rippilahja

äitsykkä.

Kertokaapas te viisaammat, mitä antaa tyttärelle joka pääsee alkukesästä ripille? Itsellä ei ole oikeastaan mitään ideaa...

Kiitos etukäteen.

115

40674

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti 40

      Hei!
      Tytölle voi antaa rippilahjaksi mm. jos ei halua antaa ristikaulakorua niin voi esim. antaa tatuointi lahja kortin, muisto ruusun kultaisen koruliikkeestä, tai sitten joku shampanja lasi tai jokin muu johon kaiverrettu tytön nimi ja päivämäärä.

      • tytölle

        rippilahja koruliikkeestä:
        - korurasia ja kaiverruslaattaan nimi ja pv.
        - valokuva-albumi, löytyy tosi tyylikkäitä ja
        voi sitten laittaa rippikuvat.
        - rannekello
        - rannerengas
        - kaulaketju

        Lahjakortit jne. jos haluat että valitsee itse.


      • alaikäiselle!

        Typerä idea ja vielä rippilahjaksi... Ja tatskastakin on hyvä keskustella vahempien kanssa.


      • ripiltä päässyt
        alaikäiselle! kirjoitti:

        Typerä idea ja vielä rippilahjaksi... Ja tatskastakin on hyvä keskustella vahempien kanssa.

        miksei skumppa lasia? itse pääsin ripiltä kaksi vuotta sitten ja sain lahjaksi sarjan kristalli laseja. jokaista tyyppiä oli kahdeksen ja siihen sisältyi viinilasit, snapsi lasit, ym, ym perus hienostuneet viinanotto välineet


      • kannustaa
        ripiltä päässyt kirjoitti:

        miksei skumppa lasia? itse pääsin ripiltä kaksi vuotta sitten ja sain lahjaksi sarjan kristalli laseja. jokaista tyyppiä oli kahdeksen ja siihen sisältyi viinilasit, snapsi lasit, ym, ym perus hienostuneet viinanotto välineet

        alaikäistä viinanottoon! Voi alkaa odotella täysi-ikäisyyttä, kun on jo ryyppylasitkin valmiina.

        Mun mielestä rippijuhliin ei alkoholi kuulu, ehtoollisviini riittää kyllä.


      • Nimetön

        Vai lahjakortti tatuointiin rippilahjaksi? Miksi niin monet suomalaiset haluavat pilata oman - ja nyt siis ilmeisesti myös lastensa - kropan tatuoinneilla?
        Itse voisin ajatella antavani esim. lahjakortin vaikkapa Tukholman-risteilylle sellaiselle äidin ja tyttären yhteiselle reissulle. Siitä jäisi kivat muistot.


      • hnfgnfg
        kannustaa kirjoitti:

        alaikäistä viinanottoon! Voi alkaa odotella täysi-ikäisyyttä, kun on jo ryyppylasitkin valmiina.

        Mun mielestä rippijuhliin ei alkoholi kuulu, ehtoollisviini riittää kyllä.

        suomalainen näkökanta juomalasiin; eihän sillä muuta voi tehdä kuin vetää perseet olalle.

        Ei ole vain kaksi tietä, täysraittius ja täysalkoholismi. Keskelläkin saa mennä ja omaksua terveen suhteen alkoholiin.


      • Eppo
        alaikäiselle! kirjoitti:

        Typerä idea ja vielä rippilahjaksi... Ja tatskastakin on hyvä keskustella vahempien kanssa.

        Kysyjähän oli rippilapsen äiti... Ei liity nyt tähän mutta rippiristin ostavat yleensä kummit, ei vanhemmat.


      • kristitty äiti

        antaa lapsen kirjoissa olevalle tatuointiin tarkoitettu lahjakortti. Tytölle kelpaa varmasti kaikki krääsä, mitä hänelle tarjotaan. Tyttären tyttäreni HALUAA mopon. Onneksi ei autoa. Jo rippikoulun alkaessa kannattaisi kertoa vanhempien mielipide, minkälainen se on lahjojen suhteen ja mitä merkitsee rippikouluaika ihmisenä kasvamisen mielessä.
        Lahjan keksiminen on vaikea asia. Ilmeisesti kannattaa kysellä tyttären harrastuksista, olisiko jotain sinne liittyvää. Lahjakortti uimahalliin, osallistumismaksu musiikkileirille, maksuja hevosharrastuksiin, ym. Tässä voivat apuna olla lapsen kummit, jotka viestittävät, mitä nuori haluaa.

        Itse sain suuren kimpullinen kukkia monilta läheisiltäni ja pyhäkoulunopettajaltani nahkaisen Uuden Testamentin. Olisi ollut suhteetonta edes ajatella jotain mopoa, vaan aika muuttuu ja lapset sen mukana.


      • kesällä ripari
        tytölle kirjoitti:

        rippilahja koruliikkeestä:
        - korurasia ja kaiverruslaattaan nimi ja pv.
        - valokuva-albumi, löytyy tosi tyylikkäitä ja
        voi sitten laittaa rippikuvat.
        - rannekello
        - rannerengas
        - kaulaketju

        Lahjakortit jne. jos haluat että valitsee itse.

        meen kesällä riparille, mä ainakin toivon enimmäkseen rahaa, että saan sitten ite päättää mitä haluan. mitään valokuvaalbumeita yms. sellasta en haluu, koska en tee niillä mitään :/ eli mun mielestä aika huono idea. tai sitten vaatekauppojen lahjakortitkin on hyvä idea mun mielestä :)


      • Ulla Maria
        kesällä ripari kirjoitti:

        meen kesällä riparille, mä ainakin toivon enimmäkseen rahaa, että saan sitten ite päättää mitä haluan. mitään valokuvaalbumeita yms. sellasta en haluu, koska en tee niillä mitään :/ eli mun mielestä aika huono idea. tai sitten vaatekauppojen lahjakortitkin on hyvä idea mun mielestä :)

        Kiva kun tähän vastasi itse rippikouluikäinen, ehkäpä kysymällä tytöltä/pojalta itseltään selviää mitä hän lahjaksi haluaa. Astiat, liinavaatteet ja muut "kodin perustamistarvikkeet" on myös ihan kivoja lahjaideoita, jotka todennäköisesti tulevat jossain vaiheessa nuoren elämää käyttöön.


      • Lady-Dee
        Ulla Maria kirjoitti:

        Kiva kun tähän vastasi itse rippikouluikäinen, ehkäpä kysymällä tytöltä/pojalta itseltään selviää mitä hän lahjaksi haluaa. Astiat, liinavaatteet ja muut "kodin perustamistarvikkeet" on myös ihan kivoja lahjaideoita, jotka todennäköisesti tulevat jossain vaiheessa nuoren elämää käyttöön.

        Rahaa


      • miemie^^

        Aika jännää antaa 15 -vuotiaalle tatuointilahjakortti saati sitten shampanjalasi...


      • Sorry!
        Nimetön kirjoitti:

        Vai lahjakortti tatuointiin rippilahjaksi? Miksi niin monet suomalaiset haluavat pilata oman - ja nyt siis ilmeisesti myös lastensa - kropan tatuoinneilla?
        Itse voisin ajatella antavani esim. lahjakortin vaikkapa Tukholman-risteilylle sellaiselle äidin ja tyttären yhteiselle reissulle. Siitä jäisi kivat muistot.

        Arvostelin väärin...
        Piti painaa peukkua ylös eikä alas!


      • varmaan joku nisti

        tatuointi-lahjakortti, hei haloo pahvi !!!

        ei voi älyttömämpää ideaa olla

        tai no huumeruiskuja nippu

        ????


      • kukkaistyttö

        Hyviä ideoita :-)! Oon itse menossa ripille tänä vuonna. Toivon myös rahaa, kenties jotain ainutlaatuista...


      • Anonyymi
        Nimetön kirjoitti:

        Vai lahjakortti tatuointiin rippilahjaksi? Miksi niin monet suomalaiset haluavat pilata oman - ja nyt siis ilmeisesti myös lastensa - kropan tatuoinneilla?
        Itse voisin ajatella antavani esim. lahjakortin vaikkapa Tukholman-risteilylle sellaiselle äidin ja tyttären yhteiselle reissulle. Siitä jäisi kivat muistot.

        Ei todellakaan taitaa ja muutenkin asiaton.


    • tyttärestä

      kun on kysymys, niin voisi melkein kysyä tytöltä suoraan, että mitä hän haluaisi. Meillä (silloin kaaaaauan sitten 80-luvulla kun itse pääsin ripille) oli niin, että sain vanhemmilta rannekorun (jonka mallista oli juteltu äidin kanssa) ja kun käytin rippilahjaksi saamani rahat (siis shekit ja käteisen) sohvan ostamiseen omaan huoneeseeni, niin antoivat lisäksi vähän sponssia siihen.

      • samaa mieltä

        siinä, että parasta kysyä lahjan saajan toiveita ;) Omista rippijuhlistani on jo "ikä ja terveys", mutta itse toitottelin hyvissä ajoin ihmisille mitä haluaisin - ja kohtuullisen tuloksen se tuotti ;)


    • Nimmukka

      Tuolta luin, että voisi myös antaa rahaa lahjaksi niiden iänikuisten korujen sijaan. Miksei tosiaan, jos työtllä on joku isompi hankinta edessä, tai unelmoi jostain kalliimmasta, johon ei vielä ole varaa? Ei raha ole aina persoonaton lahja, vai mitä mieltä olette? Sehän opettaisi samalla myös säästämistä nuorelle.
      http://www.kotiliesi.fi/juhla/elamankaaren-juhlat/rippijuhlat-lahjat.aspx

      • Lii-ku-tus

        Rahaa voi tietysti antaa, JOS EI MUUTA KEKSI ja jos päivän sankari on itselle etäisempi. Mutta lähisuvun, vanhempien isovanhempien ja kummien nyt ainakin pitäisi keksiä jotain muuta.

        Minusta muuten rahalahjat eivät suinkaan aina opeta nuorta säästäväisyyteen. Pikemminkin voisi sanoa päinvastoin. Moni on jo kuukausia etukäteen ennen juhlaa sanonut vanhemmilleen, että ne rippirahat menevät kesän juhlintoihin, festareihin yms. Ja, ikävä kyllä, joillakin myös viinaan.

        Minusta muutenkin on OUTOA antaa rahaa rippilahjaksi, varsinkin kun muistaa kuinka kielteisesti Raamatussa puhutaan rahasta ja sen palvomisesta. Rippijuhla oikeasti ON uskonnollinen juhla. Jos ei halua sitä muistaa niin sittenhän ei toisaalta kannattaisi rippijuhlaa edes viettää, vaan viettää tavallista juhlavammat 15-vuotispäivät tms. joku "aikuistumisjuhla".


      • Täällä itse nuori
        Lii-ku-tus kirjoitti:

        Rahaa voi tietysti antaa, JOS EI MUUTA KEKSI ja jos päivän sankari on itselle etäisempi. Mutta lähisuvun, vanhempien isovanhempien ja kummien nyt ainakin pitäisi keksiä jotain muuta.

        Minusta muuten rahalahjat eivät suinkaan aina opeta nuorta säästäväisyyteen. Pikemminkin voisi sanoa päinvastoin. Moni on jo kuukausia etukäteen ennen juhlaa sanonut vanhemmilleen, että ne rippirahat menevät kesän juhlintoihin, festareihin yms. Ja, ikävä kyllä, joillakin myös viinaan.

        Minusta muutenkin on OUTOA antaa rahaa rippilahjaksi, varsinkin kun muistaa kuinka kielteisesti Raamatussa puhutaan rahasta ja sen palvomisesta. Rippijuhla oikeasti ON uskonnollinen juhla. Jos ei halua sitä muistaa niin sittenhän ei toisaalta kannattaisi rippijuhlaa edes viettää, vaan viettää tavallista juhlavammat 15-vuotispäivät tms. joku "aikuistumisjuhla".

        Rah

        Pääsen itse ripiltä tänä kesänä. Minä ottaisin kaikkein mieluiten rahaa vastaan, koska sillä rahalla saan ostettua itse jotain mistä tykkään, vaikka sitten isommankin hankinnan, josta on hyötyä, esimerkiksi merkkivaatteen, keräilykorun tai vaikkapa pienen matkan.

        Rahan antamisessa ei ole minusta mitään pahaa tai outoa, koska juuri silloinhan onnetar saa itse sen kaikkein mieluisimman lahjan. Ja rahahan on vain tie sinne nautintoon ja mistä tykkää. Samalla tavalla käytät rahaa ostaessasi jonkun muistoesineen lahjaksi.

        Jos se olisi vaikka rahan sijasta ihan vääräntyylinen koru jäisi se täysin käyttämättömäksi ja lahjan ostajalla menisi kaikki rahat hukkaan. Joten mieluummin ainakin itse antaisin rahaa lahjaksi ja tietäisin että se varmasti menee johonkin lahjansaajan mieleiseen hankintaan, eikä jää lojumaan kaapin pohjalle.

        Sitä paitsi nykyään, iäkkäämpien ihmisten tyyli ja nuorten tyyli saattaa poiketa suunnattomasti toisistaan, joten on hankalaa ostaa oikean tyylistä lahjaa. Jollei millään halua antaa rahaa, mikä on siis paras vaihtoehto suosittelisin lahjakorttia esimerkiksi kultaliikkeeseen tai vaatekauppaan ym. koska sieltä lahjansaaja saa itse valita mieluisimman ja siitä jää silti muisto.

        Myös nuorten yleistäminen juopoiksi ja ilkivallan tekijöiksi on väärää ja loukkaa meitä suuresti. Mekin olemme ihmisiä ja osaamme ajatella ja toimia järkevästi. Sitä paitsi vain pieni osa meistä nuorista käyttäytyy edellämainitun mukaisesti. Ja minä tiedän sen, koska olen itsekin 15 täyttävä nuori. Esimerkiksi minä en käytä päihteitä ollenkaan.


    • Nimetön

      Hei.Itse annoin viimekesän rippilapselle lahjaksi lahjakortin intialaiseen päähierontaan ja koska teen sitä itse niin tiedän kun kävin sen sitten tekemässä, että oli kovin mieluisa lahja!!!Jos haluat oikein kunnolla helliä niin osta 3x rahjakortti, koska silloin siitä saa parhaimman hyödyn irti!

    • Tyttö15v

      Itse pääsin hiihtolomalla ripille, ja juhlien jännitys oli laskeskella rahoja, ja miettiä että mitä kaikkia saisinkaan ostettua. Itsellä haaveena mopoauto, joten raha todellakin osui hyvään kohtaan. Riippuu aika pitkälti tytöstä itsestä että haluaako koruja tms. itse ainakin halusin rippiristinkin rahana, sillä tiedän että en sitä koskaan pitäisi, sillä pelaan jalkapalloa, ja muutenkin todella vähän pidän koruja. Voi toki olla ahnetta haluta vain rahaa, mutta se Mopoauto, se on sitä jotain.
      Kysele vähän, kyllä sieltä varmasti jonkinsortin toivomuksia tulee. (:

      • ideoita

        Itse annoin sukulaistytölle rippilahjaksi kolikoista itsetehdyn rahapuun, jonka laitoin vielä maljakkoon. Summa ei ole tärkein vaan ajatus =) eipä tule kahta samanlaista lahjaa!


    • Lii-ku-tus

      Minua rippilapset liikuttavat. Niin nuoria ja kirkassilmäisiä vielä, niin paljon elämää, iloja ja suruja edessä.

      Huolimatta nykynuorison vimmasta saada rahalahjoja, suosittelisin erityisesti lähisukulaisille KESTÄVIEN lahjojen antamista. Itse Jumalaan uskovana ihmisenä olen sitä mieltä, että tuossa iässä voisi olla hyvä sauma saada oma Raamattu. Elämä on sittenkin aika vaikeaa puuhaa ja vaikeuksien tullessa voi Raamattu pelastaa arvaamattoman paljon.

      Toinen vaihtoehto on tietysti joku arvokas koru. Ristin antamisesta kannattaa tietysti neuvotella suvun kanssa, ettei tule monta kappaletta, jos kummit ja mummit kaikki sellaisen aikovat antaa. Nykyisin on aika hauskoja suojelusenkeliaiheisia koruja ja muita uskonnollisaiheisia riipuksia, sellaista kannattaisi ehkä harkita.

      Jos lahja on suuri koru, korukello tms. niin sitten voisi olla paikallaan antaa kaiverruttaa se. Sellainen lisää lahjan arvoa, tekee siitä aidosti persoonallisemman.

      Minusta kirjakin on parempi lahja kuin joku viisikymppinen onnittelukortin välissä. "Kristityn vaellus" jos sitä jostain saa vielä, on klassikko. Tai sitten "Quo vadis" tai vaikka Mika Waltarin "Valtakunnan salaisuus".

      Muuta en oikein osaa sanoa. Rippilahja ei minusta saisi olla kuin mikä hyvänsä lahja, rahaa tai vaatetta tai CD-levy. Sellaisia voi antaa syntymäpäivinä. Rippijuhlalla on edelleenkin uskonnollinen ulottuvuus: siihen kuuluu ensimmäiseen ehtoolliseen osallistuminen kirkossa. On ainakin minusta tyylitöntä unohtaa tämä ja kohdella rippijuhlaa kuin syntymäpäivän toista näytöstä.

      • meillä saatiin

        Raamatut riparilla (ajalla yks ja kaks ;) ), eli siinä Raamattu ei välttämättä ole kovin hyvä lahjaidis - lisäksi asiaan vaikuttaa rippilapsen oma olemus... Muutoin kirjat ok lahjoja. Vaikka Lii-ku-tus "moitti" esim. cd-levyjä, niin Tilkkutäkki-levyt ovat ns. uskonnollispohjaisia ja tiedän rippilapsia, jotka ovat tykänneet kyseenlaisesta lahjasta. Rahakin on ihan hyvä lahja, jos rippilapsella on jokin ostotavoite - esim. se mopo tai joku muu tietty isompi asia.


      • riparille menevä
        meillä saatiin kirjoitti:

        Raamatut riparilla (ajalla yks ja kaks ;) ), eli siinä Raamattu ei välttämättä ole kovin hyvä lahjaidis - lisäksi asiaan vaikuttaa rippilapsen oma olemus... Muutoin kirjat ok lahjoja. Vaikka Lii-ku-tus "moitti" esim. cd-levyjä, niin Tilkkutäkki-levyt ovat ns. uskonnollispohjaisia ja tiedän rippilapsia, jotka ovat tykänneet kyseenlaisesta lahjasta. Rahakin on ihan hyvä lahja, jos rippilapsella on jokin ostotavoite - esim. se mopo tai joku muu tietty isompi asia.

        Osasta seurakuntia saa raamatun omakseen, mutten ole varma saako kaikkialla... Itse en ainakaan tahtoisi valtavaa kasaa rahaa vaan jotain minkä voi sitten vanhempanakin yhdistää rippikouluun. Mutta lahjatoiveethan riippuvat ihan ihmisestä... =)


      • kyllä oikeassa
        riparille menevä kirjoitti:

        Osasta seurakuntia saa raamatun omakseen, mutten ole varma saako kaikkialla... Itse en ainakaan tahtoisi valtavaa kasaa rahaa vaan jotain minkä voi sitten vanhempanakin yhdistää rippikouluun. Mutta lahjatoiveethan riippuvat ihan ihmisestä... =)

        siinä, että kaikissa seurakunnissa ei välttämättä saa Raamattua - vaikka itse saatiinkin sellainen (kuten edelläsi kirjoitin)... Itse sain paitsi rahaa (jolla ostin itse sellaisen kirjan kuin olin halunnut), niin jonkin verran koruja (olin toivonut niitä), kodintekstiilejä (hyvä asia, niitä kun aina tarvitaan), kirjoja ym.


      • yhkkgjbh

        kuka 15-vuotias haluaa rippilahjaksi raamatun??


      • riparilaine
        riparille menevä kirjoitti:

        Osasta seurakuntia saa raamatun omakseen, mutten ole varma saako kaikkialla... Itse en ainakaan tahtoisi valtavaa kasaa rahaa vaan jotain minkä voi sitten vanhempanakin yhdistää rippikouluun. Mutta lahjatoiveethan riippuvat ihan ihmisestä... =)

        Raamatun saa nykyään rippileiriltä omaksi


    • kirjan

      Ostin minua kahdeksan vuotta nuoremmalle sisarelleni rippilahjaksi Paulo Coelhon kirjan Alkemisti. En tiedä sitten, osuuko lainkaan kohdalleen, mutta toivottavasti tuo antaisi ainakin enemmän ajattelun aihetta kuin vastaava summa käteisenä.

    • hyvä asia

      Sopivia rippilahjoja ovat:
      - rippikoulussa käytössä ollut laulukirja - usein
      se on ns. Punainen laulukirja
      - gospel-levy: esim. Exit-yhtyeeltä. Muitakin on
      vaikka kuinka paljon. Kysy nuorelta, mikä on tämän
      suosikki gospel-yhtye
      - Raamattu nimipainatuksella (ellei rippikolussa ole
      jo annettu)
      - paikkakunnan kristilliset kirjakaupat ovat
      rippilahjojen asiantuntijoita
      - rippiristi kunniaan!

    • itsekin edestä päässyt

      Kannatta valita lahja josta on iloa myöhemmässä elämänvaiheessa. Tyylikäs valkoinen pöytäliina, design maljakko (esim. aalto), muumimukeja, perus- ja tarjoiluastioita, ruokailuvälineet.. Jos on innokas ompelija niin ehdottomasti oma kone. Lahjakortti koruliikkeeseen (Kalevalat ei vaan miellytä kaikkia). Klassikkokirja. Lahjan lisäksi rohkaisen juhlatilaisuudessa lausumaan muutaman sanan nuorelle. Eikä ole paha idea kutsua joku soittamaan kitaraa ja laulamaan muutaman kauniin laulun.

    • t99

      Aion antaa omalle tytölleni rippilahjaksi 1-vuotispäivänä otetun valokuvan. Suurennutan kuvaa, sitä pitää myös rajata ja vähän muokata. Sitten kehyksiin.

    • villiruusu-kristalli

      etukäteen uuden polkupyörän ja eihän se muuta halua kuin rahaa.

      Kummitätinsä ostaa rippikorun.

      • villiruusu-kristalli

        kirjaa jonka nimeäa en nyt muista.
        Tykkää lukemisesta.


    • sadgadfhn
      • rippikoululainen

        ...niin ja vielä tuohon edelliseen kirjaan viitaten. Tuskin kukaan haluaa rippilahjaksi uskontoon, tai tai ateismiin liittyvän kirjan, vain jos sen ostaja kyseiseen aatteeseen on ihastunut.


      • kristitty äiti

        ehdotusta että joku keksii luetettavaksi rippilapselle Jumalharhan. Ihmeen pitkään annoitte ilmaista rippi-ideoita, kunnes tuli tämä ateismin tumma piikki esiin.
        Toisaalta - näitä mielitekoasioita voisi kysellä kyllä muualta kuin ateismipalstalta. Esim. Ikäryhmät olisi hyvä paikka liikuskella rippikouluikäisten parissa.


    • rippikoululainen

      Antakaa rahaa, se kelpaa aina. Ei haittaa vaikka se tuntuukin mielikuvitoksettomalta (kauhee sana) sillä voi sitten hankkia mitä tahtoo, eikä tule mitään erimielisyyksiä lahjan sopivuudesta.

    • ......

      Eiköhän raha olisi tarpeen. Tytöillä on varmasti liikaakin koruja ja mihin 15 vuotias tyttö säästää? SKOOTTERIIN!!!

      • roskaa

        onhan se toki kiva saada sitä, mutta...

        itse kun pääsin ripille muistan kuluttaneeni kaikki saamani rahat juhlimalla ripille pääsyä tai ostelemalla kaikkea turhaa esim. limua ja pullaa kaupungin kuppiloissa. taisin ostaa yhden paidan,..


        ei jäänyt kyllä mitään mieleenpainuvaa tai käteen jäävää muistoksi rippilahjana..


      • iki-rahaton
        roskaa kirjoitti:

        onhan se toki kiva saada sitä, mutta...

        itse kun pääsin ripille muistan kuluttaneeni kaikki saamani rahat juhlimalla ripille pääsyä tai ostelemalla kaikkea turhaa esim. limua ja pullaa kaupungin kuppiloissa. taisin ostaa yhden paidan,..


        ei jäänyt kyllä mitään mieleenpainuvaa tai käteen jäävää muistoksi rippilahjana..

        et ehkä muista sitäkään, mut kaupungilla hengailu ja uus paita oli täyttä elämää teininä.


    • ametisti111

      Hakaniemen hallissa yläkerrassa on Onnenauriko niminen kivi ja korukauppa, josta itse hommaan usein miten lahjat kavereilleni ja sukulaisille.

      Liikkeessä on erilaisia aidoista kivistä ja hopeasta tehtyjä koruja mm. korva-, ranne- ja kaulakoruja. Värejä löytyy runsaasti ja minusta nämä ovat olleet hauskoja ja persoonallisia lahjoja.

      Jokaisella kivellä on myös oma merkityksensä, jos haluaa uskoa. Joku tuo onnea, toinen iloa ja joku saa kantajansa esim. rauhallisemmaksi tai päättäväisemmäksi.

      http://www.hakaniemenkauppahalli.fi/kauppiaat/onnenaurinko.htm

      Kapioastiat ovat myös olleet hyvin toivottuja lahjoja. Tai itse ainakin pyysin niitä päästessäni ripille.

    • nuorison ystävä

      Kukaan aikuinen ei pysty kuin vahingossa osumaan oikeaan jossain koruasiassa. Muistan itse ainakin saaneeni rippilahjaksi timanttikorvikset ja kalevalakoruja, ja monta kaularistiä (vaikka olin ateisti). En ole käyttänyt yhtäkään niistä koruista kertaakaan, paitsi naamiaisissa.
      Kysetutkimuseni mukaan 95% käy riparin sen takia, että saa rahaa ja 5% sen takia, että pääsee viikoksi leirille sekoilemaan muun nuorison kanssa.
      Rahaa siis, jos haluatte ilahduttaa. Teinit ei saa rahaa mistään muualta, paitsi lahjaksi ja huoraamalla, joten se on paljon arvokkaampaa kuin aikuiselle.
      Kannattaa myös kysyä suoraan, esim. joku laite (tietokone, soitin?) voi tulla todelliseen tarpeeseen, mutta sekin pitää olla just joku tietty merkki ja malli, mitä taas ei voi mitenkään arvata.

      • hepokatti poikittain

        kuin pornoelokuvat ja hieromalaite.


      • aina vaihtaa

        Voi sen lahjan aina vaihtaa. Meillä ei lapset tule saamaan rahaa, osa sukulaisista ei anna mitään tai siis ovat mukana yhteislahjassa jonka kuitenkin yksi parempituloinen maksaa.

        Nykyään ollaan ahneita joka asiassa, eikä mitään tehdä muusta syystä. Potku persuuksille olisi tälle vaatimaan oppineelle nykysukupolvelle (ikähaarukka 0-75 v.) paras lahja. Entä jos tarjoilutkin on pahaa, jos veisi lahjan pois kun ei ole mieleistä syötävää.


    • Höhöö

      ...on ostaa pelkkää kristillistä krääsää vaikka rippikoulu kristillinen juttu onkin? Suurin osa niillä tavaroilla ei tee mitään. Ja gospel-musiikki kolahtaa harvempaan, sori.

      Ostakaa astioita tytöille, ja miksei pojillekin. Aivan varmasti osaavat viimestään jatko-opintoihin lähtiessä tai perhettä perustaessa arvostaa omaa astiastoa. Puhumattakaan kattiloista, paistinpannuista jne. Niihin uppoaa pitkä penni jos kaiken kerralla ostaa. Itse olen saanut synttäri- ja joululahjaksi astioita 13-vuotiaasta asti. Ei sitä silloin arvostanut, mutta nyt 19-vuotiaana omassa kämpässä asuessani olen erittäin kiitollinen. Ei ne kristalliset viinilasitkaan hassumpi lahja ole, voihan niistä vaikka Pommacia ottaa juhlissa.

      Lahjakortit vaateliikkeisiin ja levy/pelikauppoihin toimivat hyvin myöskin.

      • kristitty äiti

        niitä kannattaakin käyttää.


      • miettiä vähän..

        Minä en toivo astioita lapselleni. Syy on yksinkertainen: Meillä on 70-luvun kerrostaloasunnossa hirveän vähän kaappitilaa, että niitä voisi säilyttää hyvin. Astiat kolhiintuvat muiden joukossa ja tavaroita on talo täysi muutenkin.

        Lahjakortit ovat ihan ok jos ei muuta keksi. Urheilevalle urheiluliikkeeseen, lukevalle kirjakauppaan jne. Monet tytöt kyllä tykkäävät yleensä korulahjoista. Mutta aloittaja kysyy omalle lapselle? Meillä käydään hankkimassa se lapsen kanssa yhdessä, sanotaan vain noin summa ja lapsi saa valita mitä itse haluaa.


      • 2010 ;)
        miettiä vähän.. kirjoitti:

        Minä en toivo astioita lapselleni. Syy on yksinkertainen: Meillä on 70-luvun kerrostaloasunnossa hirveän vähän kaappitilaa, että niitä voisi säilyttää hyvin. Astiat kolhiintuvat muiden joukossa ja tavaroita on talo täysi muutenkin.

        Lahjakortit ovat ihan ok jos ei muuta keksi. Urheilevalle urheiluliikkeeseen, lukevalle kirjakauppaan jne. Monet tytöt kyllä tykkäävät yleensä korulahjoista. Mutta aloittaja kysyy omalle lapselle? Meillä käydään hankkimassa se lapsen kanssa yhdessä, sanotaan vain noin summa ja lapsi saa valita mitä itse haluaa.

        Eihän niitä tarvitse kaappiin laittaa. Lapset voivat ottaa ne mukaan kun muuttavat pois kotoa. Ja siellä niillä on varmasti käyttöä.


    • nuoren tulevaisuutta ajatellen on BUDDHALAISTA ELÄMÄNVIISAUTTA -kirjanen (Karisto 2004. 320 s.) Sitä kun lueskelee ajatuksella ja avoimin mielin, niin huomaa minkälaista paskaa luterilainen kirkko ihmisille syöttää.

      • ujonpuoleinen

        Elämänviisauksista mennä harhaan. Nuori, joka on juuri syvemmin oppinut kristinoppia, ei halua kuulla tai lukea muuta. Olisi aika alkeellinen heitto nuoren silmille, jos hänelle tarjottaisiin toisen kulttuurin ja toisenlaisen ihmiskuvan aatetta. Haluat vain heitellä ristiriitaisuutta nuoren elämään.
        Minulla sattuu olemaan tuokin kirja, se annettiin jonain kylkiäisenä jo vuosikymmeniä sitten. Kysyessäni: "Miksi tämä kirja?", sain vastaukseksi olkapäitten nostoa ja "en tiedä".

        Mieluummin vaikkapa "Kristityn vaellus". Sen nimi jo kertoo, miten vaellus kristittynä kestetään.


      • ujonpuoleinen kirjoitti:

        Elämänviisauksista mennä harhaan. Nuori, joka on juuri syvemmin oppinut kristinoppia, ei halua kuulla tai lukea muuta. Olisi aika alkeellinen heitto nuoren silmille, jos hänelle tarjottaisiin toisen kulttuurin ja toisenlaisen ihmiskuvan aatetta. Haluat vain heitellä ristiriitaisuutta nuoren elämään.
        Minulla sattuu olemaan tuokin kirja, se annettiin jonain kylkiäisenä jo vuosikymmeniä sitten. Kysyessäni: "Miksi tämä kirja?", sain vastaukseksi olkapäitten nostoa ja "en tiedä".

        Mieluummin vaikkapa "Kristityn vaellus". Sen nimi jo kertoo, miten vaellus kristittynä kestetään.

        muslimi..?!? Olitpa kumpi (kristitty/muslimi) tahansa, molemmat kieltävät elämän totuudet mennen tullen..!

        "Pysyttele tiukasti totuudessa, jotta se ohjaisi sinua. Pysyttele tiukasti totuudessa, jotta se suojelisi sinua."


      • ujonpuoleinen
        J-P.Sartre kirjoitti:

        muslimi..?!? Olitpa kumpi (kristitty/muslimi) tahansa, molemmat kieltävät elämän totuudet mennen tullen..!

        "Pysyttele tiukasti totuudessa, jotta se ohjaisi sinua. Pysyttele tiukasti totuudessa, jotta se suojelisi sinua."

        sanoistasi muuta kuin "taidat olla muslimi...Olitpa mikä tahansa, kiellät elämän totuudet mennen tullen...!

        Miten noin voit asian nähdä?
        Minulle ei kristittynä tarvitse jaella muita ohjeita kuin mitä Raamattu antaa. Se ohjaa, se siunaa, mutta se ei vaadi minusta määrätynlaista itseriittoista ihmistä, joka hylkää Jumalan armon.


      • ujonpuoleinen kirjoitti:

        sanoistasi muuta kuin "taidat olla muslimi...Olitpa mikä tahansa, kiellät elämän totuudet mennen tullen...!

        Miten noin voit asian nähdä?
        Minulle ei kristittynä tarvitse jaella muita ohjeita kuin mitä Raamattu antaa. Se ohjaa, se siunaa, mutta se ei vaadi minusta määrätynlaista itseriittoista ihmistä, joka hylkää Jumalan armon.

        totesi Madonnakin: "Kohtalo on täysin omissa käsissämme. Jokainen joka ajattelee toisin, huijaa vain itseään."

        Niinpä.

        Amen.


    • ÖRRRRR!!!

      Mä antaisin kilon paskaa. Lukio on turha lastentarha

    • rippityttö14

      itse haluaisin kauniin kellon jota voi pitää koruna, kaulaketjun ja kalevala korusarjan hevosaiheiset korvikset tai kaulaketjun. :) myös marimekon pussilakanasetti ois kiva.

      • ripiltä pääsevä

        Ystäväni toivovat kaikki rahaa, ties mihin hienoihin mopoihin ja vempeleisiin. Muttakun minä menin jo viime vuonna ostamaan skootterin, nii nen tarvitse rahaa. Mitä oikeasti tarvitsen, on kaikki KÄYTÄNNÖLLINEN. Toivon Marimekon pussilakanoita, haarukka-lusikka-veitsi -sarjaa (kuten veljeni sai) ja lisää Pentikin astioita (joita olen saanut kymmenen ikäisestä asti). Kun muutan opiskelemaan, on sitten asitoit ainakin. Ja rahaa en pyydä keneltäkään, sillä kuitenkin tuhlaan sen johonkin tyhmään, kun itseni tunnen.

        Kalevala korut on oikein hyvä idea! Tässä mietin, että mitä mä kaverille ostan lahjaksi...


    • olisi ehkä kohdallaan
      • LP

        En nyt muista kirjoittajaa, mutta Dawkins harha olisi ehkä kirja paikallaan. Tismalleen samat argumentit, ja sama tapa jäsentää ajatuksia, kuin Jumalharhassa, mutta jostakin tuntemattomasta syystä naurattaa jopa kohdeyleisöään paljon enemmän. Vink vink.


    • Pian ripille pääsevä

      Minulle rippiristi on se joka on saatava. Muita lahja toiveita ei ole niin olen kaikille sanonut että antavat sitten vaikka rahaa jos ei muuta keksi. Rahalle tulee kuitenkin aina käyttöä ja voihan ne pistää säästöön. mielestäni kummien kuuluu hankkia se risti.

    • kyllä se tietää

      Kun kysyt, niin hän saa toivomansa lahjan. Meillä haluttiin digikamera.

      • anniva

        oli pari vuotta sitten rippileirillä ulkomailla, ja hän sai oman rippilahjansa meiltä vanhemmilta jo ennen sitä, eli digikameran. Tämä oli hänen oma toiveensa.


      • jdjsdojdp
        anniva kirjoitti:

        oli pari vuotta sitten rippileirillä ulkomailla, ja hän sai oman rippilahjansa meiltä vanhemmilta jo ennen sitä, eli digikameran. Tämä oli hänen oma toiveensa.

        Itse toivoin (ja sain) lahjaksi Arabian astioita (valitsin itse mitä sarjaa) ja koruja. Kalevala-korut tuntuivat olevan hitti lahjan ostajien keskuudessa pari vuotta sitten. Ihan kivoja lahjoja.


      • 9
        jdjsdojdp kirjoitti:

        Itse toivoin (ja sain) lahjaksi Arabian astioita (valitsin itse mitä sarjaa) ja koruja. Kalevala-korut tuntuivat olevan hitti lahjan ostajien keskuudessa pari vuotta sitten. Ihan kivoja lahjoja.

        Itsekin sain näitä muutama vuosi sitten rippilahjaksi. Nythän kalevalakorulla on mielestäni modernimpaakin korua, eikä vain mummomalleja. Ostakaa vaikka Arabian astiastoa joko arkeen tai juhlaan ja vaikka designlaseja. Hopealusikat tmv, tai vaikka marimekon tuotteetkin mielestäni soveltuvat paremmin kuin raha. Ostakaa hyvät ihmiset jotain mistä jää muisto pidemmäksi aikaa!!! Rahat menee vaan jonnekin, eikä niistä jää mitään muistikuvaa.


      • Tinttiiina

        Pahin virhe, jonka lahjan antava voi tehdä on verrata nykyaikaa siihen mitä ite on "aikoinaan" saanut.
        Rippilahjaksi, jotain juhlallisempaa ja arvokkaampaa kuin joululahjaksi tai syntymäpäivälahjaksi jolloin voi antaa niitä oman kodin perustamisen tarvikkeita.

        Nykyään on todella typerää ostaa rannekelloa, koska nuoret katsovat aikaa kännykästä, samoin digikameran tilanne kannattaa kysyä, koska kännykät ovat korvanneet senkin.

        Olisiko syytä ostaa uusi kännykkä??
        Kännykät sisältävät paljon erilaisia ominaisuuksia, joita nuoret arvostavat: musiikkisoitin, kello, herätyskello, sosiaalisen kommunkikoinnin väline myös internet ominaisuudella, kamera ja tämä lista jatkuu loputtomiin.
        Panostaa vaikka porukalla kunnon kännykkään. Sopii niin tytöille kuin pojille.

        Meillä kaikki kolme nuorta ovat myös arvostaneet KALEVALA SORMUKSIA, niin tytöt kuin pojat. Sukulaisita ja vanhemmilta arvokkaampia lahjoja, jos varaa ei ole yksin ostaa niin lyöttäytykää porukkaan.

        Paras vaihtoehto on kysyä nuorelta mitä hän haluaa juuri sinulta. Jos mitään suoraa vastausta ei tule niin sitten voi itse miettiä koruja, lahjakortteja nuorten vaateliikkeisiin ja tietokonesovellusten käyttöön (esim. ostetaan netissä pelioikeudet lempipeliin yms. lisäsovelluksia).


      • itse riparinuori
        Tinttiiina kirjoitti:

        Pahin virhe, jonka lahjan antava voi tehdä on verrata nykyaikaa siihen mitä ite on "aikoinaan" saanut.
        Rippilahjaksi, jotain juhlallisempaa ja arvokkaampaa kuin joululahjaksi tai syntymäpäivälahjaksi jolloin voi antaa niitä oman kodin perustamisen tarvikkeita.

        Nykyään on todella typerää ostaa rannekelloa, koska nuoret katsovat aikaa kännykästä, samoin digikameran tilanne kannattaa kysyä, koska kännykät ovat korvanneet senkin.

        Olisiko syytä ostaa uusi kännykkä??
        Kännykät sisältävät paljon erilaisia ominaisuuksia, joita nuoret arvostavat: musiikkisoitin, kello, herätyskello, sosiaalisen kommunkikoinnin väline myös internet ominaisuudella, kamera ja tämä lista jatkuu loputtomiin.
        Panostaa vaikka porukalla kunnon kännykkään. Sopii niin tytöille kuin pojille.

        Meillä kaikki kolme nuorta ovat myös arvostaneet KALEVALA SORMUKSIA, niin tytöt kuin pojat. Sukulaisita ja vanhemmilta arvokkaampia lahjoja, jos varaa ei ole yksin ostaa niin lyöttäytykää porukkaan.

        Paras vaihtoehto on kysyä nuorelta mitä hän haluaa juuri sinulta. Jos mitään suoraa vastausta ei tule niin sitten voi itse miettiä koruja, lahjakortteja nuorten vaateliikkeisiin ja tietokonesovellusten käyttöön (esim. ostetaan netissä pelioikeudet lempipeliin yms. lisäsovelluksia).

        Itse ainakin haluaisin rannekellon, ne ovat hienoja :)
        Ei minun mielestäni kännykät korvaa digikameraa tai sitten saa tosissaan olla hyvä kännykkä. Nimittäin itse haaveilen vähintään 15 megapixelin järjestelmäkamerasta, enkä ole kyllä yhtä hyvään kännykän kameraan eläissäni törmännyt.

        Minä toivon rippilahjaksi ristikorun, uuden kännykän, kameran, rahaa, tietokoneen, tavaroita omaan kotiin, rannekellon, koruja, mopon ja paljon kaikkea muuta, mutta tiedän, että saan noista korkeintaan koruja, rahaa ja rannekellon ja tyydyn siihen.

        Kaikki eivät ole rikkaita, joilla on varaa kaikkeen, mitä nuori sitten toivoisikin. Eihän aina tarvitse ostaa kaikkea kallista ja hienoa, vaan voi tyytyä siihen, mitä sitten ikinä saakin :) Vaikken itse mistään rippikoulusta ja sen tarkoituksesta välitäkään, niin eihän tärkeintä kuitenkaan ole lahjat, joten älkää turhaan stressatko niistä! Kyllä kunnon nuori varmasti osaa arvostaa lahjaa kuin lahjaa tai vaikkei osaisikaan, niin ainakin esittää kiitollista ;)


    • mamma-mamma

      järjestelmäkamera, kun tykkää kuvaamisesta, se on tarpeeksi arvokas myös. vaihtoehto järkkärille on läppäri (joko miniläppäri tai tavallinen).
      tai sitten esim. ipod tai ranskalainen manikyyri kynsiin on kiva lahja!
      yms yms.

      ps. myös kielimatka seuraavaksi kesäksi voisi olla mieleinen, riippuu toki ihmisestä:)

      • riparilainen

        kielimatka olisi varmasti hyvä lahja :) riippuu lahjansaajasta, onko sellaisesta haaveillut, mutta luulisin että monille mieleinen. itse olen menossa pian riparille, mummilta saan lahjaksi raamatun ja kummilta ristikaulakorun. kaikki muutkin kyselee toiveita ja rahaa olen pyytänyt melkeinpä kaikilta, huoneen uudelleen sisustamista varten. mielestäni raha on ihan hyvä jos se on tarkoitettu jotain suurempaa varten, vaikka juuri mopoautoon tms.
        astiat on myös ihan hyviä, jos alkaa vaikka keräillä jotain astiasarjaa. mutta se on ehkä vähän tylsää, jos kaikilta saa vaan astioita =) kannattaa varmaan vähän sopia että kuka ostaa mitäkin, ja kysellä riparilaisen lahjatoiveita. niin sitä varmimmin onnistuu ostamaan mieluisen lahjan!


      • just joo
        riparilainen kirjoitti:

        kielimatka olisi varmasti hyvä lahja :) riippuu lahjansaajasta, onko sellaisesta haaveillut, mutta luulisin että monille mieleinen. itse olen menossa pian riparille, mummilta saan lahjaksi raamatun ja kummilta ristikaulakorun. kaikki muutkin kyselee toiveita ja rahaa olen pyytänyt melkeinpä kaikilta, huoneen uudelleen sisustamista varten. mielestäni raha on ihan hyvä jos se on tarkoitettu jotain suurempaa varten, vaikka juuri mopoautoon tms.
        astiat on myös ihan hyviä, jos alkaa vaikka keräillä jotain astiasarjaa. mutta se on ehkä vähän tylsää, jos kaikilta saa vaan astioita =) kannattaa varmaan vähän sopia että kuka ostaa mitäkin, ja kysellä riparilaisen lahjatoiveita. niin sitä varmimmin onnistuu ostamaan mieluisen lahjan!

        Jos joku toisi tyttärelleni rippilahjaksi lahjakortin tatuointiin, palauttaisin lahjan välittömästi lahjanantajalle. Todella mauton lahja rippilahjaksi. Eikä skumppalasikaan sovii rippilahjaksi.


    • marjaana123

      Sehän riippuu hirveästi lahjan saajasta, että mitä kannattaa ostaa! Jos ko. rippilapsi esim. keräilee jotain astiastoa yms siihen olisi ihan kiva saada lahjaksi täydennystä. Ja minusta rahan antaminen on hyvä lahja, jos lapsella on jokin suurempi ja järkevä hankinta mielessä. Mutta mielestäni se, että kaikki antavat rahaa on aika kohtuutonta. Oma tyttäreni on lähdössä ulkomaille ja aikoo maksaa oman matkansa itse. Hän on toivonut jonkin verran rahaa lahjaksi, jotta saisi matkakassaan täydennystä. Muita hyviä isompia lahjoja ovat kamera, videokamera, kielimatka, vaihto-oppilas vuosi, jonkin leirin rahoitus yms. Ja jos on jokin tällainen iso ja kalliskin lahja niin kannattaa miettiä kimppa lahjaa. Silloin monet muutkin säästyvät siltä lahjan miettimiseltä ;)

      • Reelika

        www.google.com


    • LP

      Itse en tarvitsisi mitään erityisen kallista, tai ihmeellistä, mutta olisi kiva, jos rippilahja jatkaisi rippikoulun/-leirin teemaa. Tarkoitan, että rippikoulu ja kaste ovat meille kristillistä uskoa arvostaville nuorille sen verran ainutlaatuisia asioita, että olisi omituista, jos sen jälkeen olisikin vain tavallinen maallistuneen maailman maallistunut nuori. jos tietäisi uskosta sen vähän, jota opetettiin riparilla (, joka ei välttämättä edes ollut mikään hyvä ripari), ja eläisi tässä maailmassa ilman mitään tukea, tai asiaan kuuluvaa ohjeistusta muukalaisuuteen. Muukalaisuuteenhan kristittyjä kuitenkin kutsutaan.

      Joku kristillistä uskoa puolustava, tai selittävä kirja olisi ehkä hyvä, vaikka kirjan nyt lukeekin lävitse, ja jättää hyllyyn pölyttymään. Toinen kiva lahja olisi ehkä Sleyn Nuotta-lehti, jonka ainakin saa osoitteesta http://www.nuotta.com/tilauspalvelu. Ristikin olisi ehkä hyvä lahja, mutta nykyään ristikoruja pidetään usein vain koska ne ovat nättejä.

    • mmmmmmm

      Pääsin viimekesänä ripille, sain rahaa,pari korua ja dildon.

    • Lo96

      Pääsen ensikesänä ripille ja toivoin vanhemmiltani järjestelmäkameraa. Joku ehdotti ylempänä äiti-tytär risteilyä ja minusta se oli loistava idea ja olisin iki onnellinen jos pääsisin laivalle äitini kanssa. Korut on kanssa ihan kivoja, mutta niitä voi olla vaikea ostaa jos ei tiedä tarkkaan mistä toinen tykkää joten lahjakortit on parempia.

    • RIPILLE PÄÄSEVÄ

      Pliis aikuset, voin sanoa et harva rippikouluikäinen oikeesti haluaa yhtäkään astiaa tai kodinkonetta, ristitkin jää monella käyttämättä.. Säästäkää meidät, ite ainakin haluisin mieluiten rahaa tai lahjakortteja, että saa varmasti itseään miellyttävän lahjan.

    • .

      Mä lähden kohta rippileirille ja kyllä mulle on ainakin ihan okei astiat. Olen jo sarjankin päättänyt mitä alan keräämään. On helpompikin sitten kun muuttaa omaan kotiin.
      Jokaisella kuitenkin oma mielipide asiaan.
      En vain keksi mitä antaisin ystävälle rippilahjaksi. Rahaa en halua antaa. Haluan antaa jotain mistä jäisi muistot pidempäänkin. :)

    • jiiiii1233445

      ite olin ripillä 2 vuotta sitten ja petyin tosi pahasti vieraiden lahjoista ja nyt haluan jakaa teille mitä olisin itse halunnut lahjaksi! ensimmäinen asia mikä tuli mieleen että jokin harrastuksiin liittyvä asia olisi kiva sillä siitä saa olon että lahjan antaja todella tuntee saajan. itse sain 3 samaa korua ja kaikki oli sellaisia että he eivät todellakaan tunteneet minua sen näköisiä olivat korut... ja rippiristi on ihan pakko! melkein kaikki kaverini käyttivät sitä myös pojat ainakin sen kesän ;D itse en saanut ja harmitti :( raha on tosi hyvä juttu vaikka sitä ei antaisi paljoa pienikin summa on kiva sillä sen voi laittaa säästöön ja ostaa sitten sen unelma asian mistä on haaveillut :D varsinkin pojille sillä monet heistä säästävät juuri silloin mopoon. lahjakortit on mukavia ja niillä ostetaan yleensä ne käytännölliset asiat. lakanat ja muut peitot ovat tämän ikäisille mielestäni vähän aikaista, mielummin sitten vaikka valmistujais juhliin tai tupareihin. harva 15v on muuttamassa pois kotoa. korut joissa on jokin henkilö kohtainen asia esim horoskooppi tai harrastus idea esim nomnation paloja löytyy paljon ovat makeita ja ne myös jäävät nuoren elämään pitkään.

    • hyviskylis2

      Tse antaisin ripiltä päässeen kasvoista tehdyn taulun. Ei kuitenkaan perinteistä valokuva taulua vaan modernin ja omaperäisen. Taulun taustakankaan saa valita huoneen sisutukseen sopivaksi. http://www.silhu.fi/taulut.html.

      • sinra1

        Onko aivan hullua antaa rippilahjaksi itse tehty kanavatyö"silhuetti? Kyselee mummi


    • Astioita!!

      Mä lähen riparille 2 pvän päästä. Mä ainaki haluun lahjaks nimenomaan ASTIOITA. Joo, mä en oo viel muuttamassa pois kotoa mutta se ois kamalaa jos pitäs kaikki ostaa ite kerralla ku sitte Isomäen muuttaisin! Kummeilta saan tietenki ristikorun

    • isoisä jukki

      minun tyttäreni antaa tytöllen ripilahjaksi pariisin matkan,jonka yhdessä tekevät. ja me isovanhemmat muistamme rahalahjalla,jolloin tyttö voi shoppailla pariisissa.

    • lapsiaitelläkin

      Pöyristyttäviä ehdotuksia lahjoiksi viisitoistavuotiaille, mopoautoja ja kielimatkoja,kymmenientuhansien ja tuhansien eurojen lahjoja. Eikö mikään kohtuullinen enää riitä? Rahaa, rahaa, rahaa... Rahan pyytämistä sanotaan kerjäämiseksi. Antakaa sellainen lahja, jonka haluatte antaa. Lapsille on syytä kotona opettaa myös kiitollisuutta ja kuinka lahjoista kiitetään. Jos lapset tahtoo rahaa, järkätkää hommia. Oppivat paremmin rahan hankkimisen ja sitten vasta sen tuhlaamisen. Teette näin lapselle palveluksen aikuistumista silmälläpitäen.Voi aikoja, voi tapoja! Ahneuden riemuvoitto!

    • riparilainen

      ite pääsen pian ripille ja itte ainaki haluaisin että vieraat just kyselis että mitä oon toivonu ja näin ettei sit saa lahjaks jotain kalliita koruja joita ei kuitenkaan tuu ikinä käyttämään. JA raha on aina hyvä lahja varsinki jos ei KUNNOLLA tunne lahjansaajaa ja tiedä että mistä ko. henkilö tykkää! sit voi säästää neki rahat johonki kalliimpaan ja isompaan mistä on haaveillu. :)

    • 4454ghgt

      Itse ainakin raivostuisin jostakin vitun tatuoinnista. saatana sellaseen paskaan rahaa ei vittu... sitten jotain perkeleen lakanaa ja astiaa... sitä ei vielä ihan muutamaan vuoteen tartte. Sitten joku vitun raamattu.... tuo jumalharhakin kuulostaisi paremmalta. Onneksi omat juhlat vietetty ja lahjat mieleisiä (rahaa..)

      Ja niin. KUKA vittu OSTAA perkele MOPOAUTON??? ylihintanen paska saatana sillä laiskalla liikenteenvaarantajalla tee mitää.

    • qqqqqqqqqqqqqqqqqq

      Tere !

      Itse annoimme pojille muiston, joka kestää ja toivottavasti myös säilyy eli kultaiset kalvosinnapit. Osasivat arvostaa lahjojaan.

      Tytölle voikin olla hankalampi keksiä jotain vastaavaa. Ehkö korusarja tai vastaavaa.

      Rippiristin hankkii yleensä kummit (yhdessä rippilapsen kanssa) !

    • viinakaljasiideri

      ku joku tuolla viinanotosta puhui ja jos olette vanhemmat niin tavalla tai toisella teini-ikäisenne on juonut viinaa kaljaa yms ja polttaa/polttanut tupakkaa mutta kuka sen myöntää eikä todisteitakaan ole ja itse vanhemmat ja vanhemmatkin ihmiset varmaan teineinä juonut ja polttanut mikä sitä estää kun vanhemmat ei huomaa (en tarkoita sitä ettette huolehtisi) mutta 95% on varmasti ottanut jotain tupakkaa viinaa kaljaa sidukkaa ym perjantai-lauantai aamulla paha olo mutta ei se kyllä sitä tarkoita että jos saa lahjaks sellasen setin niin rupee heti juomaa viinaa konjakkii ym ne voi olla koristeena sen pari vuotta hyllylläkin .

    • ts

      ahaa

    • elämyksiä

      Tänä kesänä 2012 ripille pääsevät kummityttö ja -poika ovat pyytäneet kielikurssia, koska se on kiva kokemuksenä sekä hyödyllinen tulevaisuudessa.
      Kielikurssista voi myös sopia nuoren ystävien vanhempien kanssa, jotta molemmat nuoret voisivat päästä yhteiselle kielikurssi matkalle.

      Tämä jää varmasti mieleen mukavana muistona, joka kestää läpi elämän ja kokemuksena rahassa mittaamaton! ;)

    • elämyksiä

      Tänä kesänä 2012 ripille pääsevät kummityttö ja -poika ovat pyytäneet kielikurssia, koska se on kiva kokemuksenä sekä hyödyllinen tulevaisuudessa.
      Kielikurssista voi myös sopia nuoren ystävien vanhempien kanssa, jotta molemmat nuoret voisivat päästä yhteiselle kielikurssi matkalle.

      Tämä jää varmasti mieleen mukavana muistona, joka kestää läpi elämän ja kokemuksena rahassa mittaamaton! ;)

    • eiootottakkaa

      mie pääsin vuos sitte ripille ja pyysin kameraa ja rahaa en mie mitää halunnu ristejä ja viimeseks.oisin raamatun halunnu... kysykää siltä joka rippikouluu menee ni tulee mieluisa lahja

    • PULASSA.

      Hei mitä osais ITSE tehdä kaveri pojalle lahjaksi? Hän kun on menossa ripille nyt kesällä. Haluaisin tosiian itse tehdä omilla käsilläni hänelle jotain. Tiedän että hän arvostaa itse tehtyä ja erillaista lahjaa. Haluaisin yllätää hänet jollain todella kivalla lahjalla. Auttakaa!:)

    • rippikoululainen

      Vanha viestiketju mutta vastaampa kumminkin. Itse rippikouluikäisenä tykkäisin esim. jostain astiastosta. Voisi valita semmoisen ihan kukkaron mukaan, ja vaikka ei heti käyttöä tulisikaan niin tulevaisuudessa varmasti paljon iloa. Mukavaa on sitten aikuisena kertoa että nämä astiat on rippijuhlissa saatu. Muutenkin jos rippijuhlat on vähän niin kui "aikuistumisen" juhla, niin astiasto sopii siihen hyvin. Lahjakortit ja muutkin on tosi kivoja, valokuva-albumi tuntuu musta aika turhalta. Korut on tosi hyvä lahjaidea. Ja jos ei keksi mitään tai ei tunne rippikoululaista kovin hyvin niin raha ja lahjakortit ovat parhaita.

    • ripiltä pääsevä

      itse haluaisin esim. lahjakortteja, johonki kauneushoitolaan vaikka :) ei mitään kalliita koruja, joita tulisin tuskin koskaan juurikaan käyttämään, koruihminen kun en oikeen ole.
      tuo kielikurssi, mistä joku jo puhui, olis kyllä kans aivan huippulahja !

    • :)

      joo vähän vanha viestiketju huomasin kans :D itte pääsen ens kuus ripille ja vaikka raha onkin lahjalistallani niin haluan silti jotain konkreettistakin... en missään nimessä mitään vaatelahjakortteja,ei jää mitään muistoa..... kannattaa kysellä lahjan saajalta mitä haluaa....mulle on tätä menoa tulossa ainakin risti (kummitädiltä), kalevala sydän sormus,kello ja ehkä tv (tämä sen takia että muutan pois kotoa ysin jälkeen).Eli itte tykkäisin justiin koruusta ja astioosta yms :))

    • bööööööööö

      Itse haluaisin just esim. lahjakortteja tai ihan vaikka rahaa. Saisin sit ite ruveta säästämään sitä. Mua ainakin ärsyttäis jos saisin rippilahjaks pinon raamattuja ja gospel-musiikki levyjä...Suoraan sanoen menis päivä pilalle. Se on kuitenkin juhla päivä joten kai ois kiva antaa sellasta mistä nuori oikeasti pitää. Voin kertoa että LÄHES KUKAAN mun ikänen eli 15-vuotta täyttävä ei haluaisi raamattua lahjaksi. Muielummin vaikka koru tai vaikkapa muumimuki.

    • Youp

      Kaksikielinen englanti-suomi Raamattu on nerokas lahja. Paitsi että se sopii rippikoulun ideaan, auttaa se myös oppimaan englanninkieltä.

    • ysikasi

      itse pääsem ripille hieman ennen pääsiäistä, ja lahjatoiveena olisi järjestelmäkamera (: varmasti jokaisen tytön haave!

    • PÖÖ1234567890

      Ostin minun tyttärelleni ristikorun ja lasin jossa luki hänen nimensä ja päivämäärä. Voi ostaa myös johonkin lahakortin tai jonkun muun muiston.

    • Maiju50v

      Mitä ostaa rippilahjaksi tytölle, jolla ei ole pulaa rahasta, vaatteista, matkoista tms.? Eli kaikkea on, ja laadukasta on. Ristikorua en viitsi ostaa, kun luultavasti ristikoruja hän tulee saamaan joka tapauksessa muutenkin, järjestelmäkameran hän tulee saamaan vanhemmiltaan, uuden kännykän hän saa isovanhemmiltaan jne. Ei mitään hajua, mitä hänelle voisi antaa lahjaksi.

      • kohta menen riparille

        Jos hänellä on kaikkea niin osta navanlämmitin.


    • riparilainen

      oon menossa ens kesännä ripille ja mä ainakin toivoisin rahaa jotta saa mieleisen lahjan ja RIPPIRISTI!! muita koruja ja muuta krääsää en ainakaan haluaisi sillä en niitä tulisi koskaan käyttämään :)

    • 15-vuotias neiti

      Tämä on kyllä vanha viestiketju, mutta olen huomannut että vieläkinhän täällä aiheesta keskustellaan, ja ties sitten tämä jatkuu vuosienkin päästä :D
      Itse olisin siis menossa rippileirille ensikesänä.

      Odotan innolla ristikaulakorua, jonka kummini tulee mitä todennäköisemmin antamaan. Omat raamatut me saimme kirkolta, tosin en minä siitä välitäkään. Ristikaulakorukaan ei kiehdo, koska se on uskonnollinen, vaan sen takia, että mielestäni ne korut ovat kauniita ja se toimii myös hyvänä muistona (toivonmukaan) kivasta leiristä. :)
      Äiti on kysellyt minulta, että mitäköhän tahtoisin saada rippilahjaksi. Minulla ei ole kyllä hajuakaan... hän itse ehdotti sormusta, mutta minua vähän hirvittää ajatus, että hukkaisin sen.
      No tulin oikeastaan lueskelemaan tätä viestiketjua inspiraation hakusessa :D Ja sainkin pari kivaa ideaa. Esimerkiksi korurasia kuulostaa mielestäni kivalle. Tai sitten astiastot, pussilakanasetit, pyyhkeet... rakastan kaikenlaisia tällaisia. Keräilen myös mariskooleja, ja niitä onkin minulla viisi.
      Ja jos olen nyt 15-vuotias, täytän jo kolmen vuoden päästä 18. Sitten alan olemaan siinä iässä, että muutto pois kotoa alkaa olla ajankohtainen. Tosin uskon muuttavani vasta lukion jälkeen pois. Kuitenkin, siinäkin mielessä astiat ja kaikki tällainen olisi ihan hyvä olla mielestäni valmiina. :)

      • 15v riparilainen

        Itsellä kans konfirmaatio lähestyy, heinäkuun loppuun se on merkattu. Toivoin lahjaksi kummilta ristikorun ja toiselta kummilta siihen sopivat korvikset :) Muuten ei ole sen suurempia toiveita. Mun mielestä vaatekauppojen lahjakortit on vähän "arkinen" lahja, soveltuu ehkä enemmän synttärilahjaksi. Mutta rippilahjana voi hyvin olla vaikka vähän raha, joka menee sitten omaan säästökohteeseen joka kannattaa lahjatoiveen ilmoittamisen yhteydessä mainita. Myös käytännölliset lahjat (astiat,liinavaatteet, joku huonekalu tms) ovat hyviä ideoita. Kukkia tulee varmasti, mutta niihin ei kannata sijoittaa kauheita summia niiden elinajan takia.


      • Konfirmoitu
        15v riparilainen kirjoitti:

        Itsellä kans konfirmaatio lähestyy, heinäkuun loppuun se on merkattu. Toivoin lahjaksi kummilta ristikorun ja toiselta kummilta siihen sopivat korvikset :) Muuten ei ole sen suurempia toiveita. Mun mielestä vaatekauppojen lahjakortit on vähän "arkinen" lahja, soveltuu ehkä enemmän synttärilahjaksi. Mutta rippilahjana voi hyvin olla vaikka vähän raha, joka menee sitten omaan säästökohteeseen joka kannattaa lahjatoiveen ilmoittamisen yhteydessä mainita. Myös käytännölliset lahjat (astiat,liinavaatteet, joku huonekalu tms) ovat hyviä ideoita. Kukkia tulee varmasti, mutta niihin ei kannata sijoittaa kauheita summia niiden elinajan takia.

        Konfirmaatio oli tänä kesänä ja isän puolen isovanhemmat vievät minut Italiaan viikoksi ja antoivat rahaa shoppailuun (100€). Muilta vaihtelevia määriä rahaa ja vanhemmilta iPad.


      • päivänsäde

        Olen äitinä koonnut lapsilleni kuva-albumin lapsuusajan kuvista rippikoulupäivään, siihen sitten kuvatekstit mukaan. Lapset ja vieraat ovat olleet ihastuneita.
        Pojalla oli vielä sama kastepappi kuin konfirmaatiopappikin, koko isoisporukka oli muikeita, kun vertailivat papin muutosta viidessätoista vuodessa. Luetuin kirja juhlissa.
        Lisäksi olen ostanut jonkin korun muistoksi päivästä.
        Yleensä meillä on panostettu juhlaan aika paljon, joten kovin suurta lahjaa en ole hankkinut.


      • Anonyymi

        Vielä 2023 jatkuu


    • kummikummi

      Annoin ristikaulakorun kummipojlleni ja vähän käteistä rahaa myös. Mielestäni rippijuhla ei ole mikään öky-juhla, olen antanut joulu- ja syntymäpäivälahjaksi paljon enemmän rahaa. Jokaisella on kuitenkin se oma arvojärjestys ja sen mukaan mennään.

    • Taneli
    • Ei rahaa lahjaksi

      Rahaa, rahaa, rahaa ja rahaa... Ja loppujen lopuksi sitä ei edes käytetä mihinkään järkevään, vaan kaadetaan vähää kerrallaan kurkusta alas, kun vanhemmat eivät antaneetkaan tarpeeksi rahaa iltarientoihin, "no otanpas näistä rippirahoista." Jäipä kaunis muisto rippipäivästä.

    • Matti 82

      Valikoima kunnon RISTEJÄ

      ebay.com ja hakusanoilla gold cross necklace tai silver cross necklace. Tai google.com ja käyttää kuvahakua ja samoilla hakusanoilla, ja klikkailee sieltä sitten liikkeen kotisivuille ja visalla maksaa tulee postissa yleensä Amerikasta missä kaikki on hienompaa. Suomesta ei löydy kun mummojen kaulaan Ristejä lyhyt ketju jaa tyyliton risti kuka noita muka pitäs.

    • Kesällärippikoulunkäyvä

      Älkää ikinä antako nuorelle rippikoulu lahjaksi mitään Lahjakorttia(esim .50€stadiumiin) sen lahjan arvo on heti paljon pienempi.rahalahja on kaikista paras vaihtoehto!

    • Anonyymi

      Erittäin myöhässä tähänkin keskusteluun osallistun mutta mulla on kesällä rippikoulu edesseä. Ja toivon että saisin kalvosinnapit joissa on omat nimikirjaimet, iskä sai sellaset omalta isältään kun pääsi ripiltä, niin katsotaan tajuaako itse vai pitääkö vähän vihjailla.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe