Deprakine ja hedelmällisyys

Tietoa vailla

Kyselisin sellaista että vaikuttaako deprakine hedelmällisyyteen? ja voiko sitä syödä raskauden ja imetyksen aikana?

8

892

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on vaikutusta
    • eräs gaijin

      on puhuttu täällä paljon, ainakin viime vuonna ja aiemminkin. Jos jaksat, selaile vanhoja juttuja. Kyseinen lääke on kai pitkälti se haitallisin kysymiisi asioihin muttei mahdoton. Yleensä trendi on kai ollut sellainen, että jos jokin muu lääke nuorelle naiselle käy niin mielummin se.

      Hedelmällisyyteen voi vaikuttaa sen taipumus aiheuttaa joillekin monirakkulaisia munasarjoja, ja riskit sikiön tiettyihin epämuodostumiin jonkin verran korkeammat kuin muissa lääkkeissä.

    • aiheutti

      kaikki mahdolliset vaivat .
      En halua pelästyttää , mutta kerron nyt oman lapsen "kohtalosta"
      Olin syönyt lääkettä teini-iästä asti eli reilu 10 vuotta ennen esikoisen syntymää.

      esikoislapsemme syntyi terveenä , mutta kaksivuotiaana aloin huolestumaan lapsen kielellisestä kehityksestä. Neljävuotiaana lapsemme sai dg.n kielenkehityksen vaikeudesta.
      Silloin kysyin neurolta onko depra voinut aiheuttaa lapselleni tämän ja vastaus oli jyrkkää ei silloin.

      Nythän asiaa ollaan todennäköisemmin enemmän tutkittu ??? ja näitä kehityshäiriöitä voi olla depran syöjien äitien lapsilla enemmän.

      Onneksi depra aiheutti kystat munasarjoihini ja toista lasta ei tullut maailmaan ennen kuin lääkkeet vaihdettiin.
      Nyt meillä on esikoisen lisäksi kaksi tervettä "lami" lasta.

    • asiat

      olen miettinyt että kun on sanottu että epileptikon pitää vähintään puoli vuotta aikaisemmin neurologin kanssa keskustella mahdollisesta raskaudesta (sopiiko se vai ei) ennen kuin edes harkitsee lapsen tekoa - niin mietin että entä jos tuleekin vain raskaaksi ihan vahingossa. Sattuuhan niitä vahinkoja paremmissakin piireissä. Niin mitä jos tällainan vahinko käy. pitäisikö siis syödä jo nyt niitä apteekista saatavia pillereitä (nimeä en muista) mitä suositellaan syötäväksi raskaus aikana? Ongelmana on vain se että niitä ei saa riittävän suurella annoksella ilman reseptiä.

      tähän tietenkin vastaatte miten "moraaliton ja ajattelematon olen jos tulen raskaaksi ilman suunnitelmaa" mutta ennen kuin kirjoitatte siitä niin sanon että vahinkoja sattuu, eihän mikään ole varmaa. enkä kyllä aborttia lähtisi tekemään epilepsian vuoksi.

    • spedelä

      Mitenköhän kun minulle (olen siis mies) on tätä pari vuotta syötetty ja lääke kuulemma pienentää kiveksiä ja heikentää hedelmällisyyttä (Löfgren 2007, väitöskirja), niin palautuvatko kivekset vuosien valproaattipommituksesta ennalleen?

    • ---

      Minulla oli itselläni deprakinelääkitys raskauksien ajan pienemmällä annoksella, kylläkin. Kuitenkin toisen lapsen aikana sain uhkaavan keskenmenon ja nyt molemmilla lapsillani on kielenkehityksen häiriö, toisella adhd ja tourette, toisella autismi.

      Lääke vaihdettiin 10 v myöhemmin ensimmäisen lapsen syntymästä. Tällöin olin kerännyt 50 kg, joista lähti 20 kg lääkevaihdolla. Lääkäri totesi että lääke olisi pitänyt vaihtaa heti synnytyksen jälkeen, koska hormonitoiminta oli ratkaisevasti muuttunut eikä alkuperäinen deprakine enää sopinut.

      Hedelmällisyyteen lääkkeet eivät vaikuttaneet, selvästi niistä oli kuitenkin haittaa.

    • jiibee1

      Millasella annoksella söit raskausaikana? Itelläni nyt 8kk poika ja söin 300 mg raskausaikana, eli tosi pienellä annoksella. Jännittää vaan että onko aiheuttanu jotakin

    • weeti5v

      tää on nyt jo vähän vanha juttu mutta..................sain pojan 29vuotta sitten ja minulla oli sitä ennen deprakine lääkitys joka lopetettiin ja vaihdettiin neurotol slow lääkkeeseen ......................ja kaikki meni hyvin ..........................juttele lääkärillesi....................ehdottomasti toinen huono lääke on hydantin .........................

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4895
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3096
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1797
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1750
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1611
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1471
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1223
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1187
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1187
    Aihe