Ko-Ti

***

Kenellä on kokemuksia Kangasalla konttoriaan pitävästä Rakennustyö Ko-Ti:nimisestä firmasta? Asiallisia vastauksia asialliseen kysymykseen, kiitos.

121

14877

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niiltä

      Referenssi kohteita ja käyt sitten jossain niistä kysymässä, kuinka hommat hoidettiin jos ei ole antaa kuin yksi Referenssi kohde, unohda koko yritys

      • tyhjän kanssa. Eihän

        kukaan anna kuin niitä "hyviä kohteita". Joten tyhjänpäiväistä puuhastelua referenssien kysely, kyllä se vaan pitää muuten selvitellä asiat putiikin kanssa.


    • *-*-*

      Olisi kiva myös kuulla jotain asiapitoista kommenttia rakentamisen kustannuksista, kyseessähän taitaa olla aika lailla "avaimet käteen" -tyyppinen palvelu.

    • kokemusta on

      Rakennustyön jäljessä ei ole ollut moitittavaa. Hinta varmaan suht keskitasoa. Kannattaa kuitenkin olla tarkkana, mm. palkata oma valvoja työmaalle. Aluksi firma vaikuttaa rehdiltä ja reilulta, mutta totuus voi osoittautua toisenlaiseksi...

      • ehkä tuleva rakennuttaja

        Miksi oma valvoja? Nimimerkkisi mukaan sinulla on jotain kokemuksia. Voisitko kertoa tarkemmin kokemuksistasi? Mikä mätti?


      • Rakentaa meille
        ehkä tuleva rakennuttaja kirjoitti:

        Miksi oma valvoja? Nimimerkkisi mukaan sinulla on jotain kokemuksia. Voisitko kertoa tarkemmin kokemuksistasi? Mikä mätti?

        Rakennusjälki on todella hyvää. Eristevahvuudet ja rakenteet (pitkästä tehtynä) keskitasoa parempaa. Myös yksityiskohdissa hienoa jälkeä (listoitus, maalaus, tapetointi. Meillä talo ja talli ei ole vielä valmis, siksi vielä huomattavan varovainen suositus.

        Todellinen avaimet käteen paketti. Valtakirjalla hakivat rakennusluvatkin. Väitän, että saan taloni halvemmalla kuin olisin paketista alkanut rakentamaan.


      • raanarane
        Rakentaa meille kirjoitti:

        Rakennusjälki on todella hyvää. Eristevahvuudet ja rakenteet (pitkästä tehtynä) keskitasoa parempaa. Myös yksityiskohdissa hienoa jälkeä (listoitus, maalaus, tapetointi. Meillä talo ja talli ei ole vielä valmis, siksi vielä huomattavan varovainen suositus.

        Todellinen avaimet käteen paketti. Valtakirjalla hakivat rakennusluvatkin. Väitän, että saan taloni halvemmalla kuin olisin paketista alkanut rakentamaan.

        juu kyllä ne ko-ti firmassa tietää asioista paljon enemmän kun nämä talopakettimyyjät ja niiltä saa tosiaan kaikki samasta paikasta. hinnasta ei osaa vielä sanoa mitään eikä muustakaan . tarjousta odotellessa.....


      • ujorakentaja
        Rakentaa meille kirjoitti:

        Rakennusjälki on todella hyvää. Eristevahvuudet ja rakenteet (pitkästä tehtynä) keskitasoa parempaa. Myös yksityiskohdissa hienoa jälkeä (listoitus, maalaus, tapetointi. Meillä talo ja talli ei ole vielä valmis, siksi vielä huomattavan varovainen suositus.

        Todellinen avaimet käteen paketti. Valtakirjalla hakivat rakennusluvatkin. Väitän, että saan taloni halvemmalla kuin olisin paketista alkanut rakentamaan.

        Taitaa olla firman kommentti haiskahtaa siltä


      • suutari

        ja kyllä osoittautuu muuksi


    • customer

      Hinta on kilpailukykyinen. Timpureilta meni hommat todella hyvin. Työnjälki heillä oikeasti harvinaisen laadukasta. Timpureiden lähdettyä (seinät levytetty ja ulkopuoli ok) homma on mennyt enemmän ja vähemmän onnistuneesti. Valmistuminen tällä hetkellä reilun kuukauden myöhässä (valmistuminen on sopimuksessa 9kktta aloittamisesta). Useita pieniä asioita kesken, ei mitään isompaa.

      Laskutus on hieman etukenoista. Oma työmaavalvoja kannattaa ehdottomasti olla joka käy ilmoittaen ja ilmoittamatta työmaalla.

      • kokemusta vuodelta 2008

        Hinta oli kohdallaan, tosin laskut tulivat todella etupainoisesti, riski koko ajan rakentajalla.
        Työn jälki todella huonoa kautta linjan, korjasivat jos osasivat, suuren osan rakentamisesta tekivät kahteen kertaan. En suosittele kenellekään. Oma valvoja aivan välttämätön.


      • Nimetön
        kokemusta vuodelta 2008 kirjoitti:

        Hinta oli kohdallaan, tosin laskut tulivat todella etupainoisesti, riski koko ajan rakentajalla.
        Työn jälki todella huonoa kautta linjan, korjasivat jos osasivat, suuren osan rakentamisesta tekivät kahteen kertaan. En suosittele kenellekään. Oma valvoja aivan välttämätön.

        Edellisen viestin lähettäjä. Voisitko ottaa suoraan yhteyttä rakennusliikkeeseemme. Olemme rakentaneet vuoden 2008 aikana kymmeniä taloja. Viestisi kaltaista suoritusta emme ole tehneet.

        Laskutus on jaettu n. 40 tasaerään, eli esim. 200 000€ talossa on 40kpl 5000€ maksueriä, jotka laskutetaan valmistumisen myötä. Rakentajalla ei siis ole riskiä tämän suhteen.

        Omaa valvojaa suosittelemme kaikkille asiakkaillemme, jotta voi varmistua siitä kuinka hyvä todella olemme.

        Meille tärkeintä on tyytyväinen asiakas ja hyvin tehty työ, joka puhuu puolestaan. Olemme tehneet yli sata hanketta viimeisen kolmen vuoden aikana Pirkanmaalle. Olen ollut erittäin tyytyväinen saadessani asiakkailtamme hyvää palautetta työn laadusta ja kokonaisvaltaisesta palvelustamme. Tietysti meillä on epäonnistumisiakin ollut, mutta asiat on sovittu ja hoidettu kuntoon.

        Terveisin:

        Timo Kortesmaa/ Rakennustyö KO-TI OY


      • talo kohta valmis
        Nimetön kirjoitti:

        Edellisen viestin lähettäjä. Voisitko ottaa suoraan yhteyttä rakennusliikkeeseemme. Olemme rakentaneet vuoden 2008 aikana kymmeniä taloja. Viestisi kaltaista suoritusta emme ole tehneet.

        Laskutus on jaettu n. 40 tasaerään, eli esim. 200 000€ talossa on 40kpl 5000€ maksueriä, jotka laskutetaan valmistumisen myötä. Rakentajalla ei siis ole riskiä tämän suhteen.

        Omaa valvojaa suosittelemme kaikkille asiakkaillemme, jotta voi varmistua siitä kuinka hyvä todella olemme.

        Meille tärkeintä on tyytyväinen asiakas ja hyvin tehty työ, joka puhuu puolestaan. Olemme tehneet yli sata hanketta viimeisen kolmen vuoden aikana Pirkanmaalle. Olen ollut erittäin tyytyväinen saadessani asiakkailtamme hyvää palautetta työn laadusta ja kokonaisvaltaisesta palvelustamme. Tietysti meillä on epäonnistumisiakin ollut, mutta asiat on sovittu ja hoidettu kuntoon.

        Terveisin:

        Timo Kortesmaa/ Rakennustyö KO-TI OY

        Kaikenkaikkiaan positiivista ja voin suositella. Hinta-laatusuhde kohdallaan, oma valvojamme on kokoajan kehunut timpurityötä. Pientä sanomista on tullut lähinnä laatoitus-ja tapettitöiden jäljestä. Meidän kannalta ollut todella helppo urakka, ei ole tarvinnut huolehtia kuin materiaalivalinnoista. Myös budjetti on pysynyt tällä konstilla hanskassa. Ainoa isompi miinus on ollut yhteydenpito ja tiedotus. Olemme joutuneet koko ajan itse kysymään missä mennään ja mitä seuraavaksi, sopimusta tehdessämme jäimme ymmärrykseen että meidät pidetään ajan tasalla KO-TI:n suunnasta. Mutta, kuten sanottu kaiken kaikkiaan voin suositella, helppoa rakentamista!


      • Juippili
        talo kohta valmis kirjoitti:

        Kaikenkaikkiaan positiivista ja voin suositella. Hinta-laatusuhde kohdallaan, oma valvojamme on kokoajan kehunut timpurityötä. Pientä sanomista on tullut lähinnä laatoitus-ja tapettitöiden jäljestä. Meidän kannalta ollut todella helppo urakka, ei ole tarvinnut huolehtia kuin materiaalivalinnoista. Myös budjetti on pysynyt tällä konstilla hanskassa. Ainoa isompi miinus on ollut yhteydenpito ja tiedotus. Olemme joutuneet koko ajan itse kysymään missä mennään ja mitä seuraavaksi, sopimusta tehdessämme jäimme ymmärrykseen että meidät pidetään ajan tasalla KO-TI:n suunnasta. Mutta, kuten sanottu kaiken kaikkiaan voin suositella, helppoa rakentamista!

        Hei,

        Onko lisää kokemuksia tästä firmasta. Kovasti harkinnassa ottaa rakentaminen ihan avaimet käteen, ja tämä yksi hyvä? vaihtoehto...


      • OKT omistaja
        kokemusta vuodelta 2008 kirjoitti:

        Hinta oli kohdallaan, tosin laskut tulivat todella etupainoisesti, riski koko ajan rakentajalla.
        Työn jälki todella huonoa kautta linjan, korjasivat jos osasivat, suuren osan rakentamisesta tekivät kahteen kertaan. En suosittele kenellekään. Oma valvoja aivan välttämätön.

        kuin mitä nimim 2008 takaa luin.
        Samaa olen tutuiltamme kuulleet heidän 2009/2010 käynnissä olleen avaimet-käteen kohteen kohdalla. Esim.maksupostit hieman liikaa etupainotteisia ja laskuja lähetellään herkästi hyvissä ajoin, vaikkei materiaalitoimitusta tai maksuerän työtä tontilla ole vielä tehtykään.

        Ostajalle ei kuulema kohteensa rakentamissuunnitelmista ja edistymisestä paljo hiiskuta, esim. tontille saapuviin materiaalitoimituksista ym ym. Samoin moni asiaa jääkin urakkarajan ulkopuolelle ja tarjous on ulkopuolelle jäävistä töistä suolainen...huomioipa varsinkin tontin salaojitus ja tonttivesien johtamiset!
        Maakuormia jää rakennuksen taakse "mottiin" ja jälkeenpäin hankala kuskata ylijäämäaines pois.

        Ja itse sopimusta neuvotellessa kuulema kyllä kaikki rak.suunnitelmat luvataan ajan kanssa asiakkaalta tarkistella ja muutostöistä sitten sopia, ennen kuin timpurit ja aliurakoitsijat tekee työmaalla homman ..mutta ei tapahdu usein käytännössä? Kuulostaa olevan liian monta kohdetta päällä ja sitä kautta kiirettä toimistolla liian vähän väkeä asiakkaiden kanssa suunnitteluun ja varmisteluun?
        Näinpä sitten hommia taipumus tehdä ajoittain akuuttijärjestyksessä kiireellä, vaikka muutostyön hinnasta ei oltu vielä edes asiakkaan kanssa sovittu.

        Kyllä oman edun valvoja ja työpiirrustusten tarkistaja työmaalla on suositeltavaa, myös Ko-Ti oyn tapauksessa!

        Mutta Ko-Ti oyllä riittää ilmeisesti asiakkaita jonoksi asti, kun ei ole liiemmin kilpailua "avaimet käteen" palveluilla, varsinkaan jos ei ole sidottu tiettyyn talopakettimalliin, vaan voi saada jopa ihan alusta alkaen itselle piirretyn talomallin (tai jostain Kannustalosta johdetun).

        Ko-ti oyn timpureissa joukossa kuulema hyviä ja sitten vähemmän hyviä, niinkuin kaikilla talopakettitoimittajilla? Aliurakoitsijoista en ole pahaa kuullut sanottavan. Pääosin jälki ollut hyvää?

        Soittele joillekin asiakkaille, joilla on projektit käynnissä Ko-Ti oyn kanssa, ajat vaikka tontille ja katot yhteystiedot tontin taululta, kuka on rakennuttaja/asiakas! Saat kuulla totuuksia, eikä tartte kaikkiin väitteisiin/kuulopuheisiin täällä luottaa.

        PS. itse TJ on sitten aika herkästi tulistuvaa sorttia, jos kohteen rak.asioissa erimielisyyksiä tulee eteen, siis mitä olen kuullut! Timo voi itse tätä väitettä kommentoida, kun näyttää jopa kirjoituksia lukevan! :-D


      • kanhdesti kokenut
        OKT omistaja kirjoitti:

        kuin mitä nimim 2008 takaa luin.
        Samaa olen tutuiltamme kuulleet heidän 2009/2010 käynnissä olleen avaimet-käteen kohteen kohdalla. Esim.maksupostit hieman liikaa etupainotteisia ja laskuja lähetellään herkästi hyvissä ajoin, vaikkei materiaalitoimitusta tai maksuerän työtä tontilla ole vielä tehtykään.

        Ostajalle ei kuulema kohteensa rakentamissuunnitelmista ja edistymisestä paljo hiiskuta, esim. tontille saapuviin materiaalitoimituksista ym ym. Samoin moni asiaa jääkin urakkarajan ulkopuolelle ja tarjous on ulkopuolelle jäävistä töistä suolainen...huomioipa varsinkin tontin salaojitus ja tonttivesien johtamiset!
        Maakuormia jää rakennuksen taakse "mottiin" ja jälkeenpäin hankala kuskata ylijäämäaines pois.

        Ja itse sopimusta neuvotellessa kuulema kyllä kaikki rak.suunnitelmat luvataan ajan kanssa asiakkaalta tarkistella ja muutostöistä sitten sopia, ennen kuin timpurit ja aliurakoitsijat tekee työmaalla homman ..mutta ei tapahdu usein käytännössä? Kuulostaa olevan liian monta kohdetta päällä ja sitä kautta kiirettä toimistolla liian vähän väkeä asiakkaiden kanssa suunnitteluun ja varmisteluun?
        Näinpä sitten hommia taipumus tehdä ajoittain akuuttijärjestyksessä kiireellä, vaikka muutostyön hinnasta ei oltu vielä edes asiakkaan kanssa sovittu.

        Kyllä oman edun valvoja ja työpiirrustusten tarkistaja työmaalla on suositeltavaa, myös Ko-Ti oyn tapauksessa!

        Mutta Ko-Ti oyllä riittää ilmeisesti asiakkaita jonoksi asti, kun ei ole liiemmin kilpailua "avaimet käteen" palveluilla, varsinkaan jos ei ole sidottu tiettyyn talopakettimalliin, vaan voi saada jopa ihan alusta alkaen itselle piirretyn talomallin (tai jostain Kannustalosta johdetun).

        Ko-ti oyn timpureissa joukossa kuulema hyviä ja sitten vähemmän hyviä, niinkuin kaikilla talopakettitoimittajilla? Aliurakoitsijoista en ole pahaa kuullut sanottavan. Pääosin jälki ollut hyvää?

        Soittele joillekin asiakkaille, joilla on projektit käynnissä Ko-Ti oyn kanssa, ajat vaikka tontille ja katot yhteystiedot tontin taululta, kuka on rakennuttaja/asiakas! Saat kuulla totuuksia, eikä tartte kaikkiin väitteisiin/kuulopuheisiin täällä luottaa.

        PS. itse TJ on sitten aika herkästi tulistuvaa sorttia, jos kohteen rak.asioissa erimielisyyksiä tulee eteen, siis mitä olen kuullut! Timo voi itse tätä väitettä kommentoida, kun näyttää jopa kirjoituksia lukevan! :-D

        Juuri tämä tyyli Timolla on, suunnittelussa kaikki onnistuu - käytännössä seilaa mitä papereita vain , tulee väärää tavaraa ja myöhässä. Timoa ei tavoita on kiireinen mies - kohteita haalitaan kasapäin mutta toteuts ontuu. Ja Virolaisia alihankkijoita käyttää, asiakas saa sitten itse soitella niiden perään...


      • okeiiii
        kanhdesti kokenut kirjoitti:

        Juuri tämä tyyli Timolla on, suunnittelussa kaikki onnistuu - käytännössä seilaa mitä papereita vain , tulee väärää tavaraa ja myöhässä. Timoa ei tavoita on kiireinen mies - kohteita haalitaan kasapäin mutta toteuts ontuu. Ja Virolaisia alihankkijoita käyttää, asiakas saa sitten itse soitella niiden perään...

        Käyttääkö tämä firma ulkolaista työvoimaa??


    • Eikka...

      Tässäkin nähdään että itse toimittajan puolesta taitaa noita positiivisia palautteita tulla, eipä noihin juttuihin voi luottaa mitenkään.
      Totuushan on että kun rakennetaan taivasalla kappaletavarasta täytyisi se tapahtua suojassa eli pyytäkää vaan isoa telttaa ettei rakenteet kastu.

    • Dr

      Työn jälki heikkoa ja välipitämätöntä. ja mitä olen kuullut ei maksele palkkoja työntekijöille...

    • Jr

      Vuositarkastuksessa todetut puutteet Rakennustyö Ko-Ti sai korjattua lähes 1½ vuotta toteamisen jälkeen. Ei kauhean ripeää toimintaa.

      • Poorman

        Jep, sama meillä ei tahdo tulla millään valmista vuositarkastuksen puutteiden suhteen, toiminta on tällä hetkellä todella passiivista. Onkohan narikka enää pystyssä? En kyllä lähtisi heidän kanssaan minkäänlaiseen yhteistyöhön.


      • PK
        Poorman kirjoitti:

        Jep, sama meillä ei tahdo tulla millään valmista vuositarkastuksen puutteiden suhteen, toiminta on tällä hetkellä todella passiivista. Onkohan narikka enää pystyssä? En kyllä lähtisi heidän kanssaan minkäänlaiseen yhteistyöhön.

        Meillä on erittäin positiivisia kokemuksia Rakennustyö KO-TI Oy:stä. Oma kotimme valmistui 3kk sopimukseen nähden etuajassa ja työnjälkä olemme ihastelleet jo yli vuoden verran ja olemme siitä kaikilta tuttaviltammekin saaneet kehuja. Meilläkin on vuosiremonttiasiat vielä tekemättä, mutta olemme sopineet että ne tehdään syksyn aikana. Toisaalta meillä on niin pieniä asioita vuosiremonttiin, että eivät ne meitä haittaa varsinkaan, kun kukaan muu toimittaja ei meille edes luvannut vuosiremontteja tehdä, kun toimittajaa valitsimme. Kaiken kaikkiaan emme usko ette projektiamme olisi kukaan voinut hoitaa paremmin.


      • Poorman
        PK kirjoitti:

        Meillä on erittäin positiivisia kokemuksia Rakennustyö KO-TI Oy:stä. Oma kotimme valmistui 3kk sopimukseen nähden etuajassa ja työnjälkä olemme ihastelleet jo yli vuoden verran ja olemme siitä kaikilta tuttaviltammekin saaneet kehuja. Meilläkin on vuosiremonttiasiat vielä tekemättä, mutta olemme sopineet että ne tehdään syksyn aikana. Toisaalta meillä on niin pieniä asioita vuosiremonttiin, että eivät ne meitä haittaa varsinkaan, kun kukaan muu toimittaja ei meille edes luvannut vuosiremontteja tehdä, kun toimittajaa valitsimme. Kaiken kaikkiaan emme usko ette projektiamme olisi kukaan voinut hoitaa paremmin.

        Jep jep, mutta odotakaa kunnes syksy koittaa niin saatte odotella turhaan että jotain tapahtuisi. Eihän työn jäljessä ole vikaa mutta kun talo on valmis niin kyseisen narikan kiinnostus lopahtaa.


      • PK
        Poorman kirjoitti:

        Jep jep, mutta odotakaa kunnes syksy koittaa niin saatte odotella turhaan että jotain tapahtuisi. Eihän työn jäljessä ole vikaa mutta kun talo on valmis niin kyseisen narikan kiinnostus lopahtaa.

        En usko että heillä kiinnostus lopahtaa, koska olen aika paljon keskustellut heidän henkilökunnan kanssa. Arvostan kovasti heidän konseptiaan, jossa vain hyvät vakitekijät ovat työmailla. Itse kävin pitkän keskustelun TJ:n kanssa ja ymmärrän kyllä heidän tilanteensa, etteivät aina heti vuoden kuluttua pysty tekemään vuosiremonttia, vaikka olisikin pieniä asioita kysymyksessä. Vuosiremontit ovat heillä listattuna, ja he käyvät niitä tekemässä pääosin syksy ja talviaikoina, kun ei ole niin ruuhkaista ulkomaalauksien kanssa. Itse olen rakennusalan ammattilainen ja tilasin heiltä silti muuttovalmiin talon, koska laskin että heidän neliöhinta jäi niin pieneksi, että en olisi saanut samalla neliöhinnalla vanhaa omakotitaloa. Valitsin myös heidät siksi, että ammattipiireissä heistä puhutaan todella paljon hyvää. Kaikki toimi aivan täydellisesti ja juuri niinkuin oli luvattu. Tiedoksi, että heillä muuten ei ole sopimusehtojen puitteissakaan velvollisuutta tehdä heti vuoden kuluttua vuosiremonttia, vaan 12-15kk asumisesta tarkastus ja tarkastuksessa määritellä korjausajankohta, joka voi olla vaikka vuoden lopussa. Itse kyllä luotan kyseiseen yritykseen ja tiedän että heillä kehittyy koko ajan asiat. Heillä taitaa olla yli 10 nuorta insinööriä töissä toimistolla, jotka ovat kehittäneet toimintaa vuosien mittaan. Tiedän myös alan ammattilaisena, että ovat kolanneet kaikki taitavimmat tekijät Pirkanmaalta itsellensä toimistolle ja työmaille tekijöiksi. Arvostan kovasti heidän tekemisiään ja nostan hattua, koska tiedän etteivät ole kovin helpolla sektorilla, kun työskentelevät meidän kuluttajien kanssa. Omaan hankkeeseen, kun on ladattu kaikki tunteet ja rahat kiinni.


      • Jr
        PK kirjoitti:

        En usko että heillä kiinnostus lopahtaa, koska olen aika paljon keskustellut heidän henkilökunnan kanssa. Arvostan kovasti heidän konseptiaan, jossa vain hyvät vakitekijät ovat työmailla. Itse kävin pitkän keskustelun TJ:n kanssa ja ymmärrän kyllä heidän tilanteensa, etteivät aina heti vuoden kuluttua pysty tekemään vuosiremonttia, vaikka olisikin pieniä asioita kysymyksessä. Vuosiremontit ovat heillä listattuna, ja he käyvät niitä tekemässä pääosin syksy ja talviaikoina, kun ei ole niin ruuhkaista ulkomaalauksien kanssa. Itse olen rakennusalan ammattilainen ja tilasin heiltä silti muuttovalmiin talon, koska laskin että heidän neliöhinta jäi niin pieneksi, että en olisi saanut samalla neliöhinnalla vanhaa omakotitaloa. Valitsin myös heidät siksi, että ammattipiireissä heistä puhutaan todella paljon hyvää. Kaikki toimi aivan täydellisesti ja juuri niinkuin oli luvattu. Tiedoksi, että heillä muuten ei ole sopimusehtojen puitteissakaan velvollisuutta tehdä heti vuoden kuluttua vuosiremonttia, vaan 12-15kk asumisesta tarkastus ja tarkastuksessa määritellä korjausajankohta, joka voi olla vaikka vuoden lopussa. Itse kyllä luotan kyseiseen yritykseen ja tiedän että heillä kehittyy koko ajan asiat. Heillä taitaa olla yli 10 nuorta insinööriä töissä toimistolla, jotka ovat kehittäneet toimintaa vuosien mittaan. Tiedän myös alan ammattilaisena, että ovat kolanneet kaikki taitavimmat tekijät Pirkanmaalta itsellensä toimistolle ja työmaille tekijöiksi. Arvostan kovasti heidän tekemisiään ja nostan hattua, koska tiedän etteivät ole kovin helpolla sektorilla, kun työskentelevät meidän kuluttajien kanssa. Omaan hankkeeseen, kun on ladattu kaikki tunteet ja rahat kiinni.

        Meidän tapauksessa olen aivan 110% varma jotta Ko-Ti firman ukot eivät olisi itse oma-aloitteisesti tulleen puutteita korjaamaan, jollen en olisi itse sitkeästi heitä pommittanut.

        Muutama homma jäi edelleen vaiheeseen, mutta pääsin varmaan helpommalla, kun itse hoidin asian kuntoon omalla työllä, kun homma ei edennyt muuten.

        Meidänkin projektissa kaikki meni oikein mukavasti lähes loppuun asti, mutta kun rahat oli maksettu, niin palvelu heikkeni...


      • mainosmainos
        PK kirjoitti:

        Meillä on erittäin positiivisia kokemuksia Rakennustyö KO-TI Oy:stä. Oma kotimme valmistui 3kk sopimukseen nähden etuajassa ja työnjälkä olemme ihastelleet jo yli vuoden verran ja olemme siitä kaikilta tuttaviltammekin saaneet kehuja. Meilläkin on vuosiremonttiasiat vielä tekemättä, mutta olemme sopineet että ne tehdään syksyn aikana. Toisaalta meillä on niin pieniä asioita vuosiremonttiin, että eivät ne meitä haittaa varsinkaan, kun kukaan muu toimittaja ei meille edes luvannut vuosiremontteja tehdä, kun toimittajaa valitsimme. Kaiken kaikkiaan emme usko ette projektiamme olisi kukaan voinut hoitaa paremmin.

        timo tässä mainostaa


      • mainosmainos
        PK kirjoitti:

        En usko että heillä kiinnostus lopahtaa, koska olen aika paljon keskustellut heidän henkilökunnan kanssa. Arvostan kovasti heidän konseptiaan, jossa vain hyvät vakitekijät ovat työmailla. Itse kävin pitkän keskustelun TJ:n kanssa ja ymmärrän kyllä heidän tilanteensa, etteivät aina heti vuoden kuluttua pysty tekemään vuosiremonttia, vaikka olisikin pieniä asioita kysymyksessä. Vuosiremontit ovat heillä listattuna, ja he käyvät niitä tekemässä pääosin syksy ja talviaikoina, kun ei ole niin ruuhkaista ulkomaalauksien kanssa. Itse olen rakennusalan ammattilainen ja tilasin heiltä silti muuttovalmiin talon, koska laskin että heidän neliöhinta jäi niin pieneksi, että en olisi saanut samalla neliöhinnalla vanhaa omakotitaloa. Valitsin myös heidät siksi, että ammattipiireissä heistä puhutaan todella paljon hyvää. Kaikki toimi aivan täydellisesti ja juuri niinkuin oli luvattu. Tiedoksi, että heillä muuten ei ole sopimusehtojen puitteissakaan velvollisuutta tehdä heti vuoden kuluttua vuosiremonttia, vaan 12-15kk asumisesta tarkastus ja tarkastuksessa määritellä korjausajankohta, joka voi olla vaikka vuoden lopussa. Itse kyllä luotan kyseiseen yritykseen ja tiedän että heillä kehittyy koko ajan asiat. Heillä taitaa olla yli 10 nuorta insinööriä töissä toimistolla, jotka ovat kehittäneet toimintaa vuosien mittaan. Tiedän myös alan ammattilaisena, että ovat kolanneet kaikki taitavimmat tekijät Pirkanmaalta itsellensä toimistolle ja työmaille tekijöiksi. Arvostan kovasti heidän tekemisiään ja nostan hattua, koska tiedän etteivät ole kovin helpolla sektorilla, kun työskentelevät meidän kuluttajien kanssa. Omaan hankkeeseen, kun on ladattu kaikki tunteet ja rahat kiinni.

        timo tässä mainostaa


      • tökö
        Jr kirjoitti:

        Meidän tapauksessa olen aivan 110% varma jotta Ko-Ti firman ukot eivät olisi itse oma-aloitteisesti tulleen puutteita korjaamaan, jollen en olisi itse sitkeästi heitä pommittanut.

        Muutama homma jäi edelleen vaiheeseen, mutta pääsin varmaan helpommalla, kun itse hoidin asian kuntoon omalla työllä, kun homma ei edennyt muuten.

        Meidänkin projektissa kaikki meni oikein mukavasti lähes loppuun asti, mutta kun rahat oli maksettu, niin palvelu heikkeni...

        Ihan samaa mieltä kirjoittajan kanssa paska firma en ainakaan suosittele kenellekkään.


      • on juu
        PK kirjoitti:

        En usko että heillä kiinnostus lopahtaa, koska olen aika paljon keskustellut heidän henkilökunnan kanssa. Arvostan kovasti heidän konseptiaan, jossa vain hyvät vakitekijät ovat työmailla. Itse kävin pitkän keskustelun TJ:n kanssa ja ymmärrän kyllä heidän tilanteensa, etteivät aina heti vuoden kuluttua pysty tekemään vuosiremonttia, vaikka olisikin pieniä asioita kysymyksessä. Vuosiremontit ovat heillä listattuna, ja he käyvät niitä tekemässä pääosin syksy ja talviaikoina, kun ei ole niin ruuhkaista ulkomaalauksien kanssa. Itse olen rakennusalan ammattilainen ja tilasin heiltä silti muuttovalmiin talon, koska laskin että heidän neliöhinta jäi niin pieneksi, että en olisi saanut samalla neliöhinnalla vanhaa omakotitaloa. Valitsin myös heidät siksi, että ammattipiireissä heistä puhutaan todella paljon hyvää. Kaikki toimi aivan täydellisesti ja juuri niinkuin oli luvattu. Tiedoksi, että heillä muuten ei ole sopimusehtojen puitteissakaan velvollisuutta tehdä heti vuoden kuluttua vuosiremonttia, vaan 12-15kk asumisesta tarkastus ja tarkastuksessa määritellä korjausajankohta, joka voi olla vaikka vuoden lopussa. Itse kyllä luotan kyseiseen yritykseen ja tiedän että heillä kehittyy koko ajan asiat. Heillä taitaa olla yli 10 nuorta insinööriä töissä toimistolla, jotka ovat kehittäneet toimintaa vuosien mittaan. Tiedän myös alan ammattilaisena, että ovat kolanneet kaikki taitavimmat tekijät Pirkanmaalta itsellensä toimistolle ja työmaille tekijöiksi. Arvostan kovasti heidän tekemisiään ja nostan hattua, koska tiedän etteivät ole kovin helpolla sektorilla, kun työskentelevät meidän kuluttajien kanssa. Omaan hankkeeseen, kun on ladattu kaikki tunteet ja rahat kiinni.

        no ihan varmasti.


      • =
        PK kirjoitti:

        En usko että heillä kiinnostus lopahtaa, koska olen aika paljon keskustellut heidän henkilökunnan kanssa. Arvostan kovasti heidän konseptiaan, jossa vain hyvät vakitekijät ovat työmailla. Itse kävin pitkän keskustelun TJ:n kanssa ja ymmärrän kyllä heidän tilanteensa, etteivät aina heti vuoden kuluttua pysty tekemään vuosiremonttia, vaikka olisikin pieniä asioita kysymyksessä. Vuosiremontit ovat heillä listattuna, ja he käyvät niitä tekemässä pääosin syksy ja talviaikoina, kun ei ole niin ruuhkaista ulkomaalauksien kanssa. Itse olen rakennusalan ammattilainen ja tilasin heiltä silti muuttovalmiin talon, koska laskin että heidän neliöhinta jäi niin pieneksi, että en olisi saanut samalla neliöhinnalla vanhaa omakotitaloa. Valitsin myös heidät siksi, että ammattipiireissä heistä puhutaan todella paljon hyvää. Kaikki toimi aivan täydellisesti ja juuri niinkuin oli luvattu. Tiedoksi, että heillä muuten ei ole sopimusehtojen puitteissakaan velvollisuutta tehdä heti vuoden kuluttua vuosiremonttia, vaan 12-15kk asumisesta tarkastus ja tarkastuksessa määritellä korjausajankohta, joka voi olla vaikka vuoden lopussa. Itse kyllä luotan kyseiseen yritykseen ja tiedän että heillä kehittyy koko ajan asiat. Heillä taitaa olla yli 10 nuorta insinööriä töissä toimistolla, jotka ovat kehittäneet toimintaa vuosien mittaan. Tiedän myös alan ammattilaisena, että ovat kolanneet kaikki taitavimmat tekijät Pirkanmaalta itsellensä toimistolle ja työmaille tekijöiksi. Arvostan kovasti heidän tekemisiään ja nostan hattua, koska tiedän etteivät ole kovin helpolla sektorilla, kun työskentelevät meidän kuluttajien kanssa. Omaan hankkeeseen, kun on ladattu kaikki tunteet ja rahat kiinni.

        Hohhoijjaa ! mitä paskaa...


      • kahdesti kokenut
        PK kirjoitti:

        En usko että heillä kiinnostus lopahtaa, koska olen aika paljon keskustellut heidän henkilökunnan kanssa. Arvostan kovasti heidän konseptiaan, jossa vain hyvät vakitekijät ovat työmailla. Itse kävin pitkän keskustelun TJ:n kanssa ja ymmärrän kyllä heidän tilanteensa, etteivät aina heti vuoden kuluttua pysty tekemään vuosiremonttia, vaikka olisikin pieniä asioita kysymyksessä. Vuosiremontit ovat heillä listattuna, ja he käyvät niitä tekemässä pääosin syksy ja talviaikoina, kun ei ole niin ruuhkaista ulkomaalauksien kanssa. Itse olen rakennusalan ammattilainen ja tilasin heiltä silti muuttovalmiin talon, koska laskin että heidän neliöhinta jäi niin pieneksi, että en olisi saanut samalla neliöhinnalla vanhaa omakotitaloa. Valitsin myös heidät siksi, että ammattipiireissä heistä puhutaan todella paljon hyvää. Kaikki toimi aivan täydellisesti ja juuri niinkuin oli luvattu. Tiedoksi, että heillä muuten ei ole sopimusehtojen puitteissakaan velvollisuutta tehdä heti vuoden kuluttua vuosiremonttia, vaan 12-15kk asumisesta tarkastus ja tarkastuksessa määritellä korjausajankohta, joka voi olla vaikka vuoden lopussa. Itse kyllä luotan kyseiseen yritykseen ja tiedän että heillä kehittyy koko ajan asiat. Heillä taitaa olla yli 10 nuorta insinööriä töissä toimistolla, jotka ovat kehittäneet toimintaa vuosien mittaan. Tiedän myös alan ammattilaisena, että ovat kolanneet kaikki taitavimmat tekijät Pirkanmaalta itsellensä toimistolle ja työmaille tekijöiksi. Arvostan kovasti heidän tekemisiään ja nostan hattua, koska tiedän etteivät ole kovin helpolla sektorilla, kun työskentelevät meidän kuluttajien kanssa. Omaan hankkeeseen, kun on ladattu kaikki tunteet ja rahat kiinni.

        Taidat Timo nyt siinä itse kirjoitella, kuulostaa niin tutulta minätiedänomakehulta!!


      • kahdesti kokenut
        Jr kirjoitti:

        Meidän tapauksessa olen aivan 110% varma jotta Ko-Ti firman ukot eivät olisi itse oma-aloitteisesti tulleen puutteita korjaamaan, jollen en olisi itse sitkeästi heitä pommittanut.

        Muutama homma jäi edelleen vaiheeseen, mutta pääsin varmaan helpommalla, kun itse hoidin asian kuntoon omalla työllä, kun homma ei edennyt muuten.

        Meidänkin projektissa kaikki meni oikein mukavasti lähes loppuun asti, mutta kun rahat oli maksettu, niin palvelu heikkeni...

        Näin todella on, mitään puutteita ei korjata, taitaa olla tapana vedättää rakentajaa tekemään itse. Soita ja kysele kyllästymiseen saakka, ja Timo itse puhuu palturia minkä ehtii henkseleitään paukutellen. Aika itsetietoinen ja ikävä tyyppi, tuli tutuksi jo Skanskan palkkalistoilla ollessaan eikä "omassa" firmassa ole ainakaan tyyliään parantanut. Itse en tätä firmaa käyttäisi ja yritin sukulaistakin toppuutella, mutta meni halpaan ja otti talonsa tältä firmalta, mutta kuulemma perusteellisesti katuu.Puheet on tekoja suurempia - en voi suositella-jos rehellistä rakentajaa haetaan . Ja ne kymmenen insinööriä, huh huh!!


      • ....
        kahdesti kokenut kirjoitti:

        Näin todella on, mitään puutteita ei korjata, taitaa olla tapana vedättää rakentajaa tekemään itse. Soita ja kysele kyllästymiseen saakka, ja Timo itse puhuu palturia minkä ehtii henkseleitään paukutellen. Aika itsetietoinen ja ikävä tyyppi, tuli tutuksi jo Skanskan palkkalistoilla ollessaan eikä "omassa" firmassa ole ainakaan tyyliään parantanut. Itse en tätä firmaa käyttäisi ja yritin sukulaistakin toppuutella, mutta meni halpaan ja otti talonsa tältä firmalta, mutta kuulemma perusteellisesti katuu.Puheet on tekoja suurempia - en voi suositella-jos rehellistä rakentajaa haetaan . Ja ne kymmenen insinööriä, huh huh!!

        Hyvin kirjoitettu!


    • kannukset

      Myykö tää firma enää Kannustaloa? Kannustalon sivuilta ei löydy??

      • minä vaan

        Ei näköjään löydy enää tosiaan Kannustalon listoilta... Mutta firman oven päällä iso Kannustalojen kyltti oli vielä alkuviikosta. mene ja tiedä sitten. Voisi kuvitella että ei myy.


    • Ei edusta

      Ei näköjään edusta. Eipä ole Rakennustyö Ko-Ti pitänyt kiirettä webbisivujensa päivityksen kanssa, koska Kannustalo edelleen komeilee näyttävästi siellä. Samoin taitaa Kannustalon mainoskyltti edelleenkin roikkua rakennuksen seinällä. Tosin eihän tuo mikään ihme ole, koska "KO-TI Rakentaa" -kyltitkin taitavat ehtiä maatua teiden varsille ennen kuin ne sieltä kerätään pois.

      Kannustalo on hyvä brändi ja ainahan hyvällä brändillä kannattaa vähän ylimääräistäkin ratsastaa.

    • minäpä tiiän

      ei edusta enää kannustaloa..

    • ....

      Tietääkö joku taustoja sille, miksi ei enää edusta Kannustaloa?

    • kukamukatietää

      Onhan niillä ainakin kotisivujen mukaan Kannustalon edustus?!

      • Kylläkaiainakin

        Kannustalo tietää. En luottaisi KO-TIn kotisivuihin tai siihen mitä konttorin seinällä lukee. Mielenkiintoista seurata kauanko heiltä kestää päivittää se tieto, koska kesäkuusta on jo aika kauan aikaa.


    • Rakennuttaja

      Mitä sitten vaikka ei edusta enään Kannustaloa? Mitä se kertoo joillekin? Onko sen jälkeen automaattisesti käsitys että Kannustalo on vetänyt edustuksen pois?

      Luulen - omasta kokemuksesta, että Ko-tilla riittää töitä ilman Kannustaloakin.
      Miksi edustaisi kannustaloa? Itse sain huomattavasti edullisemman tarjouksen Ko-tin omasta mallistosta, kuin mitä vastaava talo olisi ollut Kannustalon kuvastosta, koska kumpaakin vaihtoehtoa punnittiin. Rakenteet kuitenkin pitkälti samat. Lisäksi omassa mallistossa hyvinkin rajattomat mahdollisuudet vaikuttaa suunnitteluvaiheessa kaikkeen mahdolliseen. Rakennustyömaa edennyt jo pitkälle, ja joka kerta uutta vaihetta alkaessa tiedustellaan firman suunnalta mennäänkö kuten sopimuksessa on sovittu vai onko mieli muuttunut.

      Laskutus tulee kuten sovittu, työvaiheen jälkeen. Näinhän se lukee sopimuksessakin, siellä lukee myös erän suuruus ja minkä vaiheen jälkeen se laskutetaan. Joka kerta olen ehtinyt työvaiheen tarkistamaan ennen laskun maksamista ja mahdollisesti reklamoimaan tai toteamaan, kuten tähän asti, että hyvin menee.

      Rakennustyömaa lähtenyt hyvin käyntiin, mistään ei ole ollut mitään negatiivista sanottavaa, miten Ko-ti on asioita hoitanut. Tähän mennessä rakennustyön jälki hyvinkin vakuuttavaa.

      • Rakentaja2

        Toinen tyytyväinen, toistaiseksi ainakin :) Kaikki sujuu suunnitelmien mukaan ja mahdollisuus päästä muuttamaan aiemmin, kuin sovittu. Kokemuksia sitten enemmän, kun talo muuttovalmis.


    • Rauhala?

      Mikähän tilanne oikeesti on? Sivuilla edelleen Kannustalon mainokset, vieläkö myyvät/rakentavat? On tuo edustaja ainakin ihan miellyttävän näköinen ;)

      • rakennuttaja

        Varmaan parhaiten selviää soittamalla suoraan ko. edustajalle. Sieltä oikeamman vastauksen saat kuin täällä spekuloidun. Ko. edustaja on jopa oikeastikin ihan mukava kaveri.


      • Tässä vastaus

        Kannustalo ja Ko-ti eivät tee enää yhteistyötä. Tämän on kannustalojen edustaja minulle varmistanut.

        Mainos näytää silti oleevan sivuilla edelleen.


    • Niinpäkainiin

      Meillä ei itsellämme ole ihan yhtä hyviä kokemuksia tästä firmasta kuin mitä nimim. "rakennuttaja" kirjoittaa, mutta hyvä jos edes joillakin muilla on. Toivon, että joku päivä livenäkin tapaan tyytyväisen KO-TI:n asiakkaan, niin sitten uskon, että sellaisiakin on. Omien kokemusten pohjalta en näihin kirjoituksiin jaksa uskoa.

      Se "miellyttävän näköinen edustaja" ei sitten hakkaa yhtään naulaa siihen taloon tai toimi työnjohtajana, eli älkää laittako liian suurta painoa sille, miten kiva se kaupantekijä on. Ne haasteet alkavat vasta sen kaupanteon jälkeen.

      Kuten täällä on jo todettu, KO-Ti ei enää edusta Kannustaloa ja vihdosta viimein ovat saaneet Kannustalon kyltinkin pois seinältään. Nettisivut taitavat vaan edelleen odottaa päivitystä.

      Jaa, että rakenteet ovat pitkälti samat Kannustalon ja KO-TI:n taloilla? Heh, varmaan niin ja työn- ja laadunvalvonta myös. Tuo on kirjoitusta mitä odottaisin kuulevani KO-TI:n talomyyjältä tässä vaiheessa, kun ihmiset heiltä edelleen kyselevät Kannustaloa.

      • --

        Totta, työn- ja laadun valvontaan tarvitaan hyvä OMA valvoja. Ottakaa jo tarjous vaiheessa valvoja. Kaikki virheet (jotka ovat olleet tosin aika pieniä) on KO-TI korjannut ja korjaa. Rakentaminen on villiä puuhaa joka paikassa. Joskus kaikki menee perseelleen ja joskus kaikki menee hyvin. Riippuu täysin kuinka hyvät timpurit saa raksalle. Meillä hyvät.

        On kyllä todella kummallista, miten huono moraali monilla rakennusalan työntekijöillä on. Tässä en puhu Ko-din miehistä, koska kaikilla tapaamillamme Ko-din työntekijöillä on hyvä moraali ja asiat hoituu. Mutta saattaapi siellä silti heikompia lenkkejäkin olla.

        Maanrakennusta en suosittele kuitenkaan ottamaan Ko-Din kautta. Pääsette varmasti helpommalla, kun valvojanne kanssa kilpailutatte maanrakentajan. Urakkarajojen kanssa tulee muuten varmasti vääntöä, kuten OKT omistaja kirjoittaa.

        Itse arvostan kovasti Kortesmaan uskallusta läheä tekemään avaimet käteen taloja. Eipä kovin monesta paikasta saa aidosti avaimet käteen taloa. Nettisivut niitä lupailee, mutta kun alat katsoa mitä sinun siellä tarvitsee tehdä, niin lista töistä on aika pitkä. Ja sitten on niitä, jotka lupaavat kyllä tehdä, mutta siinä tapauksessa sinä annat avoimen valtakirjan kaikille kustannuksille.

        Jokainen tekee päätöksensä itse mihin talovalmistajaan luottaa/ei luota. SUOMI24-palstan "tietoihin" en itse paljoa perusta päätöstä tehdessä.


    • rakennuttaja

      "Jaa, että rakenteet ovat pitkälti samat Kannustalon ja KO-TI:n taloilla? Heh, varmaan niin ja työn- ja laadunvalvonta myös. Tuo on kirjoitusta mitä odottaisin kuulevani KO-TI:n talomyyjältä tässä vaiheessa, kun ihmiset heiltä edelleen kyselevät Kannustaloa."

      En tiedä mitä ymmärsit rakenteella. Meillä on kuitenkin talo tulossa pitkästä tavarasta, ja runko ja perustusrakenne (maanvarainen laatta) on tasan samanlainen kuin linkissä oleva Kannustalon rakenneratkaisu. http://www.kannustalo.fi/muut/energiarakenne.html

      Timpurin perhanatpa ovat sen jopa rakentaneet kuvien mukaisesti. Ja työnlaadussa ei ole edelleenkään moitittavaa. Puutavara hyvänlaatuista ym.

      Tuo on kyllä totta, jos sattuu saamaan "sinnepäin" tekevät tekijät, niin toki on aiheellista murista.
      On meilläkin tottakai tullut pari korjattavaa kohtaa, joista olen ilmoittanut. Luotan kyllä, että ne korjataan kun niiden aika on, eikä niitä peitellä muilla rakenteilla. (toinen on jo korjattu)Jos ei korjata, silloinhan on taas syy reklamoida, ja vaatia korjaus tehtäväksi.

      Mutta ihmettelen, jos näin isossa projektissa ei olisi yhtään kohtaa, joka ei jossakin kohdalla menisi pieleen. Ihmisiähän ne rakennusmiehetkin on ja tekijät Ko-ti Oy:llä.

      Uskon kuitenkin, että heidän tekemänsä noin 200 kohteen joukosta löytyy myös tyytyväisiä asiakkaita, ja toki on myös niitä joilla on mennyt myös hieman metsään.

    • rakentajarane66

      Harkitaan juuri talon tekemistä helpolla tavalla ja -
      On varmasti totta, että näiden pienten rakennusliikkeiden työntekijät tai alihankkijat tekevät aivan kelvollista työtä. Onkin syytä miettiä, onko Rakennusliike(työnjohto ja myynti) sellainen kenen kanssa haluat tehdä yhteistyötä. Tutustu hieman vastuuhenkilöihin ja heidän tapaansa kohdata asiakkaita. Olen kuullut tästä firmasta, että heillä asiakkaiden ääntä ei paljoa kuunnella kun nimet ovat papereissa, sanelevat itse tavat ja ajat tehdä urakkaa ja laskuttaa sekä tilata tavaraa. Oma valvoja on ehdoton ja pakko. Sopimuksessa olevat asiat kannattaa tutkituttaa ammattilaisella, lisätyöt ja muutokset ovat täysin mielivaltaisia hintojen suhteen, niistä on vaikea sopia (lue=kalllista) Eikä välttämättä aina kovin kohteliaasti asiakkaita kohtaan.Kuulemani perusteella en heiltä taloa ottaisi.

    • asiakas on väärässä

      Kannattaa välttää ko. firmaa. Vuosikorjaukset hoituu miten sattuu. Jos joku vika on tavarantoimittajasta johtuva, se ehkä saadaan korjatuksi, mutta jos se on Ko-Ti:sta johtuva, sitä ei tulla välttämättä tekemään. Firman periaatteena on se, että tylysti ilmoitetaan ettei jotain korjata, jos asiakas vie oikeuteen, niin sitten vie. Firma laskee, että suurin osa ei jaksa tätä tehdä.

      Timpurityö on hyvää, jos sattuu hyvät timpurit saamaan. Tosin ne hyvät timpurit ovat jo kaikki firmasta ilmeisesti lähteneet.

      Kannustalon edustuksen firma menetti kuulemma osittain ainakin sen takia, kun Ko-Ti rakensi erään Kannustalon Nokialle ja laatu oli jotain muuta mihin Kannustalo oli tottunut.

      Kaikki, jotka harkitsee talon tilaamista Ko-Ti:lta, neuvoisin juttelemaan puoli tuntia viiden jo Ko-Ti:lta talon ostaneen asiakkaan kanssa. Oma valvoja on ehdoton.

      • hopla4

        Timpurin jälki oli mielestäni hyvää ja sisätöiden jälki myös. Joitain toimituksia/korjauksia lomien jäljiltä vielä tekemättä, toivotaan, että menee hyvin.


    • Tarkkana kannattaa..

      Aina kannattaa palkata oma valvoja joka käy työmaalla.
      Rakennusalalla tuppaa olla pimeää palkanmaksua ja ulkomaalaisia työntekijöitä joista voi sitten jotain päätellä!

    • Huonoa rakentamista

      Suosittelen välttämään Ko-Ti firmaa!!! Huonoa laatua, sovitut työt jätetään kesken ja niistä silti laskutetaan. Virheita ei tulla korjaamaan. Työvaiheet useita kuukausia myöhässä! Kaikissa tehdyissä rakennusvaiheissa virheitä ja ovat jätetty kesken.

    • Niemelä Itte

      Vaikka mainostavat että käyttävät vain paikallista työvoimaa(tällä tarkoitettaneen suomalaista työvoimaa), joissain kohteissa on kuitenkin ollut virolaisia työmiehiä, tekevät pääosin ilta-aikaan hommansa, onko tarkoitus olla suomalaisten jaloista pois?. Kannattaa firman tarkastaa lupaustaan, jos kuitenkin tekee toisin mitä markkinoi, asiakkaat varmasti ilahtuvat kun ovat tämän seikan huomanneet, heillehän tätä ei ole haluttu kertoa. Tämä on faktatietoa.

    • Vältä

      Suosittelen välttämään tätä yritystä, todellisuudessa selviät helpommin kun palkkaat osaurakoitsijat itse ja hoidat hankinnat itse. Käytännössä he vain hankkivat tekijät eri vaiheisiin, eivät tiedota tai neuvo asiakasta projektin aikana nimeksikään. Kun hoidat hommat tiedät miten asiat etenevät ja säästät rahaa ja hermoja. Koska tämä ns. Avaimet käteen touhu tarkoittaa sitä että väännät heidän kanssaan koko ajan eri asioista,samalla vaivalla hoidat koko homman itse. Olen pari projektia sivussa seurannut.

    • Hyyttö

      Voisko joku selittää, miksi avaimet käteen toimituksessa pitäisi jatkuvasti tiedottaa ostajaa missä mennään? Eikö idea nimeomaan ole se, että pannaan nimi paperiin ja odotetaan, milloin soittavat, että nyt voi tilata muuttoauton?

      • Sumppujussi

        Hahahahaaaaahahahahaaaa...

        Tulehan Hyyttö pois sieltä mikämikämaasta. Oli hankkeen toteutustapa mikä tahansa, yhteydenpitoa tarvitaan aina, ja oletuksena hankkeen kokonaistressitasolle voi olla korkea - raastava. Pientalohankkeissa menee AINA jotain pieleen, useimmiten enemmän kuin vähemmän. En osaa sanoa miten ko-ti hommansa hoitaa, mutta nurinhan firma olisi jos eivät keskimäärin onnistuisi edes tyydyttävästi. Vai ovatko suomalaiset tyhmiä?


    • Rakennuttaja

      Eipä vaadi Einsteinia tajuamaan, että Kannustalo tuskin on tykännyt ajatuksesta että Ko-ti myy hyvinkin aktiivisesti asiakkailleen aina myös mahdollisuutta rakentaa pitkästä tavarasta heidän toivomansa Kannustalo-malli. Ja senkin saattaa arvata, kummasta myynnistä Ko-ti vetää paremmat katteet...

      Paria Ko-ti projektia kohtuullisen läheltä seuranneena voin todeta, että alun helppouden ja lupausten lunastaminen on tuntunut jokaisessa aiheuttavan haastetta. Oman, kunnollisen edunvalvojan hankkiminen on pelastanut näissä kyseisissä tapauksissa kun Kortesmaa on hikeentynyt...joskaan Ko-ti ei ole ollut kovin innoissaan kun projektin alussa on ilmoittanut palkkaamastaan valvomasta.

    • puoliammattilainen

      Kyllä naurattaa : )

      Nämä jotka paatoksella keuhkoavat kuinka KO-TI on huono lienevät kilpailevien raksafirmojen hemmoja, niin on paatoksellista.

      Kuka rakentaja luulee saavansa 100% täydellisen suorituksen ostaessaan avaimet-käteen paketin, no ainakin se tyhmä! Kome kertaa olen rakennuttanut joko avaimet-käteen tai osavalmiin ja yhdessä oli KO-TI työtä tekemässä. Joo, ei mennyt homma 100% mutta peremmin kuin muilla! Ei helkatti tällä planeetalla olekkaan sellaista firmaa joka hyppää asiakkaan tontilla korjaamassa milloin mitäkin juuri sillä sekunnilla kun virhe havaitaan vaan ne korjataan kun siihen on sopiva hetki. Ei minua ainakaan harmittanut, että räystään vika korjattiin 3kk myöhässä, ei haitannut pätkääkään! Pääasia että korjasivat. Ja osa laskuista tuli ehkä päivän/pari etuajassa mutta en maksanut ennen kuin oli projekti siinä vaiheessa että kuului maksaa. Suurin osa tuli kuitenkin niin kuin piti ja osa jäljessäkin. Jos ei mitään siedä niin ainahan on vaihtoehtona rakentaa itse, siitä vaan Rautiaan ostamaan vasaraa ja nauloja... ja sitten ei muuta kuin kokeilemaan...

      Keskiverrosti meni hyvin, muihin verrattuna ihan kelvollisesti ja ostaisin uudelleenkin heiltä. Ei mitään niin pahaa mokaa eikä huomautettavaa. Ja jos meinaa yöunet mennä niin palkkaa se oma valvoja, maksaahan se mutta jos sitten nukut yösi paremmin... itsellänikin oli oma valvoja mutta en enää uudelleen ottaisi ja maksaisi.

      Jos pikkuasiat rassaa niin kovasti kuten näitä muutamia niin kannattaa muuttaa kerrostaloon.

    • Kellervo19

      Tekevät pitkästä tavarasta mitä milloinkin, eli laatupuoli hakusessa

    • Valmistaloa etsimäss

      Kellervo voisi hieman perustella? Terv. tulevan kesän rakentaja.

    • ferdinandi

      iha ok mökkejä tekööpi

    • remppajohtaja

      10 insinööriä.....rautiaan palasi yksi ja ainoa hyvä `´insinööri´´ joka ko-ti oy:ssä on edes ollut.Timo tarjosi pari tonnia palkkaa lisää,mut voiko asiasta jotain päätellä et edes raha ei saanut kaveria jäämään joka on melkein alusta lähtien siellä ollut.Saa ehkä rautakaupassa hädin tuskin puolet mitä kodilla mut työympäristö ja pomo on eri luokkaa....Otappa Timo oppia,kuinka pidät vasemmat kädet töissä.

    • sivusta seuraaja

      Näin vierestä seuranneena kun naapuriin rakennettiin avaimet käteen periaatteella.

      - betonivalut tehtiin heinäkuun helteillä, kukaan ei käynyt niitä kostuttelemassa
      - kattoristikot seisoi peittämättöminä sateessa
      - olivat yrittäneet laittaa märkiä villoja seiniin, onneksi oli oma seuranta.
      - elementit tehtiin paikanpäällä

      • vasara ja nauloja

        Ja tämäkö oli Ko-Ti:n tekosia?? Täytyypä harkita toisen kerran, kun suunnitelmissa on rakennuttaa talo avaimet käteen...


    • Lattiavalu

      Vattiavalun jälkihoito kannattaa varmistaa aina erikseen betonin toimittajalta. Se varmistaa sen, että saatavilla on luotettava tieto siitä mitä on toimitettu ja millaista jälkihoitoa betoni vaatii. Ja ylipäätään kaikissa erimielisyyksissä kannattaa itse varmistaa luotettavasta ulkopuolisesta lähteestä säädösten yms. oikea sisältö eikä luottaa sokeana rakennusfirman edustajaan on hän vakuuttavinaan mitä tahansa.

    • Raksepi

      Viimeksi kattelin tuossa kun valoivat lattiat ja kaikki jäi suojaamatta yöpakkaseen. Betonin hydrataatio hidastuu merkittävästi jo alle 5 mutta eipä näyttänyt haittaavan Ko-Tia. Tavoitelujuuteen ei varmasti päästä lattialla vaikka olisi ollutkin rapidia... En itse ainakaan niissä missä olen vastaavana voisi ikinä hyväksyä noin räikeitä rakennusvirheitä.

    • Timot-Ei

      Samat, ikävät kokemukset meillä. Kaupantekotilanteessa kaikki onnistuu ja homma hoituu. Koko rakennusvaiheen ajan syytellään toinen toisiaan - Ko-ti rakentajia ja rakentajat Ko-tia. Hommat viivästyvät milloin mistäkin syystä. Selityksiä riittää...
      Rakennusmateriaalitt lojuvat pitkin tonttia sateessa. Yritimme rakennusmiesten lähdön jälkeen suojata materiaaleja. Seuraavana päivänä sama homma kaikki tavarat sateen armoilla. Tavaraa menee hukkaan isoja määriä huolimattomuudesta johtuen. Märkää materiaalia laittavat, jos et ole vahtimassa. Verhoiluun vaan kuraiset, kengänjälkiä täynnä olevat panelit.

      Laskut tulevat mielellään etukäteen - ei kannata maksaa mitään ennen, kuin työt on tehty! Kun vaadit oikeutta niin saat haukut päällesi ja taas niitä selityksiä. En voi hyvästä sydämestänikään suositella tätä firmaa kenellekään!

      Työt myöhästyvät ja rakennusmiehillä hermot kireellä. Tämä Timo-sankari myös valehtelee rakennusmiehille asiakkaan suulla perättömiä asioita. Aikuisten miesten touhuksi en ole tällaista ennen mieltänyt - oppia ikä kaikki!

      Rakennusvalvoja ehdoton.

      • Joo vähän

        samoja kokemuksia löytyy.

        Timpureilla ei ihan ollut hommat hanskassa sen verran tehtiin muutamaan kertaan uusiksi. Koko ajan pitää itse olla tarkkana ja soitella perään jos ei ole ihan onnistunut hommat niin timpureilta kuin muilta alihankkijoilta. Sitten vielä vittuillaan kun kun reklamoit pienistä asioista. "jos et ny itte sitä saa tehtyä" Oli asia kuinka pieni tahansa mutta jos sen tekemisestä oot maksanu niin kyllä se pitäs hoitaa.

        Laskuja voi tulla etukäteen mutta ite ainakin parista soitettiin ja venytettiin maksuaikaa kun ei ollut hommat vielä sitä 90% tehty minkä jälkeen työ on laskutuskelpoista.


    • Mustaamakkaraa

      Ovat kovin mielinkielin kun kauppaa hierotaan >> tietenkin!
      Ennen kun nimi on paperissa niin kaikki onnistuu jne.

      Suosittelen että olette äärimmäisen tarkkana ennenkuin laitatte nimen paperiin. Sopimus pitää lukea huolellisemmin kuin mitään paperia olette elämässänne lukeneet sekä todellakin tietää mihin nimensä laittaa.
      Erittäin tärkeää on sopia jokaikinen yksityiskohta valmiiksi, tarkoitan aivan JOKAIKINEN.
      Se mistä ei ole sovittu ja haluat muuttaa tulee todella todella kalliiksi. Huomion arvoista on että luvattu sana ei tarkoita yhtään mitään, vain kirjallinen käy.

      Kun projekti on vauhdissa niin yhteydenpito on huonoa = luokatonta.

      Valvoja on ehdoton sekä ihan KAIKKI sovitut asiat pitää saada kirjallisena.

    • Uskaltaa

      Kyllä se Timppaki ( ko-ti) missä muutkin valmistalo toimijat tekee aivan yhtä asiallisesti mökit kondikseen. Jokaisesta firmasta löytyy yhtälailla epäonnistumisia ja onnistumisia. Se vaan tuo rakentaminen tuppaa olemaan ongelmien ratkomista. Ja ammattimiehilläkin joskus tulee maanantai päiviä ja ei mene kaikki putkeen. Tuntuu joskus noi provo viestit, kuhan ei naapurin myyjät heittelis lokaa.

      • uskaltaa, ei todella

        Olen tullut toiseen aatokseen mitä edellä olen laittanut. Kuulut aivan kauheita kokemuksia ihan suoraan kodin rakentaneilta. Todellaakaan ei huolehdi reklamaatioista ym ja justiinsa tuo jälkihinnoittelu, siinä ryöstetään. Paketista yhtä-äkkiä puuttuukin jotain tai ei ole kuulunutkaan urakkaan. Perun perättömät puheet tästä. Kiertäkää kaukaa tämä firma. kiitos


    • ssddsdsd

      Ja mitenkäs se Kortesmaalta onnistuu se ongelmien ja erimielisyyksien ratkominen yhteistyössä asiakkaiden kanssa?

    • timpur1

      onko kokemuksia niiltä jotka ostaneet täältä?
      pelaako kaikki miten sovittu?

      • Timpur11

        Tarkkana pitää olla itse kokoajan ja seurata jokapäivä mitä työmaalla tapahtuu ja minkälaista jälkeä on tullut. Jos jokin ei oiken onnistu kuvien mukaisesti niin tehdään vähän sinneppäin. Asiakkaalta ei kysytä asiasta mielipidettä että kelpaako. Itseä ainakin jäi muutama asia harmittaan ulkovuoressa ja rakenteessa mutta niille ei voi enään mitään. Lopputarkastuksessa sanoin että ei ole minun mielestä oiken hyvin tehty mutta laatuvastaava oli erimieltä.


      • Ei koskaan KO-ti

        Ei todellakaan mennyt niinkuin sovittiin.Asiaa ratkotaan vieläkin.
        Sovitut asiat muuttivat rakantamisen aikana.
        Toivotaan että oikeus voittaa.


    • ottoxx

      Oliko laatuvastaavana Ko-Ti:n edustaja?

      • Timpur11

        Juu ko-tin mies joka tarkkailee timpurien töitä.


    • Manit bois

      Kyllä on karvaita kokemuksia.Mutta homma on vielä kesken,enkä vielä kommentoi enempää.
      MUTTA ole tosi tarkkana jos jotain sovit kyseise firman kanssa.

    • harkintaa1

      Kyseisen firman kanssa oli niin useassa kohtaa ongelmia että välillä teki mieli heittää hanskat naulaan koko rakentamisen kanssa. Ajatus, että antaa kavereiden toteuttaa ja itse vain katsoa vierestä ja valita materiaalit ei todellakaan toiminut ko firman kanssa vaan jatkuvasti piti olla ihmettelemässä työn laatua. Ongelmat lähtivät monesti siitä, että piirrustukset eivät olleet riittävän tarkasti tehty ja siten alihankkijat toteuttivat itseään parhaaksi katsomalla tavalla. Onneksi poikkeuksiakin oli joidenkin alihankkijoiden osalta - ihan kaikki ei siis mennyt pieleen:)
      Toinen ongelma oli firman toimiston kavereiden kanssa käyty vuoropuhelu josta en viitsi sen isommin tässä kertoa ettei mene herjaamisen puolelle. Myyntiporras tuntui olevan tosin varsin asiallista.
      Ko-Ti saa varmasti pystyyn mutta itse joutuu ottamaan asioista paljon selvää ja seuraamaan työnlaatua jatkuvasti. Oma vastaava on must joskin reklamaatiot eivät välttämättä johda toivottuun lopputulokseen. Panostakaa sopimuksen läpikäyntiin ja lukekaa se uudelleen ja uudelleen asiantuntijan kanssa laittaen siihen kaikki yksityiskohdat. Myös kaikki yksityiskohdat kannattaa laittaa heti kohdalleen (laatat, sauna jne) vaikka muka olisi kuinka kiire allekirjoittamisen kanssa koska sisällön vaihtaminen on todella työlästä ja Ko-Ti vetää muutoksista taas välistä.

    • ajjd

      Oliko teillä firman puolesta työnjohto? Jos oli, niin eikös sen vastuulla pitäisi olla laadun- ja aliurakoitsijoiden tekemisten valvonta?

      • Kokemuksena karvas

        Vältä


    • Go-Di

      Meillä taas hyvät kokemukset. Liekö sitten käynyt hyvä tuuri meille osuneiden rakennusporukoiden suhteen, mutta myös itse pääfirman toiminta oli meidän kohdalla hyvin asiallista reklamaatioiden ja muutosten hoitoa myöten. On se vaan ihme, että muut talofirmat eivät edelleenkään tarjoa (ainakaan avoimesti) yhtä täydellisiä avaimet käteen toimituksia. Ollaan kuitenkin jo 2010-luvulla eikä jossain 1950-luvulla, jolloin jokaisen rintamamiehen kunnia-asia oli rakentaa talo itse tonti kulottamisesta ja lautojen höyläämisestä lähtien. Meille nykyajan uus-avuttomille Ko-Ti:n konseptin kanssakin riittää tekemistä enemmän kuin tarpeeksi.

    • viisastunut

      Ottakaa hyvät kanssarakentajat yritysten taustoista ja taloudellisista asioista selvää ennen kuin teette sopimuksia.

    • mustalle listalle!

      Kyllä muutkin tekee(jopa paremmin,ja edullisemmin) täysin avaimet käteen taloja.
      Ne myöskin kasataan paremmin,ei kastu villat ,levyt,puut yms. Eli ei tule sisäilma ongelmia myöhemmin..Meidän projektissa työnjohto ohjasi oikaisemaan erityövaiheissa mm.lattiaa ei tarvinnut tasoitella ,hioa. Näistä sekä monista muista saamme kärsiä nytten.

      • sivullinen1

        Katsotaanpa miten sujuu reklamaation hoito. Kommentoin muutaman viikon kuluttua.


    • Oho

      Kysyimme neuvotteluissa millainen on yrityksenne taloudellinen tilanne, saimme vastaukseksi; Onko teillä jokin syy epäillä sitä?
      Siis vastakysymyksestä voitte päätellä mikä olisi ollut rehellinen vastaus.

    • Ho-Me

      Onhan se niin väärin, että vielä löytyy perheyrityksiä, joiden ensisijainen tavoite on työllistää lähipiiriä miljoonavoittojen tekemisen sijaan. Vähän tuntuu siltä, että täällä pitävät meteliä ne, jotka eivät olisi saaneet itselleen kelpaavaa rakennusjälkeä miltään muultakaan firmalta ja ne urakoitsijat, jotka ovat saaneet kenkää Ko-Ti:lta. Kylläpähän Tampereellakin sen verran pienet piirit on, että jos ihan sutta tekisivät, niin eivät varmasti kahmisi uusilta alueilta niin paljon urakoita kuin ovat viime aikoina saaneet.

    • ti-ko-ti-ko

      Minua ei talonrakennuttajana kiinnostaa niinkään se miten paljon rakennusfirma harjoittaa työllistävää politiikkaa sukunsa sisällä. Rakennusjäljen ja yleisen maineen lisäksi erittäin tärkeää on miten vakavarainen firma on. Rakennusprojekti on niin kallis projekti, että siinä ei rakennuttajan kannata ylimääräisiä riskejä ottaa eli olkaahan ihmiset tarkkoja sekä ennen kuin laitatte nimenne sopimuksiin sekä sopimuksen jälkeen niiden firmalta tulevien laskujen kanssa. Laskuja ei kannata maksaa ennen kuin kukin työvaihe on oikeasti toteutettu.

    • Huhujako?

      Oletteko kuulleet konkurssiepäilyistä kyseisen firman suhteen?

    • kädetön

      Olen kuullut. Onko vain huhuja? Toivottavasti jäävät vain huhuiksi.

    • korko kenkä

      jotakin firman taloudellisesta tilanteesta varmasti kertoo se että toimiston väki on lomautettuna,aliurakoitsijat eivät saa rahojansa ja yrityksen omaisuutta myydään kuorma-autoista lähtien. Nostan hattua niille jotka uskaltavat rakennuttaa em. firmalla edes osamaksupaskahuussin! ostakaa ko-ti oy:n tilinpäätökset niin tiedätte missä jamassa asiat ovat.

    • Sivustaseurannut

      Äitin pikku simakikkelit täällä vaan russuttaa. Haiskastaa kilpailijoiden mustamaalaamiselta. Kummasti vaan kyseinen firma pistää taloja toisensa jälkeen pystyyn pirkanmaalla. Mites kilpailijat, jotka ei pysty läheskään samaan laatuun alipalkatuilla virolaisilla "ammattirakentajilla" ilman minkäänlaista työnjohtoa???

      • siitäpä se

        Kuinkas se suu pannaan sivustaseurannut, simakikkeli pelle.
        Älä tuu tänne isottelee ku ei tiedä asioista mitään.
        pelle.....


      • Sivustaseurannut
        siitäpä se kirjoitti:

        Kuinkas se suu pannaan sivustaseurannut, simakikkeli pelle.
        Älä tuu tänne isottelee ku ei tiedä asioista mitään.
        pelle.....

        ehheh heh heh he heh heh he (naurava kulkuri). (SIITÄPÄ SE). V....tu sää oot helppo. Just tyypillinen suomi24 kirjoittelija. Älä tuu tänne ........ Uuuuuuuuuuu PELLE.......


      • siitäpä se
        Sivustaseurannut kirjoitti:

        ehheh heh heh he heh heh he (naurava kulkuri). (SIITÄPÄ SE). V....tu sää oot helppo. Just tyypillinen suomi24 kirjoittelija. Älä tuu tänne ........ Uuuuuuuuuuu PELLE.......

        Katoooooo... vihainen koira ärähtää kun kolahtaa... No, ei se mitään, kyllä minä ymmärrän, katso on minäkin joskus tehnyt virhearvioita, toki nuoruudessa.
        Jotkut tekee niitä vähän vanhempanakin. Mutta ei se mitään.
        Mut pelle, mikä pelle, minkä sille mahtaa. ( sivustaseurannut simakikkeli) :)


    • kattellaa
    • PumpuliPirkko

      Ainakin ihan pee asiakaspalvelua. Kyselin useaan kertaan lisätietoja, sitten tuli yhdellä rivillä viesti "emme toimita alueellesi". Olisin arvostanut suoraa vastausta.

      • Eero1234

        Eipä tuolta näköjään taloja edes saa kun konkurssissa ovat.


      • Elvis timo
        Eero1234 kirjoitti:

        Eipä tuolta näköjään taloja edes saa kun konkurssissa ovat.

        Juu, nurin meni kovaa ja korkeelta. Ihan huuhaa puulaaki koko firma,harmittaa vaan niiden asiakkaitten puolesta jota kerkes kusettaan!


      • Hyväuskoinenhölmöläinrn

      • oma koti

      • Akito
        oma koti kirjoitti:

        Onko tämä yritys selvitystilassa ?

        Ei selvitystilassa, ei yrityssaneerauksessa vaan konkurssissa!


      • Sillälailla

      • Ti-Ko

      • Ainossa
        Ti-Ko kirjoitti:

        Hyviä yöunia vaan tälle Ko-Timon jengille! Toivottavasti pumppu kestää!

        Hyvää joulua timolle! Isompi kusettaja kuin kukaan.


      • Kanankaula katkeaa
        Ainossa kirjoitti:

        Hyvää joulua timolle! Isompi kusettaja kuin kukaan.

        Vaatii kyllä kanttia valehdella ja vääristellä totuutta siitä että firman talous on kunnossa. Ja kaikenlisäksi viikkoa ennen konkurssia vaatia vielä lisää rahaa. Timo, toivottavasti nukut yösi hyvin


      • Pumpuliperse

        No voi kuinka kurjaa. Sniif!


    • uhri300

      Näytti tänäänkin olevan kuorma-auto liikenteessä ei ollut vielä kaikkea omaisuutta kerinnyt hukkaamaan. Ajaa varmaan yötämyöten työmailta tavaraa piiloon

    • hyvästi

      Firman toiminta on ollut niin taitamattomissa käsissä vuosia. Toimitusjohtaja on todella narssisti ja avuton ja säälittävä röyhistelijä, jotta ei kannata ihmetellä ,jos Koti oy meni nurin.
      Firman pyörittäminen vaatii taitoa ja yrittämisen halua ja yhteistyö kumppaneiden arvostamista. Mutta kun kaikki nämä vuodet hän on riitaantunut yhteistyö kumppaneiden kanssa. Surkeaa asioiden hoitoa, voi ressukka johtajaa kuinka reteesti firmaansa kehui ja piti vakavaraisena, vaikka palkat oli aina myöhässä.
      Olis pitänyt suunsa kiinni ja ollu hiljaa.
      Ylpeys kävi lankeemuksen edellä.

    • 2 omiatajaa

      Molemmat omistajat oli taitamattomia toinen valehteli minkä kerkesi ja hommasi uutta tekijää kun vanhat riitaantu ja toinen omistaja kolasi hillot piiloon ja oli loppujen lopuksi se pahempi..oli helppo olla kun ei ollut näkyvissä!!

    • Seurailija 2

      Surullista :(

    • myötätuntoinen

      Toivotaan ettei olis asiakkailla ollut etumaksuja sisässä.

      • Wise

        Oli odotettavissa oleva juttu, viime vuonna tähän aikaan talokaupat heidän kanssaan jäi tekemättä, kun selvitimme taustat Suomen asiakastiedon tunnuslukuraporttien avulla.
        Nyt ei voi olla kuin tyytyväinen omaan toimintaan.


    • ta-lo

      Tutkintapyyntö poliisille. Omaisuutta tuntuu olevan piilossa.

    • vittuuntunu

      Ei tainnu timo tietää et moneenko sen temppu vaikutti!!!
      Nim. Itsekkin Timon tempun takia konkurssin partaalla!

      • Helppoelämä

        Täällä kanssa käsi pystyyn. Ensiksi niska limassa tehnyt töitä vesisateista ja pakkasista välittämättä. Aina materiaalit uupunut ja odoteltu mahdollisuutta jatkaa töitä(aina valehdeltu päin naamaa että tavarantoimittajassa vika, soitettu esim ikkunatehtaalle ja rautakauppaan josta suurin osa tavaroista yleensä tuli ja heiltä aina vastaus -emme toimita ennenkuin...- jokainen voi vetää johtopäätöksen mistä on kyse) nyt viimeisen puolen vuoden aikana varauduttu talveen vääntämällä niin paljon omaan kassaan rahaa jotta ei perhe jää puille paljaille. Ko-ti maksuehto muuttui yhtäkkiä jo valmiiksi 3 viikosta 4 viikkoon, aina vähintään 1kk maksut myöhässä. Jokatapauksessa nyt timon huijauksen myötä jäi useampi kymppitonni jo tienattua rahaa talvenvaralle timon taskuun. Minäkin elän pankin talossa ja pankin autolla vaimoni kanssa niinkuin miltei jokainen suomalainen. Lupaukset timon suusta siihen että maksut lähtevät kyllä(myönnän että olen erittäin hölmö kun hyväuskoisena luotin miehen sanaan, minulla ei olisi pokeria antaa tuollaista tietoa kenellekkään mikäli tiedän miten tulee tapahtumaan) ovat saaneet oman talouteni omat lainani ja maksukykyni siihen pisteeseen että lapsille ei ole mahdollisuutta ostaa ruokaa, auton vakuutukset maksamatta ja talo lähtee myyntiin koska pankki ei anna enää maksuaikaa itselle.toivon todella että sinä Timo Kortesmaa lukisit tämän ja tuntisit edes pienen piston siitä minkälaiseen tilanteeseen olet ajanut minut sekä useat hyväuskoiset työmiehet jotka repi selkänahastansa sinulle pappilan talosi, porealtaasi,bemarin ja kesämökin, jotka joutuvat nyt luopumaan yrityksistä,asunnostaan ja henkisestä terveydestään useiksi vuosiksi.


      • Kuraaaaa
        Helppoelämä kirjoitti:

        Täällä kanssa käsi pystyyn. Ensiksi niska limassa tehnyt töitä vesisateista ja pakkasista välittämättä. Aina materiaalit uupunut ja odoteltu mahdollisuutta jatkaa töitä(aina valehdeltu päin naamaa että tavarantoimittajassa vika, soitettu esim ikkunatehtaalle ja rautakauppaan josta suurin osa tavaroista yleensä tuli ja heiltä aina vastaus -emme toimita ennenkuin...- jokainen voi vetää johtopäätöksen mistä on kyse) nyt viimeisen puolen vuoden aikana varauduttu talveen vääntämällä niin paljon omaan kassaan rahaa jotta ei perhe jää puille paljaille. Ko-ti maksuehto muuttui yhtäkkiä jo valmiiksi 3 viikosta 4 viikkoon, aina vähintään 1kk maksut myöhässä. Jokatapauksessa nyt timon huijauksen myötä jäi useampi kymppitonni jo tienattua rahaa talvenvaralle timon taskuun. Minäkin elän pankin talossa ja pankin autolla vaimoni kanssa niinkuin miltei jokainen suomalainen. Lupaukset timon suusta siihen että maksut lähtevät kyllä(myönnän että olen erittäin hölmö kun hyväuskoisena luotin miehen sanaan, minulla ei olisi pokeria antaa tuollaista tietoa kenellekkään mikäli tiedän miten tulee tapahtumaan) ovat saaneet oman talouteni omat lainani ja maksukykyni siihen pisteeseen että lapsille ei ole mahdollisuutta ostaa ruokaa, auton vakuutukset maksamatta ja talo lähtee myyntiin koska pankki ei anna enää maksuaikaa itselle.toivon todella että sinä Timo Kortesmaa lukisit tämän ja tuntisit edes pienen piston siitä minkälaiseen tilanteeseen olet ajanut minut sekä useat hyväuskoiset työmiehet jotka repi selkänahastansa sinulle pappilan talosi, porealtaasi,bemarin ja kesämökin, jotka joutuvat nyt luopumaan yrityksistä,asunnostaan ja henkisestä terveydestään useiksi vuosiksi.

        Helppoelämä. Oot sää sitten vähän vitun tyhmä mies. Kannattais olla vähän pelivaraa elämässä. Ota vaikka seuraavaksi pari pikavippiä.


    • kyrpiintyny

      Vähän sama tilanne täällä.. Mä sentään lopetin työnteon timolla kun rahoja ei kuulunu.. sitten se anto muutaman tonnin että mentäis jatkaa ja sen jälkeen ei tullutkaa enään rahaa, vittuilua ainoastaan että kun ei olla työmaalla ja että kohteet pitää saada loppuun!!! kyllä jäi talvilomarahat saamatta!!!

    • PutteMobiili

      Sen on huomannut, että asiakaspalvelun perustoimivuudesta voi lukea monta asiaa (keskimäärin) siitä missä kunnossa koko talotoimija on... Alla tahot jolta on saanut tässä vuosien mittaan poikkeuksellisen huonoa palvelua, siis niin huonoa että se erottuu huonoon suuntaan massasta merkittävästi:

      - Finndomo
      - Synkroni talot
      - Ko-Ti
      - Jukka-talot
      - Jalokivitalot (Edelhaus suomen myyjä)

      Ja näistä on jo kolme konkurssissa.

      Kun vastauksissa on viivettä, kun ei osata vastata peruskysymyksiin ja kun "suunnitteluosasto" selvittelee hälyyttävän pitkään, pitää myös omien hälytyskellojen soida. Selvittäkää kumppanienne taloustilanteet tarkkaan ja katsokaa maksuerät kuntoon

    • Velatonmies

      No minkäs takia se timo on nyt hiljentynyt. Aina niin kärkkäästi puolustelemassa itseään. Sanoin sulle timo 7 vuotta sitten kun lopetin yhteistyömme että edestäs löydät...nyt tekis mieli sanoo....mitä minä sanoin. Itselläni menee hyvin.9 miestä töissä ja teimme sinulta jääneet työt loppuun. Velkaa ei eurookaan ja sovittuja töitä jo yli vuodeksi eteenpäin.. Varastopoikaa tarvitsisin jos sinulla on työstä pulaa. Tiedät varmasti kuka olen.soittele.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      101
      1497
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1064
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      976
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      877
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      822
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      654
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe