Kaarinan

arvauskeskus

Mitä se Kaarinan entisen evakkokarjalaisen kunnanjohtan poika siellä arvauskeskuksessa huutaa ja häiriköi, hoitsutkin kuulema pelkäävät.

23

1423

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toki

      Varsinkin mielenterveyspuoli on täysin vinksahtanutta porukkaa. Huomaa, että kaikki ihmisoikeusartiklat ja pykälät on jäänyt lukematta koskien mm. ihmisen yksityisyyttä ja perhe-elämää, johon viranomainen ei saisi puuttua ilman lakiin perustuvaa syytä. Äkkiäkös Kaarinassa kirjoitetaan om laki ja ihmisoikeusartiklat uudestaan.

      Onkohan "Tuomolta" jäänyt toimittamatta oma porukka hoitoon?

      • huumataan

        Kaarinan terveyskeswkuksessa huumataan vanhuksia, jotta nämä olisi helpompi käsitellä.

        Virkeästä ja terävä-älyisestä vanhuksesta tehdään kuukaudessa dementikko lääkkeillä.


      • nykyään
        huumataan kirjoitti:

        Kaarinan terveyskeswkuksessa huumataan vanhuksia, jotta nämä olisi helpompi käsitellä.

        Virkeästä ja terävä-älyisestä vanhuksesta tehdään kuukaudessa dementikko lääkkeillä.

        hoidetaan melk. joka paikassa että saavat olla rauhassa työpaikallaan ja pääsevät helpommalla kun kaikki koisaavat kiltisti kokoajan. Jotensakin törkeätä tuo lääkkeiden ylibuukkaus, joka lääkärikin lyö ihmisille mielellään uuden reseptin kouraan, siitä saa sitä provikkaa katsos.


      • vanhuksia
        nykyään kirjoitti:

        hoidetaan melk. joka paikassa että saavat olla rauhassa työpaikallaan ja pääsevät helpommalla kun kaikki koisaavat kiltisti kokoajan. Jotensakin törkeätä tuo lääkkeiden ylibuukkaus, joka lääkärikin lyö ihmisille mielellään uuden reseptin kouraan, siitä saa sitä provikkaa katsos.

        Kaarinan vanhustenosastolla. Lääkärit yrittävät tilastoja kaunistellakseen estää omaisia tekemästä kuolleille ruumiinavausta.

        Kuolemat yritetään saada näyttämään luonnolliselta.

        Norovirus iskee, kun potilaisiin pumpataan liikaa antibiotteja.

        http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/oikea/id83943.html

        http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Useita kymmeniä kuollut ärhäkkään suolistobakteeriin/1135234423294

        http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/oikea/id83927.html


      • melkein suunnitellulta
        vanhuksia kirjoitti:

        Kaarinan vanhustenosastolla. Lääkärit yrittävät tilastoja kaunistellakseen estää omaisia tekemästä kuolleille ruumiinavausta.

        Kuolemat yritetään saada näyttämään luonnolliselta.

        Norovirus iskee, kun potilaisiin pumpataan liikaa antibiotteja.

        http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/oikea/id83943.html

        http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Useita kymmeniä kuollut ärhäkkään suolistobakteeriin/1135234423294

        http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/oikea/id83927.html

        Ennen vanhuksen huoneen ikkuna jätettiin sopivasti auki, jotta vanhus kylmettyi, sai keuhkokuumeen ja menehtyi.

        Sitten tuli insuliinin yliannostus.

        Nyt vanhuksia tapetaan antibioottien yliannostuksella, joka aiheuttaa suoliston altistumisen Clostridium Difficile -bakteerin hyökkäykselle.

        http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/oikea/id83943.html

        Viime vuonna samaan aikaan 1200 tartuntaa, silti antibioottien yliannostusta jatketaan, tänä vuonna jo 500 tartuntaa, joista 10% johtaa kuolemaan.


      • Kefex850mgkuusela
        melkein suunnitellulta kirjoitti:

        Ennen vanhuksen huoneen ikkuna jätettiin sopivasti auki, jotta vanhus kylmettyi, sai keuhkokuumeen ja menehtyi.

        Sitten tuli insuliinin yliannostus.

        Nyt vanhuksia tapetaan antibioottien yliannostuksella, joka aiheuttaa suoliston altistumisen Clostridium Difficile -bakteerin hyökkäykselle.

        http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/oikea/id83943.html

        Viime vuonna samaan aikaan 1200 tartuntaa, silti antibioottien yliannostusta jatketaan, tänä vuonna jo 500 tartuntaa, joista 10% johtaa kuolemaan.

        http://www.laakarilehti.fi/uutinen.html?opcode=show/news_id=7521/news_db=web_lehti2006/type=1

        Etelä-Karjalassa on havaittu tänä vuonna jo noin 60 tapausta, Kymenlaaksossa tapauksia on ollut noin 160. Kansanterveyslaitos on kirjannut tänä vuonna jo 2 500 tautitapausta. Viime vuonna tartuntatautirekisteriin tehtiin yli 6 000 ilmoitusta.

        Bakteeri havaittiin ensimmäisen kerran Suomessa Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirissä lokakuussa 2007. Kanta löytyi kolmelta ihmiseltä, jotka kaikki kuolivat.

        Millä konstilla seuraavaksi vanhuksia listitään.


    • Nestetasapaino!

      Moninimimerkki pläjäyttikin vaihteeksi oikein rypälepommin.

      No, jos hevoskuuri aika ajoin tuo helpotusta ja säästää terveyskeskusaikaa
      tarvitseville, niin kaikin mokomin. Tulee rotu- yms. vihatkin purettua, hetkeksi.

      Vointitoleranssin parempaa reunaa moninimimerkille!

      • Ei käy kiistäminen

        Vanha totuus on, että kun itse kysyy ja itse vastaa niin saa mieleisiään vastauksia.
        Sama pätee tähän, kun itse aloittaa ja itse kommentoi niin saa mieleisiään kommentteja.
        Alkaa oikeasti ottamaan päähän, että mielenterveyden hoidon tilanne on mikä on eli, että tänne pääsevät kaiken maailman - sanonko mitkä - kirjoittelemaan eivätkä ole valvotussa hoidossa ja lääkinnässä.


      • kaikki vaan
        Ei käy kiistäminen kirjoitti:

        Vanha totuus on, että kun itse kysyy ja itse vastaa niin saa mieleisiään vastauksia.
        Sama pätee tähän, kun itse aloittaa ja itse kommentoi niin saa mieleisiään kommentteja.
        Alkaa oikeasti ottamaan päähän, että mielenterveyden hoidon tilanne on mikä on eli, että tänne pääsevät kaiken maailman - sanonko mitkä - kirjoittelemaan eivätkä ole valvotussa hoidossa ja lääkinnässä.

        suljetulle osastolle ja piikki pyllyyn, täällä ei saa keskustella muusta kun koiran kakkasta ja meluavista naapureista!


      • vanhushuolto
        Ei käy kiistäminen kirjoitti:

        Vanha totuus on, että kun itse kysyy ja itse vastaa niin saa mieleisiään vastauksia.
        Sama pätee tähän, kun itse aloittaa ja itse kommentoi niin saa mieleisiään kommentteja.
        Alkaa oikeasti ottamaan päähän, että mielenterveyden hoidon tilanne on mikä on eli, että tänne pääsevät kaiken maailman - sanonko mitkä - kirjoittelemaan eivätkä ole valvotussa hoidossa ja lääkinnässä.

        Potilas sai tammikuussa 1995 isonvarpaan kynsivallin märkivään tulehdukseen klindamysiiniä ja kefaleksiinia suun kautta. Antibioottihoidon seurauksena kehittyi vetinen ripuli, ja rektoskopiassa todettiin tyypillinen pseudomembranoottinen koliitti. Nähtävissä oli runsaasti kellertäviä, koholla olevia, pyöreitä läiskiä. Potilas sai kahden viikon metronidatsolihoidon suun kautta; koliitin aiheuttaneiden antibioottien käyttö lopetettiin. Tilanne oli hyvä parin viikon ajan, mutta sitten alkoi jälleen runsas vetinen ripuli. Potilas otettiin sairaalaan yleistilan heikkenemisen takia. Sigmoideoskopiassa todettiin punoittava suoli, ei enää selviä pseudomembraaneja. Patologin lausunnon mukaan kyseessä oli epäspesifinen koliitti. Potilaalle annettiin vankomysiiniä 250 mg neljästi päivässä suun kautta, ja ripuli loppui. Lääkitys kesti noin kaksi viikkoa. Ripuli alkoi kuitenkin uudestaan noin viikon kuluttua lääkityksen loppumisesta, ja potilaalle määrättiin puhelimitse metronidatsolia. Tämän jälkeen tilanne parani, mutta päivittäin tuli kuitenkin pari kolme löysää ulostetta. Potilas kutsuttiin kolonoskopiaan, jossa todettiin rekto-sigmasuolialue hieman ärtyneeksi. Patologin mukaan kyseessä oli epäspesifinen koliitti. Potilas kotiutettiin metronidatsolilääkityksen turvin. Hänet jouduttiin kuitenkin ottamaan osastolle jo muutaman päivän kuluttua kuumeilun ja yleistilan heikentymisen takia. Ripuli oli myös pahentunut. Tällöin ehdotin potilaalle ulosteensiirtoa, johon potilas ja hänen vaimonsa suostuivat. Ulostetta saatiin potilaan vaimolta. Ulosteesta tehtiin keittosuolaan sekoittamalla suspensio. Tähystin vietiin peräsuolen kautta umpisuoleen, ja 200 ml ulostesuspensiota ruiskutettiin tähystimen huuhtelukanavan kautta umpisuoleen. Potilas kotiutettiin seuraavana päivänä hyväkuntoisena ilman lääkkeitä. Ripuli loppui heti toimenpiteen jälkeen eikä ole uusinut kahdeksan kuukauden seurannan aikana.


        ”Husin alueella noin 300 potilasta vuodessa kuolee C. difficileen ja koko maassa ehkä noin 900”, arvioi Ville Valtonen.
        Suurin osa kuolleista on monisairaita vanhuksia, mutta joukossa on ollut muutamia hyväkuntoisia 40-vuotiaitakin. Ongelma painottuu pitkäaikaishoitolaitoksiin, mutta myös avohoidossa antibioottikuureja syöneitä on sairastunut.


      • kuin kadulla
        Ei käy kiistäminen kirjoitti:

        Vanha totuus on, että kun itse kysyy ja itse vastaa niin saa mieleisiään vastauksia.
        Sama pätee tähän, kun itse aloittaa ja itse kommentoi niin saa mieleisiään kommentteja.
        Alkaa oikeasti ottamaan päähän, että mielenterveyden hoidon tilanne on mikä on eli, että tänne pääsevät kaiken maailman - sanonko mitkä - kirjoittelemaan eivätkä ole valvotussa hoidossa ja lääkinnässä.

        On turvallisempaa, että tuo karjalaisia ja mahdollisesti muitakin ei-hänen kaltaisiaan vihaava dille purkaa vammansa paineita tällä kanavalla. Toivottavasti enimmäkseen.
        On kyllä aika pahasti pehmentynyt, koska ei huomaa riviensä välissä tiedottavan olevansa liian vaikea tapaus terveyskeskustason mielenterveyshoidolle.


      • Terkkuja
        kuin kadulla kirjoitti:

        On turvallisempaa, että tuo karjalaisia ja mahdollisesti muitakin ei-hänen kaltaisiaan vihaava dille purkaa vammansa paineita tällä kanavalla. Toivottavasti enimmäkseen.
        On kyllä aika pahasti pehmentynyt, koska ei huomaa riviensä välissä tiedottavan olevansa liian vaikea tapaus terveyskeskustason mielenterveyshoidolle.

        Seuraavaksi kun alkaa esittämään niiden "psykiatrian erikoislääkäreiden" välittämiä perättömyyksiä paperille, niin kannattaisi ainakin käydä Valviran sivulla tarkastamassa, että onkos tällä "psykiatrian erikoislääkärillä" lääkärinlupia laisinkaan ja jos ei ole (ei ole), niin kannattaisi tarkistuttaa loputkin niistä perättömyyksistä joita esittää hullujenhuoneelle lähettämisen perusteina.

        Minuun otti juuri yhteyttä tv-toimittaja kertoi mielenkiinnostaan erästä surulisen kuuluisaa pöpilään toimittamista silmällä pitäen. Tuleehen juttuun vielä hieman lisäväriä kun todetaan, ettei ne kaikki lääkärit olekkaan lääkäreitä joita Tuomo niin aikoinaan mainosti.

        Onneksi on paperit tallella ja pian ne on koko kansan nähtävillä televisiossa.


      • Mikä kanava?
        Terkkuja kirjoitti:

        Seuraavaksi kun alkaa esittämään niiden "psykiatrian erikoislääkäreiden" välittämiä perättömyyksiä paperille, niin kannattaisi ainakin käydä Valviran sivulla tarkastamassa, että onkos tällä "psykiatrian erikoislääkärillä" lääkärinlupia laisinkaan ja jos ei ole (ei ole), niin kannattaisi tarkistuttaa loputkin niistä perättömyyksistä joita esittää hullujenhuoneelle lähettämisen perusteina.

        Minuun otti juuri yhteyttä tv-toimittaja kertoi mielenkiinnostaan erästä surulisen kuuluisaa pöpilään toimittamista silmällä pitäen. Tuleehen juttuun vielä hieman lisäväriä kun todetaan, ettei ne kaikki lääkärit olekkaan lääkäreitä joita Tuomo niin aikoinaan mainosti.

        Onneksi on paperit tallella ja pian ne on koko kansan nähtävillä televisiossa.

        Osallistuuko "Tuomokin"?


      • Asiat etenee
        Mikä kanava? kirjoitti:

        Osallistuuko "Tuomokin"?

        Olisi todella mukava saada Tuomolta vastinetta sille, että miten hän voi pitää pöpilään toimittamisen perusteena joitain perättömiä vuosia vanhoja asioita, jotka itsessään ei ole perusteita yhtään millekkään vaikka pitäisikin paikkaansa. Tuomo on jo puolustautunut joitain kertoja ja vedonnut siihen, että psykiatrian erikoislääkärin soitosta hän on lähtenyt toimimaan niin kuin on toiminut. Silti minunkin kaltainen hölmä ihminen tietää, ettei yksikään lääkäri voi todeta kenestäkään yhtään mitään ellei ole ihmistä nähnyt ja nyttemmin siis selvisi se, ettei tämä psykiatrian erikoislääkäri ole alkuunkaan lääkäri koskaan ollutkaan.


      • Todistajat
        Asiat etenee kirjoitti:

        Olisi todella mukava saada Tuomolta vastinetta sille, että miten hän voi pitää pöpilään toimittamisen perusteena joitain perättömiä vuosia vanhoja asioita, jotka itsessään ei ole perusteita yhtään millekkään vaikka pitäisikin paikkaansa. Tuomo on jo puolustautunut joitain kertoja ja vedonnut siihen, että psykiatrian erikoislääkärin soitosta hän on lähtenyt toimimaan niin kuin on toiminut. Silti minunkin kaltainen hölmä ihminen tietää, ettei yksikään lääkäri voi todeta kenestäkään yhtään mitään ellei ole ihmistä nähnyt ja nyttemmin siis selvisi se, ettei tämä psykiatrian erikoislääkäri ole alkuunkaan lääkäri koskaan ollutkaan.

        toimittaminen on poliittinen ase, kuka muistaa Salora sotkut, ja sen henkilön joka toimitettiin asian tiimoilta syyttä suotta pöpilään. Hemmo taisi olla se, joka puhalsi poikki Saloran lahjusjutut.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Salora-juttu


      • Minäkin...
        Todistajat kirjoitti:

        toimittaminen on poliittinen ase, kuka muistaa Salora sotkut, ja sen henkilön joka toimitettiin asian tiimoilta syyttä suotta pöpilään. Hemmo taisi olla se, joka puhalsi poikki Saloran lahjusjutut.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Salora-juttu

        http://www.nba.fi/fi/seminaari2001_jarvela

        Minun aikana paikka vain tunnettiin nimellä Salcomp ja Nokia NDP. Yksi pakkohoidon peruste oli, että olisin irtisanoutunut työstäni ja tämän vuoksi täysin sairaudentunnoton. Jostain kumman syystä Salorankadun tehdas oli jo tuossa vaiheessa kiinni. Oliko se sitten minun vika, että paikka lakkautettiin? Sain toki jo tätä ennen kuulla poliisilta herrastelevani kun työskentelin Salorankadun liukuhihnalla. Kait minun sitten pitäisi katua loppuelämäni sitä, että olen sinne koskaan edes mennyt. Kaikista vastoinkäymisistä huolimatta sanon silloisen pääjohtajan opastamana, että olen ollut sitäkin taloa tekemässä.

        T:
        http://punanaamio.fi/data/th/c_4317L_0604_b1a.jpg_35c_2a8.jpg


      • Tammisiltalainen
        Minäkin... kirjoitti:

        http://www.nba.fi/fi/seminaari2001_jarvela

        Minun aikana paikka vain tunnettiin nimellä Salcomp ja Nokia NDP. Yksi pakkohoidon peruste oli, että olisin irtisanoutunut työstäni ja tämän vuoksi täysin sairaudentunnoton. Jostain kumman syystä Salorankadun tehdas oli jo tuossa vaiheessa kiinni. Oliko se sitten minun vika, että paikka lakkautettiin? Sain toki jo tätä ennen kuulla poliisilta herrastelevani kun työskentelin Salorankadun liukuhihnalla. Kait minun sitten pitäisi katua loppuelämäni sitä, että olen sinne koskaan edes mennyt. Kaikista vastoinkäymisistä huolimatta sanon silloisen pääjohtajan opastamana, että olen ollut sitäkin taloa tekemässä.

        T:
        http://punanaamio.fi/data/th/c_4317L_0604_b1a.jpg_35c_2a8.jpg

        Olenkohan eksynyt väärälle sivustolle? Otsikossa mielestäni luki Kaarinan arvauskeskus mutta kyllä tämä keskustelu vaikuttaa avohoidossa olevien tarinaringiltä. Ilmeisesti yksi osallistujista on unohtanut ottaa lääkkeensä?


      • Mahtaa
        Tammisiltalainen kirjoitti:

        Olenkohan eksynyt väärälle sivustolle? Otsikossa mielestäni luki Kaarinan arvauskeskus mutta kyllä tämä keskustelu vaikuttaa avohoidossa olevien tarinaringiltä. Ilmeisesti yksi osallistujista on unohtanut ottaa lääkkeensä?

        Jos kuulee karjalaisten huutoa. Ei saada lääkkeitäkään kun lääkärilläkään ei ole lupia. Pitäisi kait sitten ympäröidä Paimio piikkilangalla ja keskittää mielenterveydenhoito sinne.


      • seurantaa kiitos
        Mahtaa kirjoitti:

        Jos kuulee karjalaisten huutoa. Ei saada lääkkeitäkään kun lääkärilläkään ei ole lupia. Pitäisi kait sitten ympäröidä Paimio piikkilangalla ja keskittää mielenterveydenhoito sinne.

        hoitsut kantaa käyttöönsä pillerit,ilm.työsuhde etu.


    • awsedrfgthyujiko

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10832215

      "Sosiaali - ja terveysministeriössä valmistellaan lakiehdotusta, jolla pyritään rajoittamaan vanhusten, vammaisten sekä muiden sosiaalihuollon asiakkaiden perusoikeuksia."

    • Kaarinaleaks

      Pitää varovainen kirjoituksissa tai joutuu hakemaan turvapaikkaa eqadorista.

    • Burana 9mm

      "Pitää varovainen kirjoituksissa tai joutuu hakemaan turvapaikkaa eqadorista."

      No ton varovaisemmin en minäkään olisi pystynyt kirjoittamaan, paitsi jos viestiisi sisältyy piiloviesti, jota en tajunnut.

      Rivien välistäkään ei voi lukea mitään, kun on vaan yksi rivi.

      Ei huolen häivää, ei sinun tarvitse hakea turvaa equadoorikselta, paitsi tietenkin jos itse haluat ja dooris on hyvän näköinen

      • Kaarinaleaks

        Pitää jättää mastapoistumislupahakemus ja nussimalupahakemus paimion poliisille ja lanttumaakarille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6273
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3808
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1975
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1949
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1778
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1636
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1478
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1468
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe