Luistimet

Tietämätön...

Mitä eroa on tavallisilla marketluistimilla ja taitoluistelijoiden luistimilla, siis muutakuin hinta. Itse tiedän vain sen että marketluistimet ovat mustavalkoisia, taitoluistelijoilla ruskeavalkoisia.

Eroa on ilmeisesti terässä, mutta mikä se eroa on?

12

3191

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mmmmmmmmnnnii

on myös kengän jäykkyydessä. Niissä ei varret velttoile kuten marketin luistimissa ennen pitkää.
      Nämä on suurimmat erot, muitakin on, kuten istuvuus, muokattavuus jne..

• kertoo..

Terät saa tosiaan ostaa erikseen. Teriä on jäätanssiin, muodostelmaluisteluun, hyppyteriä, perus"harrastaja" teriä ym.
      Kenkiä on myös erilaisia. on muodostelmaluistelun vaaativaan askeltekniikkaan soveltuvia, yksinluistelijoille soveltuvia, kovempia kenkiä ja pehmeämpiä kenkiä. Kaikissa taitoluistimissa on hurjasti tukevampi varsi kuin markettiluistimissa. Varsi on myös lyhyempi (= mahdollistaa nilkan liikkumisen eri jutuissa).

Eroa on siis PALJON. Marketluistimia, eli ns. "kaunareita" ei voi oikein luistimiksi kutsua.

• Nimetön

Marketti luistimet ovat myös paljon huonompi laatuisia kuin taitoluistelulikkeestä ostetut.

• ------------------

Itse olen päässyt marketluistimilla lähes kaikki yksöishypyt ihan kunnolla.

Onko niissä terissä jotain eroa? Kuulema piikkejä on enemmän kuin marketluistimissa mutta miten ne kaikki mahtuu siihen.

• Luistelijan äiti
        ------------------ kirjoitti:

Onko niissä terissä jotain eroa? Kuulema piikkejä on enemmän kuin marketluistimissa mutta miten ne kaikki mahtuu siihen.

Piikkejä on terästä riippuen limittäin eri määriä sekä piikkien keskinäinen pituus voi vaihdella jne. Käy katsomassa taitoluistimia myyvissä liikkeissä! Yksöishypyt toki onnistuvat markettiluistimilla, ongelma on usein se, että jalat kipeytyvät alastuloissa sekä luistin tärähtää jäähän ruman näköisesti. Asianmukaiset luistimet helpottavat hyppyjä sekä estävät vammoja. Monet vanhemmat pihtaavat kunnon luistimien hankintaa ja seurauksena on sitten luisteluinnon lopahtaminen ja jalkasäryt. Liikkeistä saa edullisesti käytettyjä - aina ei edes kannata ostaa uusia vaan jo sisäänajetut käytetyt.

• MJluistelijat
        ------------------ kirjoitti:

Ensinnäkin markettiluistimilla on lähes mahdotonta päästä yksöishypyistä eteenpäin. En tiedä miten olet ne oppinut, minulla itsellä ei ole koskaan ollut markettiluistimia. Terissä on erittäin paljon eroja, piikit ja pituus ja mihin niitä käytetään. Onko ne hyppyterät vai normaalit. Eli eroja on PALJON!!!!

• ----------------------------

Miten paljon nuo luistimet yleensä maksaa?

• Luistelijan äiti

Uusien taitoluistimien hinnat lähtevä n. 80 e ylöspäin, käytettyjä hyväkuntoisia saa 50-60 eurosta ylöspäin. Hintaan vaikuttaa terän ja kengän kunto sekä minkä laatuiset ne ovat. Terät ja kengät voi ostaa myös erikseen. Omalle luistelijalle ostin uudet terät ja vanhat kengät. Kenkä kun jää pieneksi niin saman terän voi siirtää isompaan kenkään. Näin voi yrittää hieman säästää ;-D

• MJluistelijat

Ihan oikeat TAITOLUISTIMET maksaa 150 eteenpäin. Ja MARKETIILUISTIMET on jotain 20-30 .

• Mjluistelijat

Ai niin joo ja ne terät ostetaan erikseen, eli vain kenkä on 100 eteenpäin ja terien kanssa 200 eteenpäin. Riippuu erittäin paljon millainen se on, eli onko se aloittelijoiden vai huippuluistelijoiden kenkä ja terä.

• Luistelu_isthebest

Eroa niissä on se, että taitoluisimet tukevat paremmin jalkaa ( tietenkin riippuen luistimestä kuinka paljon ) ja ovat laadukkaampia. Terissä ei välttämättä ole paljoa eroa, se riippuu millaiset terät ostaa luistimiin ( ne ostetaan erikseen ). Jos olet aloittamassa taitoluistelun kannattaa ostaa oikeat taitoluistimet taitoluisteluliikkeestä. Osta semmoiset jotka ovat ALOITTELIJOILLE et tarviste vielä huippuluistimia tai teriä.

• ---

Riedell White Ribbon malli maksaa noin 80 euroa ja Risport Etoile maksaa noin 130 euroa. Molemmissa on terät valmiiksi kiinni ja molemmat ovat hyvät perusluistimet aloittelijalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      92
      2195
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      153
      1817
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      173
      1343
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      230
      815
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      764
    6. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      62
      749
    7. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      741
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      212
      623
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      597
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      581
    Aihe