Pystyviivat korvannipukassa

Äkkiä tietoa

Hei!

Olen joskus jostakin lukenut tutkimuksesta, jonka mukaan henkilöllä, jolla on korvannipukassa pystyviivoja, on normaalia suurempi riski sydänsairauksiin. Yritin googlettaa lisätietoa asiasta, mutta en löytänyt mitään. Voisiko joku kertoa, mistä löytäisin tietoa kyseisestä asiasta?

10

4158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karel

pystyviivoista korvassa voit lukea mm. terry olesonin auriculotherapi manual kirjasta. tsekkaa netistä kirja

• ... en osaa Lontoota

... niin hyvin, kuin mitä lääketieteellisen julkaisun lukeminen (ja varsinkin ymmärtäminen) edellyttäisi. Löytyykö mistään mitään kotimaisella kielellä? Asia kiinnostaisi, mutta en löydä mistään tietoa.

• korvakorut

ainakin painavammat, vedä nipukkaa kireälle alaspäin ja samalla aiheutuu juonne/viiva? En ihan usko tuohon "ennustukseen"...

• Pystyviivat korvannipukassa

... että olen lukenut joskus jonkun tutkimuksen, jonka mukaan korvannipukassa olevilla selkeillä pystyviivoilla on suora yhteys sydänkohtausriskiin. En enää muista, mistä tutkimus osui silmiini (on voinut olla esim. Tieteen Kuvalehti tai Valitut Palat), mutta varmuudella olen tämmöisestä tutkimuksesta lukenut.

Korvakorut aiheuttavat kyllä pystyviivoja joillekin, joillekin taas eiväy, joten onko pystyviiva sittenkin sydänongelmien merkki, vaikka se näyttäisi tulevan korvakorusta? Olen jonkun verran seuraillut tätä asiaa ja huomannut, että sellaisilla, jotka valittelevat esim. rytmihäiriöitä on useasti pystyviiva tai useampia korvanlehdessä. Hyvä esimerkki on nykyinen pomoni ja kun hän valitti sydänoireitaan, kerroin hänelle lukemastani tutkimuksesta. Hän sitten pyysi etsimään lisätietoa, mutta eipä sitä niin vain löydykään. Samoin äidilläni oli sydänkohtauksia ja hänelläkin oli pystyviivat molemmissa korvannipukoissa. Isälläni taas ei ole, eikä ole koskaan mitään sydänongelmiakaan ollut ja onnekseni olen perinyt viivattomat nipukat :)

Lisätietoa siis kaipailen ja jos joku vain jotain suomenkielistä löytää, niin mielelläni kuulisin, mistä.

• korvissa
        Pystyviivat korvannipukassa kirjoitti:

... että olen lukenut joskus jonkun tutkimuksen, jonka mukaan korvannipukassa olevilla selkeillä pystyviivoilla on suora yhteys sydänkohtausriskiin. En enää muista, mistä tutkimus osui silmiini (on voinut olla esim. Tieteen Kuvalehti tai Valitut Palat), mutta varmuudella olen tämmöisestä tutkimuksesta lukenut.

Korvakorut aiheuttavat kyllä pystyviivoja joillekin, joillekin taas eiväy, joten onko pystyviiva sittenkin sydänongelmien merkki, vaikka se näyttäisi tulevan korvakorusta? Olen jonkun verran seuraillut tätä asiaa ja huomannut, että sellaisilla, jotka valittelevat esim. rytmihäiriöitä on useasti pystyviiva tai useampia korvanlehdessä. Hyvä esimerkki on nykyinen pomoni ja kun hän valitti sydänoireitaan, kerroin hänelle lukemastani tutkimuksesta. Hän sitten pyysi etsimään lisätietoa, mutta eipä sitä niin vain löydykään. Samoin äidilläni oli sydänkohtauksia ja hänelläkin oli pystyviivat molemmissa korvannipukoissa. Isälläni taas ei ole, eikä ole koskaan mitään sydänongelmiakaan ollut ja onnekseni olen perinyt viivattomat nipukat :)

Lisätietoa siis kaipailen ja jos joku vain jotain suomenkielistä löytää, niin mielelläni kuulisin, mistä.

Onko tieteellisiä tutkimuksia tällaisista viivoista?

• Viivoja nipukoissa
        korvissa kirjoitti:

Onko tieteellisiä tutkimuksia tällaisista viivoista?

Olen lukenut joskus jostain tällaisesta tutkimuksesta ja nyt sitten yritän tavoittaa täällä lähdettä, kun en itse sitä muista.

• karel
        Viivoja nipukoissa kirjoitti:

Olen lukenut joskus jostain tällaisesta tutkimuksesta ja nyt sitten yritän tavoittaa täällä lähdettä, kun en itse sitä muista.

pystyviivoista t. olesonin kirja kertoo näin: Diagonal folds in the skin over the ear lobe have been correlated with certain types of health disorders. Lichstein et al. (1974) and metha&homby (1974) both published studies in the NEW ENGLAND JOURNAL OF MEDICINE that demonstrated significant correspondences betwiin ear lobe creases and coronary problems. these double blind clinical studies showed that the presence of a crease running diagonally from intertragic notch to the bottomm of the lobe was more predictive of the occurence of a coronary problem than either blood pressure level or serum cholestrol level. Huang (1996, 1999) has reported that other ear lobe creases are associated with the incideence of cancer. jotta sellasta tekstiä. kirjassa on myös kuvia korkean verenpaineen ja tinnituksen sekä myös sydän vaivojen viivojen sijainnista. myös edellä mainitut syöpä alueet

• Kirjan ääressä
        karel kirjoitti:

pystyviivoista t. olesonin kirja kertoo näin: Diagonal folds in the skin over the ear lobe have been correlated with certain types of health disorders. Lichstein et al. (1974) and metha&homby (1974) both published studies in the NEW ENGLAND JOURNAL OF MEDICINE that demonstrated significant correspondences betwiin ear lobe creases and coronary problems. these double blind clinical studies showed that the presence of a crease running diagonally from intertragic notch to the bottomm of the lobe was more predictive of the occurence of a coronary problem than either blood pressure level or serum cholestrol level. Huang (1996, 1999) has reported that other ear lobe creases are associated with the incideence of cancer. jotta sellasta tekstiä. kirjassa on myös kuvia korkean verenpaineen ja tinnituksen sekä myös sydän vaivojen viivojen sijainnista. myös edellä mainitut syöpä alueet

Näin tämänaiheisen pohdinnan TV:ssä Karpon ohjelmassa vuosi- pari sitten. k haastatteli naista, joka oli joskus tehnyt aiheesta väitöskirjankin. Yhteys K:oon ja tiedon lähde voisi selvitä.
        Karpo näytti ohjelmassa omaa korvalehteään viiruineen. Minullakin on viiru ja sydän on temppuillut paljon rytmihäiriöinä vaikka olen aina saanut terveen diagnoosin.
        Jossakin muussa yhteydessä viitattiin tähän viirudiagnoosiin mainiten, että kyseessä olisi vain tilastoaineiston virheellisestä tulkinnasta syntynyt väite. Kuitenkin nuo edellä mainitut viitteet ovat noinkin tuoreita. Ehkä pitäisi kääntyä jonkin spesialistin puoleen uudelleen.

• Mami 47

Karpon ohjelma joskus kerto siitä en nähny kaikkea mitä se tarkoitti. Yritin saalistaa sitä ei onnistunut!

• Matti132

Muakin kiinnostaa tämä aihe. Oisko kenelläkään tarkempaa tietoa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      154
      4826
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      19
      2119
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      35
      1996
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      16
      1859
    5. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      110
      1832
    6. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      93
      1668
    7. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      45
      1333
    8. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      66
      1188
    9. Odotatko vielä vastausta...

Siihen viestiin? 🤔
      Ikävä
      114
      1133
    10. Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6

Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka
      Seinäjoki
      27
      1083
    Aihe