saksanpaimenkoiran pennun tuonti saksasta

Pennun hankinta harkinnassa...

Onkohan jollakin kokemusta saksanpaimenkoiran pennun tuonnista saksasta? Mistä löytyy kasvattajia, pentulistoja.. englanninkielisiä sivustoja ko aiheista. Kuinka onnistua oikeaan myös luonteen kanssa tai saada varmistusta kennelin hyvästä maineesta? Mitä maksaa saksassa hyvälaatuinen urospentu?

27

4425

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Missukka

      Miks ihmeessä haluat tuoda pennun Saksasta ? Suomestakin löytyy monta hyvää ja luotettavaa kasvattajaa. Eivät ne sieltä Saksasta parhaimpiaan myy muualle kuin ehkä isolla rahalla ja sittenkään ei ole takeita pennun hyvyydestä ja jos erimielisyyksiä tulee , on ne helpompi hoitaa kotimaisen kasvattajan kanssa. Esim. monet Saksasta tuodut jalostuskoirat ovat jättäneet täällä melko huonoakin jälkeä terveydenkin suhteen.

      • syytä tuoda saksasta pentu

        Saksa on rodun alkuperämaa, jossa rodulla on hyvä taso. En toisi pentua säästääkseni rahaa, hakisin sen ihan itse, rekisteröisin suomeen ja harrastelisin koiralle ja minulle sopivaa mieleistä lajia sen lisäksi, että se olisi perheenjäsen. Saksassa on huomattavasti enemmän vuosittaisia rekisteröintejä kuin suomessa. Joten valinnan varaa pitäisi olla. Pentu on arvoitus niin saksassa kuin suomessakin. En etsi takuuluontokappaletta, vanhempien terveys ja kilpailumeriitit riittävät todisteeksi. En ole etsimässä jalostuskoiraa, vaan haluan mahdollisimman hyvän ja lupaavan pennun, aika ja saavutettavat meriitit/ terveys/ luonne näyttävät sitten tulevaisuuden. Miksi ei sitten suomesta? Niin, täällä korkeasti palkittuja vanhempia, joilla on hyvät narttulinjat ja niiden pentueita ja niiden lupaavia pentuja vain on vähemmän tarjolla. Saksassa on enemmän jalostusmateriaalia todella menestyneistä uroksista. Tänne tuodaan muutamia lainauroksia, joilla menestys hyvä, mutta ei niin loistava, että niitä malttaa ulkomaillekin lainata.. näitä täällä sitten käytetään massoittain, ja nartut ovat keskivertoja, ja nimenomaan narttujen tuloslista on hyvin puutteellinen. Toinen seikka suomalaisissa linjauksissa on, että tuontiuroksia vaan käytetään, vaikkei narttu olisikaan tyypiltään sama. Uskon vanhaan saksalaiseen kasvatukseen, jossa on onnistuttu tekemällä kovaa työtä. Siellä on saatu aikaan hyvinkin yhtenäistä linjaa kennelin koirille. Tällaisen koiran haluaisin itselleni, voisin sitä odotellakin, eikä tarvitsisi olla pentueen paras, vaan hyvästä pentueesta pentu, jonka vanhempien tyyppi on tasainen ja jollaisesta tyypistä itse pidän. Haluan hyväpigmenttisen ja tarpeeksi tumman koiran, jolla myös ruskea osuus on tumma.


      • järkeä
        syytä tuoda saksasta pentu kirjoitti:

        Saksa on rodun alkuperämaa, jossa rodulla on hyvä taso. En toisi pentua säästääkseni rahaa, hakisin sen ihan itse, rekisteröisin suomeen ja harrastelisin koiralle ja minulle sopivaa mieleistä lajia sen lisäksi, että se olisi perheenjäsen. Saksassa on huomattavasti enemmän vuosittaisia rekisteröintejä kuin suomessa. Joten valinnan varaa pitäisi olla. Pentu on arvoitus niin saksassa kuin suomessakin. En etsi takuuluontokappaletta, vanhempien terveys ja kilpailumeriitit riittävät todisteeksi. En ole etsimässä jalostuskoiraa, vaan haluan mahdollisimman hyvän ja lupaavan pennun, aika ja saavutettavat meriitit/ terveys/ luonne näyttävät sitten tulevaisuuden. Miksi ei sitten suomesta? Niin, täällä korkeasti palkittuja vanhempia, joilla on hyvät narttulinjat ja niiden pentueita ja niiden lupaavia pentuja vain on vähemmän tarjolla. Saksassa on enemmän jalostusmateriaalia todella menestyneistä uroksista. Tänne tuodaan muutamia lainauroksia, joilla menestys hyvä, mutta ei niin loistava, että niitä malttaa ulkomaillekin lainata.. näitä täällä sitten käytetään massoittain, ja nartut ovat keskivertoja, ja nimenomaan narttujen tuloslista on hyvin puutteellinen. Toinen seikka suomalaisissa linjauksissa on, että tuontiuroksia vaan käytetään, vaikkei narttu olisikaan tyypiltään sama. Uskon vanhaan saksalaiseen kasvatukseen, jossa on onnistuttu tekemällä kovaa työtä. Siellä on saatu aikaan hyvinkin yhtenäistä linjaa kennelin koirille. Tällaisen koiran haluaisin itselleni, voisin sitä odotellakin, eikä tarvitsisi olla pentueen paras, vaan hyvästä pentueesta pentu, jonka vanhempien tyyppi on tasainen ja jollaisesta tyypistä itse pidän. Haluan hyväpigmenttisen ja tarpeeksi tumman koiran, jolla myös ruskea osuus on tumma.

        Jos et jalostuskoiraa ole hankkimassa, niin en oikein näe järkeä hommassa. Ilman suhteita joutuu helposti huijatuksi. Takuuasiat yms. on paljon helpompi hoitaa suomalaisen kasvattajan kanssa. Käyttöpuolen koiraa jos olet hankkimassa, niin taso on Suomessakin ihan riittävä vaikka mm-tasollekin tähtäisit. Näyttelypuolella taas, niin tuskin yksikään oikeasti lupaava pentu lähtee Saksasta ilman suurta rahanippua mihinkään. Niitä keskitason pentuja taas syntyy Suomeenkin.

        >>täällä korkeasti palkittuja vanhempia, joilla on hyvät narttulinjat ja niiden pentueita ja niiden lupaavia pentuja vain on vähemmän tarjolla.


      • tuon pennun saksasta ;)
        järkeä kirjoitti:

        Jos et jalostuskoiraa ole hankkimassa, niin en oikein näe järkeä hommassa. Ilman suhteita joutuu helposti huijatuksi. Takuuasiat yms. on paljon helpompi hoitaa suomalaisen kasvattajan kanssa. Käyttöpuolen koiraa jos olet hankkimassa, niin taso on Suomessakin ihan riittävä vaikka mm-tasollekin tähtäisit. Näyttelypuolella taas, niin tuskin yksikään oikeasti lupaava pentu lähtee Saksasta ilman suurta rahanippua mihinkään. Niitä keskitason pentuja taas syntyy Suomeenkin.

        >>täällä korkeasti palkittuja vanhempia, joilla on hyvät narttulinjat ja niiden pentueita ja niiden lupaavia pentuja vain on vähemmän tarjolla.

        Miksi ei voisi todistaa koiran kykyjen riittävyyttä? Sitä vartenhan kilpailut ovat. Jos vain sanotaan, joo on hyvä, mutta todisteet puuttuvat, on muutaman sukupolven jälkeen tällainen linja aika kaukana tavoitetyypistä (yleensä narttuja), yhtä kaukana kuin paperittomat rotukoirat muutaman polven päästä rekisteröidyistä. Aitojen ylitykset ja alitukset näkyviin; narttulinja on koiran heikoin lenkki. Saksasta saa paremman narttulinjan. En ole hankkimassa todellakaan jalostuskoiraa, sen ostaisin valmiina suurella rahalla, jos sellaisen haluaisin. Haluan pennun palkituista ja testatuista vanhemmista/ suvusta (erityishuomio narttulinjalle) jolla on yhtenäinen rodunomainen linja. En ole hankkimassa ensimmäistä koiraa jolla kilpailla. Tärkein tehtävä koirallani kuitenkin olisi 24/7 perheenjäsen. Haluan kasvattaa pennusta mieleiseni koiran, jonkin jalostuksen hylkäävän seikan vuoksi en sitä aio vaihtaa, jos koirasta tulee yksilö, jota kannattaa jalostaa, siinä tapauksessa sitä voisi käyttää sopiville nartuille jalostukseen, ei määrän lisäämiseen. Ei ole kyse ruohon vihreydestä, vaan tarjonnan laajuudesta myös narttulinjojen ollessa palkittuja. Nyt vaan alkuperäinen ajatus on hukassa, ei ollut tarkoitukseni pohtia saako koiraa hakea saksasta tai saanko juuri minä hakea saksasta. Koiria tuodaan paljon, ajattelin kysellä tällaisten ihmisten kokemuksia. Saksa kun on kielenä vallitseva saksalaisilla sivuilla, josko joku olisi löytänyt hyviä ja ajankohtaisia sivuja englanniksi.


      • ilman suhteita
        tuon pennun saksasta ;) kirjoitti:

        Miksi ei voisi todistaa koiran kykyjen riittävyyttä? Sitä vartenhan kilpailut ovat. Jos vain sanotaan, joo on hyvä, mutta todisteet puuttuvat, on muutaman sukupolven jälkeen tällainen linja aika kaukana tavoitetyypistä (yleensä narttuja), yhtä kaukana kuin paperittomat rotukoirat muutaman polven päästä rekisteröidyistä. Aitojen ylitykset ja alitukset näkyviin; narttulinja on koiran heikoin lenkki. Saksasta saa paremman narttulinjan. En ole hankkimassa todellakaan jalostuskoiraa, sen ostaisin valmiina suurella rahalla, jos sellaisen haluaisin. Haluan pennun palkituista ja testatuista vanhemmista/ suvusta (erityishuomio narttulinjalle) jolla on yhtenäinen rodunomainen linja. En ole hankkimassa ensimmäistä koiraa jolla kilpailla. Tärkein tehtävä koirallani kuitenkin olisi 24/7 perheenjäsen. Haluan kasvattaa pennusta mieleiseni koiran, jonkin jalostuksen hylkäävän seikan vuoksi en sitä aio vaihtaa, jos koirasta tulee yksilö, jota kannattaa jalostaa, siinä tapauksessa sitä voisi käyttää sopiville nartuille jalostukseen, ei määrän lisäämiseen. Ei ole kyse ruohon vihreydestä, vaan tarjonnan laajuudesta myös narttulinjojen ollessa palkittuja. Nyt vaan alkuperäinen ajatus on hukassa, ei ollut tarkoitukseni pohtia saako koiraa hakea saksasta tai saanko juuri minä hakea saksasta. Koiria tuodaan paljon, ajattelin kysellä tällaisten ihmisten kokemuksia. Saksa kun on kielenä vallitseva saksalaisilla sivuilla, josko joku olisi löytänyt hyviä ja ajankohtaisia sivuja englanniksi.

        et saa edes ostettua hyvää urospentua. Isolla rahalla myyvät sinulle kakkaa. Jos sellaista haluat tänne tuoda, siittä vaan.
        Jos et rodusta sen vertaa tiedä, että löytäist tiedostot netistä, niin ei hyvää lupaa tuo ostosreissu.
        Mutta löytäähän sokea kanakin joskus jyvän joten onnea etsintään.


      • englannin kielisiä sivuja e...
        ilman suhteita kirjoitti:

        et saa edes ostettua hyvää urospentua. Isolla rahalla myyvät sinulle kakkaa. Jos sellaista haluat tänne tuoda, siittä vaan.
        Jos et rodusta sen vertaa tiedä, että löytäist tiedostot netistä, niin ei hyvää lupaa tuo ostosreissu.
        Mutta löytäähän sokea kanakin joskus jyvän joten onnea etsintään.

        Kyllä, olen rotuun perehtynyt, ihan ensimmäisen saksanpaimenkoirani hankin vuonna 1987, saksanpaimenkoiran pentueitakin olen kasvattanut muutaman, kilpaillut eri lajeissa voittajaluokissa, olen koulutusohjaaja ym. Ammattini vuoksi osaan kiitettävästi englantia, samoin tietotekniikkaa. Saksan loistava osaaminen sen sijaan ontuu, joten ajattelinkin josko joku osaisi sanoa suoraan, ilman turhia surffailuja, onko ylipäätään saksassa kattavasti kenneleillä englanninkielisiä sivustoja. Käymme silloin tällöin saksassa, ja ajattelinkin, että voin käydä tutustumassa kenneliin ja vanhempiin/ pentuun, ennen kuin päätöksen ostamisesta teen. Kielimuuri vain olisi hyvä saada pois. Mieheni kyllä osaa saksaa loistavasti, asunutkin saksassa, haluaisin vain mahdollisimman hyvän englannin kielen osaamisen kennelille, näin yhteistyö sujuisi paremmin, ilman tulkkeja.


      • ulkomaille
        englannin kielisiä sivuja e... kirjoitti:

        Kyllä, olen rotuun perehtynyt, ihan ensimmäisen saksanpaimenkoirani hankin vuonna 1987, saksanpaimenkoiran pentueitakin olen kasvattanut muutaman, kilpaillut eri lajeissa voittajaluokissa, olen koulutusohjaaja ym. Ammattini vuoksi osaan kiitettävästi englantia, samoin tietotekniikkaa. Saksan loistava osaaminen sen sijaan ontuu, joten ajattelinkin josko joku osaisi sanoa suoraan, ilman turhia surffailuja, onko ylipäätään saksassa kattavasti kenneleillä englanninkielisiä sivustoja. Käymme silloin tällöin saksassa, ja ajattelinkin, että voin käydä tutustumassa kenneliin ja vanhempiin/ pentuun, ennen kuin päätöksen ostamisesta teen. Kielimuuri vain olisi hyvä saada pois. Mieheni kyllä osaa saksaa loistavasti, asunutkin saksassa, haluaisin vain mahdollisimman hyvän englannin kielen osaamisen kennelille, näin yhteistyö sujuisi paremmin, ilman tulkkeja.

        ..eli isolla rahalla saat ihan tavis pennun,usein huonosti hoidetun ja valitus oikeutta ei ole.Asiointi vielä naisena "vanhojen ukkojen" miehittämällä kasvattaja rintamalla alentaa vielä uskottavuutta huimasti.hyvän koiran saamiseen ei tittelisi riitä,tarvitaan suhteita,ja paremman pennun saat Suomesta kuin saksalaisesta rivikennelistä.Mutta ethän sinä ohjeita haluakkaan,vaan haet koirasi,vaikka kokeneemmat sanoisivat mitä,tunnut olevan niin oikeassa kaikessa.Onhan noita tuonti pentuja nähty täällä,katsos piruttasi tuonti pentujen lonkkatuloksia,niin saat kuvan kuinka HYVIÄ ne saksalaiset ovat.Saksassahan on esim. paljon löysempi lonkkakuvaus asteikko,mikä täällä meillä on C,se usein on Saksassa A.Että niin hyvin siellä Saksassa.Myös käyttötuloksia saa "hyväveli" meinigillä helpommin siellä kuin täälläkin,joten onnea sinulle,kun tunnut tuon Saksan homman tietävän,nininpä niin ......


      • pientä
        ulkomaille kirjoitti:

        ..eli isolla rahalla saat ihan tavis pennun,usein huonosti hoidetun ja valitus oikeutta ei ole.Asiointi vielä naisena "vanhojen ukkojen" miehittämällä kasvattaja rintamalla alentaa vielä uskottavuutta huimasti.hyvän koiran saamiseen ei tittelisi riitä,tarvitaan suhteita,ja paremman pennun saat Suomesta kuin saksalaisesta rivikennelistä.Mutta ethän sinä ohjeita haluakkaan,vaan haet koirasi,vaikka kokeneemmat sanoisivat mitä,tunnut olevan niin oikeassa kaikessa.Onhan noita tuonti pentuja nähty täällä,katsos piruttasi tuonti pentujen lonkkatuloksia,niin saat kuvan kuinka HYVIÄ ne saksalaiset ovat.Saksassahan on esim. paljon löysempi lonkkakuvaus asteikko,mikä täällä meillä on C,se usein on Saksassa A.Että niin hyvin siellä Saksassa.Myös käyttötuloksia saa "hyväveli" meinigillä helpommin siellä kuin täälläkin,joten onnea sinulle,kun tunnut tuon Saksan homman tietävän,nininpä niin ......

        katkeruutta havaittavissa jos joku mielii rodun kotimaasta tuoda koiraa.. Ei vahingossakaan kukaan laita vihjeitä.


      • Saksalaisia koiriahan
        pientä kirjoitti:

        katkeruutta havaittavissa jos joku mielii rodun kotimaasta tuoda koiraa.. Ei vahingossakaan kukaan laita vihjeitä.

        löytyy jotakuinkin kaikkien Suomessakin syntyneiden Sakemannien taustalta. Huuhtoutuvatko esim. luonneominaisuudet jonnekin tuon lahden yli tultaessa?

        Tiedoksi, että sieltä Saksastakin löytyy koiria joka lähtöön ja tietysti jos pelkät mielikuvat riittävät koiran hankintaan, niin sitten vaan ensimmäisestä löytämästään kennelistä koiraa tilaamaan.


      • En ole
        pientä kirjoitti:

        katkeruutta havaittavissa jos joku mielii rodun kotimaasta tuoda koiraa.. Ei vahingossakaan kukaan laita vihjeitä.

        ..kateellinen enkä katkera tuojalle enkä saksalaiselle kasvattajalle,vaan satun nyt tietämään asioista enemmän esim. kuin sinä tai alottaja.Mun puolesta voi kuka hakee mitä tahansa mistä tahansa,eikä se liipase mua mitenkään mistään.Naurattaa vaan kun ollaan niin koiran tuojaa niin koiran tuojaa ja tietäjää.


      • osataan sitä muuallakin
        En ole kirjoitti:

        ..kateellinen enkä katkera tuojalle enkä saksalaiselle kasvattajalle,vaan satun nyt tietämään asioista enemmän esim. kuin sinä tai alottaja.Mun puolesta voi kuka hakee mitä tahansa mistä tahansa,eikä se liipase mua mitenkään mistään.Naurattaa vaan kun ollaan niin koiran tuojaa niin koiran tuojaa ja tietäjää.

        Koiraharrastuksessa yleensäkin nurjin-kurjin puoli on kateelliset, fanaattiset ja kaikentietävät mutu -ammattilaiset, jotka kiusaavat kaikkia. Aina löytyy jokin syy.. Onko se pois joltakin, jos joku tuokin koiran muualta, onko sen pakko olla huonompi? Mitä sitten, jos rahaa sijottaa tuontikoiraan, omaahan se raha on ;) Missä ystävällisyys ja avuliaisuus, mukavuus? Käytöstavat ne voi olla nettiin kirjoittaessakin. Ei kannata arvostella aina muiden tieto-taito tasoja, kun ei ole fakta -dataa, jolla arvostella. Mitä, jos sanonkin olevani eläinlääkäri, ko rodun näyttely- tai pk koe tuomari? Tai entäpä jos olenkin siivooja tai perus duunari? No, sitä ei arvostelijat varmaankaan tiedä, arvostellaan kuitenkin. Siinäpä vasta mietittävää, mikä onkaan koulutuksellinen tai harrastuksellinen tausta. Toisaalta, taustoilla ja tiedoilla ei ole merkitystä, kritiikin antaminen on pääasia. Sääli.


      • niinkuin sinä
        osataan sitä muuallakin kirjoitti:

        Koiraharrastuksessa yleensäkin nurjin-kurjin puoli on kateelliset, fanaattiset ja kaikentietävät mutu -ammattilaiset, jotka kiusaavat kaikkia. Aina löytyy jokin syy.. Onko se pois joltakin, jos joku tuokin koiran muualta, onko sen pakko olla huonompi? Mitä sitten, jos rahaa sijottaa tuontikoiraan, omaahan se raha on ;) Missä ystävällisyys ja avuliaisuus, mukavuus? Käytöstavat ne voi olla nettiin kirjoittaessakin. Ei kannata arvostella aina muiden tieto-taito tasoja, kun ei ole fakta -dataa, jolla arvostella. Mitä, jos sanonkin olevani eläinlääkäri, ko rodun näyttely- tai pk koe tuomari? Tai entäpä jos olenkin siivooja tai perus duunari? No, sitä ei arvostelijat varmaankaan tiedä, arvostellaan kuitenkin. Siinäpä vasta mietittävää, mikä onkaan koulutuksellinen tai harrastuksellinen tausta. Toisaalta, taustoilla ja tiedoilla ei ole merkitystä, kritiikin antaminen on pääasia. Sääli.

        ja jos haluaa vain vastauksia mitkä itseä miellyttää niin kandee ilmottaa se ihan alkuun:"...etten halua mielipiteistäni poikkeavia vastauksia,eli vain ne jotka ovat kanssani samaa mieltä voivat vastata...".Onko jotenkin ala-arvvoisempaa siivota.MINÄ olen siivooja,mutta tiedän silti saksanpaimenkoirien historiasta,kisaamisesta,linjoista,kouluttamisesta,tuonnista,näyttelyistä enemmän kuin moni muu,johtuen vuosikymmenien kestäneestä harrastuksesta useiden koirien kanssa kilpailusta.Mutta jos sulla on yksi onnistunut pentu tuotuna saksasta,niin ONNEA,mä tiedän kymmeniä pentuja/aikuisia jotka on täyttä paskaa.


      • Pate
        ilman suhteita kirjoitti:

        et saa edes ostettua hyvää urospentua. Isolla rahalla myyvät sinulle kakkaa. Jos sellaista haluat tänne tuoda, siittä vaan.
        Jos et rodusta sen vertaa tiedä, että löytäist tiedostot netistä, niin ei hyvää lupaa tuo ostosreissu.
        Mutta löytäähän sokea kanakin joskus jyvän joten onnea etsintään.

        Kyllä saksasta saat hyviä urospentuja ja uroksia hankittua. Mutta ei kukaan myy hyvää tai lupaavaa narttua. Koska hyvä emo on kasvatuksen tärkein linkki. Sanoo paavo


      • saku
        Pate kirjoitti:

        Kyllä saksasta saat hyviä urospentuja ja uroksia hankittua. Mutta ei kukaan myy hyvää tai lupaavaa narttua. Koska hyvä emo on kasvatuksen tärkein linkki. Sanoo paavo

        Saksasta tuli meille uros pentu,ensimmäinen näyttely 4.3 kantvik 6-9kk L 1


    • suomalaiseen

      kasvattajaan / pitkän linjan harrastajaan, jolla jo on valmiit suhteet Saksaan. Kysy, auttaisivatko he sinua hommaamaan koira Saksasta. Ilman kunnon suhteita saksalaisiin ja ilman mitään meriittejä, on erittäin vaikea sieltä saada hyvää pentua. Meillä on täällä muutama järkevä ihminen, jotka ovat hommanneet Saksasta omilla suhteillaan hyviä koiria tänne. Itse maksaisin mieluummin pienen palkkion tälle henkilölle kuin ottaisin itse yhteyttä ihan outoon ihmiseen Saksassa... Paljon sieltä on tuotu ja paljon on ollut ihan täyttä p-aa... Tosin muutama hyväkin.

      • ensin ilman

        apua pennun. Ja paskaa sain kopan täydeltä.
        Minä TIESIN, että Saksassa on hyviä ja minä olen itse hyvä ja näytän, että minähän osaan ja tiedän.
        Tulin kolinalla alas pilvilinnastani ja nykyään ymmärrän suhteiden merkityksen hankittaessa koiraa, niin Suomessa, kuin ulkomaillakin.
        Omakohtaiseen koklemukseen vedoten, pyydä jotakuta kokemutta kasvattajaa avustamaan pennun hankinnassa. Näin voit onnistua paremmin.


      • eivät

        suomalaiset kasvattajatkaan noin vaan lähde suhteillaan sulle koiraa saksasta uittamaan. Varsinkin jos olet hänelle aiemmin tuntematon. Kaikkein helpointa on tuntea esim.hyvä pitkänlinjan maalimies,jolla olet aiempia koiriasi treenannut ja tehnyt tulosta,tai tunnet henk.koht.jonkun kasvattajan,jolla on suhteita.Jos sinua ei kukaan ed.tunne,eivät ne sinua suosittele pennun ostajaksi.Et voi saada millään hyvää pentua.

        Saksalaiset ei myy parhaimmistoaan rajojen ulkopuolelle.


      • exsisäpiiriläinen
        eivät kirjoitti:

        suomalaiset kasvattajatkaan noin vaan lähde suhteillaan sulle koiraa saksasta uittamaan. Varsinkin jos olet hänelle aiemmin tuntematon. Kaikkein helpointa on tuntea esim.hyvä pitkänlinjan maalimies,jolla olet aiempia koiriasi treenannut ja tehnyt tulosta,tai tunnet henk.koht.jonkun kasvattajan,jolla on suhteita.Jos sinua ei kukaan ed.tunne,eivät ne sinua suosittele pennun ostajaksi.Et voi saada millään hyvää pentua.

        Saksalaiset ei myy parhaimmistoaan rajojen ulkopuolelle.

        Väärin, saksalaiset MYYVÄT ja ovat MYYNEET parhaimmat jalostuskoiransa, mutta niillä markkinoilla ei suomalaisia näy, hinnat sitä luokkaa, että hirvittää.Intialaiset ja arabit heiluvat niillä markkinoilla.Saksa on joutunut esim. suojaamaan sakasalaisten koirien näyttelymenestystä asettamalla päänäyttelyn ilmoituksen yhteyteen, että koira on lonkkakuvattava näyttelyn jälkeen Saksassa,.taviksella ei ole järkyttävien ilmoitusmaksujen lisäksi varaa jäädä notkumaan Saksaan saadakseen kuvata koira, jolla jo on viralliset tulokset.Myös italialaisilla on massia ja koiria, jotka menee saksalaisten ohi esim. näyttelyissä.Saksa pitää kuvitelmaa rodun kotimaan hyvyydestä pystyssä vain laatimalla ullkolaisille koirille hankalampia velvotteita.Tehokasta?En usko, mutta aika näyttää.


    • pasaati1

      Olla tarkkana,koska kokeneemmatkin koiran kouluttajat ovat saaneet heikon yksilön.

      Ennen kaikkea pitäisi olla henkilökohtainen kontakti saksan maalla,tai saada tietoa henkilöltä jolla on suhteet saksaan.

      Ei se saksa nyt niin hieno maa ole,että kaikki sakemannit pelittäis.

      Itse ottaisin mielummin suomesta koska netistä ja erilaisista tietokannoista löytyy paljon tietoa ja aina jollain on jonkinlaista kokemusta/tietoa.

    • TheSatu66

      Asia ajankohtainen minulla on parikin kasvattajaa tiedossa Saksassa joilta olen ostamassa 2 pentua, onko tiedossa Saksan kielen taitoista yhteyshenkilöä joka tarvittaessa myös toimittaa pennut Suomeen?

      • minelan

        Minäkin ostin Saksasta kk-kääpiömäyräkoiran.. hain sen itse, jonka piti olla hyvässukuinen, Tintin, Mutta ei ,olut minun mieleeni ja annoin aen kasvattini sukulaiselle.


    • Qman

      Mulla olis myös kiinnostusta saada pentu saksasta tai muualta euroopasta. Jo ihan senkin vuoksi, että tulee uutta sukua Suomeen. Toisaalta olen etsinyt Suomen pentulistalta ja siellä on tosi harrvoin aidosti tervelonkkaisia ja tervekyynäräisiä vanhempia joilla olis pentuja. Yksi sakemanni mulla oli, joka oli melko hyvistä lähtökohdista, mutta lopettamaan se jouduttiin pahaksi päässeen kyynärnivelsairauden vuoksi. Tosin koira oli liki 9 vuotias jo silloin. Mutta lähes koko ikänsä syötiin kipulääkkeitä. Eli uuttta verta Suomalaisten linjoihin.

      • spkn

        Huomaa, ettet tiedä saksanpaimenkoirista yhtään mitään.


    • sakumamma3

      Minä olen tuonut Saksasta 8 viikkoisen pennun ja paras saku mikä mulla ikinä on ollut! Joo, oli mulla tuttu ihminen suosittelemassa yhdistelmää, mutta ei se mikä mahdottomuus ole sieltä hyvää löytää jos kerran kaikki sukutaulut ovat julkisia ja koulutusmeriitit samassa sukutaulussa näkyvillä. Takua tietysti ei ole niin helppoa saada koiralle, mutta kuule, ei se suomalainenkin kasvattaja kovin helposti korvaa. 30 % hinnasta lasketaan jopa senttejä myöten korvauksessa, aivan naurettava ja typerä, hyvä kun sitten myöhemmin ollaan edes puheväleissä. Pennut ovat Saksassa halvempia, mutta jos lasket matkakulut ja yöpymiset, niin kalliimmaksi yhteensä se tulee silti.

    • TheSatu66

      Pennut jo kotona, halusin pitkäkarvaiset ja kyseiset kasvattajat kasvattavat vain pitkäkarvaisia. Pennut maksoi 850e/kpl ja tulivat lentäen matkustajan mukana Hampurista hinta vajaa 500e. Ihania ovat!

    • minelan

      onnea ja menestystä pennuillesi

    • hfgjfgjkfg

      Miksi niitä tarvitsee tuoda?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      39
      773
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe