Amalgaamissa ei ollutkaan mitään vikaa.

Aarre

Suussani on ollut amalgaamipaikkoja vuosikymmenet. Hammaslääkärini vaihtoi niitä muovisiin vähin erin, varsinkin silloin, kun ei löytänyt mitään paikattavaa.

Nyt en voi olla ajattelemtta, että hän vain rahasti minua vedoten siihen, että amalgaami olisi vaarallista jotenkin.

20

1304

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mulla on ollu

      amalgaamipaikkoja kaksi kpl about 36 vuotta, eikä voinnissani ole mitään vikaa.
      Joten voi vain yhtyä mielipiteeseesi siitä, että rahastukselta vaikuttaa.

      • oireet

        Minulla alkoi pahimmat oireet, kun oli yli 30 ollu amalgaamit. Siis ripulia. Ei pysty syömään, kun kaurapuuroa ja mustikkasoppaa. Leipää. Jos kokeilen jotain niin alkaa ripulointi. Perunaa. Nyt poistettu amalgaamit ja odotan vain milloin paranen. Toivottavasti voin vielä syödä jotain.


    • sen sijaan

      oli helvetillisiä kipuja ja vaivoja mm. leuan, pään, niskan ja hartioiden alueilla.
      Mm. samojakin mistä alla olevassa linkissä kerrotaan.

      Vuosikymmeniä asiaa tutkittiin, rahaa poltettiin, eikä mitään vikaa löydetty.

      Ehdotinpa jossain vaiheissa myös näiden lukuisten amalgaamipaikkojen osuutta ongelmiin, mutta aihe ei tietenkään hammaslääkäriä kiinnostanut, kertoi sen olevan vain "höpön pöpön juttuja"!
      Eivätpä ne sietämättömät kivutkaan kiinnostusta herättäneet, kertoi niistä vain, että paljon on kipuja joita ei saada selville, nämä on niin vaikeita asioita!!!
      Eikä syy kivuille selvinnyt.
      Joidenkin puuttuvien hampaiden viaksi ongelmaa vain lykättiin.

      Kuitenkin halusin saada amalgaamit pois.
      Siitä on jo toistakymmentä vuotta kun projektia aloiteltiin.
      Viimeinkin rupeaa tuntumaan, että ongelmat alkaisivat hieman helpottamaan.

      http://www.netikka.net/carina/amalgfin.php

      • paljon aikaa

        Ompa mennyt kauan aikaa, ennenkuin on saanut helpotusta. Onko tehty saneeraus suojauksessa.


      • tehtiin
        paljon aikaa kirjoitti:

        Ompa mennyt kauan aikaa, ennenkuin on saanut helpotusta. Onko tehty saneeraus suojauksessa.

        etupäässä suojauksessa, vuosien kuluessa.

        Myöhemmin amalgaamia löytyi vieläpä valkoisenkin paikan alta.
        Kun paikka rupesi tuntumaan liian korkealta ja vaivaamaan, sitä jouduttiin hiukan madaltamaan ja ohentamaan.
        Myöhemmin tämä ohentunut kuori jossain vaiheessa lohkesi purupinnalta, ja alta rupesi loistamaan mustan amalgaamipaikan pinta ym. ym.

        Kerrotaanhan, että elohopean puoliintumisaika esim. aivoissa olisi lähemmäs 30 vuotta!


      • paljastui
        tehtiin kirjoitti:

        etupäässä suojauksessa, vuosien kuluessa.

        Myöhemmin amalgaamia löytyi vieläpä valkoisenkin paikan alta.
        Kun paikka rupesi tuntumaan liian korkealta ja vaivaamaan, sitä jouduttiin hiukan madaltamaan ja ohentamaan.
        Myöhemmin tämä ohentunut kuori jossain vaiheessa lohkesi purupinnalta, ja alta rupesi loistamaan mustan amalgaamipaikan pinta ym. ym.

        Kerrotaanhan, että elohopean puoliintumisaika esim. aivoissa olisi lähemmäs 30 vuotta!

        Kun paljastui amalgaamia valkoisen hampaan alta, niin eikö ne ottaneet röntgenkuvia, mistä ois kaikki amalgaamit näkyny. Toivottavasti minun ei tarvitse eläkkeelle asti odottaa, että pääsen syömään.


      • sairaus

        Amalgaamisairauden toimintamekanismi lienee ihan väärin ymmärretty. Elohopea ei itsessään aiheuta noita sairauksia, ja kipuja, vaan kyseessä on asetaldehydi joka aiheuttaa näitä ongelmia. Tämä on hiivojen tuottama myrkky, joka aiheuttaa hämmästyttävän paljon ongelmia. Sen sijaan elohopea saa kyllä hiivan herkästi kasvamaan elimistössä (häiritsee tappajasolujen toimintaa jo hyvin pieninä pitoisuuksina) Asetaldihydistä saa myös metallin makua suuhun, ja isoina annoksina antabuksen alkoholin kaltaisia oireita, joita monet taitavat saada poiston jälkeen (sain ainakin itse). Eli sydän lyö kovaa, ja sormet hehkuvat punaisina. Harvoin tappavaa, mutta niin epämiellyttävää, varsinkin kun sitä tulee ja menee koko ajan.

        Pitää huolehtia päivittäin että tuo asetaldehydi saadaan pois, muuten sitä tallentuu elimistöön, lihaksiin, aivoihin ja aiheuttaa rappeutumista ja kipuja. Halvin tapa on nauttia pantoteenihappoa molybdeenia isoja määriä (esim. 100 mg 300 mcg) (voi tulla pahakin krapula sivuvaikutuksena). Myös muita toimivia konsteja on, mutta ne on vielä minulla tutkinnan alla.

        Amalgaamisairaudesta ei toivu helposti ellei tiedä mitä tekee. Lisävitamiinit muut tarvikkeet ovat usein välttämättömiä.


      • röntgenkuvia
        paljastui kirjoitti:

        Kun paljastui amalgaamia valkoisen hampaan alta, niin eikö ne ottaneet röntgenkuvia, mistä ois kaikki amalgaamit näkyny. Toivottavasti minun ei tarvitse eläkkeelle asti odottaa, että pääsen syömään.

        siinä tarvitaan, kun muovia vedetään amalgaamin päälle?

        Hyvältä näyttää ja sehän on pääasia!
        Vai?


      • oot
        röntgenkuvia kirjoitti:

        siinä tarvitaan, kun muovia vedetään amalgaamin päälle?

        Hyvältä näyttää ja sehän on pääasia!
        Vai?

        Menny saneeraukseen.. Ottavat kuvat hampaista. Noin multa löydettiin hampaan sisästä amalgaamia


      • yllättävä
        oot kirjoitti:

        Menny saneeraukseen.. Ottavat kuvat hampaista. Noin multa löydettiin hampaan sisästä amalgaamia

        löytö tapahtui saneerauksen JÄLKEEN, jolloin amalgaamia kaiken järjen mukaan ei olisi pitänyt enää olla eikä löytyä!


      • siitä
        yllättävä kirjoitti:

        löytö tapahtui saneerauksen JÄLKEEN, jolloin amalgaamia kaiken järjen mukaan ei olisi pitänyt enää olla eikä löytyä!

        Kauankin aikaa? Oliko paikka laajentunut, kun rupesi korottamaan. Vai miten tuon nyt sanoisi.


      • siitä
        siitä kirjoitti:

        Kauankin aikaa? Oliko paikka laajentunut, kun rupesi korottamaan. Vai miten tuon nyt sanoisi.

        muutama vuosi.

        Jäikö alun perinkin hiukan korottamaan, ja liikkuvathan ne jonkin verran muutenkin.


      • tupakka,
        sairaus kirjoitti:

        Amalgaamisairauden toimintamekanismi lienee ihan väärin ymmärretty. Elohopea ei itsessään aiheuta noita sairauksia, ja kipuja, vaan kyseessä on asetaldehydi joka aiheuttaa näitä ongelmia. Tämä on hiivojen tuottama myrkky, joka aiheuttaa hämmästyttävän paljon ongelmia. Sen sijaan elohopea saa kyllä hiivan herkästi kasvamaan elimistössä (häiritsee tappajasolujen toimintaa jo hyvin pieninä pitoisuuksina) Asetaldihydistä saa myös metallin makua suuhun, ja isoina annoksina antabuksen alkoholin kaltaisia oireita, joita monet taitavat saada poiston jälkeen (sain ainakin itse). Eli sydän lyö kovaa, ja sormet hehkuvat punaisina. Harvoin tappavaa, mutta niin epämiellyttävää, varsinkin kun sitä tulee ja menee koko ajan.

        Pitää huolehtia päivittäin että tuo asetaldehydi saadaan pois, muuten sitä tallentuu elimistöön, lihaksiin, aivoihin ja aiheuttaa rappeutumista ja kipuja. Halvin tapa on nauttia pantoteenihappoa molybdeenia isoja määriä (esim. 100 mg 300 mcg) (voi tulla pahakin krapula sivuvaikutuksena). Myös muita toimivia konsteja on, mutta ne on vielä minulla tutkinnan alla.

        Amalgaamisairaudesta ei toivu helposti ellei tiedä mitä tekee. Lisävitamiinit muut tarvikkeet ovat usein välttämättömiä.

        Pitääkö siis alla olevan linkin tietoihin lisätä vielä nämä elohopea/amalgaamipaikatkin?

        http://yle.fi/akuutti/arkisto2006/031006_a.htm


      • olemuksesta

      • olemuksesta kirjoitti:

        Tieteellinen tieto elohopeasta, jota amalgaamissa on noin puolet.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Elohopea

        Kun lukee aiheesta muualla..Ihmettelee miks meitä ihmisiä yritetään altistaa tällaiseen myrkkyyn!


      • moni
        enkeliprinsessa kirjoitti:

        Kun lukee aiheesta muualla..Ihmettelee miks meitä ihmisiä yritetään altistaa tällaiseen myrkkyyn!

        on odottanut, odottaa vastausta, muuta jostain syystä se vain viipyy?


      • menetelmiä
        tupakka, kirjoitti:

        Pitääkö siis alla olevan linkin tietoihin lisätä vielä nämä elohopea/amalgaamipaikatkin?

        http://yle.fi/akuutti/arkisto2006/031006_a.htm

        Ah mielenkiintoista! Olenkin ihmetellyt miten moni amalgaamimyrkyttynyt reagoi pahasti NAC:ille (N-acetylcysteine). Taitaa olla melkoisen tehokasta tavaraa. Siis tuokin toimii asetaldehydin poistajana. Meripihkahappo (succinic acid) käy myös. Jotkut vetävät myös DMSA:ta (on tosin kallista), jota tosiaan markkinoidaan enemmän elohopean kelaattorina, mutta kyllä silläkin saa asetaldehydiä poistettua. Onks kellään kokemusta mikä toimii parhaiten? Itse olen vain käyttänyt pantoteenihappoa molybdeeniä, mutta kyllä se ihan tehokkaalta tuntuu, huomattavaa parannusta on tullut jo viikossa. Tämä menetelmä tuskin kuitenkaan tulee toimimaan kaikille.

        Kyllä se pätee edelleenkin että amalgaamipaikat ovat vaarallisia, sanoisin että joillekin paljon vaarallisempia kuin tupakka/viina.


      • voisi
        menetelmiä kirjoitti:

        Ah mielenkiintoista! Olenkin ihmetellyt miten moni amalgaamimyrkyttynyt reagoi pahasti NAC:ille (N-acetylcysteine). Taitaa olla melkoisen tehokasta tavaraa. Siis tuokin toimii asetaldehydin poistajana. Meripihkahappo (succinic acid) käy myös. Jotkut vetävät myös DMSA:ta (on tosin kallista), jota tosiaan markkinoidaan enemmän elohopean kelaattorina, mutta kyllä silläkin saa asetaldehydiä poistettua. Onks kellään kokemusta mikä toimii parhaiten? Itse olen vain käyttänyt pantoteenihappoa molybdeeniä, mutta kyllä se ihan tehokkaalta tuntuu, huomattavaa parannusta on tullut jo viikossa. Tämä menetelmä tuskin kuitenkaan tulee toimimaan kaikille.

        Kyllä se pätee edelleenkin että amalgaamipaikat ovat vaarallisia, sanoisin että joillekin paljon vaarallisempia kuin tupakka/viina.

        sanoa, että 1. asteen hermomyrkky, elohopea on vaarallista myös ihmisille, etenkin kun sen kerrotaan olevan luonnollekin vaarallista, ja jyrkästi, seuraamusten uhalla sen päästö on sinne kielletty!


      • niin?
        voisi kirjoitti:

        sanoa, että 1. asteen hermomyrkky, elohopea on vaarallista myös ihmisille, etenkin kun sen kerrotaan olevan luonnollekin vaarallista, ja jyrkästi, seuraamusten uhalla sen päästö on sinne kielletty!

        Edes hammaslääkärin vast. otolta ei saa päästää samaa amalgaamia viemäriin, jota poistetaan potilaan suusta, joka siellä ollessaan kerrotaan olevan haitatonta kantajalleen, vaan täytyy olla amalgaamin erottajat jonne ko. myrkky? jää.

        Ovatpa erottimet vast. otoilla vielä pakollisiakin!
        Jotenkin logiikka tökkii?


      • niin? kirjoitti:

        Edes hammaslääkärin vast. otolta ei saa päästää samaa amalgaamia viemäriin, jota poistetaan potilaan suusta, joka siellä ollessaan kerrotaan olevan haitatonta kantajalleen, vaan täytyy olla amalgaamin erottajat jonne ko. myrkky? jää.

        Ovatpa erottimet vast. otoilla vielä pakollisiakin!
        Jotenkin logiikka tökkii?

        Se on varmaan niin kun se ei niiden suussa häiritse, niin siitä ei ole sentähden kenellekkään muille haittaa. Mut kun tulee suusta ulos niin siiloinhan se on niille muillekkin haitallista ongelmajätettä.

        Mitenkähän kauan amalgaami oli vuotanut elimstöön, kun reikä ei näkynyt röntgenissä?

        Onhan siitä ollut silloin haittaa ympäristölle, kun esim. virtsan mukana on mennyt viemäriverkoston ja tuskin sitä jätteenkäsittelylaitoksessa on puhdistettu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4759
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4333
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2821
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1689
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      95
      1641
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe