Kävi kumma juttu tässä läppärin Lennyssä, mulla oli läppäri duunipaikalla noin kuukauden paikassa missä ei ollut nettiyhteyttä käytössä joten en pystynyt päivittämään Lennya ollenkaan. Eilen toin koneen himaan ja hain päivitykset niin alkoikin kumma kiukuttelu.
Siellä oli ensin muutama "lib.. " jotka liittyivät audioon ja ne kiukuttelivat, jostakin puuttui jokin riippuvuus eikä uudet versiot suostuneet asentumaan päälle eikä vanhat lähteneet suoraan poistamalla veke. No, aikani tuhtailin koneen kanssa ja tilanne paheni sillä nautiluskin rupesi valittamaan kaikenlaista (nautilus, nautilus-data ym.) joten pudotin itseni ajotasolle 1 ja asensin koko hemmetin gnomen uudestaan.
Muuten sain lopulta tilanteen korjattua mutta asensin mitä tahansa niin asennus valitti että /usr/share/gconf/schemas/nautilus-schemaa ei pystynyt lukemaan koska siinä oli jotakin vikaa joten nautiluksen asetuksia ei voinut tallentaakaan.
Rupesin jo miettimään että asennanko Lennyn uudestaan, mulla on juuriosio erillään /home-osiosta joten tietojen katoamisesta ei sinänsä olisi vaaraa ja tuo /usr.. tulisi korjattua. Keksin kuitenkin helpomman ratkaisun, kopioin tuon Nautiluksen scheman Ubuntusta ja KAS! taas pelittää loistavasti.
Tämä on juuri se ominaisuus josta pidän Linuxissa (tai debianissa, ettei M-kar innostu ;D ) korjattavuus on huippuluokkka, voin karsia paketteja kunnes jäljellä on luuranko ja asentaa kaiken takaisin verkon kautta koskettamatta yhtäkään asennuslevyä. Windowsilla vastaava vika olisi mennyt todennäköisesti uudelleen asennukseksi, sehän olisi vastannut about explorerin rekisterivirhettä joka kyllä tappaa windowsin jos ei heti niin lyhyen ajan sisällä.
Nyt taas pelittää hienosti ;D
Lenny meinasi hajota
6
449
Vastaukset
- zxcvbnm
Kehitysversiot saattavat joskus olla todella sekaisin. Yleensä asia korjaantuu muutamassa päivässä kunnes taas uusi takku tulee.
Minä aina meinaan unohtaa että Lenny on kehitysversio, hitsi, johtuu varmaan siitä että Lennyn aikana on tuo Ubuntu Hardy poksahtanut pihalle.
No, korjaamiseen meni pari tuntia, olen niin hiton hätäinen että mieluummin korjaan pari tuntia kuin odottelen pari päivää.- miksuh.
exergy kirjoitti:
Minä aina meinaan unohtaa että Lenny on kehitysversio, hitsi, johtuu varmaan siitä että Lennyn aikana on tuo Ubuntu Hardy poksahtanut pihalle.
No, korjaamiseen meni pari tuntia, olen niin hiton hätäinen että mieluummin korjaan pari tuntia kuin odottelen pari päivää.Joo Lenny julkastaan vasta syksyllä, syyskuullehan se alustava arvio on, mutta julkasu tulee taas vasta sitten kun siihen ollaan valmiita.
- sivusta mutta
Kun sanot tuossa jotain audio jutuista, niin tuli mielleni, kun minun lennyssä on tällainen vika.
Skype jonka voi hakea lennyyn ei suostu toimiaan, vaan antaa herjan "Problem with Audio Playback". Osaatko sanoa siitä mitään ?Ongelma on siinä ettei äänilaitteesi ole konfiguroitu oikein (toimiiko mikrofoni ja kaituin/headset muissa ohjelmissa?) tai jokin ohjelma varaa sen. Tässä jotain ohjeen tynkää alkuun
http://www.skype.com/help/guides/soundsetup_linux.html
Itse en käytä SKypeä ainakaan tällä hetkellä joten enpä osaa äkkiä nyppiä teräviä ohjeita ;D
- miksuh.
Lenny ei ole valmis vielä. reilut 400 RC-bukia on vielä korjaamatta. Eli tommosta tapahtuu välillä. Tosin omalla testikoneellani, jola on Lenny, en tuota bukia ole kyllä huomannut. Eikä ole tommosta korjausta tarvinnut tehdä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.716167- 1335514
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.4663412Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s1091767Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3771271- 361213
- 671081
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46966Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja110922Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52889