Porin ratsastuskoulut!

santa justa klan<33

Mitä ratsastuskouluu suosittelette porist? Kyläkorves en voi käyd ko liia pitkäl muute se olis ollu paras

76

10214

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leiri

      Olin siellä leirillä viime kesänä.(Ratsastustunteja otan täällä Hesan päässä.)
      Mutta leiri oli ainakin ihan OK.
      Tunneista ja opetuksesta en varsinaisesti tiedä.
      Mutta ehkä kannattaa kokeilla
      11-vuotias heppahöpö

    • elis*

      Kokeilemalla löydät varmasti mieleisesi paikan, eli ei kannata kaikkea uskoa mitä täällä netissä puhutaan.
      Omasta kokemuksestani voin sanoa muutamasta tallista...

      Ratsastuskoulu Chapel, Pinomäki:
      Opetus tehokasta. (herkemmille ihmisille opettaja voi tuntua ehkä liian vaativalta, mutta itse juuri pidän tälläisestä opetustyylistä!) :)
      Hepat on kilttejä ja osaaville ratsastajille löytyy myös erittäin osaavia ratsuja!
      - Talli on aika huonossa kunnossa
      - ei maneesia.

      Ratsastuskoulu Castello:
      (siistä on jo muutama vuosi kun tallilla kävin, mutta...)
      Kivat hevoset
      Tehokas opetus
      Mahdollisuus osallistua kilpailuihin

      Luvian ratsastuskoulu, Luvia:
      Siisti talli ja maneesi
      Mahdollisuus osallistua kilpailuihin
      Osaavat kiltit hevoset
      Hyvä opetus

      • Kokeillut kaikkia

        Luvian Ratsastuskoulu: (Luvia)
        Hienot puitteet
        Runsas valikoima hevosia/poneja
        -Huono opetus, laitetaan osaamattomia ihmisiä liian vaativille tunneilla ja vaativilla koulutunneilla ei tietoa peräänannosta

        Ratsastuskoulu Chapel: (Pori)
        Erittäin monipuolinen (ja tehokas) opetus, (löytyy koulu-, este- ja maastotunnit
        Osaavat hevoset
        -Pienehkö kenttä

        Ratsastuskoulu Zilpa: (Pori)
        Iso maneesi
        Kaikentasoisia tunteja
        -Hevos- ja ponitunnit, jos on osaava ratsastaja mutta ponimitoissa, pitääkö mennä alemmalle tasolle kuin oikeasti ratsastaa jotta saa ponin?

        Ratsastuskoulu Castello: (Yyteri)
        Hyvä opetus
        MAHTAVAT maastot ja ISO kenttä
        -Pieni maneesi ja vanhahko talli, tallialue oli hieman oudon vaikutteinen

        P & O-talli: (Pori)
        Paljon tuntsareita
        Hyvä tallihenki
        -Ei ihmeellinen opetus

        Ratsastuskoulu Kyläkorpi: (Ahlainen)
        Loistava opetus
        Fantastiset hevoset
        Hienot puitteet
        -Pitkä matka, yli puoli tuntia Porista


      • jisjis
        Kokeillut kaikkia kirjoitti:

        Luvian Ratsastuskoulu: (Luvia)
        Hienot puitteet
        Runsas valikoima hevosia/poneja
        -Huono opetus, laitetaan osaamattomia ihmisiä liian vaativille tunneilla ja vaativilla koulutunneilla ei tietoa peräänannosta

        Ratsastuskoulu Chapel: (Pori)
        Erittäin monipuolinen (ja tehokas) opetus, (löytyy koulu-, este- ja maastotunnit
        Osaavat hevoset
        -Pienehkö kenttä

        Ratsastuskoulu Zilpa: (Pori)
        Iso maneesi
        Kaikentasoisia tunteja
        -Hevos- ja ponitunnit, jos on osaava ratsastaja mutta ponimitoissa, pitääkö mennä alemmalle tasolle kuin oikeasti ratsastaa jotta saa ponin?

        Ratsastuskoulu Castello: (Yyteri)
        Hyvä opetus
        MAHTAVAT maastot ja ISO kenttä
        -Pieni maneesi ja vanhahko talli, tallialue oli hieman oudon vaikutteinen

        P & O-talli: (Pori)
        Paljon tuntsareita
        Hyvä tallihenki
        -Ei ihmeellinen opetus

        Ratsastuskoulu Kyläkorpi: (Ahlainen)
        Loistava opetus
        Fantastiset hevoset
        Hienot puitteet
        -Pitkä matka, yli puoli tuntia Porista

        zilpassa huono opetus. ne on kaikki jostain venäjältä.


      • zdah
        Kokeillut kaikkia kirjoitti:

        Luvian Ratsastuskoulu: (Luvia)
        Hienot puitteet
        Runsas valikoima hevosia/poneja
        -Huono opetus, laitetaan osaamattomia ihmisiä liian vaativille tunneilla ja vaativilla koulutunneilla ei tietoa peräänannosta

        Ratsastuskoulu Chapel: (Pori)
        Erittäin monipuolinen (ja tehokas) opetus, (löytyy koulu-, este- ja maastotunnit
        Osaavat hevoset
        -Pienehkö kenttä

        Ratsastuskoulu Zilpa: (Pori)
        Iso maneesi
        Kaikentasoisia tunteja
        -Hevos- ja ponitunnit, jos on osaava ratsastaja mutta ponimitoissa, pitääkö mennä alemmalle tasolle kuin oikeasti ratsastaa jotta saa ponin?

        Ratsastuskoulu Castello: (Yyteri)
        Hyvä opetus
        MAHTAVAT maastot ja ISO kenttä
        -Pieni maneesi ja vanhahko talli, tallialue oli hieman oudon vaikutteinen

        P & O-talli: (Pori)
        Paljon tuntsareita
        Hyvä tallihenki
        -Ei ihmeellinen opetus

        Ratsastuskoulu Kyläkorpi: (Ahlainen)
        Loistava opetus
        Fantastiset hevoset
        Hienot puitteet
        -Pitkä matka, yli puoli tuntia Porista

        Mä jäin miettii tota kohtaa: P&O talli (Pori): - ei ihmeellinen opetus..
        Eiks se muka oo "ihmeellistä opetusta", et tunteja pitää Suomen parhaimpia esteratsastajia oleva Emmi-Maria Ojala ja koulutuomari/kenttäratsastaja Kalle Nykänen...?


      • Souppi<3
        zdah kirjoitti:

        Mä jäin miettii tota kohtaa: P&O talli (Pori): - ei ihmeellinen opetus..
        Eiks se muka oo "ihmeellistä opetusta", et tunteja pitää Suomen parhaimpia esteratsastajia oleva Emmi-Maria Ojala ja koulutuomari/kenttäratsastaja Kalle Nykänen...?

        Pori talli on toooskii hyvä paikka siis todella hyvä ihmishenki ja must myös hyvä opetuskin.. Kannattaa käyd kokeilee!!! Ja hepat


      • Tallityttö zilpalla
        jisjis kirjoitti:

        zilpassa huono opetus. ne on kaikki jostain venäjältä.

        Kaikki peri suomalaisia (:

        Zilpa on kiva leiripaikka, iso maneesi, hyvä henki, eritasoisia tunteja, mukavat hepat ja isoset. Itse menossa kesällä isoseksi tod.näk
        Opettajat ovat oikeasti tosi mukavia! Ja myös me tallitytöt olemme:)

        JA "Kokeillut kaikkia", zilpalla on mahdollisuus päästä ponillakin pyydettäessä paremmallekkin tunnille.

        JOS minkäänlaista kiusaamista tulee eteen, asiasta syytä ilmoittaa Päiville, asiaan puututaan.


      • xxoo1
        Souppi<3 kirjoitti:

        Pori talli on toooskii hyvä paikka siis todella hyvä ihmishenki ja must myös hyvä opetuskin.. Kannattaa käyd kokeilee!!! Ja hepat

        Muistatko hevosia, t. Elli?


      • Zilpalainen
        jisjis kirjoitti:

        zilpassa huono opetus. ne on kaikki jostain venäjältä.

        Zilpasta ketään ei ole venäjältä. Itse olen käynyt 7vuotta zilpalla ja suosittelen paikkaa


      • Elli1996
        xxoo1 kirjoitti:

        Muistatko hevosia, t. Elli?

        Muistaako kukaan P&O tallilta hevosta nimeltä Elli? Trakhener tamma s 1996.


    • mirka

      moi,joo zilpa on ihan hirvee.. opettaja on ihan hirvee.. ei tiä mitää.. hevoset siel oli ihanii mut se opettaja.. ite en mene zilpaan enää ikinä..

      • eikivaa

        Chapel oli kamala kokemus!
        Ohjaaja huutaa ja haukkuu pieniä lapsia, eikä osaa ollenkaan opettaa ja olla ystävällinen.
        Olemme käyneet parilla muullakin tallilla aiemmin ja muualla kaikki on toiminut todella hyvin!
        Ohjaaja oli samanlainen muillekin paikalla olleille ratsastajanaluille.


      • 19 v
        eikivaa kirjoitti:

        Chapel oli kamala kokemus!
        Ohjaaja huutaa ja haukkuu pieniä lapsia, eikä osaa ollenkaan opettaa ja olla ystävällinen.
        Olemme käyneet parilla muullakin tallilla aiemmin ja muualla kaikki on toiminut todella hyvin!
        Ohjaaja oli samanlainen muillekin paikalla olleille ratsastajanaluille.

        Chapelis ei kyl oo tollast.Kannattaa mennä Chapeliin.

        Zilpa:
        maneesi
        Isot tallit
        -SURKEA opetus
        -Myös nenän vartta pidemmälle katsovia tallityttöja

        Chapel:
        Tosi hyvä opetus
        Iso kenttä
        hyvät hevoset ja ponit
        -Ei maneesia


      • zdah
        19 v kirjoitti:

        Chapelis ei kyl oo tollast.Kannattaa mennä Chapeliin.

        Zilpa:
        maneesi
        Isot tallit
        -SURKEA opetus
        -Myös nenän vartta pidemmälle katsovia tallityttöja

        Chapel:
        Tosi hyvä opetus
        Iso kenttä
        hyvät hevoset ja ponit
        -Ei maneesia

        Chapelin kenttä on mitätön ja se opettaja huutaa siel kaikil... Sit se opettaja ratkoo miehensä kanssa jotaki avioriitojaan tuntien aikana siel ja koko aja sen opettajan suust tulee V***uu ja saa***aa...
        Chapel on surkee paikka! Se hepat on kyl ihan ok..


      • Minä..-.-
        eikivaa kirjoitti:

        Chapel oli kamala kokemus!
        Ohjaaja huutaa ja haukkuu pieniä lapsia, eikä osaa ollenkaan opettaa ja olla ystävällinen.
        Olemme käyneet parilla muullakin tallilla aiemmin ja muualla kaikki on toiminut todella hyvin!
        Ohjaaja oli samanlainen muillekin paikalla olleille ratsastajanaluille.

        Chaple on kamala: Olen kanssasi IHAN SAMAA MIELTÄ!


      • :)

        miks sun mielest zilpa on ihan tyhmä paikka ?? ketä opettaja siellä sillon oli, ku oli huono opetus ? tanja, emmi, maria vai päivi ??


    • marzipan98989

      Olen koettanu P&O:hon soitella Päiville(??) tuntien varaamisesta, mutta ei ole vastannut..? Aika monta kertaa olen jo parin viikon aikana, että tietääkö joku, mikä homma tallilla on menossa? Onko tunnit muka kaikki täynnä? :D

      Sivutkaan ei tossa hetki sitten ole ollut toiminnassa..

      • zasd

        Ne P&O:n sivut ei oo ollu käytössä muutamaa kuukauteen.. : (
        Ei oo tunnit täynnä, ehkä se numero oli väärin tai jotain?


      • P&O:n tallityttö
        zasd kirjoitti:

        Ne P&O:n sivut ei oo ollu käytössä muutamaa kuukauteen.. : (
        Ei oo tunnit täynnä, ehkä se numero oli väärin tai jotain?

        P&O talli on ihana paikka!!!! siellä on ihanat hepat ja ihanii ihmisii!!!! iso maneesi ja hyvä opetus!!!! kannattaa mennä!!! tietääks joku miks P&O:n sivut ei oo käytös????


      • P&o on paras

        Nyt tässä ihan lähiaikoina mielestäni EHKÄ on päivin numero vaihtunut.. ehkä.. en ole yhtääv varma mutta kun kävin oli jotakin sinneppäin ilmotustaululla... enymmärtänyt kunnolla.. kyy jältain joka tietää varmasti..


      • Se
        P&O:n tallityttö kirjoitti:

        P&O talli on ihana paikka!!!! siellä on ihanat hepat ja ihanii ihmisii!!!! iso maneesi ja hyvä opetus!!!! kannattaa mennä!!! tietääks joku miks P&O:n sivut ei oo käytös????

        En itse tykkää lainkaa p&o: sta. Kaikki pitää olla niin täydellistä ja hyvin tehty. Ja hevosiakaan en niinkään kehu :s


    • Juuspsistaa

      Tosiaan kannattaa kokeilla eri talleja, eikä uskoa kaikkea mitä sanotaan. Kokeile -> Ihastu -> Rakastu.

      Itselläni nyt ei kokemusta ole varsinaisista tunneista kuin Castellosta.
      Castellossa on hevosia oikeestaan vähän kaikkeen makuun isosta pieneen. Kenttä on suht iso. Takakenttä sitten jokeenkin pienempi.
      Maastot on ihanat ja leireillä riittävän kokeneilla myös uittomahdollisuus.
      Maneesi on aika pieni, mutta kyllä sinne pystytään huonoimmalla kelillä ahtautumaan aika isonkin porukan kanssa, tosin silloin täytyy ottaa tavallista enemmän muut huomioon.
      Hoitajaksi pääsy on suhteellisen helppoa, kunhan pärjää jollakin tavalla hevosille harjatessa jne. ja on hevosia ilman hoitajaa joinakin päivinä.
      Lähes jokainen voi ns. Yyteri Cupeissa (cup muotyoiset harjoituskisat) ottaa hieman tuntumaa kisaamiseen. Luokkia on puomi/ristikkoluokista 90cm(toisinaan myös metriä) ja helppo C:stä Helppo A:han (vai onko se sittenkin helppo B:hrn?). Joten tuohon väliin varmasti joakinen vähänkin esteitä hypännyt mahtuu...
      Opettaja ja omistaja ovat suhteellisen mukavia. Hoitajat ovat suurimmaksi osaksi avuliaita ja ystävällisiä, varsinkin nyt viime aikoina on painotettu sanaa asiakas palevelu ja on itsekkin siellä alkeistunneilla tultu juostua vaikka sitten hampaat irvessä jos ei muuta.

      Zilpalla on iso maneesi ja ilmeisesti hyvän kokoiset kentät. Kuitenkin mielestäni nuo hevos ja ponitunti jaot ei kyllä ole kovinkaan hyviä... Hevosiin tai opetukseen en sitten sen enempää osaa puuttua, taikka siihen millaiset ihmiset saa tallin hevosilla tallin harjoitusestekilpailuihin yms. osallistua.

      P&O tallilla on iso kenttä (plus sitten pari pienempää kenttää ilmeisesti) ja ihan hyvän kokoinen maneesi. AInakin joskus aikoinaan tallilla pyöri enemmänkin nenänvarren tuijottelijoita ja näitä "niin maailman parhaita ratsastajia", näistä tiedoista jo kuitenkin useampi vuosi aikaa, joten tialnne saattaa olla muuttunut. En kuitenkaan suosittelisi ihan heti kyseisellä paikalla käymistä. Noissa tisloissa meinaan varmaan aika usea Porin ratsastuskoulu ollut (ainakin Castello ja Chapel) ja noilla ei kovinkaan hyvin mennyt... Itselläni ei kuitenkaan noistakaan ajoista kokemusta juurikaan ole. Äidiltäni vain olen kuullut, hän joskus aikoinaan ollut tuuraamassa nuorempana ratsastuksen opettajaa tuolla, en sitten tosissaan tiedä, mikä talli siihen aikaan siellä oli...

      Mutta tällaista tietoa minulla.

      • Mä...!

        Mun mielestä luvialla se opetus on tosi yks toikkosta!!
        Kävin siellä yli vuoden ni pohkeen väistöä menin siellä ainoastaan kerran...tunnit on liian saman laisia, ei opeteltu uutta paljoakaan.
        Ja tunneilla on aina välillä ihan liikaa hevosia ja poneja. 7 mun tunnilla parhaillaan oli ja maneesi ja kentää ei mitään erityisen isoja että oli vaikea keskittyä ko piti varoa koko ajan...!!!
        Ja joskus laitetaan alottelijoille liiankin reippaita ja säikkyjä hevosia ja poneja!!!!!
        muuten oli ihan kiva ollu käydä, ko siellä on hyvä ilmapiiri, maneesi, kenttä, maastoreittejä ja ihania hevosia ja poneja!!


    • Tietää mistä puhuu

      Minä pidän porin ratsastustalli hevospankista. Nimi ei ole kummoinen mutta paikka on upea. Se sijaitsee nimittäin yyterinhiekkarannan vieressä joten rannalle on helppo päästä ratsain. Tämän kesän leirit ovat jo täynnä mutta joka vuosi niitä on. Maasto mahdollisuudet ovat loistavat ja hevoset ovat hyvin kilttejä ja rauhallisia. Tallilla saat kokeilla myös Western- ratsastusta joka on oikein mukavaa. lisää tieto löydät tallin kotisivuilta www.hevospankki.fi

      • Ratsastajan äiti

        Katsoin nettisivut ja yllätyin että noin ihana talli on edes olemassa. Hevospankki sijaitsee aivan upealla paikalla. Soitin samantien omistajille ja kysyin voisiko tyttäreni aloittaa tunnit siellä. Ritva Vesala vastasi puhelimeen ja oli todella ystävällinen. Sanoin etä tyttäreni ei ole paljoa ratsastanut ja tahtoisi rauhallisen hevosen. He sanoivat että jokainen ratsastaja saa itselleen sopivimman hevosen. Ensi kesänä tyttäreni tahtoo ehdottomasti hevospankin leirille sillä tämän vuoden leirit olivat Ritva Vesalan mukaan täynnä. Tyttäreni on kyllä vasta seitsemän mutta ensivuonna jo kahdeksan.


      • heppatyttö
        Ratsastajan äiti kirjoitti:

        Katsoin nettisivut ja yllätyin että noin ihana talli on edes olemassa. Hevospankki sijaitsee aivan upealla paikalla. Soitin samantien omistajille ja kysyin voisiko tyttäreni aloittaa tunnit siellä. Ritva Vesala vastasi puhelimeen ja oli todella ystävällinen. Sanoin etä tyttäreni ei ole paljoa ratsastanut ja tahtoisi rauhallisen hevosen. He sanoivat että jokainen ratsastaja saa itselleen sopivimman hevosen. Ensi kesänä tyttäreni tahtoo ehdottomasti hevospankin leirille sillä tämän vuoden leirit olivat Ritva Vesalan mukaan täynnä. Tyttäreni on kyllä vasta seitsemän mutta ensivuonna jo kahdeksan.

        Mitäköhän leiri maksaa ?entä sisältyykö majoitus hintaan .sivuilta en nähny enkä löytänyt vastauksia kysymyksiini;):0


      • heppatyttö
        Ratsastajan äiti kirjoitti:

        Katsoin nettisivut ja yllätyin että noin ihana talli on edes olemassa. Hevospankki sijaitsee aivan upealla paikalla. Soitin samantien omistajille ja kysyin voisiko tyttäreni aloittaa tunnit siellä. Ritva Vesala vastasi puhelimeen ja oli todella ystävällinen. Sanoin etä tyttäreni ei ole paljoa ratsastanut ja tahtoisi rauhallisen hevosen. He sanoivat että jokainen ratsastaja saa itselleen sopivimman hevosen. Ensi kesänä tyttäreni tahtoo ehdottomasti hevospankin leirille sillä tämän vuoden leirit olivat Ritva Vesalan mukaan täynnä. Tyttäreni on kyllä vasta seitsemän mutta ensivuonna jo kahdeksan.

        Mitäköhän leiri maksaa ?entä sisältyykö majoitus hintaan .sivuilta en nähny enkä löytänyt vastauksia kysymyksiini;):0


      • mira :DDD

        moi `tietää mistä puhuu` :) käyks siis ratsutalli hevospankissa??? millaista siellä on??? ilmapiiri,tunnit,opet jne..;) oon aatellu et käviskö kokeilees siellä :) mitä yks tunti oikee maksaa?? onks siä jotai 130-145 korkusii pollei :) ??9


    • he a - tasoinen

      Ei ole kyllä Minna ja Juha riidelleet kertaakaan tuntien aikana tai muutenkaan talliporukan edessä koko sinä viitenä vuotena kun minä olen siellä käynyt! Itse suosittelen Chapelia, jos haluaa kehittyä. Jos haluat vain harrastaa ja pitää hauskaa, niin mene vaikka Castelloon. Siellä on leikkitunteja, estetunteja, maastoja, rantamaastoja ja ties mitä, ihan kokemattomillekkin. Eli tervemenoa vaan!
      Minnan opetuksessa ei ole mitään huonoja puolia. Ehkä herkkänahkaisille heppailijoille Minna ei ole paras vaihtoehto, sillä Minnalla on kantava ääni (joka siis täällä on mainittu huutamisena) ja hän sanoo ihan suoraan jos on jokin vika. Minna antaa selkeät ohjeet tehtäviin, esim. "kaikki istuvat harjoitusraviin ja nostavat laukan, NYT" ja jos laukka ei nouse, niin kaikki ottavat takaisin raviin ja tämä tehdään uudestaan. Ihan kolarien ja sinkoilevien hevosten välttämiseksi. Kun taan Castellossa vieraillessani opettaja sanoi "ottakaapa laukkaa sitten kun olette saaneet valmisteltua". Ei näin! Hevosta ei tarvitse valmistella viittä kierrosta, vaan hevosen tulee olla hereillä ja laukan voi nostaa kolmen askeleen varoituksella.

      Suosittelen Chapelia niille, jotka ottavat kritiikkiä vastaan ja haluavat kehittyä, Castellot, P&O:t, Zilpat, Kylökorvet ja muut ovat HARRASTELIJOILLE. -.-'

      • .ljh.fk

        Mikä on tämän hevospankin hintataso,en löytänyt nettisivuilta hinnastoa ?


      • Aikuinen vakikävijä
        .ljh.fk kirjoitti:

        Mikä on tämän hevospankin hintataso,en löytänyt nettisivuilta hinnastoa ?

        Hei!
        Hevospankin tuntihinta on 15 euroa ja yleensä tunnilla on enintään pari ratsastajaa, joten aika yksilöllistä on. Tunti maastoilua maksaa 20 euroa, koska silloin Eero tulee mukaan ja reissussa on kaksi hevosta. Tunnin maastolla ei ehdi rantaan asti, koska suorinta tietä ei saa mennä. Rantaretki maksaa 40 euroa ja kestää kaksi tuntia. Kannattaa käydä tutustumassa. Tiukkaa kouluvalmennusta haluava tai hyppyintoilija ei saa haluamaansa mutta rennosti ja avomielisesti suhtautuva saa rahoilleen vastinetta erittäin hyvin.


    • nöpsänkekka

      En tiiä mimmonen zilpa on mutta castello?

    • mirggu :D

      kuka titää missä on luvian talli??? olis kva tietää!! oon aatellu kävisin yhel tunnil vähä kattoos?? tietääks kukaa täst porin alueelt mitää tallei?? vaikka viasvedeltä tai jostai muualta... itse asun pietniemessä :)) siellä saisi olla alkeistunteja.. pitäisi opetella laukka ja ravi :o castellokin olis kiva mutku siellä pari tyttöä on tosi ilkeitä ja puhuu selän takan :(( ei kiva... muttta kertokaa talleja :D

    • Luvi

      Luvia on tosi hieno ja kiva paikka, opettajat on siellä mukavii.. : )) Siellä on alkeiskursseja ja alkeisjatko jo alkeiskurssin menneille.. : )

    • Yyterissä

      Castello on vaihtanut nimensä ja omistanjansa on siis nykyisin Yyterin Ratsastuskeskus. Yyterin Ratsastuskeskuksessa on kivoja hevosia shetlanninponista suomenhevosiin... Maaneesi on suurenemassa ja kenttä pienemässä.. Itse olen siellä ratsastanut pian 5 vuotta! Kiva paikka, kiltit hevoset. Muista talleista ei ole kauheasti kokemusta, paitsi yksityistalleista!

    • zilpan tallityttö

      Olisko jollakin suositella jotain tallia täältä porista? Käyn zilpalla mutta oon lopettamassa, ihan omista syistä kuitenkin. Zilpa on siis aika hyvä paikka ja oon käyny siellä 6 vuotta. Nyt oon 1 ½ vuotta ollu tallityttönä mut mee talliporukka vaan hajoo ni mäki oon kai nyt sitte lopettamassa. Jos sopivaa tallia ei löydy niin lopetan koko hevosharrastuksen sitten varmaan. Luvia ei käy, se on liian kaukana, Chapel ei todellakaan käy, ja porin talli ei käy myöskään. Okei no siinä meni aikalain kaikki vaihtoehdot... no mut olisko kellään suositella selllasta vähän kuin yksityistallia mut mihin pääsee ratsastamaa, tai tietteks sillai?

      • chapell & poritalli

        Pori talli ja chapell o iha huonoi paikkoi kummastakaa ei saa hoitoheppaa :/ ja määki etin jtn talliii pori,ulvila,luvia,nakkila ne on semmosii mist vois ol hyvä :) mut siel sais maksaa tunti enint 30e ja sielt sais hoitohepan,sais ol talli tyttö,ja siel ei haukuttais ketää niinku poritallil ja chapellil,meinaa sielläei omistajatkaa oo kunnollisii pori tallilki titta ei vahdi ees omaa lastas vaa joku muu joutuu vahtii,koska se vaa juo kav´hvii siel


      • poni4

        Porista ihan en tiiä mut ahlasissa on aivan ihana Ratsastuskoulu Kyläkorpi! Mukava tallihenki mukava Anna-opettaja joka opetttaa hyvin! Kyläkorpeen on meiltä puoli tuntia
        mutta talli on niin hyvä, että käyn siellä kuitenkin. Porin Ratsastuskeskuksesta itselläni ja kaverillani huonot kokemukset.


      • Hyvätalli
        poni4 kirjoitti:

        Porista ihan en tiiä mut ahlasissa on aivan ihana Ratsastuskoulu Kyläkorpi! Mukava tallihenki mukava Anna-opettaja joka opetttaa hyvin! Kyläkorpeen on meiltä puoli tuntia
        mutta talli on niin hyvä, että käyn siellä kuitenkin. Porin Ratsastuskeskuksesta itselläni ja kaverillani huonot kokemukset.

        Minulle myös jäi Porin tallista todella huono vaikutelma mutta vaihdoin tallia ja kokeilin kyläkorpea ja se oli kuin unelma talli ei parempaa tallia ole suosittelen kaikille ketkä haluaa hyvän tallihengen,mahtavan opettajan ja kehittyä


    • ei löydä tallia ;c

      millaista yyterin ratsastustallilla on? kuulin että pari tyttöä sai sinne porttikiellon,oliks ne semmosii seläntakana puhujia ja haukku kaikkii? no ei niist eteepäi XD maksaako sil oikeesti 28euroo yks irtotunti O.O tosi paljon!!! ja joku paritunti on 35euroo ni maksaako yksi ihminen 35 vai molemmat maksaa yhes,et molemmat antaa 17.50 rahaa??? ehdottakaa jotai hyvää tallii porist,ei kauhee kaukaa pietniemest päi.. vaik just josai yyteris tai viasvedel tai luvial :) eikä mitää ylikallista ja tietenkin hyvä ilmapiiri olis kiva kans :D

    • amarie1

      Ahlaisissa kävin pari kertaa, opettaja oli tosi mukava, mutta ei oikein ehtinyt minua neuvoa. :(
      Cruiseen olen pari kertaa yrittänyt päästä tunneille, mutta siellä on aina ihan täyttä. :(

    • That Unknown

      Sanon nyt omat mielipiteeni talleista joissa olen käynyt.

      ZILPA
      Maneesi
      Hyvät hevoset/ponit
      -Toinen opettaja(Tanja) hiukan liian kiltti , kun taasen toinen (Päivi) liian ankara.
      -Huono ilmapiiri , tallitytöt naureskelivat äidilleni kun hän on vähän vanhempi.
      Ps.Olen huomannut että tallitytöt vähän omivat hoitsujaan..

      CHAPEL
      Mukavat tallitytöt!
      -Ehkä hiukan kokeneemmille ratsastajille.
      -Herkät ihmiset ! Ei kannatta mennä jos olet herkkä! Opettaja on ankara hiukan!
      -Ei maneesia DB

      ASTRÖMMIN TILA(noormarkku)
      Kokeneet opettajat
      Tilava talli ja muut tilat!
      Mukavia ihmisiä!
      -Hevosen omistajille halvempia tunteja.

      LUVIAN RATSASTUSKOULU
      Mahtavat hevoset!
      Hyvä ilmapiiri c:
      -Opettaja voi olla hiukan ankara..

      VIIKILÄN HEVOSTILA
      Mahtavat maasto mahdollisuudet!
      Mukavaa seuraa!(Talli porukka aika pieni)
      Ihania hevosia c:
      -Pitkä matka..
      -Kokeneemmille ratsastajille
      Mahdollisuudet Leirit/Kisat/Valjakko ajo! (Kerran kun on ollut kesäloma ollaan menty ravi hevosilla.)


      Itse suosittelen Luviaa ja Viikilän Hevostilaa :D

    • eerika

      Aloitin ratsastuksen Porin ratsastuskeskuksessa ja olen tykännyt! Opettajat on tosi mukavia ja mielestäni osaavia, itse olen ainakin jo muutaman tunnin jälkeen huomannut paljon kehitystä omassa ratsastuksessani kun on vaan tehnyt opettajien neuvojen mukaan. Hintakin ihan ok. Ja meidän tunnilla ainakin on monenikäisiä ratsastajia, vaikka pääasiassa tietysti nuoria. :) Tallitytöt ihan ok, vaikka mukavampiakin voisivat olla. Tunneilla mukavasti tilaa.

    • Asioista jotain tiet

      Lapset lapset.. Onko kannattavaa mennä haukkumaan "Porintalllia" maanrakoon, kun on käynyt koko paikassa ehkä kerran? Ja mistä tiedätte että ei saa hoitsua mukamas? Kyllä saa kun kysyy, ehkä vähn liian helpollakin. Eikö opettaja saa juoda kahvia ja jutella tallin sisäisiä asioita toisen omistajan kanssa.. Jos haukutte, älkää menkö yli rajojen ja perustelkaa mitä olette puhuneet ja sanokaa sitä Porin ratsastuskeskukseksi niinkuin pitääkin.

    • zilpan tallitytöthyi

      Zilpa:
      tosi kivat hevoset ja ponit
      hieno paikka, uudistettu paljon
      hoitohevosen tuntuu saavan tosi helposti
      - suurin osa tallitytöistä on itsekeskeisiä idiootteja, jotka haukkuvat kaikkia (kokemusta), toiset taas jotai pikkukakaroita jotka yrittää neuvoa typerissä asioissa 5 vuotta vanhempaa (kokemusta)
      - opettajat on raivostuttavia
      - kahvila ei ole aina auki, joten tuntia ei saa maksettua
      - hirveästi ihmisiä samalla tunnilla, viimeksikin jotain 7-8
      - leirit on täyttä paskaa, suoraan sanottuna

      Muuten on ihan ok paikka, mutta ne helv-tin tallitytöt pilaavat kaiken. Siis ne haukku siinä ihan vieressä ja hihitteli - mitä hittoa ? :D:D:D::D:D

    • yyterin tyttöh

      Itse tykkään Yyterin ratsastuskeskuksesta.
      Mielestäni hyvä ilmapiiri, hepat erilaisia joten kaikille löytyy todennäköisesti se oma lemppari. Tallin omistaja todella mukava ja ystävällinen. Hoitsun saa aika helposti, nytkin on vapaita jotka tarvisivat hoitajia.
      Miinusta ovat kasvaneet hinnat, ovat aika lailla korkeampia kuin castello aikoina, mutta eihän se mitään jos rahaa on :)

    • plösö

      Yyterin Ratsastuskeskusta suosittelen lämmöllä:) Olen hoitajana ollut siellä tallin myynnistä asti, ja Castellossa 3-4 vuotta olin myös vakiotyyppejä:D Tallia ei voi enää edes tunnistaa samaksi(hyvällä tavalla) ja koko ajan talli parantaa:) Omistaja todella mukava, hevoset kivoja, laatuopetus ja VIHDOIN hyvä tallihenki ! Talliin tullessa on tarjolla iloisesti tervehtiviä tallityttöjä ja korvat hörössä odottavia hevosia::)

    • eerika1

      Vaihdoin Porin ratsastuskeskukselta Cruiseen ja kannatti! Opettaja tosi hyvä, hevoset todella osaavia, tallilla enemmän aikuisia ja hintakin edullisempi.

    • jaakkolan talli fani

      tunteeko kukaan jaakkolan rusthollia.jaakkolan rustholli on siis tosi kiva ratsatsukoulu nakkilasa 17km päässä porista mutta kyllä varmaan jokainen saa autokyydinkin tai voi kulkea sinne bussilla.suosittelen sitä kakille ja siellä ei kiusata.suosittelen myös kylä korpea,yyterin ratsatuskeskusta.se on tosi ihana käykää kokeilemassa.vuoden päästä pääsette jo hyppäämään ainakin 30cm esteitä jopa 50cm menkää sinne siis ratsastaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • exporilaine

      Näköjään muillekin jäänyt mieleen Chapelin opettajan huuto :(

      Itse ratsastin pienenä jonkun vuoden Chapelissa (olin varmaan 10-11) ja aika monta kertaa oli itkussa pidättelemistä tunnilla kun opettaja sanoi välillä tosi pahasti :/ olin kyllä aika herkkä lapsi mutta kuitenkin. Tästä on jo useita vuosia, mutta enpä usko että meno on mihinkään muuttunut :D

    • eläin-fani

      Tietääkö kukaan hyviä ratsastuskouluja nakkilassa.

    • zilpafani

      zilpa on paras! todella ystävällistä väkeä ! :) hevoset ovat hienoja, vanhoja mutta opettavasia ja kilttejä !
      olen käynyt monella tallilla kokeilemassa mutta ehdottamasti zilpa on paras! :)

      • Savee

        Mun mielipiteeni..

        Chapel:
        Minusta aika surkea paikka. Opettaja antaa sekavia ohjeita, ja muutenkin talli surkeassa kunnossa. Kenttä on pien, eikä siellä ole maneesia. Mutta jokaisella on varmaan omat mielipiteensä tästä, mutta tämä on minun mielikuvani Chapelista.

        Yyterin ratsastuskeskus:
        Ihan mukava ratsastuskoulu. Tallihenki ei ehkä ole mikään paras, mutta opettajat ovat todella ystävällisiä. Talli on kivan kokoinen ja siisti. Kaikki ohjaajista eivät välttämättä ole silti ihan mitään niin experttejä, mutta kyllä sieltä hyviä vinkkejä saa.

        Ratsastuskoulu Kyläkorpi:
        Kaikin puolin ihan paras ja mahtava ratsastuskoulu.Opettaja todella osaa hommansa ja hevosia on huipputasosta alkeistasoon. Talli on hyvin uusi joten se on nyt ainakin vielä siistissä kunnossa. Parempaa ratsastuskoulua ei porista löydy :).

        Porin ratsastuskeskus:
        Lähes sama kuvaus kuin yyterin tallista. Ihan mukava paikka, ja saa kyllä ihan perus opetusta. Talli on aika siisti.


    • rustholli123

      tiedättekö jaakkolan rusthollin ratsastuskoulun nakkilassa.se on ihana talli käykää katsomassa sivut!

    • olen 11-v tyttö

      Heippa!Tässä omia mielipiteitäni ratsastuskouluista joilla olen käynyt.
      Porin ratsastuskeskus.Olin siellä talutustunnilla ekaa kertaa,ja sain taluttajan joka katto vaan koko ajan kännykkää eikä siis paljoo neuvonu vaan mumisi jotain.Olen käynyt muilla talleilla,ja minusta ei ole järkeä,että on 30min ratsastusta ja 30 min hoitoa,kun voi ihan hyvin tulla tallille 30 minaa ennen tuntiaan ja silloin taluttaja auttaa myös satuloinnissa eikä siitä tule mitään erillistä rahastusta!Tunnilla en oppinut mitään.Taluttaja oli huono,ilkeä pissis.Opettaja oli suht ok,mutta ei sanonut niin että kantapäät alas,katse eteen niin kuin oikeesti kuuluisi,vaan istui siinä penkillä ja jutteli jonkun naisen kanssa.Kamalaa rahastusta en oppinu mitään muuta kuin että en enää koskaan mene tolle tallille!!!!!!Äitini kävi siellä pienenä ja silloin siellä opettti vielä joku hyvä opettaja joka oli pätevä ja opettavainen!Anteeksi jos loukkasin jota kuta,koska uskon että opettaja opettaa joitain paremmin.Lopuksi minut vaan käskettiin tulemaan ponin selästä alas,eikä edes moikattu kun sanoin moi =( itkin sen koko illan melkein,kun oli niin kamala ratsastustunti mun mielestä.
      Onneksi olen löytänyt nyt maailaman IHANIMMAN,PARHAIMMMAN,LOISTAVIMMAN JA KIVOIMMAN ratsastuskoulun jaakkolan rusthollin!Siellä on ihanat hepat, mahtava ratsatusksen ope,kivaa väkeä jotka ei kiusaa päin vastoin ovat super kivoja ihan kaikille ja auttavat!Siis jaakkolan rustholli on mukava pieni ratsastuskoulu nakkilassa.

    • Krisps

      Ratsastuskoulu Zilpa
      Suuri Talli
      Hyvät tilat hevosille
      Kaksi keskikokoista kenttää
      Maneesi
      Isot tallitytöt on kivoja
      -Pienemmät tallitytöt ovat ilkeitä ja aivan liian autteliaita, eivät anna tehdä mitään yksin.
      -Maastot eivät mitkään parhaimmat.
      /-Leirit on mukavia, hiukan hintavia.
      /- Päivin opeitus on hiukan harskimpaa, mutta hän osaa hommansa.
      /- Tanja on hiukan liian killti, mutta todella hyvä opettaja herkimmille ja ujoille ihmisille!


      Chapel
      -Surkeassa Paikassa, tehtaita tai mitä siinä vieressä.
      -Talli on huonossa kunnossa
      -Pieni kenttä.
      Mukavat Tallitytöt
      Hyvä opetus,hiukan harski opettaja mutta todella hyvä!
      -Maastoista ei puhuttakaan.

      Porin Ratsastuskeskus
      -Huonossa kohtaa,siinä ison raumantien vieressä.
      Hyvä tallihenki
      Siisti talli,remontti siellä oli jokin aika sitten.
      Keskitason opetus.
      -?- Maastoista en tiedä yhtään.

      Ratsastuskoulu Kyläkorpi
      Kiva tallihenki
      Hyvä opetus
      Suuret tilat
      Mukavat heposet ja niitäkin aika lailla.
      -Pitkä matka porista,menee noin 15-30 min ahlaisiin(?)
      -Hiukan vaikea löytää jossei kyttää niitä tienreunoja.

      Ratsastustalli Cruise
      Kiva talliporukka
      Keskitason opetus
      -Hiukan huonossa kohtaa.
      -Myös vähän vaikea löytää.
      Keskikohtaiset tilat.
      Mahtavat hevoset ja ponit!


      Muilla talleilla en ole tunneilla käynyt. Yyterin ratsastuskoulussa olen käynyt pihassa ja heposia kattelemassa, kiltisti esiteltiin,sain hyvän vaikutelman, eikun kokeilemaan!
      Ja nämä ovat sitten vain minun mielipiteeni!

    • heppatyttö

      Castello on paras!!

    • yyteri is best<3

      Yyteri on kiva paikka.Hepat ja opettajat ovat ystävällisiä.Upeet maastot ja iso kenttä maneesi

    • 4v ratsastanut

      Porin ratsastuskeskuksessa ilkeät tallitytöt, huonosti koulutetut hevoset (laukan nostoja harjotellaan, hepalla jolle ei ole opetettu vielä kunnolla nostoja) ja opetus huutamista.
      Yyterin ratsastuskeskuksessa kiva opettaja, vähän liian kiltti, ei vaadi paljoa, hyvä ilmapiiri mutta hevoset vähän sitä sun tätä... Yksi on yliherkkä ja jos vahingossa kosket jalalla sen kylkeen niin tuloksena on käynnistä kaahottamiseen laukassa ja kerran ratsastin hepalla 60min potkien ja raipalla hakaten ku ei sitä kiinnostanut liikkua, menin oppimaan mutta mitään en oppinut ja jäi pahamieli :(

    • Tikru-poni fani

      Yyteri on tosi hyvä talli.Opettajat on tosi mukavia,mutta hevosia on jotain vaan 9.Iso kentä,jonkilainen maneesi,ja rantamaastot maastot.Mun mielestä kiva paikka.

    • ken on paras!!:3

      Mun lempiponi on EHDOTTOMASTI Zilpalta Ken se on niin ihanin aina! !:3:3 Mun mielestä aina maailman täydellisin!!:)muutkin on kivoja ja ihania!!:)muutenkin tosi hyvä paikka!!Tää on vaan mun mielipide.Mitakin tietenkin saa olla:)

    • Fanifani

      Yyteri oli kiva mut nykyisen pitäjän aikana muuttunu ihan ihmeelliseks... Heppoi tosi vähän eikä oo oikeen osaavia ja sellasia turvallisia ku pitäis vaan osa hirveitä kaahaajia ja hankalia... Kaikki kivat myyty paitsi Fani:( Ja tunteja on tosi paljo siihen heppamäärä nähden! jotaim 5 tuntii päivässä o.O Kenttä on iso ja maneesi ihan ok, opetus ei mitään ihmeellsitä. Maastot on hienot

    • Marian talli (kiikoinen)
      monen laisia hebosia ja poneja
      hyvät maastot ja kenttä
      hyvä opetus
      ei hoitajia omimassa hevosia
      opettaja osaa luokitella ratsastajan tason hyvin
      -pieni talli (5 karsinaa) (pihatolla 1pieni ja 1 suuuuuuuriii)
      -vaikeassa paikassa
      -ei WiFiä

    • MOIKKAA

      Itse suosittelen Jaakkolan Rusthollia nakkilassa. Opettaja on todella hyvä (omistaa paikan), sanoo asioita suht suoraan, mutta kehuu myös. Kaikki riippuu tunnilla itsestäsi, että panostatko täydet 100% vai mutisetko satulassa, etkä ees yritä. Hevoset on monipuolisia, eikä automaatteja. Löytyy shettiksiä, isoja poneja, suokkeja ja puoliverisiä yms. Tallilta ei saa hoitsua, eikä siis ole mitään hevosten omimisia. On nuorempia ja vaikeampia hevosia kokeneemmille ja sitten aloittelijoille vähän kokeneempia mopoja. Miinuksena on että maastoilua ei oo tunneilla, koska vieressä eim. pikatie. Mutta välillä on vaelluksia, mennään pellolla ja leireillä yleensä pääsee yyteriin. Talliin on valmistumassa iso maneesi ( about zilpan kokoluokkaa.) , mutta kenttä on nyt vähän pienempi mitä edellinen, koska vanhan paikalle tulee maneesi. Kannattaa käydä tutustuum ihan rohkeesti!

    • Santsiih

      En tiiä kuinka vanha tää keskustelu on, mutta tässä on mun mielipiteet:
      Yyterin talli:
      Hyvä opetus
      ihan hyvä tallihenki
      -hevoset pukittelevat
      -pressumaneesi

      Porin talli:
      Tästä riittää negatiivista! (Huomiokaa, että kävin siellä 2 vuotta sitten..)
      -talli on keskellä autotietä
      -tallilla on huono henki syrjivät ihmisiä..
      iso hyvä maneesi,kentät ja tallikämppä
      -Opetus on huonoa.. Juovat vain kahvia ja sanovat mihin pitää liikkua
      -huutavat opettajat

      Kyläkorpi:
      hyvä tallihenki!
      hyvin koulutettuja hevosia
      monipuolinen, tarkka ja osaava opetus.
      - porin keskus tästä hyvin pitkä matka (30km)

      • Santsiih

        * Pori keskustasta


    • Tallikokeilija

      Ratsastuskoulu Zilpa (Söörmarkku):
      Plussat:
      Iso maneesi
      Hyvät hevoset ja ponit
      Kaksi opettajista osaa tehtävänsä
      Miinuket:
      Kaksi opettajaa huutaa, toinen tuijottaa vain maahan

      Ratsastuskoulu Kyläkorpi (Ahlainen):
      Plussat:
      Hyvät opettajat
      Osaavat hevoset
      Tallitytöt kilttejä
      Miinukset:
      Mistään ei nähnyt, millä hevosella ratsastaa

      • Tallikokeilija

        Lisään vielä, että Zilpalla käytössä oleva No Shout -äänentoistojärjestelmä on todella hyvä. Ei tarvitse opettajan kärsiä.


    • Hevosystävä

      Porin ratsastuskeskus on aivan ihana! Ihanat ponit/hepat ,ei pukkisankareita ,hyvä opetus , mahtava ihmishenki, mukavat opettajat , siisti talli , maneesi, kenttä , ja siellä on aivan ihanaa! Olen ratsastanut porinratsastuskeskuksessa 9 v. ja siellä on oma hevosenikin :) Siellä ei kiusata. Kun olin zilpalla siellä oli ihan kamala opettaja ja huono opetus ja niin päis poin . En suosittele zilpaa mutta tottakai joku voi tykätä:) itse ei vain lämmittänyt sydäntä minkä porin ratsastuskeskus teki , ja tekee edelleen aina kun menen tallille (porinratsastuskeskusseen) kaikki sanovat moi!, Kiva nähä sua taas ! Kiva et tulit! . Ja kaikki on todella kivoja ! Mutta porin ratsastuskeskus on aivan ihana talli :) t:hevosystävä

    • Hebahöbö

      Luin näitä ”vähän” myöhään mutta menkööt
      Jaakkolan rustholli on ihana talli!!
      Siellä hyvä tallihenki ihanat opettajat ihanat hepat ja maneesi ja talli joka on siisti ulkokenttä tulee
      Jaakkolassa on shettiksiä isompia poneja suokkeja ja lämminverisiä
      Jaakkolassa on kolme opettajaa yksi on tallin om. toinen ulkopuolinen opettaja ja samoin kolmas ja valmentajia löytyy
      Kaikille omantasoisia tunteja leirejä mahdollisuus kisata kisaluokat puomiristikoista 90 cm asti ja koululuokat hd-hb
      kakessaan vaan niin ihana unelmatalli ja hypätään n. Pari kertaa kuukaudessa viikkotunneilla
      Menkää ihmeessä kokeilemaan ja katsomaan jaakkolan nettisivut ja jaakkola on nakkilassa

    • heppastelija

      Varmaan vähän myöhässä tulee vastaukseni, mutta ratsastus Granifiq Luvialla! Ihana paikka, ihanat opettajat sekä hevoset. Tunnit ovat todella vaihtelevia ja oppii uutta. Ratsastajan erityistarpeet otetaan hienosti huomioon! Hopotin kautta myös tuntien varaaminen on todella helppoa!
      Iso suositus tänne!

      • Anonyymi

        Täällä nimenomaan ei oteta huomioon ratsastajien erityistarpeita. Meille tuli palautetta siitä kun koko perhe ei osallistunut harrastukseen ja olisi pitänyt osallistua talliyhteisöön jne. kaikilla ei siihen ole mahdollisuutta vaan lapsilla on harrastuksensa


      • Anonyymi

        Must tää on hirvee paikka... Ykskää tallil työskentelevä ei tervehtiny vaa pikemminki tuijotti. Alkeit kävin tasan kolme tuntii Sannan ohjeistukses ja nyt voin todet never again 🙅🏻‍♀️ Joko opetus on iha paskaa tai se ei osaa opettaa. Vaihdoin ja vertailin piruuttani Zilpaan ni siel Tanja osaa kertoo ja puuttuu heti sun vikoihin et saadaan virheet korjatuiks.

        Et vaiks granifiq on zilpaan nähden halvempi mut kyl zilpal on hintaas nähde laadukkaampi opetus. Vaihtoa en kadu 🧡 Siel on muutenki ihanaa porukkaa, kaikki hymyili ja olo oli tervetullut


    • Anonyymi

      Jaakkolan Rustholli on kyllä se paras😍 Hyvä opetus ja kaikille sopivan kokoisia hevosia

    • Anonyymi

      Itse suosittelen muutamia pieniä talleja suht läheltä Poria.
      Yyterin hevospankki (kannattaa käydä googlaamassa)
      Mukava ja rauhallinen ympäristö
      Hienot maastot
      Mukavat emäntä ja isäntä ovat tallin arjessa mukana
      - hevosia enään vähän.
      Siellä ratsastetaan enimmäkseen lännenratsastusta mutta ilmeisesti mahdollisuus myös este tai koulusatulalla ratsastaa.
      Hyvä tunnelma
      Ei liian vaativaa

      Lauran talli (Pori)
      Mukavat hevoset ja ponit
      Siellä käydään paljon maastossa ja kärryajeluilla
      -ei kunnon kenttää
      Hyvä tunnelma ja paljon mukavia lapsia
      Mukava omistaja

      Viitamaantila (Nakkila)
      Mukavat hevoset
      Nopea opetus (itse edistyminen nopeasti siellä)
      Mukavat ohjaajat
      -pieni kenttä
      Hienot maastot
      Hyvä meininki ja tunnelma

      Itse en zilpasta tykkää sillä siellä oli minun makuuni hieman liian koppava tunnelma ja pelkäsin koko ajan epäonnistuvani.

    • Anonyymi

      No Lauran talli mut se ei oo ratsastus koulu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      4121
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2368
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2076
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      101
      1733
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1362
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      311
      1290
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1237
    Aihe