selkäydinnestenäyte

aapuuva!

Kokemuksia?-> sattuuko miten paljon? aiheuttaako muita oireita kuin päänsäryn? yms.yms.
Itsellä kyseinen näytteenotto ehkä edessä ja ei innosta yhtään. :(

36

22396

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mulla jouduttiin ottamaan 3 näytettä puolen vuoden sisällä.
      Jokainen kerta erilainen:
      1. kerralla tuntui kun joku olisi polttanut oikeaa jalkaa pakarasta alapäin.
      2. kerralla meni lähes huomaamatta.
      ja 3. oli täyttä tuskaa (tuntui kun se neula olisi mennyt läpi koko rangasta).
      Mulle ei tullut kun tuossa viimeisessä vähän paha olo, ei siis mitään päänsärkyjä ollenkaan.

    • sattui kyllä

      Minun epikriisissä luki että:
      onnistui 4:llä yrittämällä. Asialla osaava lekuri, en tiedä miksei onnistunut kertaryminällä?
      Ja anteeksi vaan, mutta sattui ihan
      h e l v e t i s t i.
      En saanut päänsärkyä tms heti vaan hoitohuoneesta ulos ja himaan.

    • on otettu näyte kolme kertaa eikä ole tuntunut missään. Ollut varmaan tosi taitava näytteenottaja. Ekalla kerralla pelkäsin mutta koitin olla täysin rentona ja siinä oli avustamassa suurikokoinen mieshoitaja jonka "syliotteessa" oli melko turvallinen tunne selkä kaarella. Älä pelkää yhtään. Tarpeeseen se näyte otetaan ja pakko se on mennä läpi jos hieman sattuu sattumaan. Terveisin MLL

    • on otettu

      ainaki 7keraa 1 kertaa lääkäri yritti 5destsi, onnistumatta sattuu vähemmän ku luulet!ei pääkipua tms.

      • apuuva!

        Oon aina vannonu, että vaikka mulle se määrättäs otettavaks, niin muutan vaikka afrikkaan, ettei tarvitse mennä. Muutenkin olen neulakammonen ja sitten kun vielä kyseessä on ISO ja PITKÄ neula, mikä työnnetään minun selkärankaan minun ollessa hereillä... Tulee jo ajatellessa niin huono olo, että vatsa heittää volttia kerta toisensa jälkeen. yäk.. En vaan ymmärrä mikä siinä sitten niin pelottaa, mutta pelottaa ihan ***keleesti, vaikka ei oo vielä edes varmaa, että otetaanko se.
        Jos joudun, niin lyödään vaikka vetoa, että multa lähtee jännityksen takia taju. :P jippiaijjee.. :D


      • Nimetön
        apuuva! kirjoitti:

        Oon aina vannonu, että vaikka mulle se määrättäs otettavaks, niin muutan vaikka afrikkaan, ettei tarvitse mennä. Muutenkin olen neulakammonen ja sitten kun vielä kyseessä on ISO ja PITKÄ neula, mikä työnnetään minun selkärankaan minun ollessa hereillä... Tulee jo ajatellessa niin huono olo, että vatsa heittää volttia kerta toisensa jälkeen. yäk.. En vaan ymmärrä mikä siinä sitten niin pelottaa, mutta pelottaa ihan ***keleesti, vaikka ei oo vielä edes varmaa, että otetaanko se.
        Jos joudun, niin lyödään vaikka vetoa, että multa lähtee jännityksen takia taju. :P jippiaijjee.. :D

        helvetin kipeetä otti, mulla onneksi meni ekalla yrittämällä. pääkivun takia se otettiin,ja siitä myös seuras entistä jumalattomampi pääkipu, piti nukutus salis laittaa joku veripaikka selkään kahden päivän päästä. ei se kiva kokemus oo! mut hengis selvitty.


    • Mimmu,,

      Muutama viikko sitten otettiin. Ei sattunut yhtään, neulahan on hyvin ohut, eikä tullut jälkipäänsärkyä.

      • Jennaaah

        Neula on kyllä paksu.


    • Health

      Kaikillahan on omat kipurajansa mutta pahemmalta tuo kuulostaa kuin mitä se todellisuudessa on. Kokemusta on runsaasti asiasta.Itse pistäminen ei ole juuri sattunut kunhan pystyy pysymään rentona,(jep,helppo sanoa).Päänsäärkyä on tullut joka kerta,mutta pyydä vahvaa Ketorinia, se auttaa hetken päästä.

    • johbero80

      Olin juuri eilen. Itse näytteen otto ei omasta mielestäni ollut niin kauhee kuin mitä ihmiset sanovat, vaikkakin se sattui kun neulan pistivät.

      Minulle tuli selkä tosi kipeeksi samana päivänä (ei siis taipunut sivusuunnassa tai missään suunnassa mihinkään) lievää päänsärkyäkin oli illalla (näyte otettiin aamulla) nyt on edelleen lievää päänsärkyä mitä siis ilmenee iltapäivällä / illalla. Selkä ei ole enää kipeä.
      Lääkäri sanoi, että siitä tietää päänsäryn johtuvan selkäydinnesteen näytteenotosta, jos menee makuulle ja päänsärky helpottaa ja sit kun nousee ylös se taas pahenee.

      Tämä päänsärky siis ei ole mitään ihan kamalaa ja normaali burana auttaa, mutta todella ärsyttävää ja on sellainen olo ettei oikein jaksa keskittyä mihinkään juuri tämän päänsäryn takia.

      • tyttö_18_wee

        Tänään otettiin. Jännitin tosi paljon etukäteen. Saatiin onneksi otettua, vaikka mulla oli hieman lämpöä ja selkää en saa synnynnäisen ongelman takia kaarelle.
        Ei todellakaan ollut paha, verrattuna siihen mitä esim. täältä olin etukäteen lukenut. :) Oli kolatölkki ja särkylääkkeet varmuuden vuoksi kuitenkin siellä mukana.
        Makasin kyljelläni siinä lepojutulla. Lääkäri puudutti automaattisesti. Piikki saatiin ekalla kertaa laitettua ja eihän se tuntunut sen puudutuksen laiton jälkeen juuri ollenkaan.
        Nyt oon juonut sen jälkeen kahvia tosi paljon. Hoitaja sanoi, että kofeiinijuomia nyt vaan niin paljon kuin vaan jaksaa juoda. Sen luoman paineen pitäis estää päänsäryn tulo. Ainakin vielä hyvältä vaikuttaa. Kofeiini vaan vähän väsyttää ensi piristyksen jälkeen.
        Nyt sekin koettu. Ei kannata jännittää. Ja oli tosi hyvä että lääkäri jutteli samalla, niin ei "muistanut" jännittää ja nestekin tulee kuulemma silloin nopeammin putkiloihin.


      • kestää ja kestää
        tyttö_18_wee kirjoitti:

        Tänään otettiin. Jännitin tosi paljon etukäteen. Saatiin onneksi otettua, vaikka mulla oli hieman lämpöä ja selkää en saa synnynnäisen ongelman takia kaarelle.
        Ei todellakaan ollut paha, verrattuna siihen mitä esim. täältä olin etukäteen lukenut. :) Oli kolatölkki ja särkylääkkeet varmuuden vuoksi kuitenkin siellä mukana.
        Makasin kyljelläni siinä lepojutulla. Lääkäri puudutti automaattisesti. Piikki saatiin ekalla kertaa laitettua ja eihän se tuntunut sen puudutuksen laiton jälkeen juuri ollenkaan.
        Nyt oon juonut sen jälkeen kahvia tosi paljon. Hoitaja sanoi, että kofeiinijuomia nyt vaan niin paljon kuin vaan jaksaa juoda. Sen luoman paineen pitäis estää päänsäryn tulo. Ainakin vielä hyvältä vaikuttaa. Kofeiini vaan vähän väsyttää ensi piristyksen jälkeen.
        Nyt sekin koettu. Ei kannata jännittää. Ja oli tosi hyvä että lääkäri jutteli samalla, niin ei "muistanut" jännittää ja nestekin tulee kuulemma silloin nopeammin putkiloihin.

        Olen jossain vaiheessa menossa ja pelottaa.. Annetaanko puudutus, jos pyydän?


      • Sairaansairas
        kestää ja kestää kirjoitti:

        Olen jossain vaiheessa menossa ja pelottaa.. Annetaanko puudutus, jos pyydän?

        multa otettiin se 2 päivää sitten, Olin kyllki kovasssa kuumeessa toimenpiteen aikana, mutta sain tiputuksen kautta 2 annosta rauhottavaa joten ei sen jälkeen niin kamalaa ollut,
        Esimmäinen kerta ei onnistunut (ne pisti mua 7 kertaa), toisella kerralla eka pisto ja that's it


    • Vaihto-oppilas

      Itseäni pisteltiin juuri, ja olen täällä Thaimaassa niin hädin tuskin tiesin mitä tapahtuu kun lääkärin puheet meni vähän ohi termistön puuttumisen takia sanavarastosta. Se on jännä kun siellä Suomen päässä on lähetteet ja kaikki ja odotellaan ainakin päiviä, täällä vaan tehdään samantien eikä pahemmin odotella tai kysellä... monta kertaa tullut aika jälkishokki kun yhtäkkiä vaan tehty kokeita eikä ole ehtinyt valmistautumaan henkisesti yhtään. Toisaalta, mukava kun ei tarvitse odotella viikkoja jotain testejä ja jännitellä etukäteen.

      Tuo nestenäyte oli aika kivuton, ikävältä se kyllä tuntui ja kerran tuntaisi oikein kunnolla, silloin liikahdinkin rajusti pelästyksestä vaikkei olisi saanut.. Piikkejä pisteltiin muutama kaiketi. Seuraava yö ja aamupäivä meni ihan ok, vettä käskettiin paljon juoda. Sitten vasta kun kotiuttamisen aika tuli niin päänsäryt alkoivat, samoin selkäkipu. Pää on myös jotenkin herkempi ja kävely yms tekee huimausta. nyt koitan vain vettä kittailla ja makoilla, päänsärky kun hellittää juurikin makuulla ollessa. Selkäkipuun taas tuntuu auttavan varovainen liikunta/venyttely silloin kun pystyy pystyasennossa olemaan.

    • xcfvgbhn

      Juuri tänään otettiin, tuntui kyllä, mutta ei sattunut. Sehän riippuu ihan omasta sietokyvystä. mutta nyt pistokohta arka, ja jos kumartelen niin sattuu erittäin paljon.

    • Ericq

      Duunikaverin terveeltä faijalta otettiin viime kesänä tämä. Lääkäri ilmeisesti pisti hieman ohi, kaverin faija halvaantu osittain ja meni tosi huonoon kuntoon. Sinnitteli sairaalassa pari-kolme viikkoa ja nukkui pois :/ En muista myönsikö lääkäri virhettä vai ei mutta oli jonkun raportin mukaan sellaisen tehnyt

    • jonnewebonparas

      Eilen otettiin ja se oli aivan hirveetä, sattu niin maan h********i, 6 kertaa tökkäsivät ensin jonka jälkeen tuntui siltä kun neula olisi vain runnottu suoraan läpi, tämän jälkeen jaloissa tuntui siltä että ne palaisivat ja muutenkin oli jotenkin outo metallinmaku suussa. Aivan varmasti kieltäydyn mikäli vielä tahtovat ottaa meinaan senverran kauhea kokemus oli, ei mitenkään verrattavissa mihinkään kipuun mitä olen aikasemmin kokenut.

    • Auts

      Kyllä sattuu! Ikävä kyllä :( Mutta yrität vaan kestää sen. Ei se kaikkia satu tosin ja riippuu myös pistäjän taidoista ja ilmeisesti omasta anatomiasta, selän hermotuksesta ja selän kunnosta. Itsellä ihan rapakuntoinen selkä.

      Mutta parempi ehdottomasti, kun tiedät etukäteen, mitä tuleman pitää! Ja että voi sattua! Itse menin sinne ihan siinä uskossa, että tuntuu lähinnä ampiaisenpistolta tai hampaiden puudutukselta (koska näin hoitajat väittävät, kun yrittävät "lohduttaa") ja jumal*uta kun pelästyin, kun neula meni selkäytimeen! Taisin ihan huutaakin (aika noloa päälle parikymppiselle). Liikahdin kivusta sen verran, ettei näytettä saatu otettua ja ihaninta oli, kun kaikki piti tehdä uudestaan!!! Piti mennä uudestaan sikiöasentoon pöydälle selkä hoitajaan ja tämä hoitsu sanoi kylmällä äänellä: "Yritä oikeasti olla liikkumatta." Ja toisteli sitä, kun kuulemma ihan huomaamattani liikuin ja vetäydyin pois. Olin hiukan loukkaantunut, koska se ihan tosissaan ei ollut mikään pikku juttu olla paikallaan sellaisen järkytyksen jälkeen enkä edes tarkoittanut liikkua vaan vaistomaisesti tein niin. Pidätin itkua, koska halusin vain saada tämän loppumaan ja olin valtavan turhautunut ja vähän pelottikin, enkä ollut itse hallinnassa tilanteessa, koska en voinut päättää olla liikkumatta. Lopulta neula saatiin sisään ja tunsin jälleen saman: Viiltävä, sähköiskumainen kipu kulki alaruumiissa kuin salama ja satutti etenkin nivusten alueella (mikä tuntui todella ilkeältä naiselle jolla on vulvodynia). Noh, näyte sentään oli kirkas ja normaali :)

      Lähdin itku kurkussa näytteenotosta ja polvet tutisivat shokista kauan sen jälkeen. Lisäksi sattui päähän (normijuttu) ja oli omituinen heikko olo, vähän kuin toipuisi flunssasta. Menin heti ostamaan ison sokerisen munkin ja kofeiinipitoista energiajuomaa (koska olin kuullut niiden auttavan) ja ne tosiaan AUTTOIVAT. Tunnin sisällä minulla oli kaiken lisäksi vaikea koe, jossa en pystynyt aluksi alkuunkaan keskittymään heikon olon vuoksi. Mutta kun imin koko EDin kitusiini niin palauduin ja vetäisin vielä täydet pisteet kokeesta!!! Olin kyllä ylpeä.

      • Auts

        Ja se siis piti sanoa vielä, että tässä ei ole kyse henkilökohtaisesta kipukynnyksestä (joka itsellä on hyvä) vaan enemmänkin anatomiasta, hermotuksesta ja pistäjän taidoista. Tämä kipu voi olla hyvin erilainen eri ihmisillä sen mukaan, minne pistetään (ainahan ne yrittävät varmaan samaa kohtaa, mutta millien erokin voi olla ratkaiseva) ja millainen hermotus siinä sattuu olemaan. Minulla ei ollut enää tunnin jälkeen yhtään mitään oireita, kun taas jotkut sanovat päänsäryn olevan pahempi kuin itse pisto. Minua sattui kyllä päähän, mutta en todellakaan siihen ottaisi särkylääkettä, mutten myöskään väitä, että muut kestävät päänsärkyä huonommin kuin minä, jos ottavat, koska en minä voi tietää, miten heitä sattuu...


      • Wauaw
        Auts kirjoitti:

        Ja se siis piti sanoa vielä, että tässä ei ole kyse henkilökohtaisesta kipukynnyksestä (joka itsellä on hyvä) vaan enemmänkin anatomiasta, hermotuksesta ja pistäjän taidoista. Tämä kipu voi olla hyvin erilainen eri ihmisillä sen mukaan, minne pistetään (ainahan ne yrittävät varmaan samaa kohtaa, mutta millien erokin voi olla ratkaiseva) ja millainen hermotus siinä sattuu olemaan. Minulla ei ollut enää tunnin jälkeen yhtään mitään oireita, kun taas jotkut sanovat päänsäryn olevan pahempi kuin itse pisto. Minua sattui kyllä päähän, mutta en todellakaan siihen ottaisi särkylääkettä, mutten myöskään väitä, että muut kestävät päänsärkyä huonommin kuin minä, jos ottavat, koska en minä voi tietää, miten heitä sattuu...

        Kyllähän ne aina puuduttaa! Mutta ei se puudutus auta aina p*skaakaan! Riippuu todella monesta asiasta se, että sattuuko eikä sillä ole oman kipukynnyksen kanssa mitään tekemistä... Jos joku kokisi saman kivun kuin minä koin niin pitäisi kyllä aika sankari olla, ettei huutaisi...


      • Ei_aina

        Tulee vähän myöhäinen kommentti, mutta jos joku muukin lukee näitä vielä, niin totean vain että eivät aina puuduta. Ainakaan nykyään, en tiedä aiemmasta. Olin pari tuntia sitten piikki selässä, enkä minä mitään puudutuksia saanut. Hoitsukin totesi etteivät laita, kun tulisi kaksi piikkiä, eikä se vie syvää tuntoa kuitenkaan pois.


      • Anonyymi
        Wauaw kirjoitti:

        Kyllähän ne aina puuduttaa! Mutta ei se puudutus auta aina p*skaakaan! Riippuu todella monesta asiasta se, että sattuuko eikä sillä ole oman kipukynnyksen kanssa mitään tekemistä... Jos joku kokisi saman kivun kuin minä koin niin pitäisi kyllä aika sankari olla, ettei huutaisi...

        Ei puuduta aina, sillä puudutus voi olla tuskallisempi kuin itse toimenpide, joka ei välttämättä satu itikan pistoa enempää. Ohutta pyöreäkärkistä neulaa käyttämällä jälkipäänsäryn riski on todella pieni, sillä selkäytimen kalvoihin tuleva reikä sulkeutuu nopeasti ja täten selkäydinnesteen paineenlasku on vähäisempää ja lyhytkestoisempaa. Tästä on tehty jonkin verran tutkimusta ja näyttö on selkeää. Joskus kuitenkin on pakko käyttää paksumpaa leikkaavakärkistä neulaa.


    • Sillo

      Ei sattunut kun olin tajuton.

    • Sipulihilleri

      Mulle sanottiin etukäteen, että "se vaan nipistää vähän, kun neula menee ihon läpi", mutta kyllähän se nyt sattuu aivan saatanasti, kun tökätään neula nikamaan!

      Mut päästettiin vahingossa melkein heti näytteenoton jälkeen kotiin (kävellen, painavan laukun kanssa), vaikka muutama tunti olisi pitänyt olla vuodelevossa. Illalla iski aivan törkeä jano (join 2,5 litraa vettä melkein yhdeltä istumalta ja kävin vain kerran välissä vessassa), päänsärky, selkäkipu sekä pahoinvointi ja huimaus. Kannattaa siis todellakin levätä kunnolla näytteenoton jälkeen! :)

    • 456789

      Itseltäni otettiin viidennellä luokalla, lähinnä tuli mieleen että joku olisi puukottanut selkään. Ensimmäinen lääkäri ei kolmella yrityksellä saanut näytettä joten toisen piti tulla yrittämään ja hän sen sai ensimmäisellä.

      • Jptuononen

        Moikka! Huomasin keskustelun googlen kautta ja ajattelin ryhtyä mukaan. Minulle tehtiin kyseinen toimenpide toissayönä - vasta 11:sta piikitys onnistui.. Makasin pedillä selkä kyyryssä, kun yksi hoitaja piteli kiinni, toinen antoi kipulääkettä suonensisäisesti ja kaksi eri lääkäriä piikittivät. Kuten sanottu, toimenpide onnistui vasta lukuisten yritysten jälkeen. Tällä hetkellä makoilen edelleen kyseisessä sairaalassa - osin vain jälkikipujen vuoksi sillä kävely alkaa olla hankalaa, kun päänsärky on aivan tuskallista ja niskat täysin jumissa.. Todella ikävä toimenpide ellei mitään muuta.


    • tias154

      Onko verrattavissa epiduraalin/spinaalin laittoon?

      • Anonyymi

        Ero on siinä, ettö epiduraaliouudutuksessa selkäydinkanavan nestemäärä kasvaa koska sinne laitetaan pari millilitraa lääkettä, kun taas diagnostisessa lumbaaripunktiossa selkäydinkanavan paine laskee. Sinäänsä toimenpide on samanlainen, eli ohut neula nikamaväliin. Joskus epiduraalista voi tulla myös päänsärkyä, mutta se on huomattavasti harvinaisempaa kuin diagnostisessa lannepistoasa, jossa likvoria otetaan putkiin analysoitavaksi. Turha pelätä, kyseessä on rutiinitoimenpide esim. epäiltäessä lukinkalvon alaista verenvuotoa, ja jonka suorittaa anestesialääläri avustavien hoitajien kanssa. Pieni vaiva siihen nähden, mitä aivoverenvuoto on. Käytetään usein poissulkevana tutkimuksena.


    • Pipi77

      Minulla ei pahemmin sattunut, ehkä sekunnin kesti kovempi kipu mutta ei sekään mitään järkyttävää ollut. Ehkä kaksinkertainen kipu kuin vaikka verikokeita otettaessa. Sairauslomaa kirjoitti sen päivän, kun työajalla kävin. Kahvia join viisi kupillista, ei tullut päänsärkyä.

    • lvm_

      On kovin henkilökohtaista tuo kivun tunteminen. Eihän tuossa lannepistossa kipua pitäis tuntea kuin siinä vaikeessa kun neula lävistää ihon. Näytteenoton onnistuminen on paljolti kiinni siitä kuinka pyöreäksi pystyy selän saamaan ja kuinka rentona pystyy olemaan. Jos potilas jännittää tilannetta kovasti niin hänelle on mahdollista ennen näytteenottoa antaa rauhoittavaa esilääkitystä. Mikäli näytteenotosta tulee säteilykipua jalkoihin niin tällöin neula on käynyt hetkellisesti väärässä paikassa, ei ole vaarallista yleensä.

      Näytteenoton jälkeinen päänsärky, puhutaan post punktionaalisesta päänsärystä, ei tule läheskään kaikille potilaille. Kyseessähän on päänsärky jota esiintyy pystyasennossa ja joka helpottaa makuulle mentäessä. Särky, johtuu siitä että selkäydinnestettä pääsee vuotamaan pistokohdasta jolloin aivo-selkäydinnesteen paine alenee ja aiheuttaa särkyä. Särky hoidetaan anestesialääkärin asettamalla veripaikalla. Sen asetus käytännössä tapahtuu niin, että laskimosta otetaan pieni määrä verta (kuin verinäytteen otto) ja se laitetaan lannepistolla selkäydinnäytteen ottokohtaan. Kun veri hyytyy niin päänsärky helpottaa yleensä heti.

      • meduelemucho

        Itseltäni otettiin näyte 3 päivää sitten. Näytteenotto onnistui hyvin, ihon pinta puudutettiin -kai säälistä kun pelkäsin niin kovin, ensimmäisellä pistolla kaikki tarvittava neste saatiin ja lääkäri oli taitava siinä mitä teki. Mutta,,,, se päänsärky,,,,, makaan juurikin nyt, vieläkin kauhean päänsäryn kanssa pipo päässä, kaikki ympäristön äänet jotenkin muuttuvat päässä erittäin inhottaviksi, josta syystä mm. tv on lähes äänettömällä jne. Kun nousen ylös, alkaa sanoinkuvaamattoman kova särky. Helpottaa heti kun menen maate. Tässä nyt olen aikeissa soittaa hoitaneelle taholle että mitä tehdään,, laitetaanko se veripaikka vai pitääkö vielä kärsiä ja maata, olen maannut maanantaista lähtien -ja nyt on torstai, kiirastorstai. En haluaisi pääsisäistä olla kovassa päänsäryssä. Nyyyyyh.


    • Eienäänikinä

      Pyysin kunnon kipulääkkeet suoneen ennenkuin annoin pistää. Ei juuri sattunut, mutta jälkioireet kamalat 3vrk pää.tuhotyomsn kipeä. Selkäkipu. Alaraajat voimattomat, hermokipua jalassa! En olisi suostunut jos olisin tiennyt 😢

    • KipuJäi

      Pisto ei onnistunut ekaan väliin eikä toiseenkaan. Vasta kolmas väli sai neulan sisään. Kolme eri ottajaakin oli. Ei puudutettu. Päästettiin heti kotiin. Kävelin muutaman kilometrin. Ei mainittu,että olisi pitänyt olla paikallaan muutama tunti. Ei tullut pahaa päänsärkyä. Oksetti kyllä. Nytkin vielä muutaman vuoden päästä joskus pistokohdat tuntuvat.

    • Rakkaan_puolesta

      24 vuotiaalle naiselle tehtiin torstaina. Ei se ollut tehnyt kipeää. 11 näyteputkea ottivat nestettä.
      Muutaman tunnin päästä hirvittävä päänsärky ja selkäkipu. Yö meni vahvoilla kipulääkkeillä. Seuraavana päivänä terveyskeskuksesta vahvempia kipulääkkeitä. Ei auttaneet. Aamuyöllä ambulanssilla yliopistolliseen. Magneettikuvista selvisi että pistokohdasta tihkuttaa verta !!!!!
      No nyt on pääsiäinen ja kiirettä on. Paljon potilaita ja ovat kuulemma kaikki kiireellisempiä !!! Joten yhä makuutetaan osastolla eikä mitään tapahdu. Kivut vieläkin hirvittäviä vaikka toki suonensisäisesti menee jotakin ällipois-lääkettä. Ovat aikoneet veripaikan laittaa mutta kyllä kestää. Nyt on siis sunnuntai ja operaatiosta on siis 3 vuorokautta.

    • Rakkaan_puolesta

      Veripaikka laitettu. Selkäkipu loppui mutta päänsärky ei ja pahoinvointi veripaikan laiton jälkeen muuttunut vielä hurjemmaksi. Heti oksennus jos yrittää nousta ylös. Osastolla pitää vielä olla. Saa nähdä kuinka kauan ja milloin olo helpottuu.

    • Anonyymi

      Multa otettiin eilen, ei tuntunut missään koska ne laittoi puudutus voidetta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      59
      5869
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3717
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1988
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1799
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1219
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1027
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      53
      970
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      899
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe