Logica työpaikkana?

mallas

Logica näyttää rekryyvän...Millainen meininki talossa

155

30014

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Logicalle hakenut

      Olen pistänyt sinne joitakin kertoja hakemuksen mutta mitään ei koskaan kuulunut. Viimeisellä kerralla soitin sinne ja sanoi että paikka täytettiin sisäisellä haulla joka on normaali toimintatapa. Paikka ei siis koskaan ollut ulkopuoliselle auki.

      • ei niin hyvätarina

        Logica entinen wm-data. olin siellä töissä parisen vuotta. Voin kertoa että todella masentava työpaikka. Kaikki koulutukset jouduin tekemään omalla ajalla jos nyt ylipäänsä pääsin.

        Business osaamista talossa oli hyvin vähän. Paljon oli ihmisiä jotka tekivät "vain töitä" Projektit oli aina surkeasti hoidettuja. Aliresursseilla, projektipäälliköt olivat osa epäpäteviä. Sisäisesti kilpailtiin samoista hankkeista eri tuotteilla. muutenkin tuntuu että Logica yrittää tekohengitää omia vanhoja tuotteitaan, kun muut yritykset alkavat pikkuhiljaa siirtymään ns valmisohjelmistojen toteutukseen. myy logica mm raindancea, hrm kilkkeitään.

        Henkilöstö on suhteellisen iäkästä, erityisesti julkishallinnon puolella on paljon vanhaa Novoa, joiden osaaminen on mitä on. Palkasta voin omasta kokemuksesta sanoa, että jos halvalla tulet taloon ei palkan nostaminen neuvottelemalla ole kauhean helppoa.. Palkkatasokin on muita toimijoita selvästi alempi jopa 10-15% verraten siihen mitä nykyään saa ja mitä tarjouksia kilpailijat aikaisemmin antoivat.

        Logican myötä Suomesta hävisi maakohtainen yhtiö, nykyään kuulutaan nordic alueeseen, eli itsemääräämisoikeus katosi. Nyt tehdään kuten ulkomailta käsketään. Jos konserni yskii, näkyy se aina Suomessa..Ennen WM:llä seurattiin maakohtaisesti tuloksia.

        Uusien rekryjen suhteen, aika moni vaihtaa maisemaa suhteellisen pian. Osa syynä on siinä että eteneminen uralla on kiinni keitä talossa tunnet ja esimies paikat jaetaan aika pitkälti esimiesten toimesta hyväveli periaatteella. Omasta tiimistä lähti parissa vuodessa kaikki uudet(itse mukaan lukien), koska vanhat eivät oikeen haluneet opastaa uusia eikä henkikään ollut kehuttava. ja siksi että henkilöt jotka olivat päteviä huomasivat ettei etenemistä ole tiedossa. Tiedottaminen yksikön sisällä tökki. Lopulta lähtiessäni vasta herättiin ja alettiin kyselemään miksi lähdet.... Mutta lupaukset olivat ympäripyöreitä joten päätin lähteä muualle. en ole katunut tätä asiaa. Moni ex kolleega on aktiivisesti etsimässä uusia haasteita.


      • Todellakin säälittävää
        ei niin hyvätarina kirjoitti:

        Logica entinen wm-data. olin siellä töissä parisen vuotta. Voin kertoa että todella masentava työpaikka. Kaikki koulutukset jouduin tekemään omalla ajalla jos nyt ylipäänsä pääsin.

        Business osaamista talossa oli hyvin vähän. Paljon oli ihmisiä jotka tekivät "vain töitä" Projektit oli aina surkeasti hoidettuja. Aliresursseilla, projektipäälliköt olivat osa epäpäteviä. Sisäisesti kilpailtiin samoista hankkeista eri tuotteilla. muutenkin tuntuu että Logica yrittää tekohengitää omia vanhoja tuotteitaan, kun muut yritykset alkavat pikkuhiljaa siirtymään ns valmisohjelmistojen toteutukseen. myy logica mm raindancea, hrm kilkkeitään.

        Henkilöstö on suhteellisen iäkästä, erityisesti julkishallinnon puolella on paljon vanhaa Novoa, joiden osaaminen on mitä on. Palkasta voin omasta kokemuksesta sanoa, että jos halvalla tulet taloon ei palkan nostaminen neuvottelemalla ole kauhean helppoa.. Palkkatasokin on muita toimijoita selvästi alempi jopa 10-15% verraten siihen mitä nykyään saa ja mitä tarjouksia kilpailijat aikaisemmin antoivat.

        Logican myötä Suomesta hävisi maakohtainen yhtiö, nykyään kuulutaan nordic alueeseen, eli itsemääräämisoikeus katosi. Nyt tehdään kuten ulkomailta käsketään. Jos konserni yskii, näkyy se aina Suomessa..Ennen WM:llä seurattiin maakohtaisesti tuloksia.

        Uusien rekryjen suhteen, aika moni vaihtaa maisemaa suhteellisen pian. Osa syynä on siinä että eteneminen uralla on kiinni keitä talossa tunnet ja esimies paikat jaetaan aika pitkälti esimiesten toimesta hyväveli periaatteella. Omasta tiimistä lähti parissa vuodessa kaikki uudet(itse mukaan lukien), koska vanhat eivät oikeen haluneet opastaa uusia eikä henkikään ollut kehuttava. ja siksi että henkilöt jotka olivat päteviä huomasivat ettei etenemistä ole tiedossa. Tiedottaminen yksikön sisällä tökki. Lopulta lähtiessäni vasta herättiin ja alettiin kyselemään miksi lähdet.... Mutta lupaukset olivat ympäripyöreitä joten päätin lähteä muualle. en ole katunut tätä asiaa. Moni ex kolleega on aktiivisesti etsimässä uusia haasteita.

        > Paljon oli ihmisiä jotka tekivät "vain töitä".

        Mulla menee tuollaisten aivokuolleiden yksilöiden kanssa aina hermot.


      • ex WM
        Todellakin säälittävää kirjoitti:

        > Paljon oli ihmisiä jotka tekivät "vain töitä".

        Mulla menee tuollaisten aivokuolleiden yksilöiden kanssa aina hermot.

        Samanalaisia kokemuksia logicasta, jos et miellyttänyt esimiehiä...Oli tulevaisuus hankala... paljon ihmisiä joilla ei ole mitään tietoa siitä miten asioita hoidetaan. oon vaan töissä täällä.. esimiehet oli aika lapasia ne joita mä kohtasin matkan varrella... Oli siellä joitain hyvääki, mutta enemmän huonoa...Henki oli huono, avoimesti ihmiset eivät pitäneet toisistaan ja siihen ei puututtu johdon tasolla.


      • mieltä
        ex WM kirjoitti:

        Samanalaisia kokemuksia logicasta, jos et miellyttänyt esimiehiä...Oli tulevaisuus hankala... paljon ihmisiä joilla ei ole mitään tietoa siitä miten asioita hoidetaan. oon vaan töissä täällä.. esimiehet oli aika lapasia ne joita mä kohtasin matkan varrella... Oli siellä joitain hyvääki, mutta enemmän huonoa...Henki oli huono, avoimesti ihmiset eivät pitäneet toisistaan ja siihen ei puututtu johdon tasolla.

        Logica vältä paskan liksan saa helpommallakin....Etenkin yksiköissä XX ja XX ja XX


      • minnaas70
        mieltä kirjoitti:

        Logica vältä paskan liksan saa helpommallakin....Etenkin yksiköissä XX ja XX ja XX

        Logicalla omaa sappi yksikköä? millainen fiilis siellä....


      • asidasjdasdjasdkasjkdjaskdj
        minnaas70 kirjoitti:

        Logicalla omaa sappi yksikköä? millainen fiilis siellä....

        Valitettavasti siellä on sap yksikkö. kuulemma paskin yksikkö mitä talossa on... Ovi käy kuulemma vain yhteensuuntaan eli ulos.. Osaajat lähteneet. Wannabe sap-osaajat jääneet.... Eiköhän taru lopukohta sillä yksiköllä...


      • järjestelmäasiantuntia/suun...
        ex WM kirjoitti:

        Samanalaisia kokemuksia logicasta, jos et miellyttänyt esimiehiä...Oli tulevaisuus hankala... paljon ihmisiä joilla ei ole mitään tietoa siitä miten asioita hoidetaan. oon vaan töissä täällä.. esimiehet oli aika lapasia ne joita mä kohtasin matkan varrella... Oli siellä joitain hyvääki, mutta enemmän huonoa...Henki oli huono, avoimesti ihmiset eivät pitäneet toisistaan ja siihen ei puututtu johdon tasolla.

        Välttyäkseen vastaavilta kannattaakin hakeutua vähän pienempiin firmoihin, joissa osataan kohdella työntekijää yksilönä. Liksakin voi olla parempi.


      • Kuulopuheita
        järjestelmäasiantuntia/suun... kirjoitti:

        Välttyäkseen vastaavilta kannattaakin hakeutua vähän pienempiin firmoihin, joissa osataan kohdella työntekijää yksilönä. Liksakin voi olla parempi.

        Tunnetusti vähäkykyinen ex-WM-datasta peräisin oleva johto, varsinkin keskijohto. Logica lisännee tämän porukan vaihtuvuutta jollakin jänteellä. Kitsaan yrityksen maineessa.


      • medi luuseri
        Kuulopuheita kirjoitti:

        Tunnetusti vähäkykyinen ex-WM-datasta peräisin oleva johto, varsinkin keskijohto. Logica lisännee tämän porukan vaihtuvuutta jollakin jänteellä. Kitsaan yrityksen maineessa.

        Onko kenelläkään oikeita kokemuksia Logican infrapuolen yksiköistä ? Kuulopuheiden perusteella pari pätevää konsulttia pitää sitä koko pajaa pystyssä, kun valtaosa "käy vaan työpaikalla"...


      • Jepssassta
        asidasjdasdjasdkasjkdjaskdj kirjoitti:

        Valitettavasti siellä on sap yksikkö. kuulemma paskin yksikkö mitä talossa on... Ovi käy kuulemma vain yhteensuuntaan eli ulos.. Osaajat lähteneet. Wannabe sap-osaajat jääneet.... Eiköhän taru lopukohta sillä yksiköllä...

        Kuulin myös että ko. yksikössä on enemmän ongelmia kuin Chernobylillä Ukrainassa aikoinaan.


      • Danzig
        järjestelmäasiantuntia/suun... kirjoitti:

        Välttyäkseen vastaavilta kannattaakin hakeutua vähän pienempiin firmoihin, joissa osataan kohdella työntekijää yksilönä. Liksakin voi olla parempi.

        En menis duuniin sinne. Tietämystä talosta on.
        Logica on siis ex-WM-data johon kuuluu myös entinen Novo.

        Tuttavien puheiden mukaan WM-data sen alkuperäisessä muodossaan oli ihan suht mukava paikka.
        Mutta näiden ostosten vuoksi ainakin heidän mielestään mukaan tuli jengiä jotka pitävät päivät pitkät turhia palavereja eivätkä kuulema tee mitään muuta. Siis byrokraatteja jotka eivät edistä projekteja yms. mitenkään.

        Korjatkaa jos olen väärässä.


      • KT-Tietokeskus
        Danzig kirjoitti:

        En menis duuniin sinne. Tietämystä talosta on.
        Logica on siis ex-WM-data johon kuuluu myös entinen Novo.

        Tuttavien puheiden mukaan WM-data sen alkuperäisessä muodossaan oli ihan suht mukava paikka.
        Mutta näiden ostosten vuoksi ainakin heidän mielestään mukaan tuli jengiä jotka pitävät päivät pitkät turhia palavereja eivätkä kuulema tee mitään muuta. Siis byrokraatteja jotka eivät edistä projekteja yms. mitenkään.

        Korjatkaa jos olen väärässä.

        Olin töissä Logican edeltäjän edeltäjän edeltäjässä.
        Tein töitä kolmelle osastolle ja palaverit haittasivat
        pahasti työntekoa. Kolmen esimiesten piti keskenään
        sopia, mihin käytän lopun työaikani, mikä palavereilta
        jäi. Tajutonta!

        No, siirryin tekemään urakkaa Nokialle ja myöhemmin
        mm. Logican edeltäjän edeltäjälle. Toivoton työpaikka.


      • huijattu Logicalla
        ei niin hyvätarina kirjoitti:

        Logica entinen wm-data. olin siellä töissä parisen vuotta. Voin kertoa että todella masentava työpaikka. Kaikki koulutukset jouduin tekemään omalla ajalla jos nyt ylipäänsä pääsin.

        Business osaamista talossa oli hyvin vähän. Paljon oli ihmisiä jotka tekivät "vain töitä" Projektit oli aina surkeasti hoidettuja. Aliresursseilla, projektipäälliköt olivat osa epäpäteviä. Sisäisesti kilpailtiin samoista hankkeista eri tuotteilla. muutenkin tuntuu että Logica yrittää tekohengitää omia vanhoja tuotteitaan, kun muut yritykset alkavat pikkuhiljaa siirtymään ns valmisohjelmistojen toteutukseen. myy logica mm raindancea, hrm kilkkeitään.

        Henkilöstö on suhteellisen iäkästä, erityisesti julkishallinnon puolella on paljon vanhaa Novoa, joiden osaaminen on mitä on. Palkasta voin omasta kokemuksesta sanoa, että jos halvalla tulet taloon ei palkan nostaminen neuvottelemalla ole kauhean helppoa.. Palkkatasokin on muita toimijoita selvästi alempi jopa 10-15% verraten siihen mitä nykyään saa ja mitä tarjouksia kilpailijat aikaisemmin antoivat.

        Logican myötä Suomesta hävisi maakohtainen yhtiö, nykyään kuulutaan nordic alueeseen, eli itsemääräämisoikeus katosi. Nyt tehdään kuten ulkomailta käsketään. Jos konserni yskii, näkyy se aina Suomessa..Ennen WM:llä seurattiin maakohtaisesti tuloksia.

        Uusien rekryjen suhteen, aika moni vaihtaa maisemaa suhteellisen pian. Osa syynä on siinä että eteneminen uralla on kiinni keitä talossa tunnet ja esimies paikat jaetaan aika pitkälti esimiesten toimesta hyväveli periaatteella. Omasta tiimistä lähti parissa vuodessa kaikki uudet(itse mukaan lukien), koska vanhat eivät oikeen haluneet opastaa uusia eikä henkikään ollut kehuttava. ja siksi että henkilöt jotka olivat päteviä huomasivat ettei etenemistä ole tiedossa. Tiedottaminen yksikön sisällä tökki. Lopulta lähtiessäni vasta herättiin ja alettiin kyselemään miksi lähdet.... Mutta lupaukset olivat ympäripyöreitä joten päätin lähteä muualle. en ole katunut tätä asiaa. Moni ex kolleega on aktiivisesti etsimässä uusia haasteita.

        Logica on todella huono työpaikka, alkää missään nimessä menkö sinne töihin !

        Itse kun menin sinne töihin en saanut konetta käyttööni pitkään aikaan, perehdytystä ei todellakaan järjestetty ja esimieheni antoi minulle kasan hommia joihin normaali 7,5 tunnin työpäivä ei voi mitenkään riittää.
        Johdolla sellainen asenne ettei voisi vähempää kiinnostaa miten hommat käytännössä hoituu.
        Ihmisiä rekrytoidaan taloon sunnilleen näkemättä ensin, periaatteella että ainahan koeajalla voi irtisanoa.
        Suurin osa hallintohenkilökunnasta ja markkinointihenkilökunnasta palkattu erilaisten rekryfirmojen kautta jotta pääseen helposti ja nopeasti tarvittaessa eroon.

        Rekrytointiakin hoitaa erilaiset "eilakaisla" henkilöt jotka eivät tunne itse yritystä ja vielä vähemmän työtehtäviä. Esimiehet palkkaavat väkeä ennekuin edes tietävät itsekään mihin tehtäviin he ovat nämä palkanneet. Sitten kun on palkattu liikaa niin aletaan katsomaan kenellä koeaikaa jäljellä ja sitä mukaan pihalle.

        Siis jos menet Logicalle on 100% varmaa että tulet katumaan. Työttömyyskorvauskin parempi vaihtoehto kuin Logican nöyryyttävä ja ihmisiä hyväksikäyttävä asenne.

        Varokaa tätä firmaa !!!


      • ex orja

        Oli onni ettet "PÄÄSSYT". Suomessa Logica on varmaakin ainut työpaikka joka edelleen käyttää orjatyövoimaa.


      • The Paradox
        ei niin hyvätarina kirjoitti:

        Logica entinen wm-data. olin siellä töissä parisen vuotta. Voin kertoa että todella masentava työpaikka. Kaikki koulutukset jouduin tekemään omalla ajalla jos nyt ylipäänsä pääsin.

        Business osaamista talossa oli hyvin vähän. Paljon oli ihmisiä jotka tekivät "vain töitä" Projektit oli aina surkeasti hoidettuja. Aliresursseilla, projektipäälliköt olivat osa epäpäteviä. Sisäisesti kilpailtiin samoista hankkeista eri tuotteilla. muutenkin tuntuu että Logica yrittää tekohengitää omia vanhoja tuotteitaan, kun muut yritykset alkavat pikkuhiljaa siirtymään ns valmisohjelmistojen toteutukseen. myy logica mm raindancea, hrm kilkkeitään.

        Henkilöstö on suhteellisen iäkästä, erityisesti julkishallinnon puolella on paljon vanhaa Novoa, joiden osaaminen on mitä on. Palkasta voin omasta kokemuksesta sanoa, että jos halvalla tulet taloon ei palkan nostaminen neuvottelemalla ole kauhean helppoa.. Palkkatasokin on muita toimijoita selvästi alempi jopa 10-15% verraten siihen mitä nykyään saa ja mitä tarjouksia kilpailijat aikaisemmin antoivat.

        Logican myötä Suomesta hävisi maakohtainen yhtiö, nykyään kuulutaan nordic alueeseen, eli itsemääräämisoikeus katosi. Nyt tehdään kuten ulkomailta käsketään. Jos konserni yskii, näkyy se aina Suomessa..Ennen WM:llä seurattiin maakohtaisesti tuloksia.

        Uusien rekryjen suhteen, aika moni vaihtaa maisemaa suhteellisen pian. Osa syynä on siinä että eteneminen uralla on kiinni keitä talossa tunnet ja esimies paikat jaetaan aika pitkälti esimiesten toimesta hyväveli periaatteella. Omasta tiimistä lähti parissa vuodessa kaikki uudet(itse mukaan lukien), koska vanhat eivät oikeen haluneet opastaa uusia eikä henkikään ollut kehuttava. ja siksi että henkilöt jotka olivat päteviä huomasivat ettei etenemistä ole tiedossa. Tiedottaminen yksikön sisällä tökki. Lopulta lähtiessäni vasta herättiin ja alettiin kyselemään miksi lähdet.... Mutta lupaukset olivat ympäripyöreitä joten päätin lähteä muualle. en ole katunut tätä asiaa. Moni ex kolleega on aktiivisesti etsimässä uusia haasteita.

        http://theparadoxofleadershipandmanagementlogic.com

        Tell us more! What have you learned about Logica? Ask our advice.

        The purpose of this blog site is to share information and create an open dialog about management and organisational development. We are passionate to find ideas; how to develop executives and create a good management culture?

        You are welcome to share your experiences, comment and start new topics in your own language.

        It is time for a change! Share your thoughts with us.


      • ex WM kirjoitti:

        Samanalaisia kokemuksia logicasta, jos et miellyttänyt esimiehiä...Oli tulevaisuus hankala... paljon ihmisiä joilla ei ole mitään tietoa siitä miten asioita hoidetaan. oon vaan töissä täällä.. esimiehet oli aika lapasia ne joita mä kohtasin matkan varrella... Oli siellä joitain hyvääki, mutta enemmän huonoa...Henki oli huono, avoimesti ihmiset eivät pitäneet toisistaan ja siihen ei puututtu johdon tasolla.

        Olen seurannut läheltä julkisen sektorin projekteja: paljon on asiakkaan väheksymistä, bugeista ei välitetä (asiakkaan määritysten syy!), huijataan työmäärissä etc.


      • Komax__
        ei niin hyvätarina kirjoitti:

        Logica entinen wm-data. olin siellä töissä parisen vuotta. Voin kertoa että todella masentava työpaikka. Kaikki koulutukset jouduin tekemään omalla ajalla jos nyt ylipäänsä pääsin.

        Business osaamista talossa oli hyvin vähän. Paljon oli ihmisiä jotka tekivät "vain töitä" Projektit oli aina surkeasti hoidettuja. Aliresursseilla, projektipäälliköt olivat osa epäpäteviä. Sisäisesti kilpailtiin samoista hankkeista eri tuotteilla. muutenkin tuntuu että Logica yrittää tekohengitää omia vanhoja tuotteitaan, kun muut yritykset alkavat pikkuhiljaa siirtymään ns valmisohjelmistojen toteutukseen. myy logica mm raindancea, hrm kilkkeitään.

        Henkilöstö on suhteellisen iäkästä, erityisesti julkishallinnon puolella on paljon vanhaa Novoa, joiden osaaminen on mitä on. Palkasta voin omasta kokemuksesta sanoa, että jos halvalla tulet taloon ei palkan nostaminen neuvottelemalla ole kauhean helppoa.. Palkkatasokin on muita toimijoita selvästi alempi jopa 10-15% verraten siihen mitä nykyään saa ja mitä tarjouksia kilpailijat aikaisemmin antoivat.

        Logican myötä Suomesta hävisi maakohtainen yhtiö, nykyään kuulutaan nordic alueeseen, eli itsemääräämisoikeus katosi. Nyt tehdään kuten ulkomailta käsketään. Jos konserni yskii, näkyy se aina Suomessa..Ennen WM:llä seurattiin maakohtaisesti tuloksia.

        Uusien rekryjen suhteen, aika moni vaihtaa maisemaa suhteellisen pian. Osa syynä on siinä että eteneminen uralla on kiinni keitä talossa tunnet ja esimies paikat jaetaan aika pitkälti esimiesten toimesta hyväveli periaatteella. Omasta tiimistä lähti parissa vuodessa kaikki uudet(itse mukaan lukien), koska vanhat eivät oikeen haluneet opastaa uusia eikä henkikään ollut kehuttava. ja siksi että henkilöt jotka olivat päteviä huomasivat ettei etenemistä ole tiedossa. Tiedottaminen yksikön sisällä tökki. Lopulta lähtiessäni vasta herättiin ja alettiin kyselemään miksi lähdet.... Mutta lupaukset olivat ympäripyöreitä joten päätin lähteä muualle. en ole katunut tätä asiaa. Moni ex kolleega on aktiivisesti etsimässä uusia haasteita.

        Muuten myös ex-Wm-datalaisena luin viestisi kuin se olisi tullut omasta kynästä!

        Mitään koulutuksia ei siinä firmassa ollut. Sitten oli se ex-Novon masentava jengi. Istuivat toimistolla ja laittoivat muun jengin asiakkaalle.

        Valitettavasti on todettava, että hyvää työtä tekemällä siellä ei pärjää vaan ihan muilla tavoilla.


      • Ent. systlalainen
        ex WM kirjoitti:

        Samanalaisia kokemuksia logicasta, jos et miellyttänyt esimiehiä...Oli tulevaisuus hankala... paljon ihmisiä joilla ei ole mitään tietoa siitä miten asioita hoidetaan. oon vaan töissä täällä.. esimiehet oli aika lapasia ne joita mä kohtasin matkan varrella... Oli siellä joitain hyvääki, mutta enemmän huonoa...Henki oli huono, avoimesti ihmiset eivät pitäneet toisistaan ja siihen ei puututtu johdon tasolla.

        Olin minäkin töissä yli 30-vuotta (ihan Systlan alkuajoista lähtien) ko. firmassa. Viimeinen palkankorotuspyyntöni vuodelta 2008 johti kirjalliseen varoitukseen (esimieheni virheen vuoksi). Huonosti maksaa palkkaa IT-konsulteille, Epäpäteville projektipäälliköille ja tiimin vetäjille kyllä maksetaan oikein bonuksen kanssa suht. hyvää palkkaa, mutta ei niille jotka lopulta sen työn tekevät!!
        Koulutusta ei saa, jos ei itse kehitä itseään, tiimit keskenään tekevät päällekkäisiä töitä, kun yhteispeli tiimien välillä ei pelaa.
        Asiakkaita vedtetään sanomalla esim. että V10-tuote on helposti räätälöitävissä asiakkaan tarpeisiin. Firmassa on paljon osa-alueosaamista, mutta sitä vaan ei osata käyttää oikein, kun tiimijaot ta mitä sattuu.
        No nyt olen eläkkeellä ja nautin siitä. Ei minulla ole ko. firmasta oikein mitään hyvää sanomista, silloin Systlan aikana kaikki oli ihan toisenlaista. HahHahHaa


    • Ex WM 99

      Mitä 6 adjektiivia käyttäisit parhaiten kuvaamaan johtamisen ja esimiestyön kysymyksiä Logicalla?

      • EX Logicalainen

        Täysiä vihreitä amatöörejä koko porukka. Itse suosisin esim. Systeamia tai Tietoenatoria. Logican "brändi" ei todellakaan kuvaa yritystä. Hyvä adjektiivi: susi... jo syntyessään.


      • Logicalaisen vaimo
        EX Logicalainen kirjoitti:

        Täysiä vihreitä amatöörejä koko porukka. Itse suosisin esim. Systeamia tai Tietoenatoria. Logican "brändi" ei todellakaan kuvaa yritystä. Hyvä adjektiivi: susi... jo syntyessään.

        Moikka! Taidanpa pistää myös hieman myönteisempää palutetta firmasta. Miehenti työskentelee kyseisessä firmassa ja mulla ei ole kuulemani mukaan eikä kokemukseni mukaan juuri pahaa sanottavaa! Joustavaa touhua työaikojen suhteen ( etäpäiviä yms.), kouluttaa miestäni työajalla jatkuvasti ja palkkakin on todella hyvä (hyvinkin kilpailukykyinen)! Ehkä pitää myös osata vaatia sitä palkkaa, eikä tyytyä siihen mitä ekana tarjotaan... Toki yhteishenki ei aina ole mitä loistavinta (avokonttorit mielestäni syynä), mutta taitaa se olla joka paikassa nykyään välillä vähän kireetä... Omasta puolestani voisin kyllä suositella työpaikaksi! Ja jos vielä hieman palautetta tosta työnlaadusta... Kyllä esim. Tietokin osaa tehdä todella surkeaa työtä/laatua asiakkaalle! Eiköhän ole paljolti kiinni projektin henkilöistä ja tietotaidosta... sekä siitä, että asiakas tietää itä haluaa eikä ole tietävinään...


      • Että näin
        Logicalaisen vaimo kirjoitti:

        Moikka! Taidanpa pistää myös hieman myönteisempää palutetta firmasta. Miehenti työskentelee kyseisessä firmassa ja mulla ei ole kuulemani mukaan eikä kokemukseni mukaan juuri pahaa sanottavaa! Joustavaa touhua työaikojen suhteen ( etäpäiviä yms.), kouluttaa miestäni työajalla jatkuvasti ja palkkakin on todella hyvä (hyvinkin kilpailukykyinen)! Ehkä pitää myös osata vaatia sitä palkkaa, eikä tyytyä siihen mitä ekana tarjotaan... Toki yhteishenki ei aina ole mitä loistavinta (avokonttorit mielestäni syynä), mutta taitaa se olla joka paikassa nykyään välillä vähän kireetä... Omasta puolestani voisin kyllä suositella työpaikaksi! Ja jos vielä hieman palautetta tosta työnlaadusta... Kyllä esim. Tietokin osaa tehdä todella surkeaa työtä/laatua asiakkaalle! Eiköhän ole paljolti kiinni projektin henkilöistä ja tietotaidosta... sekä siitä, että asiakas tietää itä haluaa eikä ole tietävinään...

        Onko nyt kyseessä toisen käden tieto?


      • IT-ala = rakennemuutos ala
        Logicalaisen vaimo kirjoitti:

        Moikka! Taidanpa pistää myös hieman myönteisempää palutetta firmasta. Miehenti työskentelee kyseisessä firmassa ja mulla ei ole kuulemani mukaan eikä kokemukseni mukaan juuri pahaa sanottavaa! Joustavaa touhua työaikojen suhteen ( etäpäiviä yms.), kouluttaa miestäni työajalla jatkuvasti ja palkkakin on todella hyvä (hyvinkin kilpailukykyinen)! Ehkä pitää myös osata vaatia sitä palkkaa, eikä tyytyä siihen mitä ekana tarjotaan... Toki yhteishenki ei aina ole mitä loistavinta (avokonttorit mielestäni syynä), mutta taitaa se olla joka paikassa nykyään välillä vähän kireetä... Omasta puolestani voisin kyllä suositella työpaikaksi! Ja jos vielä hieman palautetta tosta työnlaadusta... Kyllä esim. Tietokin osaa tehdä todella surkeaa työtä/laatua asiakkaalle! Eiköhän ole paljolti kiinni projektin henkilöistä ja tietotaidosta... sekä siitä, että asiakas tietää itä haluaa eikä ole tietävinään...

        Logicassa on ihan ok meininki! (Tiedossa meininki on viime vuosina mennyt aika kipeeksi => vaihdoin viime vuonna työpaikkaa)


      • PAISTAA LÄPI
        Logicalaisen vaimo kirjoitti:

        Moikka! Taidanpa pistää myös hieman myönteisempää palutetta firmasta. Miehenti työskentelee kyseisessä firmassa ja mulla ei ole kuulemani mukaan eikä kokemukseni mukaan juuri pahaa sanottavaa! Joustavaa touhua työaikojen suhteen ( etäpäiviä yms.), kouluttaa miestäni työajalla jatkuvasti ja palkkakin on todella hyvä (hyvinkin kilpailukykyinen)! Ehkä pitää myös osata vaatia sitä palkkaa, eikä tyytyä siihen mitä ekana tarjotaan... Toki yhteishenki ei aina ole mitä loistavinta (avokonttorit mielestäni syynä), mutta taitaa se olla joka paikassa nykyään välillä vähän kireetä... Omasta puolestani voisin kyllä suositella työpaikaksi! Ja jos vielä hieman palautetta tosta työnlaadusta... Kyllä esim. Tietokin osaa tehdä todella surkeaa työtä/laatua asiakkaalle! Eiköhän ole paljolti kiinni projektin henkilöistä ja tietotaidosta... sekä siitä, että asiakas tietää itä haluaa eikä ole tietävinään...

        Voit suositella työpaikaksi koska miehesi on siellä töissä. Voi herranen aika. Onko miehesi henkilöstöpäällikkönä tässä työpaikassa kun tällaisia tänne kirjoittelet.


      • hyvä uskoinen ex.Log

        Välinpitämätön,
        etäinen,
        kylmä,
        auttamishaluton,
        vastuunvälttely,
        ei kuulu mulle-asenne kuvaa Logicalla johtamistyyliä oikein osuvasti.


      • T-Dogg
        PAISTAA LÄPI kirjoitti:

        Voit suositella työpaikaksi koska miehesi on siellä töissä. Voi herranen aika. Onko miehesi henkilöstöpäällikkönä tässä työpaikassa kun tällaisia tänne kirjoittelet.

        Mäkin olen Logicalla hommissa. Ihan hyvä meininki kyllä on ja voin suositella jos työkuvasti on selkeästi sinulle osoitettu.

        Arvosana 8,5


      • TYÖNANTAJA
        Logicalaisen vaimo kirjoitti:

        Moikka! Taidanpa pistää myös hieman myönteisempää palutetta firmasta. Miehenti työskentelee kyseisessä firmassa ja mulla ei ole kuulemani mukaan eikä kokemukseni mukaan juuri pahaa sanottavaa! Joustavaa touhua työaikojen suhteen ( etäpäiviä yms.), kouluttaa miestäni työajalla jatkuvasti ja palkkakin on todella hyvä (hyvinkin kilpailukykyinen)! Ehkä pitää myös osata vaatia sitä palkkaa, eikä tyytyä siihen mitä ekana tarjotaan... Toki yhteishenki ei aina ole mitä loistavinta (avokonttorit mielestäni syynä), mutta taitaa se olla joka paikassa nykyään välillä vähän kireetä... Omasta puolestani voisin kyllä suositella työpaikaksi! Ja jos vielä hieman palautetta tosta työnlaadusta... Kyllä esim. Tietokin osaa tehdä todella surkeaa työtä/laatua asiakkaalle! Eiköhän ole paljolti kiinni projektin henkilöistä ja tietotaidosta... sekä siitä, että asiakas tietää itä haluaa eikä ole tietävinään...

        ET TAIDA TIETÄÄ SUOMEN TYÖAIKA LAKIA EI SAA TEETTÄÄ YLITÖITÄ 250 TUNTIA VUODESSA KOTONA TEHTY TYÖ ON MYÖS SITÄ MUTTA EI TULE NÄKYVIIN KELLOTUKSESSA EIKÄ TARVITSE MAKSAA .

        TYÖN ANTAJA


      • Omukko
        T-Dogg kirjoitti:

        Mäkin olen Logicalla hommissa. Ihan hyvä meininki kyllä on ja voin suositella jos työkuvasti on selkeästi sinulle osoitettu.

        Arvosana 8,5

        Olen töissä Logicalla ja viihdyn erinomaisesti. Kokemusta on myös Tiedosta, mutta viihdyn paremmin Logicalla. Palkka on hyvä, työ on joustavaa, koulutusta saa tarvittaessa (myös työaikana). Esimies kehittää, kuuntelee ja ymmärtää puhetta. Suosittelen lämpimästi Logicaa työnantajana.


    • MG

      Näin ko firmassa työskentelevänä täytyy kai nyt sitten kantaa kortensa kekoon kun näyttää satavan ruskeaa ainetta taivaalta oikein huolella :D
      Ensinnäkin voisi sanoa että paljon katkeruutta tuntuu herättävän se että Logica/WM-data on viime vuosina onnistunut syömään kilpailijoidensa kakkua ihan urakalla. Näyttää siltä että mitä paremmin on mennyt sitä enemmän on nettikirjoittelu lisääntynyt noin negatiivisessa mielessä.

      Sitten niihin faktoihin. Oma yksikköni on oikein mukava paikka tehdä töitä. Osaavat pomot, hyvä työyhteisö (ihan avokonttorissa) ja palkka on sitä mitä isot firmat nyt yleensäkin tarjoavat. Paremman saat pikkufirmassa. Koulutusta painostetaan ottamaan (siis voitko kuvitella että saa piiskaa kun ei oo ollut tarpeeksi koulutuksessa? =) ) ja niinkuin tuossa jo joku mainitsi niin työajat ovat erittäin joustavia. Toki joustoa odotetaan kummaltakin puolelta. Ylityöt on sovittu ja korvattu mukisematta.

      Ja mitäkö huonoa. Tämä palkan nouseminen tuntuu olevan se kulmakivi. Jos tulet Logicalle töihin niin vaadi kunnon palkkaa. Jos haluat lisää palkkaa niin valitettavasti useimmiten on vaihdettava työpaikkaa. Tai näin ainakin nuo vanhat parrat väittää. Toisaalta kuka sitä nyt samaa skeidaa jaksaa vääntää 20 vuotta?

      Itse olen tullut taloon reilut 3 vuotta sitten ja edelleen olen tyytyväinen valintaani.

      SAP-tiimejä meillä on useampikin. Eri aloille suuntautuneita.

      Ja tuosta paikkojen sisäisestä täyttämisestä. Noh... itseni kannalta ihan hyvä että saadaan valita parhaat työpaikat päältä. Jos alkaa kyllästyttään tai muuten vaan ei naamat miellytä niin yksikön vaihtaminen on ollut kohtuu helppoa ja saa valita mihin kiinnostaisi seuraavaksi siirtyä.

      Toivottavasti nyt hieman vähemmän katkeroitunut fiilis jäi täsäkin firmasta ;)

      • SAP MM

        Kiitos fiksusta viestistä MG. Mitä tarkoitat "palkka on sitä mitä isot firmat nyt yleensäkin tarjoavat", eli liikutaanko luvuissa 3-4K euroa kuussa?Minkälainen osastonne ikäjakauma on, onko vastavalmistuneen tradenomin/insinöörin/ktm:n mitään mahdollisuuksia päästä SAP-hommiin?


      • sappikiehuu
        SAP MM kirjoitti:

        Kiitos fiksusta viestistä MG. Mitä tarkoitat "palkka on sitä mitä isot firmat nyt yleensäkin tarjoavat", eli liikutaanko luvuissa 3-4K euroa kuussa?Minkälainen osastonne ikäjakauma on, onko vastavalmistuneen tradenomin/insinöörin/ktm:n mitään mahdollisuuksia päästä SAP-hommiin?

        taitaa mennä pohjaan moni yritys SAP-naru kaulassa...


      • Dynamics NAV
        sappikiehuu kirjoitti:

        taitaa mennä pohjaan moni yritys SAP-naru kaulassa...

        miten viestisi liittyi asiaan?vai oletko vain katkera koska et itse ole päässyt SAPin pariin ;)


      • Aimäävain
        SAP MM kirjoitti:

        Kiitos fiksusta viestistä MG. Mitä tarkoitat "palkka on sitä mitä isot firmat nyt yleensäkin tarjoavat", eli liikutaanko luvuissa 3-4K euroa kuussa?Minkälainen osastonne ikäjakauma on, onko vastavalmistuneen tradenomin/insinöörin/ktm:n mitään mahdollisuuksia päästä SAP-hommiin?

        Eiköhän tuo SAP hommien palkka vähän määräydy sillä minkä tyyppistä SAP hommaa aikoo. Kun nimimerkki on SAP MM niin varmaan jotain konffi ym osaamista taustalla joten tuskin yli neljän tonnin pääsee missään ellet ole ihan sairas guru. Eikähän IT puolella ala olla se projektipäällikkö se isoimmat tuohet repivä, siihen asti kun paljastuu kuinka hemmetisti heitetään rahaa hukkaan plänäämällä pilkun päälle projekteja joihin rahat ei olisi riittänyt alunperinkään, mutta tämä fakta jäi huomaamati kun sikakallis ext projektipäälikkö keskittyi aikatauluun sisällön sijaan.


      • POIS PÄÄSSYT

        Taidatkin olla joku Logican keskijohdosta taas joka haluaa tehdä duunia laput silmillä eikä voi myöntää selkeitä merkkejä miten huono työpaikka Logica on. Varmaan tulospalkalla töissä siellä...
        Kyllähän se Logican suuri vaihtuvuus kertoo työpaikasta kaiken. EI SIELLÄ KUKAAN JAKSA KAUAA!


      • T-Dogg
        POIS PÄÄSSYT kirjoitti:

        Taidatkin olla joku Logican keskijohdosta taas joka haluaa tehdä duunia laput silmillä eikä voi myöntää selkeitä merkkejä miten huono työpaikka Logica on. Varmaan tulospalkalla töissä siellä...
        Kyllähän se Logican suuri vaihtuvuus kertoo työpaikasta kaiken. EI SIELLÄ KUKAAN JAKSA KAUAA!

        Voi sua katkeraa. Täällä kyllä jaksaa ja liksaa tulee varsin mukavasti. Kyllä 100k€:n paremmalle puolelle mahdollisuudet päästä.


    • ex-Tiedoton!

      Vaihdoin vuodenvaihteessa Tiedosta Logicaan. Logicassa on paljon parempi meininki kuin Tiedossa. Ihan karseeta on kuulemma meininki Tiedossa tätä nykyä. Tiedossa YT-neuvottelujen jälkeen kesä-heinäkuussa osa työllistyi talon sisällä ja niiden tilalle laitettiin uudet henkilöt irtisanottavien listalle jotta saatiin irtisanottavien lukumäärä 220:een (YT:eiden päättyessä 29.5.2009 työnantaja totesi 220:n tehtävän olevan uhan alla).

      • asdffg

        Hain kokeillakseni kepillä jäätä nelisen vuotta sitten WM-Data Logicaan duuniin ja melko hitaaasti etenevän hakuprosessin jälkeen (teettivät testit etc, 2-3 kierrosta haastatteluja, ns. loppusuoran ihmisiä kaikki mitä tapasin) selvisi ettei mitään duunipaikkaa ollut oikeasti edes olemassa. Olivat laittaneet tarjouksen menemään asiakkaalle ja tarjousta vastaavan projektiryhmän paikkoja nettiin auki, jos saavat projektin niin palkkaavat. Ei vaikuttanut kovinkaan pitkäjänteiseltä meiningiltä, jos olisivat saaneet ko projektin ja palkanneet niin olisko saanut kenkää projektin jälkeen (edellyttäen että projetkti loppuisi koeajalla). En tiedä meniko oma CV vielä tarjouksen mukana asiakkaalle :)


      • nyk. Logica
        asdffg kirjoitti:

        Hain kokeillakseni kepillä jäätä nelisen vuotta sitten WM-Data Logicaan duuniin ja melko hitaaasti etenevän hakuprosessin jälkeen (teettivät testit etc, 2-3 kierrosta haastatteluja, ns. loppusuoran ihmisiä kaikki mitä tapasin) selvisi ettei mitään duunipaikkaa ollut oikeasti edes olemassa. Olivat laittaneet tarjouksen menemään asiakkaalle ja tarjousta vastaavan projektiryhmän paikkoja nettiin auki, jos saavat projektin niin palkkaavat. Ei vaikuttanut kovinkaan pitkäjänteiseltä meiningiltä, jos olisivat saaneet ko projektin ja palkanneet niin olisko saanut kenkää projektin jälkeen (edellyttäen että projetkti loppuisi koeajalla). En tiedä meniko oma CV vielä tarjouksen mukana asiakkaalle :)

        Olen ollut talossa (WM-data, Logica) 4 vuotta ja voin allekirjoittaa työajat = joustavat, palkka = vaikea saada nousemaan, koulutukset = pääsee työajalla jos oikeasti haluaa.

        Sisäiset rekryt ovat hyviä jo sisällä oleville, koska ne ovat käytännössä ainoat paikat missä palkkaa pystyy hinaamaan ylöspäin. Toinen on sitten tehtävien tai ainakan tittelin vaihto.

        Työilmapiiri tuntuisi vaihtelevan paljon ihan tiimien sisällä, kuten varmasti muissakin työpaikoissa. Ilmapiiriin pystyy paljon itsekin vaikuttamaan.

        Eipä tuntuisi olevan IT-alalla ainakaan huonoimmasta päästä, koska tekee parasta tulosta ja ovet käyvät esim. kyllä Tiedosta sisäänpäin eikä päinvastoin. Itse en ainakaan ole ihan vielä lähdössä :)


      • ammattipäällikkö
        nyk. Logica kirjoitti:

        Olen ollut talossa (WM-data, Logica) 4 vuotta ja voin allekirjoittaa työajat = joustavat, palkka = vaikea saada nousemaan, koulutukset = pääsee työajalla jos oikeasti haluaa.

        Sisäiset rekryt ovat hyviä jo sisällä oleville, koska ne ovat käytännössä ainoat paikat missä palkkaa pystyy hinaamaan ylöspäin. Toinen on sitten tehtävien tai ainakan tittelin vaihto.

        Työilmapiiri tuntuisi vaihtelevan paljon ihan tiimien sisällä, kuten varmasti muissakin työpaikoissa. Ilmapiiriin pystyy paljon itsekin vaikuttamaan.

        Eipä tuntuisi olevan IT-alalla ainakaan huonoimmasta päästä, koska tekee parasta tulosta ja ovet käyvät esim. kyllä Tiedosta sisäänpäin eikä päinvastoin. Itse en ainakaan ole ihan vielä lähdössä :)

        Kävin haastattelussa Logicalla. Kaikki muuten kohdillaan, mutta sanottiin, että palkkapyyntöni on 1000e/kk yli sen mitä haluavat maksaa. Eli todella surkea palkka!! Sanoin vaan, että neuvotella voi, mutta se on sitten osa vastuista pois ja kevyempi työnkuva. Ainakin toistaiseksi olen jatkossa (ihme kyllä). Jos vastuullisempi työnkuva pysyy, en ota työtä vastaan tarjotulla palkalla. Tiedän olevani hyvä, siitä on todisteet ja haluan, että siitä maksetaan. Saan enemmän euroja, kun etsin itselleni yrityksen rekrykoulutukseen ja menen tekemään töitä ansiosidonnaisella. Miettikää sitä!


      • Nobnob
        ammattipäällikkö kirjoitti:

        Kävin haastattelussa Logicalla. Kaikki muuten kohdillaan, mutta sanottiin, että palkkapyyntöni on 1000e/kk yli sen mitä haluavat maksaa. Eli todella surkea palkka!! Sanoin vaan, että neuvotella voi, mutta se on sitten osa vastuista pois ja kevyempi työnkuva. Ainakin toistaiseksi olen jatkossa (ihme kyllä). Jos vastuullisempi työnkuva pysyy, en ota työtä vastaan tarjotulla palkalla. Tiedän olevani hyvä, siitä on todisteet ja haluan, että siitä maksetaan. Saan enemmän euroja, kun etsin itselleni yrityksen rekrykoulutukseen ja menen tekemään töitä ansiosidonnaisella. Miettikää sitä!

        No kerro nyt mitä pyysit ja mitä tarjosivat?


      • Mitenköhän lienee
        nyk. Logica kirjoitti:

        Olen ollut talossa (WM-data, Logica) 4 vuotta ja voin allekirjoittaa työajat = joustavat, palkka = vaikea saada nousemaan, koulutukset = pääsee työajalla jos oikeasti haluaa.

        Sisäiset rekryt ovat hyviä jo sisällä oleville, koska ne ovat käytännössä ainoat paikat missä palkkaa pystyy hinaamaan ylöspäin. Toinen on sitten tehtävien tai ainakan tittelin vaihto.

        Työilmapiiri tuntuisi vaihtelevan paljon ihan tiimien sisällä, kuten varmasti muissakin työpaikoissa. Ilmapiiriin pystyy paljon itsekin vaikuttamaan.

        Eipä tuntuisi olevan IT-alalla ainakaan huonoimmasta päästä, koska tekee parasta tulosta ja ovet käyvät esim. kyllä Tiedosta sisäänpäin eikä päinvastoin. Itse en ainakaan ole ihan vielä lähdössä :)

        "Eipä tuntuisi olevan IT-alalla ainakaan huonoimmasta päästä, koska tekee parasta tulosta ja ovet käyvät esim. kyllä Tiedosta sisäänpäin eikä päinvastoin"

        Suomeksi: Et ymmärrä tuloslaskelmista yhtään mitään ja johonkin pohjasakkaan kuten Tietoon tai Pohjois-Koreaan vertaaminen on todella epätoivoista. Varmaan hyvä työpaikka sinulle, koska vaikutat tyhmältä. Eli jos suosittelija on joku B-luokan jäbä niin on firmakin.


      • nyk. Logica
        Mitenköhän lienee kirjoitti:

        "Eipä tuntuisi olevan IT-alalla ainakaan huonoimmasta päästä, koska tekee parasta tulosta ja ovet käyvät esim. kyllä Tiedosta sisäänpäin eikä päinvastoin"

        Suomeksi: Et ymmärrä tuloslaskelmista yhtään mitään ja johonkin pohjasakkaan kuten Tietoon tai Pohjois-Koreaan vertaaminen on todella epätoivoista. Varmaan hyvä työpaikka sinulle, koska vaikutat tyhmältä. Eli jos suosittelija on joku B-luokan jäbä niin on firmakin.

        "Suomeksi:..." sinä et ymmärrä Logican toiminnasta mitään. Esim. maakohtaisia tuloksia ei julkisteta ollenkaan joten tuloslaskelmista puhuminen on mahdotonta kaikille jotka asiasta mitään ymmärtävät.

        Mistähän tällaisia nollalausuntoja syntyy... kenties katkeruutta kun ei ole firman ovet auennut?


      • ex logicalainen
        ammattipäällikkö kirjoitti:

        Kävin haastattelussa Logicalla. Kaikki muuten kohdillaan, mutta sanottiin, että palkkapyyntöni on 1000e/kk yli sen mitä haluavat maksaa. Eli todella surkea palkka!! Sanoin vaan, että neuvotella voi, mutta se on sitten osa vastuista pois ja kevyempi työnkuva. Ainakin toistaiseksi olen jatkossa (ihme kyllä). Jos vastuullisempi työnkuva pysyy, en ota työtä vastaan tarjotulla palkalla. Tiedän olevani hyvä, siitä on todisteet ja haluan, että siitä maksetaan. Saan enemmän euroja, kun etsin itselleni yrityksen rekrykoulutukseen ja menen tekemään töitä ansiosidonnaisella. Miettikää sitä!

        Hei,

        jos sinut valitaan niin älä ihmeessä ota paikkaa vastaan! Joudut paiskimaan niskalimassa töitä koeajan suurella todennäköisyydelllä että kuitenkin irtisanovat. Siellä on jo ylibuukattu väkeä sisään...


      • taas yksi projekti
        asdffg kirjoitti:

        Hain kokeillakseni kepillä jäätä nelisen vuotta sitten WM-Data Logicaan duuniin ja melko hitaaasti etenevän hakuprosessin jälkeen (teettivät testit etc, 2-3 kierrosta haastatteluja, ns. loppusuoran ihmisiä kaikki mitä tapasin) selvisi ettei mitään duunipaikkaa ollut oikeasti edes olemassa. Olivat laittaneet tarjouksen menemään asiakkaalle ja tarjousta vastaavan projektiryhmän paikkoja nettiin auki, jos saavat projektin niin palkkaavat. Ei vaikuttanut kovinkaan pitkäjänteiseltä meiningiltä, jos olisivat saaneet ko projektin ja palkanneet niin olisko saanut kenkää projektin jälkeen (edellyttäen että projetkti loppuisi koeajalla). En tiedä meniko oma CV vielä tarjouksen mukana asiakkaalle :)

        Todennäköisesti olisit saanut projektin jälkeen kenkää. Itse olen ex logicalainen ja luulatavasti he olisivat sopineet sinulle projektin mittaisen koeajan ja irtisanoneet koeajalla. Yleinen meininki talossa. En suosittele paikkaa pahimmalle vihollisenikaan.


      • Ent. systlalainen
        nyk. Logica kirjoitti:

        Olen ollut talossa (WM-data, Logica) 4 vuotta ja voin allekirjoittaa työajat = joustavat, palkka = vaikea saada nousemaan, koulutukset = pääsee työajalla jos oikeasti haluaa.

        Sisäiset rekryt ovat hyviä jo sisällä oleville, koska ne ovat käytännössä ainoat paikat missä palkkaa pystyy hinaamaan ylöspäin. Toinen on sitten tehtävien tai ainakan tittelin vaihto.

        Työilmapiiri tuntuisi vaihtelevan paljon ihan tiimien sisällä, kuten varmasti muissakin työpaikoissa. Ilmapiiriin pystyy paljon itsekin vaikuttamaan.

        Eipä tuntuisi olevan IT-alalla ainakaan huonoimmasta päästä, koska tekee parasta tulosta ja ovet käyvät esim. kyllä Tiedosta sisäänpäin eikä päinvastoin. Itse en ainakaan ole ihan vielä lähdössä :)

        Olin yli 30 vuotta ko.firmassa ja noinhan se on, että palkka ei koroteta eikä nuo työajatkaan niin joustavia ole, On Sectoria ja muita kyttääjiä. Koulutukseen pääsee työajalla, mutta se ei vastaa mitenkään ammattiin liittyvää. Työilmapiiri on kireä tai sitä ei ole sitten lainkaan.
        Tulosta tekee, mutta ei siitä työntekijät saa mitään, menee bonukset tiimi- ja projektipäälliköille.
        Nyt taitaa tulla taasen iso 'pulma' eteen, kun Ruukki ja SSAB -yhdistyvät. Taitaa tietää muutamalle kenkää (toivottavasti ilman kultaista käden puristusta, niinkuin viime keväänä)


    • ITalaOnP

      Logica on yyberkiva paikka
      Tieto on #1 mesta IT-alalla

      • ammattipäällikkö

        Projektipäällikkö. Pyyntö 3800e/kk ja tarjous 2800e/kk, max. 3000e/kk. Relevanttia työkokemusta 12 vuotta ja olen alle nelikymppinen. Jäi siihen. On kaksi muutakin haastattelua edessä työnantajilla, joilla on alustavien neuvottelujen perusteella varaa maksaa työstä käypä hinta.


      • koodari1
        ammattipäällikkö kirjoitti:

        Projektipäällikkö. Pyyntö 3800e/kk ja tarjous 2800e/kk, max. 3000e/kk. Relevanttia työkokemusta 12 vuotta ja olen alle nelikymppinen. Jäi siihen. On kaksi muutakin haastattelua edessä työnantajilla, joilla on alustavien neuvottelujen perusteella varaa maksaa työstä käypä hinta.

        Huhhuh..3000 €/kk kuussa saa jo normi-ohjelmistosuunnittelija parin vuoden kokemuksella. Miten tuollaista edes kehdataan ehdottaa projektipäällikölle?


      • 18+14
        ammattipäällikkö kirjoitti:

        Projektipäällikkö. Pyyntö 3800e/kk ja tarjous 2800e/kk, max. 3000e/kk. Relevanttia työkokemusta 12 vuotta ja olen alle nelikymppinen. Jäi siihen. On kaksi muutakin haastattelua edessä työnantajilla, joilla on alustavien neuvottelujen perusteella varaa maksaa työstä käypä hinta.

        Ootsä hullu? Sun pitää pyytää vähintään 5 donaa.


      • sadasdsad
        koodari1 kirjoitti:

        Huhhuh..3000 €/kk kuussa saa jo normi-ohjelmistosuunnittelija parin vuoden kokemuksella. Miten tuollaista edes kehdataan ehdottaa projektipäällikölle?

        Huhhuh.... meidän 20 koodaajasta 2 saa 3000 €/kk, vain yhdellä alle parin vuoden kokemus.

        2800€ kokeneelle projektipäällikölle on liian vähän. Se, onko 3800€ liikaa, riippuu toki kaverin työkokemuksen sopivuudesta haettavaan paikkaan sekä talousalueesta.


      • koodari1
        sadasdsad kirjoitti:

        Huhhuh.... meidän 20 koodaajasta 2 saa 3000 €/kk, vain yhdellä alle parin vuoden kokemus.

        2800€ kokeneelle projektipäällikölle on liian vähän. Se, onko 3800€ liikaa, riippuu toki kaverin työkokemuksen sopivuudesta haettavaan paikkaan sekä talousalueesta.

        Huhhuh.... meidän 20 koodaajasta 2 saa 3000 €/kk, vain yhdellä alle parin vuoden kokemus.

        -> Kyllä ammattilaiskoodari saa helposti sen 2500-3500 kuussa, kun osaamista on vain tarpeeksi.


      • no logica
        18+14 kirjoitti:

        Ootsä hullu? Sun pitää pyytää vähintään 5 donaa.

        suunnittelija eli koodari saa 3000-3500 ja projektipäällikkö 3500-5000. esimiehet sun muut pikkunilkit 5000 -> Palkan nosto ja uralla eteneminen vaikeaa. Paikkana suht ok. Osaavat työkaverit. Riippuu varmasti myös osastosta.


      • eks-
        no logica kirjoitti:

        suunnittelija eli koodari saa 3000-3500 ja projektipäällikkö 3500-5000. esimiehet sun muut pikkunilkit 5000 -> Palkan nosto ja uralla eteneminen vaikeaa. Paikkana suht ok. Osaavat työkaverit. Riippuu varmasti myös osastosta.

        Mistä ihmeestä keksit tälläisia numeroita!? Esimiehet viidestä tonnista ylöspäin - ei todellakaan?!

        Projektipäälliköillä tilinauhat lie pääsääntöisesti 2800€-4000€, esimieshommat ei juurikaan vaikuta.


      • ex
        eks- kirjoitti:

        Mistä ihmeestä keksit tälläisia numeroita!? Esimiehet viidestä tonnista ylöspäin - ei todellakaan?!

        Projektipäälliköillä tilinauhat lie pääsääntöisesti 2800€-4000€, esimieshommat ei juurikaan vaikuta.

        siis 3000 euroa saa johdon assistenttikin muualla kuin Logicalla


      • no logica
        eks- kirjoitti:

        Mistä ihmeestä keksit tälläisia numeroita!? Esimiehet viidestä tonnista ylöspäin - ei todellakaan?!

        Projektipäälliköillä tilinauhat lie pääsääntöisesti 2800€-4000€, esimieshommat ei juurikaan vaikuta.

        logicassa ei saa.


      • Peuratupää
        ammattipäällikkö kirjoitti:

        Projektipäällikkö. Pyyntö 3800e/kk ja tarjous 2800e/kk, max. 3000e/kk. Relevanttia työkokemusta 12 vuotta ja olen alle nelikymppinen. Jäi siihen. On kaksi muutakin haastattelua edessä työnantajilla, joilla on alustavien neuvottelujen perusteella varaa maksaa työstä käypä hinta.

        Sä nyt puhut täyttä kuraa koko hemmo. PP:n palkat ovat alkaen n. 3000e/kk joku aivan juniori ja jo pienestäkin projektista lähtöliksa on 3400e/kk. Tämä siis TES:n mukaan vähimmäispalkkaus.


      • T-Dogg
        eks- kirjoitti:

        Mistä ihmeestä keksit tälläisia numeroita!? Esimiehet viidestä tonnista ylöspäin - ei todellakaan?!

        Projektipäälliköillä tilinauhat lie pääsääntöisesti 2800€-4000€, esimieshommat ei juurikaan vaikuta.

        Oletteko aivan järjissänne? Alle 5k€:n en ole vielä kenenkään kuullut olevan meillä hommissa!


    • !

      Logica on ihan hyvä työnantaja. Työajat on joustavat jne. Palkkauskin on ok, mutta voisi olla parempikin.

      Nämä täällä valittajat näyttää ottavan asiansa tunteella, eli ilmeisesti jotain hämminkiä näillä kavereilla on tai on ollut.

      • pöyristynyt

        Taitaa olla taas joku taitamaton keskijohto siellä puolustelemassa surkeinta it-alan työnantajaa jota maa päällään kantaa.
        Luultavastikin tänne kirjoittavat ottavat asian tunteella kun kerran Logicalla niin surkeasti työntekijöitä kohdellaan. "jotain hämminkiä" koko lafkassa taitaa olla.

        Toivottavasti ihmiset ymmärtäisivät liittyä ammattiliittoon ja kertoa esim. työsuojelupiiriin Logican hyvinkin epäilyttävästä tavasta kohdella työntekijöitään. Valitettavasti pelottelu firmassa toimii ja moni ei uskalla sanoa tai myöntää mitään työpaikan menettämisen palossa.

        Harkitsisin vakavasti ennen Logicalle menoa tai sen tuotteiden ostoa. Projektit kun hoidetaan sen verran huonosti ettei tuotteissakaan taida olla kehumista...


    • Infraguru

      Katson tarkemmin mitä lafkaa kunnioitan hakemuksellani ja filtteröin tämän.

      • 1

        Logicalla myös kierretään lakeja. Esim. taloon on palkattu henkilöitä vuokrafirmojen kautta 3 päiväksi viikossa mutta käytännössä tekevät 5 päivää. Eipähän tarvi maksaa jos sairastuu kuin 3 päivältä....
        On kyllä aivan orjatyö-meiningillä pystyssä pysyvä lafka. Kilpailutekijänä pelkkä hinta ei laatu. Logican-pulju kannattaa kiertää kaukaa..


      • ammattipäällikkö
        1 kirjoitti:

        Logicalla myös kierretään lakeja. Esim. taloon on palkattu henkilöitä vuokrafirmojen kautta 3 päiväksi viikossa mutta käytännössä tekevät 5 päivää. Eipähän tarvi maksaa jos sairastuu kuin 3 päivältä....
        On kyllä aivan orjatyö-meiningillä pystyssä pysyvä lafka. Kilpailutekijänä pelkkä hinta ei laatu. Logican-pulju kannattaa kiertää kaukaa..

        Minut sitten valittiinkin lopulta veivauksen jälkeen (kerran jo hylättiin) piällikköpaikkaan ja palkkapyyntönikin meni läpi. Mutta miksi olen edelleen työtön? Noh menin allekirjoittamaan työsopimusta EilaKaislalle, koska Logicalla on joillakin osastoilla käytäntö, että kaikki uudet aloittavat vuokrasuhteessa, (olimme tehneet jo suullisen ja sähköisen sopimuksen mm. kaikki tutorista ja työajasta alkaen sovittuna), niin rekrytyyppi soittaa: "kuule, se loppuasiakas peruikin koko projektin ja nyt ei ole töitä tarjolla, katsellaan myöhemmin, kiitti hei". Tämä siis 2 tuntia ennen sopimusten allekirjoittamista. Kyselin nyt uudelleen, että mikä tilanne. Kuulemma ovat palkanneet nyt niin hurjasti tässä kuun alussa lisää väkeä, että voi olla vaikea saada mulle uutta projektia. Tuntuu olevan heillä sekaisin, että mihin ne nyt aloittaneet on palkattu??!! Täytyy ensin järjestellä heidät, että tietää uuden tarpeen. Tuli hieman kusetettu fiilis.


      • ammattipäällikkö
        ammattipäällikkö kirjoitti:

        Minut sitten valittiinkin lopulta veivauksen jälkeen (kerran jo hylättiin) piällikköpaikkaan ja palkkapyyntönikin meni läpi. Mutta miksi olen edelleen työtön? Noh menin allekirjoittamaan työsopimusta EilaKaislalle, koska Logicalla on joillakin osastoilla käytäntö, että kaikki uudet aloittavat vuokrasuhteessa, (olimme tehneet jo suullisen ja sähköisen sopimuksen mm. kaikki tutorista ja työajasta alkaen sovittuna), niin rekrytyyppi soittaa: "kuule, se loppuasiakas peruikin koko projektin ja nyt ei ole töitä tarjolla, katsellaan myöhemmin, kiitti hei". Tämä siis 2 tuntia ennen sopimusten allekirjoittamista. Kyselin nyt uudelleen, että mikä tilanne. Kuulemma ovat palkanneet nyt niin hurjasti tässä kuun alussa lisää väkeä, että voi olla vaikea saada mulle uutta projektia. Tuntuu olevan heillä sekaisin, että mihin ne nyt aloittaneet on palkattu??!! Täytyy ensin järjestellä heidät, että tietää uuden tarpeen. Tuli hieman kusetettu fiilis.

        Koska luulin saaneeni työpaikan, ehdin jo itse hylätä pari muuta paikkaa. Tästä opin sen, että kannattaa vielä koeajallakin katella mahdollisia takaportteja, koska Logica voi heittää pellolle millon vaan "heippa vaan" viestillä. Töissä siis olisin, jos en olisi pitänyt tätä paikkaa jo selvänä ja sovittuna.


      • sanoisin
        1 kirjoitti:

        Logicalla myös kierretään lakeja. Esim. taloon on palkattu henkilöitä vuokrafirmojen kautta 3 päiväksi viikossa mutta käytännössä tekevät 5 päivää. Eipähän tarvi maksaa jos sairastuu kuin 3 päivältä....
        On kyllä aivan orjatyö-meiningillä pystyssä pysyvä lafka. Kilpailutekijänä pelkkä hinta ei laatu. Logican-pulju kannattaa kiertää kaukaa..

        varsinkin kun vuokratyöntekijänä työsuhteestasi ja palkanmaksustasi on vastuussa ihan toinen yritys.


      • laki laulaa
        sanoisin kirjoitti:

        varsinkin kun vuokratyöntekijänä työsuhteestasi ja palkanmaksustasi on vastuussa ihan toinen yritys.

        Ja näemmä sama paikka on nyt auki uudestaan, saman vuokrafirman kautta. Minuun ei ole kukaan ottanut yhteyttä, mutta minun edustajani kyllä ottaa.


    • että tällaista

      Kumma juttu, mutta itse en ole kohdannut tai kuullut (5 vuoden aikana) logicalla ollessani mitään täällä kerrotuista ongelmista.

      Taitaa sitten riippua aika paljon itsestä, muista tiimiläisitä ja siitä missä "päin" työskentelee

      • ammattipäällikkö

        Mitä töitä teet Logicalla? Se on varmasti eri asia olla palkattuna projektiin, kuin vaikkapa olla arkistonhoitaja.


      • toinen ammattipäälli

        Vähän samaa olen ihmetellyt tätä ketjua lukiessani. Nelisen vuotta firmassa takana ja reilun 10 vuotisen uran aikana paras paikka tähän mennessä, vaikka muitakin isoja pörssitaloja olen nähnyt. Teen projektihommia monella paikkakunnalla olevien kollegoiden kanssa, enkä suurempia narinoita ole kohdannut muualtakaan.


      • ammattipäällikkö
        toinen ammattipäälli kirjoitti:

        Vähän samaa olen ihmetellyt tätä ketjua lukiessani. Nelisen vuotta firmassa takana ja reilun 10 vuotisen uran aikana paras paikka tähän mennessä, vaikka muitakin isoja pörssitaloja olen nähnyt. Teen projektihommia monella paikkakunnalla olevien kollegoiden kanssa, enkä suurempia narinoita ole kohdannut muualtakaan.

        Millaista palkkaa saat? Et varmaan alle 3000e/kk?


      • toinen ammattipäälli
        ammattipäällikkö kirjoitti:

        Millaista palkkaa saat? Et varmaan alle 3000e/kk?

        En tiedä kuinka liittyy tuohon edelliseen, mutta aavistuksen alle 4000e/kk.


      • ammattipäällikkö
        toinen ammattipäälli kirjoitti:

        En tiedä kuinka liittyy tuohon edelliseen, mutta aavistuksen alle 4000e/kk.

        No lue aikasempia viestejä. Yksi napinan aihe on myös huono palkka. Tyytyväinen olisin minäkin jos vetäisin 4000e/kk. Sillä vois sietää paskempaakin tiimiä.


      • Yx rividuunari
        ammattipäällikkö kirjoitti:

        No lue aikasempia viestejä. Yksi napinan aihe on myös huono palkka. Tyytyväinen olisin minäkin jos vetäisin 4000e/kk. Sillä vois sietää paskempaakin tiimiä.

        Ihmettelen viestejä täällä. Itse en ole ollut Logican palkkalistoilla, mutta tein heidän projektissaan alihankkijana töitä.
        Sen allekirjoitan, että ammattitaito ei ollut aivan samaa tasoa kuin monella muulla firmalla, mutta työilmapiiri oli hyvä huolimatta alihintaan myydystä projektista. Joustavuus oli huippuluokkaa, mikä on harvinaista. Sai jopa valita eri paikkakuntien välillä missä työskentelee!!
        Tämän suuruista taloa on tosin täysin mahdotonta arvioida yhden osaston ja muutaman kuukauden projektin perusteella. Osastojen välillä voi olla todella suuriakin eroja ja keskijohto voi keskittyä joko kuluihin (kuten ex-työnantaja) tai sitten ihmisten kehittymiseen ja työssäviihtymiseen.


    • Tämmöistä..

      Törmäsin tähän viestiketjuun sattumalta ja kovin kuulostaa tutulta monet jutut.

      Logica otti minuun yhteyttä kotisivujeni kautta ja kun olin sopivasti lomautettuna halusin yrittää Logicalle töihin. Kahdesti kävin työhaastattelussa, sitten oli soveltuvuustesti ja siinäkin yksi haastattelu. Eli 3 työhaastattelua yhteensä.

      Työhaastattelijat (pomot) olivat minusta ihan ok tyyppejä ja mielestäni synkkasi aika hyvin niiden kanssa työhaastattelussa.

      Homma stoppasi viime metrillä siihen etteivät saaneet(kaan) rekrytointilupaa??

      Vähän tässä hommassa kismitti se että kun olin lomautettuna, rahasta pulaa, paloi rahaa noin 150e turhaan kun reissasin Helsingissä työhaastattelussa turhaan. Helsinki outo paikka ja jouduin käyttämään myös taksia.

      En taida enää hakea isoon yritykseen töihin.

      • jammppa vaan

        Nokialla olen, entinen koodari, nykyinen alihankkija kyttääjä. Tili reilu 4k€. Pyytäkää, niin teille maksetaan...


      • tietoa on
        jammppa vaan kirjoitti:

        Nokialla olen, entinen koodari, nykyinen alihankkija kyttääjä. Tili reilu 4k€. Pyytäkää, niin teille maksetaan...

        Pitävät tällä hetkellä YT:tä pieniä alle ilmoitusvelvollisuuden täyttäviä...


    • totuus5

      Hah. Muistan, kun hain vuokratyötä ja Logica rekryi silloin. "Haastattelu" oli Poolialla Helsingissä kun itse työpaikka HML:ssä. Noh, paskan kanssa koko homma eikä siitä mitään tullut, onneksi.

      Olen kuullut vain pahaa firmasta, lähes kaikki rekryt tulee vuokrafirmojen kautta, joten porukkaa menee ja tulee eikä firman tarvitse loppupeleissä sitoutua kehenkään.

    • Willenberg

      Ei hyvältä vaikuta, kommenttien perusteella. Taitaa olla viisainta kiertää kaukaa tuokin mesta.

    • Pohtija-poika

      Moi
      Mikä tilanne, vieläkö samat "huonot "palkat ja vuokratyöllä pelaaminen mistä tässä ketjussa moni on tilittänyt aikaisemmin?
      Terveisin Pohtija-poika

      • ooooooooooooooo

        Kyllä ainakin näin vakituisessa työsuhteessa olevana olen tyytyväinen Logicaan.


    • pcfijsdpfsd
    • akelogica

      Logicahan toimitti (ehkä toimittaa vieläkin?) ajoneuvohallintokeskuksen (AKE, nykyinen TRAFI) tietojärjestelmän. Budjetti 100 miljoonaa markkaa, toteutunut 100 miljoonaa euroa! Myöhästyi vuosikausia (lieneekö valmis vieläkään?)! Eli ei osunut, ja Logica muutti nimeäänkin pariin kertaan tässä prosessissa! Huonoa ammattitaitoa/johtamista/rekrytointia/henkilöstöhallintoa oli selkeästi Logicassa, toki vikaa oli myös AKEssa hankkeen organisoinnissa ja johdossa. Sellainen kuva tuli kuitenkin kun luin VTTn raportin tästä hankkkeesta, että esim. näiden projektipäälliköt ei osaa hommiaan eikä tunne tiimiään ja lupasi ihan liikoja asiakkaalle. Eli asiakkaalla on syytä olla myöhästymissanktiot sopimuksissa tämän firman kanssa.

      • paskalafka

        Pikemminkin niin, että asiakkaan on parempi olla olematta missään tekemisissä tämän firman kanssa. Toisaalta, eihän silloin enää olekaan kyseessä tämän firman asiakas... hmm...

        Itse näen asian niin, että haluan olla töissä sellaisessa yrityksessä, jossa työskentelyä minun tarvitse hävetä. Eli että kehtaan sanoa it-alalla työskenteleville tutuilleni olevani töissä firmassa X. Logica ei sovi firman X profiiliin.


      • Kehtaanko..
        paskalafka kirjoitti:

        Pikemminkin niin, että asiakkaan on parempi olla olematta missään tekemisissä tämän firman kanssa. Toisaalta, eihän silloin enää olekaan kyseessä tämän firman asiakas... hmm...

        Itse näen asian niin, että haluan olla töissä sellaisessa yrityksessä, jossa työskentelyä minun tarvitse hävetä. Eli että kehtaan sanoa it-alalla työskenteleville tutuilleni olevani töissä firmassa X. Logica ei sovi firman X profiiliin.

        Kehtaatko mainita täällä missä olet töissä vai oletko missään?


      • trafi/logica

        Onhan se jo valmis, ja asiakaskin kuulemma ihan tyytyväinen lopputulokseen.


      • poesifQË

        Oletko tehnyt tietojärjestelmähankkeita valtiovallan kanssa? Tiedätkö kuinka paljon järjestelmähankkeiden hankintaan perehtyneitä/koulutettuja ammattilaisia sieltä puolelta löytyy?


      • aapeli

        Myöhästymissanktiot ja TAKUU.


    • jj e.

      Suosittelen välttämään tätä firmaa. Olen ollut - ikävä kyllä, tekemisissä Logican ns. "ammattilaisten" kanssa.

    • Toinen nimimerkki

      Mikset enää ole? Saitko kenkää. Yleensä isojen lafkojen mm. Tieto, Accenture, Logica dissaajat kuuluu siihen kategoriaan.

      • jj e.

        Ei vaan meidän yritys ei enää jatkanut sopimusta. Oli sen verran luokatonta työlaatua. Sitähän nämä AMK inssit tuppaavat olemaan.


      • experienced
        jj e. kirjoitti:

        Ei vaan meidän yritys ei enää jatkanut sopimusta. Oli sen verran luokatonta työlaatua. Sitähän nämä AMK inssit tuppaavat olemaan.

        Joo, kalliiksi tuli kokeilu logican kanssa, 'sisäistimme' toiminnan hyvin lopputuloksin.


    • nuukalaislegioona

      best of the best?

    • The Paradox

      http://theparadoxofleadershipandmanagementlogic.com

      Tell us more! What have you learned about Logica? Ask our advice.

      The purpose of this blog site is to share information and create an open dialog about management and organisational development. We are passionate to find ideas; how to develop executives and create a good management culture?

      You are welcome to share your experiences, comment and start new topics in your own language.

      It is time for a change! Share your thoughts with us.

    • The Paradox

      http://theparadoxofleadershipandmanagementlogic.com

      Tell us more! What have you learned about Logica? Ask our advice.

      The purpose of this blog site is to share information and create an open dialog about management and organisational development. We are passionate to find ideas; how to develop executives and create a good management culture?

      You are welcome to share your experiences, comment and start new topics in your own language.

      It is time for a change! Share your thoughts with us.

    • Willenberg

      Jaahas... sitten spämmibotti päässyt seulasta lävitse. Laittakaahan tarkistuksen kuntoon, modet.

    • bael

      Logica on ihan jees. V-tuilun kestävyys on olennaista sillä se on osa jokapäiväistä työtämme.

    • Ex-Logica

      Viisi vuotta jaksoin, palkka aivan naurettava vastuihin ja tehtäviin nähden. Kehityskeskusteluissa korotuspyyntöihin joiden perusteina pidin tehtävien muuttumista huomattavasti vaativimmiksi sekä kasvaneet vastuut, kommentoitiin että sun pitäisi olla tyytyväinen että edes tälläisenä aika saat olla töissä sekä että eihän muutkaan tiimistä saa sen enempää palkkaa.
      Lisäksi keskijohto aivan ulalla, projektien resurssointi aivan naurettavaa. Parhaimmillaan saat palaveerata 3-5 esimiehen kanssa päivittäin, että mitä teet huomenna aamupäivällä ja mitä iltapäivällä. Sanomattakin selvää ettei mitään oikein saa sitten aikaan kun 5 projektia pitäisi tehdä kaikkia prioriteetti ykkösellä.
      Vinkkinä sanoisin, että mieti pari kertaa taloon menoa.
      Toisaalta hyvänä puolena sanoisin, että aika vapaata menoa noin muuten lomien sun muitten menojen sopimisen suhteen toki it-alalla taitaa olla ihan normaali käytäntö.

    • logicalainen

      Logican hyvästä puolesta tuntuu kaikki olevan samaa mieltä. Joustavat työajat ja etätyö toimii kunhan tietysti hoitaa omat hommansa niinkuin kuuluukin. Poikkeaako tämä toisaalta Tiedosta, Accenturesta ymv. firmoista. Kertokaa!

      • kummassakin ollut

        Ainakin vuosi sitten logikalla oli asiallista meininkiä (ainakin tietoon verrattuna). Tiedossa asiat on kuulemma jotenkin sekaisin, organisaatiomuutoksia joka vuosi ja sen jälkeen yt:eet joissa vähennetään niistä tehtävistä joihin edellisessä organisaatiomuutoksessa perustettiin tehtäviä. Jotenkin on sellainen vaikutelma että logikassa toiminta on pitkäjänteisempää kuin tietossa jossa ilmeisesti tavoitellaan kuuta taivaalta ja kun sitä ei heti saada, niin organisaatiomuutos rumba yt:eet pyörimään.


    • muu paikka mansikka

      Entisenä Novolaisena, joita tässä ketjussa parjattiin, kiinnostaisi tietää, mitä niissä on vikana? En ole ollut puljussa kymnmeneen vuoteen, vaan ihan muualla enkä ole tavannut enstisiä työkaverieta missään. Silloin aikanaan niissä oli ihan täysipäisiäkin joukossa. Mites tänään?

    • Customer

      On alan kovin ison kokoluokan firma tällä hetkellä myöskin puutteineen päivineen. Talossa on hyvää ja huonoa osastoa niin kuin kaikissa isoissa tapaa olla. Heikko keskijohto ja suuri kansainvälistä perua oleva byrokratia jäykkyyksineen jarruttanevat kasvua jatkossa. Toivottavasti tästä yrityksestä ei sentään synny uutta Tietoa, se olisi jo harmillista asiakkaankin kannalta.

    • talossa

      siellä organisaatiossa missä minä olen on hyvä tekemisen meininki. Raha joka kuukausittain tulee tililleni korvaa hyvin menetetyn vapaa-ajan...minulla on etuoikeus työskennellä upeiden ammattilaisten kanssa ja olen ylpeä siitä!!

    • marvinkhihihi

      Kiva että joku tuntee olonsa kivaksi, hyvä tekemisen meininki! (loppukäyttäjien haukut toki nielee pieni mikrotukihenkilö) Mutta,, GOOD FOR YOU!

      • laatu

        Logican laatu on kuraa ja myy ihan sutta ja sekundaa. Jos vastaisin firman laadusta hävettäisi.


      • know-it-all
        laatu kirjoitti:

        Logican laatu on kuraa ja myy ihan sutta ja sekundaa. Jos vastaisin firman laadusta hävettäisi.

        Sama kokemus, projektin vastuulliset viis veisaavat. Ensin maksetaan, että tehdään, siiten maksetaan, että yritetään kunnolla. Loputulos hinta/laatu suhteelta surkea.


    • ex-työläinen

      Ei kannata mennä ainakaan enää vuonna 2012, yritys on muita jäljessä noin kymmenen vuotta.

    • Nykytyöläinen

      Kummasti tuntuu voittavan asiakkaat itselleen ollakseen 10-vuotta jäljessä.

      • _tietoa_

        Niinpä, johtunee siitä että ovat 5-vuotta Tietoa edellä ;)


      • ehhehehheh

        Aika pientä verrattuna muihin, nettisivujensa mukaan Logicalla on suomessa 3200 työntekijää. Eli koskee korkeintaan 1% työntekijöistä, en ehkä tuon perusteella tekisi vielä tulkintaa koko "IT-alan loppumisesta Suomesta".


    • pettyneenä

      kokemuseni logicasta on että, vie mnnessään, vastaan ei tule, terveyttä ei pidä tärkeänä van otetaan kaikki ihmisestä irti hänen elämnsä kustannuksella. palkka on huono ja työmäärä hirveä.

    • Logicalainen pp

      Kaikki riippuu minne menee töihin ja siitä millaisella asenteella töihin menee.. Meillä perehdytys oli paras mitä olen ikinä saanut, ilmapiiri on hyvä, työpaikka on turvattu ja varma (mikä tuntuu olevan nyt kovin harvinaista). Koulutuksiin pitää osallistua ja paljon ja ihan työajalla. Kotona tehdyt tunnit kellotetaan ja maksetaan ilman mitään mutinoita.

      Työtehtävät ovat olleet mielenkiintoisia ja porukka tuntuu viihtyvän.

      On niitä poikkeuksiakin. Paljon tuntuu olevan niitä kavereita, jotka kokevat olevansa täysin korvaamattomia, ilmeisesti oman työpaikan menetyksen tai jonkun vastaavan pelossa. Haalitaan hirveet määrät hommia, pimitetään omaa osaamista eikä osata jakaa hommia. Tuntuu kuin itse orjuuttaisivat itsensä, jotta heistä tulisi korvaamattomia. Ja siinähän sitä ollaan sitten kohta orjana.

      Viihtyminen ja oman työnkuvan muuttuminen on paljon itsestä kiinni, ei kaikkea voi laittaa firman piikkiin.

      • yt ala rules ok

        kun olin duunissa ko paikassa huomasin just tommosia asioita
        niin, on sitä muuallakin ok meininkiä ja niitä tyyppejä jotka haalii itselleen kaikkea, ei jaa tietoa jne ... ja ovat sitten loppujen lopuksi räyhääviä änkyröitä kun työ stressaa


    • Nää on niin nähty

      Ei jaa töitä = ei kerro valmiiksi, miten joku homma tehdään.
      Näillä osaamattomilla sluibilla on aina joku selitys, miksi he eivät tee mitään.

    • pettynyt5

      En todellakaan suosittelesi Logicaa kenellekään.

      ,

    • Jan5

      Minäkään en voi suositella Logicaa kenellekään. Joustavat työajat ja etätyömahdollisuus on, mutta niin on monessa muussakin paikassa. Perehdytys talossa on huonointa mitä olen koskaan saanut. Yrityskauppojen myötä Logica tuntuu olevan tuuliajolla ja etsii itseään. E tiedä onko nykyinen CGI parempi työnantaja, mutta vaikuttaa siltä että kyyti on entistä kylmempää. Bonukset ovat naurettavia.

    • jotenki vaan ei

      En ole koskaan ollut Logicalla töissä ja itsesuojeluvaisto sanoo ettei kannata.

    • ex-logica

      Toistakymmentä vuotta uhrasin elämästäni logican palveluksessa ja viime syksynä tämä palkittiin antamalla potkut yt-neuvotteluissa. En viitsi mennä yksityiskohtiin kun kukaan ei niitä uskomattomia tapahtumia kuitenkaan usko. Firma on täysin tuuliajolla ja keskijohto aivan pihalla. Firman toiminta on täysin moraalitonta henkilöstön ja asiakkaiden kohtelun suhteen. Kehoitan välttämään logicaa.

      • IPMA C on move

        Alan kyllä uskoa melkein mitä vaan kun monien potkujen taustoista tihkuu lisätietoa. Monissa tapauksissa en millään keksi päivän valon kestäviä perusteluja. Selvästi taustalla on perusteetonta suosimista ja sorsimista, kokonaiskuvan puutetta ja ties mitä. Ja nyt sitten pitäisi tehdä hyvää työtä ja uraa kun kohta koittavissa uusissa yt:ssä voi tulla kenkää ilman mitään järkisyytä. Välillä jopa toivon että olisin lentänyt pihalle edellisellä kierroksella. Tai no en nyt sentään. Hyvä kun on vielä duunia.


      • diipadaapaksi

        Eroaako tämä muiden suuren talojen (Tieto, Digia, Accenture, jne...) toiminnasta mitenkään? Laatikkoleikkiä eli organisaatiouudistuksia pitää tehdä ja ulkoistaa toimintaa halvemman kustannustason maihin, vaikkei uudistuksilla mitään hyötyä saataisikaan. Samalla raivataan tilaa uusille nuorille tekijöille, jotka jaksaa painaa pitkää päivää pienemmällä palkalla ja omaksuu yrityksen 'arvot' ilman kritiikkiä.


      • Eläkeläinen

        Minä uhrasin yli 30 vuotta ko. firman palveluksessa. Olen kanssasi samaa mieltä firman toiminnasta. Toimenpide-ehdotusten mukaiset ohjelmistokorjaukset tehdään kun ehditään ja testaus tapahtuu asiakkaiden kustannuksella. Samaa virhettä korjaillaan monta kertaa ja aina laskutetaan asiakasta työstä. Tietokantoja asennetaan asiakkaille useita, ei välitetä Progress-lisensseistä ja käyttäjämääristä.
        Esim. Fonecta, Rakennusbetoni, jne.... Yhdellä Progress-lisensillä siis tehdään useita eri testi- ja tuotantokantoja maksimikäyttäjämäärillä asiakkaiden ympäristöissä.


    • 10+5

      Kerro vaan rohkeasti. Tuskin on sen ihmeellisempää, mitä muualla.

    • Herkkusienijohtamine

      Ilmeisestikkin samaa herkkusienijohtamista kuin muissakin suurissa taloissa. Pidetään pimennossa, pantataan tietoa, ei välitetä, ruokitaan kirjamellisesti kakalla ja kun on kasvanut isoksi leikataan pää poikki yt-neuvotteluissa jottei hänestä muodostu uhkaa kivikaudelle jääneelle pomolle. Ja seuraava potilas...

    • jhfdsldfj

      Ei ikinä kannata erehtyä hakemaan töihin ko. puljuun. Palkka saattaa olla hyvä mutta kaikki muu toiminta onkin sitten täysin ala-arvoista.

      • holjaa?

        Poikkesin vuosi sitten työhaastattelussa, joka päättyi siihen kun kuulin mitä he olisivat maksaneet palkkaa Nyt olen jossain ihan muualla 35% paremmalla palkalla tekemässä melko tarkkaan samaa asiaa.


    • Tuulta päin

      Pari vuotta sitten Logica voitti markkinaa. Nyt näyttää tuuli kääntyneen. Uusina toimijoina Enfo ja Appelsiini nousevat vauhdilla, Tieto ja CapGemini ovat nousseet aallon pohjasta. Fujitsu on tasaisen vahva. Accenture on edelleen ainakin kaulan mitan edellä. Parhaat tekijät seuraa yleensä näitä liikkeitä.

    • 2 vuotta riitti

      Logicalla ajatellaan että hommat etenee palavereissa istuen ja työaikataulukoita täyttäen, sillä mitä loppujen lopuksi tekee ei ole niin väliä. Porukkaa siirrellään projektista toiseen vaikka ei järjestelmästä mitään tajua, kunhan vaan saadaan laskutettavia tunteja. Tollaseen menoon kyllästyy täysin. Pois Logicalta ja palkkaa noin 25% lisää, takasin en ole kaivannut, paremmassa paikassa sitä vasta tajusi miten huono ilmapiiri siellä todella oli.

    • Asenteella hyvä

      Nykyisenä CGI:läisenä koen ilmapiriin yrityksessä olevan mitä mainioin ja toiminnan olevan ihmisläheistä. Ei ole väliä oletko assistentti vai tirehtööri - kaikilla on mukavaa. Muutamia työntekijöitä on, jotka valittavat, mutta toiset ihmiset valittaa pelkästä tavasta. On myös ihmisiä jotka tekevät itsestään korvaamattomia panttaamalla tietoa, mutta kyllä sitä kysymällä myös saa. Eikö näitä nyt löydy kaikkialta? Etenkin jos puhutaan isoista firmoista.

      Nuoria alkaa olla paljon enemmän töissä kuin ennen. CGI ei ole ihan jokaisen työpaikka. Kannattaa olla oma-aloitteinen ja muistaa, että itse määrittää oman asenteensa ja vaikuttaa sitä kautta ympäristöönsä. Palkka oli alhaisempi kuin mitä pyysin. Uskonkin, että se nousee kun sitä uskaltaa neuvotella relevantein argumentein.

      Paljon tehdään töitä, mutta aikaa riittää aina myös muille ihmisille! Palavereja on kyllä paljon ja muutostyöt aiheuttavat hämmennystä. Siksi CGI:llä on muutokseen mukautuaa ja oma-aloitteista porukkaa, että homma saadaan tasattua.

      Suosittelen niille, joilla asenne on kohdallaan.

      • dgafdsafadsf

        "Nuoria alkaa olla paljon enemmän töissä kuin ennen." - vanhat pihalle ja uutta lihaa tilalle, Ei, emme ikäsyrji, emmekä yt-neuvotteluissa irtisano iäkkäitä.

        Se on saavutus, jos CGI:ltä tai Tiedolta selviää eläkkeelle.


      • YT elo- vai syyskuu

        Hyvä saada myös HR:n mielipide näkyviin :)


      • 9-5

        >>Suosittelen niille, joilla asenne on kohdallaan:
        Tarkoittaa että uusi työntekijä saa neljä vuotta vanhan koneen jonka käyttiksenä on Vista tai XP


      • Faktaa on
        9-5 kirjoitti:

        >>Suosittelen niille, joilla asenne on kohdallaan:
        Tarkoittaa että uusi työntekijä saa neljä vuotta vanhan koneen jonka käyttiksenä on Vista tai XP

        Mitenhän olet onnistunut saamaan käyttöösi Vistan, kun sitä ei Suomen Logica ottanut koskaan käyttöön, vaan hyppäsi siitä yli. Itselleni kelpaisi Lenovon W500, vaikka olisikin 4 vuotta vanha. Niitä on saattanut jäädä YT:ssä yli. Tuota en tiedä.


    • nyyyh....

      Onneksi teen tuntilaskutuksella töitä. "Karvaamon" wlan on niii.i.i.i.i.in hidas ettei kiinteähintainen projekti kannattaisikaan.

    • jep5

      jep

    • nena12

      Ai mikä meininki meillä?

      No tämä meidän kultanen cgi:mme on äskettäin asettanut tavoitteekseen nostaa alle kolmekymppisten määrän talossa 50 prosentin hujakoille. Syksyllä firma hankkiutukin eroon parista sadasta yli ikäisestä ihmisroskasta ja alotti saman tien young professionals & young talent rekrykamppanijan. Kävin itsekin katsomassa messuilla meidän luukkuamme, jossa tytöt hehkuttivat nuorisolle reilua cgi family meininkiä ja pitkiä urapolkuja. Talossa odotellaan nyt seuraavaa yt-neuvottelua, jonka on huhuttu alkavan heti kun vakkareiden osaaminen on siirretty kevään rekrykampanjan kautta hankituille kesätyöläisille. Firma nimittäin lupasi nuorille ammattilaisille mahdollisuuden vakkaripaikkaan jo kättelyssä ja uusien työsopparien mankelointi voi alkaa heti kun vanhusjätteen takaisinotto aika umpeutuu ensi vuoden helmikuussa. Sitten tuotannollis taloudelliset ongelmat äkkiä katoavat, rekrykonsulttien kassakoneet laulavat ja me kolmevitoset harmaantuneen pohjasakan edustajat päästään taas jännittämään mihinkään ikäryhmään erityisesti kohdistumattomia yt neuvotteluja, jotka käydään jälleen luottamusmiesten ja työnantajan päätösvallattomien edustajien välillä.

      Muuten meininki on ihan rattosaa eli tervetuloa vaan perheeseen!

      • CGIaani

        Muut kuin vastavalmistuneet eivät tuota CGI:n höttöä nielekään. Itse päädyin myös tuohon "Young Professionals" touhuun mukaan, joka ainakin pienemmillä paikkakunnilla ei taida tarkoittaa yhtään mitään. Helsingissä mahdollisesti käyvät oluella kerran kuussa?

        Muuten tää touhu alkaa tuntua jo naurettavalta. Surkeiden Logica-kikkareiden tilalle otetaan ilmeisesti vielä huonommat CGI:n välineet... Managerit jauhaa innoissaan kaikesta uudesta kun saavat taas syyn tuntea itsensä tärkeiksi "uudistaessaan" prosesseja yms. hevonkukkua.


      • CGI Company policy

        Älkää allekirjoittako mitään CGI:n tarjoamaa paperia. Menetät samalla paljon mainostetun muutosturvan päivärahat. Kaveri oli talossa kymmeniä vuosia - ulosheitossa aikaa lähteä kaksi tuntia - sopimuksessa käytännön asioita ja nopeasti nimi alle.


    • Youngprofessional

      Kerran istuttiin oluella ja kuunneltiin stand up- koomikkoa Helsingin konttorilla. "Young Professionals" touhu ei tarkoita yhtään mitään, pelkkiä korulauseita paperilla.

    • Old Professionals

      CGI ei mainosta käynnissä olevaa old professionals ohjelmaa ihan yhtä isosti kuin tätä young professionals touhua. Ohjelmaan kuuluu että näin yt-neuvottelujen välissä tarjotaan paketteja vähän vanhemmille osaajille. Kaikille on siis jotain tarjolla.

      • Opi2

        WM-data, logica, CGI ei ole kouluttanut eikä ilmeisesti tule kouluttamaankaan henkilöstöään. Sinua on onnistanut, jos olet sanut jonkinlaista perehdystä. Surkuhupaista on, että kirjan tilaamiseen tarvitaan esimiehen lupa. Siis kun kahden päivän kurssille ei pääse ! Vastaavia tilanteita on ollut vuosien varrella useita.


    • ijhjhgkj

      Ei se Logica / CGI ole niin kamala mitä tässä annetaan ymmärtää. Palkka on enemmän matalaan päin ja yleneminen tapahtuu vain firmaa vaihtamalla mutta toisaalta ei ole mitään Tiedon ja Digian tapaisia suuria YT-neuvotteluja. CGI:n käytävillä näkee kaikenikäisiä ihmisiä parikymppisistä ihan eläkeikäisiin. YT-neuvotteluissa lähti paljon sellaisia joilla ei ollut projektia esimerkiksi puoleen vuoteen.

      t: CGI:hin ihan tyytyväinen, jos vertaa muihin suuriin taloihin.

    • dtt2

      Palkka riippuu esimiehestä

      • ruskea kieli

        Ja alaisen kielen ruskeudesta.


    • Riittää

      "Minäkään en voi suositella Logicaa kenellekään. Joustavat työajat ja etätyömahdollisuus on, mutta niin on monessa muussakin paikassa. Perehdytys talossa on huonointa mitä olen koskaan saanut. Yrityskauppojen myötä Logica tuntuu olevan tuuliajolla ja etsii itseään. E tiedä onko nykyinen CGI parempi työnantaja, mutta vaikuttaa siltä että kyyti on entistä kylmempää. Bonukset ovat naurettavia."

      Bonukset ovat tosiaan lähinnä vitsi. Muuten monissakin asioissa vaihtelu on suurta eri yksiköiden välillä.

      Meillä odotettiin etätyöohjeistusta ainakin 2 ja 1/2 vuotta (sen aikaa olen talossa ollut)... nyt saa sentään olla 1-2 päivää viikossa mutta koko tuon odotusajan on (ainakin joissain) muissa yksiköissä saanut tehdä etätyötä säännöllisesti, jopa pääsääntöisesti.

      Lisäksi yksikössämme kohdellaan työntekijöitä eriarvoisesti, lähin esimies jopa mielivaltaisesti. Pitkään asioita mietittyäni olen kontaktoinut muita yrityksiä työhaun merkeissä, kaksi paikkaa on jo ilmaissut kiinnostuksensa joten uskoisin että melko nopeasti olen menossa kohti uutta alkua.

    • shit happens

      Aika monta firmaa nähneenä en tiedä poikkeaako Logican tai nykyisin CGIn työehdot paljonkaan alan normista. Mutta missään ei ole tarvinnut niin paljon selitellä asiakkaille kaikenlaisia kupruja kuin WM-data Logicalla. Mielenrauhallakin on hintansa.

      • Riittää

        Ehdot tuskin virallisesti poikkeavat mutta jos työnantaja ei esim. täytä työhaastattelussa antamiaan lupauksia niin silloin ollaan kyllä niin pohjalla että siitä ei ole kuin yksi suunta - ja muualla.


    • Riittää

      Tänään sain soiton että "olisimme halukkaita ottamaan sinut meille", maanantaina on uuden työsopparin allekirjoitus. Terve vaan, CGI. Ei todellakaan tule ikävä muutamia kollegoja lukuun ottamatta.

      Mieli tekisi aivan oikeasti parille pikkunilkille (esimiehiä siis) haistattaa paskat mutta kait sitä on pakko käyttäytyä korrektisti loppuun asti. Kevyttä kenttäpottuilia kyllä tulee lipsahtamaan ;)

    • Datanoomi

      Kaikki CGI:llä olevat tutut sanoo samaa. Pakka on pahasti sekaisin ja ovi käy ulos päin. Uuden omistajan tavoitteena taisi olla laadun huomattava parantaminen. Kuinkahan mahtaa projektit sujua?

    • 5343443646

      Logica ei minua edes töihin halua. Ne haluavat minun vain alihankintasuhteeseen kodaileen Liferay Portal -sivupohjia CSS/HTML/JavaScript-kielillä ja sitten vähän JSP:tä pitää osata. Ei muuta.
      Koska olen alihankkija niin ne ottaa viikoksi ja laittaa pihalle ja ottaa taas myöhemmin esim. kuukaudeksi. Jee jee.

      • töitä-töitä

        Hyvä että sulla on töitä


      • 5343443646
        töitä-töitä kirjoitti:

        Hyvä että sulla on töitä

        Just nyt en ole Logicalla vaan samat kujeet muiden yritysten kanssa jatkuu.
        Tämän lisäksi ole ihan oikeassa työsuhteessa vähintään 31.12.1013 asti kunnes minulle tulee yksityinen pääoma- ja enkelisijoittaja ja sitten saan vakituisen työpaikan, joka on minun oma Oy, jonka vain minä ja sijoittajani omistaa. Saan myös ilmaisen kirjanpidon, kiinteän kk-liksan ja sijoittaja ei tee pahemmin mitään muuta kun vetää liikevaihdota välistä ja nostaa osinkoja.


    • Tiedonvaltatie

      Tiedon kurjuus-tauti leviää ilmeisesti nyt kaikkiin isompiin alan yrityksiin. Olen kuullut että pyörö-ovet ne laulaa täälläkin ja firmalta puuttuu ilmeisesti HR-funktio lähes kokonaan??

    • 12ja17

      CGI suomesta sen verran, että töitä saa tehdä enemmän kuin laki sallii ja kaikesta ei todellakaan saa palkkaa.

      Lisäksi yhtiössä vaihtuu aika usein se osaava väki ja jäljelle jää vain vanhoja työntekijöitä, jotka ovat jäänteitä yhdistymisistä eikä heillä ole tämän päivän IT tietämystä, useaan otteeseen on esimerkiksi tietoturvaosaston ihmisiä lähtenyt talosta.. Totta on, että asiantuntijajoukossa ne ammattilaiset on, ainakin tällä hetkellä.

    • chaos

      Aika avartava ketju. Tuossa mainittiin, että yrityksellä ei olisi HR-funktiota juuri lainkaan. Minimiinhän sekin on vedetty saamieni tietojen mukaan - kustannussäästöä haetaan kaikkialta.

      Olisi hyödyllistä kuulla lisää kokemuksia ja näkemyksiä HR:stä. Sen verran tiedän, että monen CGI Suomen HR-ihmisen esimies on Briteissä. Tämä varmaan tuo oman mausteensa, mutta minulle on kerrottu, että Suomessa HR toimii kuitenkin melko itsenäisesti toteuttaen ylempää tulevia ohjeita. CGIn yritysosto aiheuttaa HR:n näkökulmasta paljon prosessien yhtenäistämistä CGIn mallin mukaiseksi. Tämä on tarkoittanut mm. bonusten heikkenemistä.

      Itse siis mietin, millainen CGIn HR-osasto olisi työpaikkana. Te IT-puolen ihmiset ette varmaan osaa tähän juuta tai jaata sanoa. Onko tietoa, paljonko vaihtuvuutta HR:ssä on ollut?
      Minua kuitenkin kaivertaa moraaliset kysymykset, kuten tämä ikä-asia ja halpatyö. Olen seurannut IT-alan kehityssuuntaa mm. näiden ulkoistusten osalta. Nokia, NSN, Accenture, Capgemini.. ja pankkienkin tietohallinto on mennyt näiden kautta Intiaan. Arvostan kuitenkin suomalaista työtä ja suomalaista työn hintaa. Arvostan yritysten yhteiskuntavastuuta ja halua toimia kestävällä tavalla. Toki ymmärrän, että kustannustehokkuudesta on tullut isojen organisaatioiden kilpailukeino.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14861
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    7. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    8. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe