AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

/   /  /  / Poliisin työstä
16 Vastausta 2 987 Lukukertaa

Poliisin työstä

Haaveammattini on jo pitkään ollut poliisi ja olisikin mukava kuulla poliisien kommentteja työstä. Mikä on kaikkein raskainta ja mitkä taas työn hyvät puolet? Kiitos!

Työstä

Minä työskentelen nyt kolmatta vuotta järjestyspoliisissa. Työ on yleensä mukavaa ja vaihtelevaa, mutta ikäviäkin päiviä mahtuu joukkoon.

Tehtävät ovat olleet siilin auttamisesta henkirikostapauksiin. Siihen väliin mahtuu monenmoista.

Mukavinta työssäni on, jos pystyn jotenkin konkreettisesti auttamaan ihmisiä. Ikävintä on nähdä ihmisten surua ja kärsimystä. Kuolemanviestin vieminen onkin mielestäni raskain poliisitehtävä.

Ei muuta kuin hakeudu Poliisikouluun ja tule toteamaan itse!

älä mene

poliisia sanotaan kytiksi, ja kaipa se kertoo jotain siitä besserwisser tyylistä eli joudut vaan valvomaan tyhmiä lakeja

onkos fillari kypärä nyt päässä piukasti, entä killuuko heijastin ? parasta on tämä viimeisin järjestyslaki aah pelostakin tuli laitonta (pelon syy ei välttämättä edes tiedä että joku pelkää sitä/sinua)

minua ainakin pelottaa isot voimamiehet, siilitukkaiset urheilijat, kauniit ja rumat ihmiset, sairaat ihmiset, aivastavat ihmiset (SARS) siis kaikki poikkeavat pelottaa

TAVIkset ruleZ niin juu jos kuitenkin pääset jepariksi niin profiloi kohteet niin pääset olemaan virallisesti rasisti...

ps. HS juttu jossa joku polliisi mies oli laittomasti tehnyt ruumiin tarkistuksen mopokerholaiselle - se sentään sai tuomion siis polliisi.
...tyhmiä lakeja valvomaan... se oli se sinun juttusi. anarkiaa sen olla pitää sinun ympärilläsi ja joku jakaa sinulle ilmaista rahaa yhteiskunnasta. otahan taas vähän ilmaista haavistorahaa.

Rikosetsiväksi?

Poliisikoulussa vissiin erikoistutaan johonki... Sä erikoistuit järjestyspoliisiksi mut entä jos haluaa rikosetsiväksi?Mitä erityistä heiltä vaaditaan?Minkälaista se työ on?

Saa muutki vastata tottakai =)

Koulutuksesta

Jokainen Poliisikoulusta valmistuva saa saman koulutuksen. "Suuntautuminen" tapahtuu sitten työelämän puolella mieltymysten ja sattumien mukaan. Itse olen viihtynyt poliisina.

kiitti tiedoista

Poliisin työ ois kyllä mielenkiintosta. Sais olla ihmisten kans tekemisissä ja liikkua työn puolesta paljon jne... Mitä enemmän miettii uravalintaa ja lukee jotain kirjoja missä joku rikosetsivä on pääosassa sitä enemmän alkaa tekee mieli poliisi-kouluun! Mutta en kyllä luule että se mitään ruusuilla tanssimista ois.

Sitä mä en oikeen ymmärrä ku monet sanoo et rankinta on viedä viesti läheisen kuolemasta ihmisille. Jos se on joku tuttu ni sitten kyllä vois ottaa lujille mut onko se nii paha ventovieraille? Ja kyllähän sitä turtuu ruumiin näkemiseenkin....

viesti omaisille

mieti nyt vähän! jos olet poliisina ja joku pieni lapsi on kuollut onnettomuudessa tuusan nuuskaksi ja joudut viemään viestiä vanhemmille tapahtuneesta. etkö muka tuntisi yhtään sympatiaa ja empatiaa vanhempia kohtaan?!

kyllä mulla olis aika vaikeeta kertoa moisesta. omaisen menettäminen koskettaa aina oli sitten vieraan tai läheisen omainen. tosin enhän mä nyt ihan itkemään alkaisi, mutta kyllähän siinä järkytys ois suuri viestin viejänä.

jos et tuntisi tossa tilanteessa mitään, ni mietipä kaksi kertaa kannattaako pyrkiä poliisiksi. piiloutuminen kellariin tietokoneiden sekaan ois sopivampi vaihtoehto..

sovitaan sitten niin

En ole mikään tunteeton ihminen tosiaankaan, mutta päähän siinä räjähtää jos rupeaa suremaan joka ikistä vainajaa.

Rankinta

No on se ainakin minun ja hyvin monen kollegani mielestä henkisesti rankin tehtävä. Eihän joku ruumiin näkeminen ole mitenkään henkisesti rankkaa, se on tottumiskysymys. Viestin kertomiseen taas ei kuulemma totu koskaan, varsinkin jos senkin tehtävän pyrkii hoitamaan inhimillisesti ja hienovaraisesti.

Erikoistuminen

Kaikille poliiseille on sama peruskoulutus. Erikoistuminen tapahtuu sitten työelämässä erilaisilla kursseilla jne. Perustutkinnon suorittaneena voi hakea suoraan rikospoliisiin jos tutkinta kiinnostaa.

lue tämä ennen

http://www.verkkouutiset.fi/arkisto/Arkisto_2000/15.syyskuu/poty3700.htm

poliisit siis kiusaat myös toisiaan, mutta eivät kuitenkaan tutki toistensa rikoksia ilmeisesti profiloivat ja priorisoivat ne(kin) valitukset kuoliaaksi.

Poliisien kommenttejako tässä kaivattiin...

vai quupan?

Puoliskosi puolesta

Lupaa itsellesi jotain ennen kuin lähdet poliisin uralle. Älä anna työsi kovettaa sinua. Tunnen aivan ihania poliisimiehiä, kun noita tuttavapiirissä sattuneesta syystä on kovin monta. He puhuvat tunteistaan ja näyttävät ne vaimoilleen. Minulla ei ole ollut yhtä hyvä tuuri, sillä seuratessani mieheni uraa, hän yhä enemmän käpertyy omiin maailmoihinsa. =( Kuitenkin olen mieheni ja hänen kollegoiden suorittamasta työstä kiitollinen ja ylpeä. Toivotan onnea valitsemallesi uralle. Puoliskollesi vinkkinä: poliisin kanssa eläminen on muutakin kuin miekkaleijona takkien pesua. =)

POLIISI

JOS MINÄ OLISIN TAI OLEN JOSKUS POLIISI NIIN MÄ OLISIN NIITÄ PARTIOMIEHIÄ JOTKA OLISIVAT AINA LIIKENTEESSÄ.OLISIN SINKKUPOLIISINA VUOKRALLA VANHAN KOULUKAVERIENI VANHEMPIEN YLÄKERRASSA.OLISIN VIELÄPÄ HYVÄ POLIISI.JOSKUS NUKKUISIN 6 - 7 TUNNIN UNET.

JUST

OIS SE KIVA OLLA POLIISI
olen menossa opiskelemään poliisiksi mutta ennsin käyn lähihoitajaksi amiksessa josta sitten tampereelle poliisiammattikorkeeseen
teitääkö kukaan miten pitkään poliisi koulu kestää? 3?

-16v.poika-
 /   /  /  / Poliisin työstä

Keskusteluhaku

Laaja haku

Facebookissa suositeltua