vailla,eli stanadynen jakajapumppu ja vaihdettu dieselhuollossa isommat rullat ja jotain muuta sisään ja syöttöö lisätty 15% nyt kysymys kuuluukin et mistä sitä vielä voi lisätä vähän ?löytyykö säätö pumpun kannen alta?ja sit vielä et jos pumpun alla olevaa ennakkosäädintä ruuvaa ni miten vaikuttaa vetoon?pumppu on valtrassa H3 DB4 4.27-5524 ja tiedän et muut sanovat et elä mee ite säätelemään, mut omapahan on pumppu ja maksettu eli itse kaipaan ohjeita enkä vie diesel huoltoon.kiitos
Dieselasentaja
11
4721
Vastaukset
- rthrtg
kansi auki ja keskimmäinen ruuvi kiinni ja ennakon säätimeen jäykempi jousi...
- Dieselasentaja
Valitettavasti syöttöä ei voi(onnistuneesti) lisätä muuta kuin pumpun purkamalla mittailemalla ja koepenkissä ajamalla. Sen voi kyllä tehdä joissain tyypeissä vaikka paikallaan mutta pumpun käyttöikä lyhenee ja muut säädöt muuttuu. Näitä kyllä tietämättään tehdään valitettavasti.
Ennakonsäätökäyrä on kyllä tutkittu tehtaalla eikä siihen ole syytä puuttua
Vaikka tekis kilpavetokonetta on järkevä toimia
oikein.
Asiat on 100% täysin perusteltavissa kaikille halukkaille.
Valtran suhteen kuten muutenkin kannattaa tarkistella ensin perusasioita ennenkuin mennään yleensä pumpun kimppuun.
Mikä on saanut aikaan (tehopuuteko) tämän tapahtumaketjun.- turbohan
on vaihdettu isompaan sekä cooler ja pitäs pikkasen saada lisää keittoo (tää on kokeilua ja toisia pumppuja on varalla jos menee sekasin)olikos toi edellinen kommentti et jäykempi jousi ja sit keskimmäinen ruuvi kiinnipäin ni totta? eli kysymys kuuluukin et vetäisikö se mäkilöihin tiukempaan jos säädintä kiristää eli ei kierrokset putoaisi heti kun mäen näkee?tässä on sitä ongelmaa mut muuten hyvin toimii..tää pumppu on mekaaninen eli ei mee ku sammutin johto..kaikki muut polttoainepuolet on kunnossa ja tarkistettu,jos antasit siitä pumpun alla olevasta säätimestä vielä tietoa ja syötöstä ni kiitän ja kumarran et päästään kokeilee.
- Dieselasentaja
turbohan kirjoitti:
on vaihdettu isompaan sekä cooler ja pitäs pikkasen saada lisää keittoo (tää on kokeilua ja toisia pumppuja on varalla jos menee sekasin)olikos toi edellinen kommentti et jäykempi jousi ja sit keskimmäinen ruuvi kiinnipäin ni totta? eli kysymys kuuluukin et vetäisikö se mäkilöihin tiukempaan jos säädintä kiristää eli ei kierrokset putoaisi heti kun mäen näkee?tässä on sitä ongelmaa mut muuten hyvin toimii..tää pumppu on mekaaninen eli ei mee ku sammutin johto..kaikki muut polttoainepuolet on kunnossa ja tarkistettu,jos antasit siitä pumpun alla olevasta säätimestä vielä tietoa ja syötöstä ni kiitän ja kumarran et päästään kokeilee.
Paljonko on puhtaan, suodattimelta pumpulle tulevan polttoaineen siirtopaine eri kierroksilla ja kuormitustilanteissa.Se on erittäin tärkeä tässä pumpussa. Meneekö kaasuvipu säätimen päällä huippukierroksien rajaruuvia vasten kun jalka tai käsikaasu on pohjassa. Paljonko on MAX kierrosluku
ilman kuormaa. Paljonko sen on kuormitettaessa pudottava ennenkuin tuntee että kone alkaa vastaamaan. Vakionopeussäädin kuten tässä pyrkii pitämään kierrokset vakiona vaikka tulee kuormaa(epätasaisuusasteen ja tehon puitteissa).
Minkä tyyppiset polttoainesuotimet , koska vaihdettu
Paljonko ahtopaine vastaavasti imusarjassa eri tilanteissa.
Onko pumpussa Ahtopainesäädintä. Osassa Valmetin
koneita on.
Ilmasuodatuksen kunto.
Miten ruiskutushetken perusasetus on tehty pumppua kiinnitettäessä.
Mikä on suuttimien kunto. Onko kärjen tyyppi alkuperäinen.
Onko venttiilien säätö kunnossa.
Onko puristukset mitattu, paljon oli.
Voisiko polttoaineen joukossa olla hieman ilmaa.?
Paljonko koneessa on tunteja.
Missäpäin Suomea olet, missä pumppu oli huollossa.
Perusasioita josta jatketaan juttua. - on sitten
Dieselasentaja kirjoitti:
Paljonko on puhtaan, suodattimelta pumpulle tulevan polttoaineen siirtopaine eri kierroksilla ja kuormitustilanteissa.Se on erittäin tärkeä tässä pumpussa. Meneekö kaasuvipu säätimen päällä huippukierroksien rajaruuvia vasten kun jalka tai käsikaasu on pohjassa. Paljonko on MAX kierrosluku
ilman kuormaa. Paljonko sen on kuormitettaessa pudottava ennenkuin tuntee että kone alkaa vastaamaan. Vakionopeussäädin kuten tässä pyrkii pitämään kierrokset vakiona vaikka tulee kuormaa(epätasaisuusasteen ja tehon puitteissa).
Minkä tyyppiset polttoainesuotimet , koska vaihdettu
Paljonko ahtopaine vastaavasti imusarjassa eri tilanteissa.
Onko pumpussa Ahtopainesäädintä. Osassa Valmetin
koneita on.
Ilmasuodatuksen kunto.
Miten ruiskutushetken perusasetus on tehty pumppua kiinnitettäessä.
Mikä on suuttimien kunto. Onko kärjen tyyppi alkuperäinen.
Onko venttiilien säätö kunnossa.
Onko puristukset mitattu, paljon oli.
Voisiko polttoaineen joukossa olla hieman ilmaa.?
Paljonko koneessa on tunteja.
Missäpäin Suomea olet, missä pumppu oli huollossa.
Perusasioita josta jatketaan juttua.0,9-1,2 välillä, kierrokset max.2300 ja putoavat todella pienessä mäessä jo tyhjänä ajettaessa nopeasti 1200 kiekkoon,kone on aikas uusi ja suodattimet on vaihdettu,ilmanpuhdistimet,venttiilit säädetty,öljyä ei kuluta käy nätisti, ja pumpun ennakkokin säädetty valtra huollossa digimittarilla,ahtopainesäädintä ei ole,huom.omalla turbolla teki samaa,tiedän et pumpusta se johtuu,taidan vaihtaa siihen boscin rivipumpun nää stanadynen pumput on paskoja jo 1000 h joutu korjuuttamaan vuoti valun läpi polttoöljyä (huokonen rungossa)ai niin suihkut ovat omansa ja olivat samalla tarkastuksessa huollossa. pumpun korjaus makso vähä yli tuhat egee eli ei lähe enää korjaamolle,ennen roskapönttöön.
- Dieselasentaja
on sitten kirjoitti:
0,9-1,2 välillä, kierrokset max.2300 ja putoavat todella pienessä mäessä jo tyhjänä ajettaessa nopeasti 1200 kiekkoon,kone on aikas uusi ja suodattimet on vaihdettu,ilmanpuhdistimet,venttiilit säädetty,öljyä ei kuluta käy nätisti, ja pumpun ennakkokin säädetty valtra huollossa digimittarilla,ahtopainesäädintä ei ole,huom.omalla turbolla teki samaa,tiedän et pumpusta se johtuu,taidan vaihtaa siihen boscin rivipumpun nää stanadynen pumput on paskoja jo 1000 h joutu korjuuttamaan vuoti valun läpi polttoöljyä (huokonen rungossa)ai niin suihkut ovat omansa ja olivat samalla tarkastuksessa huollossa. pumpun korjaus makso vähä yli tuhat egee eli ei lähe enää korjaamolle,ennen roskapönttöön.
Oliko tuo mainitsemasi putous todella 2300-1200
kuten sanoit. - sama on
Dieselasentaja kirjoitti:
Oliko tuo mainitsemasi putous todella 2300-1200
kuten sanoit.kyllä se totta on,mitä tehdä?
- Dieselasentaja
sama on kirjoitti:
kyllä se totta on,mitä tehdä?
Noin paljon ei voi pudota.
Jotain pahasti pielessä.
Syötön lisäys ei auta tähän.
Vika on pumpun polttoaineen saannissa tai jos se on kunnossa on säätimen toiminta pahasti pielessä.
Heti kun kierrosluku kuormitettuna on pudonnut 2100 kierrokseen on syöttö suuttimille oltava täysillä ja kone vastattava täydellä teholla kuormaan.
Missä pumppu korjattiin.
Polttoaineen siirtopaine on mitattava puhtaan polttoaineen puolelta suodatinkannesta.
Onko siirtopumppua tutkittu ja pumpussa olevaa sihtiä. - AJ
kirjoitan tähän kun en tunne vielä systeemiä miten tänne tekstataan.
mutta- arvoisalle diesel-asentajalle kiitos ammattilaisen vastauksistasi.
olisi tiukka kysymys;
tiedätkö kuka osaisi indenor xpd 6/90 moottorin ajoituksen (ruiskutus). tuo on volvo pentan malli AQD32A. tehty tuolla 70-luvun alkupuoliskolla.
netistä hakemani ohjekirjan mukainen ajoitus ei tunnu oikein toimivan.
siivapyörässä vain yksi merkki, lucas- cav- pumpussa, kylkiaukossa, selkeä viiva joka ympyrähahlon keskelle. - nyt savuttaa rankasti. savu kuitenkin mustan harmaata, ei mene vettä sekaan l. ei niin harmaata.
ruiskupumppu oli laitettavana alan liikkeessä talvella, koska viimekesänä kone ryntäsi hetken omia aikojaan- silloin ei savuttanut kuin terveesti, vanhan koneen mukaisesti käynnistettäessä- ei sinistä. suuttimet uusin myös.
ajoitin tuon myös ensin 6. sylinterin suhteen, kun en tiennyt että ranskalaiset laskee 1. pytyn vauhtipyörän päästä - käynnistyi silläkin, vaan savu oli sinertävää, koska mulla oli silloin ajoituksen ennakko otettu siivapyörän päästä -16 astetta, kuten ohjekirja väitti. - ilmeisesti tätä ennakkoa ei pidä lisätä, vaan pistää siivapyörän viiva kohdalleen.
nyt ei ota kierroksia kuin 2500 ( / 4000) ja savuttaa. käynnistettäessä saa sahata melko pitkään.
epäilen vielä ajoitusta - saattaa kyllä olla muutakin vikaa? - esim männänrenkaat jumineet talvella.
KIITOS jos joudat vastaamaan. - ei tunnu helpolla löytyvän tietoa/ taitoa tähän. - Dieselasentaja
AJ kirjoitti:
kirjoitan tähän kun en tunne vielä systeemiä miten tänne tekstataan.
mutta- arvoisalle diesel-asentajalle kiitos ammattilaisen vastauksistasi.
olisi tiukka kysymys;
tiedätkö kuka osaisi indenor xpd 6/90 moottorin ajoituksen (ruiskutus). tuo on volvo pentan malli AQD32A. tehty tuolla 70-luvun alkupuoliskolla.
netistä hakemani ohjekirjan mukainen ajoitus ei tunnu oikein toimivan.
siivapyörässä vain yksi merkki, lucas- cav- pumpussa, kylkiaukossa, selkeä viiva joka ympyrähahlon keskelle. - nyt savuttaa rankasti. savu kuitenkin mustan harmaata, ei mene vettä sekaan l. ei niin harmaata.
ruiskupumppu oli laitettavana alan liikkeessä talvella, koska viimekesänä kone ryntäsi hetken omia aikojaan- silloin ei savuttanut kuin terveesti, vanhan koneen mukaisesti käynnistettäessä- ei sinistä. suuttimet uusin myös.
ajoitin tuon myös ensin 6. sylinterin suhteen, kun en tiennyt että ranskalaiset laskee 1. pytyn vauhtipyörän päästä - käynnistyi silläkin, vaan savu oli sinertävää, koska mulla oli silloin ajoituksen ennakko otettu siivapyörän päästä -16 astetta, kuten ohjekirja väitti. - ilmeisesti tätä ennakkoa ei pidä lisätä, vaan pistää siivapyörän viiva kohdalleen.
nyt ei ota kierroksia kuin 2500 ( / 4000) ja savuttaa. käynnistettäessä saa sahata melko pitkään.
epäilen vielä ajoitusta - saattaa kyllä olla muutakin vikaa? - esim männänrenkaat jumineet talvella.
KIITOS jos joudat vastaamaan. - ei tunnu helpolla löytyvän tietoa/ taitoa tähän.Lisää tietoja tarvitaan
Ruiskutuspumpun tyyppikilven numerot ja miten tuo indenor ja volvo penta liittyy toisiinsa. - AJ
Dieselasentaja kirjoitti:
Lisää tietoja tarvitaan
Ruiskutuspumpun tyyppikilven numerot ja miten tuo indenor ja volvo penta liittyy toisiinsa.ok, katson tuon pumpun numeron. tyyppikilvessä, koneen kyljessä on "diesel indenor", moteur 421958 ja xdp jotakin- tarkistan tuon - on epäselvä ottamassani kuvassa, siinä on myös type jotain. ajoitin sen nyt kuitenkin niin, että kampiakselin hihnapyörän D= 150mm,
eli ennakko 16 astetta; 2x pii x r / 16 = 29,4mm siivapyörän kehältä mitattuna. lähtee käymään sahaamalla. otin käydessä venttiilikopan huohotinputken irti ja kyllähän sieltä puhaltaa- samanlaista kuin pakosavutkin ja ihan liian putken täydeltä. eli- tilasin englannista männänrenkaat,kiertokangen laakeriliuskat ja kannentiivisteen- en löytänyt suomesta enkä ruotsista!.kansi menee koneistamoon.uskon että tuo ajoitus olisi kohdallaan? vika taitaa olla muualla. en viitsi heittää vanhaa vielä poiskaan.siinä on vaihdettavat sylinteriputket- onko avatessa vaara putkien alapäiden tiivisteiden kanssa, ne varmaan on syytä vaihtaa myös.onko muuta mitä pitäisi ottaa huomioon?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t503287- 151700
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin171631- 341588
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251382Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401302- 611239
Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901085Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..221013- 127952