Lenny meinasi hajota

exergy

Kävi kumma juttu tässä läppärin Lennyssä, mulla oli läppäri duunipaikalla noin kuukauden paikassa missä ei ollut nettiyhteyttä käytössä joten en pystynyt päivittämään Lennya ollenkaan. Eilen toin koneen himaan ja hain päivitykset niin alkoikin kumma kiukuttelu.

Siellä oli ensin muutama "lib.. " jotka liittyivät audioon ja ne kiukuttelivat, jostakin puuttui jokin riippuvuus eikä uudet versiot suostuneet asentumaan päälle eikä vanhat lähteneet suoraan poistamalla veke. No, aikani tuhtailin koneen kanssa ja tilanne paheni sillä nautiluskin rupesi valittamaan kaikenlaista (nautilus, nautilus-data ym.) joten pudotin itseni ajotasolle 1 ja asensin koko hemmetin gnomen uudestaan.

Muuten sain lopulta tilanteen korjattua mutta asensin mitä tahansa niin asennus valitti että /usr/share/gconf/schemas/nautilus-schemaa ei pystynyt lukemaan koska siinä oli jotakin vikaa joten nautiluksen asetuksia ei voinut tallentaakaan.

Rupesin jo miettimään että asennanko Lennyn uudestaan, mulla on juuriosio erillään /home-osiosta joten tietojen katoamisesta ei sinänsä olisi vaaraa ja tuo /usr.. tulisi korjattua. Keksin kuitenkin helpomman ratkaisun, kopioin tuon Nautiluksen scheman Ubuntusta ja KAS! taas pelittää loistavasti.

Tämä on juuri se ominaisuus josta pidän Linuxissa (tai debianissa, ettei M-kar innostu ;D ) korjattavuus on huippuluokkka, voin karsia paketteja kunnes jäljellä on luuranko ja asentaa kaiken takaisin verkon kautta koskettamatta yhtäkään asennuslevyä. Windowsilla vastaava vika olisi mennyt todennäköisesti uudelleen asennukseksi, sehän olisi vastannut about explorerin rekisterivirhettä joka kyllä tappaa windowsin jos ei heti niin lyhyen ajan sisällä.

Nyt taas pelittää hienosti ;D

6

439

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zxcvbnm

      Kehitysversiot saattavat joskus olla todella sekaisin. Yleensä asia korjaantuu muutamassa päivässä kunnes taas uusi takku tulee.

      • Minä aina meinaan unohtaa että Lenny on kehitysversio, hitsi, johtuu varmaan siitä että Lennyn aikana on tuo Ubuntu Hardy poksahtanut pihalle.

        No, korjaamiseen meni pari tuntia, olen niin hiton hätäinen että mieluummin korjaan pari tuntia kuin odottelen pari päivää.


      • miksuh.
        exergy kirjoitti:

        Minä aina meinaan unohtaa että Lenny on kehitysversio, hitsi, johtuu varmaan siitä että Lennyn aikana on tuo Ubuntu Hardy poksahtanut pihalle.

        No, korjaamiseen meni pari tuntia, olen niin hiton hätäinen että mieluummin korjaan pari tuntia kuin odottelen pari päivää.

        Joo Lenny julkastaan vasta syksyllä, syyskuullehan se alustava arvio on, mutta julkasu tulee taas vasta sitten kun siihen ollaan valmiita.


    • sivusta mutta

      Kun sanot tuossa jotain audio jutuista, niin tuli mielleni, kun minun lennyssä on tällainen vika.
      Skype jonka voi hakea lennyyn ei suostu toimiaan, vaan antaa herjan "Problem with Audio Playback". Osaatko sanoa siitä mitään ?

      • Ongelma on siinä ettei äänilaitteesi ole konfiguroitu oikein (toimiiko mikrofoni ja kaituin/headset muissa ohjelmissa?) tai jokin ohjelma varaa sen. Tässä jotain ohjeen tynkää alkuun

        http://www.skype.com/help/guides/soundsetup_linux.html

        Itse en käytä SKypeä ainakaan tällä hetkellä joten enpä osaa äkkiä nyppiä teräviä ohjeita ;D


    • miksuh.

      Lenny ei ole valmis vielä. reilut 400 RC-bukia on vielä korjaamatta. Eli tommosta tapahtuu välillä. Tosin omalla testikoneellani, jola on Lenny, en tuota bukia ole kyllä huomannut. Eikä ole tommosta korjausta tarvinnut tehdä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2013
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      55
      1731
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1634
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1535
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe