Exä pyörii unissani

ärsyttävää!

Auttakee!
Olen nähnyt monena yönä exästä unta. Unessa joudun jossain vaiheessa valitsemaan nykyisen ja exän välillä. Tästä on vuosia kun olemme eronneet exän kanssa. Nyt vain häiritsee kun tosiaan monena yönä näen hänestä unta. Inhottavaa! Mitähän nämä unet merkitsevät?

38

27022

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zeta...

      xxxxxxxxxxxxx

      zzzzzzzzzzz

      • ämmä....

        mmmmmmmmmm

        myös koo on hyvä ..ja ällää

        klklklklk


      • jasuanne

        minun uniini tulee 10 vuotta sitten kuollut mies-työkaveri. ja siinä unessa me molemmat tiedetään että hän on kuollut.


    • mielenkiintoisia

      Minä olen jo monen vuoden ajan nähnyt silloin tällöin unta ala-asteaikaisesta kaveristani. (Miespuolisesta, itse olen nainen) Koskaan hän ei ole ollut minulle muuta kuin kaveri, eikä edes mikään paras kaveri, joten on aika outoa että näen hänestä unta. Ja tosiaan saattaa olla pitkiä aikoja, ettei hän tule uniini ja sitten taas ihan yhtäkkiä tuleekin. Joskus jopa mietin ihan, että "Jaa, millonkahan näen taas Antista unta?" :)Ehkä sitten vain kaipaan sitä ala-asteaikaa tai ehkä hänessä oli piirteitä, joita arvostan ihmisessä tai jotain vastaavaa. Yksi syy voi olla myös se, että teini-iässä tämä kaveri muutti toiselle paikkakunnalle juuri, kun minulla oli vaikea elämäntilanne. Vaikka tuolloin emme kyllä enää pahemmin olleet tekemisissä. Mutta ehkä se muutto tarkoitti minulle tavallaan lapsuuden loppumista kokonaan... En tiedä...

      Kai se voi olla vähän sama juttu exästä uneksimisen kanssa. Ehkä yksinkertaisesti vain kaipaat häntä? Vaikka et ehkä tietoisesti, niin alitajuisesti?

    • Jäljellä

      Niin kauan kuin exät tulee uniin, on tunteita jäljellä.

      Me ihmiset pyrimme ajattelemaan tietoisesti, pyrimme tukahduttamaan tunteemme. Unissa alitajunta avaa todelliset tunteet.

      • Nimetön

        kysymus voi olla ihan yksin kertaisesti tottumuksesta,jos on pitkä suhde takana.
        ei kannata syyllistää itseään.


    • kohta uneton

      oon nähnyt jo reilut 10v unia exästäni. välillä unet on ihania, joskus taas painajaisia.
      exän ja mun ero oli kamala, jäi paljon avoinaisia asioita, joita en koskaan ole saanut selvitettyä ja ne vaivaa varmaan edelleen.
      joskus on aamulla morkkis, kun yö on mennyt exän kanssa paneskellen. joskus unessa joudun valitsemaan nykyisen ja exän välistä, joskus valitsen nykyisen ja joskus taas exän.

    • asioita

      selvittämättä ex:n kanssa ja ne vaivaa unissa, tunteita varmaan on jäljellä myös. Ehkä erositte liian hätäisesti äkkipikaistuksissanne.

    • .........................

      Minulla pyörii myös exä unissani jatkuvasti. Hän on kyllä lapseni isä,että joudun olemaan hänen kanssaan tekemisissä,joten voi tulla uniin. Me myös ollaan erottu jo monta vuotta sitten ja silti näen hänestä jatkuvasti unta ja siinä aina harrastetaan sexiä. Se on todella ärsyttävää ja kun aamulla on ihan sekaisin,että onko oikeasti tapahtunut jotain.

    • Hlvthlvt

      Haasta nyt perskeles oikeuteen tuommonen ku luvatta toisten uniinki tunkeutuu. On se kumma saatana, ei sitä ku minä olin nuori niin tuommosia...

    • merkitse

      mitään.ei ainakaan sitä mitä unessa tapahtuu. jos näet unta että osaat esim. lentää niin se ei tarkoita että osaisit valveilla lentää.unet on unia, joskus ennemmän sekoja kuin toisinaan.

    • kirjasto-gona

      Unia koskaan kumpanistani parisuhteen aikana, silloinhan hän on läsnä elämässäni.
      Mutta heti jos suhde loppuu, tai tulee jostakin muusta syystä pitempi ero, näen unta kumppanistani.

      Jotkut uskovat, (ja minä myös) että ihminen voi unimatkailla toisten uniin.
      Ehkä siis exsäsi haluaa vielä teidän suhteenne jatkuvan.
      Toivottavasti unet ei estä sinua nukkumasta hyvin.

    • mullakin

      Ollaan erottu pari vuotta sitten. Olen onnellisesti uudessa parisuhteessa ja avioliitossa ja ikionnellinen, mutta silti näen "painajaisunia" exästä tyyliin asutaan viel yhes ja en ole koskaan nykyistä miestäni edes tavannut. Ikäviä tuollaiset unet. Ei kai ne unet mitään silti tarkoita! Sitä taitaa jotenkin alitajuntaisesti pelätä, että nykyinen onni ei olekkaan kestävää. Vaan sitä joutuu entiseen takaisin. Outoja noi unet....

      • jotain....

        tarkottaa, mä nään enneunia ikävistä asioista..
        on toteutunut moni,pelottavaa...


    • Manguct

      nähnyt kanssa monena yönä unta exästä vaikka erosta aikaa muutama vuos. Aika ärsyttävää kyllä. Voi olla tukahdettuja tunteita jotka ovat alitajunnassa, taikka ei ole löytyny ihmistä, ketä kohtaan on yhtä paljon tai enemmän tunteita.

    • kuullut

      että kun näkee unta ihmisestä, jonka on menettänyt, se tarkoittaa sitä, että päästää tästä ihmisestä irti. Toisinsanoen hyväksyy, ettei tämä ihminen enää kuulu omaan elämään.

      • Nimetön

        Itse olen kyllä kuullut, että kun näkee toisen kuolevan unessa, niin silloin "päästää irti". En kyllä tiedä unista tai niiden tulkitsemisesta mitään, mutta exästä unia näkeminen on aivan normaalia vaikka nukkuisi nykyinen kainalossa. Välillä tulee sellainen fiilis että on pettänyt nykyistä kun on nähnyt entisestä unia, mutta ei kait ne unet oikeesti niin kamalasti merkitse.


    • tuikki

      moi.
      mulla on sama homma siit on vajaa vuosi kun erottiin exän kanssa meillä on yhteinen lapsi ja elän uudessa suhteessa mutta silti entinen mielessä ja aika paljon. olen ihan maassa sen takia kun en osaa päästä irti entisestä.ero tuli sen takia kun en osannut puhua entiselle ja otin ja menin toisen kanssa sänkyyn. toivonut kokoajan mielessä että entinen ottaisi minut takaisin ja osaisin sit puhua asioista ettei tultais tähän pisteeseen.vaikeaa on elämä kun kumminkin joutuu entistä näkemään kun lapsi käy mulla kylässä jne...

      • ota neuvosta vaarin!

        Nyt ovat asiat kyllä niin,että sun pitää puhua asiat halki,poikki ja pinoon.Teet väärin kaikille,kun leikit elämällä.Avaa suusi,ei se ota jos ei annakaan.Ainakin asia on sitten selvä.


      • sssoo

        Voi kuule,vuosi on niin lyhyt aika,itsellä erosta jo seitsemän vuotta ja jaka päivä ja lähes joka hetki haikaiken vielä ex vaimoni perään


      • @nniina
        sssoo kirjoitti:

        Voi kuule,vuosi on niin lyhyt aika,itsellä erosta jo seitsemän vuotta ja jaka päivä ja lähes joka hetki haikaiken vielä ex vaimoni perään

        Mulla ihan sama.. erosta kolme vuotta. Vieläkin välillä haikailen exän perän, vaikka tiedän et se ei toimisi kuitenkaan. Ei vaan ole tullut semmosta vastaan johon olisin tuntenut samallalailla. Näen myös hänestä säänöllisesti unia. En tee asialle mitään ja asun nykyään toisella puolella Suomea, mutta ajattelen hyviä aikojamme välillä haikeudella. Aika vaan aina kultaa muistot... Pitäisi aina muistaa ne asiat miksi olemme eri suuntaan lähteneet!


    • TTTTT

      erosta yli 3v ja aina se akka mun unissa keikkuu. yrittää iskee mua tai valkkailee mun ja nykyisensä välil unes.

    • mä vaa

      mul on sama ongelma.. erosin viime lokakuus ja nyt nähny monena yönä exäst unta..hmmm aika ihme juttu..en kyl tiiä miten vois auttaa.. enkä itekkää tiiä mitä ne meinaa.. mut joo ärsyttää nähä niit =(

    • sanat....

      Sama juttu, tätä on kestänyt jo vuosia...
      Välillä kausia kun ei ole mielessä eikä unissa ja sit se taas alkaa, ihan kuin alitajunta ei antais unohtaa...? Tässä alkaa kohta tuntuun, että päähän tässä hajoaa, vaikuttaa jo pikkuhiljaa niin moneen asiaan päivälläkin kun kävelet kotona kuin haamu exä mielessä....

    • se aito tin

      kylla naan makin unia exasta joskus ja siita on kohta 10 vuotta, kun yhesa oltiin. en vaan mieti sita aamusin, etta taitaa olla, etta haluat viela sen exan, jos noin menee paivatkin sekasin. jos meinata etta noin ei oo (valehtelet) ni unet on unia, unoha ne aamulla alaka vihti teha niista asiaa. etta muka ihan apua... ala vihti!

    • juuh!

      noh minulle on tuttua tuo exän kuvittelu...unissa ja ajatuksissa...ajattelen vieläkin kaikkia naisia samalla nimellä kuin ensimmäistä vakavaa seurustelusuhettani...kaikki naiset on suvi nimisii...hmmm...nyt elän naisen kanssa joka ei ymmärrä tätä enkä siitä häntä ees moiti sillä kuka haluu kuulla olevansa exä...

    • yönlapsi

      Hei
      Joskus on hyvä järjestellä alitajuntaa uudestaan tai jopa ottaa selvää mitä se ex nykyään puuhaa.
      Et sano kuinka monta vuotta erostakaan edes on?
      Itse näen unia läheisistä ihmisistä joita kaipaan jollain tavalla.Varsinkin jos yhteyttä ei ole tai on jäänyt paljon selvittämättömiä asioita.

    • Sama...

      täällä. Unet ovat vieläpä miellyttäviä, ja herätessä on sitten aika sekava olo, kun nykyinen mies makaa vieressä...
      Aikoinaan kun erottiin exän kanssa, jäi paljon selvittämättömiä asioita, joita tuli pyöriteltyä mielessä pitkään. Nyt en ole aikoihin edes ajatellut häntä, mutta jostain syystä vaan on alkanut pyöriä unissa entistä enemmän.

      • Unien enkeli

        että käsittelet asioita alitajunnassasi. Hän on ja pysyy osana tähänastista elämääsi. Ei se ole pettämistä. Mullakin on ollut yhen exän kans rakastelutuokioita, ja se johtuu siitä, että hän oli ihana siinä asiassa. Muuten oli ilkee.


    • Mutta tyttöystäväni näkee unta exsästään. Aamulla sanoo ettei muista. Mutta yöllä hokee pojan nimeä ja voihkii kuin rakastellessa. Jos rupeaa silittämään rinnoista nukkuvaa ja herättelemään niin ekaksi tulee tuo entinen rakastettu. Hassua.

      • Unien enkeli

        menee aikaa ennekuin nimesi syöpyy aivosoluihin. Voin sanoa exãni nimen valveillakin (30 v takainen:-)


    • Exän entinen!

      Viimeyönä näin hänet unessani.

      Uni meni näin: Joku selvänäkijä taikoi ihme jutun silleen, että exä joutui vuodelle 84. Exäni istui sohvalla ja minä katselin häntä kuinka nuorempi hän oli. Selvänäkijä sanoi hänelle, että " sinun pitää muistaa 3 syntymäpäivää tai aikaa" ja minä mietin mielessäni, että onkohan minun syntymäajastakin kyse, mutta olin hiljaa, koska en tosiaan tiennyt mistä oli kyse.

      Oikeasti olen vihannut exääni jo 15 vuotta ja en koskaan tule antamaan hänelle anteeksi.

    • samoia

      Nostetaanpa tätä,jeps sama vika!Kyllä riivaa niin pekeeleesti exä jonka kanssa erosta kaksi vuotta jo en ole senjälkeen nähnyt niin hengaa unissa ainakin kerran viikossa ja siellä voi olla myös jopa hänen vanhempansa.Kun vielä olimme yhdessä niin silloin en muista nähneeni hänestä unia koskaan.

    • ihan samaa mietin..

      joo tässä 22-vuotias mies joka jakaa omia kokemuksia moisesta tapahtumasta! itse olen eronnut jo vajaa kaksi vuotta sitten mutta "omasta rakkaasta" luopuminen ottaa vieläkin koville. ero oli vaikea ja kumppanini ei pystynyt olemaan uskollinen koska ilmeisesti vanha suhde kummitteli vielä taustalla ja hän petti. tiedän kyllä ettei hän ole pohjimmiltaan tuollainen ja olin antamassa jo anteeksikin ja yrittämään vielä koska niin loistavasti oli hänen kanssa mennyt ja tulevaisuutta suunnitellut. olimme rakastuneita ja kehuimme toisiamme maasta taivaaseen mutta sitten kaikki kääntyi kuin salaman iskusta, emmekä ole tähänkään päivään asti saatu välejämme selvitettyä. olen käynyt psykologin juttusilla ja sen avulla päässyt paremmin yli asiasta. mutta kun luulit voittaneesi nuo tunteet paukahtaakin tuo elämäsi nainen uniin ja kaikki masennus alkaa alusta. unessa olet taas exäsi kanssa onnellinen niinkuin mitää eroa olisi edes tapahtunut. aamulla heräät multimaaliseen vitutukseen ja yksin... kertokaa omia kokemuksia kuuntelen mielelläni, nää on vaikeita asioita, suosittelen puhumaan niistä :)

    • 1 Tulkitsija

      Tervehdys,

      Tämä on sitten vain yhden tulkitsijan näkemys, muistutan, mutta näin yleisesti ottaen olen havainnut että kun kyseessä on tämän tyyppinen uni missä entisen rakastetun läsnäolo "kummittelee" vahvasti, niin unennäkijän taustalta löytyy kompleksinen suhde täynnä ristiriitaisia tunteita tähän entiseen heilaa--. kaikki ei siis ole parisuhteessa mennyt ihan niin kuin Stömsössä.

      Niitä tunnekoukkuja aiheuttaneita tilanteita sitten unenkautta alitajunta setvii, etteivät turhaa painolastina siellä mielen pohjalla laahaa.

      Varsin usein kyseessä on tilanne jossa ex-heila on vedättänyt unennäkijää ja ruokkinut tämän tunteita itseään kohtaan lopulta paljastuen tuuliviiriksi.

      Toisella sitten jäänyt ihastumisen tunnetila päälle ja kun tuuliviiri on nostanut kytkintä suhteesta niin toinen osapuoli on kuin puulla päähän lyöty pitkän aikaa, koska on OLETTANUT mielessään että tämä on sitä ehtaa ja oikeaa keskinäistä kiintymystä
      eikä ole kokemattomana ymmärtänyt että tällaisia vedättäjiä ja venkslaajia voi tulla rakkauden polulla vastaan. eikä sitten ole oma syy, harva noilta säästyy.

      Kovin tärkeää onkin juuri tajuta se, että toisen ihmisen tunteilla ei saisi leikkiä.
      Jotkut ovat niin herkkiä etteivät selviä pelkällä tuhahtamisella ja olankohautuksella epäaidon heilan menneille rakkauslätinöille vaan ihan oikeasti ottavat itteensä ja tarvitsevat jopa terapiaa päästäkseen tunne-elämässään uusille urille.


      Myöskin jos on kokenut erittäin vaikean (esim väkivaltaisen, painostavan tai pelottavan ) suhteen ja päässyt tästä yli kuivin jaloin, saattaa unennäkijä vielä vuosikymmenienkin jälkeen uneksua (ollessaan seesteisessä onnellisessa liitossa) että on alttarilla vihittävänä entisen piinaajansa kanssa.
      Semmosesta unesta onkin takuulla suloista herätä.

      Unennäkijä voi uneksua myös ihannetilanteesta entisen rakastetun kanssa, ollaan yhdessä ja kaikki on taas ihanaa. Entinen rakastettu käyttäytyy unessa kuten unennäkijä olisi halunnut eli kyseessä on ns. toiveuni.
      Uni viestii alitajunnan sovintoa menneisyyden kokemuksiin ja halua säilyttää hyvät muistot sekä unennäkijän valmistautumista, virittäytymistä, uudelleen romanttiseen kanssakäymiseen ilmiselvästi yksinäisyyteen tyystin jo kyllästyneenä.

      Jokaisella kohdallaan iän ja kokemusten lisääntyessä parisuhdekosahduksetkaan eivät sitten liiemmin heilauta.

      Jos kokemuksia taas on suhteellisen vähän, niin ei ole mihin verrata ja saattaa fiksoitua täysin hattara tyyppiin ja kuvitella että tämä se on parasta mitä elämällä on minulle tarjota.

    • intuitiolla

      Meit on monex. Ex saattoi epätoivoisesti päästä eroon entisestä samoin kuin sinä nyt, nimimerkki ihan samaa mietin ja projisoi kaiken toivon sinuun, mutta vanha suola janotti ja siinä se.
      Tee kaikkesi ettet jää roikkumaan vanhaan, se on pahin mitä voit tehdä itsellesi.

    • ihmeissään013

      Me erottiin entisen puolison kanssa tänää kesänä, eikä sen jälkeen olla oltuu missään väleissä. ja nyt se on tullu viime yönä unessa. Kyll mie uskon että se tarkoitta että vielä on tunteita sitä kohtaan. ku takana on ollu pitempi suhde meillä sen kanssa,

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2221
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1710
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe