Olen tosiaan vasta äskettäin aloittanut keskustelun täällä ja varmaankin joskus on ollut puhetta Voronezhin tapauksesta vuodelta 1989. Itse olin tuolloin 11-v ja muistan kuunnelleeni uutisen radiosta. Uutinen tuntui todella pelottavalta tuolloin ja tähyilinkin sinä iltana kirkasta tähtitaivasta, että koska ne hyökkää Suomeen..
Tuo on ihan asiallinen dokkaripätkä. Harmi vaan, että loppuosan ääni puuttuu.
http://www.youtube.com/watch?v=0_R-RA37Jes
Voronezhin tapaus
11
1277
Vastaukset
ikävä kyllä ääni ja kuva ovat täysin epätahdissa ja on ollut siitä saakka kuin tuo pätkä laitettiin Youtubeen jo kauan sitten.
Mutta itse pätkä on leikattu The Learning Channelin filmistä ' Giants ' joka esitettiin Discovery- kanavalla useita kertoja jo vuosia sitten. Esim. minä itse olen nauhoittanut tuon filmin jo vuonna 2002 ja itse filmissä ääni kuva on kyllä kunnossa.
Mutta itse Voroneshin tapaus on harvinaisen merkittävä sen takia että silloisen Neuvostoliiton virallinen uutistoimisto TASS kertoi asiasta julkisesti ja tämä oli täysin ennenkuulumatonta.
Tuosta kirjasta jota Paul Stonehill näyttää tuossa pätkässä olen kirjoittanut kirjaesittelyn jota voi lukea tässä:
http://www.ufofinland.org/index.php?id=3&pid=1070
Itse tapauksesta on kerrottu kirjassani
' Tosiasioita ufoilmiöstä ' :
30 syyskuuta 1989/ lokakuu 1989 ( Voronesh - Neuvostoliitto ) :
Neuvostoliiton uutistoimisto TASS julkaisi uutisen että ufo oli laskeutunut puistoon
Voroneshin kaupungissa.Tapaus on saanut runsaasti julkisuutta juuri sen johdosta että neuvostoliittolainen TASS ilmoitti asiasta.Tapausta ovat tutkineet mm.Jacques Vallee.Tapaus johti avoimempaan ufokeskusteluun Neuvostoliitossa.Fyysikko Nikolai Kapranov,Venäjän parlamentin kansallinen turvallisuusneuvonantaja,tutki kuukausia lähteitä joihin ei länsi aikaisemmin ollut päässyt käsiksi.Alussa hän oli hyvin skeptinen-ei uskonut huhuihin ennenkuin hän ryhtyi kuulustelemaan korkeassa asemassa olevia ihmisiä.5)Sivu150,39)Sivu59,155)Sivu152,180)Sivu 58-59,181)Sivu 252-253,269), 1046), 1151) Sivu 355.
Tiedemiehet ovat vahvistaneet että tunnistamaton lentävä esine äskettäin laskeutui puistoon venäläisessä Voroneshin kaupungissa.He ovat myös vahvistaneet laskeutumispaikan ja löytäneet jälkiä vieraista olennoista jotka ovat tehneet lyhyen kävelyn puistossa,sanottiin Tass-raportissa,
Tassin mukaan näkivät Voronetsjin asukkaat valtavan loistavan pallon tai kiekko-
maisen pallon leijuvan kyseisen puiston yllä.Monet ihmiset sanoivat nähneensä esineen laskeutuvan ja muutamat ihmisenkaltaiset jättimäiset olennot jättävän sen,
pieni robotti mukanaaan.
Vieraat olennot olivat kolme,tai jopa miltei neljä metriä pitkiä ja heillä oli hyvin pienet päät.He kulkivat suuren pallon tai kiekon ympäri ja katosivat sen jälkeen sisälle,raportoi virallinen neuvostoliittolainen uutistoimisto.
Tass,joka ei kertonut milloin laskeutuminen olisi tapahtunut,lisäsi että ne Voronetsjin kaupungin asukkaat jotka olivat todistaneet "olivat kauhuissaan ja tämä kauhu kesti monta päivää".Voronetsj sijaitsee noin 480 km Moskovasta kaakkoon.
Voronetsjin kaupungin geofyysisen laboratorion johtaja kertoi Tassille että tiede-
miehet jotka tutkivat ufotiedot löysivät 20 metriä pitkän painauman maassa ja neljä syvempää "uurretta" sekä kahdenlaista tunnistamatonta kiveä paikan päältä.
Ensi näkemältä se näytti syväpunaiselta hiekkakiveltä,mutta mineraloginen analyysi on osoittanut ettei tätä ainetta ole olemassa maapallolla.Lisätutkimuksia
tarvitaan kuitenkin jotta voidaan tehdä lopullinen johtopäätös,selitti Silanov Tassin
mukaan.
Silanov lisäsi haastattelussa että laskeutumispaikka ja avaruusolentojen jäljet vahvistettiin "biolokaatio"- jäljittämismenetelmällä.(Sana "biolokaatio" aiheutti lännessä pitkään ihmetystä,koska kukaan ei tiennyt mitä tällä sanalla tarkoitettiin.
Nyttemmin lienee selvää että sanalla tarkoitetaan yksinkertaisesti taikavarpua.-
Tekijän huom.).72),73)Sivu257-260,148)Sivu64-79,149)Sivu61-74,180)Sivu 58-59,
339)Sivu 214,352)Sivu 315,354)Sivu 31-33,471)Sivu 98-99,476)Sivu 85,491)Sivu 314,
492)Sivu 325,343,500)Sivu 135-137,501)Sivu 34,502)Sivu 303-305,538)Luku 5,
545)Sivu142-144,548)Sivu 242-243, 612) Sivu 76- 78, 628) Sivu 75, 634) Sivu 249- 255, 636) Sivu 62- 63, 638) Sivu 151, 650) Sivu 49, 56- 58, 664) Sivu 108, 666) Sivu 104- 108, 674) Sivu 24 (valokuvia ufosta), 678) Sivu 60- 61, 681) Sivu 40- 43, 692) Sivu 103- 107, 735) Sivu 222- 223, 745) Sivu 165, 856) Osa 1, Sivu 31- 32, 862) Sivu 264, 872) Sivu 129- 133, 950) Sivu 16- 17, 958) Sivu 64- 65, 970) Sivu 85- 88, 1046), 1122) Sivu 84.
(Tekijä ei ole huomannut että kukaan olisi pannut merkille sen seikan että kun
amerikkalaiset humanoidit,varsinkin sieppaustapauksissa,kuvataan erittäin lyhyeiksi,1-1,2 metriä,ja SUURIPÄISIKSI,niin neuvostoliittolaiset humanoidit
vanhalla hyvällä poliittisella tavalla kuvataan täysin päinvastaisiksi kuin kapitalistiset humanoidit,eli miltei neljä metriä pitkiksi ja PIENIPÄISIKSI.
Jos joku kepposentekijä on ollut asialla niin hän on tietoisesti valinnut humanoidimuodon joka on päinvastainen kuin amerikkalainen.-Tekijän huom.).
Jacques Vallee ja Voronesh:
Jacques Vallee kuuli venäläisestä Voronesh-tapauksesta mm.siten että asia julkaistiin New York Timesin etusivulla 9 lokakuuta 1989.Juttu kertoi että ufo oli
laskeutunut keskellä puistoa Voroneshin kaupungissa jonka jälkeen kolme jättimäistä 3-4 metriä pitkää humanoidia tulivat ulos pienen robotin seurassa.
Olennot kävelivät puistossa vähän aikaa jolloin eräs nainen katosi ja myöhemmin
ilmestyi jälleen ymmärtämättä itse mitä oli tapahtunut.Lehtijutun mukaan tapausta
tutki Voroneshin geofyysisen laboratorion johtaja Genrikh Silanov.
J.Vallee kiinnostui tästä tapauksesta ja matkusti Moskovaan ja Voroneshiin tutkiakseen itse tätä tapausta ja tapasi mm.professori Vladimir Azhazhan,neuvosto-
liittolaisen Paranormaalien ilmiöiden tutkimuskomission johtajan,lentokoneinsinööri Alex Mosolovin,Voroneshin lentokonetehtaan pääinsinöörin Venceslaw Martinovin sekä Voroneshin yliopiston materiafysiikan opettajan ,professori Yuri Lozotsevin.
Myöhemmin Vallee tapasi myös venäläisen kosmonautin Valentin Zudovin sekä
lisäksi kaksi tusinaa asiantuntijoita jotka liittyvät neuvostoliittolaisiin ufotutkimuksiin.
Valleen mukaan laskeutuminen tapahtui 30 syyskuuta 1989.Itse asiassa oli tehty
useita ufohavaintoja alueella ajalla 21 syyskuuta-2 lokakuuta 1989.Laskeutuminen
puistoon oli jättänyt fyysisiä jälkiä,radioaktivisuutta sekä todisteita joita voitiin jäljittää "biolokaation"(=taikavarvun) avulla.Venäläiset asiantuntijat laskivat että
kulkuneuvo oli painanut 11,5 tonnia.Maassa oli kaksi reikää jotka olivat 38 cm syviä sekä neljä painaumaa.Kaksi viikkoa laskeutumisen jälkeen oli bio-organismit laskeutumispaikalla vähentyneet 10%.Alueen tutkat eivät olleet nähneet mitään. 10)Luku 9, 1046).
Toisten lähteiden mukaan tapaus tutkittiin CSICOP:in Paul Kurtzin,Philip Klassin
ja James Obergin toimesta.Näiden mukaan tapaus oli bluffi ja he lainaavat esim.Igor
Sarotsevia joka on Voroneshin yliopiston vararehtori.Sarotsevin mukaan perustettiin tutkimuskomissio hänen johdollaan ja komissio suoritti 16 radiometrista analyysia,19 muuta tutkimusta,9 testiä vieraiden mikro-organismien
löytämiseksi ja 20 spektrokemiallista analyysia.Nämä tutkimukset eivät paljastaneet mitään poikkeavaa laskeutumispaikalla.12)Sivu 89-90.
TASSin uutistoimiston ulkomaanpalvelun johtajan,Sergei Bulantsewin mukaan,
haastateltuna Juhan af Grannin ohjelmassa "Visitors from Space"(1992),niin ufon
Voroneshissa havaitsivat eivät pelkästään koululaiset,vaan myös "suuri määrä
luotettavia aikuisia".13).- Anonyymi
Tuollaiset "näyt: ovat demonien tekemiä juttuja. He saavat ihmiset näkemään mitä haluavat (eräänlaisia hologrammeja tai "näkyjä" kuten Luukkaan evankeliumin 4. luvun jakeissa 5-7 tai Matteuksen 2. luvun jakeissa 2 ja 9). Heillä on rajalliset mahdollisuudet muokata ainetta haluamaansa muotoon kuten esim 2 Mooseksen kirjan 7. luvun jakeissa 20 ja 22.
Demonien tarkoitus on johdattaa ihmisiä käyttämään aikansa kaikenlaisten "valoilmiöiden" jahtaamiseen, tutkimiseen ja mietiskelyyn.
- ufoilija
http://www.youtube.com/watch?v=aNdjLA3eAoc&feature=related
Juhan af Grannin Vieraita taivaalta -dokumentista. Voronezin tapauksesta n. puolen välin jälkeen Hei, oli ihan pakko kirjautua tänne voidakseni vastata sinulle! Minäkin kuulin tämän uutisen radiosta silloin! Se luettiin ehkä vain sen yhden kerran. Olin silloin töissä, ja ainoa radion lähellä, joten muut eivät kuulleet sitä. Tosin siskoni sai sitten telepaattisia viestejä heiltä... ihan mieletöntä, olen pitkään miettinyt, että kuulinko sen uutisen oikeasti, vai mitä... Olin silloin Tampereella töissä, ja muistelisin kuunnelleeni Tampereen paikallisradiota.
- Anonyymi
Tapahtuman uutisointi liittynee glasnostiin ja neuvostoliiton pian tuon jälkeen tapahtuneeaeen hajoamiseen. Pitkään jatkunutta salailua ja asioiden vääristelyä ja hetkeksi mentiin sitten toiseen äärilaitaan. Bosniassakin on tapahtunut kummia 1980-luvulta alkaen, mutta harva on asiasta koskaan kuullutkaan. Ja venäjältähän tuli sekin uutinen, jossa epäiltiin helvetin löytyneen maan alta kun oli porattu syvä reikä. Suomessa asiasta kertoi ensimmäisenä uskonnollinen "ammennusastia" julkaisu. Vieläkin kiistellään uutisen todenperäisyydestä. Helvetin löytyminen maan alta sopii kyllä omaan maailmankuvaani.
- Anonyymi
Sitä en ymmärrä miksi lännessä et- olennoista on luotu myytti pieninä vihreinä miehinä kun onlöydetty yli kymmenen metrisiä luurankojakin.
- Anonyymi
Löytynyt reikä lienee ollut massiivinen metaaninpurkaus maaperä sulaessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Löytynyt reikä lienee ollut massiivinen metaaninpurkaus maaperä sulaessa.
Ei kun se reikä porattiin ja tarinan mukaan kun alas laskettiin mikrofoni, niin sieltä kuului kuin tuhansien sielujen vaikerointia ja kakofoniaa. Aukosta oli kuulemma myös tullut maan pinnalle jokin musta yliluonnollinen olento ja oli vaikuttanut vihaiselta. Tuon jälkeen aukko suljettiin ja sinetöitiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kun se reikä porattiin ja tarinan mukaan kun alas laskettiin mikrofoni, niin sieltä kuului kuin tuhansien sielujen vaikerointia ja kakofoniaa. Aukosta oli kuulemma myös tullut maan pinnalle jokin musta yliluonnollinen olento ja oli vaikuttanut vihaiselta. Tuon jälkeen aukko suljettiin ja sinetöitiin.
Maapallo on mielenkiintoinen ja arvoituksellinen paikka. Ei tiedetä läheskään vielä kaikkea mitä täällä on ja missä. Neuvostoliittolaisessa tiedekirjassa "Salaperäinen Maapallo" avattiin joitakin asioita ja arvoituksia. Sellainen kirja löytyy, mutta on vielä lukematta, jossa aiheina ovat mm. muinaiset lentokoneet. Helvetti maan allakin on mielestäni täysin realistinen mahdollisuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maapallo on mielenkiintoinen ja arvoituksellinen paikka. Ei tiedetä läheskään vielä kaikkea mitä täällä on ja missä. Neuvostoliittolaisessa tiedekirjassa "Salaperäinen Maapallo" avattiin joitakin asioita ja arvoituksia. Sellainen kirja löytyy, mutta on vielä lukematta, jossa aiheina ovat mm. muinaiset lentokoneet. Helvetti maan allakin on mielestäni täysin realistinen mahdollisuus.
Tuo mainittu kirja olikin tässä ihan vieressä ja on sekin neuvostoliittolaissyntyisen, mutta Australiassa asuneen henkilön kirjoittama. Kirjailija on Andrew Tomas ja teoksen nimi "Emme ole Ensimmäiset". Aiheina mm . esihistorialliset lentokoneet, ensimmäiset robotit, radio, televisio, laskukone ja aikakone. Ja teos on siis tietokirja.
- Anonyymi
Minulla on hyvä muisti. Muistan että tapauksesta oli paljon lehdissä juttua aikoinaan ja osasin vielä niihin aikoihin koulun jäljiltä venäjääkin, nykyään ei enää lukeminen onnistu, mutta puhetta ymmärrän suurinpiirtein. Vakuuttava tapaus ja Borg sen tässä hyvin tiivistikin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422234- 251813
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271445- 1091274
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!151259- 181035
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71954Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut107874Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333853Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad74846