Alkoholista punoitus??

ei ymmärrä

Tämmöistä oisin kysellyt että tuleeko muillekkin
punoitus kohtauksia alkoholin nautinnan yhteydessä?


useimmiten pelkästään naama punoittaa,
eikä toistu ihan joka kerta..

Joskus aika karmeeta olla viihteellä kun iskee..

34

18223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ******

      Alkoholi lisää verenkiertoa pintaverisuonissa ja tämä aiheuttaa kasvojen punoituksen, tosin jos punoitus on todella voimakasta, niin olisi ehkä syytä epäillä allergista reaktiotakin.

    • oli aikoinaan...

      Kyllä. Likööripohjaiset drinkkisekoitukset aiheuttaa tätä mullekin. Ensin alkaa kuumottaa, sitten punoittaa ja punoitus muuttuu ihottumaksi.

      Siksi juonkin yleensä vain siideriä tai drinkkejä, mihin ei tule mitään likööriä, eli ihan viinapohjaisia tyyliin kossu russian tai kossumocka, rekkakuski jnejne...

      Elä ihmeessä juo jos olet huomannut että saat reaktioita. Mulla niitä ei ole tullut enää moneen vuoteen kun osaan vältellä sellaisia juomia.

    • punoitusta

      mutta valkoviini aivastuttaa ihan kauheasti. Lonkeroa en voi juoda ollenkaan, siitä tulee näppyjä suun ympärille ja kaamea kutina.

      Alkoholijuomissa on usein paljon lisäaineita, jotka voivat aiheuttaa oireita meille allergikoille. Kannattaa tarkkailla ja välttää ainakin niitä alkoholijuomia, joista tulee muitakin oireita kuin kaamea kapula. :)

      • allergikko

        Ajankohainen aihe mullekin! Juhlat tulossa ja erinäisiä allergoita puhjennut viimeisen kuukauden aikana... mitä tässä uskaltaa juoda, ettei nokkosihottuma puhkea? Allerginen olen ainakin omenalle, sitruksille... aiheuttaako omenasiideri/omenapohjaiset siiderit reaktoiota? Entä onkohan oluessa mitään helposti allergiaa aiheuttavaa... Kommentteja kaivataan, ja erityisesti mitä allergikon kannattaa välttää...


      • ei ymmärrä
        allergikko kirjoitti:

        Ajankohainen aihe mullekin! Juhlat tulossa ja erinäisiä allergoita puhjennut viimeisen kuukauden aikana... mitä tässä uskaltaa juoda, ettei nokkosihottuma puhkea? Allerginen olen ainakin omenalle, sitruksille... aiheuttaako omenasiideri/omenapohjaiset siiderit reaktoiota? Entä onkohan oluessa mitään helposti allergiaa aiheuttavaa... Kommentteja kaivataan, ja erityisesti mitä allergikon kannattaa välttää...

        Kiitos vastauksista.
        Mulla tulee pelkkä naaman punoitus joka kestaa 15min-60min. ja punoitus on tosi rankka sitä pohjustaa kuumotuksen tunne naamassa.
        onkohan kukaan koittanu mitään antihistamiineja että näinköhän ne auttaa mitään???
        vai onko kukaan käyny lääkärissä kyseisen vaivan takia... itse aattelen että lääkäri vaan toteaa että lopeta alkoholin käyttö.eikä mitään allergia testejä tarvitse ottaa.
        Ja hyvä kuulla että on muitakin saman "taudin" vaivaamia ihmisiä.


      • keskustelussa
        allergikko kirjoitti:

        Ajankohainen aihe mullekin! Juhlat tulossa ja erinäisiä allergoita puhjennut viimeisen kuukauden aikana... mitä tässä uskaltaa juoda, ettei nokkosihottuma puhkea? Allerginen olen ainakin omenalle, sitruksille... aiheuttaako omenasiideri/omenapohjaiset siiderit reaktoiota? Entä onkohan oluessa mitään helposti allergiaa aiheuttavaa... Kommentteja kaivataan, ja erityisesti mitä allergikon kannattaa välttää...

        on käynyt ilmi, eri ihmiset saavat erilaisia oireita erilaisista juomista. Ei auta kuin tarkkailla omia reaktioitaan ja oppia sitä kautta välttämään itselle sopimattomia juomia.

        Jos omena ja sitrukset aiheuttavat sinulle oireita, niin sitten kannattaa varmastikin välttää sitä omenasiideriä ja lonkeroa. Minulle pahimmat oireet tulevat juuri lonkerosta.

        Vaikka oletkin tuore allergiapotilas, niin herkkyyden puhkeaminen on luultavasti kestänyt aika pitkään. Ehkä muistat vielä aiheuttiko joku alkoholijuoma sinulle oireita tai pahan krapulan ennen kuin sait virallisesti tiedon siitä, että olet allergikko? Siitäkin voisi päätellä jotain.


      • tulee -
        ei ymmärrä kirjoitti:

        Kiitos vastauksista.
        Mulla tulee pelkkä naaman punoitus joka kestaa 15min-60min. ja punoitus on tosi rankka sitä pohjustaa kuumotuksen tunne naamassa.
        onkohan kukaan koittanu mitään antihistamiineja että näinköhän ne auttaa mitään???
        vai onko kukaan käyny lääkärissä kyseisen vaivan takia... itse aattelen että lääkäri vaan toteaa että lopeta alkoholin käyttö.eikä mitään allergia testejä tarvitse ottaa.
        Ja hyvä kuulla että on muitakin saman "taudin" vaivaamia ihmisiä.

        tuollainen vartin punotus joka kerta kun hän ottaa alkoholia. Hän ei kuitenkaan sairasta mitään allergiaa. Alkoholissa on monia aineita, jotka aiheuttavat punotusta ja muita epätavallisia ilmiöitä ihmisille. :)


      • vielä....
        ei ymmärrä kirjoitti:

        Kiitos vastauksista.
        Mulla tulee pelkkä naaman punoitus joka kestaa 15min-60min. ja punoitus on tosi rankka sitä pohjustaa kuumotuksen tunne naamassa.
        onkohan kukaan koittanu mitään antihistamiineja että näinköhän ne auttaa mitään???
        vai onko kukaan käyny lääkärissä kyseisen vaivan takia... itse aattelen että lääkäri vaan toteaa että lopeta alkoholin käyttö.eikä mitään allergia testejä tarvitse ottaa.
        Ja hyvä kuulla että on muitakin saman "taudin" vaivaamia ihmisiä.

        No mulla allergiatesteistä on tehty prick-testi ja selkään lapputesti, prick-testeissä ei löytyny yliherkkyyttä millekään, lapputesteissä luonnonkumi reagoi mutta sen tiesin jo muutenkin.

        Eli tuo alkoholi-yliherkkyys ei välttämättä näy missään testeissä.


      • on kaiken kaikkiaan
        vielä.... kirjoitti:

        No mulla allergiatesteistä on tehty prick-testi ja selkään lapputesti, prick-testeissä ei löytyny yliherkkyyttä millekään, lapputesteissä luonnonkumi reagoi mutta sen tiesin jo muutenkin.

        Eli tuo alkoholi-yliherkkyys ei välttämättä näy missään testeissä.

        varsin epäluotettava, ja korkeintaan suuntaa-antava, eli onko allergioita ylipäätään vain ei ole.

        Minullekin testi näytti, että olen allerginen koirille ja kaneille, vaikka todellisuudessa en ole allerginen koirille, vaan kissoille, kaneille ja hevosille. Testissä en saanut mitään oireita kissoista ja hevosista, vaikka olen niille altistuksesta joutunut sairaalaankin.

        Prickiä valitettavasti suositaan, koska se on muutenkin kalliista allergiatesteistä kaikkein halvin.


      • "pärsky"

        Punottaa kuumottaa ja kutisee ja sitten aivastuttaa ja v...tuttaa ja lisäaineeton kotiviinikin saa tämän aikaan.
        Olut ja viini sekä alkoholi on tullut perintönä eli mieltymys alkoholiin.on synnynnäistä samoin kuin "pärskiminen".
        (Poistaa kyllä stressiä ja vie kauas aistihimonkin, mutta lisäaineista en ole varma?)


    • ollenkaan

      juoda alkoholia kun olen sille niin allerginen. Uskokaa pois alkoholille voi olla allerginen ja pahasti. Usein saattaakin olla että ne sekoilutkin johtuu siitä että nuppi sekoaa sen allergian takia, ei sen alkoholin vaikka se siitä johtuukin, allergisella siis. Vaikka onhan se kurjaa jos on siitä riippuvainen vaikka tietää olevansa allerginen, tosi ikävä juttu. Olen kyllä vähän vahingoniloinen jos niin on ;)
      Siitäs saivat, mitäs joivat :)

    • p756

      Mistä johtuu, että oluen juonnista iho alkaa vihertämään, ja eihän se ole vakavaa, kun ei kerran tule muita oireita???

      • Kestoteippi

        Mulla on tämä ongelma poistunut käytännössä kokonaan ibuprofeeni tulehduskipulääkkeillä (perus burana tms.). Siis nautittuna alkoholin yhteydessä.


      • Korjausteippi
        Kestoteippi kirjoitti:

        Mulla on tämä ongelma poistunut käytännössä kokonaan ibuprofeeni tulehduskipulääkkeillä (perus burana tms.). Siis nautittuna alkoholin yhteydessä.

        Siis ei mikään viherrys vaan punoitus


    • ???

      itelle iski ekaa kertaa eilen tämmönen kauhee helotus naamaan, tai oikeastaan punaisia läiskiä, ja iho oli todella kuuma. Hävetti vähän baarissa kun kaikki kyseli et mikä sun naamaa vaivaa. Ihmettelin että mistä tää johtu ku ei ikinä ennen oo tullu? Join kyllä jägermeisteria aika paljon, jota en juo juuri koskaan. sehän on likööriä, voiskohan johtua siitä? Muuten join sitten karpalo ja normilonkeroa, mutta niitä oon kyllä juonu aina että toivottavasti ei ainakaan niistä johdu.

      • monisairas

        Kärsitty allergioista ja nyt taas tutkitaan kaikkea. Prikit ei mulla onnistu kun on sellanen lääkitys takana, mikä ei pitäis olla kielletty mutta vaikuttaa kuitenkin. Siis histamiini näyttää vaan kolmosta, eikä mikään nouse vaikka kutittaakin. Mutta siis aiheeseen, alkoholissa tosiaan onpaljon lisäaineita ainakin lonkerossa ja siidereissä ja varmasti niissä likööreissä. Nokkosrokon kanssa pystyy elämään ja joskus histamiini helpottaa ainakin vähän. Itellä siis todettu nokkosrokko, enkä jaksa miettiä sitä miltä se näyttää, vaan se kuumotus on yhtä hel.... Ite ei oo tullu koskaan mietittyä, että johtuuko allergioista kun menee niin helpoti sekasin vaikka joisi vain yhden...


    • jannnnnnekj

      Itselläki sillon tällön naama alkanu punottaa alkoholin nauttimisen yhteydessä. oon miettiny et mistä johtuu, ku sillon tällön punottaa ja joskus ei. tänää join sit n. puol pulloo minttu viinaa(likööriö), ni kyllä alko naama punottaa samantien ja kunnolla. samalla tuli läiskiä kaulaa, niskaa, selkää ja käsii ja kova kuumotus. ehkä tässä jonkulainen allergia on liköörejä tai jotai viinaa kohti.

    • sami haakana

      Sama homma täällä. Naama alkaa helottaa ja hengitys muuttuu huohottavaksi. Karmee filis. Reaktio seuraa vain makeista litkuista, salmiakkikossusta etc.

    • teejiihoo

      Ainakin Fernet Branca ja Jägermeister tekevät minulle pahan allergisen reaktion. Nokkosihottuma kestää muutaman tunnin, mutta olo on todella tuskanpunainen ja sydän tykyttää. Ihmekös tuo kun em. juomissa on kymmenittäin eri yrttejä ja mausteita. Mutta kun sen tietää, niin niitä osaa välttää.

      • tyhmä kokeilee kaikkea?

        Kysyisin tyhmänä asiaa jos joku osais vastata :D ei liity kamalasti aiheeseen mutta... Vedin jägermaisteria nenään noin 2 teelusikallista. Minulla on paha koivu allergia ja toinen sieraimeni oli tukossa.. Joten tungin sitä auki olleeseen sieraimeen. Onko kukaan mmuu kokeillut tätä? Mitä tästä voi ehkä seurata? Muuta kuin todella paha räkä vuoto. Sierain ei ole tukossa mutta sieltä tulee KOKO AJAN räkää.


    • skona1

      mulla tulee noita punoitus ongelmia vasta jos ottaa kahtena päivänä peräkkäin alkoholia,ensin rupee kuumottaa ja sit naama muuttuu pikkuhiljaa punaseksi ku on jonkin verran juonu alkoholia ja suussakin semmonen outo maku.

      • sdadsadsadsad

        täällä sama homma. suussa makuna sellainen kunnon "etanoli". punoitus häviää jos viitsii olla juomatta lisää ja ottaa viinan tilalta esim. vettä.
        toisen päivän kupituksen tuomaa punoitusta voi helpottaa sillä, että ottaa tuopposien välissä tuopin vettä ja pysyy ainoastaan laimeassa alkoholissa!
        mitkää allergialääkkeet eivät ole minua auttaneet.

        tuleeko sulla muuten rintaan läiskiä? minulla tulee..


    • RedFace

      Mulla kans juuri nyt ku otin paukun viinaa ja tuoremehua nii kauhee punotus. Väkevistä viinoista sekotettuna johonki sokeriseen niin sillon tulee melkeen aina Oon ite tehny fisua monesti ja sillon ei tuu sitä ja pelkästä kaljasta myöskään. Paitsi jos on toinen päivä menossa niin sillon voi kaljasta tulla myös. Rintaan myös tulee läiskiä. Sitten kestää sen ~30-60minuuttia mutta sen ku on kerran illassa kärsiny nii ei tuu enään, mut kaverit jaksaa muistuttaa aina "sää oot ihan punane" sit vaan sillain JOO empä tienykkään ite THANKS TO THE INFO. sama ku sanoisit läskille joka kerta "hei tiesitkö että oot lihava!?" Punoitatteko muutenki helposti? Minö punotan ainaki. Mutta kohtalotoverit kyl me selvitään tän kans ;)

    • Atte

      Just appiukon ruokapöydässä leipo naama kiinni. Eikö tosiaan kellään oo mitään neuvoja tähän helv sairauteen?

    • heiskasen kake

      polttakaa pilvee ni vaivat hellittää

    • ölköhölipuna

      Sama juttu täällä. Karseeta miten naama helottaa jo lasillisen jälkeen. Sillon tällöin tekis mieli kyllä ottaa,mutta ton punanaamasyndrooman takia tämäkin pieni ilo ei enään ole ilo. Nii ja se et kaikki muistaa muistuttaa "sä oot ihan punanen" ei kyllä yhtäänparanna asiaa. Ehkä pitää kokeilla sitä et vetää suoja punat jo kotona ja antaa punan laskee ennen ku kehtaa ihmisten ilmoille..

    • On olemassa testit,

      jos saat tuon oiretestiin pelkästään osumia alueelle 1-16 niin voit syyttää alkoholia. Mutta jos saat laajemmalla osuma-alueella, niin ongelmasi löytyy seinien välistä ja limakalvoiltasi L-a, L-b ja Bif hyötybakteereiden puutteesta. Testaa niin selviää. Hoito-ohjeet löytyvät sivun linkeistä:

      http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/

      • Tuihu

        Punaviinistä jos saa aina allergisia oireita voisi kysymyksessä olla histamiini-intoleranssi. Löytyy netistä tietoa tuolla nimellä..


      • Psorias75

        Onko teistä moni käyttänyt psoriakseen ja- tai naamassa esiintyneisiin punoituksiin voiteita esim. hydrokortisonia tai Protopic jne, säännöllisesti ennen alkoholin käyttöä? Voisiko aknen/psoriaksen hoidosta lisääntyneiden voiteiden käyttö aiheuttaa tai laukaista punoitusta/kuumotusta?


    • Kirottu alkomaholi

      Joo itselläkin naama alkaa heti helottaa punaisena ja näyttää vähän kun olisi hirveä akne, jos ottaa kaverin drinkistä hörpynkin. Lisäksi sama reaktio iskee virosta haetuista lonkeroista (karpalo ja greippi ja mitä näitä nyt on) nykyään pysyttelen visusti oluen parissa. Ei uskalla edes kokeilla muuta kun on niin noloa kun naama hehkuu ja omalla kohdalla juhla fiilis laskee heti.

      • Aceace

        Yleensä tuo punastuminen johtuu asetaldehydistä jota esiintyy monessa alkoholijuomassa jo itsessään mutta syntyy myös elimistössä, varsinkin sokerin kanssa. Aasiassa iso ongelma, oikealta nimeltäänkin Aasian flush, johtuu heillä hyvin yleisestä geeniperimästä.
        Eurooppalaisilla tämä ei yhtä yleinen mutta ei nyt harvinainenkaan, ongelmana on asetaldehydin välttäminen, missä juomissa enemmän? Viranomaiset ei velvoita kertomaan paljonko tuote sisältää asetaldehydiä.
        Acetaldehydiä pystyy vähentämään Acetium kapselilla (ehkäisee myös krapulaa).
        Acetium on kehitetty ehkäisemään Asetaldehydin aiheuttamia vatsasyöpiä, riski kasvaa jos elimistösi ei "siedä" asetaldehydiä eli jos kasvoja alkaa punoittamaan!!!

        Jotkut kuvaili vähän aknemaisia ongelmia, tämä saattaa olla ruusufinni jonka uskotaan myös johtuvan asetaldehydistä.
        Kolmas vaihtoehto on joku allergia, on kuulemma olemassa ihan alkoholiallergiakin mutta yleensä esim punaviinien tanniiniille tai lonkeron katajanmarjalle/sitrukselle.


    • Aceace
    • Anonyymi

      se on nomal juttu ku sun veren kierto lisääntyy

    • Anonyymi

      Kun pysyy kirkkaissa niin ei hätää mutta jos ottaa sekoituksia jossa on sokeria niin pää on kuin jarruvalo ja syke hakkaa kahtasataa, tämä tosin parin päivän rilluttelun jälkeen, menee ohi kun juo vettä, sen jälkeen kestää ottamista kuin aikamiehet eikä juovu liikaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6679
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4320
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2740
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2070
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1613
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1427
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1104
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1061
    Aihe