Omistan flipper ht veneen. Yöt alkaa olla jo kylmiä joten lämmitin olisi paikallaan........ Olisiko joillain kokemuksi/suosituksia jostakin lämmittimestä. Ei kiinteää.
Lämmitin
5
1429
Vastaukset
- 1300
marineasta
- wallasta
Eipä taida Wallasta löytyä siirrettävänä mallina. Origon Heatpal lienee niitä harvoja siirrettäviä ja sitten tietenkin eri kokoisia öljylamppuja löytyy. Haisevat vaan kaikki.
- blop
Ei-kiinteässä lämmittimessä ei ole myöskään hormia, eli palotapahtuman yhteydessä syntyvä vesihöyry jää veneen sisätiloihin. Tämä kosteus sitten tiivistyy kylmillä pinnoilla, eli aamulla ovat ikkunat, katto ja seinät märkiä.
Myös nukkujat kostuttavat hyttiä hikoilulla ja uloshengityksen vesihöyryillä noin 0.5 ~ 1 vesilitran verran per lärvä. Pienemmässä veneessä tälläkin on jo vaikutusta.
Kiinteästi asennetussa lämppärissä palokaasut voidaan johtaa ulos, jolloin lämmitin paitsi lämmittä myös kuivattaa hyttiä.
Aamulla on kivempi herätä kuivassa kabiinissa!- heh
Toki kiinteä lämmitin on ylivertainen ominaisuuksiltaan (ja myös hinnaltaan), mutta kosteusongelmaa voi helpottaa ihan vanhanaikaisesti avaamalla "ikkuna" eli venttiileitä auki niin ilma vaihtuu ja höyry poistuu.
Omistan Yamarin 59HT veneen, johon etsin sopivaa lämmitintä. Vertailin eri merkkejä; Wallas jne. Mutta päädyin Webastoon. Se mahtui sopivasti takapenkin alle ja 5 l. muovikanisteriin diesel. Bensalämppäreitä ei saa asentaa EU-direktiivien mukaan, muuten olisin valinnut bensa version. Käyttökokemukset on pelkästään hyviä, asennuskaan ei kestänyt montaa tuntia ja hinta oli kohdillaan kun tikasi markkinahintaan. Nuo muut merkit olivat isoja ja kömpelöitä pieneen veneeseen. Ja portaattomasti säädettävä lämpötilan ja anturi toimivat käytännössä loistavasti. Vedin kaksi ulostuloa, toisen etupäähän etuikkunoille ja toinen takapäähän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101054
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82794Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat261570Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede15563- 65531
- 92499
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 26472
- 47417
- 30406