Yläasteen terveystarkastus/lääkärintarkastus

Heeelp

Mua pelottaa hirveenä noi yläasteen terveystarkastukset ja lääkärintarkastukset. Kutosella oli terveystarkastus. No se ei ollu niin paha kun piti ottaa paita pois, kun oli rintsikat alla. Oon lukenu,et terveys- tai lääkärintarkastukses, se kattoo onks karvoitusta ja tunnustelee rintoi yms. Itse käytän stringejä, joten sheivaan karvat. Onko siinä jokin ongelma, kun ei ole karvoja? Meille ei ole vielä tullut koululääkäriä. Tulee muutaman viikon päästä, eikä tiedetä onko mies vai nainen. Jännittää jos on mies.. Oikeesti apua!

Sit mulla on toinen ongelma tost sheivaamisest. En uskalla sanoo mutsille, et haluun sellasen naisten sheivauskoneen (en tiiä sen nimee niinku :D), käytän sitä äitin aina salaa. Tuntuu vaan niin ouolta kysyy sellast et voisko se ostaa. Miten voisin kysyy?

Joo, nää oli tyhmästi selitettyi mut toivottavast tajusitte. Kiitti jos vastaatte.

47

16438

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tavallisiin normi

      Vaatteisiin, siis silloin voit olla tavis luukki. Ei kannata kauheesti lainaa toisten karvakoneita, sillä niitten mukana kulkee taudit ja otukset. Hommaa oma kone karvojenajoon ja katto vaikka netistä minkä nimisii ne on. Taitaa olla hyvin tavallista, et karvoja trimmataan vaikka uimarantaa varten, ettei viidakko pursu yli nano kokoisista varusteista. Se, että tarkastuksessa kokeillaan tissit yms. on ihan tavallista. Pojilta kokeillaan kikkeli, siis onko kivekset pusseissa, tuskin on kovin kivaa sekään.

      Kannattaa olla paremminkin onnellinen, jos sellanen tarkistus tulee! Monessa koulussa ne jätetään väliin, kun ei ola muka kunnalla rahaa palkata henkilöitä.

      Omasta kehosta konnattaa pitää huolta, sillä ei ole kovin mukaavaa jos vaikka tissiin iskee syöpä ja tätä ei huomaa. Voi pahimmillaan joutuu poistaa koko tissin. Nuorena asioihin ei perehdytä ja ajatelaan, et mulle ei voi tulla mitään kasvii tissiin.

      • käpälämäki

        Mä en tällä istumalla usko, että kukaan lääkäri alkaa tissejä tai kiveksiä kopeloimaan! Johan se nyt loukkaa jo oppilaan yksityisyyttä ja kovalla kädellä sittenkin! Poikien kivekset katsotaan viim. armeijaan mennessä, eikä tyttöjen rintojen tunnustelu tietääkseni kuulu mihinkään koululääkräintarkastkseen! Kysy, ennen kuin panikoit. Mä ainakin tekisin heti selväksi, että mua ei kopeloida.


      • mua
        käpälämäki kirjoitti:

        Mä en tällä istumalla usko, että kukaan lääkäri alkaa tissejä tai kiveksiä kopeloimaan! Johan se nyt loukkaa jo oppilaan yksityisyyttä ja kovalla kädellä sittenkin! Poikien kivekset katsotaan viim. armeijaan mennessä, eikä tyttöjen rintojen tunnustelu tietääkseni kuulu mihinkään koululääkräintarkastkseen! Kysy, ennen kuin panikoit. Mä ainakin tekisin heti selväksi, että mua ei kopeloida.

        ainakaan mitenkään kummemmin tutkittu, eiköhän ne rintojen tarkastukset tule sitten kun joskus omatoimisesti menette gynekologille. Saattaa sieltä tosin ohjeistusta tulla miten voi itse tutkia rintoja jne. Mutta nää tarkastukset on sitä varten että tarkastetaan miten murrosikä on lähtenyt kehittymään että jos joku poikkeama löytyy ettei rupea kehittymään niin sitten tutkitaan paremmin..


      • -Abe
        käpälämäki kirjoitti:

        Mä en tällä istumalla usko, että kukaan lääkäri alkaa tissejä tai kiveksiä kopeloimaan! Johan se nyt loukkaa jo oppilaan yksityisyyttä ja kovalla kädellä sittenkin! Poikien kivekset katsotaan viim. armeijaan mennessä, eikä tyttöjen rintojen tunnustelu tietääkseni kuulu mihinkään koululääkräintarkastkseen! Kysy, ennen kuin panikoit. Mä ainakin tekisin heti selväksi, että mua ei kopeloida.

        Voin kyllä sanoa, että totta on se että poikien kivekset tarkastetaan ja luultavasti tyttöjen rinnat.


      • helsingin koulusta
        -Abe kirjoitti:

        Voin kyllä sanoa, että totta on se että poikien kivekset tarkastetaan ja luultavasti tyttöjen rinnat.

        Ei kyllä meillä mitään muuta katottu sillon kun nivusten verisuonet, eli tunki sormen tosta 2cm syvälle boxereista. Ei mtn kopelointii tai läheskää seksuaalist juttuu


      • apua
        mua kirjoitti:

        ainakaan mitenkään kummemmin tutkittu, eiköhän ne rintojen tarkastukset tule sitten kun joskus omatoimisesti menette gynekologille. Saattaa sieltä tosin ohjeistusta tulla miten voi itse tutkia rintoja jne. Mutta nää tarkastukset on sitä varten että tarkastetaan miten murrosikä on lähtenyt kehittymään että jos joku poikkeama löytyy ettei rupea kehittymään niin sitten tutkitaan paremmin..

        En tajua mitä järkeä siinä on mitä ne siitä hyötyy et kattoo toisten kiveksiä ja rintoja varmaan et onko muros ikä jo tullut mut mihin sen vaikuttaa vähän käytätymiseen mut onkohan se et opetajat suhtautuu eri opilaisiin sitten eri tavalla kuka tietää
        SINNE EN MENE KUN 60V MUMMO SANOO ET OTAS NE HOUSUT POIS!!


      • hello
        käpälämäki kirjoitti:

        Mä en tällä istumalla usko, että kukaan lääkäri alkaa tissejä tai kiveksiä kopeloimaan! Johan se nyt loukkaa jo oppilaan yksityisyyttä ja kovalla kädellä sittenkin! Poikien kivekset katsotaan viim. armeijaan mennessä, eikä tyttöjen rintojen tunnustelu tietääkseni kuulu mihinkään koululääkräintarkastkseen! Kysy, ennen kuin panikoit. Mä ainakin tekisin heti selväksi, että mua ei kopeloida.

        kyllä ne tarkistetaan mutta siitä voi kieltäytyä!


      • Isomiäs
        käpälämäki kirjoitti:

        Mä en tällä istumalla usko, että kukaan lääkäri alkaa tissejä tai kiveksiä kopeloimaan! Johan se nyt loukkaa jo oppilaan yksityisyyttä ja kovalla kädellä sittenkin! Poikien kivekset katsotaan viim. armeijaan mennessä, eikä tyttöjen rintojen tunnustelu tietääkseni kuulu mihinkään koululääkräintarkastkseen! Kysy, ennen kuin panikoit. Mä ainakin tekisin heti selväksi, että mua ei kopeloida.

        Kyllä kivekset tarkistetaan ainakin 1 5 ja 8 luokilla


    • blondeistablondein72hki

      tai sitten lääkäri on pedari josta heti tehtävä ilmoitus!

      Mulla neljä tyttöä joten tiedän kuinka homma etenee kun olen mukana yleensä ollut ja jos en oo päässyt niin tytöt kertovat miten meni.

      • Yläasteelainen

        Itse oon kasilla ja meidän tarkastuksessa semmosia ei ollut.
        Olen kyllä kuullut että joillain kouluilla pallit on tutkittu.

        Meillä tutkittiin näkö, kuulo, keuhkot yms. pituus paino... ja kyseltiin kaikenlaista


    • jokuplø

      Muistan itse 7 tarkastuksen ja kylla (5vuotta sitten)Tama laakari nopsasti vilkasi alkkareihin ja perusalavatsan tarkastuksen(jotenkin just murrosikaan ehka enemmin kuukautisiin liittyen miten kehitys alkanut) rintojen tutkimuksella ei mitaan kapalointia vaan ihan kokoa sillee samalla ku katsoo ryhtia(jos esim isot rinnat nii voi olla haitallista loppu kasvulle(just ryhtiin- hartaseudulle) Nykykaytantona ajattelisin edellamainittujen juttujen suorittamista(vanhana oppina) siis jokseenkin kun tuo minunkin laakari oli siella 60-ylapuolella... ala turhaa huolestu..

    • huffner

      Olikohan tämä taas jonkun vanhan pervon vuodatus toivossa, että saisi yksityiskohtaisia kuvauksia tyttöjen lääkärintarkastuksista?

      Ai, että miksi ? No toi juttu noista stringeistä ja karvoista ja sheiveistä, tietenkin. Voihan sinne panna päälleen vaikka villahousut, jos arveluttaa.

      • mitä sä

        luulet tost et onks joku vtun pervo kirjottanu! mä ite tiiän et tää on iha totta nii ei tarvi uskoo !!


    • Terkkari80

      Oppilaiden osallistuminen koulun terveystarkastuksiin on täysin vapaaehtoista, mutta todella suositeltavaa. Jos oppilas kokee intiimialueiden tutkimisen vastenmieliseksi, voi hän heti tarkastuksen alussa ilmoittaa, ettei halua niitä tutkittavan.

      Kumpi on nöyryyttävämpää: antaa lääkärin suoritaa intiimialueiden tarkastus vai liikuntatuntien jälkeinen joukkosuihku ilman minkäänlaisia väliseiniä tai verhoja, jolloin jokainen halukas voi vapaasti tiirailla toistensa intiimialueita. Liikunnanopettaja voi ainoastaan suosittaa käyntiä joukkosuihkussa, mutta sinne ei voi pakottaa ketään menemään, koska opettajalla, kuten myös lääkärillä, ei ole oikeutta pakottaa ketään riisuuntumaan alasti.

    • Nimetön

      Ei kato lääkäri karvoja eikä tunnustele tissejä. Jollei sitten joku perverssi ole.

      Mikset voi mennä itse ostamaan sitä sheiveriä?

    • nyt...

      panikoi. Ekanakin minulta ei edes katsottu karvoitusta tms, saatika rintoja tutkittu. Toisekseen voit kieltäytyä riisuntumisesta jos haluat. Kolmanneksi ota ihan normaalit vaatteet. Ei siellä mitään pahaa tapahdu usko pois. Niin ja se on epilaattori.

    • hhhk

      Oli ihminen minkä ikäinen tahansa häntä ei saa pakottaa terveys ym tarkastuksiin. Itse olen nyt aikuinen, mutta en olisi ikimaailmassa suostunut mihinkään tarkastukseen teininä, että joku puristelisi tissejä ym. Olin erittäin arka nuori ja olisin varmasti saanut traumat tuollaisesta.

      • hhlldd

        juu.. olen itse menossa kohta yläasteelle ja 6luokalla meillä ainakin tunnusteltiin rintoja.. oli jotkut kyllä yrittänyt sitten sanoa ettei ota paitaa pois muttei auttanu.. kaikille tytöille se kuitenki sen teki.. puhu viell jotain juttui mitä ei välttämättä ois tarvinu puhuu.. esim. onpas sul pienet rinna/isot.. olen itse siis aika ujo.. en silloin vielä uskaltanut sanoa etten ota paitaa pois.. mutta näin myöhemmin en kyllä anna kenenkään tunnustella mitään.. ei kaikki asiat niille vaan kuulu..


      • arkatissi:(:

        Sehän sattuuki tisseihin!!!Jos joku on vaik ulkopuolella oottamassa,ja.yhtäkkii sielt kuuluu kauheeta ulinaa,ku lääkäri/terveydenhoitaja puristelee tissejä!!Itelläni ainaki on hirveen arat tissit!


      • olin jo tarkastukses

        mulla oli sellane (5 luokan tarkastus) että se katto keuhkot ,sydämmen ja ryhdin ja verenpaineen ja tosta verenpaineesta että jos se lääkäri sanoo että sulla on korkee veren paine niin se johtu lähes aina siitä ttä jännittää itellä kävi just noin. ja sitte pituus paino ja näkö ja minunkin kamut sanoo että " se kokeilee kylmällä lusikalla kiveksiä ja venyttää esinahkaa mutta tommoset puheet saa ihaan suoraan päästää toisesta korvasta ulos . toivottavasti tää helpotti


    • norppatorppa

      Ite oon 17 vuotias tyttö ja omalta kohdaltani voin sanoo, että koululääkäri/terveydenhoitaja EI OO KOSKAAN alkanu tutkii karvoitusta, rintojen kokoa tai muutenkaan intiimialueitani! Paita ja housut on joo tarvinnu ottaa pois joskus noissa tarkastuksissa, mutta rintsikat ja pikkuhousut on AINA ollu päällä eikä kertaakaan lääkäri ole edes viitannut, että pitäisi jommatkummat ottaa pois. Se että lääkäri kuuntelee sydämen ja keuhkot ei tarkoita sitä että se alkaisi tissejä käpälöimään :D Osaan ottoni jos jollakulla on ollut tollanen kouluterveydentarkastus, omalle kohdalle ei ole vielä koskaan moista eteen tullut :D

    • onse kans----

      Joo tota noin..onse kans et ruvetaan tommosta yksityisyyttä rikkomaan. olen ite 13 ja on tulossa jonkinäköinen "lääkäritarkastus johon vanhempi tulee mukaan" ja mä oon kuullu niit yksityisyyttä loukkaavia juttuja paljon.esim sellasia ett' lääkäri on kourinu rintojaj ja karvoitusta katsonut ja sit on pakottanut se kyseinen terkkari/lääkäri ajne on menny sit ihan rikosilmotuksiin kun on pakotettu. MUISTAKAA KENENKÄÄN EI OLE PAKKO JOS EI HALUA!!!

    • hGFD;H

      Kyllä vaan voi vituttaa... Just tänää oli terkkari, ja kyllähän se kopeloi kivekset, että onko ne paikoillaa.. :/

    • sakarinvillapaita

      En aio suostuu ottaa boksereita pois jos käskee!
      Sehän on yksityisyyden rikkomista!
      Ja jos pakottaa niin voi haastaa oikeuteen :) Ei siinä mitään ongelmaa
      Mut kyl ihan hyvin otan paidan ja housut pois mutta en missään nimessä alushousuja eli boksereita

      Enkä usko että tulee tällästä... Kutosellakin piti tulla viime vuonna mutta eipä tullu!
      :D

    • täti

      Pojilla sinne pöksyihin lääkäri katsoo nahdäkseen, onko murrosikä alkanut. Ellei ole, selvitellään miksi ei ole. Ja juu, tarkistaa myös sen, että kivekset ovat paikoillaan, ja juu, myös sen, että esinahka ei ole liian ahdas. Uskokaa pois, kaikki tuo kannattaa saada selville tuolla ikää , ne on helppo hoitaa murrosiässä eikä sen kummempia ongelmia kuten vaikka lapsettomuutta vielä ole tiedossa. Toisin on, ellei ajoissa huomata.

      Tytöillä sinne pöksyjen puolelle kurkataan korkeintaan sen verran, että nähdään, onko karvoitusta. Yleensä se on turhaa sillä asian voi päätellä siitä, miten rinnat ovat kehittyneet. Murrosikä kun etenee tietyn kaavan mukaan. Eikä niitä rintoja sen kummemmin käsin tarvitse koetella, näkeehän se, onko kehitys alkanut.

      Huolet pois siis. Sinne vain ja keikki menee hyvin.

    • lutkuttajalääkäri?!?

      ettei esinahka ole liian ahdas? O.o rupeeko se lutkuttamaan sitä siin nii vaa!?!??!

    • Suruttaa :(

      Arvatkaas miten kolahti itsetunto ku terkkari sano et lihasmassaa tulee nii mulla ei taida olla tällä hetkellä sitä, enkä oo ees mikää läski, ja kaverit on sellasii iha tikkui ja sanoo mua läskiks, en oo mistää kohasta läski ja mahakaa ei oo ees iso tai mitää

    • Kutosella

      Multa se lääkäri ainaki katto häpyhuulet ja kopeloi rinnat!!! Oon siis kutosella, ei mun mielestä niin hirveetä, vaikka joillekkin kavereille aika iso pala purtavaks!!

    • nainen 47

      No voisiko olla että sinulla olisi ollut jotain ongelmaa siellä pimpassa kun ei ollut ainakaan minun aikana tavallista tuo häpytutkimus.. Mutta nykyaika on nykyaika..

    • P01t5()

      Ihan vaan näille jokka on tänne laittanu et "pedo" lääkäri ja tällaista,mutta ei se ihan niin ole. Koululääkäri on ilmainen ja Tarpeellinen Tarkastus,jossa kokeillaan murrosiän kehitystä. Jos jotkus väittävät että lääkärit ovat homoja /lesboja,niin ovat saaneet vanhemmiltaan aika väärän käsityksen. Sitäpaitsi,Koulu kustantaa teille ilmaiset Terveystodistukset,jotka yksityiseltä lääkäriltä maksaisivat noin 140€

    • __jee__

      ei kyllä ole mitään rintoja tunnusteltu yms.
      itselläni kun oli 7 lk terveystarkastus niin otettiin just pituus, paino, näkö jne.
      ja sitten kun piti täyttää jonkin lappu niin siitä käytiin kaikki läpi esim onko menkat alkanu ja onko päänsärkyä, univaikeuksia jne.
      olen kuullut että joissain kouluissa kyllä katsotaan pöksyihin mutta meidän koulussa ei ainakaan.
      Että kuiteskin kaikesta kannattaa siellä puhua avoimesti sillä sen kautta minut vietiin masennustesteihin ja olin masentunut. Yay.

    • dgher5t

      8lk lääkärintarkastus oli tälläne: ensin kyseli joitain tietoja ja normi pituus paino,kuulo,näkö,sitten käski riisua kaikki muut paitsi bokserit, sit piti istua ja se käski nostaa käsiä ylös , että näki onko kainalo karvotusta,sit piti mennä selälleen makaamaan tunnusteli vatsaa,jonka jälkeen sano että tarkistetaa miehiset vehkeet ja käski laskee boksereita.tunnusteli et kivekset on laskeutunu sit käski vetää esinahan taakse.Sano et kaikki ok ja karvotuskin hyvin kehittynyt.
      Lääkäri oli nainen.

    • tyttönen

      Olen lukion ekaa luokkaa käyvä tyttö, eikä meillä ole koskaan terveystarkastuksissa tutkittu rintoja tai karvoitusta. Harvemmin tarvinnut edes olla alusvaatteillaan. Ainoat tapaukset ilman paitaa (rintsikat päällä) ovat ne kun lääkäri on tarkistanut ryhdin ja selkärangan suoruuden, mutta heti sen jälkeen on saanut pukea takaisin päälle.
      Sairastan diabetestä ja tavallisessa kontrollissa on kylläkin vilkaistu housuun ja lääkäri on nopeasti raottanut paitaa ja rintaliivejä mutta that's it, ei mikään iso juttu vaikka se aluksi ahdistavaa ehkä saattaakin olla. Ainut moitittava asia on se, että lääkäri olisi voinut kertoa mitä tekee, eikä yllättäen ala "riisumaan" minua.

      • aashdh

        Hei mulla ollu sama juttu astmakontrolleissa! Ekalla kerralla olin että häh kun se lääkäri oli että ota sitten pikkuhousuja alas ja alko vetää jotain kumihanskoja käteen. En tajunnu yhtään miks se katto alapäätä kun olin siellä astman takia eikä ollu kyllä kiva tutkimus! Onks sulla ollu toi joka vuosi niissä kontrolleissa?? Mulla ollu nyt kaks kertaa (12v ja 13v) ja pelkään nyt et onks toi siis joka vuosi (kun joudun käymään siellä kerran vuodessa). Koulussa ei oo koskaan ollu mitään vastaavaa..


      • tyttönen
        aashdh kirjoitti:

        Hei mulla ollu sama juttu astmakontrolleissa! Ekalla kerralla olin että häh kun se lääkäri oli että ota sitten pikkuhousuja alas ja alko vetää jotain kumihanskoja käteen. En tajunnu yhtään miks se katto alapäätä kun olin siellä astman takia eikä ollu kyllä kiva tutkimus! Onks sulla ollu toi joka vuosi niissä kontrolleissa?? Mulla ollu nyt kaks kertaa (12v ja 13v) ja pelkään nyt et onks toi siis joka vuosi (kun joudun käymään siellä kerran vuodessa). Koulussa ei oo koskaan ollu mitään vastaavaa..

        Tuleekin tää vastaus nyt pari vuotta myöhässä :D olen itse jo täysi-ikäinen enkä siis käy enää lasten poliklinikan kontrolleissa, joten ihan "kaikkea" ei enää tarkasteta :) mulla todettiin jokunen aika sitten myös astma mutta kontrolleissa ei kyllä ikinä ole tarvinnut housuja raotella :D Mutta tietääkseni pitkäaikaissairaudet voivat vaikuttaa kehitykseen, joten murrosiässä sitten halutaan tarkistaa perusteellisemmin että kaikki on kunnossa


    • ----

      Mulla oli toissapäivänä terveystarkastus ja oli iha normi, ei katottu mtn alapäätä tai kopeloitu tissejä :D:D

    • 8lk lääkärin tarkastuksessa eka lääkäri kyseli kaikee paskaa sitten sekäski ottaa paidan pois paineli ja tutki sitten käski vetää housut alas en suostunut sitten se käski uusiksi en suostunu sitten se kisko mun housut pois ja käski mennä makaa tutkimus pöydälle sit se kopeloi mun munat tunnusteli kivekset ja mittas pilin sit piti alasti mennä punitukseen ja viellä pituus katotiin sitte kätto ryhin

    • ei kannata pelätä..

      7lk tarkastus oli sinänsä kauhea:/ (lääkäri oli mies)ensin kyseli onko karvoitusta ja menkat alkanu ja muuta tälläist murkkuikään liittyvää..sitten katottiin paino,pituus,kuulo,näkö ja sitten se käski käydä heittämässä kaikki muut vaattet pois paitsi pikkuhousut ja rintaliivit. Sitten se käski mennä makaamaan tutkimuspöydälle ja sitten se paineli minun vatsaa ja käski laskemaan housut alas.. se paineli ensin vaginaa ja minun piti sitten levittää sitä ja se työnsi aina vuorotellen jotain erikokoisia tikkuja sisään ja käski sanomaan jos sattuisi tai ei enää menisi enempää. sitten se käski kääntymään vatsalleen ja katsoi pepun.
      sitten käännyin taas selälleen ja lääkäri käskis ottamaan rintaliivit pois, jolloin hän mittasi rintojen koon,puristeli niitä ja katsoi nännit ja teki jotain muutakin.
      Mutta lopuksi oli kauheaa! Minua kiihotti niin että sain orgasmin:/ lääkäri vaan siinä nauroi ja sanoi että ei ole mitään hätää normaalia se vaan on ja pyyhki pilluni. sitten lääkäri antoi lappuja ja sain vihdoin pukea päälleni, olin ilman pikkareita ja rintsikoita varmaan 8min?

      • Anonyymi

        Hyvä homma (sorry for bad english)


    • Tyttö 11v

      Miten 5luokan terkkari? Oon ylihuomen menos vitoselle, ja vähä pelottaa, kun on sanottu et siel oikeest on jotain miesterkkareit, jotka käskee olee alasti ja sit pistää seinää vasten ja mittaa pituuden ja painon.....

    • Robinhood69

      Kyllä meillä munat tutkittiin aika tarkkaan. Kokeiltiin kivesten laskutuminen ja esinahan tiukkuus. Tytöistä en tiedä...

    • nimetön2

      eilä nivalassa yläasteela

      -pituus,paino
      -näkö
      -kuulo
      -ryhti
      rr,hp
      - mulla kuneltiin sydäin kun on pienenä leikattu

    • 15v poika

      On totta että pojilta tarkistetaan karvoitus, ja kivekset kasilla. Ei ollu mitenkään pervoa!!

    • minä

      mulla katsottiin alushousuihin jo neljännellä luokalla. mutta haloo, se on lääkäri, ei se sua sillä silmällä kattele.

      ps. oon tyttö

    • Näin minulle käynyt

      mulla ei oo koskaan pyydetty ottaan rintsikoita pois tai kurkannu pikkareihin. Vitosella ja kutosella ja aikasemmi oli vaan ne perusasiat ja sit piti vaan hetki olla pelkillä pikkareilla ja aluspöksyillä ku katto ryhdin.
      En muista miks mut joskus vissiin vitosella jouduin meneen johonkin lääkäriin tai jtn, sit se huus mun nimen ja kysy et haluanko et vanhemmat tulee mukaan, sit vastasin et en (onneksi :D) koska joutuin riisuun siel rintsikoille ja pikkuhousuille, siel se vaan katto ryhtii ku mulla oli ollu jtn selkä kipuu tai jotain semmosta nii siks joutui sinne... sit yhessä vaiheessa muistan et mää pyörryin, ku se katto eestä ryhtii niin mulle tuli yhtäkkii ihan outo olo, kuuma ja jano, sit vintti pimeni ja en tiiä mitä tapahtu. Sit virkosin siitä ehkä 1 min päästä lattialta makaamasta ja mun jalat oli nostettu ylös ja sit näin yläpuolella sen lääkärin ja vanhemmat, sit se paasas kaikkee et miksen sanonu et mua heikottaa ja pälä pälä ja sit sain vettä ja sit tutkimukset jatku.... sen jälkeen en oo pyörtyny enää... onneks ja nyt oon seiskalla ja huomenna terkkari D: pelkään vähä ku mul on näkö aina vaan huonontunut, viime vuonna 6 mut laitettiin silmälääkäriin et oisko mulla harmaakaihi ku se on mun isällä ja isoveljellä mut ei ollu, vaan huono kaukonäkö, sit se sano et mun pitää hankkii lasit... mut mä nään ihan hyvin muuten paitsi kaukana olevaa tekstii ja luokas istun eessä tai siinä keskipaikkeilla ja nään mielestäni ihan hyvin, välillä en erota kaikkee mut iha hyvi kumminki (silmälaseja tai piilolinssejä ei oo hankittu ku vanhemmat ei oo sanonu siitä sen jälkeen mitään enkä muutenkaan sano niille mitään ku nään ihan hyvin et pärjään enkä haluu laseja... korkeitaan voisin hyväksyy piilarit...). oikees silmäs näkö oli vissiin 2.0 ja vasemmassa 2.5 onko mulla sillo ihan surkee näkö? erotanki kaaaaaikki asiat hyvin ja pärjään... ja nyt pelottaa ku huomen on se terveystarkastus ja siel katotaan näkö... mitäköhän se sanoo... D:

      • NytYläasteella

        Kyllä meillä kuudennen tarkastuksessa katsottiin pikaisesti ainakin tytöillä housuihin ja kutosen&seiskanbtarkastuksissa piti olla vanhemmat mukana kun olin pari minuuttia kussakin tarkastuksessa ilman paitaa elikkä vain rintsikat... Ja kutosella myös mahantunnustelua ja sellasta.


    • Anonyymi

      Mulla ei paljoo kyselty, vaatteet pois ja makaamaan sängylle kun 65v akka puristeloo mun palleja

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 155
      4557
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      117
      4165
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2750
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1669
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1660
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      93
      1596
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1573
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe