Miten vaihtaa pankkia

pankista ulos käsketty

Kysymys kuuluu, että miten käytännössä pankin vaihto käy? Olen maksanut elekevakuutsta n. 10 vuotta ko. pankkiin pankkiin. Samoin palkkani tulee säästötilille. Rahat pitänee nostaa useiden kuukausien aikana, kun on tämä nostokatto n. 10 t€/kk ja säästöjä on aika mukavasti? Velkoi ko. pankkiin ei ole.

Nyt tilanne on tosi vaikea ko. pankissa en tule asioimaan, koska virkailija kesken asioinnin sanoi, että olkaa hyvä ja poistukaa... ihmetys suuri... pankkiryhmän asiakkaana olen ollut 40 vuotta mutta nyt mitta on täysi.

9

2120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Käytännössä helppo homma. Käyt uudessa pankissa ja kirjoitat heille valtakirjan hoitaa kaikkien varojen, tilien ja lainojen siirron vanhasta pankista uuteen. Palkan maksajalle joudut ilmoittamaan uuden tilinumerosi.

      Jos tilissä on jokin tuollainen kuukausittainen nostoraja, niin eiköhän sekin puliveivaus hoidu uuden pankin avustuksella.

    • Asiat hoituu

      Menet valitsemaasi uuteen pankkiin ja annat uudelle pankille valtakirjan hoitaa vanhan pankin tilit ja muut saamiset uuteen. Uusi pankki hoitaa kaiken puolestasi, jopa vanhan tilin lopetuksen.

    • lisää

      Eli kuten edellä kerrottiin saat siirrettyä rahasi helposti. Mutta missä pankissa olet nyt ja miksi sinua kohdeltiin tuolla tavalla. että oikein pihalle konttorista heitettiin?

      • pankista...

        Pankkia ei kannata mainostaa. Tilanne alkoi, kun tammikuussa maksoin automaattikortilla laskuja, ja kesken kaiken tämä järjestelmä lakkautti kortin. Nyt talvilomalla (helmikuussa) menin asiaa selvittämään pankissa. Virkailija kyllä tilasi sirukortin ja sanoi, ettei tuo nyt mikään ongelma ole, koska automaattikortit poistuvat elokuussa ja uuden kortin saanti kestää vain 2- 3 viikkoa
        Minulle tässä on kyllä ongelma, kun en ole saanut käteistä. Toisekseen pankissa asiointia varten on oltava lomalla tai otettava lomapäivä. Töihin pääsen vain työmaakuljetuksella (omaa autoa ei ole, eikä julkisilla pääse), joten työpäivinä pankkiasiointi ei onnistu.


    • 9w0.

      uusi pankki tekee kaiken, kun teet valtakirjan joten se siitä.

      Mutta
      "Rahat pitänee nostaa useiden kuukausien aikana, kun on tämä nostokatto n. 10 t€/kk "

      tuo on varmaan sinulla väärinkäsitys.
      - ei pankin tiskillä ole normaalitelillä mitään nostokatoa.
      - internet itsepalvelua palvelussa sellaisia on, 16 000-100 000 € vrk.
      - korttikäytössäkin on,
      mutta ei jos tiskillä ei ole eräpäivää, kyllä ainakin muutoman milli lähtee kyselemättä.

      Toiseksi,
      Usein ei kannata lopettaa tilejä,
      vain tyhjentää se, sillä voihan tulla aika jolloin tarvis taasen.

      Toiseksi,
      jos sinulla on paljon rahaa, kannattaa laittaa vain talletussuojan verran samaan pankkiin,
      sillä suuremmille summille ei saa parempaa korkoa,
      sekä pankki voi kaatua aivan koska vaan.

      Voin taata, että 10 000 € summankin menetys on todella vuosien murhe,
      vaikka olisi 1 % omaisuudesta, sellaista on raha.

      • pankista ulos käsketty

        Kiitos asiallisista neuvoista!

        Talletussuojaa olen miettinyt jo ennenkin eli kannattanee harkita ja hoitaa asia pian.


    • ikävä yllätys

      Ota huomioon myös se, että pian vanhaksi pankiksi tuleva pankkisi ottaa vaihdota toiseen pankkiin oman hintansa.
      Tästä ei meille mitään puhuttu, mutta kun vaihto oli ajankohtainen, asia ilmeni. Pidin sitä kiristyshintana, niin isolle tuntui provisionsa nousevan.

      • krunks

        Tuskin aloittaja ottaa huomioon, koska häntä ei asia enää näin lähes 7 vuoden jälkeen kiinnosta pätkääkään.


      • Provisiot nousee
        krunks kirjoitti:

        Tuskin aloittaja ottaa huomioon, koska häntä ei asia enää näin lähes 7 vuoden jälkeen kiinnosta pätkääkään.

        :) jos olis 7 vuotta vaihtoa tuumaillut :) :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      74
      2200
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1721
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      156
      1579
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1368
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1362
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      290
      1217
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1089
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1043
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1042
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      912
    Aihe