Kouluammunta

voitaisiin

minun puolesta kieltää ja samoin pika-ammunta. Minä ammun mieluummin kuvioo ja vakioo. Ne voisikin helposti yhdistää samaksi lajiksi. Ensin 20 ls 20 sekunttista, sitte 20 ls kymmensekunttista ja lopuksi 20 ls kuvioo samaan tauluun. Kohdistussarja voisi olla kouluammuntaa. Taulukin voisi olla hiukan nykyistä koulutaulua suurempi, että eritasoisten ampujien piste-erot pienenisivät. Huippuampujia varten taulussa voisi olla napakymppi, joka ratkaisisi tasapisteet.

Mitä mieltä?

Minusta tämä olisi helevetin hieno idea.

11

2508

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taulut

      Keskusta menee ihan tohjoksi tolla laukaisu määrällä. Miksi koulu ammunta(30 30ls) ja pika-ammunta pitäisi kieltää vaikka et itsesiitä pidä.
      Voihan ne silti jättää joku muu harrastaa niitä.
      Kouluammunta on mielestäni kaiken ammunnan perusta. Ajatuksesi saa muuten täyden tukeni.
      Hienoa että joku miettii uusia lajeja, varsinkin kun niitä voi toteuttaa olemassa olevilla laitteilla.

    • Tadzio de Santis

      Ratalaitteet ja kääntyvät taulut eivät myöskään ole aina käytettävissä. Taas tarvittaisiin se ympärivuorokautinen päivystys.

      Minä ammun enimmäkseen kouluammuntaa. Kuvioammuntaa joskus, tosin en kääntyviin tauluihin. Minulla tulee vasempaan eli ainoaan toimivaan korvaan äänimerkki kun on lupa ampua. Oma systeemi, tein koneella äänitiedoston josta nuo merkit kuuluu.

    • . ...

      Kuvioammunta pitäisi kieltää, varsinkin laji Pienoispistooli! Akkojen urheilupistoolista miehille apinoitu laji, jota ei edes ammuta muualla kuin Suomessa (siis miehet pienoispistoolia). Varsinkin sen kuvio-osuus, typerää tähtäinten säätelyä ja ammuntaa ladonkokoiseen kymppiin. Pitäisi olla 60 ls kouluammuntaa vaan siinäkin lajissa. Vakiopistooli asia erikseen, se on miesten laji! Vapaapistoolista puhumattakaan (olympialaji ja myös kouluammuntaa).

      • Tadzio de Santis

        Minustakin kaikki sellaiset lajit voisi kieltää, mistä en juuri itse satu tykkäämään. Pitänee laatia listaa kun joutaa.

        Pistetään alustavaa kiellettävien asioitten listaa:
        -parturi
        -valkosipuli
        -kissa
        -jasper pääkkönen
        -olli lindholm
        -matti "köyhät kyykkyyn" vanhanen
        -jääkiekko
        -jalkapallo
        -koripallo
        -koff
        -tarralenkkarit
        -televisio
        -ruger mk 2 ja 3
        -aamuvuoro


      • pannaan kaikki
        Tadzio de Santis kirjoitti:

        Minustakin kaikki sellaiset lajit voisi kieltää, mistä en juuri itse satu tykkäämään. Pitänee laatia listaa kun joutaa.

        Pistetään alustavaa kiellettävien asioitten listaa:
        -parturi
        -valkosipuli
        -kissa
        -jasper pääkkönen
        -olli lindholm
        -matti "köyhät kyykkyyn" vanhanen
        -jääkiekko
        -jalkapallo
        -koripallo
        -koff
        -tarralenkkarit
        -televisio
        -ruger mk 2 ja 3
        -aamuvuoro

        itse olen myös ihan samoilla linjoilla että kaikki pitää kieltää. Ehdottaisin että kiellettävien asioiden lista tehdään aakkosjärjestukseen.
        Vaikkapa tähän tapaan: autot, aseet,alkoholi,ampuminen...
        bioska,bensiini,beettasalpaaja..
        jne jne. Sitten kun kaikki kiellettävät asiat on aktiivisten kansalaisten toimesta listattu toimitetaan lista eduskuntaan ja se hyväksyy yksimielisellä enemmistöllä kaiken kieltävän lain. Sen jälkeen on turvallista ja mukavaa kun kaikki on kielletty eli myös naapurisi kaikki puuhat ovat lainvastaisia..


      • eikä tuumaakaan periksi
        pannaan kaikki kirjoitti:

        itse olen myös ihan samoilla linjoilla että kaikki pitää kieltää. Ehdottaisin että kiellettävien asioiden lista tehdään aakkosjärjestukseen.
        Vaikkapa tähän tapaan: autot, aseet,alkoholi,ampuminen...
        bioska,bensiini,beettasalpaaja..
        jne jne. Sitten kun kaikki kiellettävät asiat on aktiivisten kansalaisten toimesta listattu toimitetaan lista eduskuntaan ja se hyväksyy yksimielisellä enemmistöllä kaiken kieltävän lain. Sen jälkeen on turvallista ja mukavaa kun kaikki on kielletty eli myös naapurisi kaikki puuhat ovat lainvastaisia..

        Minun mielestä riittäisi jos kiellettäisiin väritelevisio. Väritelevisiosta kaikki pahuus johtuu.


    • vilosohvi

      on vielä vähän väärinymmärretty Suomessa,ainakin Tuusulassa ja Kauhajoella.Kannattaa miettiä tarkoin.

      • Akseli.s

        Jos ammmunta kielletään niin kielletään samalla autoilu. Tien päällä menehtyy kolareissa varmasti enemmän ihmisiä kuin ``ampumavälikohtauksissa````


    • kuugeri

      moro mitäs äiät:D

      • sniper2

        ei täs:D mitäs sä


      • pisla_jäbä
        sniper2 kirjoitti:

        ei täs:D mitäs sä

        ootko ennenki sniputellu:DD


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1215
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      777
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      749
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe