Älsby talossa on ilmastointi toteutettu poistoilmalämpöpumpulla.Eli korvausilma tulee raitis-ilmaventtiileistä.Kaikki toimi hyvin siihen asti kun muurautti takan.Ilmastointi vetää savuhormin hajut sisälle varsinkin kun hormista veto häviää eli piippu viilenee..Onko muuta keinoa kun tukkia tiiviisti savuhormi?Ja onko piipun katkut kuinka vaarallisia hengittää?
piipusta ilmaa
3
718
Vastaukset
- Jeternal
jos laittaisit pellin siihen piippuun...
- Virtanen
Meillä tuo ongelma väheni huomattavati, kun savupellin varteen hitsattiin metallilevy, jonka reunoihin kunnon tiivistenauha. Näin kun pellin takan lämmityksen jälkeen laittaa kiinni, se tiivistyy täysin tiiviisti piippua vasten.
Katkun haju kun tuli enimmäkseen juuri savupellin ja piipun raoista.- pha
En tiedä lämpöpumppusi tekniikkaa, mutta etenn on tullut lämpöpumppuja jotka ottavat poistoilmasta lämmön käyttöveteen. Olen miettinyt itse että jos kuumaa käyttövettä ei tarvita niin mihin se sitten varastoituu? Sen tulisi silloin siirtyä tuloilmaan? Näissä koneissa on tuloilma kuitenkin otettu ikkunan päällä olevista korvausilmaventtiileistä kuten vanhanaikaisessa poistoilmanvihdossa. Seurauksena on että korvausilmaventtiilit suljetaan talvella kun niistä tulee kylmää ja talo on alipaineinen ja ottaa ilman mistä sitä ikinä saa, vaikka savupiipusta hajuineen. En kyllä suosittele tällaista laitosta, koska siinä on kaikki vanhat ongelmat jäljellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731910Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971653- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54537
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462