pyykkikoneen rumpu jumissa

in_ger

Päältätäytettävän pesukoneen rumpu jumissa. Pesin koneella pyykkiä ja rumpu mennyt sitten ilmeisesti huonosti kiinni ja auennut kesken ohjelman. Kone kuitenkin väittää pyörittäneensä ohjelman loppuun.

Nyt olen yrittänyt rassata konetta jotenkin auki, mutta rumpuun ei tahdo päästä käsiksi millään mistään muusta suunnasta kuin päältä. Päältä taas rummusta näkyy vain perusmetalliosuus ja aivan reunasta rummun siivekkeiden kolot, mutta niistä ei ole apua. Niihin saa vain juuri ja juuri laitettua sormet.


Tällä hetkellä tuntuu, että ainoat vaihtoehdot saada vaatteet koneen sisältä on rikkoa koko kone, mutta sitten täytyisi saada jostakin uusi tilalle.

Olen opiskelija ja köyhä, mikä avuksi? Ideoita?

Kone on Whirlpool awt 4107, ei siis mikään uusi, mutta hyvin tähän saakka palvellut.

6

12444

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyörittää

      eri ohjelmia. Siis luukun kansi kiinni ja kone päälle? Ite oisin yrittänyt tuolla tavalla. Ilman väkivaltaa.

      Joskushan ne tietysti hyvintoimivatkin saapuvat tiensä päähän.

      Kerrotko, miten selvitit tilanteen?

    • Osku vanhempi

      Koeta nitkuttaa rumpua jompaan kumpaan suuntaan, että saat yhden pyykinnostokynnyksen näkyviin. Paina kynnyksen lukitusnastaa sisälle ja liuùta kynnys irti pidikkeistään jolloin sen voi pudottaa rumpuun sisälle. Nyt avautuvista aukoista voi poistaa rummussa olevaa pyykkiä ja onkia rautalanka koukulla panttaavaa luukkua kiinnipäin jolloin rummun voi pyöräyttää oikeinpäin. Toivottavasti kuukut eivät ole murjoutuneet pilalle. Nyt kynnys takaisin paikalleen ja pesu jatkuu....

      • in_ger

        Homma oli pitkä ja monivaiheinen. Puhelinkonsultoin sekä isää että siskon miestä.

        Rumpu ei ollut jumittunut mitenkään lievästi vaan todella pahasti. Ne pyykinnostokynnykset ei ollut näkyvissä, se oli se keino mitä itsekin ihan ensin kokeilin.

        Jouduin avaamaan molemmat kyljet ja toiselta kyljeltä ottamaan sen painonkin irti ja kaikki sähköjenkin ruuvit. Jouduin siis avaamaan sen vesialtaan. Sitten sieltä näkyi itse ongelma. Rumpu oli kuin olikin auennut kesken pesun ja toinen kansi oli taittunut (!) nurinniskoin. Ei ihmekään jos oli jumissa. Pientä lihasvoimaa ja vähän jalkojakin käyttäen sain sen kuitenkin hinkutettua oikeaan asentoon.

        Nyt rumpu pyörii kiltisti, mutta jumitus oli katkaissut moottorin hihnan. Se selvisi sieltä toisen kyljen puolelta. Nyt on kädet kipeät, iho rikki, pyykkikonetta pyöritellyt yksin ainakin puolen kymmentä kertaa.

        Mutta vaatteet on saatu ulos ja mieli on mitä parhain! Ähäkutti, selvisinpäs ilman korjaajaa!


    • diirin

      Aijaa

    • Pyykkäri

      Jumissa täälläkin ..

    • Anonyymi

      Sama homma kävi omalle koneelle.
      Kaks päivää taistelin, poistin kyljet ja kaiken irrotettavan irroitin mutta pyykkeihin en päässyt.
      Viimeisenä sitten laskin koneen selälleen niin eiköhän rumpu alkanut pyöriin kuin itsestään.
      Tosin tässä vaiheessa vehje oli jo niin palasina että ei kun uutta ostamaan.
      Mutta kokeilkaa ensimmäisenä selälleen laskeminen niin ehkä joku muu säästyy uuden ostamiselta 😁

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 152
      4361
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      3960
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2681
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1551
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe