Paljonko penkistä max ilman

dopingaineita?

Mitä veikkaatte, että ihminen pystyy nostamaan penkistä (paidalla) ilman dopingia maksimissaan? Ainakin kaikki 300 ylittävät ovat kaikki douppareita (ja 99,9% lähes tuon punnertavistakin), sehän on selvää mielestäni.

264

47331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Deadlifter

      Penkiltä saa maksimissaan 150kg natuna eli sen verran kuin minä. Sitä enemmän saavat ovat aivan varmasti roinareita, mutta sitä vähemmän nostavat ovat surkeita pellejä jotka eivät osaa syödä ja treenata oikein.

      • kaurapuuro pohjalta

        kyllä toi 180 menee ja uskisin saavani vielä muutaman kilon kaurapuurolla mutta sitten pitäis jo doupata tulosten parantamiseksi.


      • nyt valehtelet

        pikku vali nosteli jo 8. luokalla 120 kevyesti eikä mitään painon nostoa ikinä harrastanu joten tuohon kaatuu jo tuo sinun logiikka.


      • Hah

        taidat ite olla surkea pelle joka ei osaa treenata oikein eikä käyttää oikein ravinteita jos ei ton enempää naturaalina nouse!


      • vanha patu

        maksimia en ole yksin uskaltanut kokeilla jottei paikat hajoa.(ehkä 140kg)
        Olen siis ihan sunnuntaipunttaaja en mikään alan harrastaja.
        Uskoisin ilman dopingia nousevan penkistä hyvin treenanneelta kundilta nousevan tuplaten enemmän.


      • ShinyaAoki
        vanha patu kirjoitti:

        maksimia en ole yksin uskaltanut kokeilla jottei paikat hajoa.(ehkä 140kg)
        Olen siis ihan sunnuntaipunttaaja en mikään alan harrastaja.
        Uskoisin ilman dopingia nousevan penkistä hyvin treenanneelta kundilta nousevan tuplaten enemmän.

        joo, siis ehkä 280kg hyvin treenanneelta natulta, olet ehkä oikeassa


      • ihan pihalla
        ShinyaAoki kirjoitti:

        joo, siis ehkä 280kg hyvin treenanneelta natulta, olet ehkä oikeassa

        Jotkut tekevät lähes harjoittelematta sen 100-120 kg penkkimaksimin. mutta aloitettuaan harjoittelun keräävät viidessä vuodessa 50 - 60 kg lisää (ja usein kehitys siitä eteenpäin on TODELLA hidasta)

        t: 30 v alalla


      • niinsitte
        nyt valehtelet kirjoitti:

        pikku vali nosteli jo 8. luokalla 120 kevyesti eikä mitään painon nostoa ikinä harrastanu joten tuohon kaatuu jo tuo sinun logiikka.

        Mun syntymätön serkku nosti kans 1000 kg pikkulillillä. Mä nostin jo 5 vuoden ikäisenä kyrvällä 10000 kg. Että sellaista. Eikä kotoo saanu edes ruokaa.


      • jgigiugtiugiu
        ihan pihalla kirjoitti:

        Jotkut tekevät lähes harjoittelematta sen 100-120 kg penkkimaksimin. mutta aloitettuaan harjoittelun keräävät viidessä vuodessa 50 - 60 kg lisää (ja usein kehitys siitä eteenpäin on TODELLA hidasta)

        t: 30 v alalla

        Natuna voi vetää 200, mutta paljon sen yli ja puheet pelkästä kaurapuurosta eivät uppoa minuun.
        Yks aika paljon kertova mittari on myös kehitys. Jos enkka on parantunut 140 kilon jälkeen vaikka 20 kilon vuosivauhtia, niin natupuheet voidaan unohtaa.


      • Mä+Jori=ehjät paikat
        vanha patu kirjoitti:

        maksimia en ole yksin uskaltanut kokeilla jottei paikat hajoa.(ehkä 140kg)
        Olen siis ihan sunnuntaipunttaaja en mikään alan harrastaja.
        Uskoisin ilman dopingia nousevan penkistä hyvin treenanneelta kundilta nousevan tuplaten enemmän.

        "maksimia en ole yksin uskaltanut kokeilla jottei paikat hajoa"
        Nostatko sit niitä maximeita jonku kaverin kaa yhdessä? pitää muistaa itekki ettei vahingossa kokeile maksimia "yksin" hajoo pian paikat! estääkö se paikkojen hajoamisen jos ottaa naapurin Jorin matkaan?

        Toi sun 120kg on siis se tiukka ykkönen, mikset reippaasti sano, että Jorinkin kanssa nostaessa se max. on 120kg? jokainen tietää oman maximinsa, eritoten Sunnuntaipunttaajat, usealla on vaan tapana sanoo, että oon nostanu xxxkg, mutta se oli kevyt ja kyll mää varmaan nostan 20kg enemmän, en oo vaan viittiny pyytää Joria mukaan(puhuu paskaa siis)

        Huomaa muuten tekstistäs aika pian, että todellakin olet söndag pojkarna, "varmaan treenannut kundi ottaa tuplat sun ja Jorin maksimiin = 2*140kg=280kg=vitun lahjakas sälli


        KIITOS! Pelastit päiväni, repeilen vieläki kun luen tekstiäs ja samalla kuvittelen sut ja Jorit yhdessä siihen penkin alle duunaileen sitä 140kiloo!


      • Punttiboy

        Kaveri jonka kanssa itse salilla ravaan otti 150kg vitosen penkistä, painoa miehellä on 102kg ja aivan varma naturaali. Ykkösestä en osaa sanoa kun tyyppi tekee pääasiassa pidempiä sarjoja ja harvoin mitään ykkösiä ottaa. Ikää sillä on 24, eli jos 24-vuotias naturaali 100-kiloinen voi nostaa sen 160-165 niin eiköhän lahjakkaimmat naturaalit pysty sen 230kg kiloa ilman penkkipaitaa nostamaan, mutta tähän tarvitaan salitreeniä vähintään 20 vuotta ja ei mitään suurempia loukkaantumisia. Ja penkkipaita antaa keskivertonostajalle apua sen 15-40kg, nämä kovimmat penkkipaitanostajat treenaa sit aivan täysin vain sitä paidalla nostamista ja käyttäävät paljon jäykempiä paitoja kuin esim. Suomessa keskivertokilpanostajat.


      • m-1956-hki
        niinsitte kirjoitti:

        Mun syntymätön serkku nosti kans 1000 kg pikkulillillä. Mä nostin jo 5 vuoden ikäisenä kyrvällä 10000 kg. Että sellaista. Eikä kotoo saanu edes ruokaa.

        Ei sinulla ollut kyrpää vielä 5 v iässä. Tämä oli selvä virhe, mutta muuten vaikuttaa ihan tosi jutulta.


      • peke23

        ootpas sä surkee, kyllä mulla kuukausi sitten 170kg meni ja kohta menee enemmän. natu olen. otahan pikkupoika vähän massaa lisää niin kyllä se siitä.


      • Kuuntele Minua

        Raakapenkki eikä mikään paitapenkki ja myös ilman kreatiinia, ni ei menisi kyllä kapealla otteella yli 125 kilon kenelläkään eikä leveässä yli 135 kilon, siis ilman penkkipaitaa, steroideja, kreatiinia ja vatsan nostamista siis selkäkiinni penkissä, eikä rinta kaarella. Tuloksetkin olisivat normaaleja, yli 125 kilon nostoista ei ole mitään hyötyä Ihmiskeholle, niiden tarvii treenata jotka ovat heikkoja Osteoporoosi vaarassa ja lihasten surkastumis/ hermoston pehmenemisen vaara. Nämä asiathan ovat kehon kunnossa pitämiseen, eikä kisailuun, eihän ihmiset syökään kilpaillakseen kuka syö eniten ja on painavin.
        Hölmöhän sä oot hemmetin daedlifter tavallinen vastaus, no ehkä maastavedossa sä saat 150 kiloa penkillä istuessasi


      • Totuus Vastassa
        ihan pihalla kirjoitti:

        Jotkut tekevät lähes harjoittelematta sen 100-120 kg penkkimaksimin. mutta aloitettuaan harjoittelun keräävät viidessä vuodessa 50 - 60 kg lisää (ja usein kehitys siitä eteenpäin on TODELLA hidasta)

        t: 30 v alalla

        Kapeassa hartioiden levysen otteen penkkipunnerruksessa. Penkkimaksimi hidastuu aina painon lisääntyessä kynnyksittäin elikkä kehitys ensiksi jostain 50 kg:sta 75kg:oon menee tavallisella treenillä, 75 kg.sta 100 kg:oon maksimi treenillä, 100 kg:sta 125 kg:oon asti huippu maksimitreenillä joten kuten, mutta 125 kilosta eteenpäin penkkimaksimin kehitys hidastuu huomattavasti ja mitä isompiin painihin mennään, ni sitä hitaampaa ennätysten parantaminen on. Tämä pätee joka urheilulajeissa, elikkä pikajuoksussakin ennätys kehittyy 100 metrillä 15 sekunnista 10 sekuntiin helpommin kuin 10 sekuntista 5 sekuntiin. Ymmärsittekö, Ymmärrittekö ?


      • Viikonpäivä Isä
        Mä+Jori=ehjät paikat kirjoitti:

        "maksimia en ole yksin uskaltanut kokeilla jottei paikat hajoa"
        Nostatko sit niitä maximeita jonku kaverin kaa yhdessä? pitää muistaa itekki ettei vahingossa kokeile maksimia "yksin" hajoo pian paikat! estääkö se paikkojen hajoamisen jos ottaa naapurin Jorin matkaan?

        Toi sun 120kg on siis se tiukka ykkönen, mikset reippaasti sano, että Jorinkin kanssa nostaessa se max. on 120kg? jokainen tietää oman maximinsa, eritoten Sunnuntaipunttaajat, usealla on vaan tapana sanoo, että oon nostanu xxxkg, mutta se oli kevyt ja kyll mää varmaan nostan 20kg enemmän, en oo vaan viittiny pyytää Joria mukaan(puhuu paskaa siis)

        Huomaa muuten tekstistäs aika pian, että todellakin olet söndag pojkarna, "varmaan treenannut kundi ottaa tuplat sun ja Jorin maksimiin = 2*140kg=280kg=vitun lahjakas sälli


        KIITOS! Pelastit päiväni, repeilen vieläki kun luen tekstiäs ja samalla kuvittelen sut ja Jorit yhdessä siihen penkin alle duunaileen sitä 140kiloo!

        Kerran viikossa on tehokkain penkkipunnerruksen kehitys menetelmä, joten mitä vähättelyä se on, että olet Sunnuntai punttaaja, jos Riku Kiri oli vaikka keskiviikko punttaaja ja Arska Torstai punttaaja, ai niin Keskiviikko on kehitystä täynnä ja Torstai on Toivoa täynnä, Perjantai on Perus treeni ja Sunnuntai on Surkeutta täynnä.


      • Näin Käy
        peke23 kirjoitti:

        ootpas sä surkee, kyllä mulla kuukausi sitten 170kg meni ja kohta menee enemmän. natu olen. otahan pikkupoika vähän massaa lisää niin kyllä se siitä.

        Kreatiini aiheuttaa syöpää ja sydämmen tykytystä kautta rytmihäiriöitä. Vetinen keho syöpyy kohta niin, että koko kuntosali kelluu laitteineen vuotaneen kehosi vanavedessä ja levässä.


      • ei yli 165 kg

        Riippuu minkä kokoinen henkilö nostaa ja millä tekniikalla, hengitys tekniikka lisää hyvin tulosta, mutta ei yli 165 kilon nosta normaalit natuna, kuin ehkä rinta kaarella, mutta selkä kiinni penkissä ja perse myös, ni ei nouse 170 kiloa millään natuna, ellei ole jättiläinen !


      • Anonyymi
        Kuuntele Minua kirjoitti:

        Raakapenkki eikä mikään paitapenkki ja myös ilman kreatiinia, ni ei menisi kyllä kapealla otteella yli 125 kilon kenelläkään eikä leveässä yli 135 kilon, siis ilman penkkipaitaa, steroideja, kreatiinia ja vatsan nostamista siis selkäkiinni penkissä, eikä rinta kaarella. Tuloksetkin olisivat normaaleja, yli 125 kilon nostoista ei ole mitään hyötyä Ihmiskeholle, niiden tarvii treenata jotka ovat heikkoja Osteoporoosi vaarassa ja lihasten surkastumis/ hermoston pehmenemisen vaara. Nämä asiathan ovat kehon kunnossa pitämiseen, eikä kisailuun, eihän ihmiset syökään kilpaillakseen kuka syö eniten ja on painavin.
        Hölmöhän sä oot hemmetin daedlifter tavallinen vastaus, no ehkä maastavedossa sä saat 150 kiloa penkillä istuessasi

        En usko lukujasi. En ole ikinä mitään apuaineita syönyt enkä kokeillut nostopaitaa tms. Kolmevitosena nostin 130 kg penkistä (nykyään 57-vuotiaana selvästi vähemmän, kun on välillä treeni-intk ollut vähissä). Salilla kävin siihen aikaan 4-5 krt/vko, penkkitreeniä joka toisella kerralla eli ei mitään hirmutreeniä. Kun minä pystyin tuohon tulokseen, ei 150 kg ole mielestäni mikään iso ihme täysin natu-nostajalle.

        Ote on minulla aina ollut sellainen, että pikkusormet on just merkin sisäpuolella.


    • Djooppar

      "Ainakin kaikki 300 ylittävät ovat kaikki douppareita (ja 99,9% lähes tuon punnertavistakin)"

      Meinaat siis, että yksi tuhannesta pystyisi nostamaan lähes 300kg penkistä ilman aineita? Ehkä yksi tuhannesta pääsee 200 kiloon natuna, jos harjoittelee pääsääntöisesti maksimipenkkiä.

      Veikkaan, että joku todellinen superlahjakkuus geenifriikki voisi päästä 220-230 tietämille. Se edellyttäisi jo sitä, että paljon muuta ei treenattaisikaan kuin penkkiä. Tuollaisia voisi ehkä 1 löytyä Euroopasta ja 3 koko maailmasta. Suomesta voisi ehkä löytyä 3-10 tyyppiä jotka saisi 200 penkistä ilman aineita.

      • heikun keikun

        Nurinkurinlogiikka. Esim. 290 punnertavista 99,9% on douppareita, loput geneettisiä friikkejä. Voi tosin olla olematikin...E


      • Jones223

        Tulos riippuu treenaamisesta!!! Tiiän 2 tyyppiä ketä nostaa yli 240kg ilman aineita. Molemmat suomen mestareita!!!!


      • En Varmasti

        ..no e.. en ole ottanut mitään, en varmasti.


      • nostaa....

        120 kiloa penkistä ja painaa itse 65, pituus noin 170. ei doupannut, ikä 20. 90-95 kiloa painavana nostaisi kai aika helposti yli 200 kiloa.


      • å

        12 vuotta voimailua ja 200kg penkki!


      • Lasittunut katse
        Jones223 kirjoitti:

        Tulos riippuu treenaamisesta!!! Tiiän 2 tyyppiä ketä nostaa yli 240kg ilman aineita. Molemmat suomen mestareita!!!!

        kehiin muuten ei voi, kuin arvailla


      • tiedän teemat
        nostaa.... kirjoitti:

        120 kiloa penkistä ja painaa itse 65, pituus noin 170. ei doupannut, ikä 20. 90-95 kiloa painavana nostaisi kai aika helposti yli 200 kiloa.

        Jaakko on painosta päätellen ns. hardgainer eli ei pysty hilaamaan painoaan kuin sen 5-10 kg ylöspäin ilman aineita. Penkkitulos 75 kiloisena voisi olla ehkä se 140.
        Tosin en usko tuohon Jaakon tulokseen kyllä tolla painolla ollenkaan. Taitaa olla keksitty kaveri :)

        Menisit salille treenaan etkä puhuis täällä paskaa.


      • Nudisti penkkaaja
        Jones223 kirjoitti:

        Tulos riippuu treenaamisesta!!! Tiiän 2 tyyppiä ketä nostaa yli 240kg ilman aineita. Molemmat suomen mestareita!!!!

        mistä sä tiedät heidän kahden tyypin totuudet, häh, ei ole mahdollista kuin ehkä korkeintaan maastavedossa, kreatiini on aine, ilman penkkipaitaa olisi rehellisempää, no Nudistit eivät käytä vaate kikkaa, joten siksi niiden tulkset ovat rehellisemmät


      • paljoks kädet painaa
        nostaa.... kirjoitti:

        120 kiloa penkistä ja painaa itse 65, pituus noin 170. ei doupannut, ikä 20. 90-95 kiloa painavana nostaisi kai aika helposti yli 200 kiloa.

        eikä nostaisi, ei yli 200 kiloa helpotu omaa painoa lisäämällä, koska on se silti nostettava käsillä ja riippuu missä se paino on, paljonko se Jaako nostaisi, jos sen käsiin tulisi 30 kiloa lisää lihasmassaa elikkä 15 kiloa ja 15 kiloa


      • Höppänäkö Olet
        Jones223 kirjoitti:

        Tulos riippuu treenaamisesta!!! Tiiän 2 tyyppiä ketä nostaa yli 240kg ilman aineita. Molemmat suomen mestareita!!!!

        Miten niin ilman aineita, aineilla just ja pelkästään, kun ne sanoo sulle, etteivät käytä mitään Kreatiinia ja steroideja, ni ne samaan aikaan puhuessaan aineettomuudesta, ni ne samaan aikaan puhuessaan kaataa sitä ainetta kitaansa ja röyhtäilee suoraan nenullesi ja sanovat itseään naturaaliksi.


      • Älkää viitsikö
        tiedän teemat kirjoitti:

        Jaakko on painosta päätellen ns. hardgainer eli ei pysty hilaamaan painoaan kuin sen 5-10 kg ylöspäin ilman aineita. Penkkitulos 75 kiloisena voisi olla ehkä se 140.
        Tosin en usko tuohon Jaakon tulokseen kyllä tolla painolla ollenkaan. Taitaa olla keksitty kaveri :)

        Menisit salille treenaan etkä puhuis täällä paskaa.

        Ei oo mahdottomuus, itse nostan 125-130kg ja en käytä muuta ku heraproteiinia ravintolisänä ja kreatiinia oon joskus harvakseltaan. Ja tosiaa oon sen 170 pitkä ja paino 70 hujakoilla. Tää ei sit ollu myöskää trolli niinkuin puolet tänne kirjoittaneista tuntuu olevan.


    • hullu juissi

      tämä on helvetin vaikea määritellä.
      muutama fakta tässä.

      joku teiniamissi kertoo, että joku 160 kiloa painava voi nostaa yli 200 kiloa penkistä puhtaana. varmasti näin on, mutta ongelman ydin tässä on se, että näitä 160 kiloisia PUHTAITA voimalajien urheilijoita ei vain ole paljoa olemassa, tämän painoisia voimailijoita löytyy, mutta he ovat jo lähes kaikki doupattuja, jotta tämä paino on saavutettu.

      sitten jos otetaan joku 170 kiloinen superläski penkin alle niin 50 kiloa voi olla tälle ihrakasalle jo liikaa ja tällaista 170 kiloista superläskiä kun aletaan treenauttaa niin 200 kilon penkkipainot ovat yhtä kaukana kuin maa auringosta.

      tiettyyn pisteeseen lisäihra tuo lisävoimaa, mutta kun riippuvaa voimaa on TÄYSIN liikaa, niin se ei enää tuota voimahyötyä, vaan enemmän rasitetta, koska jokainen tajuaa, ettei 200 kiloa ihmisellä ole jumalan suunnittelemaa ja evoluution muokkaamaa, vaan lisäpaino käy armotta rasitteeksi.

      jos ihmiset alkaisivat luonnostaan olemaan normaalipainoltaan olemaan 150-170 kilon luokkaa biljoonien vuosien ajan, niin silloin 200 penkkitulos olisi hieman inhimmillisempi.

      nämä harvat ihmiset, jotka painavat luonnonmenetelmillä, eikä siis dopingilla n.160 kiloa ja harrastavat voimailua, niin heille 200 penkki on kuitenkin mahdollinen, näitä ihmisiä ei siis kuitenkaan kasva maapallolla montaa kappaletta, suomessa jani rainela joka harrastaa voimailua on tainnut painaa ehkä lähimpänä tuota painoa.

      200 kiloa penkistä on siis hyvin lähellä tämän hetkisellä ihmistyypillä, hyvin lähellä maksimia.mahdollista on, mutta se vaatii kropalta tietyn verran pituutta ja painoa ja helvetin pitkäjänteistä työtä ja sitä ei maapallolta löydy moneltakaan ihmiseltä.

      suomessa riku kiri on penkannut n.300 kiloa.
      250 kiloa tai yli on myös muutamia.
      yli 200 kiloa penkanneita on jo jonkun verran.
      mutta ketään syyttämättä, näistä edellä mainituista tuskin kukaan sanoo päässeensä tuloksiinsa ilman lääkkeitä.

      voitaisiin tehdä maailmanlaajuinen kampanja tästä penkkituloksesta ja puhtaudesta.
      jokainen yli 200 kiloa penkistä puhtaana nostanut takaa omalla hengellään tehneensä tuloksensa puhtaana, jos vilppikeinoa on käytetty, huijari laitettaisiin sähkötuoliin,
      omalla luvalla.

      mitä veikkaatte, kuinka monta puhdasta 200 kilon penkkitulosta maailmasta löytyisi?

      • 115 kg painoisena

        "mitä veikkaatte, kuinka monta puhdasta 200 kilon pnkkitulosta maailmasta löytyisi?"


        Itse luulin tulevani sellaiseksi, mutta 8 v treenattua tuli 160 kg merkistä ilman paitaa (ilman aineita) ja seuraavat kahdeksan vuotta toivat 20 kg lisää (merkki, ilman paitaa, ilman aineita) Ja sitten hermo petti ja kadessa vuodessa 50 kg lisää (merkki, ilman paitaa, aineilla)....

        Eli en vieläkään tiedä ketään....


      • hvth

        ei mun mielestä mitään ihmeellistä.


      • nostin
        115 kg painoisena kirjoitti:

        "mitä veikkaatte, kuinka monta puhdasta 200 kilon pnkkitulosta maailmasta löytyisi?"


        Itse luulin tulevani sellaiseksi, mutta 8 v treenattua tuli 160 kg merkistä ilman paitaa (ilman aineita) ja seuraavat kahdeksan vuotta toivat 20 kg lisää (merkki, ilman paitaa, ilman aineita) Ja sitten hermo petti ja kadessa vuodessa 50 kg lisää (merkki, ilman paitaa, aineilla)....

        Eli en vieläkään tiedä ketään....

        Natuna iliman paitaa 175kg penkistä, 20vuotiaana. ja 99 kiloisena


      • tahdon kasvaa suureksi

        En voi leveillä omalla 130 kilon tuloksella puhtaana.

        Olen sen sijaan kyllä päässyt näkemään ihan omin silmin kuinka 200 kiloa ja risat nousee penkistä useammallakin puhtaalla punttaajalla.

        Onhan se 200 kiloa paljon mutta ei se nyt mikään tavoittamaton tulos vielä ole puhtaillekaan treenaajille.

        Eiköhän niitä yli 200 kiloa nostavia ukkoja löydy ihan Suomenniemeltäkin kohtalaisen paljon.

        Se 150 kiloa ei ole niille ukoille paljoa muuta kuin lämmittelypaino. Tosin niitä ukkoja (ei ainakaan kaikkia) ei kyllä missään kehonrakennuslavoilla näy.

        Sen minä olen todennut salilla käydessä että monesti on vaikea sanoa miten voimakas joku todella on.


      • natuna
        tahdon kasvaa suureksi kirjoitti:

        En voi leveillä omalla 130 kilon tuloksella puhtaana.

        Olen sen sijaan kyllä päässyt näkemään ihan omin silmin kuinka 200 kiloa ja risat nousee penkistä useammallakin puhtaalla punttaajalla.

        Onhan se 200 kiloa paljon mutta ei se nyt mikään tavoittamaton tulos vielä ole puhtaillekaan treenaajille.

        Eiköhän niitä yli 200 kiloa nostavia ukkoja löydy ihan Suomenniemeltäkin kohtalaisen paljon.

        Se 150 kiloa ei ole niille ukoille paljoa muuta kuin lämmittelypaino. Tosin niitä ukkoja (ei ainakaan kaikkia) ei kyllä missään kehonrakennuslavoilla näy.

        Sen minä olen todennut salilla käydessä että monesti on vaikea sanoa miten voimakas joku todella on.

        itse nostin 125kg eli höyhensarjalainen, ikää tuolloin oli se 18v ja pituutta 175 ja painoa 65kg. Tuohon jos ajattelee massankasvatusta 30-40kg itselle niin tuloksiin varmasti olisi tullut lisää, helpostikkin. Itse söin täysin väärin eli en syönyt riittävästi enkä oikein, ei vaan napannut. Lisäravinteista olin kuullut vaan ei napannut niitä kalliilla rahalla ostaa, rasvaprosentti oli niin pieni että jälkeenpäin jo hirvittää.

        Kaikki on varmasti mahdollista mutta kyllä se 300kg alkaa olemaan sellainen määrä että täytyy ihmetellä millaiset aamupuurot syödään jos puhtaasti se vedetään...


      • cambina
        nostin kirjoitti:

        Natuna iliman paitaa 175kg penkistä, 20vuotiaana. ja 99 kiloisena

        haista julli paska!


      • mitä itekkin

        oon tutkinnu asiaa niin se 200-220 kg on mahdollinen saavuta puhtaalla pelilla mutta vaatii jo lahjoja ja hyviä geenejä.

        ja normaali tulos mitä yleensä porukka vetää penkistä puhtaalla pelilä ja on mahdollisuus saavuttaa on 140-170 kg ja harvoja on jotka nostaa 180 kg

        ja maastavedossa ja kyykyssä on mahdollista saavuttaa puhtaalla pelillä 300-350kg tulos mutta vaati tämäkin jo lahjoja ja hyviä geenejä

        ja normaali tulos mitä porukka vetää kyykystä ja maastavedosta puhtaalla ja on mahdollisuus saavuttaa on

        kyykky 200-250 kg ja maastaveto 220-280kg

        tietysti tuloksissa pitää ottaa huomioon myös ihmisen paino ja pituus ja suhteuttaa tulokset siihen!

        ja jos puhtaana vetää painosta riippumatta 600 kg yhteistuloksen niin se on hyvä tulos!

        työnnössä ja tempauksessa en tiedä mitä on mahdollisuus saavuttaa puhtaalla pelillä kun en ole paljon näihin liikkeisiin perehtynyt mutta luulisin ainakin että 140-170 kg on mahdollista saavuttaa?


      • Aurinko lähelle

        ehkä se 170 kiloinen voisi omalla vetovoimallaan vetää Aurinkoa lähemmäksi


    • tohon voi vastata?

      Itse pidemmän aikaa ja natuna reenanneena nähnyt aika paljon, tiedän, että löytyy tollasia karvan yli 200kg:n penkkaajia natunakin, mutta se on aivan helvetin harvinaista. eräs 30v heppu, joka painoi n.110kg ja oli aika lyhyt, 175cm otti penkistä natuna ilman paitaa 200kg, tiedän sen koska olin varmistamassa ja tiedän myös sen ett se oli natumies. Mutta mutta se jätkä kyykkäs alle 100kg eli pelkkää penkkiä oli siis tehty ja jos olisi tehnyt ihan oikeeta voimanostoo ni olisipa tuo penkki tuloskin varmana ollut kymmeniä kiloja heikompi! itse parikymppisenä natuna ilman paitaa otin 175kg ja silloin oli painoa n.100kg. ja mulla oli reeneissä myös kyykky ja veto. Mutta asiaan eli väitän, että ainakin 95% 200kg:n penkkareista käyttää tai on käyttänyt jotakin kiellettyä ainetta uransa aikana!!?? tollanen 200kg:n nostaja joka nostaa ilman mitään paitaa ni on aivan vitun kova tulos, tunnen erään hepun joka penkkaa n.250kg ja se samainen jätkä ei penkkaa kuin 180kg ilman paitaa ja sitte se muka kuitenkin o vahvempi ku se kamu joka pukkaa 200kg ilman paitaa, EIHÄN SE NIIN MEE!

      • m.pieni

        ilman penkkipaitaa 300kg nostaneita on muutama
        kappale maailmassa ja luulen että ilman kiellettyjä aineita nostaneita ei oo yhtään kappaleita.
        luulen että maailman kovin ilman aineita nostettu penkki on jossain 280kg paikkeilla ja
        nostajana on yli 150kg painava jätti.
        hankala sanoa koska meitä on niin eri painoisia
        luulen että 75kg painavia natuja 200kg penkkaajia
        ei oo yhtään maailmassa ja niin edelleen ,riippuu
        paljon kaverin painosta.
        joten 200kg penkkaajia ei oo hirveesti suomessa
        varsinkaan ilman paitaa tehtynä mutta kyllä niitä
        löytyy 5 miljoonan ihmisen joukosta joku kymmenen ehkä mutta ei niitä saleilla paljon nää.


      • kyselen...
        m.pieni kirjoitti:

        ilman penkkipaitaa 300kg nostaneita on muutama
        kappale maailmassa ja luulen että ilman kiellettyjä aineita nostaneita ei oo yhtään kappaleita.
        luulen että maailman kovin ilman aineita nostettu penkki on jossain 280kg paikkeilla ja
        nostajana on yli 150kg painava jätti.
        hankala sanoa koska meitä on niin eri painoisia
        luulen että 75kg painavia natuja 200kg penkkaajia
        ei oo yhtään maailmassa ja niin edelleen ,riippuu
        paljon kaverin painosta.
        joten 200kg penkkaajia ei oo hirveesti suomessa
        varsinkaan ilman paitaa tehtynä mutta kyllä niitä
        löytyy 5 miljoonan ihmisen joukosta joku kymmenen ehkä mutta ei niitä saleilla paljon nää.

        Ihan mielenkiinnosta, mistään tietämättä, että mikä on penkkipaita?


      • Juupejaape
        kyselen... kirjoitti:

        Ihan mielenkiinnosta, mistään tietämättä, että mikä on penkkipaita?

        Ei taida kukaan tietää kun ei vastausta heru, käyttävät vain sanaa jonka ovat joskus kuulleet jotta vaikuttaisivat "ammattilaisilta".


      • HEIKKO
        kyselen... kirjoitti:

        Ihan mielenkiinnosta, mistään tietämättä, että mikä on penkkipaita?

        Penkkipaita on heikkojen apuväline jolla saavat penkkipunnerrus tulokseen 50-150kg lisää...eli jonkun tulos kisoissa saattaa olla vaikka 320kg,ilman paitaa guppe ei saa edes paria sataa,SÄÄLITTÄVÄÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • Arska

      Ilman nappeja takuuvarmasti yli 250 kilon raskaammissa sarjoissa.

      • kyllä ei , ei kyllä

        näytä se nappuloitta treenaava mies superraskaasta sarjasta, hiljaista on, ei sellaista miestä ole olemassa.

        lähdetään etsimään, se saa pillua joka löytää...


      • salilla natuna 10v
        kyllä ei , ei kyllä kirjoitti:

        näytä se nappuloitta treenaava mies superraskaasta sarjasta, hiljaista on, ei sellaista miestä ole olemassa.

        lähdetään etsimään, se saa pillua joka löytää...

        ei ole vastaan tullut yli 200kg nostaneita. sen ylittäneet ovat olleet enemmän tai vähemmän doopattuja. täytyy ilmeisesti vaihtaa salia et näkis kuinka rauta liikkuu..mä oon nähnyt tuhansia natuna reenavia..joten mistä niitä 300kg natumiehiä löytyy???


      • piikittäjä

        Ei nappeja tarvita, kun on piikki.


    • dfhfgjf

      No jos ei käytetä dopingia niin ei käytetä myös paitaakaan. Vippaskonsteja kummatkin. Paita antaa aivan liikaa apuja rautojen alastuontiin. Mut miettikää että tää Tero Pitkämäki(keihäänheittäjä jos joku ei tiedä) nostaa muistaakseni 175kg penkistä, en muista kylläkään oliko hänellä paita, ja varmasti joutuu kusitesteissä melko usein ravaamaan. Eli ei menis varmaan kauankaan kun nousis tuo parisataa puhtaana.

      • MaAkKeE

        Pitkämäen 175kg penkki oli kunnon runkkupenkki, persekin nousi taivaaseen asti. Ja ei sillä ollu penkkipaitaa.


      • jyrkkä mopo
        MaAkKeE kirjoitti:

        Pitkämäen 175kg penkki oli kunnon runkkupenkki, persekin nousi taivaaseen asti. Ja ei sillä ollu penkkipaitaa.

        ensinnäkin vittu tero on keihäänheittäjä, eikä mikään penkkipaitarunkkaaja, joten mitä vittua tero tekisi penkkipaidalla vitun ääliöt.

        toiseksi teron penkkitulos on se n. 170 kiloa ja se on nostettu sellaisella tyylillä, että perse nousi noin metrin korkeuteen ja rintaan kun tanko osui mies hytkähti itsekin noin 2 metriä ilmaan. mutta se ei kiinnosta teroa vittuakaan, koska tarkoitus on treenata se vitunmoinen voimantuotto rykäisemällä hetkellisesti, ei siis tehdä bodauskirjan mukaista lihastuntumatreeniä.

        kolmanneksi.
        tero siistillä tekniikalla kevyellä runkkupenkki tyylillä nostaisi n.145kg-155kg.
        tero ei ikinä nostaisi tuolla massalla ja treenillä nostaisi 200 kiloa millään tyylillä.

        neljänneksi muistakaa, että tero on keihäänheittäjä.

        viidenneksi.
        marko savolainen resurssit riittivät n.250 kg punnerrukseen.
        arnold svartsinikkarin penkkiennätys n. 230 kg.
        maailman kovimmatkaan lihasmörssärit eivät liikuta penkkipainoja "kuin" 200-250kilolla,, muutama harva nostaa sen karvan verran yli 250 kiloa, kuten puolan maailman vahvin mies marius.

        jokainen vetäkööt omat johtopäätöksensä penkkituloksista ja niiden huonoidesta tai hyvyydestä jos maailman kovimmatkaan ukot eivät nosta "tuon enempää" ja näillä maailman kovimmilla ukoilla on maailman kovimmat aineet ja maailman kovimmat treenit ja maailman kovimmat kropat.
        ne mahdollistavat pääsyn tuollaisiin painoihin, ei siis lähelläkään "edes" 300 kiloa.


      • m.pieni
        jyrkkä mopo kirjoitti:

        ensinnäkin vittu tero on keihäänheittäjä, eikä mikään penkkipaitarunkkaaja, joten mitä vittua tero tekisi penkkipaidalla vitun ääliöt.

        toiseksi teron penkkitulos on se n. 170 kiloa ja se on nostettu sellaisella tyylillä, että perse nousi noin metrin korkeuteen ja rintaan kun tanko osui mies hytkähti itsekin noin 2 metriä ilmaan. mutta se ei kiinnosta teroa vittuakaan, koska tarkoitus on treenata se vitunmoinen voimantuotto rykäisemällä hetkellisesti, ei siis tehdä bodauskirjan mukaista lihastuntumatreeniä.

        kolmanneksi.
        tero siistillä tekniikalla kevyellä runkkupenkki tyylillä nostaisi n.145kg-155kg.
        tero ei ikinä nostaisi tuolla massalla ja treenillä nostaisi 200 kiloa millään tyylillä.

        neljänneksi muistakaa, että tero on keihäänheittäjä.

        viidenneksi.
        marko savolainen resurssit riittivät n.250 kg punnerrukseen.
        arnold svartsinikkarin penkkiennätys n. 230 kg.
        maailman kovimmatkaan lihasmörssärit eivät liikuta penkkipainoja "kuin" 200-250kilolla,, muutama harva nostaa sen karvan verran yli 250 kiloa, kuten puolan maailman vahvin mies marius.

        jokainen vetäkööt omat johtopäätöksensä penkkituloksista ja niiden huonoidesta tai hyvyydestä jos maailman kovimmatkaan ukot eivät nosta "tuon enempää" ja näillä maailman kovimmilla ukoilla on maailman kovimmat aineet ja maailman kovimmat treenit ja maailman kovimmat kropat.
        ne mahdollistavat pääsyn tuollaisiin painoihin, ei siis lähelläkään "edes" 300 kiloa.

        juu kyllähän se on aivan tosi että maailmassa
        ei 300 nostajia oo.vaan noi pikkupojat luulevat
        ihan oikeasti että 200kg penkistä menee joka jampalla kuhan vähän saa protskua kehoon:)
        muutenkin jyrkästi sitä mieltä että noi paita nostot muutenkin hämää käsitystä voimanostajien
        voimasta.
        aika vammasen näköstä kun isot ukot änkeävät jonkin kortsun päällensä:)


      • viritetty jopo
        jyrkkä mopo kirjoitti:

        ensinnäkin vittu tero on keihäänheittäjä, eikä mikään penkkipaitarunkkaaja, joten mitä vittua tero tekisi penkkipaidalla vitun ääliöt.

        toiseksi teron penkkitulos on se n. 170 kiloa ja se on nostettu sellaisella tyylillä, että perse nousi noin metrin korkeuteen ja rintaan kun tanko osui mies hytkähti itsekin noin 2 metriä ilmaan. mutta se ei kiinnosta teroa vittuakaan, koska tarkoitus on treenata se vitunmoinen voimantuotto rykäisemällä hetkellisesti, ei siis tehdä bodauskirjan mukaista lihastuntumatreeniä.

        kolmanneksi.
        tero siistillä tekniikalla kevyellä runkkupenkki tyylillä nostaisi n.145kg-155kg.
        tero ei ikinä nostaisi tuolla massalla ja treenillä nostaisi 200 kiloa millään tyylillä.

        neljänneksi muistakaa, että tero on keihäänheittäjä.

        viidenneksi.
        marko savolainen resurssit riittivät n.250 kg punnerrukseen.
        arnold svartsinikkarin penkkiennätys n. 230 kg.
        maailman kovimmatkaan lihasmörssärit eivät liikuta penkkipainoja "kuin" 200-250kilolla,, muutama harva nostaa sen karvan verran yli 250 kiloa, kuten puolan maailman vahvin mies marius.

        jokainen vetäkööt omat johtopäätöksensä penkkituloksista ja niiden huonoidesta tai hyvyydestä jos maailman kovimmatkaan ukot eivät nosta "tuon enempää" ja näillä maailman kovimmilla ukoilla on maailman kovimmat aineet ja maailman kovimmat treenit ja maailman kovimmat kropat.
        ne mahdollistavat pääsyn tuollaisiin painoihin, ei siis lähelläkään "edes" 300 kiloa.

        nosti 302.5 kiloa raakana. Kai sekin jotain aineita veti, mutta silti vitun kova tulos ja maailmanennätys raakapenkissä on 325 kiloa. Teron penkki oli tosiaan aika kamalan näköistä. Luulin, että kohta sattuu Teroa leukaan.

        http://www.youtube.com/watch?v=J2qlDTLykUk

        http://www.youtube.com/watch?v=ixJY1AHAlx8


      • Arska
        m.pieni kirjoitti:

        juu kyllähän se on aivan tosi että maailmassa
        ei 300 nostajia oo.vaan noi pikkupojat luulevat
        ihan oikeasti että 200kg penkistä menee joka jampalla kuhan vähän saa protskua kehoon:)
        muutenkin jyrkästi sitä mieltä että noi paita nostot muutenkin hämää käsitystä voimanostajien
        voimasta.
        aika vammasen näköstä kun isot ukot änkeävät jonkin kortsun päällensä:)

        Ja elämä. Jos et ikinä ole edes kokeillut paitaa, on parempi olla ihan hiljaa. Se on NIIN totaalisen eri laji, kuin raakanostot.


      • m.pieni
        Arska kirjoitti:

        Ja elämä. Jos et ikinä ole edes kokeillut paitaa, on parempi olla ihan hiljaa. Se on NIIN totaalisen eri laji, kuin raakanostot.

        ja voishan sitä joskus kokeilla niin ymmärtäs
        mistä on kyse.
        mutta en vaan ymmärrä miksi tarvisin jonkin paidan että nostan rautaa.


      • Vittupenkki
        Arska kirjoitti:

        Ja elämä. Jos et ikinä ole edes kokeillut paitaa, on parempi olla ihan hiljaa. Se on NIIN totaalisen eri laji, kuin raakanostot.

        Totuus kuitenkin on se, että paidalla nostetaan isompia rautoja kuin ilman paitaa. Ja kuten m.pieni sanoi, se hämää penkkituloksia.

        On se vittu kun ollaan 220 penkkaajia, vaikka ilman paitaa 180 jää rinnalle. Kaikki vitun tuplakangas erikoisjäykisteiset paidat, vittu ne mitään itse nostettuja kiloja ole.


      • Pian tulevaisuutta!
        Vittupenkki kirjoitti:

        Totuus kuitenkin on se, että paidalla nostetaan isompia rautoja kuin ilman paitaa. Ja kuten m.pieni sanoi, se hämää penkkituloksia.

        On se vittu kun ollaan 220 penkkaajia, vaikka ilman paitaa 180 jää rinnalle. Kaikki vitun tuplakangas erikoisjäykisteiset paidat, vittu ne mitään itse nostettuja kiloja ole.

        Eikö niihin voisi panna semmoiset vieterit, niin niitä säätämällä voisi 500 kg mennä rikki!

        Tai hei, hydrauliset pumput, oisko hyvä idea häh! 600 kg olisi paperia vain!


      • nostaa itse
        Arska kirjoitti:

        Ja elämä. Jos et ikinä ole edes kokeillut paitaa, on parempi olla ihan hiljaa. Se on NIIN totaalisen eri laji, kuin raakanostot.

        Ja siinä silloin mitataan nostajan voima ja tekniikka.... Ei varusteiden paremmuutta.

        Tiedän sellaisiakin "voimamiehiä", joilla räkänen takakyykky vyön kanssa 140 ja puku tiukat polvisiteet ja kisoissa 250 kg kolmella valkoisella. Ja silloin voima jyllää ????


      • Voimailija77..
        viritetty jopo kirjoitti:

        nosti 302.5 kiloa raakana. Kai sekin jotain aineita veti, mutta silti vitun kova tulos ja maailmanennätys raakapenkissä on 325 kiloa. Teron penkki oli tosiaan aika kamalan näköistä. Luulin, että kohta sattuu Teroa leukaan.

        http://www.youtube.com/watch?v=J2qlDTLykUk

        http://www.youtube.com/watch?v=ixJY1AHAlx8

        Uskoisin että Pitkämäen penkkitulos esim. voimanostokilpailussa(perse penkissä,merkistä) olisi n.120-130kg, niin surkealta tuo näytti, jopa huvittavalta :)

        Mies on keihäänheittäjä, kannattaako ottaa riski tuommoisilla pelleilyillä? Painot tulevat alas sitä vauhtia että olkapäät on lähteä sijoiltaan.

        Suorituksen lopuksi Terokin hymyili että huh, olipa lähellä käydä tosi pahasti.


      • m.pieni
        Voimailija77.. kirjoitti:

        Uskoisin että Pitkämäen penkkitulos esim. voimanostokilpailussa(perse penkissä,merkistä) olisi n.120-130kg, niin surkealta tuo näytti, jopa huvittavalta :)

        Mies on keihäänheittäjä, kannattaako ottaa riski tuommoisilla pelleilyillä? Painot tulevat alas sitä vauhtia että olkapäät on lähteä sijoiltaan.

        Suorituksen lopuksi Terokin hymyili että huh, olipa lähellä käydä tosi pahasti.

        no eihän keihäänheitto oo voimalaji,vaikka kyllähän heittäjällä pitää olla voimataso hyvässä
        kunnossa,itse varmaan heittäisin miesten 800g painoista keihästä siinä 30-40m max ,joten vaikka
        nostaisin 100kg enemmän penkistä luulen että ei
        paljoa auttas.
        tos vastikään kävin kokeilemassa kuinka miesten
        kuula 7.260kg lentää meikäläisen voimilla niin
        karvaasti petyin se lensi tasan 11m joten luulen
        että ei oo pelkkä voimalaji toi kuulakaan ja ohan
        ne hirveen riskejä kavereita noi mörssäritkin mut
        pitää olla tekniikkaa ja räjähtävää nopeutta ei
        se kuula muuten lennä.
        käykääpä itse kokeilemassa niin luulen että kovimmallakaan voimamiehehellä kylmiltään ei lennä yli 13 m.


      • Arska
        Vittupenkki kirjoitti:

        Totuus kuitenkin on se, että paidalla nostetaan isompia rautoja kuin ilman paitaa. Ja kuten m.pieni sanoi, se hämää penkkituloksia.

        On se vittu kun ollaan 220 penkkaajia, vaikka ilman paitaa 180 jää rinnalle. Kaikki vitun tuplakangas erikoisjäykisteiset paidat, vittu ne mitään itse nostettuja kiloja ole.

        Ja huomaa, että sulla ei ole mitään kokemusta koko asiasta. Paidalla ei saa grammaakaan lisää tuloksiin, jos sillä ei osaa nostaa, puhumattakaan siitä, että jos ei tee mitään paitanostoja tukevia harjotteita. Paita ei nosta yhtään mitään kun se on siellä kassissa. MOT.

        "Hämää penkkituloksia" vittu mitä kitinää..suurimmalla osalla tänne kirjottavista on niin naurettavan heikko SELKÄKIN, että heistä ei ole isoja rautoja käsittelemään.


      • oikein varsinainen
        jyrkkä mopo kirjoitti:

        ensinnäkin vittu tero on keihäänheittäjä, eikä mikään penkkipaitarunkkaaja, joten mitä vittua tero tekisi penkkipaidalla vitun ääliöt.

        toiseksi teron penkkitulos on se n. 170 kiloa ja se on nostettu sellaisella tyylillä, että perse nousi noin metrin korkeuteen ja rintaan kun tanko osui mies hytkähti itsekin noin 2 metriä ilmaan. mutta se ei kiinnosta teroa vittuakaan, koska tarkoitus on treenata se vitunmoinen voimantuotto rykäisemällä hetkellisesti, ei siis tehdä bodauskirjan mukaista lihastuntumatreeniä.

        kolmanneksi.
        tero siistillä tekniikalla kevyellä runkkupenkki tyylillä nostaisi n.145kg-155kg.
        tero ei ikinä nostaisi tuolla massalla ja treenillä nostaisi 200 kiloa millään tyylillä.

        neljänneksi muistakaa, että tero on keihäänheittäjä.

        viidenneksi.
        marko savolainen resurssit riittivät n.250 kg punnerrukseen.
        arnold svartsinikkarin penkkiennätys n. 230 kg.
        maailman kovimmatkaan lihasmörssärit eivät liikuta penkkipainoja "kuin" 200-250kilolla,, muutama harva nostaa sen karvan verran yli 250 kiloa, kuten puolan maailman vahvin mies marius.

        jokainen vetäkööt omat johtopäätöksensä penkkituloksista ja niiden huonoidesta tai hyvyydestä jos maailman kovimmatkaan ukot eivät nosta "tuon enempää" ja näillä maailman kovimmilla ukoilla on maailman kovimmat aineet ja maailman kovimmat treenit ja maailman kovimmat kropat.
        ne mahdollistavat pääsyn tuollaisiin painoihin, ei siis lähelläkään "edes" 300 kiloa.

        järjenjättiläinen vastaamassa; vitturunkkupenkki ei välimerkeistä hajuakaan ei isoja kirjaimia olitko puntiisalilla kun toiset opetteli kirjottamaan vittuperkele


      • Vittupenkki
        Arska kirjoitti:

        Ja huomaa, että sulla ei ole mitään kokemusta koko asiasta. Paidalla ei saa grammaakaan lisää tuloksiin, jos sillä ei osaa nostaa, puhumattakaan siitä, että jos ei tee mitään paitanostoja tukevia harjotteita. Paita ei nosta yhtään mitään kun se on siellä kassissa. MOT.

        "Hämää penkkituloksia" vittu mitä kitinää..suurimmalla osalla tänne kirjottavista on niin naurettavan heikko SELKÄKIN, että heistä ei ole isoja rautoja käsittelemään.

        Älä jaksa jauhaa. Joka kisoissa nostetaan paidalla enemmän kuin ilman paitaa.

        Miksi sitä ylipäätään käytetään, jos sillä ei saisi lisäapuja penkkiin?

        Paljonko on raw-ME? Entä paita-ME? Onko niissä eroja ja paljonko? Ja jos on, niin miksi? Onko tuo ero ihmisen vai itsensä nostamia kiloja?

        Miksi puhutaan RAW-penkistä, jos se olisi sama kuin paitapenkki?

        Siinä mitä minä ymmärrän penkillä, on se rautamäärä mikä nostetaan löysä t-paita päällä. Eikä se missä osan nostaa kangas.


      • Vammainen teini urheilija
        jyrkkä mopo kirjoitti:

        ensinnäkin vittu tero on keihäänheittäjä, eikä mikään penkkipaitarunkkaaja, joten mitä vittua tero tekisi penkkipaidalla vitun ääliöt.

        toiseksi teron penkkitulos on se n. 170 kiloa ja se on nostettu sellaisella tyylillä, että perse nousi noin metrin korkeuteen ja rintaan kun tanko osui mies hytkähti itsekin noin 2 metriä ilmaan. mutta se ei kiinnosta teroa vittuakaan, koska tarkoitus on treenata se vitunmoinen voimantuotto rykäisemällä hetkellisesti, ei siis tehdä bodauskirjan mukaista lihastuntumatreeniä.

        kolmanneksi.
        tero siistillä tekniikalla kevyellä runkkupenkki tyylillä nostaisi n.145kg-155kg.
        tero ei ikinä nostaisi tuolla massalla ja treenillä nostaisi 200 kiloa millään tyylillä.

        neljänneksi muistakaa, että tero on keihäänheittäjä.

        viidenneksi.
        marko savolainen resurssit riittivät n.250 kg punnerrukseen.
        arnold svartsinikkarin penkkiennätys n. 230 kg.
        maailman kovimmatkaan lihasmörssärit eivät liikuta penkkipainoja "kuin" 200-250kilolla,, muutama harva nostaa sen karvan verran yli 250 kiloa, kuten puolan maailman vahvin mies marius.

        jokainen vetäkööt omat johtopäätöksensä penkkituloksista ja niiden huonoidesta tai hyvyydestä jos maailman kovimmatkaan ukot eivät nosta "tuon enempää" ja näillä maailman kovimmilla ukoilla on maailman kovimmat aineet ja maailman kovimmat treenit ja maailman kovimmat kropat.
        ne mahdollistavat pääsyn tuollaisiin painoihin, ei siis lähelläkään "edes" 300 kiloa.

        Minkä enemmän kiroilee niin sen suuremmat lihakset ja pienemmät aivot... =D Tai sitten on vain 50kg, posliini teinipoika joka pelaa raw pelejä nintendolla ja selittää tietävänsä kaikesta ihan kaiken tai ainakin paremmin kuin muut =D


      • m.pieni
        oikein varsinainen kirjoitti:

        järjenjättiläinen vastaamassa; vitturunkkupenkki ei välimerkeistä hajuakaan ei isoja kirjaimia olitko puntiisalilla kun toiset opetteli kirjottamaan vittuperkele

        että jotakin vituttaa toisen kirjoittelu.
        eikös se sotatilanteessakin ole etu kun ärsyttää
        vihollisen:)


      • nähty...
        MaAkKeE kirjoitti:

        Pitkämäen 175kg penkki oli kunnon runkkupenkki, persekin nousi taivaaseen asti. Ja ei sillä ollu penkkipaitaa.

        ... youtubessa ja siis Tero varmasti "NOSTAA PENKISTÄ" sen 170 kg, mutta PENKKIPUNNERRUSTULOS ei siis ole 170 kg, koska penkkipunnerrus on voimanostolaji , jossa noteerattavaan tuloksaen vaadittava tekniikka on määritelty.


      • ...pelleily
        Voimailija77.. kirjoitti:

        Uskoisin että Pitkämäen penkkitulos esim. voimanostokilpailussa(perse penkissä,merkistä) olisi n.120-130kg, niin surkealta tuo näytti, jopa huvittavalta :)

        Mies on keihäänheittäjä, kannattaako ottaa riski tuommoisilla pelleilyillä? Painot tulevat alas sitä vauhtia että olkapäät on lähteä sijoiltaan.

        Suorituksen lopuksi Terokin hymyili että huh, olipa lähellä käydä tosi pahasti.

        Paita nostot on silti vielä säälittävämpää toimintaa ku toi Pitkämäen penkki..joka ei oikein täyttänyt mitään standardeja sekään,paitsi että omalla kehollaan nosti,ei kankaalla.Ja loppuen lopuksi,ketä kiinnostaa penkkitulos..

        Mutta kuinka moni penkkiä hinkkaava ja sillä makeileva pelle tempasee 120kg!!!???Siinä on kova suoritus vaikka vetoremmejä käyttikin.Suurin osa tän kekustelun "voimamiehistä" ei pääse syvään tempauskyykkyyn edes pelkän tangon kanssa.


      • SEN TERON
        MaAkKeE kirjoitti:

        Pitkämäen 175kg penkki oli kunnon runkkupenkki, persekin nousi taivaaseen asti. Ja ei sillä ollu penkkipaitaa.

        JO OLLA!!!! ei keihäänheittäjän todellakaan kuulu tehdä mitään kisoissa hyväksyttävää nostoa!! sen ainoo tarkoitus on saada tehtyä mahd. räjähtäviä suorituksia ja kyllä varmana sitä voimaa tulee siitä' huolimatta vaikka miten sen painon nostaa, ainakin tolla varrella 195cm, painoo en tiedä, mutta laiha poika on! ajatelkaapa jos pikajuoksija alkas tekeen trikoon kans saatanan tiukkoja 3 toiston sarjoja ja alkas tuijottaan paljo menee kyykystä, mitä meinaatte kulkisko juoksu?? TERO ei varmana pullistele kylillä et paljo menee penkistä, toisin kuin eräät, ja sille ei ole mitään välii mitä treenaa kunhan kepukka lentää, vaikka puskis pyllyn kautta kilon kuulia taivaalle, kuhan puikko lentää, perkele!


      • Tero Pitkämuna
        viritetty jopo kirjoitti:

        nosti 302.5 kiloa raakana. Kai sekin jotain aineita veti, mutta silti vitun kova tulos ja maailmanennätys raakapenkissä on 325 kiloa. Teron penkki oli tosiaan aika kamalan näköistä. Luulin, että kohta sattuu Teroa leukaan.

        http://www.youtube.com/watch?v=J2qlDTLykUk

        http://www.youtube.com/watch?v=ixJY1AHAlx8

        Vaikein kulma ei edes tule vastaan, kun Pitkämäki työntää vain anorektikko mahan tankoon ja penkin ja selän välissä on metri tilaa vaikka selän kuuluis olla kiinni penkissä, kaskun ei työnnä munaa siihen tankoon ja sitten pompauta siitä


    • Ressus

      Mutta ilman paitaa ja kapealla otteella (eli oteleveys n. 2 tuumaa tangon sileästä keskialueesta).

      Lähetään vaikka tästä liikkeelle, jatkakaa ketjua asiallisesti! Kiitos.

    • että max

      penkkipunnerrus ilman paitaa,natuna on laskettu että 160kg...

    • PUHTAASTI

      Ove Lehto voitti Suomelle 30.6. jälleen maailmanmestaruuden penkkipunnerruksessa, tulos oli 325 kg, ja kyseinen MM-titteli on siitä liitosta, joka on tiukan dopingtestauksen alainen. Itsekin nostin aikanani ADT:n testaamassa SVNL-liitossa SM-tasolla ja testikutsu tuli heti SM-mitalin jälkeen.

      Onnittelut Ovelle, eipä Suomen mediassa tuota huipputulosta juuri noteerattu. Ja Ove sentään on treenannut aika paljon kovemmin kuin kukaan nimeltämainitsematon formulajuoppo maailmanmestaruutensa eteen.

      • PUHTAASTI

        Niin, itse olen nostanut vaatimattomat 230 kg ja takuulla puhtain keinoin. Oma arvioni on, että joku 375 kg on naturaalinostajan raja, ja sen Ove muistaakseni kertoi nostaneensakin, harjoituksissa.


    • Hevon...

      Perseppä nousoo keposesti...

    • katseltu vuosia

      Siinä se on hyvillä sapuskoilla, lisäravinteilla ja aminohapoilla 160-180 max. Harjoituksesta palautuminen vs. treenin kulutus puhtaana tökkää tuohon. Valitettava tosiasia.

    • nostanut.

      penkistä kaksi kertaa oman painoni verran,eli 140kg ja ilman doupingia. Varmasti treenatessa,nousisi tuonne 150kg asti,kaikki on vain kiinni korvienvälistä.

      • niinn,,.,

        ...puhtaasti treenaavat pääsee yli tai ali 200kg ja se on fakta.Poikkeuksia tosin on koska on geenitaustasta ja ruumiinrakenteesta kiinni olevia urheilioita.Itse olen valmentanut sm tason voimannostajia noin 10 vuotta.Lahjakkuuksia löytyy ja upeita suorittajia ! Mieleeni on jäänyt salitulos pari vuotta sitten pojasta joka nosti puhtaasti maasta 270kg.Poitsu oli 16v.Upea urheilia joka ei mene massan mukana esim.jääkiekko yms.Tyyppi on myös pohtia tyyppiä ! Aivan ok yksilöurheilulle niin kuin olivat suomen sodassa suomalaiset miehet 40 luvulla.


    • purkkiin.......
      • tyhmää

        yleensä nää penkki punnertajat on alempaa sosiaali luokkaa.

        minustakaan ei muuhun ollu rupesin penkkii harastaan ja sit kehuun,paljonko penkistä menee,jos sain naisystävän heti kerroin penkki tarinoita,,aika hassuu näin jälkeenpäin ajatellen

        kuitenkin vasta myöhemmällä iällä tajusin et päätä pitää ruveta treenaan,,niinpä luin itteni) inssiksi


      • paljon menee penkist
        tyhmää kirjoitti:

        yleensä nää penkki punnertajat on alempaa sosiaali luokkaa.

        minustakaan ei muuhun ollu rupesin penkkii harastaan ja sit kehuun,paljonko penkistä menee,jos sain naisystävän heti kerroin penkki tarinoita,,aika hassuu näin jälkeenpäin ajatellen

        kuitenkin vasta myöhemmällä iällä tajusin et päätä pitää ruveta treenaan,,niinpä luin itteni) inssiksi

        naist nostelee tällee,ei pullamössö pojat.

        90 kg    JK    200 kg    Tarja Rantanen    13.03.99    Tampere        
           PP    175 kg    Tarja Rantanen    05.12.05    Helsinki        
           MN    212,5 kg    Tarja Rantanen    22.10.02    Helsinki        
           YT    550 kg    Tarja Rantanen    22.10.02    Helsink


      • Juri..D
        paljon menee penkist kirjoitti:

        naist nostelee tällee,ei pullamössö pojat.

        90 kg    JK    200 kg    Tarja Rantanen    13.03.99    Tampere        
           PP    175 kg    Tarja Rantanen    05.12.05    Helsinki        
           MN    212,5 kg    Tarja Rantanen    22.10.02    Helsinki        
           YT    550 kg    Tarja Rantanen    22.10.02    Helsink

        http://www.suomenvoimanostoliitto.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=123


    • tylsää!

      ootteko noin hitaalla käyvää porukkaa BODARIT???? eikö teillä ole ollut pienenä leluja kun aikuisiällä pitää rautakiekkoja nostella ja kilpaa vielä..taidatte olla jotain perkeleen koulukiusattuja!

      • että näin

        Kateellisen puhetta tuo edellinen...
        Enkä oo bodari vaan 50kg painava tyttönen ja penkistä nousee tanko :D ja ilman aineita!!


      • urheilla
        että näin kirjoitti:

        Kateellisen puhetta tuo edellinen...
        Enkä oo bodari vaan 50kg painava tyttönen ja penkistä nousee tanko :D ja ilman aineita!!

        Joo.minäkin siirryin voimanostosta lontaktikarateen,nyt sininen vyö,todella upea laji,ei vaan satu nynnyille,koska lyönnit ja potkut menee perille.nelisen vuotta olen harrastanu.

        pikku punteilla ja kuntosalilla,pyörilyä juoksuu ja uinti.kunto kuin keväisellä varsalla.


    • minä olen todellinen ufomies

      Joo eli minä ufomies pystynkin nostamaan penkistä vaikka miljoona kiloa rautaa kunhan on tarpeeksi vahva vinssi , hahaaaa revetkää nauruun ja erittäin hyvää kesää kaikille lukijoille.

      • Ja toimiva

        jorma riittää, siitä tytöt tykkää, ei siitä, että pienen pilinsä kanssa murisee nostavansa 1500 kiloa ilman vitturunkkupaitaamitälie.. hajotkaa surkastuneeseen välineeseenne :)


      • 23cm
        Ja toimiva kirjoitti:

        jorma riittää, siitä tytöt tykkää, ei siitä, että pienen pilinsä kanssa murisee nostavansa 1500 kiloa ilman vitturunkkupaitaamitälie.. hajotkaa surkastuneeseen välineeseenne :)

        23cm kohtalainen ja nousee.:('


    • Make60

      Se on siinä 200kg 20-20kg. Jos nostaa yli 230kg niin täytyy olla lahjakas nostaja ja pitää olla ruokavalio viimeisen päälle. Itse 204cm ja 120kg niin ennatys penkistä 140kg ja tällä hetkella satunnainen treenaaja niin 125kg penkistä.

      • Elovenalla

        Kerran sai kaveri houkuteltua käymään punttisalilla ja pitihän sitä penkkiäkin kokeilla. Meni kaksi toistoa 110 kilolla, kuulemma puhtaasti.
        Elovenalla hankittua vartta on 179 cm, painoa 88 kg, harrastukset mutkamäki, prätkä ja makoilu. Tuon ainoan kerran nostellu painoja.


    • itse nostin

      noin 5 tunnin viikottaisella treenillä parhaillaan noin 185kg ilman mitään mömmöjä tai nostopaitoja - puhtaalla tekniikalla. Ainoa lisävaruste oli rannehihat - jalat olivat ilmassa ja ristissä - selkä penkissä kiinni.
      Eipä tullut tarvetta nostaa tai treenata enemmän saati sitten kilpailla. Oman kunnon takia ei viitsi itseään pilata - tarkoitus oli ja on edelleen kuntoilla.

      Uskoisin, että parhaat naturistit voivat nostamaan penkistä oman painon kaksin tai jopa yli kolminkertaisesti. Tosin silloin tarvitaan aika paljon enemmän teeniä.

      • ainakin

        100kg-200kg, esim. paidalla nostettu jotain 460kg penkistä ja ilman paitaa nämä tyypit nostais jotain yli 250kg. jos nostat penkistä 120kg, paidalla saat sen 200kg, tietenki pitää vähän treenata eka sillä paidalla, siis meinaan näitä uusia aukinaisia superpaitoja.


    • jani murtomäki

      400kg paidalla tuskin natuna mut on sitä rautaa siinäkin vaikka mitä myrkkyjä ois itteesä läiminy ja kaveri on n26-28v

    • lOlItTtElEnI

      ... Olalle

    • vaan se penis

      Tärkeinä on nostaa penistä, ei penkistä.

      Evoluutio määrää tärkeimmän. Keskity oleelliseen.

      Lisääntykää ja täyttäkää maa. Se on Jumalan tahto.

      Hihan voi jättää tyhjemmäksikin.

      • penkist ilman paitaa hiihiih

        jos penkissä paitaa jotuu käyttään miksei penis tukeakin,,haika hassuja punttimiehet käveleet kuin olis paskat housussa jalat jäykkinä.hee,hii hiih


    • nousee:

      2 x 85 ja itsellä mittoja on 182/70 ja ikävuosia 47 plakkarissa. Eikä mitään lisäravinteita olla tarvittu, puhumattakaan muista ylimääräisistä aineista.

    • Paidatonn
      • doupattu satusetä

        mene hoitoon


    • Sikspäkki

      Paidalla ilman dopingia pystyy nostamaan 300kg. Katseleppas vähän voimanoston MM-kisojen tuloksia, niin sieltä näät. Ja paidalla 470kg joka muistaakseni on maailmanennätys, ei ole roinaajan tekemä. Otahan poju asioista selvää ennen kuin alat jauhaa tuollasta paskaa.

    • Teinipeelot

      Täällä kaikki saatanan teinipullistelijat käy selittää miten voi nostaa 200 ilman aineita, ku oma penkki on 140 ja painoo 85. Nostakaa se saatanan paino sinne 120 korville ja kokeilkaa tuleeko se 200 penkistä. Ei sillä elopainolla ja penkillä ole mitään tekemistä keskenään. Veikkaan että 160 jää rinnalle.

      100 -> 140 on lyhyempi matka kuin 140 -> 155. Ei oo montaa jotka 160 pistää penkistä puhtaana. Ja siihen pitäs vielä 40 saada lisää et olis 200.

      • itse douppari

        kyllä noi 200kg:n natuuraali penkit on täyttä shittiä..tosi kovalla reenillä,ja priima ruokavaliolla jne..niin 160kg erittäin kova sana..itse olen doupilla nostanu penkkiä 130kg-185kg,ja voin sanoo että kyllä meni ampulleita ja nappeja..ensin natuna tohon 130kg..että se niistä 200kg penkki miehistä:)


    • -HeMan-

      Paljon ja paljon enemmän dopingin kanssa!

    • melkoisen

      fiksuilta? :)

      • kylmiltään mies nostaa nais...

        tää on taas aihe mitä mies tekee kovan jätkänä..
        aikoinaan kun treenasin 7 kertaa viikossa lätkää käsipalloa sekä futasin..nostin kevyesti liike kuin liike yli 100 kg..hapaa väänsin kivasti..
        nyt 20 vuotta myöhemmin nostan vielä tarpeeksi ja en ole vetänyt muuta kuin naista ...
        ei se raudan nosto miestä tee vaan se mihin sitä käyttää. vahva mies jos ei osaa tapella se on tumpelo..laita tollanen mörssäri pelaa sulkista siinä on naurussa pitelemistä..


      • teinipeelo
        kylmiltään mies nostaa nais... kirjoitti:

        tää on taas aihe mitä mies tekee kovan jätkänä..
        aikoinaan kun treenasin 7 kertaa viikossa lätkää käsipalloa sekä futasin..nostin kevyesti liike kuin liike yli 100 kg..hapaa väänsin kivasti..
        nyt 20 vuotta myöhemmin nostan vielä tarpeeksi ja en ole vetänyt muuta kuin naista ...
        ei se raudan nosto miestä tee vaan se mihin sitä käyttää. vahva mies jos ei osaa tapella se on tumpelo..laita tollanen mörssäri pelaa sulkista siinä on naurussa pitelemistä..

        Joo, vittu ihan varmasti nostit satkun liike ku liike. Unissas. Et oo vittu ikinä, etkä ikinä tule nostamaan satkua hauiskäännössä. Yleensä ne teidän futaajien/lätkääjien kyykkykin on sellainen pyllistys, että sitä ei voi sanoa kyykyksi hyvällä tahdollakaan. Ja mave on sellainen että kun sitä katsoo, niin itsellä selkänikamat ruskaa pelkästään sen liikkeen näkemisestä. Penkistä ei tarvitse edes mainita.

        "nyt 20 vuotta myöhemmin nostan vielä tarpeeksi"

        Joo, tarpeeksi sulle! Tosin jollekkin teinipunttajallekkin sun tulokset vois olla vitutuksen paikka.

        "ei se raudan nosto miestä tee vaan se mihin sitä käyttää. vahva mies jos ei osaa tapella se on tumpelo.."

        Ai saatana mikä ääliö! Vittu tappeluko se on miehen mittari? Se on just sun kaltasten ääliöiden mittari! Toivottavasti joku joskus potkii sua päähän niin, että kuola valuu lopun ikää toisesta suupielestä, niin voit kertoo miten oli kova mies.

        "laita tollanen mörssäri pelaa sulkista siinä on naurussa pitelemistä.. "

        No saatana, ei kai se mörssäri mikään sulkapallonpelaaja olekkaan. Kai se vittu olis alkanu pelaa sulista, jos se siitä tykkäis. Vähän eri HARRASTUS. Tajuatko vittu? HARRASTUS!

        Sun kirjoitus kyllä kaikessa tyhmyydessään on yksi Suomi24 forumin historian tyhmimpiä! Ei kyllä vittu voi tajuta miten noin tyhmiää voi edes syntyä! Käviköhän tarpeet lakanan kautta.


    • häviävän rajallinen

      Miksihän kaikki tuijottaa penkkitulosta vaikka se kertoo todellisesta dynaamisesta ja käytetävissä olevasta hyötyvoimasta todella vähän olkoon mikä laji hyvänsä kyseessä.

      Sanoisin että 150 kg penkkityyppi on täys amatööri 150kg rinnallevetäjään verrattuna.

      • teinipeelo

        Rivehän se saatana vasta jotain voimaa mittaakin. Voi vittu mitä torspoja tähänkin ketjuun sikiää!


      • Edellinen
        teinipeelo kirjoitti:

        Rivehän se saatana vasta jotain voimaa mittaakin. Voi vittu mitä torspoja tähänkin ketjuun sikiää!

        Hyvä Teinipeelo, vaivauduitko edes lukemaan edellistä parin rivin viestiää?

        Tottakai penkki mittaa sitä penkkipunnerrusvoimaa mutta kun se penkki ja penkki on niin naurettavan kapea-alainen tapa mitata todellista ihmisen suorituskykyä. Vai voitko sanoa jonkin muun lajin jossa jätkät voidaan jo ennalta pistää jonoon penkkipunnerrustuloksen perusteella?

        Kuten sanoin, laji kuin laji vaikka lätkästä nyrkkeilyyn ja painiin, penkkitulos kertoo fyysisestä kokonaiskapasiteetista yhtä paljon kuin mitattaisiin purentavoimaa... penkkitulokseen tuijottaminen kertookin paljon enemmän siitä ettei asianomainen kykene kriittiseen ajatteluun ja että henkilö on tyypilisesti ammattikoulua käyvä teini-ikäinen joita myös amiksiksi kutsutaan....


      • Teinipeelo
        Edellinen kirjoitti:

        Hyvä Teinipeelo, vaivauduitko edes lukemaan edellistä parin rivin viestiää?

        Tottakai penkki mittaa sitä penkkipunnerrusvoimaa mutta kun se penkki ja penkki on niin naurettavan kapea-alainen tapa mitata todellista ihmisen suorituskykyä. Vai voitko sanoa jonkin muun lajin jossa jätkät voidaan jo ennalta pistää jonoon penkkipunnerrustuloksen perusteella?

        Kuten sanoin, laji kuin laji vaikka lätkästä nyrkkeilyyn ja painiin, penkkitulos kertoo fyysisestä kokonaiskapasiteetista yhtä paljon kuin mitattaisiin purentavoimaa... penkkitulokseen tuijottaminen kertookin paljon enemmän siitä ettei asianomainen kykene kriittiseen ajatteluun ja että henkilö on tyypilisesti ammattikoulua käyvä teini-ikäinen joita myös amiksiksi kutsutaan....

        En ymmärrä yhtään kyllä mitä ajat takaa? Penkki on penkki, siinä missä paini on paini. Ei jääkiekkoilija ole hyvä painija, vai onko?

        Kerro sinä, minkä lajin perusteella voidaan laittaa jätkät jonoon ennalta johonkin toiseen lajiin?

        Kertooko jääkiekko tai paini fyysisestä suorituskyvystä jotain?


      • juupejaape

        Näin on, yleensä penkkityypit on jopa jäykempiä ja hitaita ihmisiä. Itse suosin kaikkea lihaskuntoilua, mutta ennen kaikkea "tavallista" ja "perinteistä" kuntoilua, vatsat, leuat, punnerrukset, juoksu, selkä, niskat kaikki mitä voi tehdä niin teen ilman painoja perinteiseen tapaan. Ei tarvitse maksaa mitään, sillä ei tarvita laitteita lihaskunnon hankkimiseen oma paino on kaikista paras paino jota voi ja kannattaa käyttää hyväksi. Paljon nopeampana pysyt, etenkin jos harrastat kamppailulajeja niin omanpainon kanssa harjoittelu on paljon fiksumpaa kuin hankkia lisää massaa salilta joka vain hidastaa sinua (venyttelystä huolimattakin saattaa hidastaa) toki tämäkin on geeneistä kiinni sillä jotkut voivat käydä salilla ja nostella mitä haluaa niin paljon kuin haluaa eikä se haittaa heidän venymistään millään tavoin vaikka eivät venyttelisi senttiäkään.


      • tuota....
        juupejaape kirjoitti:

        Näin on, yleensä penkkityypit on jopa jäykempiä ja hitaita ihmisiä. Itse suosin kaikkea lihaskuntoilua, mutta ennen kaikkea "tavallista" ja "perinteistä" kuntoilua, vatsat, leuat, punnerrukset, juoksu, selkä, niskat kaikki mitä voi tehdä niin teen ilman painoja perinteiseen tapaan. Ei tarvitse maksaa mitään, sillä ei tarvita laitteita lihaskunnon hankkimiseen oma paino on kaikista paras paino jota voi ja kannattaa käyttää hyväksi. Paljon nopeampana pysyt, etenkin jos harrastat kamppailulajeja niin omanpainon kanssa harjoittelu on paljon fiksumpaa kuin hankkia lisää massaa salilta joka vain hidastaa sinua (venyttelystä huolimattakin saattaa hidastaa) toki tämäkin on geeneistä kiinni sillä jotkut voivat käydä salilla ja nostella mitä haluaa niin paljon kuin haluaa eikä se haittaa heidän venymistään millään tavoin vaikka eivät venyttelisi senttiäkään.

        ... kyllä todellakin niin pysty- kun mattolajien ja siltä väliltä olevien kamppailulajien harrastajat ja ennen kaikkea ammattilaiset käyttävät painoja voimahrjoitteluun.

        Tietenkin jos harrastat varjonyrkkeilyä, satujumppaa yms., jossa ei oteta kontaktia, eikä tarvita voimaa, niin suotta käyt salilla painoja nostelemassa.

        Toisaalta sinun logiikkasi mukaan pikajuoksijatkaan eivät harrastaisi painoharjoittelua.


    • sotilaspenkkaaja

      Omat mittani 192cm/87kg.
      Treeniä takana nyt 23 vuotta.
      Penkkimaksimi noin 30-vuotiaana saatu 150 kg.
      Nyt menee max 135 kg. Sotilaspenkistä oma paino 16 kertaa. Dopingia en ole edes harkinnut ja nostot aina ilman paitaa (tai T-paidalla ;)
      Enemmän jos olisin tahtonut nostaa niin aineita olisi tarvittu...

    • Juupejaape

      Geenit ja harjoittelu ovat sen takana mitä jaksaa nostaa. Geenit aiheuttavat lihomisen, sekä sen että tuleeko niitä lihaksia vai ihraa lihasten tilalle. Toki myös harjoittelu vaikuttaa asiaan mutta geeneillä on suurempi merkitys siihen että kuinka nopeasti lihakset kehitty tai kuinka nopeasti lihoat. Itse kun bodasin paljon niin huomasin että aluksi kehityin 3vuoden aikana hurjasti mutta sitten seuraavat 3vuotta olivat tasapaksua rataa, mitään ei tapahtunut, eikä edelleenkään tapahdu. Toiset taas saavat raataa kymmeniä vuosia ja he kehittyvät jotkut voivat raataa kymmeniä vuosia mutta mitään ei tapahdu. Asia kun vain on niin pienestä kiinni kuin geenit ja harjoittelun määrä, toki geenit vaikuttavat myös tuohon että vaikuttaa harjoittelu ylipäänsä millään tavoin.

    • ilman lisäapuja

      Tunnen vesseleitä, jotka pystyy nostamaan 180-200kg ilman douppausta. Moni mömmöjen kanssa pelaava katselee kateellisena..

      • Teinipeelo

        Joo joo joo. Munkin kaveri tuntee. Ne on kaikki saatana metsureita. Just niitä metsureita, joita metsät on pullollaan, jotka vetää 350 maasta ja penkkaa 250 eikä oo ikinä nostellu painoja. Tunnet yhtä paljon kuin vitun kosketuksen kyrvän varressas.


      • Tosimies
        Teinipeelo kirjoitti:

        Joo joo joo. Munkin kaveri tuntee. Ne on kaikki saatana metsureita. Just niitä metsureita, joita metsät on pullollaan, jotka vetää 350 maasta ja penkkaa 250 eikä oo ikinä nostellu painoja. Tunnet yhtä paljon kuin vitun kosketuksen kyrvän varressas.

        Sinä piltti voit jatkaa setäsi imemistä.


      • Juri..D
        Tosimies kirjoitti:

        Sinä piltti voit jatkaa setäsi imemistä.

        mitä vitun hyötyä penkistä on yksistään..mä tempaan 115kg ja reisissä on potkua.penkki punnertajilla jalat kuin kanalla ohkaset.

        jalkoissa pitää olla potkua se on kaiken A ja o hei paljon menee penkist minäkin olin sellanen onneton luuseri,,kehuin penkkii,oneks älysin lopettaa ja rupesin harrataan painon nostoo.työntö 170kg ja tempaus 115 kg,,aivan riittävä näi harrasrajalle.


      • selkärangaton nilviäinen
        Juri..D kirjoitti:

        mitä vitun hyötyä penkistä on yksistään..mä tempaan 115kg ja reisissä on potkua.penkki punnertajilla jalat kuin kanalla ohkaset.

        jalkoissa pitää olla potkua se on kaiken A ja o hei paljon menee penkist minäkin olin sellanen onneton luuseri,,kehuin penkkii,oneks älysin lopettaa ja rupesin harrataan painon nostoo.työntö 170kg ja tempaus 115 kg,,aivan riittävä näi harrasrajalle.

        et sinä ole eläessäsi nostanut mistään mitään et edes tyhjältä tililtäsi.

        sä oot näitä suoli24sen teiniangstipeeloja jotka puhuvat pillusta ja haaveilevat kyrvästä.


      • Aikaisempi edellinen
        selkärangaton nilviäinen kirjoitti:

        et sinä ole eläessäsi nostanut mistään mitään et edes tyhjältä tililtäsi.

        sä oot näitä suoli24sen teiniangstipeeloja jotka puhuvat pillusta ja haaveilevat kyrvästä.

        älä anteeks pyýtele

        Kirjoittanut: selkärangaton nilviäinen 7.7.2008 klo 23.26

           et sinä ole eläessäsi nostanut mistään mitään et edes tyhjältä tililtäsi.

        sä oot näitä suoli24sen teiniangstipeeloja jotka puhuvat pillusta ja haaveilevat kyrvästä.

        --------------------------------------

        Hyvä nimimerkki Selkärangaton Nilviäinen: Turhautumisesi on ymmärrettävää, olet arvatenkin nähnyt paljon vaivaa penkkituloksesi parantamiseen. Et kuitenkaan omistanut ajatustakaan sille kuinka kapea-alainen ja ihmisen fysiologisessa kokonaisuudessa toissijainen asia on vain ja ainoastaa kehittää käden ojentajaliikettä.

        Nyt kun silmäsi ovat selvästi auenneet kuin kissanpennulta niin varmaan aloitat kokonaisvaltaisen kehon kehittämisen, sillä pelkkä penkin jauhaminen ja penkistä jauhaminen on todellakin pelkää amistouhua....


      • Wannabe-amistyttö
        Aikaisempi edellinen kirjoitti:

        älä anteeks pyýtele

        Kirjoittanut: selkärangaton nilviäinen 7.7.2008 klo 23.26

           et sinä ole eläessäsi nostanut mistään mitään et edes tyhjältä tililtäsi.

        sä oot näitä suoli24sen teiniangstipeeloja jotka puhuvat pillusta ja haaveilevat kyrvästä.

        --------------------------------------

        Hyvä nimimerkki Selkärangaton Nilviäinen: Turhautumisesi on ymmärrettävää, olet arvatenkin nähnyt paljon vaivaa penkkituloksesi parantamiseen. Et kuitenkaan omistanut ajatustakaan sille kuinka kapea-alainen ja ihmisen fysiologisessa kokonaisuudessa toissijainen asia on vain ja ainoastaa kehittää käden ojentajaliikettä.

        Nyt kun silmäsi ovat selvästi auenneet kuin kissanpennulta niin varmaan aloitat kokonaisvaltaisen kehon kehittämisen, sillä pelkkä penkin jauhaminen ja penkistä jauhaminen on todellakin pelkää amistouhua....

        Olen amiksessa, punnerran penkistä 40kg. Olen etsinyt karvanoppia Escortiini, enkä löydä niitä mistään. Olen valmis maksamaan Aidoista karvanopista hyvän hinnan. Samalla voit kertoa, miten saan viikset kasvamaan!


    • itse olen nostanut 23 vuoti...

      itse olen nostanut 23 vuotiaana n125 kiloa ja varmasti ilman doupingia, ei edes oikeaa ruokavaliota noudatettu.
      v. 1985

      • Nosturikuski

        joo..olen nostanut maasta 150 tonnin painoja ilman mitään treenejä apuna torni- tai autonosturi. Douppaan ahkerasti hyvällä ruualla jolla saa riittävät tehot myös rakasteluun erittäin sexyn naisen kans = parhaimmillaan 15 krt / vko. Siinä punnerrusta kerrakseeen..muuten kropan kunnossapitoon riittää lenkkeily ja omakotitalon ylläpitotyöt.

        Suosittelen teille itse kullekin raskaiden painojen nostoon taljaa, nosturia tms. jonka fiksut ihmiset on jo keksineet aikoja sitten ja hankkimaan lihakset rehellisellä työllä ja tavallisella ruualla. Muuten kyllä kuntosalit on ok mutta jonku tietyn rautamäärän miettiminen nosto maasta tai penkistä on ajanhukkaa joten häippäsen tästä fiksumpiin foorumeihin.


      • Jari-Matti
        Nosturikuski kirjoitti:

        joo..olen nostanut maasta 150 tonnin painoja ilman mitään treenejä apuna torni- tai autonosturi. Douppaan ahkerasti hyvällä ruualla jolla saa riittävät tehot myös rakasteluun erittäin sexyn naisen kans = parhaimmillaan 15 krt / vko. Siinä punnerrusta kerrakseeen..muuten kropan kunnossapitoon riittää lenkkeily ja omakotitalon ylläpitotyöt.

        Suosittelen teille itse kullekin raskaiden painojen nostoon taljaa, nosturia tms. jonka fiksut ihmiset on jo keksineet aikoja sitten ja hankkimaan lihakset rehellisellä työllä ja tavallisella ruualla. Muuten kyllä kuntosalit on ok mutta jonku tietyn rautamäärän miettiminen nosto maasta tai penkistä on ajanhukkaa joten häippäsen tästä fiksumpiin foorumeihin.

        Itse syön melkein pelkästään valmispizzoja ja hampurilaisia ja 175 kg nousee että heilahtaa näin luonnonlahjakkuutena. Hyvän tuloksen jälkeen lähden aina paneen ja sen jälkeen katon WWF:ää se on paras.


      • jakajan käsi on isompi
        Jari-Matti kirjoitti:

        Itse syön melkein pelkästään valmispizzoja ja hampurilaisia ja 175 kg nousee että heilahtaa näin luonnonlahjakkuutena. Hyvän tuloksen jälkeen lähden aina paneen ja sen jälkeen katon WWF:ää se on paras.

        hampurilaisia voit syödä kyllä miten paljon tahansa, koska hamppikset eivät voi laittaa vastaan sulle, mutta tuota naisen panemista en usko, naisilla on jalat juosta sinua karkuun ja varmasti käyttävät sitä hyväkseen.


    • ebrahmin

      Riippuu missä painovoima olosuhteisasa on kasvanut..eli rotu joka on esim korkean painovoiman planeetalta saattaa nostaa penkistä huomattavasti enemmän kun ihmiset myös gorillat on aika vahvoja....jaksaavat kuulemma tempasta yli 300 kg

    • salimies.

      mä nostin jo 16wee 125kiloa nyt menee natuna 192kg tavotteena 200 ja ei mitään penkkipaidan paskaa sil menis jo 250.mut se lapsellista leikkiä.omapainoni tällä hetkellä n.96kiloa.

    • Nostelija

      Onneksi ei tarvi riehua penkin kanssa, ainoa nostettava on riittävän iso tilipussi.
      Silloin voi harrastaa muutakin kuin tyhmän raudan kanssa remuamista. Eikä tarvi kävellä kananmunat kainalossa, hankkia penkkipaitaa tms.
      Eikä mene pää sekaisin mömmöistä.
      Ja pysyy kroppa notkeana.
      Eikä tarvi päteä jonkun kuppilan portsarina.

    • petsu 280

      280 salinosto kaurapuurolla ja naapurin lehmänmaidolla

      • mtekmej

        ...ja muutamalla anabolisella steroidilla.


    • woi

      20v 182kg ja normaali sapuskalla nytten sillon tällöin penkkia kokeilu mielessä 125kg 33vuotiaana.

      • jouman

        17v/150kg puhtaana nyt 33v ei oo enää kiinnostanut mitä nousee.


    • SOTILASPENKISTÄ

      nousee viikonloppuna puhtailla jauhoilla 220kg.
      vaikkei maksimisotilaspenkki olekaan ADT:n alainen laji mutta kisaajat ovat rehtejä.

      • ja joulupukki on totta

        Ja punahilkka on tosiasiassa naapurin kaunis teinarityttö, joka salaa himoitseekin minua, 40 vee, kaljuuntuvaa, ex-voimanostajaa !!!!

        220 kg sotilaspenkistä natuna = 260 kg -270 kg merkkipenkistä ilman paitaa natuna = 310 kg - 340 kg merkkipenkki paidalla natuna ! (= kahden vuoden voimaroinaus toisi 500 kg ammattilaispaidalla)

        Just joo !


    • nousee

      Tunnen tyypin joka nosti natuna 180kg, olin ite varmistaa. Mutta kaveri paino ehkä 120kg sillo ja oli 35v vanha..Mutta täytyy myös muistaa et alle 20v on aineenvaihdunta ja kehon oma hormonituotanto kovimmillaan ja siihe hyvät geenit ni varmasti 200kg nousee natuna..Siitä ylös, vaikee sanoo..Ja sit niille ketkä sanoo et mitä järkee nostaa rautoja blaa blaa, ni yhtä hyvin vois sanoo et mitä järkee on juosta ympyrää ja varsinkii loikkia esteitten yli samalla/tms.

      • shit!!!

        "Tunnen tyypin joka nosti natuna 180kg, olin ite varmistaa. Mutta kaveri paino ehkä 120kg sillo ja oli 35v vanha..Mutta täytyy myös muistaa et alle 20v on aineenvaihdunta ja kehon oma hormonituotanto ja siihe hyvät geenit ni varmasti 200kg nousee natuna"

        Yksikään voimanostaja (naturaalina tai horkalla) ei ole parhaimmillaan 20- vuotiaana, vaan pikemminkin yli 3- kymppisenä


    • Lifter

      kun ei rajaa kuitenkaan koskaan löydy? Varsinkaan paitapenkissä. Ja paidalla 300kg ei kyllä vaadi douppia. Jotkut sen paidalla ottavista käyttää, jotkut ei. Who knows? Liittovalinnat, testit ja ulkomuoto kaverilla kertovat jotain, mutta edelleen vain arvaillaan.

      • ...

        "Ja paidalla 300kg ei kyllä vaadi douppia."

        Älä suolla tuollaista paskaa! Vaikka se paita auttaakin, ei se mahdottomia tee!


      • Lifter
        ... kirjoitti:

        "Ja paidalla 300kg ei kyllä vaadi douppia."

        Älä suolla tuollaista paskaa! Vaikka se paita auttaakin, ei se mahdottomia tee!

        Jos voimanostossa olet pitkäänkin mukana ollut, niin huomaat varmasti, että parhaat paitahyödyt menevät ipf:ssäkin sinne yli 70kg. Maailmalla ottavat enemmänkin. Nyt tietysti purnaat että eivät ole natuja, mutta koko pointti olikin että näitä on ihan helvetin turha arvailla. Kun totuutta ei kuitenkaan löydy. Ja aina löytyy joku joka väittää että paidalla ei voi nostaa esim. 250kg natuna. Mihin hittoon se raja muka pitäisi vetää, kun sitä ei ole olemassakaan? Suomessakin on eräitä IPF nostajia jotka tuon yli 300 ottaa. Mikäs totuuden torvi sinä olet väittämään heitä douppareiksi?

        Oma hyötyni on melko vaatimaton noin 30-40kg. Sotilaspenkkimaksimiin kisoissa 50kg, mutta siitä sotilaspekkituloksesta on tosin puolitoista vuotta aikaa.


      • pull
        ... kirjoitti:

        "Ja paidalla 300kg ei kyllä vaadi douppia."

        Älä suolla tuollaista paskaa! Vaikka se paita auttaakin, ei se mahdottomia tee!

        kovimmat jätkät saa penkkipaiasta yli sadankilon hyödyn?


      • saasta
        pull kirjoitti:

        kovimmat jätkät saa penkkipaiasta yli sadankilon hyödyn?

        Mites pehmeimmät?


    • Kaverit todisti

      Olen nostanut penkistä 500 kg Järvenpään uimahallilla ja varmistajia oli 4 kpl.

      Olen naturaali ja syön vain kaurapuuroa ja perunoita.

      Ei oo tarvinnu doupata kun oon luonnonvahva.

      • Hyvä hyvä !

        Pystytkö kyykkäämään 1000 kg ?


      • Todistaja kaverisi

        Nostit kyllä, totta joka sana. Tuo desimaali pilkku vain lispahti väärään rakoon: Se oli 50,0 kiloa, puhdas suoritus. Tuhat vuotta lisää treeniä niin se 500 kiloakin menee. Zemppiä ; )


    • 9 vuotta

      Ensimmäiset kolme vuotta kohtalaisen säännöllisesti harjoitellen näitä kehonrakennusvemputuksia. ei tullut lihasta, eikä voimaa. Mutta elopaino nousi läskin myötä liki kolmekymmentä kiloa.

      Kun aloittamisesta oli kulunut yhdeksän vuotta, kokeilin voimanostoharjotteita kaksi kuukautta.
      Silloin sain penkistä 110 kiloa, ennen kuin motivaatio hommaan loppui.

      Kokemuksesta sanon: Jos haluat voimaa ja sitä myötä lihaksia. Sinun täytyy treenata kipurajalla verenmaku suussa, koko ajan. Oikotietä onneen ei ole.

      • m.pieni

        jos jatkuvasti kipurajalla treenaat loppuun asti
        niin jossain vaiheessa oot niin jumissa ja paikat
        paskana .
        minusta välillä pitää olla treenaamatta loppuun
        asti.
        1. pysyy motivaatio yllä kun ei joka treeni oo ittensä tappamista.
        2. paikat ehtivät palautua .
        3.pysyy jäsenet kunnossa.
        4. kehittyy paremmin kun lihaksisto saa erilaisia
        ärsykkeitä eikä vaan samaa paskaa.
        5. ei peräsuoli pullaha ulos väkisin tinkaamisesta kyykyssä:)
        ym ym


      • Väärin
        m.pieni kirjoitti:

        jos jatkuvasti kipurajalla treenaat loppuun asti
        niin jossain vaiheessa oot niin jumissa ja paikat
        paskana .
        minusta välillä pitää olla treenaamatta loppuun
        asti.
        1. pysyy motivaatio yllä kun ei joka treeni oo ittensä tappamista.
        2. paikat ehtivät palautua .
        3.pysyy jäsenet kunnossa.
        4. kehittyy paremmin kun lihaksisto saa erilaisia
        ärsykkeitä eikä vaan samaa paskaa.
        5. ei peräsuoli pullaha ulos väkisin tinkaamisesta kyykyssä:)
        ym ym

        Mutta minun piti ylittää kaikki suositukset, että kehittyisin. Ja sitten kehityinkin nopeasti.

        Aina piti piti pyramidi nostoharjoituksetkin tehdä tuskaan asti, ennekuin tehosi.

        Lattia"penkkikin", niin tosiaan, että peräsuoli oli ulkona. Loppu ojennukset tein kahdellasadalla kilolla, tiedän että moni asemassani olisi väittänyt nostavansa kaksisataa penkistä. Mutta en hyväksy ennätyksiksi, mitään vippausta.


      • Ei oikotietä ei

        Mutta ei ole myöskään kiirettä! Aivan sama on punttien kanssa kuin auton laiton kanssa, koskaan ei tule valmiiksi, aina on jotain parannettavaa.

        Treenaamisessa mun mielestä ei olekaan pääasia että tekee aina uusia ennätyksiä, vaan se ettei lopeta koskaan.

        110 kg on jo ihan hyvä tulos penkistä, kaikki ei saa edes puoliakaan tuosta punnerrettua ja osa tuskin saa tuota irti telineistäkään.

        Itsensä vuoksi tulee treenata, ei ennätysten vuoksi ja motivaatio tuleekin olla oman terveyden ( ja mielenterveyden ) vuoksi, vasta toissijaisesti tulee se kilpailuvietti. Itseään ei kannata rikkoa vaan kehittää. Mieluummin nostaa " vain " 50 kiloa penkistä joka päivä loppuelämänsä ajan, kuin yhden kerran hirveesti ja sitten lopettaa kaiken liikunnan siihen.

        OK. Tuo jo sivuaa alkuperäistä aihetta, mutta mieluummin kannustan jatkamaan kuin yllyttäisin lopettamaan. Lopetin itsekin kerran, koska olin jo muka tarpeeksi vahva. Olin metsurina ja voimaa oli enemmän kuin 30 kiloa itseäni painavemmilla korstoilla. 15 vuotta lopettamisen jälkeen aloitin treenaamisen uudelleen, vaikka ikä ottaa jo vastaan, enää ei ennätyksiä tehdä, mutta hyvä mieli ja parantunut terveys ovat arvo johon kannattaakin satsata ja muistaa ettei kunto pysy, ellei sitä pidä yllä, siinäkään ei ole oikotietä eikä vippaskonstit auta.

        Olen nähnyt omin silmin kun 225 kg tanko ja lukot nousee penkistä puhtaasti, ilman lisäaineita. Nostaja tosin en ollut minä, itseltä nousee vain 130 kg, mutta minä olenkin vain marjanpoimija : )


      • 170kg
        Ei oikotietä ei kirjoitti:

        Mutta ei ole myöskään kiirettä! Aivan sama on punttien kanssa kuin auton laiton kanssa, koskaan ei tule valmiiksi, aina on jotain parannettavaa.

        Treenaamisessa mun mielestä ei olekaan pääasia että tekee aina uusia ennätyksiä, vaan se ettei lopeta koskaan.

        110 kg on jo ihan hyvä tulos penkistä, kaikki ei saa edes puoliakaan tuosta punnerrettua ja osa tuskin saa tuota irti telineistäkään.

        Itsensä vuoksi tulee treenata, ei ennätysten vuoksi ja motivaatio tuleekin olla oman terveyden ( ja mielenterveyden ) vuoksi, vasta toissijaisesti tulee se kilpailuvietti. Itseään ei kannata rikkoa vaan kehittää. Mieluummin nostaa " vain " 50 kiloa penkistä joka päivä loppuelämänsä ajan, kuin yhden kerran hirveesti ja sitten lopettaa kaiken liikunnan siihen.

        OK. Tuo jo sivuaa alkuperäistä aihetta, mutta mieluummin kannustan jatkamaan kuin yllyttäisin lopettamaan. Lopetin itsekin kerran, koska olin jo muka tarpeeksi vahva. Olin metsurina ja voimaa oli enemmän kuin 30 kiloa itseäni painavemmilla korstoilla. 15 vuotta lopettamisen jälkeen aloitin treenaamisen uudelleen, vaikka ikä ottaa jo vastaan, enää ei ennätyksiä tehdä, mutta hyvä mieli ja parantunut terveys ovat arvo johon kannattaakin satsata ja muistaa ettei kunto pysy, ellei sitä pidä yllä, siinäkään ei ole oikotietä eikä vippaskonstit auta.

        Olen nähnyt omin silmin kun 225 kg tanko ja lukot nousee penkistä puhtaasti, ilman lisäaineita. Nostaja tosin en ollut minä, itseltä nousee vain 130 kg, mutta minä olenkin vain marjanpoimija : )

        isä nostanu parhaina aikoina 170 kg penkistä ilman mitään paitaa tai lisäaineita ja hänkään ei paina kuin n.70kg


    • penkkierkki

      mutta käsittääkseni kukaan joka ei omaa kilpailulisenssiä johonkin doping-säännöstön hyväksyvään urheilulajiin ei voi käyttää "douppinkia" koska suurin osa niistä aineista on ihan tavallisia reseptilääkkeitä tarkoitettu joko ihmisten tai eläinten käyttöön, siispä uskallan väittää että kaikki tälläkin foorumilla sen historian aikana käyneet ovat joskus elämänsä varrella tehneet tuon kaamean rikoksen vaikkapa syömällä coldrex:iä flunssaansa,tai onko kuntoilija jolla on astma joka saa siihen lääkärin määräämällä reseptillä sumutetta(monissa anabolisia steroideja tai jotka aikaansaavat anabolisen vaikutuksen) joka kuuluu kilpaurheilussa kiellettyihin aineisiin suuri rikollinen ja douppari väitän että ei. en ole kaikki tietävä kaukana siitä mutta kun ärsyttää se etteivät ihmiset enää tunnu käsittävän että doping on täysin eri asia kuin huumeet(vaikka nekin ovat kiellettyjä osa vain kilpailuissa osa myös harjoittelukaudella)ymmärtäkää että kyse on lääkeaineiden väärinkäytöstä ei muusta.ja muistakaa se että aina ei kannata uskoa mitä lehdessä lukee vaan lukekaa esim. tohtori tuomo karilan opiskelun aikana muistaakseni kansanterveyslaitokselle tekemä tutkimus aineiden käytöstä niiden terveyshyödyistä?ja/tai -haitoista .lopetan paatokseni tunnustamalla doping-rikokseni syön verenpainelääkettä...hyi

    • --?_---

      ....petruspenkki....

    • Pikku-A

      Ainakin 240kg saa 108-kilonen mies....:)

      • totuus!

        180kg eikä yhtään yli. treeniäkin täytyy olla 20vuotta takana..
        ,kaikki muu on sitten horkalla saatu.


      • -kukaan
        totuus! kirjoitti:

        180kg eikä yhtään yli. treeniäkin täytyy olla 20vuotta takana..
        ,kaikki muu on sitten horkalla saatu.

        kukaan ei tiedä paljonko se on. itse uskon että se olis lähellä raw-maailman ennätystä tai jopa enemminkin vain taivas on rajana.


      • Puolijumala
        totuus! kirjoitti:

        180kg eikä yhtään yli. treeniäkin täytyy olla 20vuotta takana..
        ,kaikki muu on sitten horkalla saatu.

        Sanoisin että yli 200 kilon pitäisi naturaalin päästä, kuinka paljon yli sitä en osaa arvioida, mutta kun aletaan olemaan lähellä 300 kiloa on jo syytä epäillä että kaverilla on eri "aamumurot" kuin muilla.


      • penkkipappa
        Puolijumala kirjoitti:

        Sanoisin että yli 200 kilon pitäisi naturaalin päästä, kuinka paljon yli sitä en osaa arvioida, mutta kun aletaan olemaan lähellä 300 kiloa on jo syytä epäillä että kaverilla on eri "aamumurot" kuin muilla.

        paino 45kg ja natu oon, ai niin ikää 65


      • hk
        penkkipappa kirjoitti:

        paino 45kg ja natu oon, ai niin ikää 65

        ei kai siin mitää rajaa oo tullu viel vastaan


      • Halliparava
        hk kirjoitti:

        ei kai siin mitää rajaa oo tullu viel vastaan

        Joko se alkaa, voi jumalauta tätä saatanan itkua joka vitun kerta. Nyt turpa kii. Lue infot apina.


      • pikku mika
        Halliparava kirjoitti:

        Joko se alkaa, voi jumalauta tätä saatanan itkua joka vitun kerta. Nyt turpa kii. Lue infot apina.

        ikää löytyy 10 v ja nostan sellaset 385 kiloa.


      • Missä missä?

        Missä on Protsku?


    • eskoseni

      painos niin siinä se maksimi suurinpiirtein penkillä, siis natuna.
      Kolli semmosen 3* oma ruho.

    • apinanraivo,,.

      Tuplasti oma paino varmasti nyrkkisääntönä.
      eli painat 75 kiloo ja penkki 150 kiloo.

      Jos 120 kilonen jätkä tuskin enää nyrkkisääntö ihan natsaa...

      • wd sgen trhtr hrst

        Kyykky ja Mave on kovempii lajei ku penkki. Penkki on aika overrated tänäpäivänä


    • natupatu

      mää taijan kuulua tohon 999.9999% sakkiin!!!!!!! eipä tarvi yksin olla ku vaan 0000.111111111111% ei kuulu porukkaan
      Jotenki musta tuntuu , että noita numeroita tuli liikaa, mutta en oo varma!! piru ku lisäsin proteiinineja vähän, nyt menee vanhan Degan, sutturan, winskin, venkkujen, pronapoolin, retan, anadrollin, taikkujen ja masteronin lisäksi myös burana 1500mg, viagra 4000mg ja koirankakka tabletit... tuntuu että jotenki suhisee nupissa , mutta en oo siitäkään täysin varma..

      VIELÄ SEN VERRAN ETTÄ OON aivan naturelli yö bodaaja(päivällä ei kehtaa mennä salille) niin isot paiseet selässä että ne räjähtelee ku penkkaa ja kyykkää ni koko sali on liemessä, myös jatkuva jöpötys alapäässä on noloa, varsinkin ku käy poikien kans iltasaunassa, taitavat luulla tasa virta/vaihtovirta mieheksi.

      • Janne J. kouvola.

        puhtaana 150-160kg, aineilla 200kg ja aion saada enemmän kunhan taas kehitys jatkuu.
        tietty osa tässäkin ketjussa puhuu paskaa, mutta sanotaan näin, vain kirjoittaja itse tietää
        puhuiko totta.
        aika vaihtelevaa tämä penkki on... välillä ei nouse hevonvittuakaan, toisena päivänä on niin
        herkkää että. tällä hetkellä oma penkki jossain ööö 180kg tuntumassa... ehkä vitunmoisella
        aggrella 185kg. saapa nähdä.


      • ihkuu.
        Janne J. kouvola. kirjoitti:

        puhtaana 150-160kg, aineilla 200kg ja aion saada enemmän kunhan taas kehitys jatkuu.
        tietty osa tässäkin ketjussa puhuu paskaa, mutta sanotaan näin, vain kirjoittaja itse tietää
        puhuiko totta.
        aika vaihtelevaa tämä penkki on... välillä ei nouse hevonvittuakaan, toisena päivänä on niin
        herkkää että. tällä hetkellä oma penkki jossain ööö 180kg tuntumassa... ehkä vitunmoisella
        aggrella 185kg. saapa nähdä.

        "Mutta täytyy myös muistaa et alle 20v on aineenvaihdunta ja kehon oma hormonituotanto ja siihe hyvät geenit ni varmasti 200kg nousee natuna"

        itsekin näin joskus tuon ikäisenä unia että nostaisin 180kg penkiltä... taisi olla haave vain. onneksi en koittanut, koska tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.


      • §
        Janne J. kouvola. kirjoitti:

        puhtaana 150-160kg, aineilla 200kg ja aion saada enemmän kunhan taas kehitys jatkuu.
        tietty osa tässäkin ketjussa puhuu paskaa, mutta sanotaan näin, vain kirjoittaja itse tietää
        puhuiko totta.
        aika vaihtelevaa tämä penkki on... välillä ei nouse hevonvittuakaan, toisena päivänä on niin
        herkkää että. tällä hetkellä oma penkki jossain ööö 180kg tuntumassa... ehkä vitunmoisella
        aggrella 185kg. saapa nähdä.

        kyllä se natikkana yli kahenmarkan menee, mut niitä on harvassa. kaveri on 47v ja natikka penkki 225kg.


    • melkein vaari

      132,5 kg:llä kakkosen ja painoa oli tuolloin pari vuotta sitten 71,5 kg ja ikää 45 v.
      Treeni vaatii paljon apuliikkeitä (isoja painoja, eikä kovin pitkiä sarjoja, muuten paino nousee jä läskiä kertyy) ja penkkiä korkeintaan kaksi kertaa viikossa. Loppurutistuksena voi, jos paikat kestää, ottaa venäläisen penkki-ohjelman, joka löytyy sivulta: http://www.exrx.net/WeightTraining/RussianSquatProgramGenerator.html tolla pitäsi muutama kilo tulla maksimiin lisää. Treeni on melko rankka eikä sitä kannata ottaa kun ehkä kerran vuodessa.

      • kikkelihiiri

        nosti 60 kiloo raakana!


    • swqaxz

      millainen rauta maksimissaan tulee nousemaan, riippuu 90% geeneistä. tämä siis natuna, mömmöillähän geenien rajoituksia pystyy venyttämään huomattavasti.

    • ....................

      Itse olin aika lahjakas penkkaaja nuijana ja muutenkin vaffa kaveri. Kolme vuotta penkkitreenien aloituksesta nousi 130 kg suht hyvällä tekniikalla. 110 kg meni nelonen ja satkulla taisi mennä 10 toistoa. Olin tuolloin 17-vuotias ja täysin natu, tosin treenit oli kovia ja lisäravinteita tuli syötyä (vain proteiinia ja vitamiineja). Sitten kiinnostus lopahti ja edelleen on tuo 130 kg oma ennätys :D Kolmessa vuodessa siis nousi penkkitulos 90 kg, vaikkakin parhaassa kasvuiässä olinkin. Jos olisin sinnikkäästi jatkanut, niin kyllä varmaankin 200 kg:n penkkiä nyt tavoiteltaisiin 13 vuotta myöhemmin.

      Nykyään tulee treenailtua ihan huvikseen ja terveys- ja ulkonäkösyistä. Juuri nyt poltellaan 10 vuotta kertynyttä rasvaa pois ja olen heikoimmillani koskaan. Toissapäivänä otin 80 kg:lla kovan kympin siinä missä normaalisti teen sakulla 5-6 toiston sarjoja suht kevyesti. Kun näistä läskeistä pääsee eroon, niin pitää taas alkaa syömään paremmin ja treenaamaan kovempaa. Ja ennenkaikkea ei päästää itseään läskistymään enää prkl! Enää 4 kiloa matkaa tavoitteeseen, eli 90 kg. Liikkeelle lähdettiin 102 kilosta puoli vuotta sitten.

      • naturaali.

        nähnyt kun yksi finni selkä nosti 400 natuna.


      • Jii the muscleman.
        naturaali. kirjoitti:

        nähnyt kun yksi finni selkä nosti 400 natuna.

        "kyllä se natikkana yli kahenmarkan menee, mut niitä on harvassa. kaveri on 47v ja natikka penkki 225kg. "


        Älä puhu paskaa. Totuus on ehkä 25kg.


        "Nykyään tulee treenailtua ihan huvikseen ja terveys- ja ulkonäkösyistä. Juuri nyt poltellaan 10 vuotta kertynyttä rasvaa pois ja olen heikoimmillani koskaan. Toissapäivänä otin 80 kg:lla kovan kympin siinä missä normaalisti teen sakulla 5-6 toiston sarjoja suht kevyesti. Kun näistä läskeistä pääsee eroon, niin pitää taas alkaa syömään paremmin ja treenaamaan kovempaa. Ja ennenkaikkea ei päästää itseään läskistymään enää prkl! Enää 4 kiloa matkaa tavoitteeseen, eli 90 kg. Liikkeelle lähdettiin 102 kilosta puoli vuotta sitten. "


        No miksi et treenaa kovaa? Jos haluat sen 200kg saada penkiltä, niin lopetat moisen neitimäisen "huvikseen treenailun" ja alat tekemään samalla tavalla kuten silloin pikkupoikanakin. Nyt sinulla olisi mahista saada se 200kg kunhan jaksat panostaa ja syödä kunnolla.
        Läskiä vaan lisää, ei sitä tarvitse hävetä. Nykyään on liikaa näitä "Muotipoikia" jotka ei kehtaa olla isolla vatsalla. Kaikki vahvamiehet, moni painonnostaja, voimanostajakin on pulleaa poikaa ja älä usko näiden viisasteluja että se vatsan pulleus olisi turvonneista sisäelimistä, paskat. Vatsa kasvaa kun syö.
        Jos haluat voimaa, niin jätä laihduttelut muotipojille ja neideille, eli ala syömään ja treenaamaan. Kunnon bulkkia vaan, se on miehekästä!

        T: Janne Kouvolasta


    • äijä suomesta

      "Natuna iliman paitaa 175kg penkistä, 20vuotiaana. ja 99 kiloisena "

      Haista jo paska :)
      Lyön vetoa että perse ilmassa ja ylileveällä otteella helvetinmoisella pompulla? Vieläkö kylkiluut pelaa muuten?

      Ihan pakko jälleen sanoa kun tätä ketjua lueskelee niin Tony Halme on nostanut 6x200kg ja jokainen tietää että mies roinasi. Lisäksi suurin osa joka ylittää tuon 200kg penkin, tekee sen penkkipaidalla ja muilla varusteilla. Penkkipaita auttaa suorituksessa yleensä reilusti eli jos nostat 200kg ilman paitaa, nostat paidalla 250kg tai jopa enemmän.

      Suurin osahan täälläkin jauhaa selvää paskaa kun sanoo että natuna on nostettu jo 20 vuotiaana 180kg.... voi voi. Tällainen hemmo käyttää penkkipaitaa YLEENSÄ ja totuus ilman sitä on 150kg.

      Jo monta vuotta treenanneena voin kertoa että harva roinaajakaan näillä saleilla pukkaa yli paria markkaa penkistä. Monella isolla kaverilla tulos jää alle, tyypillinen nosto on 180kg ja risat siis roinaajilla. Ja itse tuntemani roinaajat jotka käyttää niin penkistä ovat ottaneet 150-180kg.


      Sorry vaan, näin se oikeasti vaan menee. Siihen ei auta lapinlisät eikä paskapuheet.

      • näin se menee

        Lisäksi jokainen joka naturaalina pukkaa penkistä 170kg on sen eteen treenannut jo helvetin monta vuotta, eli kyse on silloin kaverista joka on tosiaan treenannut ja tehnyt asiat oikein ilman aineita.

        Kun salille marssii kaveri joka ensin nostaa 110kg ja vuoden kuluttua 180kg niin siinä se ero on roinaajassa ja natussa.
        Jos joku penkkaa kolmessa vuodessa 200kg niin miestä väkevämpää on painettu lihakseen, asia on itsestään selvä.

        Ja niin harva... niin harva.... nostaa penkistä 190kg naturaalina edes vuosia treenanneena.

        Joten älkää kaverit liioitelko....


    • PAINNOONOSTAJA!!!!!!

      Omat:

      Oma paino 69 kg
      pituus 185 cm
      ...

      harjoitusmäärä: 2 krt/vko
      penkki: 140 kg
      kyykky: 200 kg
      maastaveto: 360 kg

      • PAINNOONOSTAJA!!!!!!

        ainiin ja hausikääntöjä veetään kaverin kanssa. supersetteinä eli::: scott-penkki ja ez-bar 85 kilolla x 14 reps ja sit kp. 56 kg (oikee käsi) vasuril 39 kg , kympin settejä näill..... et silleen!!!!


    • qq

      Natuna penkkiennätys..olen nähnyt satoja nostajia enkä mene sanomaan onko kaikki ihan nekään natuja mitä nyt ajattelin mutta ei yli 170 kg penkkaajaa ole tullut vastaan joka olisi täysin puhtaasti treenannu.
      Voi niitä tietysti olla.
      Puhutaan siis rauhallisesta tasapainoisesta nostosta missä näkyy balanssi ja voima, ei mistään epätoivoisesta onnenkantamoisesta. Jos joku tökkää 160 ylös niin kyllä se pitää mennä useammin kuin yhden kerran jotta voisi sanoa olleensa sellaisessa kunnossa.

      Itse olen natuna treenannut yli 20 vuotta.
      Penkkiä ei ole tullut harjoiteltua sen ihmeemmin mutta menee 150 kg lähes jokainen päivä, hyvänä päivänä menee 160 kg.

      Kapeella penkillä viimeksi 2 x 140kg, ojentajat ihan kohtuu kunnossa.
      Pystypunnerrus 110 kg tasolla.
      Hauista veivaan 10 x 60 kg enkä yleensä mene alle 8 toiston koska tyyli on sitten vähän heijausta, menee joskus myös 6 x 70 kg mutta teen sitä harvoin.

      Jalkakyykkyä en maksimeja ole kokeillu oikeastaan koskaan, laiska harjoittelija sikäli. Jotain 180 kg voisi mennä nyt, ei sen enempää´ilman muutamanviikon keskittymistä ko. liikkeeseen. Pitäisi taas herätellä.

      Tuloksista puhuttaessa olisi hyvä puhua sellaisesta melkein jokapäivän kunnosta, jatkuvasta voimatasosta. Ei kauheasti kiinnosta kuunnella jos joku sanoo nostaneensa 200 kg penkistä mutta nyt menee vain 140 kg.

      Onko tuollaisessa hetkellisessä voimassa sitten joku juju?

      Kun natuna paukuttaa menemään niin tulokset kestää 50 vuotiaaksi kohtuu hyvin samalla tasolla jos treeni pysyy hyvällä tasolla edes jollainlailla.

      Nyt 42-vuotiaana olen ihan tyytyväinen tuloksiin koska tiedän noiden tulosten kestävän, kestää jopa pienet ajoittaiset krapulat ja nousee.

      Maastavetoa ja rinnallevetoa täytyy alkaa treenailemaan.
      Ne on minulle tuntemattomampia liikeitä vaikka ihan perusliikkeitä ovatkin. Joskus olen 230 kg maasta vetänyt mutten ole sitä oikein koskaan treenannut.
      Siinä olisi parantamisen varaa. Onhan täsä vielä aikaa parantaa seuraavat 20-vuotta,
      Hissukseen hyvä tulee.

    • 1lluminati

      ihminen on luotu rikkomaan rajoja,voimalle ei ole asetettu mitään ylärajaa,lihasten kasvu ei pysähdy jos voimailu jatkuu ja syö oikein.mistä näitä juttuja oikein tulee että 160kg penkkaava roinaa?jos ihminen sekoitetaan kemialla (niin kuin ihmiselle on tarkoitettukin tehtäväksi:passivoida,tehdä tyhmä kuten nixon aikoinaan sanoi)ihminen ei ikinä voi saavuttaa mitään jos vetää doupeilla sen 10v reeniä ja avot se oli siinä-pumppulaaki,tiedän monta kenelle käynyt näin.mutta jos vaikka 15 vuotiaasta alkaa reenata ja jaksaa vetää sinne 60-70v saakka voi miettiä mitä rautoja liikkuu, ja turha sanoa että ei paikat kestä!syökää muutakin kun lisäainepaskaa,juokaa muuta kuin hanavettä,älkää juoko viinaa ja tupakoiko,mieti mitä syöt ,mieti mitä tankkaat itseesi,kaikki on sinusta kiinni

    • qq

      Ihmisen fysiikkalle on tietyt rajoitukset.

      Maksa, sydän, haima toimivat tietyllä tasolla, ruuansulatusjärjestelmämme ottaa vastaan tietyn määrän ruokaa muuttaen sen kehomme käyttämäksi energiaksi. Solukon aineenvaihdunta muuttuu vanhetessa jo sisäelimien muutosten myötä.
      Tuossa on rajoitteita.

      Kehittyminen tarvitsee luonnollisesti mieshormoonia jonka taso vaihtelee jo nuorempana, joillakin taso on hiukan korkeammalla. Hormonitaso muuttuu ja heikkenee ihmisen vanhetessa.

      Nuo perustelut tulee ottaa huomioon jos puhutaan rajojen rikkomisesta ilman hormonipiikkejä jne.

    • 1lluminati

      on olemassa yrttejä jotka parantavat /kohottavat testosteronitasoja luonnollisesti,ilman kehon ulkopuolisia androgeenejä.erilaiset yrtit tepsisivät monellekin vanhuudenvaivoihin tai yleensäkäkin tekisivät hyvää kelle tahansa,elinikä pienenee kun juodaan kemikaaleilla suodatettua hanavettä johon jää mm.huume- ja hormonijäämät,e pillerit jne. hyvin pitkälti kaikki on ravinnosta kiinni,väheksymättä tietenkään treeniä ja lepoa

    • jesjesj

      itse oma paino 50kg ja nostan 190kg natuna. kuten muutkin suomi24 palstalaiset

      • ÖNN ÖNN ÖNN

        Pakkisella nostavat enemmän.


    • Janne J.

      "Kehittyminen tarvitsee luonnollisesti mieshormoonia jonka taso vaihtelee jo nuorempana, joillakin taso on hiukan korkeammalla. Hormonitaso muuttuu ja heikkenee ihmisen vanhetessa. "


      Ei se nuorempana ole välttämättä yhtään sen korkeampi mitä viiskymppiselläkään. Nuori on silti aina pahasti jäljessä vanhempiaan, olipa tasot mitkä hyvänsä niin ei pääse ohi enää ikinä ja sekin vielä huomioon ottaen ettei kehitys vain ja ainoastaan tasoista riipu vaan muustakin. Lisäksi oletko koskaan lukenut mistään, että tasot voivat monilla miehillä säilyä suhtkoht ennallaan ihan sinne vanhuusikään asti?
      Sekin on luettua faktaa.
      Mitä tästä jauhamaan kun tasot saa helposti ennalleen menemällä lääkärille korvaushoitoa hakemaan jos jollakin semmoisia ongelmia tulee.

      Itse ainakin aion kehittyä ihan luonnollisin mekanismein tulevaisuudessa sinne 60 ikävuoteen asti. En ajattele asiaa vaan teen kuten ennenkin.
      Kyllä ne tasot ennalleen saadaan aina jos siitä kiikastaa. Kovempaa rautaa vaan ja ravintoa kunnolla naamariin, olipa ikä mikä hyvänsä. Nuorempia viedään että alta pois.

      • Janne J.

        ".mutta jos vaikka 15 vuotiaasta alkaa reenata ja jaksaa vetää sinne 60-70v saakka voi miettiä mitä rautoja liikkuu, ja turha sanoa että ei paikat kestä!syökää muutakin kun lisäainepaskaa,juokaa muuta kuin hanavettä,älkää juoko viinaa ja tupakoiko,mieti mitä syöt ,mieti mitä tankkaat itseesi,kaikki on sinusta kiinni "


        Tämä kaveri puhuu asiaa.
        Eikä nää salihommat saa koko elämää täyttää.. osa lähtee kuvioista jo pois vaikka kehitystä tulisikin niin pirusti. Joskus löytyy uudet harrasteet eikä näistä asioista silloin enää huvita puhua.


    • ruisleivällä

      Itse olen treenanut noin 20 vuotta ja koko ajan natuna ja penkistä on tullut 170 kg. En pidä itseäni minään lahjakkaana. Itse veikkaan natu penkin liikkuvan noin 200kg- 250kg riippuen kaverin painosta.

      • qq

        Jaahas, vai 250kg natuna t-paidalla...hoh hoi....
        170kg salipenkkinä taitaa olla 150kg oikeilla säännöillä nostettuna stopin kanssa.

        Esimerkiksi seuraavanlaista suoritusta ei katsota penkkitulokseksi.
        Laita youtubeen...........ManuelMartinezPress300kg

        Voisitko laittaa pätkän missä joku natutaali puskee 200kg penkistä, haluaisin nähdä sen!


    • polli tahtoo keksin

      Faktaa on että yksi kaverini nosti kisoissa 220 kg natuna. Fysiikka oli ihanne penkkiin. Lähtö oli 135 kg ja kesti liki kahdeksan vuotta päästä tavoitteeseen. Eikä kaveri treenannut muuta kuin penkkiä.

    • Bodyyy

      Kyllä se itellä on ollut semmonen 145kg. Mutta treenit on aina olleet enemmän kehonrakennus treenejä eikä voimatreenejä taikka pidempiä jaksoja penkkituloksen parantamista. Joku 160-170 kg vois mennä jos oikein koittais, mutta ei voi olla varma ennenkö kokeilee :)

    • Rapmus

      mää oon käyny salilla nyt kolme vuotta ja nostin just 25 kg penkistä ja leijuin kavereille siit ku ne nostaa vaa 20

    • ipf

      niin varmaan se raja vois olla jossain 260-280
      niillä kavereil on treenit pikkasen toista luokkaa kuin näillä kuntopiirin pojilla mitkä täällä kirjoittelee.
      itse treenannut 15v penkki 220 paino 135
      voimaan tulee lisää noin 5-10 kg vuodessa

      • ipf

        jatkoa edelliseen, niin ei niitä 250 penkki talvessa rakennetta se vaatii kovaa treeniä jä järjestelmällisyyttä. esim: keskimäärin penkki treenissä nostan 7000-10000 kiloa niin jokainen 150kg penkkaaja voi laskea oman treenin,ja miettiä miksi tulokset ei nouse... tottakai kyseisiä treenejä ei voi luulla että niitä voi tehdä yhden vuoden harjoittelulla.Ja kun sinä makaat krapulassa kotona, niin minä olen treenaamassa, monista juhlista on kieltäydyttävä ja päätettävä mitä haluaa...
        Toivottavasti joku edes ymmärtäisi mistä puhutaan,ei ne mestarit synny vuodessa, vaan vaatii monien vuosien treeni.... on nii Natikka treenaajia olemassa!


    • kohtuu riski

      uskon itsekkin tohon 250kg.vaatii vaan kovaa ja säännöllistä treeniä,ei siihen dpaa tarvi.ite nostanu 180kg enkä todellakaan reenannu säännöllisesti.

    • - jaska -

      buhahhahhah.... kovia on puheet.
      ja 180kg nostettu perspompulla pari kaveria takana auttamassa.

      • jullihan mä

        Meitsi on nostanut natuna 255kg, tosin elopainoakin on 165kg.

        Ihan T-paidalla.


      • kohtuu riski

        olitko kenties todistamassa tätä nostoa?


      • ipf

        tota on juuri perussuomalainen kateus, jos toinen on parempi niin sitä ei hyväksytä.....


      • ipf
        ipf kirjoitti:

        tota on juuri perussuomalainen kateus, jos toinen on parempi niin sitä ei hyväksytä.....

        jokainen voi mennä katsomaan suomenvoimannostoliiton sivuille kuinka paljon niitä yli 200 kg raakapenkaajia on, niitä ei ole paljon, viime vuonna 8 nostajaa...kaikki ei mukana, karkeasti voi laskea että 20 ketkä kestää siihen pystyy,ja voi kyllä antaa näyttee ja kovimmat ovat testit käyneet.
        eli lyhyesti ei yhtään alle 110kg jokainen voi katsoa nimet ja etsiä löytyykö niitä omia kavereita sieltä,tuskin ei!
        eli jos olet puhdas ja nostat yli 200 kg niin sellaist kaverit kyllä kilpaileekin...
        jokainen voi niitä omia kavereita mennä haukkumaan ja jättää nämä huiput rauhaan.
        mikä todellakin tekevät kovan työn saavuttaaksen sellaisen suorituksen.


    • gtg

      Kaikki jotka penkkaa yli 60 kiloo penkistä on hormoonipellejä.

    • "miehet" ja miehet

      Olympialaisissa naiset 48kg, Tempaus 94kg ja työntö 112kg.
      Paljon kovempi jätkä kuin yksikään teistä.

    • tyttönen

      2 x SE ekoista isommista kisoista ;)

    • Supermassa1

      Penkistä menee 110kg ja paidan kanssa varmaan 135kg, Naturaalille penkki maksimi liikkuu siinä 140-175 paikkeilla. Raakapenkki 93 kilosten ennätys on muistaakseni 198,5kg ja voin sanoa että menee monta vuotta ennen kuin penkistä yli 150 menee. Voimanostajat nyt varmaan saavat oikeella treenillä ruokavaliolla ja valmennuksella tuon 150 nopeammin kuin tavallinen tallaaja.

      raw penkki on se oikea penkki, ei mikään paidan kanssa suoritettu jousipyssypaita ojentaja työntö

    • classic bench

      14-vuotias suomalaistyttö on nostanut raw-penkissä 85 kg, Suomen voimanostoliiton rankingista selailin, joten puhtaasta nostamisesta on kyse. Kyseinen urheilija lienee lähellä ikäluokan maailman kärkeä yleisurheilussakin.

      Niin että eiköhän aikuisen miesvoimailijan olettaisi helposti nostavan natuna ja raakana 200 ? Ainakin minä nostin reilusti sen verran nuorempana, testipöytäkirjakin löytyy todisteeksi puhtaudesta.

    • ne ratkaisevat

      Geenit. Ne geenit.

    • 200kg

      minä nostan penkistä 180kg. ikää on 30v. treeni vuosia takana 15v. vedän ton 200kg aivan varmasti. treeni tietämys on kasvanut vielä niin perkeleesti viimesen parin vuoden aikana, vakka oonkin ton 15v. treenannu. mutta oonkin alkanut hakea tietämystä muilta saleilta.

    • Ex-Voimailija

      Nostin 16v. 167,5 kg penkistä 3 vuoden treenillä. 19v. 185 kg. Sitten pelleilin aineilla puolisen vuotta ja penkistä 210 kg. T-Paidalla. Itse uskon että 200 kg natuna on mahdollista mutta se vaatii aikaa. Monilla on liian kiire kuten itselläkin aikoinaan oli. Nykyään riittää kun housunsa nostettua jalkaan.

    • 200kg

      Toi on toi 180kg ilman paitaa. Ja 200kg meinaan vetää ilman paitaa.

    • Pekkaprkl

      aika hankala on kyl arvioida mikä se max penkki silloin olisi...kaikki vaikuttaa...
      vähäisin tekijä ei varmastikaan ole se nostajan rakenne,lihasolutyyppi jne jne-...tätä vois jatkaa mieltein loputtomiin...
      ja nykytietotaidolla ja lisäravinteilla kyl tehdään yllättävän kovia tuloksia...et ei aina pidä yleistää et "toi ei oo mahdollista ilman douppia"

    • Jerik

      Aloitin penkkaamisen aika kapealla otteella jo 16-vuotiaana, ja 19 vuotiaana sain 130 kg ja siinä se junnasi useamman vuoden, sittten kun oppi että ei aina voi nostaa täysillä 5x5 joka toinen päivä niin homma alkoi paranemaan, pääsin sellaiseen sarjapainoon kuin 3x147,5 tällä hetkellä nousee jotain 140kg ja ikääkin jo 51 vuotta, välillä on ollut penkistä kuukausien taukojakin ja vaikka on treenaillut kuitenkin jotain muita liikeitä niin nopeasti putoo tuohon satasen pintaan joskin sitten taas nouseekin nopeasti...
      Perseilmassa ja huimalla kaarella olen saanut 3x165

      Juha Eriksson

      • vanha sika

        Noissa painoissa se pyörii, riippuen toki omasta painosta. Mutta noin 100 kg:n miehen penkkitulos. Jos omaa painoa nostaa 10 kg:lla, nousee penkkikin, mutta tulee helposti vain läskiä liikaa. Painoin noin 105 kg, kun nostin 167.5 kg 50 vuotiaana. Tavoite on saada 150 kg vielä 60:senä. Ikää nyt 55 ja tavoite tuntuu realistiselta, mikäli paikat pysyy ehjänä. Nostotekniikka tulee olla myös kunnossa.
        Tämäkin tulos on vaatinut paljon nostoja yli 35 vuoden aikana.


      • kehityksen maja

        Kuinkas veto kulkee nykyään?


      • vanha sika
        kehityksen maja kirjoitti:

        Kuinkas veto kulkee nykyään?

        Hyvin huonosti.
        Veto oli mieleinen laji, tosin selkä on ollut aina heikko lenkki lapsena aiheutuneen rakennevian vuoksi. Jouduin lopettamaan sen noin 40:senä, tosin vain 235 oli max. Vuosi sitten kuvauksissa siellä todettiin vaurioita, jotka vaatisivat leikkausta. Jumppari yllytti aloittamaan vedon uudestaan, mutta pienillä. Olen pikkuhiljaa nostanut sarjapainoa ja 150:llä uskaltaa jo vetää kympin. En riskeeraa, vaan tyydyn siihen.
        On ollut hyvä hiihtotalvi, joten se verottaa voimia kummasti. Mutta kesällä taas kunnossa, jos paikat kestää.


    • joo.ooo

      hmm

      • kulkurin valssi

        ite voin kertoo omasta kokemuksesta miten on reenit menny se 15v aikana..

        olen aika kova voimanoston harrastaja ja on ollu vaikka minkä näköistä reeniä ruokavaliota ja kovia ohjelmia.. olen 28v nyt ja muistan ku alottelin sillo nuorempana nostelee ni lähettii ihan lihaksen peruskunnosta ja sitä mukaa aina voima harjotteluun asti ja taas alusta ku kehitys tyssäs.. tulokset nousi aika nopeasti parin ekan vuoden aikana jolloin kehitys hidastui ja nyt olen tyytyväinen jos tulee ees 2kg lisää vuodessa.. täl hetkellä kisa penkki on 175 kg kyykky 220 kg ja veto 240 kg ja toi kehitys on niin hidasta et huh huh ja jos sattuu loukaantuminen ni siitä toipuminen voi viedä 3-6kk jolloin alotetaa taas perus kunnosta ja toivotaa et päässää huippu kuntoo .. siitä et saisin viel tulokset 100 kg lisää yhteis tuloksee 10v aikana ni saa kyl mennä aika nappii reenit ja kehitykset ja miten kroppa kestää...


    • nostajajonne

      muutaman vuoden treenin jälkeen meni 260kg ja natuna ilman paitaa
      jos panostaisi penkkiin vielä enemmän niin varmaan 280kg nousis helposti

    • dasddddsdadddddddddd

      Muutaman vuoden reenillä 260 Kg lopeta nyt kakara toi leikkiminen jo :D kovat on unelmat pojalla

    • Oikea Oteleveys

      Ilman paitaa ja ilman housuja, paljonko nudistit nostavat, kun ne puree lompakkoa kun He nostavat, no 140 kg - 180 kg on se maksimi vyöhyke hyväksytyllä tekniikalla, eikä perse ilmassa ja siis kapealla otteella, eikä millään extra leveällä perse kuussa, niinkuin Korkia-Aho ja Murtomäki, jotka tunkevat ison mahansa tankoon ja pompauttavat !

    • wake up!

      Jeps Reenata täytyy tosi kovaa saadakseen pajon rautaa penkistä menemään. Olen harjoitellut noin 17 vuotta ja nostoni natuna on n. 170-180kg penkistä ehkä jokun verran vaihtelee tulos vuosittain. olkapäät, ojentajat ja yläselkä täytyy olla kunnossa ja myös jaloista saa paljon puhtia maksimiin. Vaihtelevat penkkipunnerrusliikkeet auttavat paljon!! leveämmästä kapeammalle maksimi suorituksen savuttamiseksi. Psykkaaminen auttaa n. 5-10% maximiin jos osaa psyykata??!! itsensä. Tupakointi vie n. 5% voimista..Natuna reenamiseen tarvitaan luonnetta ja asennetta ilman horkkia ja pitkä kivinen tie odottaa mut maltilla saa hyviäkin tuloksia. Aloitin reenamisen 17vuotiaana ja nostoni penkistä oli 60KG ja painoni 59KG :) Nyt nostan sanomani tuloksen175-180kg ja painoa kertynyt 40-45KG. Tuntuman mukaan reenaminen on myös ok joten ei soluttaudu vain tiettyihin reeniohjelmiin vaan tekee reenatessa miltä olo tuntuu tekee enemmin tai vähemmin. Penkkiä ehkä 3xvk tai kerran ja jne..muut lihasryhmät mukaan lukien.. Jos halua voimaa niin reatiini on ok mutta kerää nestettä ja paino hieman nousee.. T. Tuntematon

      • natikkana mennään

        Tähän ei ole lisättävää.
        Laskujeni mukaan olet nyt 34 vuotias, joten tuloksesi kehittyvät vielä. Itsekin nostin ennätykseni 50:senä, kun oli pikku veto alla. Mullakin kreatiini parantaa maksimia noin 10 % ja painoa tulee hetkessä 3 kiloa lisää.


    • jjkkkk

      Itse noin kolmevuotta treenanneena tulokset kehittyneet ihan ok. Paino tällähetkellä n.98kiloa ja tulokset penkki 155-160, kyykky vyönkanssa 190, maastaveto 245 ilmanvyötä, leuanveto max 60 kiloa 1toisto. Natikkana olen treenannut ja yhden kaverin tiedän joka on 200kiloa penkistä ottanut ilman aineita, mutta raja tuli silläkin vastaan. Olisi luultavasti ollut mahdollista saada muutama kilo lisää jos olisi antanut painon nousta. Mutta ei halunnut näyttää syöttösialta. Itsellä penkki on nyt vähemmällä reenamisella ja pyrin keskittymään kyykkyyn jonka takia en usko itse nostavani koskaan 200kg penkistä. Painokin saisi suunnilleen pysyä samoissa joka jarruttaa kehitystä. Omat päätelmäni on, että ainakin yli200kg penkki on mahdollinen jos on luotaista lihasmassaa ja oikeat välitykset. Hermotuksen kehittämisellä saa ihmeitä aikaan.

    • Kirjauduin

      Kovia jätkiä nämä 16-18 vuotiaat pojat,kun nostelevat penkkipunnerruksesta 160-180kg ihan t-paidalla. Vielä väittävät,ettei mitään oo otettu.

      Itsellä vuosien reenitausta ja ei likimain tuu 20-vuoteen vielä tuollaisia tuloksia.

      No olenpa ainakin ihan kaurapuurolla liikenteessä eikä tule edes kilpailtua. Joka sekin on aivan naurettavaa pelleilyä,että pakoillaan testaajia,jos kuuri päällä.

      Tai jos ei kuuri päällä ni pakoillaan kaveriakin kaupassa hyllyn taakse,jos vähän paikat roikkuu.

    • 200kg bench!

      nämä sun 16-18 vuotiaat pikkupojat puhuu mutta teot on sitten eri asia, totuus siinä a'la suomi24.

    • jjkkkk

      Itse en ole 18 vaan 24, mutta veljeni joka on minua selkeästi nuorempi ottaa samanlaisia rautoja. En syytä hyvistä geeneistä ketään. Tottakai se vituttaa kun jätkät treenaa koko ikänsä ja saa painon 80kiloon. Itse kohtuullisen pienillä rasvoilla painon noi 80kiloa jo seiska luokalla..

    • Penkissä pierijä

      Itse suurena paitapenkki fanina saan 269 tupla paidoilla ja rannesiteillä. Olen myös kova horkkaamaan ja olen kokeillut perse penkissä nostoa ilman paitaa/paitoja tai edes horkkaa. Ikävä kyllä maksimi siinä oli 117 kg ja oma elopainoni on lähes 160 kiloa ja pituus 173 cm. Voin kokemuksesta sanoa älkää aloittako tuota rättirulettia vaan treenatkaa monipuolisesti tehkää kuntoharjoitteita kuten (lyhyitä spurtteja, kävelyä, leukoja, punnerruksia, auton renkaiden tai kivien kasailua, tukin kantoa etc.) Näin saatte oikeaa arkipäivän voimaa käyttöönne sillä ei kai kukaan ala potkupukua pukemaan kun pitää sementtisäkkejä kanniskella??

    • Penkissä pierijä

      Huom tohon aikaisempaan olin suuri paitapenkkifani! Nykyään fanitan naku-uintia.

    • alle 300 jää

      100 kg penkistä puhtain eväin ilman paitoja ja perse penkissä on jo kova saavutus. Kovalla sitkeällä treenillä lahjatonkin voi saada 150 kg (kuulun itse tähän joukkoon). 200kg ei ole mahdoton lahjakkaalle naturellina. Tiedän varman tapauksen. 250 kg alkaa olla jo aika lähellä maksimia. Lisäaineiden ja penkkipaitojen avulla alkavat luutkin katkeilla, kun lähestytään 400 kg haamurajaa. Ei liene enää mitään järkeä tällaisessa touhussa. Kts linkki:
      http://www.youtube.com/watch?v=RrFRS7qu6cw

      • alle 300 jää

    • voimailija

      Natuna kukaan tuskin 100-110 kiloa enempää nostaa, roinalla ja jousipaidoilla toki saa enemmänkin.

    • Saanen nauraa

      "100 kg penkistä puhtain eväin ilman paitoja ja ***** penkissä on jo kova saavutus. Kovalla sitkeällä treenillä lahjatonkin voi saada 150 kg (kuulun itse tähän joukkoon). "

      Ai 100kg on kova saavutus puhtain eväin? ookoo...... :)
      Ja itse kuulut joukkoon että just ja just olet 150kg saanut? ookoo......... :) entä jos sulla onkin hyvät geenit tai edes perushyvät ? et kertonut monta vuotta meni kun sait tuon ylös?

      "200kg ei ole mahdoton lahjakkaalle naturellina. Tiedän varman tapauksen."

      Kukakohan tämä varma tapaus sitten on? Aika moni "varma tapaus" on myöhemmin paljastunut epävarmaksi tapaukseksi. Näitä "varmoja tapauksia" tuntuu olevan kovasti varsinkin silloin, kun penkki lähentelee 200kg :)

      "250 kg alkaa olla jo aika lähellä maksimia. Lisäaineiden ja penkkipaitojen avulla alkavat luutkin katkeilla, kun lähestytään 400 kg haamurajaa. Ei liene enää mitään järkeä tällaisessa touhussa. "

      ai 250kg alkaa olla lähellä maksimia vaikka äsken sanoit että 200kg on mahdollinen natuna?

      Ja tuossa linkissäsi on ilmiselvä roinaaja. Siitä oli maininta tuolla kehonrakennuspuolellakin.... pienestä asti roinannut.... penkki ilman apuvermeitä 190-200kg että se siitä natuilusta taas sitten :)

    • geenit!

      Itse olen käynyt salilla vuodesta 2007 ja penkki on jumittunut täydellisesti 110 kiloon. Väittäisin, että mikäli omaa "väärät" geenit, niin ikinä ei saavuta esim. 120 kiloa. Itse pienempänä söin paljon roskaa ja olin ns. "läski heikko", myöhemmin laihdutin kaikki pois ja samalla lähti ne vähäisetkin lihakset. Kun aloitin salitreenin, pelkkä tangon nostaminen kävi työstä.

    • ...................

      Treenissä on jotain vikaa.

      Kolmiyhteys: treeni-ravinto-lepo.

      Kannattaisi tarkastuttaa jokainen osa-alue. Syy ei ole geeneissäsi.

      • geenit!

        "Kolmiyhteys: treeni-ravinto-lepo."

        Olen kuullut tuon varmasti yli tuhat kertaa ja voin sanoa että kaikki kolme osa-aluetta ovat 100% kunnossa!


    • geenitgeenit

      freddi 400kg paidalla eiköhän se vois 270-280 ilman

    • 100kg=160kg

      Nostin helmikuussa 160kg.Painan 100kg.!100%,naturaali.Teettää paljon töitä.Treenaan 4krt/vk.Veto ja Työntöliikkeet erikseen,haluan pumpata myös verenkiertoa saman suuntaisesti,siksi tälläinen kaksijako ja toimii.
      Syön,nukun ja treenit keskittyneesti.Raja on siinä,sitten pitäisi kai popsia jotain,mutta olen tyytyväinen tähänkin.Olen 41.v

    • 34988390

      Keskimääräinen natumaksimi normaalilla salillakävijällä lienee jossain 130-140 kiloa, jos ei halua alkaa megabulkille. Syömällä itsensä siaksi penkki luonnollisesti nousee erityisesti nostomatkan lyhentyessä eli mahan pidentyessä.

      • FAIL FAIL FAIL

        "natumaksimi"

        Tästä sanasta tunnistaa heti, että kirjoittaja on laiska ja läski saamaton p*ska.


    • Yli 2x oma paino?

      Tuolla väitetään tollaista...

      "Pispalan Woiman Natural Training info!

      Tiesithän, että jos treenaajalla on suurin piirtein normaali geenit ja normaali vartalo, ja treenataan melkein täydellisesti ravinto sekä ravinteet ovat laadukkaita, niin esim. penkistä pitäisi nousta PUHTAANA 2x omapaino, ilman mitään apuvälineitä. Jos tuohon 2x omapaino ei tunnu pääsevän, niin silloin on jotain hämminkiä treenissä, ravinnossa tai ravinteissa.

      Joten, jos treeni junnaa paikoillaan tai loukkaantumiset vähän väliä vaivaavat, niin ei muuta kuin yhteys Pispalan Woimaan...

      Uskallankin väittää, että Pispalan Woimalla on Pirkanmaan parhaat Naturaali voimailu-kontaktit, ja pystyn puheeni todistamaan jos yhä epäilet moneen kertaan todistettuja faktoja.

      Ystävällisin ja terveyttä kunnioittavin terveisin,

      Tony / Pispalan Woima

      http://pispalanwoima.info/15"


      https://www.facebook.com/pispalanwoima/photos/a.710158562346640.1073741826.707334375962392/829755923720236/?type=1&theater

    • saasta

      Ilman mitään stimulantteja 22,5 kg ja helvetillisen anapoolisen kuurin jälkeen (kuuri kesti 32 vuotta!) sain 37,5 kg mutta pärs nousi kylläkin penkistä noin 2,4m joten en tiiä miten näihin verrokkituloksiin tulisi suhtautua, mutta kerrohan sie!

    • Ethelän vethelä

      Glenn Jacobs joka tunnetaan myös nimellä Kane WWE:ssä, väittää ottaneensa aikoinaan penkistä ilman paitaa, vyötä ja tukia 525 paunaa = 238 kiloa! Onhan toi mahdollista vaikka ei olisi pro nostaja jos on hyvät geenit ja työetiikka. Tosin mitat ja rakenne ei oikein puolla tätä jos on parimetrinen ja omaa pitkät raajat etc.

      Tosin yläkropan rakenne joskus 2000 luvun alussa oli saa....n vahvan näköinen, ja kaveri painoikin jotain 140-150 kiloa.

    • natu_kuntoilija

      Natuna saa korkeintaa 8 x 90 eli sen mitä olen itse nuorempana saanut. Kaikki tuota vahvemmat ovat hormoonien ja muun dopingin käyttäjiä ja rikollisia.

    • powerman5543

      Olen 167 pitkä ja painan 154 kiloa ja penkistä nousee 140. Olen mies 27 vuotta ja treenannut 10 vuotta.

    • 200kg.

      "Veikkaan, että joku todellinen superlahjakkuus geenifriikki voisi päästä 220-230 tietämille. Se edellyttäisi jo sitä, että paljon muuta ei treenattaisikaan kuin penkkiä. Tuollaisia voisi ehkä 1 löytyä Euroopasta ja 3 koko maailmasta. Suomesta voisi ehkä löytyä 3-10 tyyppiä jotka saisi 200 penkistä ilman aineita. "


      Juuri näin.

      Suomessa kun osa roinaajista on vain neitejä eivätkä uskalla käyttöään myöntää.
      Se siitä, mutta siinä totuus.

      Voitte kinata asiasta kuinka paljon haluatte, totuus kuitenkin tuossa, olioa minkä kokoinen henkilö hyvänsä.

      voit olla vaikka 300kg läskiperuna, mutta et jaksa nostaa itseäsi edes vuoteesta.

    • nostelia

      nostelen pippeliäni päivittäin. se on kova. minulla on kivaa.

    • Like A Yo Yo.

      Samoin.
      Melkein joka aamu kun herään ja kun on hyvin nukkunut niin treenit pystyyn.

    • mä vaan

      Kyllä 200kg naturellina ja ilman varusteita on ihan maksimi mitä ihminen voi nostaa!!! Varusteilla sen 230-249kg natuna, siihen sitten mömmöjä päälle ja lisää treenii ni tulee näitä 400kg penkkaavia ja 500kilon kyykkääjiä!!!

      Ite painan 82,5kg ja mun mielestä mun VOIMATASO on hyvä, penkistä 95kg, maastaveto 160kg ja jalkakykky 145kg.

      • sä vaan

        No ei ole voimatasosi hyvä. Sun painoset kaverit penkkaa 150, vetää maasta 200 ja kyykkää 200 ilman roinaa muutaman vuoden treenillä. Voit tosin olla nuori, joka ei ole vielä harrastanut lajia kauaa. Tuloksesi on aloitteilijoiden painoja.
        Mutta toi 200 natuna pitää paikkansa. Sen nostaa tosi harva ilman huijausta. Sitä vaan ei moni myönnä.
        "Minä nostan." Näin moni miettii, kun lukee tätä. Onko perse penkissä, ilman pomppoa ja ilman horkkaa? Eipä taida olla, jos rehellisiä ollaan.


      • joo vaan
        sä vaan kirjoitti:

        No ei ole voimatasosi hyvä. Sun painoset kaverit penkkaa 150, vetää maasta 200 ja kyykkää 200 ilman roinaa muutaman vuoden treenillä. Voit tosin olla nuori, joka ei ole vielä harrastanut lajia kauaa. Tuloksesi on aloitteilijoiden painoja.
        Mutta toi 200 natuna pitää paikkansa. Sen nostaa tosi harva ilman huijausta. Sitä vaan ei moni myönnä.
        "Minä nostan." Näin moni miettii, kun lukee tätä. Onko perse penkissä, ilman pomppoa ja ilman horkkaa? Eipä taida olla, jos rehellisiä ollaan.

        On ne perustreenarille hyvät. Ja aloittelevalle voimailijalle. Ja uskokaa huvikseen on niitä isompiakin rautoja natut nostelleet kuin 200kg. Ei ehkä ihan rantakunnossa, mutta kuitenkin... ;) Itsekkin olen sen salinostona t-paidalla ja alle satakiloisena pompauttanut. Isommat ukot tekee sitten sarjaa tolla raudalla jos ovat lajissaan hyviä. '


      • Hää vaan
        sä vaan kirjoitti:

        No ei ole voimatasosi hyvä. Sun painoset kaverit penkkaa 150, vetää maasta 200 ja kyykkää 200 ilman roinaa muutaman vuoden treenillä. Voit tosin olla nuori, joka ei ole vielä harrastanut lajia kauaa. Tuloksesi on aloitteilijoiden painoja.
        Mutta toi 200 natuna pitää paikkansa. Sen nostaa tosi harva ilman huijausta. Sitä vaan ei moni myönnä.
        "Minä nostan." Näin moni miettii, kun lukee tätä. Onko perse penkissä, ilman pomppoa ja ilman horkkaa? Eipä taida olla, jos rehellisiä ollaan.

        Klassisen penkkipunnerruksen SM-issä oli useita kavereita 105kg---> Sarjoissa jotka ottivat tuon raudan kolmen tuomerin valvonnassa ja ADT:n valvovan silmän alla. Harvinaista se toki on, mutta ei mitenkään mahdotonta.


      • jaahass2
        Hää vaan kirjoitti:

        Klassisen penkkipunnerruksen SM-issä oli useita kavereita 105kg---> Sarjoissa jotka ottivat tuon raudan kolmen tuomerin valvonnassa ja ADT:n valvovan silmän alla. Harvinaista se toki on, mutta ei mitenkään mahdotonta.

        Eihän tuollaisessa lajissa kukaan joudu oikeaan testiin harjoituskaudella. Kisapäiväntesti ei tietenkään kerro sitä oikeaa totuutta.


    • Öööö.

      "Kyllä 200kg naturellina ja ilman varusteita on ihan maksimi mitä ihminen voi nostaa!!! Varusteilla sen 230-249kg natuna, siihen sitten mömmöjä päälle ja lisää treenii ni tulee näitä 400kg penkkaavia ja 500kilon kyykkääjiä!!!"


      buhahahah!
      200kg naturellina voit unissasi penkata toki.
      idiootti olet.

      "No ei ole voimatasosi hyvä. Sun painoset kaverit penkkaa 150, vetää maasta 200 ja kyykkää 200 ilman roinaa muutaman vuoden treenillä. Voit tosin olla nuori, joka ei ole vielä harrastanut lajia kauaa. Tuloksesi on aloitteilijoiden painoja.
      Mutta toi 200 natuna pitää paikkansa. Sen nostaa tosi harva ilman huijausta. Sitä vaan ei moni myönnä. "

      Mitä v ittua se paino tähän taas merkkaa, ei sillä penkissä juuri ole merkitystä mitä sä itse painat. Kyseessä rintalihasten, olkapäiden, ojentajien voima.
      Ja toi 200kg kyykyssä voi mennäki natuna, mutta penkistä ei mene.

      • OOOOoö

        Penkkipunnerruksessa on ihna helvetisti merkitystä sillä kehonpainolla. Läskit penkkaa tykimmin ja superin jannut ottaa isoimmat raudat. Deal whit it...


      • yli 200 kyykky natun

        Joo ei muuta kun samaan sarjaan kaikki, painosta riippumata.


    • fdsgfd

      hahahahahha

    • Joku mies.

      "Penkkipunnerruksessa on ihna helvetisti merkitystä sillä kehonpainolla. Läskit penkkaa tykimmin ja superin jannut ottaa isoimmat raudat. Deal whit it... "


      Mitä tarkoittaa "whit" ?
      Suosittelen näin aluksi oikeinkirjoituksen harjoittelua.
      Nimimerkkisi ja apukoulutasoinen kirjoituksesi ei vakuuta.

      Miten kehonpaino vaikuttaa penkissä?
      Jos kynäniskat ja laihapojat penkkaa pari markkaa roinissa, niin jos laitetaan poikiin 30kg läskiä ahteriin ja mahaan, niin kerrotko miten se vaikuttaa?
      Nyt en tarkoita kreatiinin tuomaa nestepöhöä ja miten kreatiini vaikuttaa.

      ööÖÖÖöööÖÖÖÖ?

      • Lee Hunaja.

        "Joo ei muuta kun samaan sarjaan kaikki, painosta riippumata. "


        Miten niin?
        Etkö halua uskoa faktaa että vahvin punnertaa eniten?
        Ja nythän emme siis puhu onko nostaja iso/pieni/kevyt/painava...

        opettelisit tutkimaan ensin ennenkuin alat hutkimaan vtun pässi :)


      • suomi24 pellet huoh
        Lee Hunaja. kirjoitti:

        "Joo ei muuta kun samaan sarjaan kaikki, painosta riippumata. "


        Miten niin?
        Etkö halua uskoa faktaa että vahvin punnertaa eniten?
        Ja nythän emme siis puhu onko nostaja iso/pieni/kevyt/painava...

        opettelisit tutkimaan ensin ennenkuin alat hutkimaan vtun pässi :)

        Natuna voitte jokapoika bulkittaa mitenpäin vaan, mutta ilman roinaa ei nouse, sen lupaan.


      • :D....

        Oi. Joku kirjoitti väärin nettiin. Ja vielä enkuksi. Aikas noloo....


      • OOOööä

        Se vaikuttaa siten että ne penkkaa roinissa lähemmäs 300kg... Ainakin tuolla muailmalla.... Jos pysyvät ehjinä.


      • no jopas
        Lee Hunaja. kirjoitti:

        "Joo ei muuta kun samaan sarjaan kaikki, painosta riippumata. "


        Miten niin?
        Etkö halua uskoa faktaa että vahvin punnertaa eniten?
        Ja nythän emme siis puhu onko nostaja iso/pieni/kevyt/painava...

        opettelisit tutkimaan ensin ennenkuin alat hutkimaan vtun pässi :)

        Joo vahvin punnertaa eniten. Sehän tulee selväksi jo tässä lauseessa. Mutta miten sitten tulokset nousee aina painoluokittain jos katsotaan vaikka SE- listoja, jos sillä nostajan koolla ei ole merkitystä? Olen hämmentynyt.... Miksi se isoin on kuitenkin useimmiten se vahvin?


      • 17-7

        Paino = voimaa. Jos painoa tulee lisää, tulee myös lihasta lisää. Sellaista ihmistä ei ole olemassakaan joka kehittäisi pelkkää läskiä, etenkin kun puhutaan voimailijasta.


    • 120kg

      120kg on mun ennätys, enne salitreenii menee yksi purkki rahkaa jossa 25g proteiinii, saliteenin jälkeen menee lihasten palautusjuoma.

      150kg on avoite siitä enempää en aijo/ jaksa

    • Huuhaa

      Eli käsillä nostat tankoa et paidalla..

    • Anonyymi

      Oon 50v kundi painoa 120kg ,pari vuotta käynyt salilla tosissaan joskus nuorena nostelin penkkiä ja sain 120kg ,pitkä tauko ,tänään nousi 160kg helposti jonka jälkeen lyhyen tauon jälkeen 120 kertaa 14 .koko ajan on tulokset noussu ,kovaa treeniä 2 rinta olkapää päivää viikossa ,selkäpäivä ,hauis ojentajapäivä ja jalkapäivä 1 viikkoon .ei mitään aineita ,proteiini juoma salin jälkeen .

    • Anonyymi

      visiii 120kg kaikki ja ei kukaa 180kg

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6629
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4283
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2700
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1588
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1084
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe