D4D 104 000 km pamahti!

tänään aamulla

en tieä mikä tuli mutta kova kolaus konehuoneesta ja veto loppu ja varoitusvalot sytty. sitten vaan auto äkkiä tien viereen ja ihmettelmään. sähköt pelitti ja startti pyöri, mutta käynnistynyt. öljyt tuli jostain pihalle.

hinuri haki pajalle ja sieltä lupasivat loppuviikosta tutkia mikä meni. onko kelllään käynyt ja mitä maksoi?

74

19978

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ennustaja-

      Kohta tämä viesti ilmoitetaan asiattomaksi, koska Toyotan mainetta viattomana autona on pidettävä yllä vaikka valheellisin keinoin.

    • varmaan kertoa

      Loppuviikosta saadaan asiasta tarkempaa tietoa, niin katsotaan sitten stooria uudelleen.

      • Kuski nro2

        70 tkm ajettu D-Pösö. Eka kone vaihdetiinn n. 30 tkm, kesti seuraavt n. 35 tkm ja hajosi. Eli Alle 70 tkm ajettu ja kolmas kone menossa, nyt ajetuu reilusti yli 130 tkm ja mennyt vaihtoon, joten en tiedä käykö enään???
        Tosin nykyään n. 5-8 v. käytetyjen autojen vertailussa yleensä suositellaan ostamaan bensakonella varustetu auto? (Lehdistä luettu???)


      • katsotaan katsotaan
        Kuski nro2 kirjoitti:

        70 tkm ajettu D-Pösö. Eka kone vaihdetiinn n. 30 tkm, kesti seuraavt n. 35 tkm ja hajosi. Eli Alle 70 tkm ajettu ja kolmas kone menossa, nyt ajetuu reilusti yli 130 tkm ja mennyt vaihtoon, joten en tiedä käykö enään???
        Tosin nykyään n. 5-8 v. käytetyjen autojen vertailussa yleensä suositellaan ostamaan bensakonella varustetu auto? (Lehdistä luettu???)

        rekisteri tunnuksen, niin tarkistan auton huolto historian. SP osoitteeseen [email protected]. Epäitykseni sinun tarinastasi heräsi. koska voin tarkistaa kilometrien pitävyyden sekä koneen vaihdon ajankohdan täältä työpaikan koneelta. Jos tietoa ei löydy,niin kirjoituksesi on huuhaata.


      • tiedot
        katsotaan katsotaan kirjoitti:

        rekisteri tunnuksen, niin tarkistan auton huolto historian. SP osoitteeseen [email protected]. Epäitykseni sinun tarinastasi heräsi. koska voin tarkistaa kilometrien pitävyyden sekä koneen vaihdon ajankohdan täältä työpaikan koneelta. Jos tietoa ei löydy,niin kirjoituksesi on huuhaata.

        ei varmastikaan.


      • qwegrm w
        Kuski nro2 kirjoitti:

        70 tkm ajettu D-Pösö. Eka kone vaihdetiinn n. 30 tkm, kesti seuraavt n. 35 tkm ja hajosi. Eli Alle 70 tkm ajettu ja kolmas kone menossa, nyt ajetuu reilusti yli 130 tkm ja mennyt vaihtoon, joten en tiedä käykö enään???
        Tosin nykyään n. 5-8 v. käytetyjen autojen vertailussa yleensä suositellaan ostamaan bensakonella varustetu auto? (Lehdistä luettu???)

        Kyllä meidän HDI pösöillä on ajettu yli 500 tkm kaikilla, kun on laitettu eteenpäin ja ei ole vielä öljyäkään tarvinnut lisäillä siinä vaiheessa. Ei mitään vikoja ole ollut, paitsi nokkahihnaa 140tkm välein. Ovatkin kyllä 406 mallia.

        Ja D4D 138hp samoin eikä öljyn lisäilyä vielä ja hyvin on pelittänyt puoli miljoonaa.

        Huonoa tuuria teillä ollut? Tai olisiko huolto laiminlyöty tai laitettu jotakin halvempaa öljyä? Kannattaa käyttää paraita ölppyjä mitä löytyy.


    • senkun

      huononee koko ajan.
      Jos kerran tarinoita on pakko keksiä, voisi sentään nähdä edes sen verran vaivaa, että tekisi sen kunnolla.
      Provosta pisteitä kouluarvosanalla 6-.

    • turisti2006

      Jos katselet tuolla koneella olevia
      Toyotoja Saksan mobilesta niin useassa on vaihtokone vaikkei kilometrejä ole vielä paljoakaan.

      • Ropalis

        Minkä mallinen toyota on kyseessä?


    • kalliilta

      vaikkuttais että kiertokanki olisi tullut katselemaan ulkoilmaa.oliko paljon kierroksia koneesa kun kilahti? ja oliko valuva öljy moottori öljyä vai jotain muuta?

    • yritystä pojalla piisaa

      yritä kovemmin =).

    • 322

      On totta 2006 alkuvuonna tehtyihin aveihin on jouduttu vaihamaan moottori valmistusvirheeen takia. syynä jokin öljynkierto ongelma ja väärä kannentiiviste.

      • ÄLÄ OSTA!!!!!

        Tuo nostaa prosentteja. Jos ajaa vielä kolarin ja joudutaan vaihtamaan peltiä ja puskuria, niin kohta on autoverolappu kädessä! En muista prosentteja, mutta moottorin vaihtaminen oli aika paljon.


      • prosentit
        ÄLÄ OSTA!!!!! kirjoitti:

        Tuo nostaa prosentteja. Jos ajaa vielä kolarin ja joudutaan vaihtamaan peltiä ja puskuria, niin kohta on autoverolappu kädessä! En muista prosentteja, mutta moottorin vaihtaminen oli aika paljon.

        vitut että nousee prosentit


    • 4.5

      Aika heikkotasoinen provo.

      • toy-miehiä

        kirveltää.


      • "toy-miehiä"
        toy-miehiä kirjoitti:

        kirveltää.

        Mutta olen järjeltäni normaali toisin kuin aloituksen kirjoittaja.


      • ....
        "toy-miehiä" kirjoitti:

        Mutta olen järjeltäni normaali toisin kuin aloituksen kirjoittaja.

        Näköjään sinulla kirveltää edelleen.

        Herää jo :) todellisuuteen.


    • ehkä 0,1% kaikista

      Sattuuhan noita, oli merkki tai moottori mikä hyvänsä.

      • ....

        Tuo on tyyppivika tietyissä D4D koneissa.


    • tänään aamulla...

      paskana! joku paikka on pettänyt ja hajotti sitten loput paikat, kun kone oli käynnissä.

      korjaus maksaa kuulemma "tonneja" eli en tiedä vaihdatanko saman tien uuden koneen.

      • jo monesko kerta

        D4D Tojotastani katkes 67 tkm jälkeen laturin hihna.Kampiakseki tuli kyljestä läpi.Että sellasta Tojota laatua tänä päivänä.


      • luistaa
        jo monesko kerta kirjoitti:

        D4D Tojotastani katkes 67 tkm jälkeen laturin hihna.Kampiakseki tuli kyljestä läpi.Että sellasta Tojota laatua tänä päivänä.

        Olipas taas provo juttu, ei tule edes kilpakoneista kampiakselit läpi.


      • Tojota huollossa
        luistaa kirjoitti:

        Olipas taas provo juttu, ei tule edes kilpakoneista kampiakselit läpi.

        Tosi on.Tojota huollossakin ihmettelivät ja löysivät syynin tähän. On merkkivika kuulemma.Kun laturi on kurmitettu ja hihna katkeaa yks kaks, niin tämä voiman heilahdus katkaisee kampiakselin Tojotissa ja erikoisesti D4D koneissa.
        On siis merkkivika eli kampiakseli on alimitoitettu näiden voimien heilahduksiin nähden.

        Suosittelivat laturinhihnan vaihtoa jopa 20tkm välille.Hyvä konsti olisi ehkäistä koneen rikkoontumisen,lataamalla akku verkkovirralla ja ottaa laturi kokonaan pois.


      • aina vain
        Tojota huollossa kirjoitti:

        Tosi on.Tojota huollossakin ihmettelivät ja löysivät syynin tähän. On merkkivika kuulemma.Kun laturi on kurmitettu ja hihna katkeaa yks kaks, niin tämä voiman heilahdus katkaisee kampiakselin Tojotissa ja erikoisesti D4D koneissa.
        On siis merkkivika eli kampiakseli on alimitoitettu näiden voimien heilahduksiin nähden.

        Suosittelivat laturinhihnan vaihtoa jopa 20tkm välille.Hyvä konsti olisi ehkäistä koneen rikkoontumisen,lataamalla akku verkkovirralla ja ottaa laturi kokonaan pois.

        Höpönlöpön pöppöä


      • on..
        Tojota huollossa kirjoitti:

        Tosi on.Tojota huollossakin ihmettelivät ja löysivät syynin tähän. On merkkivika kuulemma.Kun laturi on kurmitettu ja hihna katkeaa yks kaks, niin tämä voiman heilahdus katkaisee kampiakselin Tojotissa ja erikoisesti D4D koneissa.
        On siis merkkivika eli kampiakseli on alimitoitettu näiden voimien heilahduksiin nähden.

        Suosittelivat laturinhihnan vaihtoa jopa 20tkm välille.Hyvä konsti olisi ehkäistä koneen rikkoontumisen,lataamalla akku verkkovirralla ja ottaa laturi kokonaan pois.

        vm2002 ylöspäin katkeillut kampiakseleita.


      • ei ongelma
        on.. kirjoitti:

        vm2002 ylöspäin katkeillut kampiakseleita.

        Näin on Kolmas kampiakseli on menossa, mutta hitsaamalla korjaaminen tulee halvemmaksi.Velipoika on hitsaillut koko kylän Hiaceista nämä akselit.


      • Talonpoikaisjärki
        Tojota huollossa kirjoitti:

        Tosi on.Tojota huollossakin ihmettelivät ja löysivät syynin tähän. On merkkivika kuulemma.Kun laturi on kurmitettu ja hihna katkeaa yks kaks, niin tämä voiman heilahdus katkaisee kampiakselin Tojotissa ja erikoisesti D4D koneissa.
        On siis merkkivika eli kampiakseli on alimitoitettu näiden voimien heilahduksiin nähden.

        Suosittelivat laturinhihnan vaihtoa jopa 20tkm välille.Hyvä konsti olisi ehkäistä koneen rikkoontumisen,lataamalla akku verkkovirralla ja ottaa laturi kokonaan pois.

        Eiköhän noita "heilahduksia" tulene vieläkin voimakkaampina vetöpyörästön kautta näin maalaisjärjellä ajateltuna


      • Tojota huolto
        Talonpoikaisjärki kirjoitti:

        Eiköhän noita "heilahduksia" tulene vieläkin voimakkaampina vetöpyörästön kautta näin maalaisjärjellä ajateltuna

        Ei. Tämä laturin hihnan katkeamisesta tuleva voiman heilahdus on todella erikoinen ja tästä erikoisuudesta johtuen Tojotien kampiakselit eivät kestä.
        Ymmärtänet, miten vetopyörästön kautta tulevat voiman heilahdukset ovat aivan eri taajuuksilla.Onkelma on siinä kun Tojotan insinöörit eivät ole löytäneet tätä taajuutta vai tajuntaako se oli.


      • poistaa
        jo monesko kerta kirjoitti:

        D4D Tojotastani katkes 67 tkm jälkeen laturin hihna.Kampiakseki tuli kyljestä läpi.Että sellasta Tojota laatua tänä päivänä.

        Olen katsellut omassa bmw:ssä kun kampiakseli näyttää tulleen läpi molemmista päistä konetta! Edestä katsoen näkyy pyörivä akselin pää kun kone on käynnissä ja toisesta päästä en tiiä mitä siellä on kun se näyttäis menevän sinne auton alle.


      • helppo korjata
        poistaa kirjoitti:

        Olen katsellut omassa bmw:ssä kun kampiakseli näyttää tulleen läpi molemmista päistä konetta! Edestä katsoen näkyy pyörivä akselin pää kun kone on käynnissä ja toisesta päästä en tiiä mitä siellä on kun se näyttäis menevän sinne auton alle.

        Tosi helppo juttu.Jos kohdasta, josta kampiakseli on mennyt läpi ei vuoda öljyä, niin helpoin tapa on korjata vaurio hitsaamalla.

        Siis hitsauta huolellisesti kampiakselin juuri täyteen "kempin liimaa", niin et tarvitse edes konetta avata.Toisalta aika yleinen vika BMV:ssä.


      • Kumpi vai kampi
        Tojota huolto kirjoitti:

        Ei. Tämä laturin hihnan katkeamisesta tuleva voiman heilahdus on todella erikoinen ja tästä erikoisuudesta johtuen Tojotien kampiakselit eivät kestä.
        Ymmärtänet, miten vetopyörästön kautta tulevat voiman heilahdukset ovat aivan eri taajuuksilla.Onkelma on siinä kun Tojotan insinöörit eivät ole löytäneet tätä taajuutta vai tajuntaako se oli.

        Minä kun en ole pässyt nyt oikein tälle samalle taajuudelle Kuulostaa vaan aika hurjalta tälläiset taajuus asiat, kun itsekkin olen nähnyt noita kampiakseleita ja jopa olen osana niiden valmistusprosessissa mukana(vaikka ei juuri Toyotan)tiedän kyllä että kampiakseleita on katkeillut ja useita syitäkin siihen.


      • välillä
        Kumpi vai kampi kirjoitti:

        Minä kun en ole pässyt nyt oikein tälle samalle taajuudelle Kuulostaa vaan aika hurjalta tälläiset taajuus asiat, kun itsekkin olen nähnyt noita kampiakseleita ja jopa olen osana niiden valmistusprosessissa mukana(vaikka ei juuri Toyotan)tiedän kyllä että kampiakseleita on katkeillut ja useita syitäkin siihen.

        Joo, kirjoitukseni oli todella kevennykseksi tarkoitettu vakavaan keskusteluun Tojota ja muut.Vakavasti pohtien, en ole edes kuullut Tojotista katkeilleen kampiakseleita.Traktoreista kylläkin.


      • autoteknikoita
        jo monesko kerta kirjoitti:

        D4D Tojotastani katkes 67 tkm jälkeen laturin hihna.Kampiakseki tuli kyljestä läpi.Että sellasta Tojota laatua tänä päivänä.

        , kun vajaan 1000W laturin hinnan katkeminen rikkoo oikein kampiakselin.


      • tulisi ymmärtää
        autoteknikoita kirjoitti:

        , kun vajaan 1000W laturin hinnan katkeminen rikkoo oikein kampiakselin.

        Kyllä tulisi ymmärtää kevennykseksi nuo "voimanheilahdukset" ja sitähän ne edustavat.


      • remmi poikki
        Tojota huollossa kirjoitti:

        Tosi on.Tojota huollossakin ihmettelivät ja löysivät syynin tähän. On merkkivika kuulemma.Kun laturi on kurmitettu ja hihna katkeaa yks kaks, niin tämä voiman heilahdus katkaisee kampiakselin Tojotissa ja erikoisesti D4D koneissa.
        On siis merkkivika eli kampiakseli on alimitoitettu näiden voimien heilahduksiin nähden.

        Suosittelivat laturinhihnan vaihtoa jopa 20tkm välille.Hyvä konsti olisi ehkäistä koneen rikkoontumisen,lataamalla akku verkkovirralla ja ottaa laturi kokonaan pois.

        ...ja matkaa jatkuu silti! Eii katkennut tai hajonnut D4D-koneesta mitään muuta. Tuo laturinremmi on kyllä alimitoitettu ainakin minun Avensiksessa -en tiedä onko korjattu uudemmissa!


      • seuraava kerta
        remmi poikki kirjoitti:

        ...ja matkaa jatkuu silti! Eii katkennut tai hajonnut D4D-koneesta mitään muuta. Tuo laturinremmi on kyllä alimitoitettu ainakin minun Avensiksessa -en tiedä onko korjattu uudemmissa!

        Eii katkennut tai hajonnut D4D-koneesta mitään muuta.
        -----

        Joo, mutta ymmärrätkö, miten ne heilahdus voimat autossasi on nyt toisessa reunassa.Seuraavalla kerralla kampiakselin katkeaminen on aivan varmaa.Ajele varovasti isi.


      • ml213.
        remmi poikki kirjoitti:

        ...ja matkaa jatkuu silti! Eii katkennut tai hajonnut D4D-koneesta mitään muuta. Tuo laturinremmi on kyllä alimitoitettu ainakin minun Avensiksessa -en tiedä onko korjattu uudemmissa!

        Tuo moniura hihna on kyllä kestävä ainakin Hiacessa.Autolla on ajettu yli 400tkm ja moottorissa on vielä alkuperäinen hihna.Toisaalta hihna "vikisee" herkästi kosteilla keleillä eli lie kulunutkin.(Hyllyssä on uusi hihna ollu jo vuoden, mutta ei oo tullu vielä vaihdettua).


      • ??????????
        jo monesko kerta kirjoitti:

        D4D Tojotastani katkes 67 tkm jälkeen laturin hihna.Kampiakseki tuli kyljestä läpi.Että sellasta Tojota laatua tänä päivänä.

        laturin hihna katkasi ja kampiakseli tuli kyljyksistä läpi.


    • Nimetön

      2.0 td avensis,nyt ajettu 318000km,ei mitään vikaa,vanhassa vara parempi:)

      • ML213

        Samanlainen tuntuu olevan tämäkin D4D Hiace /02 kuin muutkin aiemmat mallit kestävyydeltään. Kolmella, joista on kokemusta niin 500tkm ei erikisemmin ole tarvetta remontoida.

        Ihmeen häiriötön on tämä D4D mallikin, vaikka on kokomaan uudenlainen/tietokoneohjattu polttoaineen syöttötoiminta.


    • ostit

      TOYOTAN!!!! itseäs saat syytää. itsellä wv konsernin td ajettu vastta 610tkm ja toimii vielläkin moiteetta.

      • kari a

        Meiltä loppui matkanteko vm2005 lantikalla,kun öljyvalo rupesi palamaan kesken matkan. Koneeseen tuli niin paljon vaurioita,että uusiksi meni.
        Pukkasi suuttimista nokea öljyn sekaan ja tukki imuputken.
        Tyyppivika ,kuulemma


      • hyvä peli kuin mikä

        Minulla -99 Avensis 2.0 td ja nyt 439 000 km mittarissa. Ollut perheessä alusta asti, eikä mitään vikaa. Hyvin ja luotettavasti kulkee nyt, ja varmastikin myös jatkossa.


    • remppa...

      214tkm ja karmea pamaus ja etupyörät lukkoon. Hyvä ettei ojaan mennyt. Korjausarvio 2 500 € ja auton arvo ehjänä olisi n. 6 000 €. Arvatkaapa syökö miestä.

      Bensakone on mun seuraavassa.

      • taitaa olla?

        dieselissä ei ole VENTTIILIKONEISTOA!


      • no tuota
        taitaa olla? kirjoitti:

        dieselissä ei ole VENTTIILIKONEISTOA!

        Mistäs ajattelit että kaasut kulkee ? häh ?


    • Korkein totuus

      Eikö ylläpito voisi poistaa koko viestiketjun. Jokainen ymmärtää aloitusviestin provoksi. 4D4 koneet ei pamahtele.

      • ml213.

        Mutta, harvasta automerkistä/moottori mallista voi pohtia asiaa leikkimielisesti.Monasti pohtimisen edetessä,niin monessa merkissä leikki muuttuu todellsuudeksi.


      • forre
        ml213. kirjoitti:

        Mutta, harvasta automerkistä/moottori mallista voi pohtia asiaa leikkimielisesti.Monasti pohtimisen edetessä,niin monessa merkissä leikki muuttuu todellsuudeksi.

        jostain syystä ylläpito on valinnut nyt tälläisen linjan että kaikki vanhat (huuhaa) viestiketjut ponnahtaa ylimmäksi kun joku niihin vastaa, mikä on aivan typerää, mutta pidetään nyt tätä näytillä, niin kyllä tojotan miehet jossain vaiheessa asiaan puuttuu, vai puuttuuko?


      • linja.
        forre kirjoitti:

        jostain syystä ylläpito on valinnut nyt tälläisen linjan että kaikki vanhat (huuhaa) viestiketjut ponnahtaa ylimmäksi kun joku niihin vastaa, mikä on aivan typerää, mutta pidetään nyt tätä näytillä, niin kyllä tojotan miehet jossain vaiheessa asiaan puuttuu, vai puuttuuko?

        Tämä linja on selkeästi parempi, koska fanaatikot eivät voi soopaa spämmäämällä (uusia keskustelun avauksia tekemällä)painaa heille kiusallista keskustelua pois etusivulta.


      • noin!
        linja. kirjoitti:

        Tämä linja on selkeästi parempi, koska fanaatikot eivät voi soopaa spämmäämällä (uusia keskustelun avauksia tekemällä)painaa heille kiusallista keskustelua pois etusivulta.

        Tämä ilmiö on varsin tuttu muualla kuin sefu AE111:n hallinnoimilla sivustoilla. Sinnehän ei tunnetusti voi kirjoittaa mitään Toyotaa kritisoivaa materiaalia. Siksi tojoon kyllästyneet ovat pakotettuja purkamaan sydäntään esim. "Kertomuksia autoilusta"-palstalla. 24h tojo-fanaatikkojen päivystys ilmoittavaa viestin heti asiattomaksi, mutta jos se ei tuota tulosta, suoltavat fanaatikot solkenaan kaiken maailman tyhmää kysymystä ja kommenttia, jotta kiusallinen viesti saataisiin painettua seuraavalle sivulle. Onneksi uudistus poisti tämän mahdollisuuden!


      • mannelavetti

        mut kyl kannentiivisteitä mennyt 2.2 koneista ja egr ongelmia yli 100tkm ajetuis.


      • ***** otsassa

        Meiltä pamahti 250t ajetun verson 2.2 4D4 moottori. Ei oltu kuultu mitään kummempia vikoja toitsuista sitä ennen, mut sit alko tulee tarinaa. Yks Toyotalla oleva kertoi epävirallisesti, että ko. koneissa kansi syöpyy jatkuvasti, eikä siihen ole parannuskeinoa, muuta kuin säänöllisesti vaihtaa koko masiina. 2.0 dieselissä näitä vikoja kuulemma ei ole. Kaverilla meni alle 100t ajetusta 2.2 avensiksesta moottori, mutta hänelle ei kerrottu mikä siinä oli ollut vikana. Ilmoittivat vain Toyotan huollosta, kun meni hakemaan autoa, että moottori on vaihdettu. Takaikuski kertoi, että tolpalla kuskit valittavat kun 2.2 4D4 moottorit eivät kestä. Että tässä on tullut kuultua ja nähtyä jo kaikenlaista.


    • Pukki laukkaa

      Tais olla vuosi sitten,kun tuttavan autokorjaamolle hinattiin D4D Avensista. Oli sammunut liikenne valoihin. Jostain tippui öljyä,enemän ja vähemmän. Se oli vähän päälle 67tkm ajettu. Lopuksi hinuri vei toyotalle,koska olihan autolla takuu.
      Kuulin jälistä päin,että omistaja oli edellispäivänä vaihtanut auton toyota liikkeessä. Edellinen oli ollut 124-koppanen mersu ja ,vaihto hetkellä 670tkm mittaris,ilman suurempia murheita.Tais saada omistaja ikuisia traumoja tojotan laadusta. Minulla ei ole mersua itselläni,itse ajan vanhalla transiitin ritsalla.

      • ei Tojotalle

        Ei ole tojotaa minullakaan, eikä tule. Ajan nimittäin vain autoilla, en kulkuneuvoilla enkä riisikupin kotteroilla


      • takia..

        kukaan kierrättäisi autoaan "tuttavan" korjaamon kautta jos siinä on takuu?

        Mistä näitä tutun tuttuja Esson baarilaisia sikiää? No ehkäpä on aikoinaan lakanoilta lusikalla lapattuja..


      • Esso baarin fakiiri
        takia.. kirjoitti:

        kukaan kierrättäisi autoaan "tuttavan" korjaamon kautta jos siinä on takuu?

        Mistä näitä tutun tuttuja Esson baarilaisia sikiää? No ehkäpä on aikoinaan lakanoilta lusikalla lapattuja..

        päässä ristyksestä. No,eipä noilla vanhoilla ihmisillä heti tule,takuut mieleen kun auto hajoaa. Et itsekkään tiennyt kk-vanhana mikä housuissa lämmittää,nyt varmaan tiedät jos sellainen sattuis tulemaan. :D


      • väläyttelisi...
        Esso baarin fakiiri kirjoitti:

        päässä ristyksestä. No,eipä noilla vanhoilla ihmisillä heti tule,takuut mieleen kun auto hajoaa. Et itsekkään tiennyt kk-vanhana mikä housuissa lämmittää,nyt varmaan tiedät jos sellainen sattuis tulemaan. :D

        oikein humoristi olet...tosin et sinäkään tiedä näköjään kaikkea eli jos noin vähän on sulle älyä annettu niin ymmätäisit edes sen verran ettet järjettömyyttäsi joka paikassa


    • Fakta näin on

      D4D 3,0 Toyota, ajettu 280 000 km, Vm -05, tapahtui puolitoista vuotta sitten. Kävi niin, että imusiivilä tukkeutui ja öljyn kierto vaikeutui. Tulos: Laakerit sököt, koneremontti. Eilen tuli Toyotalta kirje, jossa ilmaiseksi vaihtavat ruiskutussuuttimien tiivisterenkaat. Vuoto siellä saattaa aiheuttaa vakavia kiinnileikkautumisvaurioita. Harmi, ettei kirje tullut reilu puolitoista vuotta sitten. Ja näin jälkiviisaana ois voinu asian helposti tarkistaa öljynvaihdon yhteydessä, mutta kun ei tiennyt niin ei tiennyt. Öljypohjassa tarkistusluukku, jonka kautta asian voi melko vaivatta tarkistaa.

      • Lantrinkia

        Jos löpöpuolelta falskaa tiivisteet, niin mikäli se vuoto voi mennä koneen sisään, niin se ohentaa sitä voiteluöljyä ja heikentää voitelua, mutta ei tuki siivilää.

        Mikähän sen siivilän tukkii? Ei tule mieleen kuin öljynsuodattimen ja öljyn liian pitkä vaihtoväli sekä mahdollisesti väärä öljytyyppi.


      • ile D-4D
        Lantrinkia kirjoitti:

        Jos löpöpuolelta falskaa tiivisteet, niin mikäli se vuoto voi mennä koneen sisään, niin se ohentaa sitä voiteluöljyä ja heikentää voitelua, mutta ei tuki siivilää.

        Mikähän sen siivilän tukkii? Ei tule mieleen kuin öljynsuodattimen ja öljyn liian pitkä vaihtoväli sekä mahdollisesti väärä öljytyyppi.

        kyllä se löpö pikeentyy ennen öljykiertoon pääsyään, koska vuoto tulee kuparitiivisteen hiushalkeamasta pikkuhiljaa. Mersuissa kuulemma kopan ulkopuolelle, mutta Toyotassa pahaksi onneksi sisäpuolelle. Kuitukameralla siivilän kunnon pystyy öljypropun reiästä tarkistamaan. Kun tämä toimenpide tehtiin -01 Avensikseeni 400 tkm:in jälkeen, korjaamon omistaja sanoi, että ei vaivaa Avensiksia, mutta LandCruiserissa on oikein asiasta tullut Toyotan huoltokirje. No on näitä tapauksia 300tkm ajetuissa Avensiksissakin ollut. Omassani sihti oli puhdas, mutta km lukemilla 427 meni öljypumppu vaihtoon. Sen jälkeen taas käy kun uusi.

        Tosta löpön raakana vuodosta öljytilaan on ainakin vanhempien BMW:n commonrail-koneiden kohdalla raportoitu ja uusissa DPF-koneissahan tämä on ongelma, kun poltto ei oikein onnistu talvella (Honda, BMW ja PSA).


    • 32

      -01 d4d diesel ave eipä saanu edes puolta milliä mittariin kun toi
      öljysiivilä tukkeentui ja lopputuloksen voi arvata. eipä ollu kuullutkaan
      kyseisestä siivilästä tyhmänä miehenä; mutta eihän vanhemmissa koneissa
      ollut tällaisia ongelmia...:o( vittuuntuneena siirryin takaisin 90-luvun autoihin;

    • d4d

      Mulla on Hihhuli D4D 2002. Ajettu kohta 300tkm. Huoleton ja käyttövarma on ollut.
      Huolet alkavat varmasti sitten 300tkm jälkeen. :D

    • exd4d

      Joko avensiksien d4d moottorit vääntävät alakierroksilla? voiko niillä esim kääntyä isolta tieltä pienemmälle 3 vaihteella? Alkupään d4d moottorit olivat tässä ominaisuudessa luvattoman surkeita. Moottorilla piti ajaa niinkuin bensiinillä eli vahdekeppiä sai sorvata jatkuvasti.

      • rahtari5

        Ei millään autola pidä vetättää isollavaihteella ,kyllä siinä menee loota ja kone diesel tykää kieroksista.


      • bollee

        Joutuu kakkosvaihdetta hakee. Eikä se johdu koneen heikosta väännöstä, vaan pitkähköistä välityksistä.


      • toyoavetoyo
        bollee kirjoitti:

        Joutuu kakkosvaihdetta hakee. Eikä se johdu koneen heikosta väännöstä, vaan pitkähköistä välityksistä.

        Jep, tuo on totta. Toyotassa aavikko välitys.


    • Re Lax

      Meneekö siitä kampi vai akseli poikki. Minullakin on tuo D4D ja mun on pakko tietää!

    • Toiota 4

      Kone hajosi Toyota Landcruiserista vm. 2007 ajok. 165000 km.

      Korjausarvio D4D moottorille , puolimoottori 7000€ ja täysremontti16000€. Ei liene varattomien harrastus tuo Toyota.

      • Ajat ja tavat

        Mites purkaamolta? Kannattaako vanhaan enää täysin uutta laittaa.


    • Kyllä kirveltää

      Minulta hajosi 4D4 kone maantiellä. Hinatessa istuin autossa ja laitoin vahingossa vaihteen päälle, jolloin ryhmäpyörä tuli vaihdelaatikon kyljestä ulos. Tämä sattui ylikäytävän kohdalla, kun tavarajuna ajoi yli, jolloin kaikki ovet menivät vaihtoon tämän seurauksena.

      Panin paskan paaliin, että sellaista laatua Toyotalta ja tähän loppui tämä lorun kertominen tässä ketjussa. Minäkään en anna rekisterinumeroani tiedoksi kenellekään, vaan ajan autollani edelleen.

    • 2.2 ongelmat

      Minulla on 2.0 d4d ja 260 tkm aikana ei ole koko autossa ollut yhtään vikaa.
      Mutta 2.2 moottoreissa on varmaan jotain häikkää koska kävin hiljattain kysymässä vaihtoarvoa autolle niin myyjä kyseli heti ekaksi onko 2.2 vai 2.0 ja sanoi että no hyvä että on 2.0 koska 2.2 eivät mielellään ottaisi vaihdossa...
      Onko se vika uusimmissa jo korjattu? niissäkin näyttää olevan 2.2 moottori.

    • remonttimies 2

      ilman puhdistaja meni tukkoon uusi tilalle matka jatkuu vielä pitkään

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe