Uponnut AVK:n Sirena 36 meni kaupaksi 45 ooo euron hintaan. Paljon ei siis jäänyt pyynnistä, joka oli 50 000 e.
Teidän veikkaukset meni siis penkin alle...
Sirena 36 meni kaupaksi hintaan 45 000
35
5602
Vastaukset
- on hinnat
Oho. Tuolla hinnalla olisi saanut uuden(karhean) Bavarian.
- tuolla hinnalla
saisi ehkä n. 20 vuotta vanhan SW 311 tai vastaavan. Jos on paikka, missä laittaa ja osaamista, niin joku on tehnyt hyvät kaupat siitä Sirenasta.
Mitään alle 10-vuotiasta 36-jalkaista et saa alle 100 000 euron. - että että
tuolla hinnalla kirjoitti:
saisi ehkä n. 20 vuotta vanhan SW 311 tai vastaavan. Jos on paikka, missä laittaa ja osaamista, niin joku on tehnyt hyvät kaupat siitä Sirenasta.
Mitään alle 10-vuotiasta 36-jalkaista et saa alle 100 000 euron.Jopa Sunwind 27:ssa on paremmat sisätilat, kuin kyseisessä Sirenassa.
- 4163
ehä kyseinen henkilö halusi purjeveneen eikä mitään muovipurkkia missä on tikku!
- Taida tietää
Millainen homma on edessä.
Uusiks menee katto, kankaat, sähköt ja puuosat.
"pientä" laittoa.- tuo
Pohja pehmennyt takaosan reiän kohdalta.. noin neliön kokoinen alue, kylkeä uusittava noin 2 metrinmatkalta..ym ym
- Totta tuo
Oon aina luullut että tyhmillä ei ole
rahaa.......- senkin jossittelijat
Ei sen laitto ole osaavalle telakalle kuin kahden kuukauden homma. Kastuttuaan vene myös kuivuu. Kun on käytetty oikeita materiaaleja, niin ei ne pikku uintiretkestä ole moksiskaan. Sähkölaitteista pitää huuhtoa suola pois ja crc:tä perään. Tänne kirjoittelee kaiken maailman lässytyksiä semmoiset joilla ei ole a) rahaa eikä b) mitään oikeaa tietoa, eikä c) mitään omaa kokemusta. Ei veneilystä eikä veneen rakennuksesta.
- asiaa..
senkin jossittelijat kirjoitti:
Ei sen laitto ole osaavalle telakalle kuin kahden kuukauden homma. Kastuttuaan vene myös kuivuu. Kun on käytetty oikeita materiaaleja, niin ei ne pikku uintiretkestä ole moksiskaan. Sähkölaitteista pitää huuhtoa suola pois ja crc:tä perään. Tänne kirjoittelee kaiken maailman lässytyksiä semmoiset joilla ei ole a) rahaa eikä b) mitään oikeaa tietoa, eikä c) mitään omaa kokemusta. Ei veneilystä eikä veneen rakennuksesta.
"älkää höliskö paskaa ... Sähkölaitteista pitää huuhtoa suola pois ja crc:tä perään. Tänne kirjoittelee kaiken maailman lässytyksiä semmoiset joilla ei ole a) rahaa eikä b) mitään oikeaa tietoa, eikä c) mitään omaa kokemusta. Ei veneilystä eikä veneen rakennuksesta. "
Melkoista p**kaa tuo juttusi. - Niinkin.
senkin jossittelijat kirjoitti:
Tuo veistämö veloittaa vajaan 20 tonnia pelkästään siitä yhdestä miehestä, joka sen veneen kimpussa häärää tuon 2 kk.
Jos häärääkin 2 miestä?
Lisäksi vielä materiaalit.
Kalliiksi tulee. - näin meilläpäin
Niinkin. kirjoitti:
Tuo veistämö veloittaa vajaan 20 tonnia pelkästään siitä yhdestä miehestä, joka sen veneen kimpussa häärää tuon 2 kk.
Jos häärääkin 2 miestä?
Kalliiksi tulee.Ei kannata tilata veneen korjaustyötä asianajotoimistolta vaan veneveistämöltä.
2000 jaettuna kuukauden tunneilla 168 tekee 119:- EUR/h. sis alv. Sitäkö tarkoitit?
Jos veneen kimpussa on puuseppä plus apumies, niin verollinen tuntiveloitus lienee siinä 35:- EUR/h ja siitä oppipojasta hiukan vähemmän. - Siis.
näin meilläpäin kirjoitti:
Ei kannata tilata veneen korjaustyötä asianajotoimistolta vaan veneveistämöltä.
2000 jaettuna kuukauden tunneilla 168 tekee 119:- EUR/h. sis alv. Sitäkö tarkoitit?
Jos veneen kimpussa on puuseppä plus apumies, niin verollinen tuntiveloitus lienee siinä 35:- EUR/h ja siitä oppipojasta hiukan vähemmän.Ammattilainen apumies = 70€/h.
Kukaudessa 168 tuntia = 11760/kk
2 kk maksaa 23520 alv. - jos joku
Niinkin. kirjoitti:
Jos häärääkin 2 miestä?
Kalliiksi tulee.vielä ihan itse osaa tehdä noita korjaustöitä?
eiköhän avk:n myymistä kolariautoistakin kohtalainen osa korjata ti-pohjalta, paitsi vaativat korinoikaisut ja turvalaitteet. veneen kohdalla ei sitä "ehdollinen korjaus" vaatimusta ole - kuka tietää
jos joku kirjoitti:
vielä ihan itse osaa tehdä noita korjaustöitä?
eiköhän avk:n myymistä kolariautoistakin kohtalainen osa korjata ti-pohjalta, paitsi vaativat korinoikaisut ja turvalaitteet. veneen kohdalla ei sitä "ehdollinen korjaus" vaatimusta olekolari autoista päätyy noin 98 % autokolari korjaamojen haltuun. Eli ammatimiehet niistä pää-osan korjaa ja tumpelot jokusen. Oiskohan tämänkin veneen kohdalla sama homma, joku veistämö osti itsellen hiljaiseen aikaan töitä
- Skepulantti
kuka tietää kirjoitti:
kolari autoista päätyy noin 98 % autokolari korjaamojen haltuun. Eli ammatimiehet niistä pää-osan korjaa ja tumpelot jokusen. Oiskohan tämänkin veneen kohdalla sama homma, joku veistämö osti itsellen hiljaiseen aikaan töitä
Eipä tainnut oikein olla pisnestä.
Lama iski päälle ja käytettyjen pursien kauppa tyssäsi, hintojen nousu kääntyi laskuksi.
Mutta, jos tarina jatkuu samaa rataa kuin tähänkin saakka niin parin päivän päästä joku kirjoittaa sukellusvenhon myydyn 74 999 eurolla.
- olkoon
venekaupan johdosta.
Nuo täällä esitetyt hinta-arviot oli varmaan tehty Sirena 38:n pohjalta. 36 siis lienee täysin eri vene eikä sitä voi hinnaltaan verrata tuohon kaksi jalkaa isompaan onnettomaan leijaan. Tuossa uppoamisessa oli siis onni onnettoimuudessa monellakin tavalla. Tietysti oli parasta ettei kukaan loukkaantunut. Onnekasta oli myös se että veneen myyjä löysi näin maallikon silmin aika isolle projektille ostajan noinkin kovalla hinnalla ja myyntiaikakin oli paljon saman hintaista ehjää venettä lyhyempi. Onni oli myös tämän asiantuntija-ostajan puolella kun hän onnettomuuden myötä pystyi ostamaan unelmaveneensä. Ilman uppoamista veneharvinaisuus tuskin olisi tullut myyntiin vielä moneen vuoteen. Ja ostajan kannalta, eihän tuo 45 tonnia ole paljonkaan unelman toteutumisesta. Ostajan kannattaa dokumentoida korjaus hyvin mahdollista seuraavaa myyntiä varten.- mitä tekee
Veneen sisustus oli mustunut kohtuu pahasti. Olisi kiva tietää, että onko omistajalla tarkoitus vaihtaa sisusta kokonaan? Hiomavaraahan niissä komposiittiseinissä ei ole.
- Wiki
Mites se Katrihelena taasen lauloikaan...
No, pieni kulkija ei voi kun ihmetellä menemään.
Niin, mitä siinä onnionnettomuudessa oikein on tapahtunut? On niin salainen haveri, että... Miksi?
Veneen myyjähän oli Autovahinkokeskus, siis vakuutusyhtiön piikkiin. Kait se on paikallaan onnitella kun saivat noin kovan korvauksen täyshaverissa olleesta kymmenvuotiaasta paatista... hämmästyttää kummastuttaa...
Toivotaan että ostaja on ollut venerakennusammattilainen (voiko sellainen maksaa noin älyttömiä?) eikä mikään "unelmaveneensä" ostanut tee-se-itse-ensin haaveilija, ja yksi ikuisuusprojekti taas takapihalle.
No, seuraavaa myyntiä varten kannattaa kaikki dokumentit hävittää ja toivoa ettei veneen historia paljastu. Näinhän ne kolariautotkin myydään, eiköstä niin?
- Totuus?
Onko onnettomuuden syy selvinnyt? Onko veneen uppoamiseen päättyneestä Merivartioston hinausoperaatiosta julkaistu mitään raporttia?
- Onnellinen loppuhuipentuma
Voisi siis hyvinkin olla, että laskutoimitus 20k€ korjauksista pitäisi paikkansa ja vielä kymppi päälle vaivan palkkaa.
Mikäs siinä jos on soiva peli ja ähäskuttia pessimisteille. Taas on ympäristöä suojeltu yhden kierrätysveneen verran ja kaikilla on hymy huulilla vakuutusyhtiötä myöten.. ;)
- hyvät kaupat
Jos nyt oikein ymmärsin, niin kyseinen paatti oli veden alla vain muutaman päivän. Eihän siinä ajassa rakenteet mitenkään vety, joten ihan soiva pelihän tuosta vielä tulee pelkällä sisustan pintaremontilla ja koneenvaihdolla. Tietenkin telakalla teettämällä tulisi kalliiksi, mutta jos tykkää harrastaa, niin hyvät kaupat joku teki.
- Anttirasitti
Hai sie, mikä lie tiukka hinta soivasta pelistä kaikilla herkuilla
- Maritime1
...on kyllä aivan kuin koko rahalla ostaisi murheita itselleen! Jokainen sähkölaite saa siipeensä, jokainen liitin ja osa. Makeassa vedessä ehkä vielä jotenkin mutta murtovesialueella, no deal! Noh, hupinsa kullakin. Laskin nopeasti tietäväni kolme merellä uponnutta konetta, isoja ja pieniä. Kaikista hienoista uurastuksista huolimatta jokainen nikotteli viimeistään vuoden kuluttua ns. perusteellisesta huollosta.
Espoossa lienee tarjolla keväällä uponnut Terhin moottorivene Marinerin kera. Koko 'sukellustarina' löytyy tuolta kuvien kera:
http://www.bluebrooks.fi/blog/?p=1831- -Mika-
..ei aina ihan noinkaan. Kun vaan tietää mihin ryhtyy.
Itse olen osatanut kaksi uponnutta venettä, broidi yhden ja yksi yhteinen (hiihtovene) on uponnut meillä kaksi kertaa.
Toisessa purkkareista oli vieläpä sellanen miehen pään kokoinen reikä kyljessä. Toisessa dieselkone.
Kaikki nämä neljä venettä kelluu edelleen ja tuottaa iloa omistajilleen. Sen ekan purkkarin möin ja kerroin taustan. Ei edes vaikuttanut hintaan muuta kuin poisitiivisessa mielessä: olihan kaikki käytännössä uusittu sähköpuolelta ja sisustuksen tekstiileista. Toinen uponnut purkkari on mulla käytössä nytkin ja kirjoittelen tätä kyseisen veneen salongissa... ;-)
Broidin Moottorivene meni kaupaksi parin kesän veneilyjen jälkeen (sille syntyi eka skidi ja vene oli tarpeeton) ihan järkevään hintaan. Okei, sähköt, lämppäri ja tekstiilit oli siitäkin uusittu, mutta kone oli edelleen sama ja toimi ongelmitta.
Oman hiihtoveneen uppoamisen jälkeen meni startti uusiksi ihan omien hölmöilyjen takia, kun sitä starttia ei silloin avattu, vaikka vene upposi mutaan. Muuten se sama kone on siinä edelleen ja toimii ongelmitta. Uppoamisesta nyt useita vuosia.
Mutta toisaalta on hyvä, että ihmiset pelkää uponneesta veneestä saavan vaan tukun ongelmia. Onpahan uponneet järkevän hintasia jatkossakin ja saatan jopa tehdä välillä ihan tiliä niiden kunnostamisella... - 5+12
-Mika- kirjoitti:
..ei aina ihan noinkaan. Kun vaan tietää mihin ryhtyy.
Itse olen osatanut kaksi uponnutta venettä, broidi yhden ja yksi yhteinen (hiihtovene) on uponnut meillä kaksi kertaa.
Toisessa purkkareista oli vieläpä sellanen miehen pään kokoinen reikä kyljessä. Toisessa dieselkone.
Kaikki nämä neljä venettä kelluu edelleen ja tuottaa iloa omistajilleen. Sen ekan purkkarin möin ja kerroin taustan. Ei edes vaikuttanut hintaan muuta kuin poisitiivisessa mielessä: olihan kaikki käytännössä uusittu sähköpuolelta ja sisustuksen tekstiileista. Toinen uponnut purkkari on mulla käytössä nytkin ja kirjoittelen tätä kyseisen veneen salongissa... ;-)
Broidin Moottorivene meni kaupaksi parin kesän veneilyjen jälkeen (sille syntyi eka skidi ja vene oli tarpeeton) ihan järkevään hintaan. Okei, sähköt, lämppäri ja tekstiilit oli siitäkin uusittu, mutta kone oli edelleen sama ja toimi ongelmitta.
Oman hiihtoveneen uppoamisen jälkeen meni startti uusiksi ihan omien hölmöilyjen takia, kun sitä starttia ei silloin avattu, vaikka vene upposi mutaan. Muuten se sama kone on siinä edelleen ja toimii ongelmitta. Uppoamisesta nyt useita vuosia.
Mutta toisaalta on hyvä, että ihmiset pelkää uponneesta veneestä saavan vaan tukun ongelmia. Onpahan uponneet järkevän hintasia jatkossakin ja saatan jopa tehdä välillä ihan tiliä niiden kunnostamisella...Onko tämä samanlainen kuin uponnut vene?
Ei ainakaan uponneen ostanut kovin helpolla omiilleen pääse?
http://www.nettivene.com/purjevene/sirena/373141 - Sirena36
5+12 kirjoitti:
Onko tämä samanlainen kuin uponnut vene?
Ei ainakaan uponneen ostanut kovin helpolla omiilleen pääse?
http://www.nettivene.com/purjevene/sirena/373141Pientä pintaremppaa tehty, patjat ja elektroniikka uusittu
- -Mika-
Sirena36 kirjoitti:
Pientä pintaremppaa tehty, patjat ja elektroniikka uusittu
Mutta okei, ymmärrän sarkasmin.
Käsittääkseni tuo on muutamaan kertaan jo täällä todettu, että eri vene on kyseessä.
Enkä mä edes kuvittelisi lähteväni tuon kokoluokan veneestä "tiliä tekemään". Kyllä siinä muut asiat painaisi enemmän. Oon joskus todennut, että köyhyys tekee kekseliääksi. Kun mulla ei ole varaa ostaa hyväkuntoista venettä haluamassani kokoluokassa, niin ostan sitten raadon. Ja teen siitä veneen itselleni. Purjehdin sillä ja kunnostan sitä vuositain osa-alue kerrallaan. Joskus aikanaan saatan sen sitten myydä, kun seuraava, mielenkiintoisempi on näköpiirissä.
Nykyisen veneeni saatan pitää forewer... tai sitten en...Mutta teen sitä kuin aikoisin pitää sen forewer... ;-) - Sirena36
-Mika- kirjoitti:
Käsittääkseni tuo on muutamaan kertaan jo täällä todettu, että eri vene on kyseessä.
Enkä mä edes kuvittelisi lähteväni tuon kokoluokan veneestä "tiliä tekemään". Kyllä siinä muut asiat painaisi enemmän. Oon joskus todennut, että köyhyys tekee kekseliääksi. Kun mulla ei ole varaa ostaa hyväkuntoista venettä haluamassani kokoluokassa, niin ostan sitten raadon. Ja teen siitä veneen itselleni. Purjehdin sillä ja kunnostan sitä vuositain osa-alue kerrallaan. Joskus aikanaan saatan sen sitten myydä, kun seuraava, mielenkiintoisempi on näköpiirissä.
Nykyisen veneeni saatan pitää forewer... tai sitten en...Mutta teen sitä kuin aikoisin pitää sen forewer... ;-)Miksi eri vene?
Ko venettä on tehty vain yhden käden sormin laskettava määrä.
Myytävänä olevaan veneeseen on uusittu kaikki elektroniikka ja mm. patjat, kymmenen vuoden ikäiseen veneeseen. Mikä muu voi olla kyseessä kuin sukellus? Vai onko noissa joku tyyppivika että kaikki pulahtavat pinnan alle? Syytä uppoamiseen on vain spekuloitu, mitään tietoa syystä ei ole, onko se tyyppivika? - Stormfågel
-Mika- kirjoitti:
Nykyisen veneeni saatan pitää forewer... tai sitten en...Mutta teen sitä kuin aikoisin pitää sen forewer... ;-)Miten niin ei ole sama vene, kuka on sen todennut ja miten? 75000 ei olisi paha hinta tuosta, jopa edullinen, ellei kyseessä ole haverin jälkeen täysrempattu vene. Jos vene on ostettu Autovahinkokeskukselta syksyllä 2008, nykyiset omistajat ovat voineet purjehtia sillä korkeintaan yhden kesän, sehän tuli myyntiin jo viime syksynä. Myynnin syytä voi ihmetellä, loppuiko rahat tai into, todettiinko uppoamisen aiheuttamia piileviä ja eteneviä vaurioita vai oliko sittenkin vain tarkoitus tehdä vähän bisnestä, ostaa raato halvalla (no eihän 45000 ole kovin halpa!) ja myydä pintaremontin jälkeen kalliilla? Mikan veneasioihin en ota kantaa, eikä niillä kai olekaan mitään tekemistä tämän tapauksen kanssa?
- -Mika-
Sirena36 kirjoitti:
Miksi eri vene?
Ko venettä on tehty vain yhden käden sormin laskettava määrä.
Myytävänä olevaan veneeseen on uusittu kaikki elektroniikka ja mm. patjat, kymmenen vuoden ikäiseen veneeseen. Mikä muu voi olla kyseessä kuin sukellus? Vai onko noissa joku tyyppivika että kaikki pulahtavat pinnan alle? Syytä uppoamiseen on vain spekuloitu, mitään tietoa syystä ei ole, onko se tyyppivika?Saattaa olla, että sekoitan nyt eri asiat toisiinsa. Täällä ja muillakin purjehdusaiheisilla keskustelupalstoilla oli juttua Harmajan kupeeseen uponneesta veneestä. Se upposi hinauksessa ollessaan. Tuosta nyt myynnissä olevasta olen vaan lukenut keskustelupalstoilta, että olisi eri vene. Perusteena oli (muistaakseni) useat yksityiskohdat, joissa veneet eroavat toisistaan.
Ihan mutun varassa siis tässä asiassa olen. Kun tarpeeksi monta kertaa jonkin asian täältä lukee, se muuttuu "totuudeksi" ihan huomaamatta... ;-) - HR
Stormfågel kirjoitti:
Miten niin ei ole sama vene, kuka on sen todennut ja miten? 75000 ei olisi paha hinta tuosta, jopa edullinen, ellei kyseessä ole haverin jälkeen täysrempattu vene. Jos vene on ostettu Autovahinkokeskukselta syksyllä 2008, nykyiset omistajat ovat voineet purjehtia sillä korkeintaan yhden kesän, sehän tuli myyntiin jo viime syksynä. Myynnin syytä voi ihmetellä, loppuiko rahat tai into, todettiinko uppoamisen aiheuttamia piileviä ja eteneviä vaurioita vai oliko sittenkin vain tarkoitus tehdä vähän bisnestä, ostaa raato halvalla (no eihän 45000 ole kovin halpa!) ja myydä pintaremontin jälkeen kalliilla? Mikan veneasioihin en ota kantaa, eikä niillä kai olekaan mitään tekemistä tämän tapauksen kanssa?
ole tarkempaa tietoa Sirena 36 markkinahinnasta, mutta 75k kuullostaa kyllä vähän liian edulliselta 2000-luvun 36-jalkaisesta skandista, jonka hinta uutena ollut kuitenkin reilusti yli 100k euroa. Veneen hinta vakiovarustein oli 725 000 mk vuonna 1998. Perinteisesti skandit ovat pitäneet nimellisen hintatasonsa kohtuullisen hyvin.
- 17
HR kirjoitti:
ole tarkempaa tietoa Sirena 36 markkinahinnasta, mutta 75k kuullostaa kyllä vähän liian edulliselta 2000-luvun 36-jalkaisesta skandista, jonka hinta uutena ollut kuitenkin reilusti yli 100k euroa. Veneen hinta vakiovarustein oli 725 000 mk vuonna 1998. Perinteisesti skandit ovat pitäneet nimellisen hintatasonsa kohtuullisen hyvin.
Tietysti pitää huomioida että 80-luvun 36-jalkainen on nykymittapuun mukaan pieni vene, varsinkin kun ostajien päähuomio keskittyy yhä selkeämmin sisätiloihin. Toisaalta 75 tuhatta on paljon rahaa harrastusta aloittelevalle.
- Sirena36
17 kirjoitti:
Tietysti pitää huomioida että 80-luvun 36-jalkainen on nykymittapuun mukaan pieni vene, varsinkin kun ostajien päähuomio keskittyy yhä selkeämmin sisätiloihin. Toisaalta 75 tuhatta on paljon rahaa harrastusta aloittelevalle.
Södergrenin näkemys matkaveneestä
http://www.dromresan.com/hundvakt/stormfageln.shtml - Joakim_
Sirena36 kirjoitti:
Södergrenin näkemys matkaveneestä
http://www.dromresan.com/hundvakt/stormfageln.shtmlEnsimmäinen vene valmistui kesäksi 1998. Tuskin tuota loppuunsaakka on suunniteltu ennen 1997.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k313934- 412639
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut412627Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82395- 292278
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3072139- 381879
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461633Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t461528- 1411477