Vajaan vuoden ikäinen leikkaamaton kollikissani on
viime viikkojen aikana kaivannut kovasti
tyttökissojen olemassaoloa...
Kissa herättelee öisin, tai tulee viimeistään
aamulla nytkyttelemään käsivarren tai jalan päälle
.Raivostuttavaa, mutta tietenkin luonnollista
nuorelle uusia elämyksiä hakevalle kollille.
Aion leikkauttaa kissan, mutta vasta puolen vuoden
päästä (kollin poskia tässä kasvatellaan...).
Voiko asialle tehdä mitään muuta kuin napsauttaa
sukuvietti pois yhdellä lääkärikeikalla?
Kaiken lisäksi asun yksiössä, joten kissan
sulkeminen yöksi vessaan vaikuttaa pian ainoalta
ratkaisulta hyvien yöunien saamiseksi.
Neuvoja, kiitos
Kollin kiima?
5
9603
Vastaukset
- kahden kollin omis.
Olen leikkauttanut kollikissani 8 kk ikäisenä eli
ne eivät ole kerinneet tulla kiimaan ja
leikkauksen jälkeen ei ole ollut mitään astumis
tai mouruamisongelmia. Yhden kissani leikkautin
aikoinaan vasta 2 v ikäisenä ja sille jäi kiima
päälle että astui joka yö leikattua naarasta ihan
riesaksi saakka. En tiedä pitääkö paikkansa tieto
että kolli voisi leikkauttaa ennen ensimmäisiä
juoksuja, mutta naaraalla pitäisi olla yksi
juoksu. Vastatkoot viisaammat. Onko näin?- mamma
taas se pakollinen korjaus, sorry. Kollilla ei
ole kiimaa, vain naarailla on juoksuaika. Uros on
astumiskykyinen koko ajan, kunhan se on
saavuttanut sukukypsyyden (vaihtelee aina 5
kk:sta yli vuoden ikään saakka). Sukukypsyyden
merkit ovat pissan hajun muuttuminen pistäväksi
ja astumisyritykset, jos talossa on muita kissoja
(jotkut kollit yrittävät astua jopa leikattuja
tai leikkaamattomia uroksiakin) tai ihmisen kättä
tms.
Uroksen leikkaamisen ajankohdalla ei ole
oikeastaan muuta merkitystä kuin tuo kehitys
(kollin poskien kasvaminen), se yleensä tehdään
siinä vaiheessa viimeistään, kun ongelmia alkaa
tulla. Naarailla suositellaan yleensä yhden
kiiman ohitusta, siitä tietää naaraan olevan
täysin kehittynyt eli aikuinen. Se vanha uskomus,
"yhdet pennut ennen leikkausta" ei pidä
paikkaansa, sille ei ole olemassa
lääketieteellistä perustetta. - kahden kollipojan omis.
mamma kirjoitti:
taas se pakollinen korjaus, sorry. Kollilla ei
ole kiimaa, vain naarailla on juoksuaika. Uros on
astumiskykyinen koko ajan, kunhan se on
saavuttanut sukukypsyyden (vaihtelee aina 5
kk:sta yli vuoden ikään saakka). Sukukypsyyden
merkit ovat pissan hajun muuttuminen pistäväksi
ja astumisyritykset, jos talossa on muita kissoja
(jotkut kollit yrittävät astua jopa leikattuja
tai leikkaamattomia uroksiakin) tai ihmisen kättä
tms.
Uroksen leikkaamisen ajankohdalla ei ole
oikeastaan muuta merkitystä kuin tuo kehitys
(kollin poskien kasvaminen), se yleensä tehdään
siinä vaiheessa viimeistään, kun ongelmia alkaa
tulla. Naarailla suositellaan yleensä yhden
kiiman ohitusta, siitä tietää naaraan olevan
täysin kehittynyt eli aikuinen. Se vanha uskomus,
"yhdet pennut ennen leikkausta" ei pidä
paikkaansa, sille ei ole olemassa
lääketieteellistä perustetta.Kiitoksia korjauksesta. Oli hyvä minunkin tietää
tästä asiasta, mutta ole tyytyväinen minun 7 v ja
5 v kollipoikiin, niillä ei ole mitään
astumisviettejä, joka voi olla hyvinkin
häiritsevää, koska asun kerrostalossa ja kissat
ovat sisäkissoja. - mamma
kahden kollipojan omis. kirjoitti:
Kiitoksia korjauksesta. Oli hyvä minunkin tietää
tästä asiasta, mutta ole tyytyväinen minun 7 v ja
5 v kollipoikiin, niillä ei ole mitään
astumisviettejä, joka voi olla hyvinkin
häiritsevää, koska asun kerrostalossa ja kissat
ovat sisäkissoja.vaikka on sekä leikattuja, että leikkaamattomia
uroksia ja naaraita, on näitä
"hormonihirviöitäkin". Yksi leikatuista pojista
(ei ole koskaan saanut astua) yrittää aina
astumaan juoksevia naaraita ja siitäkin voi tulla
ongelmia, nimittäin naaraille valeraskauksia ja
niiden seurauksena kohtutulehduksia.
Aikaisin kollittelija aloitti jo 5 kk iässä, ja
ihan oikeilla otteilla, ja toinen ääripää on
sitten sellainen uros, josta alkuun epäilin,
ettei se ymmärrä naaraiden päälle mitään, se kun
ei yrittänyt lähellekkään juoksevaa naarasta. Nyt
se kuitenkin on pienen exo-tyttösen niskassa,
vaikka neiti ei edes vielä juokse.
Siis mikään asia ei ole niin yksinkertainen, että
voi sanoa "näin se on", vaan aina on poikkeuksia
joukossa;-) siksi käytänkin paljon sanoja
"yleensä" tai "normaalisti". - Sari
mamma kirjoitti:
vaikka on sekä leikattuja, että leikkaamattomia
uroksia ja naaraita, on näitä
"hormonihirviöitäkin". Yksi leikatuista pojista
(ei ole koskaan saanut astua) yrittää aina
astumaan juoksevia naaraita ja siitäkin voi tulla
ongelmia, nimittäin naaraille valeraskauksia ja
niiden seurauksena kohtutulehduksia.
Aikaisin kollittelija aloitti jo 5 kk iässä, ja
ihan oikeilla otteilla, ja toinen ääripää on
sitten sellainen uros, josta alkuun epäilin,
ettei se ymmärrä naaraiden päälle mitään, se kun
ei yrittänyt lähellekkään juoksevaa naarasta. Nyt
se kuitenkin on pienen exo-tyttösen niskassa,
vaikka neiti ei edes vielä juokse.
Siis mikään asia ei ole niin yksinkertainen, että
voi sanoa "näin se on", vaan aina on poikkeuksia
joukossa;-) siksi käytänkin paljon sanoja
"yleensä" tai "normaalisti".Meilla on kotona nyt 11-vuotias kisumies, joka
leikattiin vasta 7-vuotiaana. Tata ennen se ei
naisista mitaan tiennytkaan, mutta kun kotiimme
ilmestyi hylatty neitokainen, alkoi pissailu olla
aika kamalaa. Leikkauksen jalkeen ongelmat
katosivat ja myos uusi kissamme on saanut olla
rauhassa pienia taisteluja lukuunottamatta. Posket
talta leikatulta herralta kuitenkin pienenivat
kertaheitolla sukuviettien poiston jalkeen.
Kannattaako siis kovin kauan karsia ja odotella
poskien kasvamista?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101074
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82804Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat262586Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede16572- 65531
- 92499
- 26492
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 40428
- 47427