Kaseva tyhjää

Apua apua

moro. Vosiko joku kertoa mitkä soinnut sopii kasevan biisiin tyhjää. Kiitos jo etukäteen.

11

14509

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuoppi

      Asko Raivion parhaita. Käy hakemassa vaikkapa kirjastosta Suuri toivelaulukirja No: 13, siitä löytyy sekä sanat että soinnut, ja jopa nuotit jos joku sattuisi niitä tarvitsemaan.

    • Into50

      Kasevan tyhjää

      Am F
      Tyhjä vuotees vierelläin
      E Am
      muistuttaa näin jälkeenpäin:
      D E
      Sä mennyt oot ja tuskin taas
      F Em
      sua vierellein mä saan.
      Am Em
      Sä menit toiseen vuoteeseen,
      ja aloit kaiken uudelleen.
      Vaikka tiesitkin sen koskevan
      ja lopunkin murtavan.
      Am
      Minne kulkisin?
      F Em Am
      Nyt tiedä en, kuinka eteenpäin mä jatkaisin.
      D Em
      Kun tuulinen on päivä tää
      F Em
      ei vieläkään pois sula jää.
      Am Em
      Sä menit toiseen vuoteeseen,
      ja aloit kaiken uudelleen.
      Vaikka tiesitkin sen koskevan
      ja lopunkin murtavan.

      Minne kulkisin?
      Nyt tiedä en, kuinka eteenpäin mä jatkaisin.
      Kun tuulinen on päivä tää,
      ei vieläkään pois sula jää.

      Kuitenkin taas aikanaan
      omat jalkani mua kannattaa.
      KUn jaksaisin vain yrittää
      ja nostaa taas pystyyn pään.

      Selvittelin juuri korvakuulolla voit soitella biisin mukana ja tsekata kuulostaako oikeelta (muista vitittää kitara mitarilla) Joskus bädit virittävät kitarat esim. 2 sävelastetta alas esim d vireeseen silloin on vähän vaikeami selvittää?? Terveisin Juha Liperistä ps. toivottavasti näistä oli apuja

      • into50

        Jostain syystä soinnut hyppäsi tyhjän tekstissä vääriin kohtiin am alkaa ja vaituu f vierelläin sanan lopussa em oikeessa paikassamutta taas am jälkeenpäin kohdassa päin päällä jne..


      • niin hieno
        into50 kirjoitti:

        Jostain syystä soinnut hyppäsi tyhjän tekstissä vääriin kohtiin am alkaa ja vaituu f vierelläin sanan lopussa em oikeessa paikassamutta taas am jälkeenpäin kohdassa päin päällä jne..

        ohjelma, että se osaa poistaa "turhat" välilyönnit. Sointumerkinnät kannattaisi piilottaa samalle riville tekstin kanssa (esim. sulkuihin).


      • mika2

        ....mulla ei ole tuota biisiä käsillä, mutta kokeilin soittaa ja laulaa ohjeidesi mukaan ja vähän tolleen minäkin sen hahmotan. Parin soinnun kohdalla vaan voisi kokeilla muutakin vaihtoehtoa. Minusta esimerkiksi tuon D:n tilalle sopisi Dm tai Dm7. Sitten siinä säkeen lopussa olevan Emollin voisi hyvin mielestäni soittaa myös duurina, vaikka se molli siihen semmosta väristystä tuokin. Toisaalta jos huvittaa kokeilla, niin siinä säkeistön ensimmäisessä kierrossa sen E:n voi kokeilla korvata myös G:lä samoin kuin kertsissä, mutta eihän siinä G:sä ole niin paljoa draamaa.

        Hieno biisi tämä on, kiitokset sinulle tulen varmaan itsekin tätä rallattamaan tulevaisuudessa.


      • Tomek Kazpersky

        Kasevan Tyhjää.... soinnut
        Dm | Hb | Am7 | Dm | Gm | Asus, (A7) | Hb | Asus, (A7)
        Säkeistö ja kertsi samoilla soinnuilla


      • mika2
        Tomek Kazpersky kirjoitti:

        Kasevan Tyhjää.... soinnut
        Dm | Hb | Am7 | Dm | Gm | Asus, (A7) | Hb | Asus, (A7)
        Säkeistö ja kertsi samoilla soinnuilla

        Jep, hyvin toimii tämäkin. Kiitos:-)


    • anssu

      sattuisiko kenelläkään olemaan tietoa mari biisin soinnuista? jo pitkään tullu etittyä eikä sävelkorva oikeen hahmota.

      • mika2

        .... mä tiedä miten se oikeasti menee, mutta itse olen sitä sommitellut seuraavilla soinnuilla:

        G, D, Em, Tuommoista kiertoa kun lauletaan "oltiin kumppanit...jne..." ja lopuksi kun tulee se "...vaikeaa aikaa.." kohta niin Am, Em, C, H. Sittenpä se lähtee taas alusta "meidän onni kai...jane...". Sen kierron lopussa hypätään vaan Emollista suoraan C:hen ja H:hon. Sitten se "hei, hei, hei, Mari...jne.." menee taas sillä G, D, Em kierrolla.

        No toivottavasti tästä oli jotain apua. Uskon, että jos sommittelet noita sointuja semmoisella mukavalla hum-pa, hum-pa, hum-pa poljennolla, niin pääset aika lähelle jotakin;-).


      • anssu
        mika2 kirjoitti:

        .... mä tiedä miten se oikeasti menee, mutta itse olen sitä sommitellut seuraavilla soinnuilla:

        G, D, Em, Tuommoista kiertoa kun lauletaan "oltiin kumppanit...jne..." ja lopuksi kun tulee se "...vaikeaa aikaa.." kohta niin Am, Em, C, H. Sittenpä se lähtee taas alusta "meidän onni kai...jane...". Sen kierron lopussa hypätään vaan Emollista suoraan C:hen ja H:hon. Sitten se "hei, hei, hei, Mari...jne.." menee taas sillä G, D, Em kierrolla.

        No toivottavasti tästä oli jotain apua. Uskon, että jos sommittelet noita sointuja semmoisella mukavalla hum-pa, hum-pa, hum-pa poljennolla, niin pääset aika lähelle jotakin;-).

        tosi suuret kiitokset tästä! olin varma ettei kukaan tänne eksyisi näitä laittamaan mutta kiitos tästä yllätyksestä! hyvin nuo tuntuu soivan!


    • Anonyymi

      Am, F, Em, Dm, E jaA

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1880
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1499
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      89
      1279
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      999
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      905
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      104
      857
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      46
      705
    Aihe