiä?

8

4214

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ohjelmassa

se täti pilppusi ne salaattiin ihan silleensä,ja siinä ne puhu, että ne yleensä syötetään pupulle ym elukalle.
      (Strömsössä?)

• tunnetkos tän

• Skäri
        tunnetkos tän kirjoitti:

http://www.yrttitarha.com/tietopankki/keittokirja/salaatit.html
        (mä vaan edelleen muistan ne anopin kaapit,silloin luin ekaa kertaa sun tarinoitas,että mulla oli hauskaa!)

löysin, ja salaattikin syötiin jo. Jos ei jatkossa kuulu, niin sitten se oli kuolemaksi. Eiku, sain ihan varmaa tietoa, että voipi syödä, kunhan ei joka päivä syö, eli sama kuin raparperissa ja nokkosissa. Hyviä olivat! Huomenna teen lopuista apposia.

Anopin kaappi on edelleen paikoillaan, pursuaakin jopa. Ehjä peilinpuolikas on jossain varastossa. Joskus tässä keväällä ne tarjos meille taas "melkein toimivaa" ruohonleikkuria, ja ties mitä "ihan pikkaisen rikkinäistä" kalustetta ja astiaa, mutta olen jo kehittänyt hyviä tekosyitä poistua paikalta siinä vaiheessa. Ja mieshän haluaa sitä roinaa meille vielä vähemmän kuin minä.

Pitäköön romunsa siellä tallin ylisillä, jos eivät kehtaa jätemaksuja maksaa, meidän saarelle ei mahdu kolmen sukupolven paskat. (Excuse my French).

Synttärilahjaksi sain tällä kertaa aivan ihania saunatuotteita! Tosin meillä ei ole saunaa, enkä mä matalan verenpaineeni vuoksi edes pidä saunomisesta. Mutta kivan tuoksuisia ovat. :)

• vanha käytöstä
        Skäri kirjoitti:

löysin, ja salaattikin syötiin jo. Jos ei jatkossa kuulu, niin sitten se oli kuolemaksi. Eiku, sain ihan varmaa tietoa, että voipi syödä, kunhan ei joka päivä syö, eli sama kuin raparperissa ja nokkosissa. Hyviä olivat! Huomenna teen lopuista apposia.

Anopin kaappi on edelleen paikoillaan, pursuaakin jopa. Ehjä peilinpuolikas on jossain varastossa. Joskus tässä keväällä ne tarjos meille taas "melkein toimivaa" ruohonleikkuria, ja ties mitä "ihan pikkaisen rikkinäistä" kalustetta ja astiaa, mutta olen jo kehittänyt hyviä tekosyitä poistua paikalta siinä vaiheessa. Ja mieshän haluaa sitä roinaa meille vielä vähemmän kuin minä.

Pitäköön romunsa siellä tallin ylisillä, jos eivät kehtaa jätemaksuja maksaa, meidän saarelle ei mahdu kolmen sukupolven paskat. (Excuse my French).

Synttärilahjaksi sain tällä kertaa aivan ihania saunatuotteita! Tosin meillä ei ole saunaa, enkä mä matalan verenpaineeni vuoksi edes pidä saunomisesta. Mutta kivan tuoksuisia ovat. :)

poistettu puhelinkoppi! Teet siitä sellasen pystysaunan,ihan pikkasen vaan saunan! Saavat taas ajatella susta! ;D

• syön ne

> Heippa, nyt kun ekat punajuuret on nostettu
      > maasta, niin kysyisin käyttääkö kukaan lehtiä
      > salaatissa, ja onko se ok. esim. nitriittien
      > puolesta?

Kyl mää vaan olen syönyt ne. Ovat kuulema ravinteikkaampia kuin itse juures..

• Piia

Me olemme myös käyttäneet punajuurten naatit ruuanlaittoon tai pieninä määrinä salaatin sekaan. Sopii kaikkeen mihin pinaattikin. Lisäsin juuri Insinöörin keittokirjaan sienipiirakan ohjeen, johon naatit sopivat hyvin joukkoon:

http://www.insinoorinkeittokirja.fi/#rouskupiirakka

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      68
      3041
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2845
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      49
      2077
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1545
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1329
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1308
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1291
    8. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1253
    9. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1212
    10. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1210
    Aihe