Olen tätäkin palstaa selaillut, tiedän että kaltaisiani varmaan löytyy tästä maasta mutta silti.. silti olen niin yksin kuin olla ja voi. Kahden viikon päästä on aika velkaneuvontaan, velkasumma aika tarkasti 50000euroa ja mitään omaisuutta tai takaajia ei ole. Oman tulkintani mukaan olen luottosopimukset täyttänyt, toisten mielestä väärin mutta omat valintani pystyn todistamaan perustelluksi. Viime vuonna vuositulot olivat n37000e ja tänä vuonna jään alle 25000e. Työttömänä olen nyt ollut reilun viikon. Työnvaihto viime vuonna osoittautui täydelliseksi virheeksi, olenhan nyt työtön. Tein liki vuoden kahta työtä, ilman kunnon yöunia ja jo silloin varoiteltiin että en polttaisi itseäni loppuun. Olen ehkä pari kolme vuotta tiennyt että joku päivä tämä minun "korttitaloni" kaatuu ja minä kaadun sen mukana, en vain ole antanut periksi, en vaikka olen velkaantunut lähes joka kuukausi lisää viimeiset kaksi vuotta. Nytkin vielä pakolla sinnittelen, en anna periksi niin kauan kuin hartiani kestävät tätä taakkaa. Elämäntapojani olen yrittänyt muuttaa pienemmälle kulutukselle, on se onneksi onnistunutkin mutta vain osin. Uusi työ on tiedossa mutta käteenjäävä palkka pienenee jälleen, talous vaatisi pyöriäkseen n2000euron käteen jäävät tulot (silloin velat vähenisivät) ja odotettavissa on n.1200e... Vaan mitä voin tehdä, parempaa palkkaa tietysti yritän metsästää mutta ei se ole niin helppoa. Kahta työtä en usko enää jaksavani, tiedän sen päivän lähenevän kun jään enää tuijottamaan seinää koska en enää pysty mihinkään. Se päivä kun kaikki vain romahtaa. Nyt odotan velkaneuvonnan aikaa, ensimmäistä kertaa aion "heittäytyä" järjestelmään.. vain katsoakseni voiko tämän tunnelin päässä nähdä enää valoa.
Kohta romahtaa
16
3339
Vastaukset
- saat varmaan
parhaimmat neuvot miten pääset ulos tuosta ahdingosta. Listaa valmiiksi paperille kaikki velkojat ja summat. 50 000 on tietysti aika iso summa, jos se on mennyt vain kulutukseen, mutta ei auta muuta kuin vain katsoa eteenpäin. Jos saat järjestettyä kaikki luotot yhdelle lainalle maksat sitten vain kiltisti joka kuukausi, ETKÄ ota tippaakaan lisää lainaa. Sääli, että tulosi tippuisi noin pieniksi, kannattaa tietysti katsoa parempaa duunia, ja ehkä halvempaa asuntoa.Ja jos ei parempaa duunia löydy kannattaa ehkä kuitenkin harkita lisäduunia, ehkä 10 tuntia viikossa, jotta takaisinmaksu onnistuisi.Tai voisit ehkä saada velkajärjestelyn, elää kituutta 5 vuotta vai mikä se nyt on ja sitten olet vapaa. Velkaneuvonnassa tiedetään, hyvä että olet jo sinne pääsemässä.
- heikoilla
kun se olisikin niin "helppoa" että saisin yhden ison lainan jota lyhentää, vaan eipä se ole mahdolista kun ei ole ensimmäistäkään takaajaa! Siihen olen jo asennoitunut että ei yhtään uutta/lisälainaa. Itselleni en anna sitä koskaan anteeksi että kun pari vuotta sitten kaverin kanssa juttelin tilanteesta ja mietin että hakisin takuusäätiön lainaa (summa olisi riittänyt silloin) jne. mutta kaveri puhui mut ympäri siitä siksi että ei kannattaisi koska menee luottotiedot! Tällä hetkellä ne vielä on puhtaat, mitään merkintöjä ei ole eikä parin päivän myöhästymisiä lukuunottamatta ole edes laskuja maksettu myöhässä. Lyhennysvapaita järjestyi tekohengityksenä kesäksi koska kesäkuussa jäin ekaa kertaa työttömäksi, silloin se tuli täysin yllättäen. Nyt pelkään yli kaiken sitä että kun menen velkaneuvontaan ja kokonaistilanteeni "selviää" sekä neuvojalle että sen jälkeen myös velkojilleni, elämältäni putoaa pohja pois! Vaikka olen henkisesti lähellä romahdusta, silti yritän itselleni vakuuttaa että joskus kaikki on vielä paremmin mutta se on todella vaikeaa kun ei yksinkertaisesti näe mitään reittiä ulos tästä umpikujasta. Kun soitin velkaneuvontaan kesäkuussa, siellä ensimmäisenä kyseltiin olenko ottanut pikavippejä, melkein rupesin nauramaan...(muuten pidättelin kyyneliä koko puhelun ajan) ei talouteni tarvitse satasta tai kahta pikaisesti, koska siitä ei ole mitään hyötyä! Tähän "konkurssiin" tonni tai pari on melkein sama kuin niille jotka miettivät 5000euron velkaansa ja ottavat satasen tekstarilla. Selkärankaani koeteltiin toukokuussa kun postista tuli 5000euron lainatarjous, johon pelkkä allekirjoitus olisi riittänyt, ei edes kyselty että olenko töissä tai mitä velkoja on. MUTTA, se paperi on tuossa pöytäni vieressä yhä ja ilman allekirjoitusta, ainut ylpeyden aihe tässä velkaisessa elämässäni.
- partaziizus
"Tai voisit ehkä saada velkajärjestelyn, elää kituutta 5 vuotta vai mikä se nyt on ja sitten olet vapaa."
Eli miten luistella hoitamatta asioitaan ja saada anteeksi velkansa.
Mielestäni velat on maksettava ja ne seuraavat loppuun asti.
Ei mitään armahduksia paskiaisille jotka ovat niin typeriä jotta vetävät elämänsä solmuun.
Korot nousee ja kaikki muut maksavat näitten luusereiden aiheuttamat luottotappiot pankeille. - Ylivelkainen_
partaziizus kirjoitti:
"Tai voisit ehkä saada velkajärjestelyn, elää kituutta 5 vuotta vai mikä se nyt on ja sitten olet vapaa."
Eli miten luistella hoitamatta asioitaan ja saada anteeksi velkansa.
Mielestäni velat on maksettava ja ne seuraavat loppuun asti.
Ei mitään armahduksia paskiaisille jotka ovat niin typeriä jotta vetävät elämänsä solmuun.
Korot nousee ja kaikki muut maksavat näitten luusereiden aiheuttamat luottotappiot pankeille.älyn riemuvoitto!
Kaverihan tienasi lainaa ottaessa melkein 40 tonnia vuodessa. Mikä paskiainen sellainen ihminen on, joka on ottanut velkaa tuollaisilla tuloilla?
Kokemattomille ei näköjään mene jakeluun se, että elämä voi muuttua. Ei tietysti niitten elämä jotka uuninpankolla istuu ja elää vanhempien rahoilla. Kuten ilmeisesti tämänkin kommentin kirjoittaja. - Kyllä minustakin
Ylivelkainen_ kirjoitti:
älyn riemuvoitto!
Kaverihan tienasi lainaa ottaessa melkein 40 tonnia vuodessa. Mikä paskiainen sellainen ihminen on, joka on ottanut velkaa tuollaisilla tuloilla?
Kokemattomille ei näköjään mene jakeluun se, että elämä voi muuttua. Ei tietysti niitten elämä jotka uuninpankolla istuu ja elää vanhempien rahoilla. Kuten ilmeisesti tämänkin kommentin kirjoittaja.Alkuperäiseltä:
"velkasumma aika tarkasti 50000euroa ja mitään omaisuutta tai takaajia ei ole"
Eli noilla 50 000 eurolla ei ole ostettu MITÄÄN omaisuutta jota voisi nyt muuttaa rahaksi. Ei autoa, ei kallista kodinelektroniikkaa (kyllä siitäkin jotain saisi jos myisi), eikä varsinkaan asuntoa.
Ja sitten jos vielä tienasi lähes 40 000 euroa vuodessa, niin herää todella kysymys, millaiseen kulutukseen nuo rahat ovat menneet? Kyllä tuossa on kyseessä lievää törkeämpi huolimattomuus kun on vietetty massiivisia kulutusjuhlia velkarahalla. Siihen ei vaikuta se onko elämä muuttunut vai ei.
Aloittaja ei missään vaiheessa kertonut mihin nuo 50 000 euroa ovat kuluneet, niin että niistä ei ole jäänyt mitään konkreettista jäljelle. Veikkaukseni on että taustalla on peli-, huume- tai alkoholiongelma. - heikoilla
Kyllä minustakin kirjoitti:
Alkuperäiseltä:
"velkasumma aika tarkasti 50000euroa ja mitään omaisuutta tai takaajia ei ole"
Eli noilla 50 000 eurolla ei ole ostettu MITÄÄN omaisuutta jota voisi nyt muuttaa rahaksi. Ei autoa, ei kallista kodinelektroniikkaa (kyllä siitäkin jotain saisi jos myisi), eikä varsinkaan asuntoa.
Ja sitten jos vielä tienasi lähes 40 000 euroa vuodessa, niin herää todella kysymys, millaiseen kulutukseen nuo rahat ovat menneet? Kyllä tuossa on kyseessä lievää törkeämpi huolimattomuus kun on vietetty massiivisia kulutusjuhlia velkarahalla. Siihen ei vaikuta se onko elämä muuttunut vai ei.
Aloittaja ei missään vaiheessa kertonut mihin nuo 50 000 euroa ovat kuluneet, niin että niistä ei ole jäänyt mitään konkreettista jäljelle. Veikkaukseni on että taustalla on peli-, huume- tai alkoholiongelma.Juu, ei ole mitään mitään kannattaa muuttaa rahaksi, kodinelektroniikan arvo nykypäivänä ehkä parissa tonnissa joten ihan turha velkojen maksuksi sitä kaupata. Alunperin kierre lähti ex-vaimo "ylläpidosta" liikkeelle. Hän sairasteli paljon ja mun piti meidät elättää ja vielä yrittää maksaa kaikki, siitä kun sai hyvän kierteen velkaa velanpäälle niin sotku vain syveni. Kolme vuotta sitten tuli avioero, siinä paloi rahaa äkilliseen muutokseen (taas sitä velkarahaa). Sitten sain talouden tasapainoon niin töissä napsahti 600euron palkanalennukset ja taas meni kaikki päin h***... Kun saa kierteen aikaiseksi eikä itse osaa/pysty sitä pysäyttämään se vain jatkuu ja jatkuu, velkaa tässä maassa saa todella helposti.... Mutta, en mä muita syytä tästä tietenkään, jokaisen velan olen itse tehnyt ja koskaan en ole ajatellut että en maksaisi lainoja takaisin. Ja se liki 40000e oli viime vuosi, silloin kaikki vaikuttikin siltä että on todella käänne parempaan tapahtunut.. mutta se on jo mennyttä.
- usko pois
Paras juttu sinulla on nyt se, että olet menossa velkaneuvontaan! Vaikka nyt tuntuu kaikki toivottomalta, uskoisin, että sen jälkeen olotilasi on parempi.
Velkaneuvojia löytyy varmasti monenlaisia, mutta jos tuuri käy, niin saat sellaisen, joka kohtelee sinua tavallisena ihmisenä, eikä ole sormi pystyssä syyttämässä kaikista menneisyyden valinnoista.
Itse kävin eilen velkaneuvonnassa ja minua odotti siellä aivan upea velkaneuvoja, jonka edessä ei todellakaan tuntunut siltä, että olisin maailman huonoin ihminen! (Toki myönnän olleeni idiootti joskus...)
Odottele siis rauhassa aikaa sinne velkaneuvontaan, olet siellä käytyäsi varmasti edes hieman toiveikkaampi tulevaisuuden suhteen!
Tsemppiä! - samassa tilassa
sinun kanssasi. Olen kahden lapsen vuosi sitten eronnut yksinhuoltaja äiti. velat samaa luokkaa kuin sinulla, plus siihen 110 000 e asuntolaina. Olen sinnitellyt ja maksanut velkaa velalla viimeisen vuoden, yrittänyt pitää luottotiedot puhtaana, kiristää vyötä. Velat johtuvat takauksista, ja ex-mieheni kanssa nimiini otetuista veloista, yrityksen konkurssista tms. Yhdessä olisimme voineet kaikki velat maksaa, mutta yksin en enää pysty, en jaksa, enkä voi lisätöitä ottaa koska aikaa vuorotyön vuoksi ei ole ja lapsetkin ovat pieniä.
menin viime viikolla velkaneuvontaan. Tosi ystävällistä palvelua ja olin toiveekkaampi elämälle kuin pitkään aikaan. Ehdottivat ja aikoivat esittää asunnonsäästösysteemillä kymmenenvuoden velkajärjestelyä, maksaisin 600 e kymmenessä vuodessa pois ja sillä selvä. Tuntui niinkuin se olisi hyvä pila, olenhan tähän asti maksanut kuukaudessa yli 2000 e yksin 1500 e palkalla, joten eipä ole elelty leveästi, joka kuukausi olen äidiltä ruokarahaa pyytänyt (nainen 38 v. ja äiti auttaa, noloa!).Luottotietoni ovat edelleen kunnossa, mutta enää en välitä vaikka ne enisivätkin, eipähän tule otettua enää velkaakaan. Luotan ja uskon että tunnelin päässä on kirkas valo, onnea matkaan! - rötvä71
Samassa veneessä olen ollut, tosin velkaa oli vain 20 tonnia. Kahta duunia, loppuunpalamista jne. Nyt velkaa 13 tonnia ja hyvässä hapessa olen muutenkin. Käytännössä olla möllötin sängynpohjalla puoli vuotta, jonka jälkeen aloin taas hommiin ja lyhensin velkoja.
"Luovutin", vaihdoin maisemia ja työpaikkaa, lepäsin paljon. Velat eivät ehtineet ulosottoon, sinulla ja monella muulla ne saattavat ehtiä. Konstini oli yksinkertaisesti että paskaaks tässä, maksetaan mikä jaksetaan ja nautitaan elämän pienistä ja (halvoista) asioista.
Pahin skenaario sulla on loppuelämä ulosotossa ja kolmannes tuloista niihin. Ajattele jo valmiiksi, miten säädät elämäsi mahdollisimman mukavaksi niillä riimanteilla. Sossua, vaihdantataloutta ja viraabelikeikkaa lisäksi niin elintasosi ei välttämättä laske pätkääkään.
Se kausi ja sitä seurannut nousu opetti minulle, ettei rahalla ole paljonkaan tekemistä hyvän elämän kanssa, jos vain joku katto on pään päällä ja ruokaa kaapissa. - wrtjrtkj
Onnistuisikohan nämä huijarit vielä jotenkin tekemään itsestään tyhmempiä?
- marv1
He
Oletko kokeillut etsivien lainaa? Oletko minkäänlaista taloudellista sotku tai oletteko
Tarvitsemme varoja käynnistää oman yrityksen? Tarvitsetko lainaa ratkaista teidän
velka tai maksaa pois laskujaan tai aloittaa mukava liike? Onko sinulla matala
luotto-pisteet ja olet löytää se
hyvin vaikea saada pääomalainan paikallisten pankkien / muut rahoituslaitokset
kodeissa? Tarvitsetko lainaa tai rahoitusta jostain syystä, kuten:
* Ajoneuvon lainat
* Real Estate Lainat
* Vakauttamislainat
* Henkilökohtaiset lainat,
* Business lainat
* Muut lainat
Ota minut nyt kautta [email protected] seuraavat tiedot
Lainamäärä tarvitaan:
laina tarkoitus
Laina Kesto: - pöpilöitä piisaa
otko pöpi... tyrkytät lainaa jo ennestään kusessa olevalle... ootko joku pikavippifirman omistaja...
- 7ti;l.g
Huom: tarvitset lainan maksaa up your Dept kaikki kiinnostuneet Clint pitäisi tiedosto niiden soveltaminen yhtiömme sähköpostin [email protected]
- ex_vippaaja
Mitähän mahtaa kuulua nykyään tämän keskustelun aloittajalle?
- heikoilla
Olen velkajärjestelyssä, vielä muutama tovi jäljellä. 3v maksuohjelma. Velkojat eivät vastustaneet, KUKAAN EI VÄITTÄNYT velkaantumista kevytmieliseksi. 50000e summasta maksettu velkajärjestelyn päättymispäivänä yhteensä n.65000e takaisin.
- ex_vippaaja
En voi muuta kuin onnitella sinua :) :) :) Tsempillä loppuun asti...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k1544015On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole412450Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742417Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732322Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.512092Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl221816Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma801643- 791576
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?721142Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?581101