MB Diesell ei kestä !

Mersumiäs

Olen ostanut viisi vuotta sitten MB 220 dieselin, jolla oli tuolloin ajettu 120 000 km.

Itse olen ajanut tuon viiden vuoden aikana autolla n. 80000 km ja siihen on tarvittu 3 kpl dieselin ruiskutuspumppuja. Nyt on jo 4. pumppu menossa ja viisi kuukautta kulunut. Vielä ei ole tämä pumppu hajonnut, mutta katsotaan, koska se hajoaa? Osan pumpuista olen joutunut maksamaan itse, kuten nyt tämä viimeksi laitettu, vaikka edellisestä ei ollut kulunut kuin reilu vuosi.

Kaikki 4. pumpun vaihdot on aina tehty samassa merkkiliikkeessä. Pumpun hinta/asennus on n. 2000 euroa/pumppu. Pumpuissa on Veho maahantuojan antama alkuperäisvaraosatakuu 2 vuotta.

Eipä voi mitenkään kehua Mersun syöttöpumpun laatua ja kestävyyttä.

Pumpun kestävyys olettama kun on 200 000 km/pumppu. Minun autossani pumput eivät ole kestäneet, kuin 26600 km/pumppu, eli vai 13 % kestävyys olettaman kilometrimäärästä ja ajallisesti keskimäärin 1 vuosi 4 kk/pumppu.

Liekö vika Mersu tehtaalla, vai täällä Suomessa Veho merkkiliikkeen ammattitaidossa?

Katsotaan mitä kuluttajariitalautakunta asiasta aikanaan sanoo ihan oikein virallisesti. Epävirallisesti he ovat kyllä ihmetelleet kovasti ja sanoneet, että kyllä MB diesel pumpun pitää kestää vähintään tuon 200 000 km/pumppu ja ajallisestikin pidempään kuin kaksi vuotta, sillä osa tulee asiakkaalle näin ollen hyvin kalliiksi vaihtaa.

Haluan näin ystävällisesti ilmoittaa nyt ryhtyväni osaltani Mersedes Benz autojen laadun ja palvelun kehittämistyöhön.

Tätä työtä aion tehdä vapaaehtoisesti Vehon Oy hyväksi ja vieläpä hyvin uutterasti, sillä olen tottunut ahkeroimaan. Toivon tästä ahkeroinnista olevan hyötyä Veho yhtiölle Suomessa ja sen edustamalle automerkille Mersedes Benz.

31

7249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on...

      kehuttu suunan näyttäjäksi. Hyvin on Eurooppalaisiin merkkeihin viesti mennyt perille. Ne kun on lähes kaikki enemmän tai vähemmän sekundalaatua joista kyllä perivät täyden hinnan. Surkuhupaisinta onkin näitten ostajat, kehuvat viellä ostoksiaan.
      PREMIUMI LAATUAAAAA haaaaaaaaaa HOOOOOOO kusetettavat höhlät.

    • ruiskutuspumput....heh heh

      Vaihda 124- malliseen, niin johan alkaa pumput kestämään.

    • joopa joo

      kertoisitko, miksi nimität kirjoituksessasi Mercedestä kaksi kertaa "Mersedekseksi"?

      • teille pikkumaisille

        Pilkun-nussijoillekkin jäisi jotain.


      • vielä vielä
        teille pikkumaisille kirjoitti:

        Pilkun-nussijoillekkin jäisi jotain.

        Diesell..
        (Oikea mersun omistaja osaa kyllä aina kirjoittaa autonsa nimen oikein)


    • Rapistuva *

      Uusissa mertsuissa on jopa mitsun tekemiä komponeneteja, vanhat oli laatua, uudet eivät Näin se vaan menee pojat

      Vaihtakaa leikkikalujanne, on päivityksen aika!!

      • tjurbo..

        No jos siellä Mitsun tekemääkin tavaraa on niin se on pelkkää plussaa luotettavuudelle, kestää vähintään saman mitä olisi sakemannienkin tekeleet kestäneet. Näin vaan on näreet, Japanissa on osattu aina tehdä laatua vaikka nyt voimala possahtikin, mutta sehän olikin amerikkalaisten tekele..


    • lucasssssssss

      Mersu ei itse valmista pumppuja vaan jokin alihankkija.
      Kannattaa ensikerralla harkita lucaan sijasta vaikka boschia.

    • Mersumiäs

      Kiitän asiaan liittyvistä asiallisista kommenteista. Anteeksi kirjoitusvirheeni "Mersedes Bentz", kuuluu tietysti olla Mercedes Benz. Tästä on hyvä jatkaa.

      Tämä syöttöpumppu, ruiskutuspumppu asia on erittäin mielenkiintoinen yhtälö. Miksi pumppu ei kestä, kuin murto-osan olettamasta ja hajoaa toistuvasti pienen matkan/ajan jälkeen? Miksi sitä ei saada kuntoon? Luulisi nyt maahantuojan - Vehon ja merkkiliikkeen osaavan ja pystyvän parempaan. Jos olisi oikein vastuunsa tunteva maahantuoja/merkkiliike, erityisesti sen JOHTO, niin sanoisivat minulle "nyt selvitetään tämä asia, jätä auto tänne, tuossa on sinulle siksi aikaa auto käyttöösi, me palaamme asiaan, kun pumppuvika on saatu selville ja korjatuksi, sillä eihän tällaista kestä Erkkikään”.

      Tiedän nimittäin mersusta ja sen kestävyydestä jotain kokemukseni kautta. Olen ajanut MB-dieselillä yli 35 vuotta. Eikä vielä koskaan ole pumput hajonneet, kuten nyt. Huollettu niitä kyllä on, mutta niinhän kaikkea pitää huoltaa. Ostaessani tätä autoa en kokemukseeni liittyen osannut arvata mitenkään, että tällaisen vekottimen saan harmikseni. Muilta osin olen ollut autoon erittäin tyytyväinen, mutta että yhtä pumppua ei saada korjatuksi, tuntuu tosi oudolta, kysen ollessa Mercedes Benz auto?

      Tämä prosessi ei ole ollut minulle mitenkään miellyttävä. Kärki ja ongelma tässä asiassa ovat nähdäkseni ennen muuta Veho maahantuoja ja sen takuuasioista vastaavan johdon asenne, sekä merkkiliikkeen Länsi Auton johdon asenne ja haluttomuus myöntää virheensä ja hoitaa asia niin kuin se kuuluisi. Paikallista Länsi Auton työnjohtoa ja heidän kanssaan asiointia en voi mitenkään arvostella ja moittia, mutta siitä ylöspäin kyllä sitäkin enemmän, koska juuri he ovat tässä asiassa omailla ratkaisuillaan saattaneet asiat näinkin pitkälle.

      Keskustelu jatkuu..

      • kusetettavana ollut

        Sähkövika oli mersussa ,akku tyhjeni yön aikana, korjaus maksoi 800 euroa.Vika ei poistunut levittelivät käsiään.Lasku piti kyllä maksaa vaikka eivät korjanneet .Eli tuttu juttu. Jos viides pumppu pamahtaa rikki ,liikkeessä on jokin ongelma korjauspuolella.Johan siinä on korjaus takuukin voimassa. Vie raastupaan jolleivat maksa ensimmaistä korjausta lukuun ottamatta takaisin kulujasi. Minä rettelöin ja sain kovauksen.Nykyään kieltäytyvät ottamasta korjaukseen mun meseä vaikka maksaisin kunnolla tehdystä työstä normi hinnan.Huijareita koko vehon sakki auto vaihtui volvoon kun siellä ainakin korjataan eikä anneta valohoitoa.


      • avutonolet

        Eiköhän se ole MERCEDES-BENZ....


    • Ehkätietävä

      Tuo taitaa auttaa

    • yks ukko vaan

      Tuli mieleen ettethän ole käyttänyt liikaa jäänestoa tai
      vanhaa kikkaa lisätä bensaa talvella dieselin sekaan.
      Nykyautot ei sitä kestä. Liian kuiva polttoaine ei voitele pumppua.

      • Mersumiäs

        Ei jäänestoa, eikä bensaa polttoaineena.


      • fdafaffaff
        Mersumiäs kirjoitti:

        Ei jäänestoa, eikä bensaa polttoaineena.

        onhan suodattimet vaihdettu ja vedenerottimet tyhjätty.Kannattais varmaan tankki tyhjätä ja katsoa onko jotain paskaa/vettä tankissa


      • Mersumiäs
        fdafaffaff kirjoitti:

        onhan suodattimet vaihdettu ja vedenerottimet tyhjätty.Kannattais varmaan tankki tyhjätä ja katsoa onko jotain paskaa/vettä tankissa

        Kyllä on tehty kaikki huollot ja suodattimien vaihdot määräajoin. On tutkittu oikein merkkiliikkessä kaikki polttoaineen virtauksen eteen ja taakse niin, että on laitettu kaikenlaisia takaisku/virtausventtiilejä. On vaihdettu polttoaineen esilämmitin, kun sitä oli esittänyt, joku Vehon kaveri, koska siitä on O-rengas mahdollisesti kulunut ja pumppu saa ilmaa kuulemma, mutta eipä auttanut sekään, vaan kohta hajos pumppu.

        Vaikka sanon olevani mersumies, en silti ole, enkä haluakaan olla sellainen, joka tietää tai edes haluaa tietää enemmän kuin Veho. Sillä kyllä Veholta pitää löytyä tällaiseen vaivaan lääke, ei ole minun asia alkaa sitä selvittää, vaikka paljon olenkin kuullut erilaisia ehdotuksia, kuten täällä nytkin, seuraan vaan millaisia neuvoja tulee, mikä onkin oikein hyvä, sillä ei koskaan tiedä kuka sen keksii tai tietää.

        Kuten sanotua on outoa ettei Vehoa kiinnosta selvittää po. vikaa kunnolla, sillä ei tämä mitään hyvää mainosta heillekään tule olemaan ja että asia on kuluttajariitalautakunnassa, mistä oletan kyllä esitietojen pohjalta ja heidän insinöörien asiantuntemuksella tulevan minulle myönteinen ratkaisu.


      • sekoilee
        Mersumiäs kirjoitti:

        Kyllä on tehty kaikki huollot ja suodattimien vaihdot määräajoin. On tutkittu oikein merkkiliikkessä kaikki polttoaineen virtauksen eteen ja taakse niin, että on laitettu kaikenlaisia takaisku/virtausventtiilejä. On vaihdettu polttoaineen esilämmitin, kun sitä oli esittänyt, joku Vehon kaveri, koska siitä on O-rengas mahdollisesti kulunut ja pumppu saa ilmaa kuulemma, mutta eipä auttanut sekään, vaan kohta hajos pumppu.

        Vaikka sanon olevani mersumies, en silti ole, enkä haluakaan olla sellainen, joka tietää tai edes haluaa tietää enemmän kuin Veho. Sillä kyllä Veholta pitää löytyä tällaiseen vaivaan lääke, ei ole minun asia alkaa sitä selvittää, vaikka paljon olenkin kuullut erilaisia ehdotuksia, kuten täällä nytkin, seuraan vaan millaisia neuvoja tulee, mikä onkin oikein hyvä, sillä ei koskaan tiedä kuka sen keksii tai tietää.

        Kuten sanotua on outoa ettei Vehoa kiinnosta selvittää po. vikaa kunnolla, sillä ei tämä mitään hyvää mainosta heillekään tule olemaan ja että asia on kuluttajariitalautakunnassa, mistä oletan kyllä esitietojen pohjalta ja heidän insinöörien asiantuntemuksella tulevan minulle myönteinen ratkaisu.

        ja rikkoo pumpun,onko siinä mekaaninen vai sähkö vika?


      • Mersumiäs
        sekoilee kirjoitti:

        ja rikkoo pumpun,onko siinä mekaaninen vai sähkö vika?

        Ohjainlaite on sähköinen, mutta viasta en tiedä, sikä sitä edes pysty tiettävästi korjaamaan, se vbaihdetaan aina uuteen?


      • asenne?
        Mersumiäs kirjoitti:

        Kyllä on tehty kaikki huollot ja suodattimien vaihdot määräajoin. On tutkittu oikein merkkiliikkessä kaikki polttoaineen virtauksen eteen ja taakse niin, että on laitettu kaikenlaisia takaisku/virtausventtiilejä. On vaihdettu polttoaineen esilämmitin, kun sitä oli esittänyt, joku Vehon kaveri, koska siitä on O-rengas mahdollisesti kulunut ja pumppu saa ilmaa kuulemma, mutta eipä auttanut sekään, vaan kohta hajos pumppu.

        Vaikka sanon olevani mersumies, en silti ole, enkä haluakaan olla sellainen, joka tietää tai edes haluaa tietää enemmän kuin Veho. Sillä kyllä Veholta pitää löytyä tällaiseen vaivaan lääke, ei ole minun asia alkaa sitä selvittää, vaikka paljon olenkin kuullut erilaisia ehdotuksia, kuten täällä nytkin, seuraan vaan millaisia neuvoja tulee, mikä onkin oikein hyvä, sillä ei koskaan tiedä kuka sen keksii tai tietää.

        Kuten sanotua on outoa ettei Vehoa kiinnosta selvittää po. vikaa kunnolla, sillä ei tämä mitään hyvää mainosta heillekään tule olemaan ja että asia on kuluttajariitalautakunnassa, mistä oletan kyllä esitietojen pohjalta ja heidän insinöörien asiantuntemuksella tulevan minulle myönteinen ratkaisu.

        Hieman kehoittaisin miettimään asennettasi. Miksi kirjoitat, että asia ei ole sinun, vaan Vehon?

        Jos auton vie saman vian takia jatkuvasti korjaamolle ja lopputulos on aina sama, niin olisiko vika viejässä? Mikset vie autoasi muualle? Jos auto ei kestä käyttöäsi, niin miksi et vaihda autoa?

        Jos sinulla on huono auto, niin kyllä se valitettavasti on juurikin sinun ongelmasi, eikä jonkun muun tahon.

        Ei Veholle kovinkaan huonoa mainosta ole sinun vinkumisesi asiasta. Luuletko todella, että he ilmaiseksi alkavat monta päivää tutkia vanhan autosi vikoja ja antavat vielä ilmaiseksi auton käyttöösi? Herääppä nyt unistasi.

        Saathan tuota asiaa kuluttajatätien kanssa rauhassa jauhaa. Kukin tulee autuaaksi tavallaan.


      • persläpi, se on
        asenne? kirjoitti:

        Hieman kehoittaisin miettimään asennettasi. Miksi kirjoitat, että asia ei ole sinun, vaan Vehon?

        Jos auton vie saman vian takia jatkuvasti korjaamolle ja lopputulos on aina sama, niin olisiko vika viejässä? Mikset vie autoasi muualle? Jos auto ei kestä käyttöäsi, niin miksi et vaihda autoa?

        Jos sinulla on huono auto, niin kyllä se valitettavasti on juurikin sinun ongelmasi, eikä jonkun muun tahon.

        Ei Veholle kovinkaan huonoa mainosta ole sinun vinkumisesi asiasta. Luuletko todella, että he ilmaiseksi alkavat monta päivää tutkia vanhan autosi vikoja ja antavat vielä ilmaiseksi auton käyttöösi? Herääppä nyt unistasi.

        Saathan tuota asiaa kuluttajatätien kanssa rauhassa jauhaa. Kukin tulee autuaaksi tavallaan.

        tasan tarkkaan Vehon ongelma, kun paskaa myyvät. Oletko ikinä kuullut sanaa tuotevastuulaki?


      • kusetettavana ollut
        asenne? kirjoitti:

        Hieman kehoittaisin miettimään asennettasi. Miksi kirjoitat, että asia ei ole sinun, vaan Vehon?

        Jos auton vie saman vian takia jatkuvasti korjaamolle ja lopputulos on aina sama, niin olisiko vika viejässä? Mikset vie autoasi muualle? Jos auto ei kestä käyttöäsi, niin miksi et vaihda autoa?

        Jos sinulla on huono auto, niin kyllä se valitettavasti on juurikin sinun ongelmasi, eikä jonkun muun tahon.

        Ei Veholle kovinkaan huonoa mainosta ole sinun vinkumisesi asiasta. Luuletko todella, että he ilmaiseksi alkavat monta päivää tutkia vanhan autosi vikoja ja antavat vielä ilmaiseksi auton käyttöösi? Herääppä nyt unistasi.

        Saathan tuota asiaa kuluttajatätien kanssa rauhassa jauhaa. Kukin tulee autuaaksi tavallaan.

        Sinähän siirrät korjaamon vastuun työn tilaajalle.Hölmön hommaa ,pidä mölyt mahassasi kun tuollaista roskaa päästät suustasi .Kyllä liike vastaa kaiken ikäisiin autoihin tehtävästä huollosta ja korjauksesta.Onneksi on suomen laki mikä määrää vastuut ettei kaikki huijarit pääse jymäyttämään.Huom. ei kaikki ole autoinsinöörejä


      • kusetettavana ollut
        asenne? kirjoitti:

        Hieman kehoittaisin miettimään asennettasi. Miksi kirjoitat, että asia ei ole sinun, vaan Vehon?

        Jos auton vie saman vian takia jatkuvasti korjaamolle ja lopputulos on aina sama, niin olisiko vika viejässä? Mikset vie autoasi muualle? Jos auto ei kestä käyttöäsi, niin miksi et vaihda autoa?

        Jos sinulla on huono auto, niin kyllä se valitettavasti on juurikin sinun ongelmasi, eikä jonkun muun tahon.

        Ei Veholle kovinkaan huonoa mainosta ole sinun vinkumisesi asiasta. Luuletko todella, että he ilmaiseksi alkavat monta päivää tutkia vanhan autosi vikoja ja antavat vielä ilmaiseksi auton käyttöösi? Herääppä nyt unistasi.

        Saathan tuota asiaa kuluttajatätien kanssa rauhassa jauhaa. Kukin tulee autuaaksi tavallaan.

        Tuli väärään osoitteeseen mutta sulle tarkoitin .Puolustat korjaamoa ,joka ei pysty kuin kirjoittamaan laskuja. kyllä vastuut määräytyvät suomen lain mukaan vielä .toi sun asiakkaan sättiminen on turhaa,tehkööt veho työnsä kunnolla.Näin se on


    • dieselheppu

      Mersuun tehty pumppu on tunnetusti susi.
      Se on sijoitettu tosi kuumaan paikkaan. Suodatin lämpenee kovasti ajossa sijoituksensa takia.
      Jossain vaiheessa Mersuun tehtiin muutos suodattimen koteloon tietyssä vuosimallissa.
      Pumpun tiivisteet ovat kuumuuden takia kovilla, ja ne alkavat vuotamaan jossain vaiheessa.
      En tiedä mikä vika pumpussasi oli, mutta monenlaiset vuodot ovat mahdollisia myös toimilaitteiden eristyksien läpi, mikäli niitä ei ole uusittu.
      Toisaalta pitäisi selvittää moottorissa olevien antureiden toiminta. Kerran oli vikaa itse moottorissa ja autoon oli vaihdettu pumppu ja antureita. Vika korjaantui vasta moottorin korjauksessa.
      Jos olet saanut autoosi vaihtopumpun, ei se välttämättä ole tehdasuusi. Korjaamot ovat voineet hankkia sen suomalaiselta dielselkorjaamolta korjattuna. Se ei ole huono vaihtoehto, mutta se edellyttää että siihen on todella tehty täydellinen korjaus.
      Suomessa on kaksi korjaamoa, jolla on varusteet tällaisen pumpun säätämiseksi. Korjauksen taso riippuu siis ihmisten huolellisuudesta. Kuopiolainen dieselkorjaamo vaihtaa aina vaihtopumppuun kaikki sähköosat.
      Kyllä se pumppu oikeasti kestää kauemmin kuin 27tkm.

      • Ei enää pumppumurheita

        Hei, te kaikki "vanhalla" 220 D mersulla ajelevat - itselläni vm.94- menkää Kontiolahdella käymään Uuron Dieselkorjaamossa. Yllätytte mite helposti ja millä hinnalla Lucasin syöttöpumpun saa vaihdettua Boschin rivipumppuun. Eikä jää jälkiä vaihdosta.
        Itse tein niin. Eikä ole tarvinnut katua. Pumppukulut jäivät yllättävän pieniksi. Ja auton arvo kasvoi.


      • vaihdoin
        Ei enää pumppumurheita kirjoitti:

        Hei, te kaikki "vanhalla" 220 D mersulla ajelevat - itselläni vm.94- menkää Kontiolahdella käymään Uuron Dieselkorjaamossa. Yllätytte mite helposti ja millä hinnalla Lucasin syöttöpumpun saa vaihdettua Boschin rivipumppuun. Eikä jää jälkiä vaihdosta.
        Itse tein niin. Eikä ole tarvinnut katua. Pumppukulut jäivät yllättävän pieniksi. Ja auton arvo kasvoi.

        Aivan niin kuin edellinen sanoi lucaksen pumput eivät kestä kuin sen 200tkm. Sinun tapauksessasi
        tosin paljon vähemmän. MB vm. -95...-98 autoissa tyypillisesti lucaksen pumppu joka on roskaa. CDI malleissa pitäisi olla bosch-pumput jotka ainakin ennen kestivät satoja tuhansia kilometrejä käytännössä auton iän.


    • ei enää lukasta

      miulla on kanssa syöttöpumpun kanssa ongelmia, veholla sanoivat sen maksavan yli 3000 €, ei kuulosta hyvältä kun auton vuosimalli on -97, taidan ostaa sillä rahalla toisen auton

    • ajan en vaihda

      MB220CDI korkeapainepumppu
      Olen tahkonut nyt 500000km CDI:llä, kerran vaihtoivat pumpun tiivisteet Hämeen Dieselissä eikä maksanut paljon. Tavoite 1000000km, käyn vaihtamassa tiivisteet, jos tarve. Googlaamalla löytyy myös purkuosina muutamalla satasella.
      Minulla on vasta kolmas Mese menossa, eka oli patamallinen 190 vm1960

    • D325OH

      Uudet Mersut ei taida kestää. Minulla ollut tuo kohta 3,5v eikä yhtään pumppua ole vaihdettu. Reilu 400000 km ajettu. En tiedä vaihtoiko isukki aikoinaan. Kytkinremppa ainakin 2 kertaa tehty, kytkinakselin laakeri pitää mekkalaa. Se ei häiritse kun vääntää nupit kaakkoon....

    • voehan e 220 diise

      lukaksen pumpun polttoaine vuoto näyttää johtuvan akselin devatiivisteen vuodosta.tiivisteen ja avonaisen rullalaakerin väliin on porattu pieni reikä josta vuotava polttoaine valuu ulos muutense menis moottorin öljyn sekkaan.laakeri on tiukka sovitteisella lukkorenkaalla kiinni tarvii ulosvetäjän tai se on leikattava poikki jotta saa laakerin irti.

    • plörs

      itellä 88 vuoden w124 200d eikä oo tarttenu tekniikkaan muuten koskea kun öljyjä ja suodattimia vaihdella.
      Ja kilometrejä takana yli puoli miljoonaa.

    • mb85e

      Se on se Lucas pumpulla varustettu moottori,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8604
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      126
      2331
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1714
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1529
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe