Olen käynyt useilla treffeillä ja päädyn aina miettimään, että miten miehet suhtautuvat maksaamisen treffeillä?
Olen aina valmis maksamaan oman kahvini, mutta treffiseuralaiseni on maksanut puolestani aika harvoin. Koen tämän välillä loukkaavaksi jos mies on itse treffejä ehdottanut. Mitä mieltä olette asiasta? Mitä te miehet ajattelette kun maksatte/ette maksa?
Kuuluuko miehen maksaa treffeillä?
52
8585
Vastaukset
- kyllä kuuluu,
kuuluu hyviin käytöstapoihin, kuten oven avaaminen naiselle. Jos kaveri ei oma-aloitteisesti maksa, niin unohda tyyppi heti alkuunsa. t: vähän vanhempi nainen
- melko nuori nainen
minua on lähinnä ihmetyttänyt ja tosiaan on tuntunut jotenkin loukkaavalta kun mies ei edes yritä maksaa esim. kahvikupillista. Sen suuremmista kuluista ei todellakaan ole kyse. Nähtävästi jotkut ovat samaa mieltä, ettei ole kovin kohteliasta että treffeille pyytäjä ei edes yritä tarjota, vaikka useimmiten jos kohdalle sattukin sellainen mies että on valmis maksamaan niin maksan kuitenkin itse. Ele kuitenkin lämmittää mieltä.
Pohdin vielä sitäkin, että miten ne miehet suhtautuisivat menojen jakamiseen perheessä. Itse olen sitä mieltä että jos ollaan esim. naimisissa niin rahat on yhteiset, eikä niin että jokainen kustantaa vain itselleen... - vastaa
juu, kyllä nainen maksaa aina ekoilla treffeillä molempien pullat ja pekonit.
Jatkossakin naisen tulee maksaa, ainakin omat
ostokset.
Mitä takkiin ja oviin tulee,niin herrasmiehelle
ovet ovat aina auki paikassa kuin paikassa,eikä
takin sovittajista ole pulaa.
Siinnä voi joku naikkonen pujahtaa samalla oven
avauksella sisää tai ulos ja saa takiasiat hoidettua ,kuin Johanna konsanaan.
- tai kumpikin omansa
Periaatehan kai on, että se joka on treffeille pyytänyt, maksaa. Tosin itse olen naisena törmännyt siihen, että miehet eivät yleensä anna maksaa, vaikka minä olen ollut pyytäjänä. Joskus saa vängätä tosissaan, että voidaan laittaa edes lasku puoliksi.
Silloin kun mies on pyytänyt treffeille, olen kysynyt suoraan, maksaako hän vai laitetaanko puoliksi. Käytäntöjä on yhtä monia kuin ihmisiäkin eikä kannata ketään arvostella sen perusteella, maksaako toisen syömiset vai ei.- ja hyvin toimiikin
Kun kysyy, miten on tarkoitus toimia, ei tarvitse arvailla. Mielipiteitä on niin monenlaisia, joku ei suin surminkaan halua tarjota, toinen loukkaantuu jos nainen yrittää maksaa - ja kaikkea siltä väliltä. Eipä sitä muuten tiedä, jos ei kysy.
- jaspercon
No jos mies maksaa, hän on kohtelias ja/tai kiinnostunut. Ongelma voi olla se, että mies ei halua näyttää liian kiinnostuneelta naista kohtaan, joten hän voi vaan maksaa oman osansa. Osalta naisista voi kadota mielenkiinto, jos mies on liian kohtelias jne.
Mies voi myös jättää naisen kahvin maksamatta, jos hän on epäkohtelias, ei ole kiinnostunut, kuin korkeintaan pelkkänä panona.
Eli on olemassa erilaisia naisia ja miehiä. - ...
Aina taitaa olla naisia jotka ovat valmiit myymään seuraansa. Aivan sama ottaako maksuksi rahaa vaiko ilmaisen aterian. Aivan sama myykö siinä seuraansa seksin kera vaiko ilman.
Aika monella naisen kuluja maksavalla miehellä taitaa olla taustalla ajatus seksin ostamisesta kyseiseltä naiselta.
Eiköhän asia kannata keskustella selväksi. Nyrkkisääntönä voinee pitää periaatetta kutsuja maksaa ellei muusta ole sovittu.- Tasosi
ei ole kovin korkealla, jos olet liikkunut naisten kanssa treffeillä, jotka olet "ostanut" aterian hinnalla...
Minua kukaan ei osta illallisella eikä seteleillä. Jyvät erottuu akanoista siinä, onko valmis maksamaan ekoilla treffeillä. Itse tarjoudun aina maksamaan oman osuuteni. Jos mies antaa maksaa, ei jää kovin hyvää kuvaa hänestä. Nyt oli siis kyse ensitreffeistä, jolloin muodostetaan kuvaa toisesta ihmisestä. Eri asia, jos tapaillaan useammin, totta kai silloin maksetaan itse, eikä hyödynnetä toista osapuolta.
Kyllä minulle jää kitupiikkimäinen kuva, jos mies ei ole valmis edes ensimmäistä illallista tarjoamaan ravintolassa. Samoin mies voi tehdä johtopäätöksiä siitä, valitseeko nainen kalleimman vaihtoehdon vai tavallisen. Jos on rahat tiukilla, kannattaa mennä kahville ja tarjota edes se. - Tasosi
Tasosi kirjoitti:
ei ole kovin korkealla, jos olet liikkunut naisten kanssa treffeillä, jotka olet "ostanut" aterian hinnalla...
Minua kukaan ei osta illallisella eikä seteleillä. Jyvät erottuu akanoista siinä, onko valmis maksamaan ekoilla treffeillä. Itse tarjoudun aina maksamaan oman osuuteni. Jos mies antaa maksaa, ei jää kovin hyvää kuvaa hänestä. Nyt oli siis kyse ensitreffeistä, jolloin muodostetaan kuvaa toisesta ihmisestä. Eri asia, jos tapaillaan useammin, totta kai silloin maksetaan itse, eikä hyödynnetä toista osapuolta.
Kyllä minulle jää kitupiikkimäinen kuva, jos mies ei ole valmis edes ensimmäistä illallista tarjoamaan ravintolassa. Samoin mies voi tehdä johtopäätöksiä siitä, valitseeko nainen kalleimman vaihtoehdon vai tavallisen. Jos on rahat tiukilla, kannattaa mennä kahville ja tarjota edes se.No joo. Nyt tuli mieleen, että jotkut käy usein nettitreffeillä tuntemattomien ihmisten kanssa. Mulla oli oletuksena tuossa, että treffeilläolijoilla on ollut jo pientä silmäpeliä tms. Nettitreffeillä tuntemattomien kanssa varmaan ihan ok, että kumpikin maksaa omansa.
- think twise
PlOPM, miksi suomalaiset eivät enään tajua normaaleja asioita??
se on ihan sama ketä maksaa ja koska, jokainen on yksilö. - mies vm.87
Aina jos minä pyydän naisen kahville niin maksan kaiken, ellei nainen aivan välttämättä halua maksaa omia ostoksiaan. Myös jos pyydän treffeille tyyliin leffaan niin liput ja muutkit ostokset (jos haluaa ostaa jotain syötävää vaikka) haluan maksaa. Jotenkin vain sellainen tunne aina, että kuuluu hyviin tapoihin tarjota naiselle varsinkin jos itse olet pyytänyt hänet ulos.
Eikä tarkoituksena ole mitenkään ostaa pillua tai muuta vaan ihan hyvät käytöstavat. Se että joku urpo ei halua paria euroa "tuhlata" sen takia että naiselle tulisi hyvä mieli niin omapahan on ongelma kun jää sinkuks.
Omalla kohdallani on myös niin että jos on jo usemman kerran käyty ulkona. Eli vaikka jotkut ~5 treffit ja ihan selvästi molemmat haluaa alkaa seurustelemaan ja mennään johonkin syömään (missä lasku alkaa jo olemaan ihan kohtalainen) niin olisi ihan mukava jos nainen haluaisi maksaa omansa. Vaikka ei sekään iso este ole maksaa yksin kaikki, mutta jos alkaa olemaan tilanne se että nainen ei koskaan halua maksaa mitään niin alkaa mietityttää että mitä se nainen lopulta haluaa.
Mutta alkutapaamisessa haluan maksaa naisen ostokset, se pari euroo kahviin tai 10e leffalippuun ei ole mikään iso taloudellinen panostus, mutta varmasti saa naisen hyvälle tuulelle ja mikäs sen mukavempaa. :)- melko nuori nainen
sinunlaisiasi miehiä on ilmeisesti vaan aika harvassa. Mulla oli just sellainen tilanne joskus, että kävin saman miehen kanssa useammilla treffeillä (kyseinen mies maksoi juuri kuvailemallasi tavalla ekat parit kahvit) niin kyllä minä tarjosin hänellekin seuraavaksi ja myöhemmin maksoimme vuorotellen..
en todellakaan odota että minulle jatkuvasti kustannetaan kaikkea, enkä todellakaan pyri mitään myymään, eikä mies saisi minusta ajatella niin, että kahvin tarjomalla olisi ostamassa jotain.
Näin miehille vaan tiedoksi, että esim. minusta tuntuu vaan jotenkin vähän loukkaavalta että mies treffeille pyydettyään ei näe tarpeellisena maksaa naisen kahvin/teen.. - vanhasika
melko nuori nainen kirjoitti:
sinunlaisiasi miehiä on ilmeisesti vaan aika harvassa. Mulla oli just sellainen tilanne joskus, että kävin saman miehen kanssa useammilla treffeillä (kyseinen mies maksoi juuri kuvailemallasi tavalla ekat parit kahvit) niin kyllä minä tarjosin hänellekin seuraavaksi ja myöhemmin maksoimme vuorotellen..
en todellakaan odota että minulle jatkuvasti kustannetaan kaikkea, enkä todellakaan pyri mitään myymään, eikä mies saisi minusta ajatella niin, että kahvin tarjomalla olisi ostamassa jotain.
Näin miehille vaan tiedoksi, että esim. minusta tuntuu vaan jotenkin vähän loukkaavalta että mies treffeille pyydettyään ei näe tarpeellisena maksaa naisen kahvin/teen..ennen vanhaan deittailu oli helpompaa ja silloin toki pyytäjä maksoi. Nykyään sama juttu, mutta, koska nykyään pitää tavismiehen käydä kymmenillä ja taas kymmenillä treffeillä, ei "kahvi"rahaa enää luonnollisesti heru kuin kaikkein ihquimmille treffikavereille.
- Villemo -88
Minuun tekee suuren vaikutuksen, jos mies haluaa tarjota minulle kahvit tms. pientä. Herrasmiehet ovatkin heikko kohtani :) Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että mies maksaisi aina, toisinaan tehty tarjous on mielestäni kuitenkin mitä romanttisin ele.
Olen kuitenkin valmis maksamaan omat kuluni ja jos pidemmälle päästään niin joskus tarjoamaankin.
- mies23*
Niin. Jos tuntuu, että haluat käydä treffeillä ilmaisen kahvin ja pullan takia niin kannattaa perua kaikki treffit mitä tarjotaan.
Itse en halua tarjota naiselle. En tarjoa drinkkejä enkä muutenkaan maksa naisille siitä ajasta jota ne voi kanssani viettää. Jos en kelpaa naiselle ilman rahallista suostuttelua / lahjontaa niin nainen vain on vääränlainen minulle. Niin mä sen ajattelen. Se tosin on epäselvää tässä ketjussa, että onko kyse netti treffailusta vai jostain jossa jo tunnetaan jollain muulla tapaa.
Oli se tapa mikä vain millä tunnetaan eikä kyse ole vielä seurustelusta niin molemmat maksaa omansa. Mun mielestä kyse on siitä että kaksi ihmistä haluaa tutustua toisiinsa. Silloin mun mielestä riittää, että molemmat panostaa yhtä paljon. Että jos se on jokin kynnys, että miehen pitää tarjota niin ei kandee mennä treffeille, jos et ole muusta kiinnostunut tai, että sinusta tuntuu, että se seikka laskisi mielenkiintoasi miestä kohtaan, jos mies ei maksa puolestasi. - vastakysymys
Maksatko aina miehen kaffen?
- melko nuori nainen
ole ikinä ketään miestä treffeille pyytänyt. Aina on mies ollut se joka pyytää. Itse asiassa olen sitä mieltä ettei tämä naisen tehtävä olekaan, mies osoittaa olevansa mies jos uskaltaa ehdottaa tutustumista, miehet jotka pelkää kaikkea eivät sytytä.
- vastaan
että en mielelläni maksa. Olen opiskelija, ei ole varaa ostella toisille mitään. Varsinkin mitä tulee baareihin, en harrasta maksullisia naisia eli huoria.
Naiset sai tasa-arvon, tasa-arvo on minulle tätä. Sen tasa-arvokortinhan arvon leidit kun nappaa ihan koska itselleen sopii... yms yms.
Noin mietin
Mutta joo kahvin maksan silti
vaikka se niin kovasti pistää syvältä sydämestä.
Naiset kun ei arvosta moista ja satun olemaan naisille juuri sitä kun he haluaa, jotta pääsee leikkimään seksuaalisia aikuisten leikkejä.
Joten oikeastaan kyllä harrastan niitä huoria sittenkin. Sen näyttelemisen ja tylsän kaavan se maksaa. - tietää,?
>Minä ainakin maksan aina naisen kahvit ym.,kun käyn
treffeillä.Käyn noin 2 kertaa viikossa eri naisen kanssa,ja tietenkin maksupuoleen kuuluu,että sen
jälkeen mennään lempimään ja pesää tulee.Laskin tuossa,että 6 kk:ssa olen käynyt 58 kertaa treffeillä ja 2 kertaa,milloin en saanut pesää.Mutta kokonaisuudessa tästä tulee hyvä prosentti saamisessa.Kyllähän jokainen fiksu nainen tietää,että kyllä sensseillä tehdään muutakin,kuin puhutaan kukista?
Varmaankin naiset reagoivat tähän miellyttävästi..- Keijo29
Tottakai mies maksaa. Pieni raha se on kahvikupin hinta siitä että saa pillua.
- Järki käteen!
Keijo29 kirjoitti:
Tottakai mies maksaa. Pieni raha se on kahvikupin hinta siitä että saa pillua.
sen ainaisen mulkun sijasta.
- oikea laitalinkki
ja maksaja odottaa saavansa hyödykettä maksunsa vastineeksi.
- Vesipisaraprinsessa
En ole käynyt useillakaan treffeillä, mutta jokaisille treffeille menen sillä varauksella, että maksan omat ostokseni.
Jos mies tarjoutuu maksamaan, niin aina sanon, että kyllä mä maksan omani. Kuitenkin täytyy myöntää, että jos mies siitä huolimatta maksaa, niin pisteet menee hänelle! On jotenkin todella herrasmiesmäistä ja kohteliasta jos mies maksaa :)
Tämä siis lähinnä alkuvaiheessa treffailua. Tietenkin useammin kun tavataan, niin ei olisi reilua, että mies joutuu aina maksamaan. Treffailun vakiintuessa olisi mielestäni kätevintä, että pyytäjä maksaa. Tällöin tulisi aika lailla molemmille tasapuolisesti maksettavaa.
Mutta tosiaan, ensitreffeillä on loistava oivallus mieheltä, jos hän "vaatii", että saa maksaa =) Tekee hiljaisen, mutta syvän vaikutuksen melkein naiseen kuin naiseen.- oikea laitalinkki
jokainen nainen on pohjimmillaan "maksullinen nainen".
- .............
oikea laitalinkki kirjoitti:
jokainen nainen on pohjimmillaan "maksullinen nainen".
Tehdäänpä niin, että tuut tänne ja maksat kaikki mun laskut yms. siinä toivossa, että saat pesää. Et kylläkään saa, mutta onko se mun ongelmani?
- oikea laitalinkki
............. kirjoitti:
Tehdäänpä niin, että tuut tänne ja maksat kaikki mun laskut yms. siinä toivossa, että saat pesää. Et kylläkään saa, mutta onko se mun ongelmani?
En ole tähän päivään mennessä muutenkaan seksistä maksanut, enkä aio aloittaa sinusta. Et ole sen arvoinen muutenkaan, että sinua köyrisin edes vaikka sinä maksaisit miljoonan.
- ...........
oikea laitalinkki kirjoitti:
En ole tähän päivään mennessä muutenkaan seksistä maksanut, enkä aio aloittaa sinusta. Et ole sen arvoinen muutenkaan, että sinua köyrisin edes vaikka sinä maksaisit miljoonan.
Jos jokainen nainen on maksullinen nainen (alkaen kahvikupin hinnasta), niin sä et ole sitten ollut kenenkään kans sillai? Koska muutenhan sä olisit ollut maksullisen naisen kanssa.
Paha juttu.
- kyllä kuuluu!
Pyytäjä maksaa, se on vanha totuus, eikä muuksi muutu.
- nainen ei halua...
..sitä. Aika vaikeaa, etenkin jos toinen suuttuu tai loukkaantuu siitä että maksaa.
- nainen-fpjoe
Kyllä minä oletan, että mies maksaa naiselle. Haluan kasvattaa myös oman poikani siten, että hän ymmärtää hankkia sen verran taloudellisen toimeentulon, että ymmärtää, että nainen pyyydetään alussa esim. kahville ja hänelle se tarjotaan (huom, ei kyse maksusta vaan tarjoamisesta ja hyvänoloneleestä). Kyllä hyvältä naiselta saa varmasti muutakin takaisin kuin jalkojenväliä. On olemassa miehiä, jotka etsivät naiselta seuraa, kumppania, ystävää, vaimoa yms. koko pakettia. Kyllä sellaisesta naisesta kannattaa taloudellisesti huolehtia. NAinen voi antaa sen takaisin kotona tarjoamalla ruokaa tai pieninä tekoina miehen puolesta, jos sellaista mies osaa arvostaa. Tiedän, että ex-mieheni, joka oli britti sanoi, että heillä itsestäänselvyys, että ''miehen täytyy tehdä se mikä miehen täytyy tehdä''. Naiset tekee lapsia, jäävät vähemmälle eläkkeelle, työura ei yhtä hyvin voi siten edetä, nainen voi hoitaa kotia yms. Kyllä siitä miehen kannattaa olla kaukaa viisas ja maksaa... Ei ole kyse ihan lyhytnäköisestä maksamisesta, jos haluaa perheen yms.
- fiilis**
nainen-fpjoe kirjoitti:
Kyllä minä oletan, että mies maksaa naiselle. Haluan kasvattaa myös oman poikani siten, että hän ymmärtää hankkia sen verran taloudellisen toimeentulon, että ymmärtää, että nainen pyyydetään alussa esim. kahville ja hänelle se tarjotaan (huom, ei kyse maksusta vaan tarjoamisesta ja hyvänoloneleestä). Kyllä hyvältä naiselta saa varmasti muutakin takaisin kuin jalkojenväliä. On olemassa miehiä, jotka etsivät naiselta seuraa, kumppania, ystävää, vaimoa yms. koko pakettia. Kyllä sellaisesta naisesta kannattaa taloudellisesti huolehtia. NAinen voi antaa sen takaisin kotona tarjoamalla ruokaa tai pieninä tekoina miehen puolesta, jos sellaista mies osaa arvostaa. Tiedän, että ex-mieheni, joka oli britti sanoi, että heillä itsestäänselvyys, että ''miehen täytyy tehdä se mikä miehen täytyy tehdä''. Naiset tekee lapsia, jäävät vähemmälle eläkkeelle, työura ei yhtä hyvin voi siten edetä, nainen voi hoitaa kotia yms. Kyllä siitä miehen kannattaa olla kaukaa viisas ja maksaa... Ei ole kyse ihan lyhytnäköisestä maksamisesta, jos haluaa perheen yms.
Itsellä semmonen fiilis, että tarjoaminen ei kannata (suomalaiselle) naiselle. Parempi antaa naisen itse maksaa. Suomessa on niin tasa-arvoista, että ei mitään tarvetta tarjota.
Itse vaan en maalaine ekalta tai toiselta tapaamiselta sellaista yhteistä tulevaisuutta, että nainen tarjoaa sen sitten joskus yhteisessä kodissa ruoan laittamisella ja "pieninä tekoina". Parempi elää hetkessä. Siinä hetkessä missä on eikä tulevaisuuden "haaveissa".
Tarjoaminen on ihan ookoo, kun homma on jo pitkällä ja jos siitä ollaan samaa mieltä. mm että mies tienaisi enemmän tai miten muulla tapaa menoista sitten ollaan sovittu.
Joka tapauksessa mielipiteitä on niin paljon kuin on kirjoittajiakin. - miehen kuuluu
maksaa treffeillä!
Jos mies ei maksa, niin itselle tulee tunne, että mies on hirvittävän köyhä ja velkaantunut tai sitten hirveän pihi. Kummassakaan tapauksessa en halua tavata miestä enää.
Eri asia on, jos mies on työtön tai opiskelija. Silloin pitää sopia maksamiset etukäteen tai tyytyä kahvinkeittoon kotona.
- historiikki
Sillä naiset joko odottivat naimista perheenäidiksi tai olivat pienipalkkaisissa ja huonoissa töissä.
Nykyään eletään 2000-lukua ja täällä meillä Suomessa on tasa-arvo. Kumpikin maksaa omansa ellei toinen ehdottomasti halua tarjota; pakkotarjoaminen ei välttämättä anna hyvää kuvaa.- aaaaaaap
uskotko oikeasti tasa-arvoon? Suomessa miesten ja naisten palkka ei ole samalla tasolla. Oletko koskaan miettinyt sitä, että naiset myös ovat töistä miestä paljon enemmän poissa raskauden ja lastenhoidon takia? Nainen ansaitsee työnteollaan elämänsä aikana vähemmän kuin mies. Onko tämä tasa-arvoa?
Jos naisille maksettaisiin enemmän kuin miehille niin silloin se olisi luultavasti oikeudenmukaisempaa. Mutta miehen täytyy edelleen huolehtia perheestä taloudellisesti, nainen ei yksin siihen pysty samalla tavalla. - historiikki
aaaaaaap kirjoitti:
uskotko oikeasti tasa-arvoon? Suomessa miesten ja naisten palkka ei ole samalla tasolla. Oletko koskaan miettinyt sitä, että naiset myös ovat töistä miestä paljon enemmän poissa raskauden ja lastenhoidon takia? Nainen ansaitsee työnteollaan elämänsä aikana vähemmän kuin mies. Onko tämä tasa-arvoa?
Jos naisille maksettaisiin enemmän kuin miehille niin silloin se olisi luultavasti oikeudenmukaisempaa. Mutta miehen täytyy edelleen huolehtia perheestä taloudellisesti, nainen ei yksin siihen pysty samalla tavalla.Tarjoamalla tai odottamalla tarjoamista ylennät tai alennat itsesi, eli viestität että et itse usko tasa-arvoon.
Jos haluat elää elämääsi stereotyyppisenä miehenä tai naisena tilastojen mukaan siitä vain, yleensä kumppaniksi haetaan kuitenkin yksilöä. Ja käyttäytymisellään yksilö viestittää arvomaailmastaan ja maailmankuvastaan hyvin paljon.
Alkumetreillä ratkaistaan, saako itselleen kumppanin 1800- vai 2000-luvulta. - dkfjp35+3590
Viestissä ilmoitetaan, että molemmat maksaa omansa. Oletan, että tällä palstalla ilmaistaan omia mielipiteitä eikä niitä ilmaista yleisenä faktana. Ei historiaan voi noin joka asiassa vedota. Tasa-arvo tarkoittaa sitä, että edelleen naisen euro on miehen eurosta 80 senttiä. TÄmä on fakta. Ei edelleenkään luonnossa edes eläinkunnassa tapahdu mitään, ellei mies tee jotain hurmaamismenoja naaraan suhteen. Kohtahan kaikilla on sekä munat että tavara jalkojen välissä. Kyllä miehellä pitää minusta olla sen verran munaa, että saa kokea olevansa mies, kun tarjoaa. KYllä nainen tarjoaa varmasti kaikenlaista muuta takaisin.
- vaahtoamista
dkfjp35+3590 kirjoitti:
Viestissä ilmoitetaan, että molemmat maksaa omansa. Oletan, että tällä palstalla ilmaistaan omia mielipiteitä eikä niitä ilmaista yleisenä faktana. Ei historiaan voi noin joka asiassa vedota. Tasa-arvo tarkoittaa sitä, että edelleen naisen euro on miehen eurosta 80 senttiä. TÄmä on fakta. Ei edelleenkään luonnossa edes eläinkunnassa tapahdu mitään, ellei mies tee jotain hurmaamismenoja naaraan suhteen. Kohtahan kaikilla on sekä munat että tavara jalkojen välissä. Kyllä miehellä pitää minusta olla sen verran munaa, että saa kokea olevansa mies, kun tarjoaa. KYllä nainen tarjoaa varmasti kaikenlaista muuta takaisin.
Enpä tiedä miksi edes vaivaudun vastaamaan tälläiseen viestiin kun kirjoittajalla on ongelmia tuoda esin ajatuksensa suomenkielellä.
Jos jokin asia on fakta niin se, että naisilla on taipumus hakeutua matalapalkkaisemmille aloille mitä miehillä. Aloille joissa ei tehdä esimerkiksi ylitöitä yhtä paljon tai naisilla ei ole samanlaista halua tehdä ylitöitä. Siksi naiset tienaavat vähemmän. Naiset jostain syystä hyvin muistavat Tarja Halosen lausunnot että naisen euro on 80 senttiä. Kyseinen tutkimus johon Halonen viittaa on tehty siten ettei ammatinvalintaan ole kiinnitetty huomiota.
Mitä tulee evoluutioon niin ihminen on muinaisjäänne, miljoonien vuosien kehityksen tulos ja sillä ei oikeasti ole merkitystä maksaako mies kahvin vai ei.
Tarjoaminen merkkaa silloin, jos miehellä on itsetunto komplikaatioita ja koittaa naiselle tarjoamisella kompensoida omaa riittämättömyyttään. Että lisukkeilla kelpaisi toiselle. Vaikka sen kahvin kera. Vaikutus on tällöin tosin negatiivinen naisen silmissä ja hän huomaa sen välittömästi.
Omien kokemuksien perusteella sillä ei ole merkitystä tarjoanko vai en. Toki on treffejä mennyt huonostikkin, mutta pääsääntöisesti itsessä ne piirteet mistä nainen on kiinnostunut ei ole ollut se että tarjoanko vai en. - *Nana*
vaahtoamista kirjoitti:
Enpä tiedä miksi edes vaivaudun vastaamaan tälläiseen viestiin kun kirjoittajalla on ongelmia tuoda esin ajatuksensa suomenkielellä.
Jos jokin asia on fakta niin se, että naisilla on taipumus hakeutua matalapalkkaisemmille aloille mitä miehillä. Aloille joissa ei tehdä esimerkiksi ylitöitä yhtä paljon tai naisilla ei ole samanlaista halua tehdä ylitöitä. Siksi naiset tienaavat vähemmän. Naiset jostain syystä hyvin muistavat Tarja Halosen lausunnot että naisen euro on 80 senttiä. Kyseinen tutkimus johon Halonen viittaa on tehty siten ettei ammatinvalintaan ole kiinnitetty huomiota.
Mitä tulee evoluutioon niin ihminen on muinaisjäänne, miljoonien vuosien kehityksen tulos ja sillä ei oikeasti ole merkitystä maksaako mies kahvin vai ei.
Tarjoaminen merkkaa silloin, jos miehellä on itsetunto komplikaatioita ja koittaa naiselle tarjoamisella kompensoida omaa riittämättömyyttään. Että lisukkeilla kelpaisi toiselle. Vaikka sen kahvin kera. Vaikutus on tällöin tosin negatiivinen naisen silmissä ja hän huomaa sen välittömästi.
Omien kokemuksien perusteella sillä ei ole merkitystä tarjoanko vai en. Toki on treffejä mennyt huonostikkin, mutta pääsääntöisesti itsessä ne piirteet mistä nainen on kiinnostunut ei ole ollut se että tarjoanko vai en.Olet hakoteillä tai todella pihi --> "Tarjoaminen merkkaa silloin, jos miehellä on itsetunto komplikaatioita ja koittaa naiselle tarjoamisella kompensoida omaa riittämättömyyttään."
Jo eleenä se että tarjoaa vaikka kahvin on kiva, ei näissä kompensoida mitään :D Kohtelias, huomaavainen, ei yli-pihi, ystävälinen, vähän perinteisen herrasmiehen meininkiä, tilannetajua, ei superjuntti... Kaiken ton voi lukea tyypistä joka heittää peliin kohteliaan eleen. Ja saattaa joutua pulittamaan siitä muutaman euron.
Ja jos nainen ei tykkää, voi kohteliaasti kieltäytyä:D
Mielestäni se maksaa joka treffejä ehdottaakin. Mua ei haittaa vaikka joutuisin itse maksamaan. Tai sit molemmat maksaa omansa.
- natr0+i94
Jos kerran puhutaan tasa-arvon perään niin haluaako nainen tosiaan olla tasa-arvoinen pienemmällä palkalla. Sittenhän se tarkoittaisi, että nainen maksaa kaiken yhtä paljon (vaikka vähemmän käytettävää pääomaa), avaa yhtä usein ovet miehelle, lopettaa kaiken kodinhoidon ja hoitaa kotia vain 50 %, ei tee lapsia kuin puolet suunnitelluista, tekee yhtä paljon ylitöitä kuin mies ... jne. Haluatteko te naiset tällaista oikeasti - kysyy nainen.
Ainakin suurimmissa osissa treffeistä, toki jonkun asian takia voi jäädä mieheltä maksamatta mutta muuten aina mies maksaa!
Heti pitää erottaa sellainen asia, että kyse ei ole seksistä jossa maksaminen on hyvinkin ristiriitainen asia (minä en sitä tee mutta en voi tuomita kyllä muita) vaan kahden ihmisen tutustumisesta. Minusta olisi outoa jos en maksaisi vaikka lounasta tai kahvilla nainen maksaisi :)
- Nimetön
On tasa-arvoa, reilua kummallekin ja nykyaikaa.
- classicguy77
Jo pelkästään siitä hyvästä, että saan katsella kaunista tyttöä ja jutella hänen kanssaan pari tuntia ravintolassa, maksa ilman muuta. 30-50e ei ole tuosta hyvästä mitään. Kaiken lisäksi se kuuluu hyviin tapoihin ja voi johtaa mukavaan tulevaisuuteen.
Torstaina deiteille pitkästä aikaa todella söpön tytön kanssa jonka tapasin hiljattain baarissa.
Tänään jo alkoi jännittämään, mutta tälläinen positiivinen jännitys on pelkästään tosi mukava tunne..- kabanossendal
"Jo pelkästään siitä hyvästä, että saan katsella kaunista tyttöä ja jutella hänen kanssaan pari tuntia ravintolassa, maksa ilman muuta. 30-50e ei ole tuosta hyvästä mitään."
uuuuuh. Oletko niin tylsä, että nainen ei juttele sun kanssasi paria tuntia, jos et maksa? Mitä iloa on sitäpaitsi kauniin tytön kanssa juttelusta, yleensä ne on aika tylsiä keskusteluita. - Vai muuten vain idio
kabanossendal kirjoitti:
"Jo pelkästään siitä hyvästä, että saan katsella kaunista tyttöä ja jutella hänen kanssaan pari tuntia ravintolassa, maksa ilman muuta. 30-50e ei ole tuosta hyvästä mitään."
uuuuuh. Oletko niin tylsä, että nainen ei juttele sun kanssasi paria tuntia, jos et maksa? Mitä iloa on sitäpaitsi kauniin tytön kanssa juttelusta, yleensä ne on aika tylsiä keskusteluita.Totta. Parempi mennä treffeille tosi ruman naisen kanssa joka maksaa itse ja tarjoaa myös miehelle täydet kännit.
- Ed.
Vai muuten vain idio kirjoitti:
Totta. Parempi mennä treffeille tosi ruman naisen kanssa joka maksaa itse ja tarjoaa myös miehelle täydet kännit.
No selvennetään sinulle pässille vähän. Kauniin tytön kanssa JUTTELUSTA ei ole usein kovinkaan paljon iloa, ellei se johda seurusteluun tai seksiin. Olen ollut treffeillä tavallisennäköisten ja hyvännäköisten naisten kanssa, ei siinä maksupolitiikassa mitään eroa ollut.
- hki00140
Tietysti mies maksaa. Ei asiasta edes tarvitse keskustella.
- /Nainen 22v
Minä tarjoudun aina maksamaan oman osani, ja minusta on miltei kiusallista jos mies vaatimalla vaatii saada maksaa kaiken. Ainakin siis tapailun alkuvaiheessa. Jos mies on maksanut minulle yhdet treffit, vaadin ainakin saada maksaa seuraavat, sillä minulle tulee helposti sellainen olo, että liitelen vain miehen siivellä, jos annan hänen kustantaa kaiken. Toki on herrasmiesmäistä, että mies tarjoutuu maksamaan, mutta eikös sitä huomaavaisuutta voi osoitaa muullakin tavalla? Ja mikä etiketti ylipäätään määrittelee sen, että juuri miehen täytyy olla se huomaavaisempi osapuoli?
- jheg
ainaki mä maksan, jos oon treffejä ehdottanu.
- *Nana*
Annan miehen maksaa jos hän tarjoutuu maksamaan ja jos olen hänestä kiinnostunut. Mies ja Nainen -asetelma ... Minun mies on aina tosimies, ja minä hänelle se ihana nainen ;)
Jos mies ei ole kiinnostava (sen tietää heti livenä), kiitän mutta maksan itse ja juttelen mukavia -olenhan kohtelias.
Jos mies on hyvä tyyppi, mutta ei vielä nappaa satasella, voin tarjota seuraavan kierroksen hänelle :D Frendinä!
Tarjoudun aina maksamaan 50-50, mutta naisen pitää antaa miesten olla Miehiä....mmmmm! Aina treffeillä on mies tarjoutunut maksamaan.- tuosta
"Jos mies ei ole kiinnostava (sen tietää heti livenä), kiitän mutta maksan itse ja juttelen mukavia -olenhan kohtelias."
Jos kysymys on sovituista treffeistä, niin mielestäni se, että annetaan maksaa vain silloin kun toinen kiinnostaa ja muutoin ei, on hieman epäkohteliasta protestointia, jossa ihmissuhteet ja käytöstavat sotketaan keskenään.
- tuossa hetki
sitten niinpäin, että ensi tapaamisella nainen maksoin minunkin kahvini.. Ensin hieman vastustelin, mutta hänen perustelunsa asialle olivat jälleen kerran niin hyvät, että annoin asian olla. Mutta myönnän, että mietin kovasti, että olinko silti hieman tökerö..
.. No jatkossa olenkin sitten useammat kahvit tarjonnut hänelle, enkä ole edes ajatellut asiaa sen enempää. Kunnes kerran kupponen ei enää kelvannutkaan, niin aloin pelkäämään, että hän luulee minun yrittävän ostaa hänen suosiotaan tai että yritän pönkittää omaa olemustani muutoin tuolla eleellä.. myönnän, että sillä hetkellä kyllä hieman vaivaannuin, koska kyseessä ei ollut mitään sellaista. Mielestäni voin ihan hyvin hyvää hyvyyttäni kahvit tarjota, se euro tai pari sinne tänne, niin vaikka mikään miljonääri olekkaan, niin enköhän tiukan paikan tulle voi sen jostain muualta nipistää kuin kahvikupposen hinnasta..
En tiiä vastasto tuo taas mihinkään mitä kysyttiin, mutta näin meillä :D
Eli mielelläni tarjoan, en tiedä kuuluuko niin tehdä, mutta haluan tehdä..
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiky-maksuista valehtelu persujen törkein vaalipetos
Perusduunarina koen pahimmaksi persujen vaalipetokseksi "työmies" Putkosen lupaaman työntekijöiltä perittävien kiky-maks215248Miksei asevelvollisuuden kuluja lasketa Nato-menoihin?
Koskela (vas) kysyy aiheellisesti, että kun kerran palkka-armejaan perustuvat maat laskevat kysesestä toiminnasta aiheut303409Haluat nainen torjua minut
Yhä uudelleen ja uudelleen. Huomaan sen. Ymmärrän miksi, mutta silti se sattuu. Eihän minulla ole muuta kuin haaveet si363347Persuja tuntuu kiinnostavan vain muiden rahat
En muista kenenkään muun olleen huolissaan yhtä paljon muiden rahoista kuin persujen. Mistähän se kertoo?933201Onko Sdp:n romahdus pienpuolueeksi alkanut?
Mikään puolue ei kykene selviytymään loputtomasti, jos sitä repii jatkuvasti sisäiset ristiriidat ja kyvyttömyys päättää403133- 682621
Antti Lindtman heikko johtaja - ei valtiomiesainesta lainkaan
kyllä se eilen taas nähtiin. Ei pystynyt Antti vastaamaan edes toimittajan yhteen yksinkertaiseen kysymykseen - juu tai1232106En malta odottaa, että Lindtman pääsee suhmuroimaan pääministerinä
kun pitää sopeuttaa 10 miljardin edestä, ja eläkkeisiinkin voidaan puuttua Antin mielestä. (Demarien kannattajissa suuri522082Farmi Suomi: Kirsi Salo syyttää koulukiusaajiksi - Jucci Hellström lataa napakasti
Mitäs mieltä olet Kirsi Salon koulukiusaamiskommentista? Farmi Suomi -kisassa väki vähenee ja kisa kovenee. Peliliikkeit261327- 1801207