Eli puhelimeen menin kokeilemaan äänikomentojen käyttöönottoa. En ollut ennen käyttänyt niitä ja nyt puhelimeni soittaa (varmistamatta ollenkaan) komennon saatuaan lähiten saamaansa mukakomentoa vastaavaan numeroon! Eli jos esim. takkini taskussa äänikomentonappula (eli oikea valintanäppäin) painuu pohjaan, puhelin "kuuntelee" takin kahinaa ja sitten tulkitsee kahinan Pekka-sanaksi ja ns. sanoo "soitetaan Pekalle". Sitten olen paniikissa painamassa punaista luuria, kun kännykkä ottaa vikakomentoja ja tulkitsee jonkin äänen käskyksi soittaa jollekin...
Saako tätä systeemiä pois päältä, kun on kerran mennyt sanomaan ne nimet siellä äänikomennuksen opetuksessa puhelimeen. Eikö niitä voi nollata mitenkään ?? , koska on todella inhottavaa että kännykkä soittelee tuon takia vahingossa ilman lupaani...... Ennen kun ei ollut vielä käytössä, niin kuului aina vain ääni "suositellaan äänikomentojen käyttöönottoa", kun äänikomentonappula vahingossa sattui painumaan. Mutta nyt se soittaakin suoraan jollekin sillä hetkellä kuuluneen äänen perusteella, kun näppäin painuu pohjaan....
äänikomennot POIS päältä (Nokia 5610) ?!
6
619
Vastaukset
- görderbert
Saman ongelman kanssa painitessa ainakaan itse en löytänyt mitään keinoa poistaa tuota paskaa käytösä 5320 ja E7 puhelimissa.
- 5230,.
Ei voi poistaa se on sisään rakennettu systeemi jossa puhelin luo automaattisesti äänikomennot sovelluksille nimille,aina kun lisäät osoitekirjaan uuden nimen puhelin luo sille äänikomennon automaattisesti,jos jätät pelkän numeron osoitekirjaan ei tule äänikomentoakaan.Voit muokata sovelluksille äänikomentoja esim WEB voi muuttaa vaikka NETTI tai Bluetooth vaikka luutuutti miten haluat,äänikomentojen asetuksista voit palauttaa alkuperäiset äänentunnistus asetukset voimaan ja muuttaa laittamiasi komentoja,muuta myös tunnistusherkkyys minimiin näin se reagoi niin herkästi taustameluun,ota myös syntetisaattori pois käytöstä jos et halua kuunnella sen komentojesi toistoa tai toteamuksia "soitetaan sille ja sille",laittamalla asetuksista Komennon vahvistuksen asentoon vain manuaalisesti se ei ota yhteyksiä ominpäiten vaan vain hyväksynnällä,omassa 5230 on lähes mahdoton tulla vahinkoja äänikomentojen kanssa koska tuota vihreetä soittonäppäintä joutuu painamaan aika reippaasti 2sek yhtäjaksoisesti jotta äänikomento tulis päälle,ja yleensä känny on lukittunakin taskussa joten aikalailla mahdotonta sen takia tuo poisto mahdollisuus olis vähän turha toimenpide
- alkup.asetukset pääl
Tuntuupa hullulta jos ei voi mistään asetuksesta ottaa komentoa pois.
Ehkä palautus tehdasasetuksille auttaa, pitää vaan varmuuskopioida tiedot ensin. - 5230,.
Tuskinpa se auttaa, systeemi on järjestelmässä,kannattaa käyttää näin loistavaa systeemiä mikä vähentää näppäilyt minimiin,tuskin monika esim 5230 omistaja tietää että tässä on valmiina nuo äänikomennot eri sovelluksista ,esim jos etit vaikka tiedostonhallintaa painaa soittonäppäintä parisekkaa ja sano tiedostonhallinta se tullee hetkessä näyttöön, vaikeimman kautta joudut klikkaileen valikon sovellusten toimiston kautta,tai sanot vaikka laitehallinta tulee esiin puhelimesi tarkat tiedot laitepäivityksistä,tai vaikka haluat lähettää txt viestin sano esim Tuula viesti hetkessä tulee esiin viestinkirjoitus kohta Tuulan numero valmiina siinä.Kannatta tutustua tähän systeemiin Galleria,kamera,Radio,Real Player,Soitin,Äänitys..Profiilit,.Kalenteri,Kello,Laskin,Muunnin,Paljonko kello on,Synkronointi,Tied.hallinta..,Asetukset,Laitehallinta,Maamerkit,Ohjeet,Pikavalinta,Profiilit,Teemat,Vastaaja,Yht.hallinta,Äänikomennot,.Uusi s.postiviesti,Uusi viesti,Viestit,.Bluetooth,.GPS-tiedot,Loki,Osoitekirja,Sovell.hallinta,Web..tässä kaikki mitä 5230 voit sanoa heti plus tietysti osoitekirjan tallennetut nimet
- 5230,.
Kun sanot "Paljonko kello on" se vastaa vaikka syntetisaattori on kytketty pois
- hauska ominaisuus
5230,. kirjoitti:
Kun sanot "Paljonko kello on" se vastaa vaikka syntetisaattori on kytketty pois
asetukset, puhelin, äänikomennot
Nuo jopa toimii hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531389- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231198- 1391025
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten336829Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50633Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602