Paras laiva?

Mielestänne

He kysytään, että mitkä ovat mielestänne parhaat laivat. Täyttäkää seuraavasti:

Vanha autolautta-

Nykyinen autolautta-

Risteilijä-

Höyrylaiva-

Rahtilaiva-

Lisää saa toki laittaa...

Vielä omat mielipiteeni:

Vanha autolautta - m/s Viking 6

Nykyinen autolautta - m/s Silja Symphony/Serenade

Risteilijä - m/s Silja Europa

Höyrylaiva - s/s Constantin tai s/s Titania

Rahtilaiva - m/s Finnstar

213

16955

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ämäs

      Tässä minun mielipiteeni:

      - Vanha autolautta- m/s Fennia
      - Nykyinen autolautta- m/s Silja Europa
      - Risteilijä- m7s Viking Cinderella
      - Höyrylaiva- s/s Polaris
      - Rahtilaiva- m/s Antares
      - Jäänmurtaja- Voima
      - Purjelaiva- Katrina

      • piheya

        vanha autolautta: M/s mariella
        nykyinen autolautta: M/s Mariella
        Risteilijä: M/s Mariella
        Höyrylaiva: M/s (s/s) Mariella
        Rahtilaiva: Arctic Sea
        Jäänmurtaja: meet jäälle ja hakkaat sitä lapiolla, nii kyllä murtuu.
        Purjelaiva: Suomen Joutsen


    • Mielestänne

      Risteilijässä tarkoitin:

      - M/S SILJA OPERA!

    • wanha äijä

      Vanha autolautta- m/s Fennia
      uusi autolautta- m/s Silja Serenade
      risteilijä m/s Kristina Regina
      höyrylaiva s/s Petsamo
      rahtilaiva m/s Atlanta
      tankkilaiva m/t Pronto

      • aarne

        isoisä oli kone2 ha petsamolla 9.5-20.11.52


      • EsaPi

        M/S Atlanta oli ihan uskomattoman kaunis laiva,pikku-poikana kävin yhden reissun matkustajana,ikimuistoista ja todella säväyttävä kokemus!


    • Mantis

      Vanha autolautta- Finnjet

      Nykyinen autolautta- XPRS

      Risteilijä- Navigator of the Seas

      Höyrylaiva- Ukkopekka

      Rahtilaiva- Jahre Viking, vaikkakin tankkeri

      • timrå

        Mitä vitun parasta on Jahre Vikingissä? Wanha iso paska mikä makaa varastona,
        eikä nimikään ole ollut aikoihin Jahre Viking. Oletko edes "livenä" nähnyt?
        Oletko ollut Navigatorilla? Pysy sinä vaan siellä Ukkopekka-osastolla


    • Ots Georg........

      kusnetsowa mopopöllö.

    • Eläkepappa

      Paras ms Adeny
      Pahin mt Ragny

      • kalle

        heippa, eläkepappa sanoi, että mt.ragny oli paskin laiva. niinse varmman olikin ainakiin sille porukalle kun se kakesi poikki pummppu ruuman kohdalta ,muistaakseni jossain jenkin rannikolla.taidettiin elää jotain 70 luvun alkua.Tulihan niisä "algotinromuissa"seilattua muutama vuosi.Laivat ovat laivoja on hyviä on huonoja sen on kokemus osoittanut.kaikkeaa hyvää seiloreille niin nykyisille kuin eläkeläisille.kalle


      • Eläkepappa
        kalle kirjoitti:

        heippa, eläkepappa sanoi, että mt.ragny oli paskin laiva. niinse varmman olikin ainakiin sille porukalle kun se kakesi poikki pummppu ruuman kohdalta ,muistaakseni jossain jenkin rannikolla.taidettiin elää jotain 70 luvun alkua.Tulihan niisä "algotinromuissa"seilattua muutama vuosi.Laivat ovat laivoja on hyviä on huonoja sen on kokemus osoittanut.kaikkeaa hyvää seiloreille niin nykyisille kuin eläkeläisille.kalle

        Katkeamista tarkoinkin.


      • snadi stadi

        ragny oli pahin,joo


    • parhaat

      Ainoat ja oikeat parhaaksi höyrylaivaksi on minusta s/s Furst Menschikoff tai s/s Storfursten. Olivathan ne sentään Suomen ensimmäiset höyrylaivat, eikös?

      Nykyajan laivoista paras on m/s Galaxy, kohta m/s Silja Galaxy, tai sen sisaralukset. Myös Viking Linen uudet laivat vaikuttavat todella hienoilta.

    • skönö 62v

      MS SABRINA I ,tämmöises olisin halunnut seillata,on tyylikäs laiva.

      • merivesi/laskuvesi

    • Eläke mesu

      Paras:m/s Saukko III,rahaa tuli kuin suokuokalla.
      Huonoin: m/s Kaste tai m/s Eden
      Paras s/s: Kungsö, plenty of smuggling.

      • koneoppilas

        Tunnetaanko eläkemesun kanssa. Saukko III täräytti viimeisellä keikalla päin kaijaa Köpiksessä. Olin muutama kesänä Saukko II mesuna. Vielä en ole ehtinyt eläkkeelle.


    • Eläke mesu

      Pasiseereissa ei ole muuta hyvää, kuin vapaat vitut ja tulitikut. ( Sorry liian monta olutta?)

    • lupo-loco
    • lupo-loco
      • joo...

        Pöntöissä ei ole mitään upeeta...


      • lupo-loco
        joo... kirjoitti:

        Pöntöissä ei ole mitään upeeta...

        se että ollaan satamassa vähän kauemmin ku ro/ro aluksissa. Jossain sitä on leipänsä tienattava ;o)


      • kuinka kivaa...
        lupo-loco kirjoitti:

        se että ollaan satamassa vähän kauemmin ku ro/ro aluksissa. Jossain sitä on leipänsä tienattava ;o)

        ja plussana vielä että merivahti pyörii koko aika ja satamat on jossaa jumalan selän takana, saa puhallella pilliin ja käydä huumetesteissä!!! Itse olisin mielummin työtön!!!


      • lupo-loco
        kuinka kivaa... kirjoitti:

        ja plussana vielä että merivahti pyörii koko aika ja satamat on jossaa jumalan selän takana, saa puhallella pilliin ja käydä huumetesteissä!!! Itse olisin mielummin työtön!!!

        minä mieluummin jotakin hyödyllistä, kuten esim. raakaöljyn tuomista Maracaibon lahdelta Rotterdamiin. Siinä Sullekin polttoainetta Mersuusi!


      • ulosmaksu
        lupo-loco kirjoitti:

        minä mieluummin jotakin hyödyllistä, kuten esim. raakaöljyn tuomista Maracaibon lahdelta Rotterdamiin. Siinä Sullekin polttoainetta Mersuusi!

        on se mistä on viimeksi ottanut ulosmaksun.


    • :-)

      Oli m/t Tramontana (ex. Venator) siksi että siltä repes ulkosivu parista kohtaa matkalla Antwerpeen - Tandjung Uban.....Mauritiukselle joutui hätäsatamaan pariksi kuukaudeksi.- Missä sitä senverran korjattiin että pystyimme ajamaan täysillä Gadani Beachin hiekkarannalle... ;D

      • JJJ)

        M/S Silja Sympsony/Silja Serenade


      • Merierkki

        Olin mukana Tramontanalla tällä matkalla. Laivalla oli hyvä ilmapiiri. Mukavia kavereita, hommat hoidettiin. Yhteishenki oli hyvä. EH


      • eläkekippari
        Merierkki kirjoitti:

        Olin mukana Tramontanalla tällä matkalla. Laivalla oli hyvä ilmapiiri. Mukavia kavereita, hommat hoidettiin. Yhteishenki oli hyvä. EH

        Yhteihenki oli niin viinainen että unohtui laivan kunnostus.
        Laivassa pitää olla järjestys.
        Katso esimerkkinä MT Mistral/ MT Montana! (1976) Oli hienossa kunnossa
        myyntiin saakka.
        Toinen hieno esimerkki oli MT Taifun (1973). Laiva oli kunnossa
        aina myyntiin saakka.
        Kunnon kippareista oli jo silloin pula!


      • Motormann

        Taidat olla kateellinen että miehistö sai pitää hauskaa ???? Saitko lemput Siroccosta Gibraltarissa :D


      • Skånepåg
        eläkekippari kirjoitti:

        Yhteihenki oli niin viinainen että unohtui laivan kunnostus.
        Laivassa pitää olla järjestys.
        Katso esimerkkinä MT Mistral/ MT Montana! (1976) Oli hienossa kunnossa
        myyntiin saakka.
        Toinen hieno esimerkki oli MT Taifun (1973). Laiva oli kunnossa
        aina myyntiin saakka.
        Kunnon kippareista oli jo silloin pula!

        Et varmaan ollut tällä matkalla. Nahkapää oli kipparina ! Hän on R:I:P jo ajat sitten.-


      • Skånepåg

        Taidat olla joku homoperse, Nahkapään kanssa tultiin Seutulaan siltä reissulta.- Eläkekippari fuck you !


    • MERILLEKKÖ <<<<

      MS ISABELLA
      CINDERELLA
      CINDERELLA
      WÄISKI
      MS NOVIRAIL < MINKÄ NÄIN TÄNÄÄN

    • jenkki

      pasiseeri Tellholm
      kuivarahti Tellholm
      kolipaatti Tellholm
      salakuljetus Tellholm
      ihanat tytöt Tellholm
      paras ruoka Tellholm
      eniten lonkeroa Tellholm
      vähiten vaikeuksia Tellholm
      lomille? kukaan ei halunnu
      nimeä itse aihe liitä vastaus Tellholm
      .........................................T?

      • aaabeee

        EHDOTTOMASTI M/S NEO PALMIRA


      • merivesi/laskuvesi

      • aabee

      • konejulli2

        Tuohon sun listaas on pakko lisätä plussana että siiffinä Suppalan Jussi.


      • Opis - 77

        Terveisiä Eskolle!


    • Old man Joe

      Se paras laiva syntyy siitä millainen "henki on henkilökunnan kesken" tuli jobattua
      kaikilla Siljan ja Vikingin sekä Vaasanlaivojen paateilla koko 70 luku, näissähän oli
      tuplamiehitys ja monessa paatissa kävi selväksi että oli paska ja hyvä henkilökun-
      ta ja jopa sisaralusten välillä saattoi olla eroa kun yöllä ja päivällä.

      Jos pitäisi nimetä jokuinen tasaveroisesti paras paatti niin Siljan-Skandia ja Fennia
      sekä Vikingin Viking 3 ja Vaasanlaivojen Polar Express oli viihtyisiä ja hyvähenkisiä
      laivoja no ehkä vielä voisi lisätä Jakobin-Borean!

      • rahtilaivat on laivo

        Pasiseerit ei oo laivoja, ne on kelluvia hotelleja. Laivat kuljettaa rahtia ja laivoissa on töissä merimiehiä(täkkärit konejullit taloushenkilökunta). Pasiseerien henkilökunta on hotelli ja varastomiehiä.


      • voisin tuntea

        Minä vuonna olit Fenniassa sekä Jaakopin Boreassa? Olitko täkillä koneessa,byssapuolella?


    • poloj

      vanha autolautta: m/s bore 1
      nykyinen autolautta: M/s symphony/serenade
      risteilijä: Gts jewel of the seas
      höyrylaiva: s/s bore (nykyään tosin kristina regina ei enää höyry)
      rahtilaiva: m/s Finnstar

      perustelen:

      m/s bore 1: tuli matkustettua monet kerrat, ihastuin.
      m/s symphony/serenade: nykyaikaisuus, tilavuus, palvelu, autokansi tilat.
      gts jewel of the seas: ei liian iso kuten monet rccl risteilijät.
      s/s bore: loistava vanhan ajan tunnelma tänäkin päivänä vaikkei enää höyryäkään.
      m/s finnstar: loistava ja talvikelpoinen alus.

    • bockworth

      Mitä helvetin hyvää siinä paskassa oli? -Tuli oltua siinä 7/75 - 5/81.

    • Vi har inte pengar...

      Ehdottomasti paras laiva oli itämeren vinttikoira M/S BONA FE !!!
      Juoppoja koko jengi, vittumaisia porvoon mafian puoskareita, drinksu virtasi jatkuvasti ja pohjaa paikattiin sen mitä kerettiin et se ruumisarkku jotenkuten pinnalla keikku. Todella painajaismainen kokemus monen vuoden ajan!
      Vieläkin kaipaan sitä jokapäiväistä vittuilua ja smugeli listojen blokkaamista!

      • jenkki

        kaikki positiiviset Suomeks nagatiiviset Ruotsiks??


      • vi har inte pengar...
        jenkki kirjoitti:

        kaikki positiiviset Suomeks nagatiiviset Ruotsiks??

        Loistava kaveri oli Tomppa (dispanssi poosu) sieltä borgå maffiasta, laakongista ku olin holkkiin askeltanut ja kysäsin et olisko röökiä ulosvientiin asti lainata- "jos ma anta sulle yks kartsa ni sa anta kaks kartsa takasi" Oli se perkele meininkiä! Fantastista suoraan sanottuna! Pellingin pellet ku tapasin muutamas puukengäs jälkeenpäin ja skiglarit oli ilman mafia jengiläisiä ni oli tosi hys hys porukkaa. Noh, se holkki ku jobattiin etäipäin ni johan itku kaiversi uffareita, pönäkkäpenakin (Lasse) spiidas tosi vuolaasti, Fredi-R.I.P. nielaisi sen viimeisen tulitikun-mies joka oli syönyt puolet suomen havumetsistä, äijä joka vihas tupakoitsijoita mut mieluusti paneskeli broidinsa tyttöystävää. Jees, onks joku muukin ollu tos kyseise Buenos Ferresissä? Toki moni, kertokaa kokemuksia ni saadaan vedet silmillä muistella Itämeren vinttikoiraa!!!


      • gf-line
        vi har inte pengar... kirjoitti:

        Loistava kaveri oli Tomppa (dispanssi poosu) sieltä borgå maffiasta, laakongista ku olin holkkiin askeltanut ja kysäsin et olisko röökiä ulosvientiin asti lainata- "jos ma anta sulle yks kartsa ni sa anta kaks kartsa takasi" Oli se perkele meininkiä! Fantastista suoraan sanottuna! Pellingin pellet ku tapasin muutamas puukengäs jälkeenpäin ja skiglarit oli ilman mafia jengiläisiä ni oli tosi hys hys porukkaa. Noh, se holkki ku jobattiin etäipäin ni johan itku kaiversi uffareita, pönäkkäpenakin (Lasse) spiidas tosi vuolaasti, Fredi-R.I.P. nielaisi sen viimeisen tulitikun-mies joka oli syönyt puolet suomen havumetsistä, äijä joka vihas tupakoitsijoita mut mieluusti paneskeli broidinsa tyttöystävää. Jees, onks joku muukin ollu tos kyseise Buenos Ferresissä? Toki moni, kertokaa kokemuksia ni saadaan vedet silmillä muistella Itämeren vinttikoiraa!!!

        Olin 85 kyseisessä uivassa ruumisarkussa vikaeeramassa. Päivääkään ei selvinpäin.
        Sitä rantaruotsalaisten tivolia ei yksinkertaisesti ilman drinksua kestänyt.
        Kiitos maksalle joka kaiken kesti...


      • merivesi/laskuvesi

      • merivesi/laskuvesi

    • MT Fanny

      välillä lipsahti pesuvedet mereen, stuju joi yksin miehistön juhannus "viinit", jääkaapissa ei ollut kallen kaviaarin lisäksi juuri mitään. Hitsattiin atlantilla öljysiä tankkeja, pumppu oli juoppohullu, pursimeiehellä paloi 2 litraa smirreä päivässä. Vähän kuitenkin lohdutti että lähes kaikki kongolaiset sai potkut ennen 6 kuukauden täyttymistä. Merenkulullinen kohokohta oli kuitenkin LeHavressa joss aluksesta potkut saannut kongolainen siiffi oli sabotoinut pääkoneen polttoainesyötön lopputuloksella että paikallinen aallonmurtaja lähestyi uhkaavasti pääkonen sammuttua(homma hoitui kuitenkin niin kuin yleensä merellä). Puolikkaan palkka taisi olla siinä 1300 usd hujakoilla, all in. Sekin vähän nauratti kun testattiin heliopteri kentään palovehkeitä ja suutiin lensi tyylikkäässä kaaressa irti letkusta heti kun tuli vähän painetta. Englannissa luotsi pikkasen lämpeni brygalla kun vaihtomiehistö veti röökiä "Oil Jety"llä, laivaa odotellessa....


      Katkerako? No ei todellakkaan, oli oikeasti huikea kokemus, ja kyllä kaikesta huolimatta miehistön tieto taito oli merimiestaitojen suhteen ihan huippuluokkaa( sen tajusin vasta myöhemmin). Toi laiva on kaikista kipoista jäännyt parhaiten mieleen, siksi myös paras laiva threadin alla.

      • kongååå

      • Lätmatros
        kongååå kirjoitti:

        Kylläkin Ruth nimellä?


        http://www.photoship.co.uk/JAlbum Ships/Old Ships R/slides/Ruth-02.html

        Ruth olla tämä Fanny mistä on kyse. ATC varustamon Fanny oli luultavasti satatuhattonnonen takatuuppari, saman oloinen kuin esimerkiksi Bonny . Hieno kuva niitä on aina mukava katsella.


      • kongååå
        Lätmatros kirjoitti:

        Ruth olla tämä Fanny mistä on kyse. ATC varustamon Fanny oli luultavasti satatuhattonnonen takatuuppari, saman oloinen kuin esimerkiksi Bonny . Hieno kuva niitä on aina mukava katsella.

        Vaihdetaan takatuuppariksi



        http://www.photoship.co.uk/JAlbum Ships/Old Ships R/slides/Ruth-01.html


      • lätmatros
        kongååå kirjoitti:

        Vaihdetaan takatuuppariksi



        http://www.photoship.co.uk/JAlbum Ships/Old Ships R/slides/Ruth-01.html

        alkaa sopia ainakin minun puolesta paremmin, eli kelpaa. olin Algotin laivassa täkillä Bonnyssä (uudessa) Fannyä ei tullut nähtyä.


      • kongååå

      • Lätmatros

      • MT Fanny

      • MT Fanny kirjoitti:

        Sen verran vielä lisäisin että tuon kipon jälkeen(joka jäi uran isommakisi laivaksi) töjaukset ei enää missän laivassa tuntunut hankalalta, hyvää harjoittelua(alkeelliset vehket ja paljon ja pitkiä naruja).

        Bonny tuli Uddevallasta v.-69 ja sen sisarlaiva Pegny v.-70.
        Fanny ei ollut samaa sarjaa!


      • hjk
        Lätmatros kirjoitti:

        Ruth olla tämä Fanny mistä on kyse. ATC varustamon Fanny oli luultavasti satatuhattonnonen takatuuppari, saman oloinen kuin esimerkiksi Bonny . Hieno kuva niitä on aina mukava katsella.

        Tulihan Fannyssä oltua yli 7 vuotta joten ehdottomasti paras laiva.h


      • hjk
        finni51 kirjoitti:

        Bonny tuli Uddevallasta v.-69 ja sen sisarlaiva Pegny v.-70.
        Fanny ei ollut samaa sarjaa!

        kumpikin laiva oli lähestulkoon samanlaisia,tuli oltua kummassakin......toisessa monta vuotta....


      • Serja
        hjk kirjoitti:

        kumpikin laiva oli lähestulkoon samanlaisia,tuli oltua kummassakin......toisessa monta vuotta....

        Fanny ja Finny olivat sisarlaivoja. Rakennettu Norjassa.
        Niissä oli 10 sylinteriset B&W koneet.
        Bonny ja Pegny rakennettiin Uddevallassa Ruotsissa . Niissä oli 9 cyl B&W:t. Ne olivat hieman pienempiä kuin nuo edelliset.


      • Patarassi
        hjk kirjoitti:

        kumpikin laiva oli lähestulkoon samanlaisia,tuli oltua kummassakin......toisessa monta vuotta....

        Olihan ne tankkilaivoja kaikki, ja moottorin voimalla kulkivat.


    • Vanha kolilaiva kesäöinä ruorissa olo oli nautintoa , oli aivan hiljaista korsteenista tullut savukin haisi hyvälle

      • åångfartyg


      • åångfartyg

      • Huru-Ukko
        åångfartyg kirjoitti:

        entäpä nämä


        http://www.photoship.co.uk/JAlbum Ships/Old Ships A/slides/Argo-07.html

        http://www.photoship.co.uk/JAlbum Ships/Old Ships A/slides/Argo-02.html

        haisteltua ja ruorissakin seisottua.Sekä Argossa että Virgossa.Vielä lisaänä j.m.Sampo ja s.s.Furuskär,
        niin siinä kolilaivakokoelmani.


      • åångfartyg

      • Raste

      • Huru-Ukko
        åångfartyg kirjoitti:

        Furuskär löytyi Hera nimellä


        http://www.shipspotting.com/modules/myalbum/photo-216933-Sampo

        http://www.photoship.co.uk/JAlbum Ships/Old Ships V/slides/Virgo-02.html

        http://www.faktaomfartyg.se/hera_1935_b_1.htm

        Ei tärpännyt yksikään kuva.Sampo oli se uudenpi(rak.1959).Vanha oli rakennettu 1898.Myös
        Virgon kuva oli huomattavasti uudenpi.FÅA:n silloinen Virgo oli rakennettu muistaakseni 1909.
        Furuskärin rakennusvuotta en muista,mutta sekin oli vanhenpi kuin kuvan Hera.Joka luukussa
        oli enklapuomit.Mutta kiitos yrityksestä ja viitseliäisyydestä.


      • åångfartyg
        Huru-Ukko kirjoitti:

        Ei tärpännyt yksikään kuva.Sampo oli se uudenpi(rak.1959).Vanha oli rakennettu 1898.Myös
        Virgon kuva oli huomattavasti uudenpi.FÅA:n silloinen Virgo oli rakennettu muistaakseni 1909.
        Furuskärin rakennusvuotta en muista,mutta sekin oli vanhenpi kuin kuvan Hera.Joka luukussa
        oli enklapuomit.Mutta kiitos yrityksestä ja viitseliäisyydestä.

        Furuskär on rakennettu 1925 Sampoja on useampi kauppalaivan tietokannassa mikä niistä..muutama muu herakin olisi furuskärin nimellä en ole löytänyt...


        http://www.photoship.co.uk/JAlbum Ships/Old Ships H/slides/Hera-03.html

        http://kauppalaiva.nba.fi/image.php?id=101&lang=fi


      • åångfartyg

      • Huru-Ukko
        åångfartyg kirjoitti:

        Furuskär on rakennettu 1925 Sampoja on useampi kauppalaivan tietokannassa mikä niistä..muutama muu herakin olisi furuskärin nimellä en ole löytänyt...


        http://www.photoship.co.uk/JAlbum Ships/Old Ships H/slides/Hera-03.html

        http://kauppalaiva.nba.fi/image.php?id=101&lang=fi

        Virgon kuva on juuri se jossa seilasin 1962-63.Helmikuussa-63 maksoin ulos Turussa.Oli me-
        nossa joku lakko,ja kotiutuminen tapahtui Pikisaaren edustalla jäätä pitkin.Kiitokset vielä
        kerraan åånfartygille.


      • Huru-Ukko

      • åångfartyg

      • Huru-Ukko
        åångfartyg kirjoitti:

        Joko ny sopii? jos sammon linkki ei aukea maalaa se siniseksi liitä osoite kenttään.


        http://www.sjohistorie.no/portal/skip/a/audun?distrikt=


        http://wapedia.mobi/fi/Sampo_(1892)

        Sehän se oli.S/S Furuskär.Muistaakseni 1961-62 kun tuli muutama kuukausi seilattua.Veim-
        me pitkää tavaraa ja propsia Suomesta ja kolia tuotiin kotiinpäin.Oli jotenkin mukavan-
        paa aikaa tuo 50-60-luku verrattuna nykypäiviin.Tai sitten muistin erottelukyky toimii kii-
        tettävästi.Hyviä jatkoja vaan kaikille.


      • åångfartyg

      • åångfartyg

    • rmkol

      Ehdottomasti paras rahtilaiva, kipparit toki täysin mulkeroita.

      • sedu haka

      • seilori70

      • Huru-Ukko
        seilori70 kirjoitti:

        laiva, jonka sedu haka laitoit ei ollut valkeakoski, eikä myöskään clio, joka oli aluksen viimeinen nimi suomen lipun alla.
        Sitä en tiedä kumpaa kraftia rmkol tarkoittaa. Valkekosken kuva tässä liitteenä.
        http://www.shipspotting.com/modules/myalbum/photo.php?lid=422325

        Sedun kuva on Raumalla -56(tai-57)rakennettu Finncraft.Oli Suomi-Englanti linjalla.


      • nilkkukustaa
        Huru-Ukko kirjoitti:

        Sedun kuva on Raumalla -56(tai-57)rakennettu Finncraft.Oli Suomi-Englanti linjalla.

        Huru-Ukko oikeassa... toi oli tosiaan Raumalla -56 rakennettu Finnkraft
        ... Ja tosiaan Finnkraft "kakkonen" oli alunperin Valkeakoski...myöhemmin Clio.
        Ja nyt miehet... "rmkol", Raste ja kumppanit... Yhteydenottoja, jos vaikka saataisiin jonkinlainen tapaaminen järjestettyä...muutamia ilmoittautuneita on jo...

        T. nilkkukustaa
        [email protected]


      • sedu haka

      • parapsyko
        seilori70 kirjoitti:

        laiva, jonka sedu haka laitoit ei ollut valkeakoski, eikä myöskään clio, joka oli aluksen viimeinen nimi suomen lipun alla.
        Sitä en tiedä kumpaa kraftia rmkol tarkoittaa. Valkekosken kuva tässä liitteenä.
        http://www.shipspotting.com/modules/myalbum/photo.php?lid=422325

        Eikös tämä Valkeakoski ole samaa sarjaa kuin Kaipola ja Koiteli? Kaipolassa olin -76 puolikkaana,tosin se kulki silloin nimellä:"Finnoak".Lensin Barcelonaan ja siellä venttasin 2 päivää hotellissa.Sitten Laivaan.Muuten oli Raumalainen miehistö,minä ainut Etelä-Suomalainen..



      • ,,..,,,,..

      • ,,...,,,,....
        parapsyko kirjoitti:

        Eikös tämä Valkeakoski ole samaa sarjaa kuin Kaipola ja Koiteli? Kaipolassa olin -76 puolikkaana,tosin se kulki silloin nimellä:"Finnoak".Lensin Barcelonaan ja siellä venttasin 2 päivää hotellissa.Sitten Laivaan.Muuten oli Raumalainen miehistö,minä ainut Etelä-Suomalainen..

        Kyllä vain, samaa sarjaa. J.S.oli kai valvonut aikoinaan rakentamisen Valkeakosken / Finnkraftin / Clion kohdalta.


    • OsulanKioski

      Kautta aikojen on sota-aikana jenkeissä rakennetut "Liberty" nimellä kulkevat paatit.

      http://en.wikipedia.org/wiki/Liberty_ship


      Tuossa sitä jotain... tuommoinen jos tulisi merellä vastaan niin siinä miettisi että "Mitäköhän hämärää siellä oikein kuljetellaan" kun on sellaista mystistä komeutta tuossa.

      • Viktorissatyyliä

        Tuohon " Mietelmään on mukava yhtyä " Olin työFyyrillä Japanin Jokohaminasta Jaavan Jakardaan 1953
        Olin jäänyt laivastani tuonne . Mutta laivana oli " Kanadan Viktory - tyyppinen siinä 2 kpi vesiputkikattilaa -vastakain ja höyrytyrpiini. Saattoi kulkea n 15-17
        Tuo oli Hollanderi , Kiinalainen täkkimiehistö , päälystö ja nenemiehistö Eurooppaisia .
        Kiinalaisilla oma ruokatouhu


      • jopitarjottiin
        Viktorissatyyliä kirjoitti:

        Tuohon " Mietelmään on mukava yhtyä " Olin työFyyrillä Japanin Jokohaminasta Jaavan Jakardaan 1953
        Olin jäänyt laivastani tuonne . Mutta laivana oli " Kanadan Viktory - tyyppinen siinä 2 kpi vesiputkikattilaa -vastakain ja höyrytyrpiini. Saattoi kulkea n 15-17
        Tuo oli Hollanderi , Kiinalainen täkkimiehistö , päälystö ja nenemiehistö Eurooppaisia .
        Kiinalaisilla oma ruokatouhu

        Samanlainen" Viktoria " upposi jouluna 1946 Yyttöössä . Olen nähnyt valokuvia tuon konehuoneesta , siis samalaivatyyppi.


    • mennyteipalaa

      Minun laivani oli S/S Titan Ruotsin lipun alla 1958 rasvari / lämmittäjänä . Meitä 3 - suomesta
      Hyvät muistot..

      • örebro

      • kunmennytpalaisi
        örebro kirjoitti:

        kuvioon


        http://www.photoship.co.uk/JAlbum Ships/Old Ships T/slides/Titan-01.jpg

        Tuo ei ole " minun " S/S Titan ( hyvä lava ) Saksalainen sukellusvenekonemestari Ciffinä , arvosti meitö Suomipoikia.


      • Seilori70

      • uniwercity

    • AB-seaman

      60-luvun alussa otin Göteborgissa ulosmaksun Broströmin m/s Sunnanlandista. Seuraavaksi otin jobin myös ruotsalaiseen m/t Kronoholmiin. Oli yks parhaita paatteja. Villillä linjalla pyörittiin palloa edessuntakasi. Yleensä lastattiin Arubassa, Maracaibo-lahdella ja Persian lahdella ja sitten mentiin milloin mihinkin. Siihen aikaan oli svenskeissä aika hyvät liksat ja lisät päälle. Tuli tankkilisää, ulko-Eurooppalisää jne. Sapuskat oli viimmesen päälle ja sattu vielä hyviä satamia joissa oli aikaa sauhuta. oli senverran iso barkko ettei sitä parissa päivässä lastattu eikä lossattu. 52 hengen miehistö, jossa muistaakseni jotain 15 eri kansallisuutta. Meitä oli mönsträtessä 2 härmäläistä. Pumppumies ja allekirjoittanut. Ei mitään isompia kähinöitä porukan kesken. Ne olivat niitä vanhoja hyviä aikoja.

      • ABC-VAASA

      • mbe320cdi

        Mitään iso se Sunnaland ollut. Normaalin kokoinen 8500 dwt


      • svenski...

    • könäriihanite

      Ehdottomasti paras M/T Pellos.
      Surkein oli joku laihian kolin ja koksin kanootti.

      • Anonyymi

        jatkuva täkin pesu jollei inerin nokea
        ni palmu


      • v....v......

        pellokses 75-79 jätettiin setubaliin norskeille


    • Raste

      tämä 60 luvulta oleva,oli muitakin hyviä mut laitan tämän parhaaksi.

      • kokki yt

        Omasta mielestäni aikasten hyvä ja hyvälinjainen potski oli vanha miitseppi Degerö sopevan kokoinen ja hyvät linjat yhtä soittoo melkein vuoden päivät jäi hyvät muistot


      • Eläkemesu

        Hyvä laiva oli se vanha Alpino, ja hyvät linjat silloin. Oli uloslähtö -69 Jouluaattona klo 16:00 Triestestä.
        Toivotan Hyvää Joulua kaikille vanhassa Alpinossa seilanneille ja muillekin entisille ja nykyisille merenkulkijoille.


      • ABC-VAASA

      • skäribo
        kokki yt kirjoitti:

        Omasta mielestäni aikasten hyvä ja hyvälinjainen potski oli vanha miitseppi Degerö sopevan kokoinen ja hyvät linjat yhtä soittoo melkein vuoden päivät jäi hyvät muistot

        Yhdyn kokki yt:hen.vanhassa Degerössä olin n.vuoden 65-66 .MM. 6kk Välimerellä,sekä reissu isoille järville
        Ponttooni luukut ja 2sen alaruuma jäähdytys ruumana


      • kokki-yt

      • ABC-VAASA

      • eläkkeellä

      • kokki yt

      • Raste
        Eläkemesu kirjoitti:

        Hyvä laiva oli se vanha Alpino, ja hyvät linjat silloin. Oli uloslähtö -69 Jouluaattona klo 16:00 Triestestä.
        Toivotan Hyvää Joulua kaikille vanhassa Alpinossa seilanneille ja muillekin entisille ja nykyisille merenkulkijoille.

        kuvia katselen, konepuolen Masi,Antsa, Jaska Kokolasta,dunkki nimi unohtunut,sähkö nimi unohtunut,
        puosu Vilho J Kokkolasta,Pertsa H matruusi,Taisia messitytttö,Pekka försti, matruusi Oulusta? jungmanni Pölli Porista.puolikas Keke Oulusta,

        Hyvää Joulua ja Uutta Vuotta !


      • nilkkukustaa
        Raste kirjoitti:

        kuvia katselen, konepuolen Masi,Antsa, Jaska Kokolasta,dunkki nimi unohtunut,sähkö nimi unohtunut,
        puosu Vilho J Kokkolasta,Pertsa H matruusi,Taisia messitytttö,Pekka försti, matruusi Oulusta? jungmanni Pölli Porista.puolikas Keke Oulusta,

        Hyvää Joulua ja Uutta Vuotta !

        Eikös tuosta Degeröstä ja sen matkasta tullut ohjelma telkusta? Vai muistanko väärin....
        Varmaan kahdeksan vuotta sitten...
        Löytyy kyllä videolta... mutta perskeles kun muuton jälkeen tavarat hiukan hukassa(eikä ole muutosta kun vuosi)...


      • skäribo
        nilkkukustaa kirjoitti:

        Eikös tuosta Degeröstä ja sen matkasta tullut ohjelma telkusta? Vai muistanko väärin....
        Varmaan kahdeksan vuotta sitten...
        Löytyy kyllä videolta... mutta perskeles kun muuton jälkeen tavarat hiukan hukassa(eikä ole muutosta kun vuosi)...

        Mikä ohjelman nimi olisi ollut.Löytyisikö kenties Ylen arkistoista.Muistan hämärästi nähneeni ohjelman, jossa haastateltiin ahvenanmaalaista poosua, ja konemestaria


      • Seilori70
        skäribo kirjoitti:

        Mikä ohjelman nimi olisi ollut.Löytyisikö kenties Ylen arkistoista.Muistan hämärästi nähneeni ohjelman, jossa haastateltiin ahvenanmaalaista poosua, ja konemestaria

        långa resa till möte.


      • nilkkukustaa
        Seilori70 kirjoitti:

        långa resa till möte.

        Juu... Siinä tosiaan tais olla paljon haastatteluja, ja olisikohan ollut että siinä loppuvaiheessa oli jonkinlainen kokoontuminen laivalla seilanneiden kesken.


      • solmu1
        nilkkukustaa kirjoitti:

        Juu... Siinä tosiaan tais olla paljon haastatteluja, ja olisikohan ollut että siinä loppuvaiheessa oli jonkinlainen kokoontuminen laivalla seilanneiden kesken.

        s/s CONTIINA , sekä vanha s/m OUTOKUMPU


      • kongååå

      • solmu1

      • nilkkukustaa
        solmu1 kirjoitti:

        komeekuva, siitä s/s Contiina kuvaa ei löydy,kotipaikka Helsinki.

        Suomalaiset rahtilaivat 1960-1969... Hannu Vapalahti

        Kyseisestä opuksesta löytyy kuva Continasta, laivan ollessa satamassa.


      • skäribo
        nilkkukustaa kirjoitti:

        Suomalaiset rahtilaivat 1960-1969... Hannu Vapalahti

        Kyseisestä opuksesta löytyy kuva Continasta, laivan ollessa satamassa.

        Olisi vanha autolautta ss.Viking rak -24 Kääntöpöytä keulassa, h-a sisään tyyrpuurin puolelta ja paapuurista ulos.Isot autot avo taivaan alla.perät vedettiin lavetilla ja vinssillä paikoilleen.


      • kongååå
        skäribo kirjoitti:

        Olisi vanha autolautta ss.Viking rak -24 Kääntöpöytä keulassa, h-a sisään tyyrpuurin puolelta ja paapuurista ulos.Isot autot avo taivaan alla.perät vedettiin lavetilla ja vinssillä paikoilleen.

        kummoinen kait kelpaa


        http://kauppalaiva.nba.fi/image.php?id=131&lang=fi


      • kongååå

      • solmu1

      • karhulastapäin
        solmu1 kirjoitti:

        Kiitos vastauksista ja kuvasta, seilasin kyseisissä laivoissa puolikkaana,
        Vielä mistä sitä laivakirjaa saa tilattua?

        Vapalahti Hannu----Judicor oy


      • solmu1
        karhulastapäin kirjoitti:

        Vapalahti Hannu----Judicor oy

        kiitos tiedosta,ter; sinne karhulaanpäin!


      • nardomarinero
        solmu1 kirjoitti:

        kiitos tiedosta,ter; sinne karhulaanpäin!

        Aika vaikee verrata, lähestulkoon kaikissa oli jotain hyvää, porukka, linja tms. yksi hyvä oli m,s Finnmill. oli timeseerattu norskeille vuoden ajaksi -70-71. Nimi vaihdettiin Concordia Finn:iksi. Ajettiin jenkkeistä välimerelle.


      • kongååå

      • kokki yt
        nilkkukustaa kirjoitti:

        Juu... Siinä tosiaan tais olla paljon haastatteluja, ja olisikohan ollut että siinä loppuvaiheessa oli jonkinlainen kokoontuminen laivalla seilanneiden kesken.

        Joo mullakin semmottinen muistikuva et joku doku tosta tuli nappi kymmenen vuotta sit silloin tais koko poppoo olle kongolaisii ,mun aikana 72-73 oli suurin osa mantereelta .Pitänee ruveta kaiveleen jos jostain löytyis koko filmi olikohan Fstv tuotantoo .
        Hyvää uutta vuotta kaikille



      • kongåå
        nardomarinero kirjoitti:

        Loistava kuva vanhasta Millistä, mistä löysit? Taisi olla jonkun eteläamerikkalaisen lipun alla tolla nimellä.

        Vaan italiaano


      • kongååå

      • nilkkukustaa
        kokki yt kirjoitti:

        Joo mullakin semmottinen muistikuva et joku doku tosta tuli nappi kymmenen vuotta sit silloin tais koko poppoo olle kongolaisii ,mun aikana 72-73 oli suurin osa mantereelta .Pitänee ruveta kaiveleen jos jostain löytyis koko filmi olikohan Fstv tuotantoo .
        Hyvää uutta vuotta kaikille

        Jep. Minullakin kyseinen pätkä kyllä löytyy... mutta taitaa olla velimiähellä Lpr:ssa muutettavana dvd muotoon...


      • skäribo
        nilkkukustaa kirjoitti:

        Jep. Minullakin kyseinen pätkä kyllä löytyy... mutta taitaa olla velimiähellä Lpr:ssa muutettavana dvd muotoon...

        jos löytyy Dvd,olisi kova hinku saada sellainen.Kamera kuvia kun ei juurikaan ole siitä ajalta.
        Viestittelin Yleen arkistoon mahdollisesta ohjelmasta, mutta mitään ei ole kuulunut


      • kokki yt
        skäribo kirjoitti:

        jos löytyy Dvd,olisi kova hinku saada sellainen.Kamera kuvia kun ei juurikaan ole siitä ajalta.
        Viestittelin Yleen arkistoon mahdollisesta ohjelmasta, mutta mitään ei ole kuulunut

        Joo ilmineeraa vaik tälle palstalle jos satut löytään ...Pitänee ruveta harjoitteleen skannausta ja kuvan lähettämistä mul on jotain kuvii Degerön ajoilta 72-73 oli siihen aikaan hyvät reissut yhel törnil kaik maanosat ja vielä kunnon satamas olo ajat päälle .
        Hyvää uutta vuotta kaikille


      • nilkkukustaa
        kokki yt kirjoitti:

        Joo ilmineeraa vaik tälle palstalle jos satut löytään ...Pitänee ruveta harjoitteleen skannausta ja kuvan lähettämistä mul on jotain kuvii Degerön ajoilta 72-73 oli siihen aikaan hyvät reissut yhel törnil kaik maanosat ja vielä kunnon satamas olo ajat päälle .
        Hyvää uutta vuotta kaikille

        Täytyy alkaa todenteolla ettimään tuota pätkää... olen satavarma, että se kyllä löytyy.


      • Old man Joe
        nilkkukustaa kirjoitti:

        Täytyy alkaa todenteolla ettimään tuota pätkää... olen satavarma, että se kyllä löytyy.

        Kyselit että koska olin Fennialla ja Borealla,Fennialla 1974,88-89 ja Borealla kesä 79
        kummallakin talouspuolella kuten monessa muussa ruottinlaivalla.


      • skäribo
        nilkkukustaa kirjoitti:

        Täytyy alkaa todenteolla ettimään tuota pätkää... olen satavarma, että se kyllä löytyy.

        nilkkukustaalle/ kokkiyt/ ym.Selvittelin ohjelmaa"Lång resa till mötet"Ylestä, ja sain vastaukseksi, ettei löydy heiltä. Vierasta tuotantoa,joten dementiaa on odoteltava,(tulee nuoruus paremmin mieleen)


      • nilkkukustaa
        skäribo kirjoitti:

        nilkkukustaalle/ kokkiyt/ ym.Selvittelin ohjelmaa"Lång resa till mötet"Ylestä, ja sain vastaukseksi, ettei löydy heiltä. Vierasta tuotantoa,joten dementiaa on odoteltava,(tulee nuoruus paremmin mieleen)

        Olisko ollu Merimiehen tytär-niminen pätkä tai joku vastaava???
        Hitto... Kasetti on jossain veljeni varastossa, ja saan sen varmaan vasta maaliskuussa.
        Mutta täytyy vielä viikonloppuna tarkastaa nämä kasetit, mitä minulla on kotona... jos vaikka se siellä jossain välissä olisi.


      • nilkkukustaa
        nilkkukustaa kirjoitti:

        Olisko ollu Merimiehen tytär-niminen pätkä tai joku vastaava???
        Hitto... Kasetti on jossain veljeni varastossa, ja saan sen varmaan vasta maaliskuussa.
        Mutta täytyy vielä viikonloppuna tarkastaa nämä kasetit, mitä minulla on kotona... jos vaikka se siellä jossain välissä olisi.

        Noniin... ystävät hyvät. Nyt löysin tuon Degerö pätkän, joka oli kuin olikin nimeltään "Lång resa till möte". Sain sen juuri poltettua dvd:lle.


      • parapsyko
        solmu1 kirjoitti:

        s/s CONTIINA , sekä vanha s/m OUTOKUMPU

        Meinaatko sitä -58 rakennettua Outokumpua? Olin joskus 70-luv ½-välissä siinä.Oululainen miehistö pääosin.Poosuna Oravan Paavo,kipparina Seppälä..Heh kutsuttiiin alusta myös liikanimellä:"Vodkakumpu"..Sen takia ulosvientiin sain vain pullon-pari vodkaa,whiskyä,Konjamiinia ym rajattomasti....


      • snadi stadi
        kokki yt kirjoitti:

        Joo ilmineeraa vaik tälle palstalle jos satut löytään ...Pitänee ruveta harjoitteleen skannausta ja kuvan lähettämistä mul on jotain kuvii Degerön ajoilta 72-73 oli siihen aikaan hyvät reissut yhel törnil kaik maanosat ja vielä kunnon satamas olo ajat päälle .
        Hyvää uutta vuotta kaikille

        oltiin lähdössä ulos Limassolista ja kakkonen sano et mene konehuoneeseen ,kun on sun vahti.Olin niin jurrissa että tipuin suoraa konetäkiltä alakertaan ja heräsin sairaalassa.Tsirrakuskit oli pölliny kellonkin kun meinas,et eitää enää tarvi sitä.Siitäkin selvittiin ja lentäen himaan.


      • Atomi
        skäribo kirjoitti:

        Olisi vanha autolautta ss.Viking rak -24 Kääntöpöytä keulassa, h-a sisään tyyrpuurin puolelta ja paapuurista ulos.Isot autot avo taivaan alla.perät vedettiin lavetilla ja vinssillä paikoilleen.

        Olin vanhassa Vikingissä vuosina 1969-70.Nostalginen vanha pasiseeriEntä sinä,olitko samaan aikaan?


        Pönttölaiva Mt Jennyssä oli hyvä fiilis


    • KapteeniMeri

      Kuivalastilaiva: Orion (vanha ja musta)
      Tankkilaiva: Mini
      Irtolastilaiva: Tivano
      Autolautta: Finlandia (60-luvun malli)

      • olkaa hyvättttt

      • Pulpskippiläinen

      • nilkkukustaa
        Pulpskippiläinen kirjoitti:

        Oli disco. - Jopa unioni kävi kattomassa miten DISCO voi toimia
        tankkilaivassa. - Hyvin toimi. Oli nättejä tyttäriä kymmenkunta,
        siistiä ja töitä vaikka kuinka. Korkea staili. Hyvät ruoat.
        Bisnestä vaikka kuinka kun ulosvientiä oli rajattomasti. Ja
        arvatkaa kuka kipparina: Timo K.J. Herra päällikkö!!!!!!

        skäribo ja kokki yt ja kumppanit!
        Nyt löysin sen degerö pätkän ja polttelin dvd:lle... toivottavasti onnistui...
        Että ainakin minulta löytyy siis tuo kyseinen pätkä.


      • :-)

      • skäribo
        nilkkukustaa kirjoitti:

        skäribo ja kokki yt ja kumppanit!
        Nyt löysin sen degerö pätkän ja polttelin dvd:lle... toivottavasti onnistui...
        Että ainakin minulta löytyy siis tuo kyseinen pätkä.

        Osoitteesta tipe at merimieskuvia.net löytyy minun s-postiosoitteeni. Hän tietää nim.merkkini. Katsotaan kuinka edetään


      • Eläkeukkeli
        skäribo kirjoitti:

        Osoitteesta tipe at merimieskuvia.net löytyy minun s-postiosoitteeni. Hän tietää nim.merkkini. Katsotaan kuinka edetään

        Itselläni paras laiva oli varmasti Degerön sisaralus Eckerö,jossa olin puolikkaana 74-75 n 9kk ajettiin Gufletin laskuun Kuubasta.


      • tämänäinollen

      • maanrapu
        Eläkeukkeli kirjoitti:

        Itselläni paras laiva oli varmasti Degerön sisaralus Eckerö,jossa olin puolikkaana 74-75 n 9kk ajettiin Gufletin laskuun Kuubasta.

        Samma här, linja tosin ei silloin ollut kovin kaksinen, Skandinavia- USA, aluksi FOA:n ja myöhemmin Thordenin lasteja, - 60 luvun alussa. IsoKotka oli viimeinen pursimies minun aikana, ei vain ole palstalla sattunut nimeään silmääni, vaikka oli siihen aikaan kohtalaisen kuuluisa seilori.


      • maanrapu

        asian vierestä, mutta uudempi ORION ja ECKERÖ / DEGERÖ lienee rakennettu samoilla piirustuksilla, ja oliko FÅA:lla vielä toinenkin samanlainen? SIRIUS?


      • lättmatros
        Eläkeukkeli kirjoitti:

        Itselläni paras laiva oli varmasti Degerön sisaralus Eckerö,jossa olin puolikkaana 74-75 n 9kk ajettiin Gufletin laskuun Kuubasta.

        Moi.
        Oltiinkohan samaan aikaan. Olin itse myös puolikkaana ja paras seilaamani laiva.


    • 1980 .. 1985

      Olen tätä palstaa seurannut , harkinnut . Viimein sain " harkittua " yhteisen mielipiteeni : 25 laivaa 15 vuoden aikana ( T/T Jurmo paras laivani )

      • :-)

        On vieläkin edesmennyt M/s Tramontana.....osa sydäntäni jäi Mauritiukselle :)


      • kokki-yt
        :-) kirjoitti:

        On vieläkin edesmennyt M/s Tramontana.....osa sydäntäni jäi Mauritiukselle :)

        Hyvin on vaikeeta valita juuri sitä parasta 29 vuotta mahtuu jokunen potski ,,mut eka laiva on aina eka siis järjestys RUOSTERUUSU (White Rose) tosta potskista ei tartte sen enempää ,,sit toinen eli kakkonen DEGERÖ (se vanhempi )todella villi linja ,,ja kolmosena pikku potski Godby shippingin M/ s Miniland (se vanhin ) todella pieni nappi tuhat tonninen puomipaatti jos jengi hitsautui aidosti yhteen pienis tilois 8 ukkoo kuukaus tolkulla niin sanotulla itä ja pohjanmeren villillä linjalla omalla laillaa hauskaa puurtamista ja erittäin hyvä staili ja smuklaus hommat pelas ,.Jokunen pönttölaiva siin sivus omaa luokkaansa hulluudessa Lunkun Lancink jäänyt mieleen erittäin skitson porukan takia tankkipöpiyden tyyssija oli lähellä ettei tauti tarttunut ,,
        Muista ei sen ihmempii muitoja työtä työtä ,,,,lomaa lomaa ,,,


      • KAISETÄMÄ ON
        kokki-yt kirjoitti:

        Hyvin on vaikeeta valita juuri sitä parasta 29 vuotta mahtuu jokunen potski ,,mut eka laiva on aina eka siis järjestys RUOSTERUUSU (White Rose) tosta potskista ei tartte sen enempää ,,sit toinen eli kakkonen DEGERÖ (se vanhempi )todella villi linja ,,ja kolmosena pikku potski Godby shippingin M/ s Miniland (se vanhin ) todella pieni nappi tuhat tonninen puomipaatti jos jengi hitsautui aidosti yhteen pienis tilois 8 ukkoo kuukaus tolkulla niin sanotulla itä ja pohjanmeren villillä linjalla omalla laillaa hauskaa puurtamista ja erittäin hyvä staili ja smuklaus hommat pelas ,.Jokunen pönttölaiva siin sivus omaa luokkaansa hulluudessa Lunkun Lancink jäänyt mieleen erittäin skitson porukan takia tankkipöpiyden tyyssija oli lähellä ettei tauti tarttunut ,,
        Muista ei sen ihmempii muitoja työtä työtä ,,,,lomaa lomaa ,,,

        http://www.aijaa.com/v.php?i=6644393.jpg


      • kokki-yt
        KAISETÄMÄ ON kirjoitti:

        http://www.aijaa.com/v.php?i=6644393.jpg

        Joo toi se ,olin tos päällä silloin kun toi lommo tuli keulaan ajettiin tanskan suntis kolari sumus yhen sakemannin kans päästtin pikkasen lepään köpikseen ei siin pahempaa syyllisyyskysymys piti ratkoo


      • täkkäri
        kokki-yt kirjoitti:

        Joo toi se ,olin tos päällä silloin kun toi lommo tuli keulaan ajettiin tanskan suntis kolari sumus yhen sakemannin kans päästtin pikkasen lepään köpikseen ei siin pahempaa syyllisyyskysymys piti ratkoo

        ms outokumpu 1979-1981


    • Suomen kauppalaivaston kaikkien aikojen paras laiva on ehdottomasti ms White Rose.

      • .......

        Vanha autolautta GTS Finnjet

        Nykyinen autolautta Silja Europa

        Risteilijä Oasis of the seas & Allure of the seas

        Höyrylaiva -

        Rahtilaiva -


      • pukkiäijä
        ....... kirjoitti:

        Vanha autolautta GTS Finnjet

        Nykyinen autolautta Silja Europa

        Risteilijä Oasis of the seas & Allure of the seas

        Höyrylaiva -

        Rahtilaiva -

        eikä mikään lautta, siis LAIVA


    • horridus

      Eiköhän kysymys kuuluisi että missä laivassa oli paras porukka? Eh?

      • rolling

        mielestäni on täysin oikein...Tottahan toki on niin, että hyvä porukka laivassa ehdottomasi vaikuttaa viihtyvyyten ja kaikkeen muuhunkin. On kuitenkin paljon muita tekijöitä kuten: laiva itsessään, liikennöinti alue, varustamon henkilöstöpolitiikka etc. Niin hassulta kuin kuulostaakin, niin yksi parhaista työpaikoistani on ollut Mega-Motti, ettei vaan olisi jopa paras..! Rauhallista Joulua ja onnekasta alkavaa vuotta kaikille skönäreille!


    • mun mielipide

      vanha autolautta viking line rosella

      nykyinen autolautta viking line mariella

      risteiliä cinderella

      höyrylaiva

      rahtilaiva

      itämeren paras laiva on viking line mariella

    • :-)

      Paras laiva on tietysti se jonka satamassa sai parhaimmat panot :)

    • Oscar d´francois

      Sigyn on paras.Muistan kun 1929 saavuin sen kyydissä poriin.Kyllä oli mukavaa ja naista oli tarjolla,huh huh.

      1930 Olin mukana,kun kävimme nigeriassa,mukana oli myös puosu pete.Oli vallan mainiota aikaa.Atlantti ylitettiin 1931,voi pojat kun te tietäisitte,veimme virolaisia tanssijoita los angelesiin,oli paikat kolme viikkoa pehmeinä sellasta kyytiä saatiin.

      Ei muuta kuin merille nykynulikat,meri koulii teistä miehiä.

      Suomeen jäin asumaan,kun täällä oli parasta mitä miehelle saattoi olla.Edes ranskan paratiisi livee ei vedä vertoja tälle.

    • oikkis !

      taas juntit sekottaa laivat ja matkustajaalukset

    • Even keel

      Reilun kolmenkymmenen vuoden kokemuksella sanoisin,että paras laiva oli se edellinen laiva

    • :-)

      Pars laiva on se josta jäin maihin !

    • :-)

      Ja kaikki laivojen porukat opettivat mulle sitä elämän viisautta :D

    • etelän seilori

      paras esso nordica ja esso flame

      • Peksi, ex-sähkö

        Paras ehdottomasti Effoan Aldebaran, 81-83, loistava linja, Kanada-Japani (Korea) -Uusi Seelanti, loistavaa porukkaa, Vitikainen, Kurjen Pekka, Keltalahden Osku, Muurikainen, Titu, Sipilän Topi, Salosen Saku, Pekosen Paavali, Gusse, ja keitä kaikkia meitä olikaan, "parhaat" viihtyi laivalla toista vuotta yhtäkyytiä...Ei tuntunut AL:n Santokset ja Rosariot tuon jälkeen yhtään miltään...


    • jnqqqqquu

      Vanha autolautta- m/s Rosella

      Nykyinen autolautta- m/s Silja Serenade & m/s Silja Symphony

      Risteilijä- m/s Allure of the Seas

    • vaippari

      Virolaiselta merimieheltä kysyttiin hänen maksettuaan ulos jostakin laivasta, oliko se hyvä laiva. Hän vastasi jotenkin näin:"Ka laiva hyvä, laiva ei virka mittään. Huono syökki, vittumaiset ofitzerit."

    • mbe320cdi

      Noi pasiseerit on kaikki samanlaisia helistimiä!!!

    • geikola

      Kaikkein paras "laiva" oli kuunari Koivisto. Siellä ei tarvinnut mitään tehdä ja tilat olivat upeat, pieteetiillä rakennetut. Olipahan upea kokemus kunnes "porinpirut" upottivat ainutlaatuisen, upeasti sisutetun kuunarin. Voi harmi!

    • :DD

      no sitä vaa et se on silja symphony

      • ikää 17 v

        Ooksä muissa ollukkaan?


    • Ei epäilystäkään

      Ilman muuta the best was ms Aurora

    • snadi stadi

      Ms Visa Helppo duuni koneessa:si istua melkein koko vahdin ajan jääkaapin vieressä ja dokata kylmiä juomia.

    • :-)

      On aikoja sitten romutettu Gadani Beachillä.- OGZB :-*

    • saispa takasin

      Aurora ja Atlanta, mahtava linja,hyvä jengi

      • poosu RF

        Oikeassa olet,,,,saispa mennä ajassa takaisin ja seilata vielä Atlantalla muutaman reissun. poosu RF


      • Raum

        Lisätään vielä Kronoborg


    • Tietty!

      Tietty kuunari Koivisto ja troolari Lenax.

      Mistä muista hinkaloista on väännetty yhtä paljon paskajuttuja.

    • Kilo paskaa

      Mt Neste. Maailman ehdoton ykkönen. Henkilökunta on todella huippuunsa viritetty ja asiansa osaavaa kaikilla osastoilla.

    • laivafanittaja

      Vanha autolautta-GTS Finnjet

      Nykyinen autolautta-M/S Mariella

      Risteilijä-M/S AIDAstella

      Höyrylaiva-S/S Bore

      Rahtilaiva-M/S Borden

    • Peetuvaan

      Vuodesta 1974 lähtien FOA :nMS/ INARI ,Eteläsuomen laiva MS/Malmi, Finnlines MS/LISA ja taas M7S MALMI Vuonna -76 Algotin MT FANNY joka oli ylösmakaamassa Espanjassa Vigo:n edustalla ja sain monoa siitä Sitte oli intti välissä ,ja sen jölkeen Nesteen M/T TERVI ,M/S Kare ja viimeiseksi TYYSTERNIEMI siirryin Jäänmurtajiin ja mittausaluksiin Merenkulkuhallitukselle .

      Kaikissa laivoissa oli hyvät ja huonot puolet, mutta FANNY oli hengeltään paskin eikä siinä ollut edes täyttä miehistöä ,koska öljykriisin aikaan ei ollu paljon rahtia.

    • Jessussentää

      Ylivoimaisesti paras on ollut Noaan Arkki

      • peetuvaan

        Taidat olla aika iäkäs kaveri


    • Skånepåg

      Vuosien mittaan voi tietysti mieli muuttua.- Oliskohan sittenkin v.-77 ja M/s Pampero olllut sitä kulta aikaa? Svante kipparina ja Laitiskat messissä :-* no problems with crew :*

      • Skånepåg

        Hyvät Joulut "Aku" sinne Kotkaan,tavattiin Nilsun risteilyllä, oltiin Pamperossa 1977 :-*


    • matruusiBablo

      M/S suomenlinna yks reissu matruusina lokakuu 69v. oli merimiesurani rankin töijäys suokissa, meni kaikki mehut , ulosmaksu kauppatorilla ja ulosmaksun kanssa suoraan salveen!!

    • Skånepåg

      Noh, näin vuosien jälkeen tuntuu vielä M/T Tramontana matkalla Antverpeen- Tandjung Uban olleen mun paras laiva.- Sen parempaa porukka ei varmasti löydy, tai sitten M/S Pamperossa 1977 :-* Hyvää Vuoden jatkoa teille :-*

    • täkkäri

      Finskillä v. 1974-1986. 70-luvulla AGS:llä oli miehistön puolesta Finnmaid paras ja Trolleholm ell Finneagle paskin. Vuosina -78,-79 Finntimberissä oli myös hyvä remppa, eikä linjoissakaan ollut valittamista. Nykyään ei ole oikeen mitään, mitä kehua. Kyyläystä ja ämmien tulo täkille oli niitä lopun aikoja. Maidin "Turha-Toivo" oli poosuna todellinen skönö ja maailman mies. Pisti nyk. Kotkan satamakapteenin, nais-"Suatanan" Houstonissa yytsikkiin satamassa eli pois jaloista. Nuo puomibargot olivat työlaivoja, mutta kun miehistö ja uffaritkin olivat rentoja ammattilaisia ja heh, "kauppiaita", niin niissä oli hyvä meininki. Timberi kraanoineen oli myös hyvä, kiitos miehistön ja uffarien. Kipparina Kuljun Lasse vielä, niin kaikki olivat kuin kotonaan. Räkänokkia ei juuri ollut, tosin eivät olisi viihtyneetkään. Trolleholmissa, myöhemmin Finneaglessa (ja/tai toisin päin)oli Nahkapää kipparina ja förstinä Karanko, joten siitä jo tietää, mitä oli seilata täkillä kun poosunakin oli savolainen "Eikka". Henki oli perseestä verrattuna muihin AGS:n barkkoihin. Arrow ja Maid olivat toista maata. -80 luvulla loppu sit jo se viimeinenkin "romantiikka". Onneksi ehdin nähdä niitä viimeisiä hyviä aikoja vielä.

    • Borgåmotori

      Tulipa M/t Taifun mieleen, Amuai Bay 16/7 -76.- Sain tippurin Maria tytöltä ja puolikas sai naida vanhaa hampaatonta tätiä aivan ilmatteks :D

    • Skånepåg

      Tiedä häntä, mutta Tampicossa Meltemissä oli tuplahäät 4/10-1978, Maria& Laura :-*,Je ne regrette rien :)

    • Rönnerdahl

      Oliskohan Nielsen VI ?????? Home again cross the sea.-

    • parei

      Kumpi on parempi, yö vai päivä? Tai: kumpi poljin on fillarissa tärkeempi, vasen vai oikea... eestä vai takkoo kattoen?? Yhtä tuloksekkaita väittelyaiheita kännissä kuin tämä sivu.

      • yxs

        Yksi ensimmäisiä älyllisiä kommentteja "parei". Kiitos.

        Mutta, kun olemme monesti todella ajattelullisesti vajaita, niin ei voi mitään.

        Luulisi merenkulusta löytyvän mahtaviakin jutustelun aiheita. Toisilla palstoilla niitä saattaa olla? Täällä vain joskus.

        ....


    • nuhap

      mt pansio oli ruostetta ja torakoita

      • yötönyöjapimeäpäivä

        Ovatko nämä jutut tästä aiheesta jotain provon tyyppisiä? Todennäköisemmin hiukan vajaalla älyllisellä annilla varustettujen ihmisten jouten kirjoittamia. Tuskinpa keskiverto merimies sentään näin hölmöjä kirjoittelisi.

        Jonkun toisen kysymys onko yö parempi kuin päivä? Tätä tasoa aihe todellakin on.

        Valitan


      • Akirja

        Vali vali, mutta kyllä yö aina päivän voittaa :*, tai nii ku lappalainen sano "om vintern fiskar vi int" :D


    • Kouvola_

      Pallas 75-76

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1535
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1107
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1006
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      674
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe