Bi-seksuaalisuus parisuhteessa
moi!
Mun poikaystävä koki olevansa homo lähes koko elämänsä ennen kun se muutama vuosi (tai vähän sitä ennen jo) tapasi minut. Suhteemme on ollut todella hyvä, vaikka olen tiennyt poikaystäväni pitävän myös miehistä. Olemme keskustelleet asiasta, ja miettineet voisiko poikaystäväni välillä tavata muita miehiä. En halunnut estää ja sitten poikaystäväni vietti yön toisen mihen kanssa.
Huomasin, ettei se ollutkaan minulle helppoa ja minulle nousi monia pelkoja pintaan. Mitä jos hän rakastuukin johonkin mieheen?Mitä muut ihmiset ajattelevat tästä? Mutta rakastamme toisiamme todella paljon ja suhteemme on aivan mahtava ja olemme toisillemme maailman tärkeimpiä. Poikaystäväni haluaisi olla vain minun kanssa, mutta kokee, että hän tukahduttaa itsensä, jos ei voi toteuttaa silloin tällöin bi-puoltaan. Hän itse kärsii asiasta, eikä ikinä haluaisi loukata minua. Ymmärrän häntä sillä koen itsekin, että voisin olla toisen naisen kanssa. Haluni ei vain ole niin voimakas kun poikaystäväni.
Onko se siis minulta pois jos hän silloin tällöin tapailee muita miehiä ja kertoo minulle asiasta. Tiedän, että hän on asiasta minulle rehellinen.
poikaystävä bi
8
1398
Vastaukset
- eino h
Sanon että rehellisyys on kaiken a ja o. Kun poikaystäväsi kertoo sulle rehellisesti tapaamisistaan niin uskon että sinäkään et menetä mitään, vaan päinvastoin se tuo vain teidän suhteeseen syvyyttä. Itsellä on vähän vastaavanlainen tilanne ja olen kokenut että kun oon sinut itseni kans niin parisuhteessa on aivan erilailla potkua ja latausta. Ymmärrän että pelkoja se saattaa herättää sinussa mutta keskustelemalla pelotkin hälvenee. Ja täytyy sanoa että sinä olet hieno ihminen kun olet näin hyväksynyt poikaystäväsi bi-puolen, sinunlaisiasi ei kasva joka oksalla.
- kissakoo
moi! Kiitos kannustavasta viestistäsi.
Haluaisitko kertoa omasta kokemuksestasi enemmän?
Uskon, että tämä on monen ihmisen parisuhteessa olemassa, mutta aika vaikea aihe puhua. Itse olen tosi avoin, mutta huomaan, että tästä asiasta ei ole niin helppo puhua muille ihmisille. Jotenkin pelkää, että ne tuomitsee. Mutta sehän vain kumpuaa omasta pelosta, siitä, että ei tiedä hyväksyykö itse sen tilanteen. Mielen tasolla hyväksyn,mutta tunnetasolla käyn myrskyä. kuitenkin haluan pystyä tähän,koska en voi rajoittaa rakkaani elämää. Emme omista toisia ihmisiä. - eino h
kissakoo kirjoitti:
moi! Kiitos kannustavasta viestistäsi.
Haluaisitko kertoa omasta kokemuksestasi enemmän?
Uskon, että tämä on monen ihmisen parisuhteessa olemassa, mutta aika vaikea aihe puhua. Itse olen tosi avoin, mutta huomaan, että tästä asiasta ei ole niin helppo puhua muille ihmisille. Jotenkin pelkää, että ne tuomitsee. Mutta sehän vain kumpuaa omasta pelosta, siitä, että ei tiedä hyväksyykö itse sen tilanteen. Mielen tasolla hyväksyn,mutta tunnetasolla käyn myrskyä. kuitenkin haluan pystyä tähän,koska en voi rajoittaa rakkaani elämää. Emme omista toisia ihmisiä.Moi!
Kyllähän minä voisin kertoa omasta tilanteestani lisää ja samalla sinäkin saisit kertoa tunteistasi. Ajattelitko sähköpostia vai tätä palstaa? Itselläni on sellainen kokemus että pääsin sinuksi itseni kanssa juuri keskustelemalla sähköpostin välityksellä. Keskustelu kumppani oli minulle aikaisemmin tuntematon mutta nykyään olemme hyvät ystävät. - kissakoo
eino h kirjoitti:
Moi!
Kyllähän minä voisin kertoa omasta tilanteestani lisää ja samalla sinäkin saisit kertoa tunteistasi. Ajattelitko sähköpostia vai tätä palstaa? Itselläni on sellainen kokemus että pääsin sinuksi itseni kanssa juuri keskustelemalla sähköpostin välityksellä. Keskustelu kumppani oli minulle aikaisemmin tuntematon mutta nykyään olemme hyvät ystävät.juu,voidaan keskustella s-postissa. en vain tiedä miten antaa s-posti osoitteeni, kun en halua kaikkien sitä saavan. mites se toimis?
- eino h
kissakoo kirjoitti:
juu,voidaan keskustella s-postissa. en vain tiedä miten antaa s-posti osoitteeni, kun en halua kaikkien sitä saavan. mites se toimis?
tässäpä osoite, saa tähän muutkin kirjoitella
[email protected]
- bit
Et halua tukahduttaa rakkaimpasi tarpeita. Hyvä. Vaikuttaa siltä, että välität hänestä ihan oikeasti. Monet eivät koska voi tajuta ettei rakkaus tarkoita omistamista - sinä olet sen ymmärtänyt, mistä onnittelut.
Jos joskus pelottaa, se kannattaa pukea sanoiksi. Rehellisyydessä ei ole koskaan mitään väärää, eikä kukaan saisi siitä loukkaantua. Jos myös poikaystäväsi rakastaa ja kunnioittaa sinua kuten sinä häntä, niin varmasti hän ottaa tunteesi huomioon tarvittaessa myös käytännön toimissaan, kun kuitenkin tietää ettet loppujen lopuksi kiellä häntä toteuttamasta itseään. Epävarmuuden iskiessä voit lohduttautua myös sillä tiedolla, että sinussa on pakko olla jotain todella erityistä, kun poikaystäväsi oli tunnustettava ettei olekaan umpihomo tavattuaan sinut!
Se, että pelkää kumppaninsa rakastuvan toiseen, lienee yleistä kaikenlaisissa parisuhteissa. Minä olen yrittänyt opettaa itselleni, että jos joku ei halua olla kanssani, ei minunkaan ole mielekästä roikkua hänessä; jos taas joku haluaa olla lähelläni, hän pysynee siinä ilman sovittuja sitoumuksiakin.
Ihan terveellä pohjalla teidän juttunne tuntuu olevan, ja jos teistä vaikuttaa siltä että sujuu, niin silloin asia on niin! Elät elämäsi aivan itse, joten on turha miettiä, mitä muut siitä ajattelevat. Joku sopii toisille muttei toisille, eikä kenelläkään ole oikeutta tuomita muita vain siitä syystä, etteivät näiden elämäntavat sovi yksiin omien kanssa. Näennäisesti voi olla helpointa elää mahdollisimman normatiivista ja yleisesti hyväksyttyä elämää, mutta oikea onellisuus saattaa olla kaukana, jos joutuu pakottamaan itsensä - tai rakkaansa - liian ahtaaseen rooliin.
Jatkakaa omalla polullanne. Paljon onnea matkaan (: - maahinen:)
jutun jonka minä raapustin kun tuntuu että hänellä voisi olla samanlaisia kokemuksia
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000019&conference=706&posting=22000000033356887 - pikku-kata
Tuo on just sama asia ku jos heteropari kysyis toisiltaan saavatko käydä nusasemassa välillä muitakin. Ei se bi:nä oleminen ole mikään etuoikeus että saa käydä MUITA NUSSIMASSA. Samallalailla minäki voisin ukolleni sanoa että saankos käydä jotain toista miestä nussimassa, kun muuten tukahdun.
Noh, pareja on erilaisia, mutta minä en tuota hyväksyis vaikka mies olis kuinka bi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k1544025On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole412450Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742427Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732322Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.512092Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl221816Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma801653- 801590
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?721142Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?581111