Eroon sokeritoukista?

avuton perfektionisti siivooja

Mulla on tosi paha ongelma, muutin vasta vähänaikaa sitten ihanaan vuokra kämppään, se oli tosi likanen ku sinne muutin ja siivosin ja hinkkasin kaikki maholliset listan kolot sun muut. Mutta sokeritoukat ei oo kadonnu yhtään mihinkään!!! :o
Äsken kun tulin kotiin lattialla oli vaikka kuinka monta toukkaa ja suihkutin kaikki listojen välit sitten pesuaineella, en tiedä auttaako se mutta ainakin ne toukat kuolivat mitä sumutin.
Onko siis mitään keinoa päästä näistä p****päistä eroon??????
Voisiko joku auttaa?

9

3753

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huhujakuullut

      Sokeritoukkiin auttaa kuulemma se, että pidät
      koko ajan valoja. Sähkölaskussa se varmaan myös näkyy pidemmän päälle.

    • Toimiva keino

      Ainoa toimiva keino päästä mistä tahansa ötököistä eroon on myrkyttää koko kiinteistö. Se, että myrkytät oman asuntosi ei auta kuin hetkellisesti. Sokeritoukat kyllä tulee takaisin viimeistään parin/kolmen viikon päästä. Ja vaikka koko kiinteistökin myrkytetään, niin mitä todennäköisemmin ne sokeritoukat ilmaantuvat takaisin ennemmin tai myöhemmin.
      Asuin aikoinaan Töölössä 30-luvulla rakennetussa talossa ja siellä myrkytettiin koko talo juuri sokeritoukkien takia ja meni muutamia kuukausia ja ne ötökät ilmaantuivat taas.

      • mä vähän pelkäsinkin

        Joo ajattelin kans sitä myrkytystä kylläkin, mutta meillä (vielä kun asuin porukoilla) kun muutettiin omakotitaloon ja siellä oli sokeritoukkia niin iskä repi kaikki lattiat auki (muutenkin remontoitava) ja myrkytti lattian alta perustuksia myöten ni sitten ne hävis..en siis taija päästä niistä ihan hevillä eroon...


      • kosteitten tilojen kautta
        mä vähän pelkäsinkin kirjoitti:

        Joo ajattelin kans sitä myrkytystä kylläkin, mutta meillä (vielä kun asuin porukoilla) kun muutettiin omakotitaloon ja siellä oli sokeritoukkia niin iskä repi kaikki lattiat auki (muutenkin remontoitava) ja myrkytti lattian alta perustuksia myöten ni sitten ne hävis..en siis taija päästä niistä ihan hevillä eroon...

        lattikaivoijen tms. kautta. Listojen välin siivous ei sinällään auta, ei ne siellä asu eikä lisäänny.


      • Raid tms myrkky
        kosteitten tilojen kautta kirjoitti:

        lattikaivoijen tms. kautta. Listojen välin siivous ei sinällään auta, ei ne siellä asu eikä lisäänny.

        Peset kämpän hyvin, annat kuivua, suihkutut myrkkyä kaikkiin listojen rakoihin, viemärin wc-pytyn reunaan, siis lattialle.
        Etkä pese niitä, vaan annat myrkyn vaikuttaa. Kolmen viikon päästä peset uudelleen kämpän, annat kuivua ja myrkytät kaiken taas uudelleen.
        Odotat toiset kolme viikkoa, sen aikana sokeritoukkien pitäisi häipyä
        Olen kuullut että sokeritoukkien kierto on noin 3 viikkoa, siksi niiden kannattaa antaa elää myrkyn kanssa sen kolme viikkoa.
        Sokeritoukkien hävittäminen vaatii kärsivällisyyttä. Siksi kannattaa olla valmis uusimaan yllä oleva käsittely säännöllisin väliajoin.


    • Suolaa, suolaa enemmän suolaa

      Itselläni oli samanlaisia ongelmia ennen putkiremonttia, joten kokeilin saamaani ympäristöystävällistä vinkkiä: ostin kaupasta tavallista suolaa ja levitin sitä kylpyhuoneen lattialle yöksi (suihkun jälkeen, kun lattia oli muutenkin kostea) sekä keittiön viemärin ympärille.
      Ekalla kerralla meni melkein koko kilo, myöhemmin vähemmän. Kylpyhuoneen suihkutin puhtaaksi ja keittiön imuroin suolasta ja kuolleista toukista. Perustuu kuulemma siihen, että suola sekoittaa aineenvaihdunnan/myrkyttää toukat. Lisäksi kannattaa viemäriin kaataa säännöllisesti desinfiointiainetta tai vaikka tarpeeksi vahvaa vodkaa, niin kyllä pysyvät pois.

    • siivoa kämppä

      kunnolla, ja laita viemärin päälle esim. ämpäri. tee se aina, kun siivoat ja lasket vettä viemäriin. ne tulee sieltä viemäristä. laita vaikka märkä pyyhe siihen viemärin päälle ja sitt se ämpäri, ei tule. kokemusta on.

      • lyytia

        kiehuvaa vettä viemäreihin aamuin illoin, kyllä sokeritoukat katoaa :)


      • saanuska_
        lyytia kirjoitti:

        kiehuvaa vettä viemäreihin aamuin illoin, kyllä sokeritoukat katoaa :)

        itse muutin joskus kanssa ensimmäiseen kotiin ja siellä vilahti välillä sokeritoukkia. auttoi kun kaatoi kloritea illalla viemäriin ennenko meni itse nukkumaan, toisteli sitä ja kyllä auttoi. ja sama se että pitää kylppärin lattian kuivana koska sokeritoukat viihtyy kosteassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      377
      1441
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1253
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      114
      1187
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1072
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      40
      940
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      796
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      767
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe