TAMK liiketalous

MIkko(3)

TAMK:in tämän vuoden pääsykoemateriaalina on Stockmannin vuosikertomus sisältäen tuloslaskelman ja taseen.

Onko kenelläkään kokemusta aiemmilta vuosilta mitä tämän kaltaisesta materiaalista voidaan kysyä?

13

1463

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lks

Eli sama tietoa tarvisin minäkin! :)

• haluan tietää

Sama täällä, tietoa kaivataan :) tarviikohan osata tarkkoja lukuja esim. liikevaihto, liikevoitto sun muita?

• myös...

Näyttää siltä, ettei täällä kauheesti ole viimevuoden tai sitä edeltäneiden vuosien pääsykokeissa olleita kun ei samanlaisiin kysymyksiin ole ennemminkää näyttäny tulevan vastauksia.Dämn...itseäki nimittäin kiinnostais :D

• Nimetön
        myös... kirjoitti:

Näyttää siltä, ettei täällä kauheesti ole viimevuoden tai sitä edeltäneiden vuosien pääsykokeissa olleita kun ei samanlaisiin kysymyksiin ole ennemminkää näyttäny tulevan vastauksia.Dämn...itseäki nimittäin kiinnostais :D

Onko täällä ketään kuka pähkäilee kanssani saman aineiston kanssa eli kyseessä olisi Stockmannin vuosikertomus 2007.. Miten olette valmistautuneet? Miltä englanninkielinen osuus tuntuu? Uskon viime vuoden kokeen perusteella, että tusin tarkkoja lukuja kysellään, eiköhän ne mittaa mielumminkin kokonaisuuksien hallintaa ja tietysti varmaan jotain täsmätietoa jostain termeistä monivalintakysymyksissä.

• sipp
        Nimetön kirjoitti:

Onko täällä ketään kuka pähkäilee kanssani saman aineiston kanssa eli kyseessä olisi Stockmannin vuosikertomus 2007.. Miten olette valmistautuneet? Miltä englanninkielinen osuus tuntuu? Uskon viime vuoden kokeen perusteella, että tusin tarkkoja lukuja kysellään, eiköhän ne mittaa mielumminkin kokonaisuuksien hallintaa ja tietysti varmaan jotain täsmätietoa jostain termeistä monivalintakysymyksissä.

Minä pähkäilen.. Lueskellu ja muistiinpanoja tehny. Englanninkielinen osuus on yllättävän helppo että se on kyllä jo hallussa. Kun vähän osais ennakoida että mitä tosta vuosikertomuksesta kysytään.
        Selviääkö muuten sitten pääsykoekutsusta että onko kirjoitelma vai haastattelu? En ole ainkaan huomannu että missään olis kerrottu kumpi on.

• Nimetön
        sipp kirjoitti:

Minä pähkäilen.. Lueskellu ja muistiinpanoja tehny. Englanninkielinen osuus on yllättävän helppo että se on kyllä jo hallussa. Kun vähän osais ennakoida että mitä tosta vuosikertomuksesta kysytään.
        Selviääkö muuten sitten pääsykoekutsusta että onko kirjoitelma vai haastattelu? En ole ainkaan huomannu että missään olis kerrottu kumpi on.

joo itekkin olen miettiny onko haastattelu vai essee, kumpikin ois kyllä ihan ok. voihan se olla että se ilmotetaan vasta siellä paika päällä. Englannin aineisto on taas mulle ollu vähän hankala, kun ei toi enkku ole vahva alani, mutta vuosikertomus tuntuu aika helpolta. Kun vaan tietäis kuinka tarkaan lukuja yms. pientä tietoa pitää tietää..

• sipp
        Nimetön kirjoitti:

joo itekkin olen miettiny onko haastattelu vai essee, kumpikin ois kyllä ihan ok. voihan se olla että se ilmotetaan vasta siellä paika päällä. Englannin aineisto on taas mulle ollu vähän hankala, kun ei toi enkku ole vahva alani, mutta vuosikertomus tuntuu aika helpolta. Kun vaan tietäis kuinka tarkaan lukuja yms. pientä tietoa pitää tietää..

Juu ei vuosikertomuskaan hankala ole ja itseasiassa jopa ihan kiinnostava. Mutta tosiaan olis kiva tietää täytyykö niitä lukuja osata.
        Mihin oot menossa pääsykokeisiin? edellyttäen tietysti että kutsu tulee :D

• hakuliini

Hakijan ohjeissa sanotaan näin:
        "Hakijan ei edellytetä osaavan ulkoa kuvioissa tai taulukoissa esitettyjä yksittäisiä numeerisia tietoja. Kuvioiden ja taulukoiden sisältämiä tietoja täytyy kuitenkin osata käyttää tekstitiedon tukena kokonaisuuksien ja trendien hahmottamiseen."

• trade

Minua kiinnostaisi tuon englanninkielisen osuuden kysymykset, onko ne suomeksi vai englanniksi?

• minuu

Olisin myös kiinnostunut asiasta. Nyt on jo kiire, sillä pääsykoe on jo 25.5...

• mariaL80

Aikaisemmin taisi olla siten, että enkun kielisestä tekstistä piti kirjoittaa jonkinlainen kirjoitelma.

• mariaL80
        mariaL80 kirjoitti:

Aikaisemmin taisi olla siten, että enkun kielisestä tekstistä piti kirjoittaa jonkinlainen kirjoitelma.

Ja kirjoitettiin suomeksi :)

• d

Monivalinnat enkunkielisestä tekstistä oli kuitenkin englanniksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1930
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe