Onko kellään kokemusta ns. pistonkestävistä renkaista? Eli siitä, kuinka ne todella kestävät aivan tavallisessa kaupunkikäytössä.
Myyjä suositteli minulle n. viikko sitten kyseistä rengastyyppiä, sillä pyöräni "tavallinen" takakumi oli puhjennut 3 kertaa viimeisen kuukauden aikana. Hän kertoi, että on itse testannut juuri kyseisen Michelinin -renkaan kestävyyden ja että se kestää ns. normaalit lasinsirut ym. hajoamatta.
No, eilen pamahti sitten tämä hyväksi ja kestäväksi havaittu (hinta 30 euroa) rengas sellaisesta lasinsirusta, jolla en saa edes käteeni haavaa! Ja mikä koomisinta, ystäväni ajoi edelläni ja hänen renkaansa ovat vieläkin ehjät vaikka ovatkin aivan tavalliset..
Eli onko kyse todella huonosta tuurista vai ovatko nämä pistonkestävät renkaat aivan puppua? Alkaa tuntua, että olisi kannattanut pysyä autoilijana sillä tämä pyöräily on suhteessa aivan yhtä kallista. :)
Pistonkestävät renkaat
10
1810
Vastaukset
- KSi
... itse ajoin pistonkestävä Michelin takana 4-5 -kesää (a' n. 3000km), kunnes
renkaan kulutuspinta oli täysin kaikonnut ja en hirvinnyt enää tänä keväänä
jatkaa samalla kaljulla; puhki ei mennyt kertaakaan.
En löytänyt tänä keväänä mistään samanlaista Micheliniä, vaan jouduin ostamaan
Nokian samantyyppisen, toivottavasti on yhtä kestävä.- Typy
..on se vähäkin tuuri kadonnut, sillä en muista milloin viimeiksi olisi rengas pamahtanut - ennen tätä kesää. Tää alkaa vaan saamaan lähes tragikoomisia piirteitä: 4 kertaa 1,5 kk:n sisällä on jo tosi "hyvä" saldo! Lasipullot pitäis kyllä kieltää kokonaan, niin renkaiden kuin koiran tassujenkin takia..
No, jos tuuri ei parane on vaan harrastettava paikkausta ahkerasti. Hauskaa pyöräilykesää! - KSi
Typy kirjoitti:
..on se vähäkin tuuri kadonnut, sillä en muista milloin viimeiksi olisi rengas pamahtanut - ennen tätä kesää. Tää alkaa vaan saamaan lähes tragikoomisia piirteitä: 4 kertaa 1,5 kk:n sisällä on jo tosi "hyvä" saldo! Lasipullot pitäis kyllä kieltää kokonaan, niin renkaiden kuin koiran tassujenkin takia..
No, jos tuuri ei parane on vaan harrastettava paikkausta ahkerasti. Hauskaa pyöräilykesää!...samoin ja onnea matkaan !
- UKK
...käytän samanlaisia michelin renkaita nyt jo kolmatta kesää ja hyvin kestää varmasti vielä ainakin tän kesän.
- YoHannes
Myös sisäkumit ja vannenauhat kannattaa uusia sekä katsoa vanne tarkkaan, ettei sen reunoilla pinnojen luona tai sisäkyljissä ole mitään terävää. Jos sinulla on maastofillari niin osta vaikka hiukan jämäkämmät sisäkumit (Downhill tai Freeride -versiokaan ei liene liioiteltua, painoa toki hiukka tavallisia enemmän), itselläni on Hutchinson -merkkiset, hiukan paksummat sisäkumit ja hyvin ovat kestäneet. Tässä jotain vinkkejä.
- SheDevil
Mulla on toista kesää käytössä Continentalin renkaat. Olen fillaroinut aktiivisesti reilut 10v, mutta vain kerran on rengas puhjennut (koputanpa puuta!). Renkaissa täytyy olla tarpeeksi ilmaa, niin ne kestävät paremmin. Yleisin syy puhkeamisiin taitaa olla liian pieni ilmamäärä, kun tarkkailee pyöräilijöitä.
- Koponen
Mulla meni takakumi puhki 3 kertaa kahden viikon sisällä. Ekan jälkeen vaihdoin uuden sisä- ja ulkokumin ja oon siis senkin ja kahteen kertaan jo paikannut. Kahtena viime kesänä (n. 2000 km/kesä) ei puhjennut kumi kertaakaan. Eli ei ihan tasaseen tahtiin oo reikiä tullu :)
Nyt on kyllä pari viikkoa jo ilmat pysyny, jospa sitte taas parin vuoden päästä alkaa paukkumaan...- Mini Erkki
50% ajoa asfaltti 50% kuntopolut yms. puhkeamatonta kumia siis.
- Kalle
Mini Erkki kirjoitti:
50% ajoa asfaltti 50% kuntopolut yms. puhkeamatonta kumia siis.
Liekö itselläni ollut hyvää tuuria mutta rengas ei ole puhjennut kertaakaan. Nyt vaihdoin 10 000 km:n jälkeen takarenkaan ennen Norjan ja Ruotsin reissua ja tämä uusi rengas kului aivan sileäksi vain 2700 km:n jälkeen eli tuuria senkin kanssa ettei puhjennut... ja se edellinen ei ollut läheskään näin kulunut..
- TSe
Joskus saattaa mennä pitkiäkin aikoja ilman puhkeamisia. Pari kertaa olen onnistunut kuluttamaan takarenkaan loppuun asti. Joskus on samalla lenkillä joutunut kaksi kertaa kumihommiin. Lenkillä en viitsi irrottaa ulkorengasta ja tarkastaa sitä, näin on sama lasinsiru saattanut puhkoa renkaan toistamiseen. Pidän nykyisin mukana aina kahta sisuskumia ja lisäksi vielä paikkaustarvikkeet... kun ei koskaan tiedä. Joskus kumin tyhjenemiset ovat olleet mystisiä. Olisikohan kyseessä ollut hieman vinoon jäänyt venttiili, josta rengas hiljalleen tyhjenee...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k1263943On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole402436Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi732396Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732302Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.432059Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma781630- 791566
Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl121274Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?711097Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?581091