kytkyn vankina

surullinen laskuista

Mitä teen? En huomannut vertailla eri operaattoreiden hintoja ottaessani Soneralta 2vuoden kytkyn. Nyt olet kuitenkin kauhuissani katsoessani puhelinlaskua, joka on moninkertaistunut samalla käytöllä. Ja tästä olen siis jo vähentänyt puhelimen osamaksun. Sonerallahan on paljon kalliimmat minuuttihinnat verrattuna esim. Dna:han ja Saunalahteen. Ja Soneralla tulee vielä puhelunaloitusmaksut kaiken päälle joka puhelusta! Samoin tosin näyttäisi olevan myös mm. Elisan asiakkailla. :/
Onko olemassa jotain tapaa purkaa kytky ennenaikaisesti? Ei huvittaisi maksaa näin paljoa puheluistaan. Soneralla menee vielä alkavien minuuttien mukaan laskutus, niin harmittaa aina hirveästi jos tulee puhuttua esim 2min 1s, kun laskutetaan heti kolmesta minuutista. Edellisessä liittymässäni ei näin ollut, vaan veloitus meni käytön mukaan, OIKEASTI.
Auttakaa, jos tiedätte mitä vain, joka auttaisi!!

23

7954

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LeenuLii

      Kytkyn ehdoissa yleensä kerrotaan millä siitä pääsee heti eroon. Yleensä on kaksi vaihtoehtoa: "Sosiaalinen suorituseste" tai "Katve".

      Sosiaalinen suorituseste tarkoittaa: Äkillinen ja ennalta-arvaamaton taloudellinen ahdinko, jossa ei pysty suoritumaan liittymän laskuista. Tässä vaiheessa loppupuhelimen joutuu maksamaan kerralla.

      Katveen pitää olla vakava ja sitä ei pystytä parantamaan. Katveen pitää olla kotiosoitteessa ja vieläpä siinä kotiosoitteessa missä liittymän omistaja asui kun sopimus tehtiin. Se että ei ole 3g-verkkoa ei riitä perusteeksi. .. ja loppupuhelin pitää maksaa kerralla

      Toki voit tutkia kuluttajasuojalakia ja yrittää sieltä etsiä jonkun porsaanreiän, kuten vaikkapa kohtuuttomuuden.

      • buaaa

        Voisithan vedota mielenvikaan, ettet ymmärtänyt mihin nimesi pistit:))


    • tein itse niin

      Itselläni oli vähän samanlainen tilanne, mutta avasin huomattavasti edullisemman Dna-liittymän rinnalle, jolla soittelen kaikki puhelut ja laitan viestit. Pidän uutta liittymää vanhassa puhelimessa, niin ei tarvi alkaa rämpläileen sim-korttien kanssa ja kuitenkin kaikki kaverit pystyy soitteleen vanhaan numeroon. Näin joudun maksamaan Elisalle vain puhelimen kk-maksun. Mulla on onneksi vain vuoden kytky, niin se loppuu ihan just. Sen jälkeen aoin vaihtaa vanhan numeroni tälle uudelle operaattorille. Harkitse sinäkin tätä!

    • Kyllästynyt2

      Itselläni aivan sama tilanne. Onneksi kytky loppuu tässä kuussa. Otin itsellene Tele Finlandin Pulina liittymän toiseen kännykkään. yritin itsekkin päästä irti kytkykaupasta, mutta en onnistunut. Opimpahan ettei enää kytkypuhelinta tai mitään muutakaan vastaavaa.

    • Sim-lukitus..

      Eli mikset pura puhelimen sim-lukituksen, jolloin voit käyttää muun operaattorin liittymää. Eli maksat vain alkuperäisen liittymän kuukausimaksut.

      Itse avasin myös 2 vuotta sitten soneran kytkyn, joka aukeaisi virallisesti huomenna 21.7, eli huomenna siihen voi laittaa muiden operaattorien sim-kortteja. Mutta minä poistin lukituksen miltei heti, näin maksoin vain kk-maksut ja minulla oli sim-vapaa puhelin.

      Jos sinulla on nokian puhelin, sim-lukituksen purku hoituu helposti. Jos haluat purkkaa sim-lukituksen vastaa tähän viestiin niin voin antaa ohjeet siihen.

      • alkup.kirjoittaja

        Kerrohan, jos osaat. :) Ei pidä tästä lähtien kyllä ostaa mitään kytkyjä.
        Kiitos jo etukäteen!


      • miimu

        Voisitko sinä "PURKAA" tosiaan auttaa!Vanha puhelimeni oli ostettu huutonetistä ja siinä vaiheessa kun halusin vaihtaa operaattoria kävikin ilmi, että oli slim-lukitus eikä meillä koodia. Nyt ostettiin uusi puhelin, johon siirsin sim-kortin. Tyhmää kysyä,mutta siirtyikö lukitus nyt uuteen puhelimeen. Ilmeisesti? Meillä ei ole tietoa kauanko tuo kytky kestää. Ostaessamme vanhan puhelimen emme olleet edes kuulleet sanaa kytky. Meitä tietämättömiäkin löytyy,valitettavasti:(


      • Teppo

        Elisan kytky N95. Tuli töistä puhelinetu soneralta, mutta ei kunnon puhelinta. Pitäisi saada sim lukitus purettua, että sais soneran kortin N95:seen.


      • 6233

        Tere! Viittiks jeesata kun pitäis saada 6233 sim purettua.Kuinka toimin? Kiitos jo etukäteen...
        T;AI


      • Sama vika
        Teppo kirjoitti:

        Elisan kytky N95. Tuli töistä puhelinetu soneralta, mutta ei kunnon puhelinta. Pitäisi saada sim lukitus purettua, että sais soneran kortin N95:seen.

        hei saitko sinä kytkyn pois minulla oisi sama vika jos sait nii voisitko neuvoa miten saan kytkyn pois


      • tatjanamu

        miten purku hoituu?


      • Voisitko auttaa minua, mulla on soneran kytkypuhelin


      • erkki pelimerkki

        nokia 5230_--------kerro
        [email protected]
        meneekö ihan tolla sim lukituksen poistokortilla mahtuuko oleman--
        laita tarkkaan en osaa näitä


      • fixsus

        annatko ohjeet sim lukituksen poistamiseen . voitto vänskä


      • tomjout

        moi

        pistätkö ohjeen nokian ja elisan välisen sim lukituksen purkuun, jos mahdollista

        terv. [email protected]


      • pennapori

        elisa toimii mutta DNA ei ostin huutonetistä pari risaa ja kasasin yhden toimivaks. miten niin vanhassa puhelimessa voi olla kytky.


      • sim lukituksen poisto-ohjeet nokia n9


    • jäbätä123

      kokoiset ne sun laskut on sit ollut jos saa kysyä ? ja mikä on se sopimukseen kuuluva hintakokonaisuus ? itse olin elisan vanki 2v ja laskut oli aivan jotain muuta mitä se kytkypakwtin suurus piti olla hyvillä minuuteilla.. vaiks en ees puhunu paljoa ja nykyään kun on halpa liittymä ja elisast päässy eroon ni laskut on ollu reilun kympin kuussa ja puhun yhtä paljon kuin sillo elisal..

    • Kokeile jotain

      Niinpä niin... Taas valitusta operaattorista ilman kunnollisia taustatietoja.

      Oletko ottanut kertaakaan yhteyttä Soneraan tai asioinut "Omilla sivuilla"? Sieltä saa oikeaa tietoa siitä, mitä voit tehdä kytkyllesi.

      Mikä on se sinun suuri laskusi? Etkö ole vaihtanut liittymätyyppiäsi paremmin käyttöösi sopivaan? Minuuttilaskutus siis puhepaketiksi, jolloin pääset eroon aloitusmaksuista ja vajaiden minuttien veloituksesta? Sopimusehtojenkin mukaan voit vaihtaa puhepaketin kokoa kesken sopimuskauden. Esim. Puhe 350:llä minuuttihinta on 5,9c/min ja kuukausimaksu 19,90€ puhelimen osuus. Puhe 200:llä minuuttihinta on n. 8c ja kk-maksu 15,90€ puhelimen osuus. Näihin ei siis tule aloitusmaksuja!

      Nyt tarkkuutta ja omatoimisuutta tähän touhuun.

      • P

        Mulla on kytkypuhelin ja heti kun on 2 vuotta tullut täyteen, haen uuden puhelimen suurinpiirtein samoilla maksuilla, eli about sen 35 egee kuukaudessa, joka sisältää 250 min. puhetta ja 100 textaria. Noi textarit on aina jääny pikkasen vajaiksi tosta sadasta (noin 70 / 100), mutta puhelut on jääny reilusti vajaiksi 250:stä minuutista (noin 100 / 250), mutta en ole kertaakaan valittanut, enkä aiokkaan. Ihan vitun sama!


    • Ex-kytky

      En tiedä onko umpikuurous ja muiden kokemuksista oppiminen huono asia.

      Nuo aiemmin mainitut purkuehdot on varmaa olevat noin.

      Mutta jos ei tajuu, että minuuttihintainen puheluhinnottelu o kallis ja sit se, että ostat 19e/350 minsaa nii se o kallis jos et käytä sitä.

      Se o paras kytkyssä jos maksaa sen laitteen hinnan kerralla ja sit vaan sen palvelut sitä mukaa ku haluaa. Ei kytky o mikää hauta, mutta moni menee hautaan sen kanssa

    • mä saan perjantaina kytkypuhelimen soneralta ni voiko joku sanoo että kannattaako vai eikö , halusin just soneralta sentakii että se on aikas hyvän näkönen paketti mutta pari juttu mua mietitityttää : joudunko maksaa enemmän kuin 40 euroo kuussa jos en käytä niitä kaikkia esim jos en puhu 20 minn puhelimes tai lähätä nii paljon viestei kuin siihen pakettiin kuuluu taijos oon aika paljon netissä, kauan sais olla netissä puhelimella että ei joutuisi maksaa ylimäärästä ku haluisin vaa maksaa ton 40 euroo kuukaudessa en muuta.

    • Kytkyilijä

      Vain paketin sisältämien kuukausittaisten määrien ylittämistä tekstareista ja puheluista tulee erillinen veloitus. Jos pakettiisin kuuluu 1000 min, 200 sms kuukaudessa ja puhut 500 min ja lähetätä 120 tekstaria, ei sinulta mene muutakuin kytkypaketin kk-maksu. Korjatkaa joku, jos olen väärässä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe