Keväällä oli keskustelu tynnyriperunan kasvatuksesta. Niin nyt minuun iski uteliaisuus,kuinka monella mahtaa olla nyt tynnyriperunaa kasvamassa? Kertokaa ihmeessä!
montako tynnyriperunan kasvattajaa
5
442
Vastaukset
- rengasperuna
Laitoin vanhat corsan renkaat pottumaaksi tämän keväisen keskustelun innoittamana.
Ensin kolme siemenperunaa renkaaseen ja lisäsin multaa ja renkaita sitä mukaa, kun varret kasvoivat. Laitoin monenkertaiseksi taitettua sanomalehteä sisäpuolelle, ettei multaa turhaan mene renkaan sisälle.
Vielä ei tiedä lopputuloksesta, kun ei ihan vielä viitsi purkaa rakennelmaa. Lehdet ja varret kasvaa ainakin rehevästi. - Mansikki`´
Itsellä siis perunat kasvaa sanomalehtien ja ruohokatteen alla ja ämpärissä.Sanomalehtiä kävin jo kärsimättömänä kohottelemassa ja näkyi siellä pottuvarpaan kokoisia perunoita, ei kylläkään sillä silmäyksellä montaakaan. ämpärin oon sentäs jättänyt kaivelemisilta rauhaan, vaikka teki mieli sieltäkin kurkata kasvun etenemistä. Jotenkin luulen ettei sieltä mitään tule, koska ämpäri kovin kevyt:(
- Perseensuti ""
Hyh sitä hajua kun aloin tarkastamaan onko siellä pottuja. :/ Liikaa vettä...
- Mansikki`´
Täällä taitaa taas olla ämpäri tyhjää täynnä,kosken ole juurikaan kastellut,vaikkakin perunanvarret on kyllä pystyssä ja kukkineetkin...mutta en tosiaan ole pahemmin vettä koko kesänä antanut ja ovat sateelta suojassa katoksessa.
Sanomalehtien alla muhivat perunat olivatkin tosi hikisen oloiset,niitäkään en ole kastellut pahemmin, pelkäsin nimenomaan että mätänevät.
Kokeileppa Perseensuti"" uusia perunoita jouluksi, jossain laatikossa sisätiloissa.Itse aion laittaa laatikon autotallin hyllylle ja katsoa mitä sieltä kehkeytyy.Hullu puutarhuri ei keskeytä kokeitaan edes talveksi=) - pienviljelijä
Mansikki`´ kirjoitti:
Täällä taitaa taas olla ämpäri tyhjää täynnä,kosken ole juurikaan kastellut,vaikkakin perunanvarret on kyllä pystyssä ja kukkineetkin...mutta en tosiaan ole pahemmin vettä koko kesänä antanut ja ovat sateelta suojassa katoksessa.
Sanomalehtien alla muhivat perunat olivatkin tosi hikisen oloiset,niitäkään en ole kastellut pahemmin, pelkäsin nimenomaan että mätänevät.
Kokeileppa Perseensuti"" uusia perunoita jouluksi, jossain laatikossa sisätiloissa.Itse aion laittaa laatikon autotallin hyllylle ja katsoa mitä sieltä kehkeytyy.Hullu puutarhuri ei keskeytä kokeitaan edes talveksi=)Ei voi sadolla trossata...mutta ensi vuonna uudelleen. Lisää voimaa ja tiiviimpää multaa/hiekkaa pönttöön, jotta varrestakin saisi mukuloita kasvamaan...nyt tuli kokeiltua tommosella kukkamulla, joka ei oiken tiivistynyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t917435- 373957
- 453510
- 2342766
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402652- 402443
- 1312390
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292269Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna202208- 451952