Lastenkoti

lapsen etu

Onko kellään tietoa näistä lasten/nuorisokodeista?Saviston koti,Valkealassa?Tietääkö kukaan tästä paikasta?Onko kenenkään lapsi ollut täällä?

52

8043

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huostaanotettujen puolella

      Jos oikeasti haluat tietoa mene kyseiseen paikkaan,jos taas muuten olet kiinnostunut lastenkodeista sosiaalitoimi osaa sinulle kertoa, sekä kyseiset lastenkodit ja perhekodit.

      Yleensä ovat lapselle hyväksi jos koti olot on vaikeat.

      Ihmiset jotka tekevät tuota työtä tekevät sitä yleensä sydän mukana lapsen etua ajatellen.

      Hyvä perhekoti ei sivuuta omia vanhempia vaan tekee yhteistyötä vanhempien kanssa.

      • iskuksi?

        Laitoksissa on paljon sellaistakin, että VÄITETÄÄN tehtävän yhteistyötä vanhempien kanssa, mutta se ei pidä paikkaansa. Tietysti, jos on kyse hyvästä perhekodista, niin tapahtuu, mutta mistäs sitä kukaan voi etukäteen tietää.

        Ja sossuthan on täysin aivopesty ja sokaistu laitosten mainossloganeilla. Oletteko nähneet, kun lastensuojelulaitokseen saatetaan tänä päivänä hakea MARKKINOINTIvastaavaa?

        Bisnes se on mikä kannattaa ja lapsi jää turhan usein sivuseikaksi ja aikuisten jalkoihin.


      • Paljonrajoituksiavaan

        Vaan pikemminkin tarkkailevat tapaamisia valvotuilla tapaamisilla, eivät anna lapsen puhelinnumeroa, ja jos sähköpostitse on yhteydes, lukevat ne ensin ja kenties, estävät lukemasta tietynlaisia kirjeitä. Vieroittavat lapsen biologisesta vanhemmastaan kaikin keinoin. Edes sellaisia sanoja ja lauseita on turha odottaa enää lapselta mitä kuulee normaaliperheessä. Eli lapsi on kuin joku vieras tunetematon.


      • paikasta
        Paljonrajoituksiavaan kirjoitti:

        Vaan pikemminkin tarkkailevat tapaamisia valvotuilla tapaamisilla, eivät anna lapsen puhelinnumeroa, ja jos sähköpostitse on yhteydes, lukevat ne ensin ja kenties, estävät lukemasta tietynlaisia kirjeitä. Vieroittavat lapsen biologisesta vanhemmastaan kaikin keinoin. Edes sellaisia sanoja ja lauseita on turha odottaa enää lapselta mitä kuulee normaaliperheessä. Eli lapsi on kuin joku vieras tunetematon.

        sijaiskotiin, kasvoi ihmiseksi mutta hihhulinainen tuhosi sen ja avioliiton ja varmaan monen muunkin sivullisen elämän.


      • Moni vain....

        On siinä uskossa!


      • Anonyymi

        mä nyt yritän selvittää että onkohan se iha ok jos toinen aikuinen/ohjaaja lastenkodissa valehtelee lasten tekemisistä muille ohjaajille niin että ne toiset ohjaajat vielä suuttuu sille lapselle

        mulla kävi eilen niin että olin tekemässä läksyjä koulusta tulemisen jälkeen lastenkotiin, ja ei ollut tapahtunut mitään, olin ihan normaalisti, siinä välillä juoksi koiria ympäriinsä (tänne lastenkotiin ohjaajat sai tuoda oman koiransa mukaan töihin) niin että ihan matotkin lenteli :D

        niin sitten yksi sanoisinko ärsyttävin lastenkodin ohjaaja minkö tiedän, oli kysynyt, että kuka olisi keittiön maton rutannut, niin sitten toinen ohjaaja joka oli sen aiemmin rutannut, tuli MINULLE valittamaan että minä olisin rutannut sen, vaikka joo yleensä teen niin jostain syystä, mä selitin että en oo tehny mitään nii se toinen ohjaaja vain valitti

        sitten meni aikaa ja olin jopa lyönytkun niit kumpaakin ohjaajaa niin, että se ärsyttävä ohjaaja oli raapaissu mua rintakehään, ja olin sitten yhdessä vaiheessa kertonut, kun huomasin, että tämä ärsyttävä ohjaaja oli tahallaan valittanut muille ohjaajille, että olisin rutannut maton, vaikka hän itse tiesi että koirat oli sen tehnyt, ja jopa se, että hän väitti ettei kukaan ollut raapaissut mua, ja vaihti kokoajan puheenaihettä, et pääsisi asiasta ohi

        voisitteko kertoa, että kannattaako kertoa sossulle tai jollekkin tästä?


    • Näin on.

      Et voi olla tosissasi! ! !

      Miten voit kirjoittaa samassa kirjoituksessa
      lasten/nuorisokodista ja lapsen edusta?

      EI KENENKÄÄN LAPSEN ETU OLE ASUA LASTENKODISSA!!!!!!!!!!

      Lapsen paikka on ihan omassa kodissa, biologisessa tai adoptioperheessä.
      Jokaisella lapsella pitäisi olla oma pysyvä koti ja siellä omat rakastavat vanhemmat.

      Toivon jokaisella lapselle rauhallista joulua omien rakastavien vanehmpien kanssa!

      • lapsen..

        Hei!Pakko kysyä,tässä hömppänetissä..koska en pääse sinne.Katsottiin,että tämä on lapsen etu...Ei todellakaan ole.Poika ei ole tehnyt mitään rikollista.Eikä vanhemmat.Hän on täällä vankina.Ei saa tavata ketään,laittaa sähköpostia jne..


      • Helinä-keiju3
        lapsen.. kirjoitti:

        Hei!Pakko kysyä,tässä hömppänetissä..koska en pääse sinne.Katsottiin,että tämä on lapsen etu...Ei todellakaan ole.Poika ei ole tehnyt mitään rikollista.Eikä vanhemmat.Hän on täällä vankina.Ei saa tavata ketään,laittaa sähköpostia jne..

        Jokuhan on allekirjoittanut lapselle langetetut rajoitukset ja kurinpitomääräykset, jotka vaikuttavat varsin poikkeuksellisilta näin maallikon silmissä. Tämä allekirjoittaja on vastuussa ja tilivelvollinen päätöstensä perusteluihin. Hänen pätevyytensä voitaneen kyseenalaistaa, jos hän on tehnyt pikaistuksissaan tai osaamattomuuttaan lapsen oikeuksien rikkomuksen ja hänen pitää korvata aiheuttamansa vahinko ja jättää virkansa.


    • multa

      Miksi joku kyselee noin vakavaa asiaa täältä homppänetistä ? Mene ko.paikkaan ja luo oma mielikuvasi. Jaksamista- mikä sitten onkin ongelmasi!

      • sijaisperheeseen

        jatkosta ei ole vielä tietoa, mutta ennuste on eritt. heikko, koska vanhemmat, maahanmuuttajat, oli alkoholisteja ja syy ei varmaankaan ollut maahanmuutto, koska silloin yleensä niissä piireissä se on harvinaisempaa.

        Joten ennuste on erittäin heikko ja tarvii tukea koko iän. Mutta eihän sijoituspaikat sitä taakkana ota. Vaan tulevat vastaan. Kaikin mahdollisin tavoin.


      • käymisestä!

        Samaa mainostamista ja valehtelua se on tutustumiskäynnin yhteydessä kenelle tahansa kävijälle, kuin paikat mainostavat itseään esim. sossuille ja lääkäreille.

        Mahdotonta erottaa totuus valheista yhden käymisen perusteella!

        Kyllä se käytäntö on, mikä vasta näyttää paikan todellisen luonteen, miten lakeja noudatetaan, miten rehellisesti, luotettavasti ja lasta rakastavasti henkilökunta toimii. Aivan turhaa alkaa selittämään, että vanhemmat eivät joskus ymmärrä, miten lapsen etu voi olla toinen kuin he ajattelevat. Nyt ei ole kyse siitä.

        Minä tarkoitan ihan käytännön perusasioita, onko mielivaltaa vai ei, noudatetaanko lakia vai ei, annetaanko toiselle ihmisarvoa vai ei.


      • paskapaikka
        käymisestä! kirjoitti:

        Samaa mainostamista ja valehtelua se on tutustumiskäynnin yhteydessä kenelle tahansa kävijälle, kuin paikat mainostavat itseään esim. sossuille ja lääkäreille.

        Mahdotonta erottaa totuus valheista yhden käymisen perusteella!

        Kyllä se käytäntö on, mikä vasta näyttää paikan todellisen luonteen, miten lakeja noudatetaan, miten rehellisesti, luotettavasti ja lasta rakastavasti henkilökunta toimii. Aivan turhaa alkaa selittämään, että vanhemmat eivät joskus ymmärrä, miten lapsen etu voi olla toinen kuin he ajattelevat. Nyt ei ole kyse siitä.

        Minä tarkoitan ihan käytännön perusasioita, onko mielivaltaa vai ei, noudatetaanko lakia vai ei, annetaanko toiselle ihmisarvoa vai ei.

        Asia on silleen että saviston kodissa rajoitetaan nuorten liikkumista/harrastamista, pelkkää bisnestä toi on
        olen sijoitettuna sinne, toivotaan että niiden touhu siellä joskus kestäisi päivänvaloa.


    • yhtä

      hyvin kuin Jonnelle.

    • Nuorisokodissa

      kriteedin ei toimi täällä, missä minä asuan!

      Nuoret ovat kuin orjia, aina työtä ja eräs ns ylempi tahtoinen ohjaaja , kävi pelokkaan ja herkän pojan kurkkuun kiinni! Onko tämä oikein? Isokokoinen mies ja käyttää edellä mainutta, että psykkiistä henkivaltaa!
      Tämä todellakin on totta!

      Ja asiaa tutkittuamme asianajajan kanssa, paikassa oli vasta valmistuneita/juuri valmistuneita työtekijöitä ja myös harjoittelijoita.
      Tämä henkista/ruumiilista käyttävä ohjaaja, on monen taloon vastatulleiden *kauhu*.

      Sosiaalitoimiston työntekijät eivät ehdi käymään Nuorisokodissa ja tuskin lastenkodissa, vain todella HARVOIN, kun sattuu tulemaan palaveri.
      Kaiken tiedon saavat PUHELIMETSI ja PAHIN...
      Lukevat kaikki RAPORTEISTA, JOTKA KYSEISEN LAITOKSEN TYÖNTEKIJÄT KIRJOITTAVAT.

      Ei kaikki Nuoret ja Lapset ole rikollisia ja pahamielisiä, vaan erittäin kilttejä, hyväsydämisiä ja koettavat KESTÄÄ Kovat säännöt, kuin olisivat oikeassa Vankilassa.

      Tämäkö oikein?
      Ja tässä pari asiaa:
      Lasten vanhemmat eivät saa tukea, ei varsinkaan YH-äidit ja mikä pahinta, aluksi kaikesta syytetään Äitiä ja myös isää. Miltä se tuntuu, nuoresta/lapsesta, kun nuoren/lapsen, ÄTIÄ JA ISÄÄ TEHDÄÄN SYYLLISIÄ?
      Miksei OIKEAA totuutta oteta´selvää? Mutta pelkkä naapurin nimetön soitto, rikkoo koko perheen ?!

      Ei Kaikki ole rikollisia! Saanko vanhemmat apua tähän tilanteeseen? EI TÄÄLLÄ MEILLÄPÄIN AINAKAAN.

      Ja loppu silaus...

      RAHA MERKITSEE TÄSSÄ PALJON JA ERÄS PARISKUNTA,
      nimeltä manitsematon, herrasväkeä, pistin tämän
      nuorisokodin ja mikä oli taka-alalla...RAHA!

      Vielä vakuutan, että tämä totta.
      Olen nähnyt, tuntuu että sydämeni välissä pysähtyy.

      Yst.Rakkaudella ja rehellisyydellä







      Nuoret monesti sekaantuvat vääriin seuraan, rikoksiin humalassa tai jonku muun asian vuoksi.
      Monet nuoret/lapset ovat herkkiä, miksi siis käyttää vielä henkistä väkivaltaa?
      Säännöt ovat tosi turhija ja välissä on monella tullut mieleen, jääkö tästä ikuinen trauma , eritoten herkempien lasten/nuorten kanssa,
      jotka koittavat perehtyä Nuorisonkotienen/Lastenkotiin ja tekevät ja alistuvat
      TÄHÄN kohenteluun

      • nuorisokodista

        Hyppäsin jostain syystä alas...

        Anteeksi


      • tarkastuskäynnillä

        Tarkastuskäyntipyynnön yhteydessä laittaa mukaan myös ne asiat jne mitkä hänen pitäisi ehdottomasti käynnin yhteydessä tarkistaa.


      • Ei vapaata kasvatust

        Mikäli lapsi ei ole tehnyt mitään väärää miksi hänet on laitettu laitokseen?? Valitettavan usein (murrosikäinen) lapsi esittää vanhemmilleen todella herkkää ja sympaattista ja joskus jopa masentunutta kun on sijoituksessa. Syy, mikään ei ole mukavampaa kun vanhemmat tappelevat viranomaisten kanssa, ei tarvitse itse keskustella omista hölmöilyistään ja ammattitaidottomien käsissä lapsi pääsee kuin koira veräjästä omine ongelmineen.
        Kyllä lasten kasvatuksessa tarvitsee vanhempien katsoa peiliin. Kukaan lapsi ei synny ongelmallisena tai rikollisena, lapset kasvatetaan väärin. Lapsi tarvitsee AIKUISEN ei kaveria. Kasvattakaa lapsenne oikein niin ei heidän tarvitse mennä sijoitukseen. Sillä ne laitokset vähenevät ja sehän on hyvä. On varmaan miljoona kertaa helpompaa kerätä roskia ulkona ja laittaa kansia margariinipakettiin kuin yrittää kasvattaa toisten lapsia jotka (eivät kaikki) yrittävät vanhingoittaa työntekijöitä, valehtelevat, karkailevat, ovat itsetuhoisia (kun ei ole rajoaja). Lapset tarvitsevat rajoja. Hengiltä ymmärtäminen tapaa meidän yhteiskunnan ja kohta ollaan jenkkimallissa.


      • Rakkautta/viisautta
        Ei vapaata kasvatust kirjoitti:

        Mikäli lapsi ei ole tehnyt mitään väärää miksi hänet on laitettu laitokseen?? Valitettavan usein (murrosikäinen) lapsi esittää vanhemmilleen todella herkkää ja sympaattista ja joskus jopa masentunutta kun on sijoituksessa. Syy, mikään ei ole mukavampaa kun vanhemmat tappelevat viranomaisten kanssa, ei tarvitse itse keskustella omista hölmöilyistään ja ammattitaidottomien käsissä lapsi pääsee kuin koira veräjästä omine ongelmineen.
        Kyllä lasten kasvatuksessa tarvitsee vanhempien katsoa peiliin. Kukaan lapsi ei synny ongelmallisena tai rikollisena, lapset kasvatetaan väärin. Lapsi tarvitsee AIKUISEN ei kaveria. Kasvattakaa lapsenne oikein niin ei heidän tarvitse mennä sijoitukseen. Sillä ne laitokset vähenevät ja sehän on hyvä. On varmaan miljoona kertaa helpompaa kerätä roskia ulkona ja laittaa kansia margariinipakettiin kuin yrittää kasvattaa toisten lapsia jotka (eivät kaikki) yrittävät vanhingoittaa työntekijöitä, valehtelevat, karkailevat, ovat itsetuhoisia (kun ei ole rajoaja). Lapset tarvitsevat rajoja. Hengiltä ymmärtäminen tapaa meidän yhteiskunnan ja kohta ollaan jenkkimallissa.

        Tiedän ja olen nähnyt, että lapsia/nuoria on otettu huostaan ja/tai on uhattu ottaa huostaan silloin, kun esim. toinen vanhemmista tai yksinhuoltaja sairastuu tai kuolee. Tai jos lapsi/nuori on fyysisesti/psyykkisesti sairas tai käy läpi normaalia elämässä tapahtunutta kriisiä, eikä hän ja/tai perheensä ole tullut kuulluksi "ammatti-auttajien" taholta, eivätkä ole saaneet tarvittavaa konkreettista/oikeaa tukea. Toisin sanoen "auttajat" ovat kääntyneet päinvastaiseksi! Pelkästään huostaanoton uhalla/pelottelulla on aivan samat vaikutukset kuin väkivallalla (henkinen-/fyysinenväkivalta), saati kun huostaanotto tällaisissa tapauksissa tapahtuu. Tällainen SUURI TRAUMA (tapahtuneet elämän kriisit lyötyä lyödään lisää, eikä ymmärretä todellisuutta/ei saa tarvitsemaansa apua), aiheuttaa niin suuret sisäiset vammat, että monet eivät yksinkertaisesti jaksa enää elää. Kaikesta syntynyt viha (joka on normaali reaktio kriiseissä ja joka pitäisi saada purkaa), joka purkamattomana kääntyy itseään kohtaan, aiheuttaa masennuksen. Tai kaikesta tästä syntynyt normaali viha, joka on kietoutunut niin monimutkaiseksi pahanolon möykyksi ja jota ei ole millään tavalla voinut turvallisesti purkaa.Tämä purkautuukin tavalla ja siellä, mistä tulee vaan lisää ongelmaa, ellei joku osaa kuunnella aidosti ja rakastaa.

        Tämä maailma ja yhteiskunta on mennyt niin hakoteille ja on vääryyden vallassa. Nyt niitetään sitä satoa, mitä ollaan tehty "säästöjen" ja "oikeuden" kustannuksella. Pienimpiä ja heikoimpia tulee auttaa eikä lyödä. Tarvitaan rajoja ja rakkautta ja "työkaluja", eli konkreettisia toimia: taloudellista tukea todellisuutta vastaaviin perheen/nuoren/lapsen kuluihin, oikeilla motiiveilla/sopivasti koulutettuja / rakastavia, varustettuja perhetyöntekijöitä/työntekijöitä juuri silloin, kun heitä tarvitaan (nykyisin ei saa, ennenkuin on "lastensuojelu" tapaus!!!). Ja että saadaan enemmän työntekijöitä jalkautumaan "kentälle", eli tämä tarkoittaa myös satsausta kaupunkien pudjeteissa, jotka kohdennetaan oikein. Luottamuksen luominen (ei kyttäämistä ja väärää kontrollia) perheen/lapsen/nuoren ja perhetyöntekijän/auttajan välillä ja joka myös pitää!!!


    • järkyttynyt

      Olen kuullut että täällä on lapsiputka ja tässä paikassa on kovat otteet.Tuttuni lapsi on täällä.Eivät pääse katsomaan paikkaan.

      • rendojäbä

        Juuri näin, he tosiaan aidosti luulevat siellä, että kovista oloista tulevat nuoret tarvitsevat entistä kovemmat raamit! He ovat kuitenkin työssään niin heikolla pohjalla, että he eivät voi olla nuorille hyviä, olematta heikkoja.
        Ymmärrättekö, he eivät kykene muuhun kuin kovuuteen ja alistamiseen!
        Miksi näin? Ylimielinen oman ammattitaidon yliarvostus on heidän heikkoutensa!!
        olen ollut muutaman kerran läheltä seuraajana heidän toiminnassaan ja kylllä pisti naurattamaan.
        Ensimmäinen kosketus nuoreen, (joka on oikeasti rikollinen, tehnyt karmeita asioita ja on varmasti sekä hyvän huollon että lääkärihoidon tarpeessa) oli tällainen: Paikalla 3 työntekijää, silmiinpistävää 2:n herran koko ja sitä vielä rinna kaarevuudella korkostettiin! Alkoi näillä sanoilla: "se on nyt poika semmoinen homma, että tästälähtien sinä teet niinkuin me sanotaan ja riisu tuo korvis nyt heti." Ensimmäinen rähinä oli valmis!!
        Miksi häntä ei voinut ko. tilanteessa ottaa aidosti ihmisenä ja kysellä hänen toiminnastaan, ajatuksistaan tms. Paras keino on aina aloittaa inhimillisyydellä. Jos kovuutta tarvitaan, sen aika on myöhemmin. Ei näiden nuorisorikollisten kanssa kannata alkaa pullistelemaan, niille pitää antaa mahdollisuuksia ja taas mahdollisuuksia ja taas mahdollisuuksia ja taas mahdollisuuksia! Kyllä useimmat tekee virheen joskus ja onnistuvat!!

        Voivoi, kun näillä tomppeleilla olisi nöyryyttä opetella tekemään asiat oikein!!


      • tekemisiä
        rendojäbä kirjoitti:

        Juuri näin, he tosiaan aidosti luulevat siellä, että kovista oloista tulevat nuoret tarvitsevat entistä kovemmat raamit! He ovat kuitenkin työssään niin heikolla pohjalla, että he eivät voi olla nuorille hyviä, olematta heikkoja.
        Ymmärrättekö, he eivät kykene muuhun kuin kovuuteen ja alistamiseen!
        Miksi näin? Ylimielinen oman ammattitaidon yliarvostus on heidän heikkoutensa!!
        olen ollut muutaman kerran läheltä seuraajana heidän toiminnassaan ja kylllä pisti naurattamaan.
        Ensimmäinen kosketus nuoreen, (joka on oikeasti rikollinen, tehnyt karmeita asioita ja on varmasti sekä hyvän huollon että lääkärihoidon tarpeessa) oli tällainen: Paikalla 3 työntekijää, silmiinpistävää 2:n herran koko ja sitä vielä rinna kaarevuudella korkostettiin! Alkoi näillä sanoilla: "se on nyt poika semmoinen homma, että tästälähtien sinä teet niinkuin me sanotaan ja riisu tuo korvis nyt heti." Ensimmäinen rähinä oli valmis!!
        Miksi häntä ei voinut ko. tilanteessa ottaa aidosti ihmisenä ja kysellä hänen toiminnastaan, ajatuksistaan tms. Paras keino on aina aloittaa inhimillisyydellä. Jos kovuutta tarvitaan, sen aika on myöhemmin. Ei näiden nuorisorikollisten kanssa kannata alkaa pullistelemaan, niille pitää antaa mahdollisuuksia ja taas mahdollisuuksia ja taas mahdollisuuksia ja taas mahdollisuuksia! Kyllä useimmat tekee virheen joskus ja onnistuvat!!

        Voivoi, kun näillä tomppeleilla olisi nöyryyttä opetella tekemään asiat oikein!!

        tulisi saada taltioitua ja päästää julkiseksi. Kaikenlaisia hulluja on hoitohenkilökunnassa, uskoo ken näkee.

        Minun lapseni sijaisisä pullisteli kanssa, kaksimetrinen ukko. Sanoi että koulukiusatuksi tuleminen on kiusatun oma vika ja silleen hoiti. Pitäisikin lähettää joulukortti tuolle hirmulle, nykyisin se kännipäissään ojanpohjia pitkin tonkii kuin sika. Siltä meni luvat toimia sijaisisänä ja ero tuli. Eukko asuu niiden kahden lapsen kanssa kunnan vuokralla, sai visiin pitää niiden yhteiset kaksi lasta vai onko huostaanotettu jo, en tiedä tarkkaan sitä. Lupien menetyksistä voivat kiitellä minua, työrupeamani ei ollut ihan helppo, palkitseva oli.


      • Sinulle,
        tekemisiä kirjoitti:

        tulisi saada taltioitua ja päästää julkiseksi. Kaikenlaisia hulluja on hoitohenkilökunnassa, uskoo ken näkee.

        Minun lapseni sijaisisä pullisteli kanssa, kaksimetrinen ukko. Sanoi että koulukiusatuksi tuleminen on kiusatun oma vika ja silleen hoiti. Pitäisikin lähettää joulukortti tuolle hirmulle, nykyisin se kännipäissään ojanpohjia pitkin tonkii kuin sika. Siltä meni luvat toimia sijaisisänä ja ero tuli. Eukko asuu niiden kahden lapsen kanssa kunnan vuokralla, sai visiin pitää niiden yhteiset kaksi lasta vai onko huostaanotettu jo, en tiedä tarkkaan sitä. Lupien menetyksistä voivat kiitellä minua, työrupeamani ei ollut ihan helppo, palkitseva oli.

        jos olet saanut yhden läävän ajettua alas lapsia "suojelemasta". Itselläni on vastaava prosessi aluillaan... toivotaan, että jatkoa seuraa. Kaikkien, toistan kaikkien, jotka ala-arvoisilla ja epämääräisilla keinoilla huostaanotettujen lasten avulla rahastavat, kuuluisi menettää toimilupansa. Huostaantotetut, jos ketkä, tarvitsisivat rakkautta ja lämpöä, on heidät huostattu syystä tai syyttä!


      • uskon
        Sinulle, kirjoitti:

        jos olet saanut yhden läävän ajettua alas lapsia "suojelemasta". Itselläni on vastaava prosessi aluillaan... toivotaan, että jatkoa seuraa. Kaikkien, toistan kaikkien, jotka ala-arvoisilla ja epämääräisilla keinoilla huostaanotettujen lasten avulla rahastavat, kuuluisi menettää toimilupansa. Huostaantotetut, jos ketkä, tarvitsisivat rakkautta ja lämpöä, on heidät huostattu syystä tai syyttä!

        että onnistut. Siinä vaiheessa ovat hiljaista sakkia kun maustuvat omassa liemessään, tulet huomaamaan.

        Joulukortit ovat ansainneet ja jos vaikka laittaisin kopioita niiden kirjoituksista mitä minusta kirjoittelivat, kuoreen mukaan. Ivasivat minua kokonaisvaltaisesti, kuulema tasapainoisen aikuisen tunnistaa siitä, että pystyy pitämään parisuhteensa, vaikka ei eroni minusta johtunut, ainakaan pelkästään. Siinähän nyt maistelevat sanomisiaan, tasapainoiset sijaisvanhemmat :).


      • sonninen.....
        rendojäbä kirjoitti:

        Juuri näin, he tosiaan aidosti luulevat siellä, että kovista oloista tulevat nuoret tarvitsevat entistä kovemmat raamit! He ovat kuitenkin työssään niin heikolla pohjalla, että he eivät voi olla nuorille hyviä, olematta heikkoja.
        Ymmärrättekö, he eivät kykene muuhun kuin kovuuteen ja alistamiseen!
        Miksi näin? Ylimielinen oman ammattitaidon yliarvostus on heidän heikkoutensa!!
        olen ollut muutaman kerran läheltä seuraajana heidän toiminnassaan ja kylllä pisti naurattamaan.
        Ensimmäinen kosketus nuoreen, (joka on oikeasti rikollinen, tehnyt karmeita asioita ja on varmasti sekä hyvän huollon että lääkärihoidon tarpeessa) oli tällainen: Paikalla 3 työntekijää, silmiinpistävää 2:n herran koko ja sitä vielä rinna kaarevuudella korkostettiin! Alkoi näillä sanoilla: "se on nyt poika semmoinen homma, että tästälähtien sinä teet niinkuin me sanotaan ja riisu tuo korvis nyt heti." Ensimmäinen rähinä oli valmis!!
        Miksi häntä ei voinut ko. tilanteessa ottaa aidosti ihmisenä ja kysellä hänen toiminnastaan, ajatuksistaan tms. Paras keino on aina aloittaa inhimillisyydellä. Jos kovuutta tarvitaan, sen aika on myöhemmin. Ei näiden nuorisorikollisten kanssa kannata alkaa pullistelemaan, niille pitää antaa mahdollisuuksia ja taas mahdollisuuksia ja taas mahdollisuuksia ja taas mahdollisuuksia! Kyllä useimmat tekee virheen joskus ja onnistuvat!!

        Voivoi, kun näillä tomppeleilla olisi nöyryyttä opetella tekemään asiat oikein!!

        kuka se nykyaikana tietää
        mitä sakkia missäkin hoitolaitoksessa on töissä.
        Kukaan valvova viranomainen ei välitä ja vaikka vaatisi tarkastuksia ja seurantaa
        ei välitä sittenkään.



        Tuo Lehtimäen Opiston maalarin ja ohjaajan "tohtorointi" kuolleen ihmisen kanssa on jo karmeudessaan sitä luokkaa
        että siltäkin opistolta pitäisi luvat peruuttaa toistaiseksi!
        (Opiston rehtorihan oli puolustellut
        ettei opisto mikään hoitolaitos ole...
        ja siltikin siellä on lääkkeet saatavilla ja annettavissa kaikenmaailman hanslankareiden toimesta.
        voi h..i ettei mitään tolkkua ja järkeä näissä laitoksissa tänä päivänä!
        ja viranomaiset kattelee vaan seinille taikka sitten aina vaan läpi sormien kaiken p.an
        mitä laitoksista vastaavat ilkeevät suustansa päästää ....)


      • ovat entisiä poikakoteja
        sonninen..... kirjoitti:

        kuka se nykyaikana tietää
        mitä sakkia missäkin hoitolaitoksessa on töissä.
        Kukaan valvova viranomainen ei välitä ja vaikka vaatisi tarkastuksia ja seurantaa
        ei välitä sittenkään.



        Tuo Lehtimäen Opiston maalarin ja ohjaajan "tohtorointi" kuolleen ihmisen kanssa on jo karmeudessaan sitä luokkaa
        että siltäkin opistolta pitäisi luvat peruuttaa toistaiseksi!
        (Opiston rehtorihan oli puolustellut
        ettei opisto mikään hoitolaitos ole...
        ja siltikin siellä on lääkkeet saatavilla ja annettavissa kaikenmaailman hanslankareiden toimesta.
        voi h..i ettei mitään tolkkua ja järkeä näissä laitoksissa tänä päivänä!
        ja viranomaiset kattelee vaan seinille taikka sitten aina vaan läpi sormien kaiken p.an
        mitä laitoksista vastaavat ilkeevät suustansa päästää ....)

        ns. eli kuri on kova kaikille, olipa tyttöjä tai poikia!
        Sinä teet just mitä sanotaan, sulla ei ole känny oikeutta siellä, soitat vai lankapuh. jos he haluaa sun soittavan kotiin tms! ja he kuuntelee vieressäsi mitä sanot!
        Sijaisperheessä on tosi paljon vapaampaa olla, tottakait heilläkin on säännöt, mutta he ottavat lapsen lapsena ja yksilönä, ei minään rahaobjektina!

        Yleensä sijaisperheessä sijaisvahemmat rakastavat näitä lapsia, yrittävät kaikkensa heidän eteen, he kun eivät saa sitä isoa tuloa kuten perhekodeissa saavat päivässä sen mitä sijaisperheet kuukaudessa, he tekevät pyytteetöntä työtä verrattuna perhekoteihin!
        Että näin, lapset, sijaisiin voi olla parempi tulla kuin lastenkoteihin!
        Meillä on kuri höllempi, koska me osataan otta a lapsi lapsena, siellä te olette vain rahankahinaa, todella kuin "hoidonmukaan" ja se on totuus ja tulee aina olemaan!


      • yläkanttiin arvostaa
        ovat entisiä poikakoteja kirjoitti:

        ns. eli kuri on kova kaikille, olipa tyttöjä tai poikia!
        Sinä teet just mitä sanotaan, sulla ei ole känny oikeutta siellä, soitat vai lankapuh. jos he haluaa sun soittavan kotiin tms! ja he kuuntelee vieressäsi mitä sanot!
        Sijaisperheessä on tosi paljon vapaampaa olla, tottakait heilläkin on säännöt, mutta he ottavat lapsen lapsena ja yksilönä, ei minään rahaobjektina!

        Yleensä sijaisperheessä sijaisvahemmat rakastavat näitä lapsia, yrittävät kaikkensa heidän eteen, he kun eivät saa sitä isoa tuloa kuten perhekodeissa saavat päivässä sen mitä sijaisperheet kuukaudessa, he tekevät pyytteetöntä työtä verrattuna perhekoteihin!
        Että näin, lapset, sijaisiin voi olla parempi tulla kuin lastenkoteihin!
        Meillä on kuri höllempi, koska me osataan otta a lapsi lapsena, siellä te olette vain rahankahinaa, todella kuin "hoidonmukaan" ja se on totuus ja tulee aina olemaan!

        Kyllä sijarina on paljon sellaista porukkaa, joille ei koskaan olisi pitänyt ensimmäistäkään sijaislasta antaa.


      • .........................
        yläkanttiin arvostaa kirjoitti:

        Kyllä sijarina on paljon sellaista porukkaa, joille ei koskaan olisi pitänyt ensimmäistäkään sijaislasta antaa.

        1)
        Muiden hallinnonalojen lain noudattaminen
        (koulu, sosiaali, terveydenhuolto jne)
        kunnissa lakiemme mukaiseksi.

        2)
        Loput "asiakkaat",
        keitä nyt sattuu edellä mainittujen lakien noudattamisen jälkeen jäämään lastensuojeluun asiakkaiksi
        näille asiakasperheille asiaankuuluvat ja ammattilaisten räätälöimät avohuollon tukitoimet.

        3)
        Montako lasta tai nuorta vielä jäi
        kaikkien eri alojen lakien noudattamisen jälkeen kunnassa huostaanotettavaksi ja sijoitettavaksi
        heille kaikille sijoitettaville
        juuri heidän tarpeisiinsa sopiva sijaishuoltopaikka.


        A)
        Hyvin tarkkaan valittu ja riittävän koulutuksen sijaishuollon saralle saanut perhe.
        B)
        Tai, esimerkiksi päihdehuoltoon,
        erikoistunut ja ammattilaisista koostuva
        pieni laitosyksikkö.


      • Savistosta
        rendojäbä kirjoitti:

        Juuri näin, he tosiaan aidosti luulevat siellä, että kovista oloista tulevat nuoret tarvitsevat entistä kovemmat raamit! He ovat kuitenkin työssään niin heikolla pohjalla, että he eivät voi olla nuorille hyviä, olematta heikkoja.
        Ymmärrättekö, he eivät kykene muuhun kuin kovuuteen ja alistamiseen!
        Miksi näin? Ylimielinen oman ammattitaidon yliarvostus on heidän heikkoutensa!!
        olen ollut muutaman kerran läheltä seuraajana heidän toiminnassaan ja kylllä pisti naurattamaan.
        Ensimmäinen kosketus nuoreen, (joka on oikeasti rikollinen, tehnyt karmeita asioita ja on varmasti sekä hyvän huollon että lääkärihoidon tarpeessa) oli tällainen: Paikalla 3 työntekijää, silmiinpistävää 2:n herran koko ja sitä vielä rinna kaarevuudella korkostettiin! Alkoi näillä sanoilla: "se on nyt poika semmoinen homma, että tästälähtien sinä teet niinkuin me sanotaan ja riisu tuo korvis nyt heti." Ensimmäinen rähinä oli valmis!!
        Miksi häntä ei voinut ko. tilanteessa ottaa aidosti ihmisenä ja kysellä hänen toiminnastaan, ajatuksistaan tms. Paras keino on aina aloittaa inhimillisyydellä. Jos kovuutta tarvitaan, sen aika on myöhemmin. Ei näiden nuorisorikollisten kanssa kannata alkaa pullistelemaan, niille pitää antaa mahdollisuuksia ja taas mahdollisuuksia ja taas mahdollisuuksia ja taas mahdollisuuksia! Kyllä useimmat tekee virheen joskus ja onnistuvat!!

        Voivoi, kun näillä tomppeleilla olisi nöyryyttä opetella tekemään asiat oikein!!

        Mieleni tekisi kovasti kirjoitella kaikenlaista mitä tapahtui,mutta pelkään jonkun tunnistavan minut. Mutta tosissaan noin se meni,että heti tuntui että rangaistaan ja vittuillaan kun sinne joutuu.No eipä hirveästi tee mieli käyttäytyä kunnnolla kun tuntuu että negatiivisuutta ja paskaa tulee niskaan joka tapauksessa. Onneksi oli pari mukavaa työntekijää!

        Vierihoito ja vittuilu oli pahimmat jutut siellä, sekä epäoikeudenmukaisuus nuoria kohtaan. Onneksi olen jo täysikäinen :)


      • iski silmään
        Savistosta kirjoitti:

        Mieleni tekisi kovasti kirjoitella kaikenlaista mitä tapahtui,mutta pelkään jonkun tunnistavan minut. Mutta tosissaan noin se meni,että heti tuntui että rangaistaan ja vittuillaan kun sinne joutuu.No eipä hirveästi tee mieli käyttäytyä kunnnolla kun tuntuu että negatiivisuutta ja paskaa tulee niskaan joka tapauksessa. Onneksi oli pari mukavaa työntekijää!

        Vierihoito ja vittuilu oli pahimmat jutut siellä, sekä epäoikeudenmukaisuus nuoria kohtaan. Onneksi olen jo täysikäinen :)

        ja miksi ei työtä pitäisi tehdä?
        Eli nykyajan kodeissahan ei tarvi ehdä työtä ja jos on varsinkin kaupunkikodeista lähtöisin lapsi, eihän niiden tarvi tehdä työtä edes kodeissaan eikä muualla, eri juttu jos on maaseudulta lähtöisin, siellä joutuu tai ennen joutui tekemään töitä!
        Nykyään ei penskojen tarvi tehdä mitään, kun vain lorvailla kodeissaan, istua tietskareilla ja kuljeksia kaduilla ja raiteilla, ne ei osaa mitään!

        Kun joutuvat muualle, perhekoteihin, laitoksiin tai sijaiskoteihin ja pyydetään tekemään jotain, voi itku, munko pitää nyt tehdä TÖITÄ?
        MIksi, ei mun ole tarvinnut tehdä mitään kotona, paljon sää maksat siitä?
        Hei, on joku laulu, jossa sanotaan, odotin sua 9 kk, ilman palkkaa, valvoin yöt kun itkit ilman palkkaa jne. eli se äitin velvollisuus, ilman palkkaa....
        nykynuoriso ei elä ilman palkkaa...ei kunnioita ketään,, ilman palkkaa....
        Kodistahan kaikki lähtee ja suhtautumisesta...lapseen ja itseensä....mikä se lapsi on mulle...


      • niin väärin
        Savistosta kirjoitti:

        Mieleni tekisi kovasti kirjoitella kaikenlaista mitä tapahtui,mutta pelkään jonkun tunnistavan minut. Mutta tosissaan noin se meni,että heti tuntui että rangaistaan ja vittuillaan kun sinne joutuu.No eipä hirveästi tee mieli käyttäytyä kunnnolla kun tuntuu että negatiivisuutta ja paskaa tulee niskaan joka tapauksessa. Onneksi oli pari mukavaa työntekijää!

        Vierihoito ja vittuilu oli pahimmat jutut siellä, sekä epäoikeudenmukaisuus nuoria kohtaan. Onneksi olen jo täysikäinen :)

        Kiitos,kun kerroit.Ei sinun tarvitse pelätä,ehkä se voi auttaa jotakin,kun kerrot.Jos et tähän uskalla,niin kerro esim.kantelu,sosiaaliasiamiehelle,viranomaisille,mitä siellä tapahtui.(ja vaadi,että menee eteenpäin.)Muut lapset joutuvat ehkä kokemaan saman...


      • EI OLE väärä osoite
        niin väärin kirjoitti:

        Kiitos,kun kerroit.Ei sinun tarvitse pelätä,ehkä se voi auttaa jotakin,kun kerrot.Jos et tähän uskalla,niin kerro esim.kantelu,sosiaaliasiamiehelle,viranomaisille,mitä siellä tapahtui.(ja vaadi,että menee eteenpäin.)Muut lapset joutuvat ehkä kokemaan saman...

        nuorille!
        Tekevät siellä sammaa
        kuin aikoinaan yrittivät kotonaan, ei vanhemmat muista enää kuin vaikeita ne lapset olivat aikoinaan!
        Nyt jos heillä ei mene niinkuin he haluavat, johan vanhemmat älähtävät kun ei kultamussukoita kohdella niinkuin he haluavat!
        Voivat vaikka juoda pesuaineita, kun ei muuta ole saatavissa, lyövät toisiaan ja hoitajiaan, kun ei ole vanhempia tai sisaruksia mitä löisivät kun niin mua v*****aa tuo koulu tai tuo kaveri tai tuo sanoi jotain paskaa musta!

        Kaikki juontuu niistä lapsuuden kotioloista, mutta eihän toki vanhemmat muista/ymmärrä ollensa aikoinaan "pahoja" lapsilleen, ei, syy on niissä uusissa hoitajissa ja kodeissa, toki, ei me vanhemmat olla syyllisiä mihinkään!
        Helppo on aina muita syyttää, omaa napaa kun ei pidemmälle nähdä!
        Maailman sivu tuo on nähty ja tullaan näkemään, nyt ja aina, muista etsitään syytä, pitäisi aikoinaan ja viimeinkin jo katsoa itseään peilistä ellei muuten ymmärrä omia tekojaan!


      • ???
        rendojäbä kirjoitti:

        Juuri näin, he tosiaan aidosti luulevat siellä, että kovista oloista tulevat nuoret tarvitsevat entistä kovemmat raamit! He ovat kuitenkin työssään niin heikolla pohjalla, että he eivät voi olla nuorille hyviä, olematta heikkoja.
        Ymmärrättekö, he eivät kykene muuhun kuin kovuuteen ja alistamiseen!
        Miksi näin? Ylimielinen oman ammattitaidon yliarvostus on heidän heikkoutensa!!
        olen ollut muutaman kerran läheltä seuraajana heidän toiminnassaan ja kylllä pisti naurattamaan.
        Ensimmäinen kosketus nuoreen, (joka on oikeasti rikollinen, tehnyt karmeita asioita ja on varmasti sekä hyvän huollon että lääkärihoidon tarpeessa) oli tällainen: Paikalla 3 työntekijää, silmiinpistävää 2:n herran koko ja sitä vielä rinna kaarevuudella korkostettiin! Alkoi näillä sanoilla: "se on nyt poika semmoinen homma, että tästälähtien sinä teet niinkuin me sanotaan ja riisu tuo korvis nyt heti." Ensimmäinen rähinä oli valmis!!
        Miksi häntä ei voinut ko. tilanteessa ottaa aidosti ihmisenä ja kysellä hänen toiminnastaan, ajatuksistaan tms. Paras keino on aina aloittaa inhimillisyydellä. Jos kovuutta tarvitaan, sen aika on myöhemmin. Ei näiden nuorisorikollisten kanssa kannata alkaa pullistelemaan, niille pitää antaa mahdollisuuksia ja taas mahdollisuuksia ja taas mahdollisuuksia ja taas mahdollisuuksia! Kyllä useimmat tekee virheen joskus ja onnistuvat!!

        Voivoi, kun näillä tomppeleilla olisi nöyryyttä opetella tekemään asiat oikein!!

        Olet todella käyny tuolla.Se on aika kova paikka..Miten voi olla laillista toimintaa?!


      • Loving mother
        Sinulle, kirjoitti:

        jos olet saanut yhden läävän ajettua alas lapsia "suojelemasta". Itselläni on vastaava prosessi aluillaan... toivotaan, että jatkoa seuraa. Kaikkien, toistan kaikkien, jotka ala-arvoisilla ja epämääräisilla keinoilla huostaanotettujen lasten avulla rahastavat, kuuluisi menettää toimilupansa. Huostaantotetut, jos ketkä, tarvitsisivat rakkautta ja lämpöä, on heidät huostattu syystä tai syyttä!

        Yllä kirjoittaja toteaa näin jo 14.12.2007 päivätyssä kommentissaan:

        "Huostaantotetut, jos ketkä, tarvitsisivat rakkautta ja lämpöä, on heidät huostattu syystä tai syyttä!"

        Tuo sattui sydämeeni. Kirjoittaja osuu asian ytimeen. Kiitos ajatuksesta! Juuri noin lastensuojelussa pitäisi ajatella, systeeminkin. Mutta tiedänpä eräänkin perhekodin "äidin", joka kertoi melko äskettäin huostaanotettujen lasten kotikunnan järjestämässä palaverissa, että hän ei rakasta tämän perheen lapsia. Lapset olivat olleet hänen perhekodissaan jo puoli vuotta.

        Sijaisäiti koki ilmeisesti jonkinlaiseksi kummalliseksi velvollisuudekseen asian paljastamisen, kun lasten oikeat vanhemmat istuivat hänen vieressään, samassa palaverissa.

        Ehkä sekin oli tapa lyödä lasten vanhempia.

        Taisi tuntua vanhemmista tosi pahalta. Heidän pienet lapsensa ovat perhekodissa, jonka "äiti" kertoo, ettei rakasta lapsia. Olisi pitänyt mölyt mahassaan. Miksi moista asiaa kannattaa edes rientää kertomaan? Eiköhän se ole muutenkin itsestään selvää. Kukaan ei nimittäin häneltä asiaa kysynyt, kohteliaisuuden vuoksi. Kukaan ei halunnut usuttaa sijaisäitiä valehtelemaan.

        Tässä bisneskodissa nämä bisnesvanhemmat laskuttanevat näistä sisaruksista about 300 euroa vuorokaudessa. Sijaisäiti ja -isä eivät meinaa millään luovuttaa lapsia pois talostaan, vaikka huostaanoton purku on aloitettu. He viivyttelevät kaikin tavoin ja rakentelevat kaikenlaisia esteitä lasten kotiuttamiselle.

        Raha ratkaisee. Ei rakkaus, eikä aito huolenpito ja välittäminen.

        Miltä muuten tuntuisi elää rakkaudettomassa ympäristössä?


      • Ei vapaata kasvatust
        yläkanttiin arvostaa kirjoitti:

        Kyllä sijarina on paljon sellaista porukkaa, joille ei koskaan olisi pitänyt ensimmäistäkään sijaislasta antaa.

        Eikä heillä ole ammattipätevyyttä kokemuksesta puhumattakaan.


      • Ei vapaata kasvatust
        Savistosta kirjoitti:

        Mieleni tekisi kovasti kirjoitella kaikenlaista mitä tapahtui,mutta pelkään jonkun tunnistavan minut. Mutta tosissaan noin se meni,että heti tuntui että rangaistaan ja vittuillaan kun sinne joutuu.No eipä hirveästi tee mieli käyttäytyä kunnnolla kun tuntuu että negatiivisuutta ja paskaa tulee niskaan joka tapauksessa. Onneksi oli pari mukavaa työntekijää!

        Vierihoito ja vittuilu oli pahimmat jutut siellä, sekä epäoikeudenmukaisuus nuoria kohtaan. Onneksi olen jo täysikäinen :)

        Hyvä sinulle, jatka samaan malliin.


    • satuska

      Tuttuni oli kyseisessä paikassa. En suosittele kenellekään!!Ikuisia traumoja muistoksi...

      • Miksi?

        Miksi kukaan ei uskalla puhua tai valittaa tollasista paikoista,jossa lapset joutuu kärsimään?


      • miettikää
        Miksi? kirjoitti:

        Miksi kukaan ei uskalla puhua tai valittaa tollasista paikoista,jossa lapset joutuu kärsimään?

        Olen ollut laitoksessa jonka nimi oli Loikalan Kartano. Aika paha paikka sekin. Samoin olen kuulllut ystäviltäni ja kavereilta mm. Savistosta, Saverolasta, Ojantakasesta ym. Ja nämä laitokset ovat Suomen pahimpia, toki on muitakin, mutta näissä laitoksissa ei ajatella tippaakaan nuoren etua! Pahinta on, että nuoret eivät uskalla kertoa totuutta näistä laitoksista, koska yksi on se, että näissä laitoksissa, nuoria alistetaan ja uhkaillaan niin palon,että kukaan ei uskalla enää avata suutaan. Ja kun laitoksesta on päässyt pois, ajattelee sen olevan onneksi ohi. Toki traumat jäävät ja kaikki muu paska, mutta ajatellaan, että siellä on edelleen nuoria! Mitenkä heidän käy?! Olen alkanut "tutkia" näitä laitoksia ja löysin tällaisen, kuin LUJA RY! Sielläpä nämä pahimmat laitokset ja laitoksien johtajat ja pahimmat lääkärit! Tutkikaa itse, palaset alkavat loksahdella paikoilleen!


      • Seksikäs tyyppi
        miettikää kirjoitti:

        Olen ollut laitoksessa jonka nimi oli Loikalan Kartano. Aika paha paikka sekin. Samoin olen kuulllut ystäviltäni ja kavereilta mm. Savistosta, Saverolasta, Ojantakasesta ym. Ja nämä laitokset ovat Suomen pahimpia, toki on muitakin, mutta näissä laitoksissa ei ajatella tippaakaan nuoren etua! Pahinta on, että nuoret eivät uskalla kertoa totuutta näistä laitoksista, koska yksi on se, että näissä laitoksissa, nuoria alistetaan ja uhkaillaan niin palon,että kukaan ei uskalla enää avata suutaan. Ja kun laitoksesta on päässyt pois, ajattelee sen olevan onneksi ohi. Toki traumat jäävät ja kaikki muu paska, mutta ajatellaan, että siellä on edelleen nuoria! Mitenkä heidän käy?! Olen alkanut "tutkia" näitä laitoksia ja löysin tällaisen, kuin LUJA RY! Sielläpä nämä pahimmat laitokset ja laitoksien johtajat ja pahimmat lääkärit! Tutkikaa itse, palaset alkavat loksahdella paikoilleen!

        Joku kiitollinen nuori, joka lienee ollut "hoidettavana" jossain tässä käsitellyistä laitoksista, on tainnut antaa oman painavan panoksensa Luja ry:n foorumille. Käykääpä vilkaisemassa!

        http://www.luja.org/forum/viewtopic.php?t=1777

        On tainnut olla viestien lähettäjän tarkoitus se, että hakukoneet löytävät, kun noilla sanoilla "tietoa" hakee...

        Tavallaan hyvä teinipila, ainakin meni oikeaan osoitteeseen.

        Viestit ovat roikkuneet Luja ry:n foorumilla jo monta päivää. Näkee, ettei ole sillä areenalla kovin aktiivista toimintaa, koska viestejä ei ole siivottu pois.


      • Friend

        No mutta oletko ikinä ajatellut että on myös inhimillisiä ohjaajia olemassa jotka omaavat myös rankkoja taustoja. Sellaiset eivät katso ikinä läpi sormien lasten kohtelua pitkään mutta lastenkotiin muodostuu vuosien varrella niin mätä ohjaaja tiimi että se on periaatteessa korruptioon vastaavaa käytöstä. Ja ajastaan lasten parasta hakevat ohjaajat potkitaan tekaistuin perustein pihalle. Minä tiedän liikaa järkyttävää tietoa eräästä paikasta ja tein selväksi että asiat leviävät joten minusta tehtiin tekaistuja hyväksikäyttöön liittyviä juttuja jotta pitäisin turpani kiinni. Mitä olette mieltä, mikä on teidän mielestänne järkevin tapa edetä? Tai minä tiedän kyllä mutta haluaisin toimia lain puitteissa, yksin on vain vaikeata toimia oikein/voittaa jos yhteen hiileen puhaltava sadistilauma on vastassa. Niin, ja traumoja tuli minullekin, en uskonut koskaan joutuvani aikuispsykiatriaan tuollaisen paskan jälkeen. Yksityiset laitokset pitäisi kieltää laissa.


      • Totta on!
        Friend kirjoitti:

        No mutta oletko ikinä ajatellut että on myös inhimillisiä ohjaajia olemassa jotka omaavat myös rankkoja taustoja. Sellaiset eivät katso ikinä läpi sormien lasten kohtelua pitkään mutta lastenkotiin muodostuu vuosien varrella niin mätä ohjaaja tiimi että se on periaatteessa korruptioon vastaavaa käytöstä. Ja ajastaan lasten parasta hakevat ohjaajat potkitaan tekaistuin perustein pihalle. Minä tiedän liikaa järkyttävää tietoa eräästä paikasta ja tein selväksi että asiat leviävät joten minusta tehtiin tekaistuja hyväksikäyttöön liittyviä juttuja jotta pitäisin turpani kiinni. Mitä olette mieltä, mikä on teidän mielestänne järkevin tapa edetä? Tai minä tiedän kyllä mutta haluaisin toimia lain puitteissa, yksin on vain vaikeata toimia oikein/voittaa jos yhteen hiileen puhaltava sadistilauma on vastassa. Niin, ja traumoja tuli minullekin, en uskonut koskaan joutuvani aikuispsykiatriaan tuollaisen paskan jälkeen. Yksityiset laitokset pitäisi kieltää laissa.

        olen samaa mieltä. Lapseni oli niin hirveässä laitoksessa, että sossutkin vaikuttivat järkyttyneiltä kun purkivat huostaanoton, vaikka sen piti kestääkin kaksi vuotta.

        Osastolla oli väärin käyttäytyvien hoitajien joukko, joita muut näyttivät arastelevan. Ihmettelin joskus hiljaa mielessäni, millainen työilmapiiri mahtoi lopulta olla. Ihan selvästi ystävälliset ja lapsia oikein kohtelevat hoitajat olivat tietoisia lasten väärästä kohtelusta, mutta he pitivät suunsa kiinni.

        Kun huostaanoton purku alkoi häämöttää kesken suunnitellun kauden, joku ystävällinen hoitaja keskusteli kanssani laitoksen vääristä käytännöistä hiljaa kuiskaamalla, että väärät korvat eivät osastolla kuulisi, mitä puhutaan. Se olikin niin salaista, että oikeastaan edes kuiskaamista ei saanut kukaan kuulla tai huomata. Siis myös laitos toimi rikollisesti, ei pelkästään osa yhden osaston hoitajista.

        En ihmettele yhtään, että tuollaisessa paikassa lapsia pahoinpitelevät hoitajat pystyvät myös toisia hoitajia kohtaan mihin tahansa. Ajatelkaa, mitä tuollaisissa paikoissa olo lapsille aiheuttaa, koska siitä ei ilman traumoja selviydy aikuinenkaan, vaikka hänellä on kuitenkin paljon paremmat selviytymistaidot kuin lapsella.

        Edellisen tapauksessa kantelu lääninhallitukseen on yksi vaihtoehto.


      • sijaisperheet yäk!
        Totta on! kirjoitti:

        olen samaa mieltä. Lapseni oli niin hirveässä laitoksessa, että sossutkin vaikuttivat järkyttyneiltä kun purkivat huostaanoton, vaikka sen piti kestääkin kaksi vuotta.

        Osastolla oli väärin käyttäytyvien hoitajien joukko, joita muut näyttivät arastelevan. Ihmettelin joskus hiljaa mielessäni, millainen työilmapiiri mahtoi lopulta olla. Ihan selvästi ystävälliset ja lapsia oikein kohtelevat hoitajat olivat tietoisia lasten väärästä kohtelusta, mutta he pitivät suunsa kiinni.

        Kun huostaanoton purku alkoi häämöttää kesken suunnitellun kauden, joku ystävällinen hoitaja keskusteli kanssani laitoksen vääristä käytännöistä hiljaa kuiskaamalla, että väärät korvat eivät osastolla kuulisi, mitä puhutaan. Se olikin niin salaista, että oikeastaan edes kuiskaamista ei saanut kukaan kuulla tai huomata. Siis myös laitos toimi rikollisesti, ei pelkästään osa yhden osaston hoitajista.

        En ihmettele yhtään, että tuollaisessa paikassa lapsia pahoinpitelevät hoitajat pystyvät myös toisia hoitajia kohtaan mihin tahansa. Ajatelkaa, mitä tuollaisissa paikoissa olo lapsille aiheuttaa, koska siitä ei ilman traumoja selviydy aikuinenkaan, vaikka hänellä on kuitenkin paljon paremmat selviytymistaidot kuin lapsella.

        Edellisen tapauksessa kantelu lääninhallitukseen on yksi vaihtoehto.

        välttämättä ole yhtään parempia paikkoja - päinvastoin. Voivat kiduttaa lapsia "kotirauhan piiriin kuuluvalla yksityisalueella", jossa voi ilman huolehtijoita juoksennella kymmenpäinenkin lapsikatras - ja vain yhden aikuisen "hoitajan" kanssa. Älkää todella luulko, että Jonnelle kävi hyvin, kuten ketjussa aiemmin ilmoitettiin.


      • Ei vapaata kasvatust

        Toivottavasti saat kelan terapiaa?! Ilman terapiaa ei traumoista selviä.


    • jk

      en tiedä

    • mamma2009

      Olis kiva tietää mitä mieltä Timo Soini on tästä suomen rappeutuneesta lastensuojelu touhusta. Olisko siinä sellanen mies joka sais kapuloita rattaisiin tähän touhuun.

      • Itse yrittäjä muulla

        On se kummaa kun tietämättömät ihmiset kirjoittelevat ja jauhavat esim vuorokausi hinnoista tietämättä mihin se raha menee. kukaan ei ole ilmeisesti kuullut palkka, vakuutus, kiinteistö, vero, ruoka yms muista juoksevista ja pakollisista kuluista joita tämä yhteiskunta asettaa....ainiin yrittäjähän saa pitää puhtaana kaiken rahan mikä tulee ;-) siihen en ota kantaa mitä paikoissa tapahtuu. mutta tuota raha keskustelua ihmettelen. ihminen huoltaa auton a tuhat euroa päivä ja hymyilee ja jos joku pyytää 200 päivä lastensuojelussa niin hirvee kitinä. eipä taida äkkiä laskemalla kattaa ihmisiä kolmivuoro työhön päiväksi.


      • Sama meno jatkuu
        Itse yrittäjä muulla kirjoitti:

        On se kummaa kun tietämättömät ihmiset kirjoittelevat ja jauhavat esim vuorokausi hinnoista tietämättä mihin se raha menee. kukaan ei ole ilmeisesti kuullut palkka, vakuutus, kiinteistö, vero, ruoka yms muista juoksevista ja pakollisista kuluista joita tämä yhteiskunta asettaa....ainiin yrittäjähän saa pitää puhtaana kaiken rahan mikä tulee ;-) siihen en ota kantaa mitä paikoissa tapahtuu. mutta tuota raha keskustelua ihmettelen. ihminen huoltaa auton a tuhat euroa päivä ja hymyilee ja jos joku pyytää 200 päivä lastensuojelussa niin hirvee kitinä. eipä taida äkkiä laskemalla kattaa ihmisiä kolmivuoro työhön päiväksi.

        Eipä ole meno Savistossa muuttunut vuoden 2007 jälkeen, kun lukee Saviston Kodista käynnistettyä tuoreempaa keskustelua.

        Valvooko näitä laitoksia kukaan? Milloin esimerkiksi valkealaisessa Saviston Kodissa on tehty virallista valvontaa? Ja mitähän sellainen isku käsittää? Kahvittelua ja mukavaa jutustelua?


      • Köyhät erolapset
        Itse yrittäjä muulla kirjoitti:

        On se kummaa kun tietämättömät ihmiset kirjoittelevat ja jauhavat esim vuorokausi hinnoista tietämättä mihin se raha menee. kukaan ei ole ilmeisesti kuullut palkka, vakuutus, kiinteistö, vero, ruoka yms muista juoksevista ja pakollisista kuluista joita tämä yhteiskunta asettaa....ainiin yrittäjähän saa pitää puhtaana kaiken rahan mikä tulee ;-) siihen en ota kantaa mitä paikoissa tapahtuu. mutta tuota raha keskustelua ihmettelen. ihminen huoltaa auton a tuhat euroa päivä ja hymyilee ja jos joku pyytää 200 päivä lastensuojelussa niin hirvee kitinä. eipä taida äkkiä laskemalla kattaa ihmisiä kolmivuoro työhön päiväksi.

        Lastensuojelun sijaishuollossa tuhlataan joka vuosi aivan suhteeton, päätön summa rahaa. Lasten sijoittaminen kodin ulkopuolelle maksoi viime vuonna (2011) jo 700 miljoonaa euroa.

        Kun laitosvuorokausi sijaishuollossa maksaa aina vähintään 200 euroa, hintaa kannattaa verrata siihen, mitä etävanhempi maksaa lapsestaan eron jälkeen. Kunnan maksama elatustuki on noin 140 euroa kuussa. Sen lapsen huoltaja saa, jos etävanhempi ei hoida omaa osuuttaan - tai etävanhemman maksama elatusapu on jo alunperin sovittu/määrätty tuota pienemmäksi.

        Suunnilleen kunnan elatustuen verran on myös etävanhempien maksama elatusapu. Selvästi alle 200 euroa kuussa.

        Eihän tässä touhussa OLE MITÄÄN TOLKKUA!

        Lapseen kannattaa Suomessa sijoittaa vasta, kun hänestä on tehty laitosbisneksen ruokaa. Tämä on julma maailma.


    • no arvaa

      paska paikka ihaku hostellis ois = D

    • Anonyymi

      Saviston koti. Sen ämmä pitäjä. HÄPEÄ silmät päästä sillä ne on ainoita joita sinulla tulee kohta olemaan.

      En ollut narkkari, kun sellaisia vielä otettiin sinne.

      Törkeätä lapsilla rahastusta jonka tuloksia selitettiin patologisesti valehtelemalla sossutädeille. Mitään ette saavuttaneet. Teidän kasvateista tuli vielä karumpia kuin sinne tultuaan.

      - ongelmanuoria otetaan koulukotiin "hoitoon" jotta niistä voitaisiin kasvattaa kunnollisia kansalaisia
      - koko metodi perustuu nuoren itsensä murskaamiseen rangaistuksilla:
      *lain mukainen erityisen huolenpidon jakso jos nuori käyttäytyy vastoin laitoksen sääntöjä
      *EHO tarkoittaa huoneessa istumista tuijottamassa seinää kuukauden ajan ja kirjaa saa lukea jos käyttäytyy hyvin
      *Saviston koti tienaa satoja euroja jos nuori on EHOssa päivässä. Mitään erityistä huolenpitoa ei ole muuta kuin että vessassa ei saa käydä ilman että ovi on auki ja ohjaaja valvoo. Minä olin pelkästään EHOssa 11 kuukautta.

      Milloin tämmöinen erityinen kasvatusmetodi tuomitaan maallisessa oikeudessa?

    • Anonyymi

      Ei

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      8992
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2400
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1267
    Aihe