Hiusakatemia humpuukia...!?

...

Okei! Eli ollut äkillistä hiustenlähtä ja hiusten harventumista. Lääkäreiltä en ole saanut mitään apua joten kävin Hiusakatemian tutkimuksessa.
Tutkimuksissa minulla todettiin talipunkki, tulehdus, kiteytynyttä talia, pälviominaisuus, stressin aiheuttamia kuristuksia ja maitoyliherkkyys.
Luettuani kuitenkin palstoja mm suomi 24:ssä niin olen huomannut että kaikille Hiusakatemiassa käyneille on annettu tarkalleen saman diagnoosin..!
Mieteskelen tässä nytten miten ihmeessä tämä on mahdollista..?

AJATUKSIA KIITOS.

128

30376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mäyris1

      Joopa joo,kuulostaa diagnoosi tutulta.Ajattelin vastata sinulle,koska on kokemusta kyseisen firman palveluista n.5v. takaa.Mulla todettiin hiuspohjan tulehdus,kiteytynyttä talia,maitoyliherkkyys,kireä päänahka ym.Hoito:8 kertaa hapanhoitoa, (yksi hoitokerta n.50e)turvehotoja kotona,pulloittain kaikenmaailman litkuja ja latkuja,pillereitä ja shampoita.Puoli vuotta juoksin säännöllisesti hoidoissa,en ole edes hesalainen,joten matkakuluihinkin meni omaisuus.Lätkin turvetta kotona päähän ja käytin suositeltuja tuotteita.Hieman ehkä hiustenlähtö hidastui,mutta kun en jaksanut enää ympäri vuorokauden olla jotain hieromassa päähäni, hiustenlähtö alkoi uudestaan entiseen malliin.Itseasiassa päänahka tulehtui niin pahasti Hiusakatemiakokeilun jälkeen,että jouduin hakemaan ihotautilääkäriltä Roaccutan-kuurin.Että sillä lailla...en tiedä,ehkäpä niiden hoidot joihinkin ongelmiin tepsivät,mutta eivät ainakaan mulla.En halua edes ajatella,paljonko työnsin sinne rahaa.Ja edelleen silloin tällöin sorrun humpuukiin,kuten taas äsken.Luulisi että olisin oppinut......

      • Beauté pour homme

        monemmoisista kosmetologian alaan kuuluvista hoidoista.
        Hoidot kustantavat paljon, ja siihen vielä kotihoitotuotteet päälle. Aikakelloa kun ei voi pysäyttää. Aina kuitenkin odotan, että tiede olisi mennyt eteenpäin-kun edellisestä toimimattomasta kokeilusta olen toipunut.


      • taisin olla uhri
        Beauté pour homme kirjoitti:

        monemmoisista kosmetologian alaan kuuluvista hoidoista.
        Hoidot kustantavat paljon, ja siihen vielä kotihoitotuotteet päälle. Aikakelloa kun ei voi pysäyttää. Aina kuitenkin odotan, että tiede olisi mennyt eteenpäin-kun edellisestä toimimattomasta kokeilusta olen toipunut.

        Ihan samat sanat. Samat diagnoosit sain ja hoitoihin meni vähän yli 800 euroa yhteensä. Kaikkein pahinta tässä on se, että minulla ei edes ollut mitään ihmeellistä hiustenlähtöä tai muuta päänahan tautia. Menin hiusakatemiaan parturiin ja halusivat tutkia päänahkani. Sitten sainkin diaknoosit ja piti vaikka mitä hoitoja tehdä. Kun olin laittanut sen 800 euroa niin sitten lopetin. Siitä on nyt vuosi ja mielestäni hiukseni on ihan kuin ennenkin. Miten tällaista voi olla olemassa vielä nykyisin. Eikö mikään valvo tällaista toimintaa, joku terveystarkastaja tai joku lääkintöhallitus vai mitä niitä on.


      • Mäyris1
        taisin olla uhri kirjoitti:

        Ihan samat sanat. Samat diagnoosit sain ja hoitoihin meni vähän yli 800 euroa yhteensä. Kaikkein pahinta tässä on se, että minulla ei edes ollut mitään ihmeellistä hiustenlähtöä tai muuta päänahan tautia. Menin hiusakatemiaan parturiin ja halusivat tutkia päänahkani. Sitten sainkin diaknoosit ja piti vaikka mitä hoitoja tehdä. Kun olin laittanut sen 800 euroa niin sitten lopetin. Siitä on nyt vuosi ja mielestäni hiukseni on ihan kuin ennenkin. Miten tällaista voi olla olemassa vielä nykyisin. Eikö mikään valvo tällaista toimintaa, joku terveystarkastaja tai joku lääkintöhallitus vai mitä niitä on.

        En kyllä kans tajua, miksei tällaista toimintaa saada loppumaan.Mutta kai se siitä johtuu että Suomessa saa mun tietääkseni kaikessa rauhassa puoskaroida,eikä sitä kukaan tarkasta,onko laillista.Hyväuskoisilta ihmisiltä on niin hyvä nyhtää viimeisetkin rahat. Ja kun ajattelee, mitä ahdistusta hiustenlähtö monissa aiheuttaa niin kyllä törkeesti käytetään hyväksi.Ei sinne Akatemiaan voi vaan hiuksiaan mennä leikkauttamaan, pakostahan ne jonkun diagnoosin haluavat tehdä.Muistan, kun yritin selittää siellä jonkin aikaa juostuani,että ei minulla loputtomiin ole rahaa laittaa näihin hoitoihin,että eikö hapanhoitoja voi tehdä kotona,sain osakseni närkästynyttä mulkoilua. Nyt muuten tiedän että eräs toinen yritys myy kotikäyttöön hapanhoitoa,eli kyllä sen voi tehdä ihan itse...ilman "hiushoitajaa".


      • *Sunni*
        Mäyris1 kirjoitti:

        En kyllä kans tajua, miksei tällaista toimintaa saada loppumaan.Mutta kai se siitä johtuu että Suomessa saa mun tietääkseni kaikessa rauhassa puoskaroida,eikä sitä kukaan tarkasta,onko laillista.Hyväuskoisilta ihmisiltä on niin hyvä nyhtää viimeisetkin rahat. Ja kun ajattelee, mitä ahdistusta hiustenlähtö monissa aiheuttaa niin kyllä törkeesti käytetään hyväksi.Ei sinne Akatemiaan voi vaan hiuksiaan mennä leikkauttamaan, pakostahan ne jonkun diagnoosin haluavat tehdä.Muistan, kun yritin selittää siellä jonkin aikaa juostuani,että ei minulla loputtomiin ole rahaa laittaa näihin hoitoihin,että eikö hapanhoitoja voi tehdä kotona,sain osakseni närkästynyttä mulkoilua. Nyt muuten tiedän että eräs toinen yritys myy kotikäyttöön hapanhoitoa,eli kyllä sen voi tehdä ihan itse...ilman "hiushoitajaa".

        Sain myös närkästynyttä selittelyä ja todistelua osakseni, kun hoidon aikana (ravasin ne kaikki hapanhoidot) kyseenalaistin että onko tästä todellakin KAIKILLE hyötyä, ja miksi juuri minulle on alusta saakka tehty se kalliimpi tehohapanhoito kokeilematta ensin sitä edullisempaa perussettiä...Kunnollista perustelua en saanut ja siksi äänestin jaloillani maksettuani ensin itseni kipeäksi (=köyhäksi)


      • kauppa kannattaa
        Mäyris1 kirjoitti:

        En kyllä kans tajua, miksei tällaista toimintaa saada loppumaan.Mutta kai se siitä johtuu että Suomessa saa mun tietääkseni kaikessa rauhassa puoskaroida,eikä sitä kukaan tarkasta,onko laillista.Hyväuskoisilta ihmisiltä on niin hyvä nyhtää viimeisetkin rahat. Ja kun ajattelee, mitä ahdistusta hiustenlähtö monissa aiheuttaa niin kyllä törkeesti käytetään hyväksi.Ei sinne Akatemiaan voi vaan hiuksiaan mennä leikkauttamaan, pakostahan ne jonkun diagnoosin haluavat tehdä.Muistan, kun yritin selittää siellä jonkin aikaa juostuani,että ei minulla loputtomiin ole rahaa laittaa näihin hoitoihin,että eikö hapanhoitoja voi tehdä kotona,sain osakseni närkästynyttä mulkoilua. Nyt muuten tiedän että eräs toinen yritys myy kotikäyttöön hapanhoitoa,eli kyllä sen voi tehdä ihan itse...ilman "hiushoitajaa".

        lähes mitä tahansa saa myydä, jos joku ostaa. Onko esimerkiksi ennustaminen tai edesmenneisiin omaisiin "yhteydenotto" sen kummempaa. Tyhmä ei ole se, joka myy, vaan se, joka ostaa. En nyt puhuisi puoskaroinnista (vrt. valelääkärit) mutta uskoa ja toivoa saa myydä niin paljon kun pokka antaa myöden...


      • Kiinnostaaaa
        Mäyris1 kirjoitti:

        En kyllä kans tajua, miksei tällaista toimintaa saada loppumaan.Mutta kai se siitä johtuu että Suomessa saa mun tietääkseni kaikessa rauhassa puoskaroida,eikä sitä kukaan tarkasta,onko laillista.Hyväuskoisilta ihmisiltä on niin hyvä nyhtää viimeisetkin rahat. Ja kun ajattelee, mitä ahdistusta hiustenlähtö monissa aiheuttaa niin kyllä törkeesti käytetään hyväksi.Ei sinne Akatemiaan voi vaan hiuksiaan mennä leikkauttamaan, pakostahan ne jonkun diagnoosin haluavat tehdä.Muistan, kun yritin selittää siellä jonkin aikaa juostuani,että ei minulla loputtomiin ole rahaa laittaa näihin hoitoihin,että eikö hapanhoitoja voi tehdä kotona,sain osakseni närkästynyttä mulkoilua. Nyt muuten tiedän että eräs toinen yritys myy kotikäyttöön hapanhoitoa,eli kyllä sen voi tehdä ihan itse...ilman "hiushoitajaa".

        Kuka sitä myy?


      • Hiusongelma
        Kiinnostaaaa kirjoitti:

        Kuka sitä myy?

        Hiusakatemia myy näitä "hoitoja". Itse kävin myös avoimessa tilaisuudessa, koska hiusten lähtöä on ollut ongelmaksi asti. Tupa oli täynnä ihmisiä ja A.H-K:n esitys oli aika uskottavan tuntuinen. Esityksen jälkeen oli mahdollisuus ostaa aineita. Ihmiset jonottivat tiskille ja kertoivat vuorollaan kokemuksiaan. Monilla olikin jo kokemuksia yrityksen tuotteista ja hoidoista ja kun vähän aikaa siinä kuuntelin, huomasin, että suurin osa olikin aika tyytymättömiä. Olisin odottanut, että siellä paikan päällä olisi ollut joku hoitoja saanut "malli", joka olisi todistanut luotettavasti saaneensa hiuksensa takaisin. Tällaista ei kuitenkaan ilmaantunut, joten epäilen edelleen hoitojen tuloksia.


      • Anonyymi

        Hiustenlähtö hoito - https://tonzes.com/locerinfi.htm
        Locerin toimii!!! Olen syönyt 3 tablettia päivittäin muutaman kuukauden ajan ja eron todellakin jo huomaa.


    • kuukausia

      hapanhoidoissa jne, käytin turvetta... RAhaa kului noin 1000 euroa. Tulos, ei mitään.
      Hiuksia rupesi kasvamaan vasta kun aloin käyttää Rogainea.

      • Lontoo opetti

        Olin Lontoossa 5 klinikalla. Kaikissa 5 paikassa sanottiin samaa: hiustenlähtö johtuu hormooneista. Muu on humpuukia. Nyt otan Rogainea ja Propeciaa ja nämä tehoavat. Hiusakatemia on rahastamista.


    • kaikille_

      Joo täällä myös nainen-82 ja samat diagnoosit jotka eivät edes pitäneet paikkaansa. lopetin hoidot kuitenkin onneksi hyvissä ajoin:)

    • talipunkki

      Eikö ole käynyt mielessäsi että hiusten elämä on täynnä "lain-alaisuuksia" kuten hius-solujen ravinnon saanti? Jos punkit oksentelevat ruokansa päänahkaasi koko ajan (kun niillä ei ole perä-aukkoa)oksennuksessa on bakteereja jotka kiteyttävät juoksevan talin hiusjuuren ympärillä, joka taas vuosien myötä jähmettyy.Hiusjuurten ravinnon saanti heikkenee. Bakteerit tuhoavat jopa soluja muodostavia soluja hiusjuuressa, ja siksi ne eivät elä elinkaartaan loppuun asti. SEURAA HIUSTEN LÄHTÖ!
      Tökkii tuo tietämättömyyden tuoma "puoskarointi"
      täällä netin sivuuilla.
      Miksi et mene ja kysy Annikilta itseltään vaan ihmettelet kohtalotovereittesi kanssa samoja diaknooseja täällä netissä?
      Tuskinpa siellä HiusAkatemiassa ongelmattomat edes käyvät!?
      Ja ongelmien aiheuttajat ovat jokaisella yksilöllisiä , mutta tietyt SAMAT asiat kuten maitoproteiinin yliherkkyys (joillakin ihmisillä)ja tulehdukset yms...VOIVAT aiheuttaa VUOSIEN SAATOSSA hiustenlähtöä, hiuslaadun ohentumista..syitä on aina MONIA!
      Itse päätät mitä saamallasi tiedolla teet, tai olet tekemättä! Jo tuossa sinullakin on listaa,mitä hoitaa!

      • höpönlöpön

        eiköhän nuo samat asia löydy kaikilta, sinultakin joten käyppä itse hiusakatemiassa!!
        Ja kyllä se kaljuuntuminen on ihan perinnöllistä, mikään hiusakatemian hoito ei tuo hiusjuurta takaisin ja hiuksihan siitä juuresta kasvaa!!!


      • 9+20

        Annikki Hagrosin "tutkimuksia" ei ole hyväksytty eikä julkaistu yhdessäkään arvostetussa lääketieteelliseen julkaisussa. Kertoo jotain rouvan "tieteellisen" tutkimuksen tasosta.


      • Perilläolija
        9+20 kirjoitti:

        Annikki Hagrosin "tutkimuksia" ei ole hyväksytty eikä julkaistu yhdessäkään arvostetussa lääketieteelliseen julkaisussa. Kertoo jotain rouvan "tieteellisen" tutkimuksen tasosta.

        Uusimman lääkärilehden Duodecim artikkelissa kolme ihotautilääkäriä kertoi juuri löytäneensä talipunkin,Annikki Hagros-Koski löysi sen jo v. 1992 ja kukaan ei uskonut.Ottakaa selvää asioista ja faktoista kun kirjoittelette niin "asiantuntevasti"


      • tetson1
        Perilläolija kirjoitti:

        Uusimman lääkärilehden Duodecim artikkelissa kolme ihotautilääkäriä kertoi juuri löytäneensä talipunkin,Annikki Hagros-Koski löysi sen jo v. 1992 ja kukaan ei uskonut.Ottakaa selvää asioista ja faktoista kun kirjoittelette niin "asiantuntevasti"

        Menin kesällä 2012 Hiusakatemiaan saatuani ihotautilääkäriltä tylyn diagnoosin 'mieskaljuuntuminen' (ole nainen) ja huikean lääketykityksen (8 viikkoa antibiootteja ja 3kk nesteenpoistolääkkeitä), jota en kuitenkaan halunnut käyttää. Diagnoosini oli pitkälle sama kuin muillakin - mukan myös tämä mieskaljuuntuminen. Aloitin hoidot ja jatkan niitä edelleen.
        Ikää on 62v. Minulle ei KOSKAAN tyrkytetty mitään tuotteita. Koin ympäristön liikkeessä rauhalliseksi ja miellyttäväksi - ja mikä tärkeintä- hoidot ovat auttaneet!! Jos halusin jotain lisätietoa sain aina soittaa Pialle, joka selitti hoitoon liittyviä asioita ja antoi uskoa parempaan.
        Olin itse skeptinen ja kyseenalaistin monta asiaa ja halusin vastauksia. Asiaan suhtauduttiin asiallisesti ja kaikkiin kysymyksiini vastattiin. Olin aloittanut huhtikuussa 2012 Priorin kapseleiden käytön. Kun aloitin hoidot Hiusakatemiassa, hiuksia lähti - jos ei tupottain niin todella runsaasti. Noin neljä kuukautta hoidon aloittamisesta tulehtunut päänahkani rupesi rauhoittumaan ja hiukset huikeasti kasvamaan. Käytän "kiellettyjä"
        maitotuotteita, juon varmasti liian vähän vettä mutta Neem hiuslotionista EN luovu. Teen säännöllisesti Neem öljyhoidon ja pesen aikaajoin hiukseni syväpuhdistavalla shamppoolla.
        Olen tosi tyytyväinen Hiusakatemiasta saamaani apuun, jo henkinen apu oli suuri juttu epätoivoiselle minulle. Hiusakatemia EI lupaa Irina Bjöklundin tai Mari Sidin huikeaa hiuspaljoutta vaan tervehdyttää tulehdukset ja tukea hiusten uudelleen kasvuun. Mutta mikään ei tapahdu hetkessä ja jos minä, Euroopan kärsimättömin ihminen, olen malttanut odottaa, malttakaa tekin!

        Tetti


      • oooooooooh
        Perilläolija kirjoitti:

        Uusimman lääkärilehden Duodecim artikkelissa kolme ihotautilääkäriä kertoi juuri löytäneensä talipunkin,Annikki Hagros-Koski löysi sen jo v. 1992 ja kukaan ei uskonut.Ottakaa selvää asioista ja faktoista kun kirjoittelette niin "asiantuntevasti"

        talipunkki on löydetty jo iät ajat sitten... eikä vasta 1990-luvulla


      • Anonyymi

        Ekonomi joka "haistoi" hyvän bisneksen ja perusti yrityksensä kopioimalla (Hiusklinikan,Helsinki) puhtaasti taloudellisin perustein.
        Hiusklinikalla oli täysin omat tuotteensa jotka oli kehitetty vain hiuspohjan ongelmia varten. Tuote on täsmähoito joka räätälöidään jokaiselle tapauskohtaisesti.
        Jos asiat olisivat yksinkertaisia hoitaa niin ei olisi hiuspohjan ongelmia.
        Klipoteekki.fi
        Tuula Kuusinen
        09 7543 921


      • Anonyymi
        Perilläolija kirjoitti:

        Uusimman lääkärilehden Duodecim artikkelissa kolme ihotautilääkäriä kertoi juuri löytäneensä talipunkin,Annikki Hagros-Koski löysi sen jo v. 1992 ja kukaan ei uskonut.Ottakaa selvää asioista ja faktoista kun kirjoittelette niin "asiantuntevasti"

        A Hagros-Koski ei löytänyt vaan kopioi silloisen Hiusklinikan konseptin.
        Jos oikaistaan asioita niin tehdään se oikein ja oikeilla tiedoilla.
        Klipoteekki.fi
        Tuula Kuusinen, tricologi
        09 7543 921


      • Anonyymi
        tetson1 kirjoitti:

        Menin kesällä 2012 Hiusakatemiaan saatuani ihotautilääkäriltä tylyn diagnoosin 'mieskaljuuntuminen' (ole nainen) ja huikean lääketykityksen (8 viikkoa antibiootteja ja 3kk nesteenpoistolääkkeitä), jota en kuitenkaan halunnut käyttää. Diagnoosini oli pitkälle sama kuin muillakin - mukan myös tämä mieskaljuuntuminen. Aloitin hoidot ja jatkan niitä edelleen.
        Ikää on 62v. Minulle ei KOSKAAN tyrkytetty mitään tuotteita. Koin ympäristön liikkeessä rauhalliseksi ja miellyttäväksi - ja mikä tärkeintä- hoidot ovat auttaneet!! Jos halusin jotain lisätietoa sain aina soittaa Pialle, joka selitti hoitoon liittyviä asioita ja antoi uskoa parempaan.
        Olin itse skeptinen ja kyseenalaistin monta asiaa ja halusin vastauksia. Asiaan suhtauduttiin asiallisesti ja kaikkiin kysymyksiini vastattiin. Olin aloittanut huhtikuussa 2012 Priorin kapseleiden käytön. Kun aloitin hoidot Hiusakatemiassa, hiuksia lähti - jos ei tupottain niin todella runsaasti. Noin neljä kuukautta hoidon aloittamisesta tulehtunut päänahkani rupesi rauhoittumaan ja hiukset huikeasti kasvamaan. Käytän "kiellettyjä"
        maitotuotteita, juon varmasti liian vähän vettä mutta Neem hiuslotionista EN luovu. Teen säännöllisesti Neem öljyhoidon ja pesen aikaajoin hiukseni syväpuhdistavalla shamppoolla.
        Olen tosi tyytyväinen Hiusakatemiasta saamaani apuun, jo henkinen apu oli suuri juttu epätoivoiselle minulle. Hiusakatemia EI lupaa Irina Bjöklundin tai Mari Sidin huikeaa hiuspaljoutta vaan tervehdyttää tulehdukset ja tukea hiusten uudelleen kasvuun. Mutta mikään ei tapahdu hetkessä ja jos minä, Euroopan kärsimättömin ihminen, olen malttanut odottaa, malttakaa tekin!

        Tetti

        Olen toinen hiustenlähtö ongelmallinen. Minulta lähti lyhyessä ajassa yli puolet hiuksista ja sain ison avun Hiusakatemiasta. Neljä kapilaarihoitoa kotipaikkakuntani Hiusklinikka liikkeessä ja kotona kerran viikossa käytettävää hoitoainetta ja muuhun tautiin määrätyn lääkkeen vaihtaminen toiseen auttoi. Hiuksia ei enää lähde ja hiukseni kasvavat terveinä takaisin. Olen täysin tyytyväinen Hiusakatemian hoitoihin.


    • Finntastic

      Hei,

      Olen 36-vuotias ja karsinyt palvikaljusta muutamaan otteeseen. Kavin Hiusakatemian tutkimuksessa jossa todettiin nama samat eli talipunkki, tulehdus, jne. Olen aloittamassa nama hoidot heinakuussa, mutta luettuani ihmisten kokemuksista en ole enaa ollenkaan varma.. Olisi tosi kiva jos voisitte kirjoittaa viela lisaa talle palstalle, tuntuu erikoiselta, etta viela en ole nahnyt yhtaan positiivista kommenttia... Kiitos!!

      • tutkimus tehtiin.

        Olen nainen, tutkimus tehtiin ja samat kuviot, mutta minulla ei ollut tuota talipunkkia, maitoallergia, kireä päänahka, tiukkaa talia, stressikuristusta, jne.
        ja tarjottiin laseria, hapanhoitoa ties mitä, heitin taannoin roskiin nämä ohjeet.
        Olisi pitänyt juosta vaikka missä hoidossa laskin että 1000 e. ei riitä mihinkään näihin heidän hoitohinsa.
        Poika otti laseria monta kertaa kun alkoi tukka lähteä, mitään apua ei tullut
        meni varmaan yli 1000 e.


      • Muka talipunkki!
        tutkimus tehtiin. kirjoitti:

        Olen nainen, tutkimus tehtiin ja samat kuviot, mutta minulla ei ollut tuota talipunkkia, maitoallergia, kireä päänahka, tiukkaa talia, stressikuristusta, jne.
        ja tarjottiin laseria, hapanhoitoa ties mitä, heitin taannoin roskiin nämä ohjeet.
        Olisi pitänyt juosta vaikka missä hoidossa laskin että 1000 e. ei riitä mihinkään näihin heidän hoitohinsa.
        Poika otti laseria monta kertaa kun alkoi tukka lähteä, mitään apua ei tullut
        meni varmaan yli 1000 e.

        Yhtäkään tutkimusta ei ole tehty missä todettaisiin että talipunkki aiheuttaisi hiustenlähtöä! Tämäntakia Hiusakatemiassa käyneet, satoja, ja usein jopa tuhansia euroja kuluttaneet epätoivoiset ihmiset Eivät ole käyntiensä jälkeen päässeet hiustenlähdöstä eroon! Tämä on fakta! Kuin olet sairas menet lääkärille. Et luontaistuotekauppaan. Sama tapaus hiustenlähdössa. Lupauksiin on toki helppoa tarttua. Se kuuluu ihmislouonteeseen. Lupaukset voivat viedä stressin pois mikä voi olla hiustenlähdön syy. Korjattua vääränlaisen dietin voi myös hiustenlähtö loppua. Tämän sanottua, voi ainoastaan todeta, että Hiusakatemia parantaa tyhmät ja ja pulittaa kaikilta älyttömät hinnat ei-lääketieteellisesti-todistetuista "hoidoista" ja "diagnoosista". HUOM diagnoosista. Kaikki saa saman diagnoosin, mikä sattumalta vaati saman hoidon. Hoidon minkä ainoastaan Hiusakatemia tarjoaa, ja minkä hinta on erittäin epäilystä herättävä! Puhumattakaan että se ei toimi.

        Eli älkää hyvät ihmiset vaan tehkö samaa virhettä kuin me kaikki muut epätoivoiset olemme tehneet!


      • Se tulee,menee

        tulee ja menee, lähinnä valohoito ja kesällä auringonvalo voi auttaa. Itse olen sairastanut sitä vuosia, lapsesta asti. Ihotautilääkärille kantsii mennä, vaikka kaikki ei saa apua sieltäkään. Tuosta akatemiasta mulla ei ole kokemusta enkä kyllä kokeilisi mistään hinnasta, kuulostaa ihan rahastukselta.


      • Zanna61

        Terppa!!
        Älkääs kuulkaas ny alako ollenkaan!!!Meinaan käymään siä Akatemiassa.Kävin kyseisen laitoksen koko hoito reperttuaarin läpi jo yli 10 vuatta sitten .Samat tiaknoosit punkkeineen,kuristumisineen ja ihmeitä
        tekevien laaserihärppättimien kera!Ja ite Annikki näytti kuvat punkkilaumasta ryömimässä pitkin lanttua.
        Tuli turpeet,litkut,hapanhoidot ja muu hörhöily.Lopputulos: EI YHTÄÄN HIUSTA TAKASIN!!!
        Mutta kovasti ne ihmiset siälä tuntuu uskovan asiaansa.KIÄRTÄKÄÄ kaukaa se pulju!!!


      • Ilovehair

        Jos nyt muistan oikein, 90% pälvikaljusta paranee itsestään. Tämän puitteissa on helppo myydä yhtäsuntoista, koska oletettavissa on, että paraneminen tapahtuu suurimmalla osalla. Pälvikalju on toistaiseksi vielä melko tuntematon autoimmuunisairaus, jolloin tavallaan elimistö hyökkää itseään ja omia solujaan vastaan. vrt. esim. reuma.

        Miestyyppinen, androgeeninen hiustenlähtö on hormonaalista (myös naisilla, mutta harvoin kovin nuorilla) eikä kyseessä ole mikään epänormaali hormoonitasapaino, siksi senkin estäminen on melko hankalaa (ei ole viisasta sekoittaa terveen ihmisen hormonitoimintaa) Miehille on paremmin olemassa tähän lääkitystä (ihotautilääkäriltä) naisille toistaiseksi tuloksia on saatu kaiketi vain ulkoisesti minoksidiilistä (esim. Rogaine) Naisilla liiallinen hiustenlähtö saattaa kuitenkin johtua myös hormoniepätasapainosta, joten asia kannattaa ottaa esille myös gynekologilla.

        Hiustenlähtöä aiheuttaa myös kilpirauhasen häiriöt, lievemmissä tapauksissa saattaa olla jopa lähes ainoa oire, siksi tämä asia olisi hyvä sulkea pois kilpirauhastutkimuksella (lääkärissä)


        Erinäistä arvelua on myös olemassa mm. hiuspohjan kireydestä, stressistä, ym. mutta mitään tieteellistä näyttöä ei ainakaan itseni eteen ole tullut. Hiuspohjan kireys johtuu useinmiten niskan jännitystiloista, jolloin olisikin syytä kiinnittää huomiota niskan ja yläselän lihasten venytykseen, vahvistamiseen ja rentoutukseen.

        Ravinnosta puhuttaessa hiustenlähdön yhteydessä, olisin hyvin varovainen. Maalaisjärjen käyttö on tässä asiassa sallittua meidän "hyvinvoinnin keskellä" elävien suomalaisten. Jokainen voi googlata kuvia luurangoiksi kuihtuneista kuolevista anorektikoista tai todella nälkää näkevistä kansoista, ja katsoa tarkkaan, näkyykö hiustenlähtöä...


      • veera7771

        Hei,
        minulla on positiivisia kokemuksia Hiusakatemista ja heidän hoidoistaan. Hoidot vaativat sitoutumista ja kärsivällisyyttä. Ja vaikka hiukset olisi kerran saanut kuntoon hoitojen ja ruokavalion ansiosta, on jatkossa oltava tarkkana niiden kunnosta. Esimerkiksi tulehdus saattaa uusia päänahassa ja hiusjuurissa, ja siten aiheuttaa myöhemminkin hiustenlähtöä. Mutta joo, Jos kyseessä on todelliset hiustenlähtöongelmat kannattaa varautua elinikäiseen puuhasteluun tämän ongelman kanssa. Terveelliset ja annetut ohjeet arkirutiineina takaavat parhaat tulokset. Annikki on tehnyt mittavan tutkimustyön yhdessä lääkäreiden ja kemistien kanssa oman hiusongelmansa inspiroimana. En ole viitsinyt tänne aiemmin kirjoittaa, kun niin paljon "kakkaa" on kirjoiteltu. Ne, jotka oikeasti haluavat apua hiusongelmiinsa, eivät jää tänne haukkuja kirjoittelemaan, vaan toimivat konkreettisesti hiustensa hyväksi. Kaunista kevättä! =)


      • Gilbert501
        veera7771 kirjoitti:

        Hei,
        minulla on positiivisia kokemuksia Hiusakatemista ja heidän hoidoistaan. Hoidot vaativat sitoutumista ja kärsivällisyyttä. Ja vaikka hiukset olisi kerran saanut kuntoon hoitojen ja ruokavalion ansiosta, on jatkossa oltava tarkkana niiden kunnosta. Esimerkiksi tulehdus saattaa uusia päänahassa ja hiusjuurissa, ja siten aiheuttaa myöhemminkin hiustenlähtöä. Mutta joo, Jos kyseessä on todelliset hiustenlähtöongelmat kannattaa varautua elinikäiseen puuhasteluun tämän ongelman kanssa. Terveelliset ja annetut ohjeet arkirutiineina takaavat parhaat tulokset. Annikki on tehnyt mittavan tutkimustyön yhdessä lääkäreiden ja kemistien kanssa oman hiusongelmansa inspiroimana. En ole viitsinyt tänne aiemmin kirjoittaa, kun niin paljon "kakkaa" on kirjoiteltu. Ne, jotka oikeasti haluavat apua hiusongelmiinsa, eivät jää tänne haukkuja kirjoittelemaan, vaan toimivat konkreettisesti hiustensa hyväksi. Kaunista kevättä! =)

        Minä kävin hiuspohjatutkimuksessa reilut 10 vuotta sitten, koska päänahkani tuntui ärtyneeltä ja hiuksia lähti. Hiustutkija sanoi heti ensimmäisiä hiusjuuria tutkiessaan, että sinulla on paha laktoosi-intoleranssi. Sanoin, että ok, kokeilen vähälaktoosisia maitotuotteita. Hän vastasi, että ei riitä, vaan pitää olla aivan laktoosittomalla dieetillä. Tämän jälkeen kävin lääkärissä laktoositutkimuksessa ja siellä todettiin, että laktoosi ei pilkkoudu suolistossani ollenkaan. En ollut tullut ajatelleeksi, että kyse voisi olla laktoosivaivasta, koska olin tuolloin jo yli nelikymppinen. Vatsaa tosin kivisti usein. Oli hienoa, että nekin vaivat sai jättää taakseen hiustutkimuksen jälkeen.

        Itse uskon, että hiuksista ja hiusjuurista voi päätellä ravitsemukseen, stressiin ym. ongelmiin liittyviä asioita. Eläimillähän on sama juttu.


      • Anonyymi

        Olen toinen hiustenlähtö ongelmallinen. Minulta lähti lyhyessä ajassa yli puolet hiuksista ja sain ison avun Hiusakatemiasta. Neljä kapilaarihoitoa kotipaikkakuntani Hiusklinikka liikkeessä ja kotona kerran viikossa käytettävää hoitoainetta ja muuhun tautiin määrätyn lääkkeen vaihtaminen toiseen auttoi. Hiuksia ei enää lähde ja hiukseni kasvavat terveinä takaisin. Olen täysin tyytyväinen Hiusakatemian hoitoihin.


      • Anonyymi
        Zanna61 kirjoitti:

        Terppa!!
        Älkääs kuulkaas ny alako ollenkaan!!!Meinaan käymään siä Akatemiassa.Kävin kyseisen laitoksen koko hoito reperttuaarin läpi jo yli 10 vuatta sitten .Samat tiaknoosit punkkeineen,kuristumisineen ja ihmeitä
        tekevien laaserihärppättimien kera!Ja ite Annikki näytti kuvat punkkilaumasta ryömimässä pitkin lanttua.
        Tuli turpeet,litkut,hapanhoidot ja muu hörhöily.Lopputulos: EI YHTÄÄN HIUSTA TAKASIN!!!
        Mutta kovasti ne ihmiset siälä tuntuu uskovan asiaansa.KIÄRTÄKÄÄ kaukaa se pulju!!!

        Minulle ainakin oli apua Hiusakatemiasta.
        Olen toinen hiustenlähtö ongelmallinen. Minulta lähti lyhyessä ajassa yli puolet hiuksista ja sain ison avun Hiusakatemiasta. Neljä kapilaarihoitoa kotipaikkakuntani Hiusklinikka liikkeessä ja kotona kerran viikossa käytettävää hoitoainetta ja muuhun tautiin määrätyn lääkkeen vaihtaminen toiseen auttoi. Hiuksia ei enää lähde ja hiukseni kasvavat terveinä takaisin. Olen täysin tyytyväinen Hiusakatemian hoitoihin.


      • Anonyymi
        veera7771 kirjoitti:

        Hei,
        minulla on positiivisia kokemuksia Hiusakatemista ja heidän hoidoistaan. Hoidot vaativat sitoutumista ja kärsivällisyyttä. Ja vaikka hiukset olisi kerran saanut kuntoon hoitojen ja ruokavalion ansiosta, on jatkossa oltava tarkkana niiden kunnosta. Esimerkiksi tulehdus saattaa uusia päänahassa ja hiusjuurissa, ja siten aiheuttaa myöhemminkin hiustenlähtöä. Mutta joo, Jos kyseessä on todelliset hiustenlähtöongelmat kannattaa varautua elinikäiseen puuhasteluun tämän ongelman kanssa. Terveelliset ja annetut ohjeet arkirutiineina takaavat parhaat tulokset. Annikki on tehnyt mittavan tutkimustyön yhdessä lääkäreiden ja kemistien kanssa oman hiusongelmansa inspiroimana. En ole viitsinyt tänne aiemmin kirjoittaa, kun niin paljon "kakkaa" on kirjoiteltu. Ne, jotka oikeasti haluavat apua hiusongelmiinsa, eivät jää tänne haukkuja kirjoittelemaan, vaan toimivat konkreettisesti hiustensa hyväksi. Kaunista kevättä! =)

        Kyllä kiinnostaa kenen lääkärin kanssa yhteistyössä, nimiä, kiitos!


    • Tutkimuksissa käynyt

      Käytyäni tässä tarkastuksessa todettiin minulla olevan edellä mainitut talipunkit, stressikireä päänahka, kehossa ele tarpeeksi nestettä, jne.

      Minua häiritsi se 127 euron hinta tästä 1,5h tutkimuksesta (tulevasta laskusta ei puhuttu mitään etukäteen), josta pääosa kului paperin täyttämiseen. Diagnoosi vaikutti myös jo silloin selvästi vähän "hatusta heitetyltä" ja muistin kertoa kamullekkin, että varmaan antavat saman hoidon kaikille. Myyntimiehenä minua häiritsi tökerö ilmiselvä puliveivaus, joten esitin kysymyksiä, joihin en saanut vastauksia. Esimerkkinä kerroin nauttivani tiettyjä lisäravinteita normaalisti joka päivä. Tätä tämä puoskari ei huomioinut, vaikka kerroin nämä useaan otteeseen senkin jälkeen kun puoskari oli lisännyt samat heidän käyttämänsä lisäravinteet siihen n. 10 vitamiinipurkin listaan. Puoskarinainen usein myös vain yksinkertaisesti jätti vastaamatta kysymykseeni?

      Kun ihjmettelin vitamiinilistaa, niin puoskarinainen ilmoitti, ettei ole ravintoterapeutti... Silti hän "määrää" minulle kassillisen vitamiineja. Kalaöljytkin hän määräsi, vaikka syön koko ajan tonnikalaa. Samoin magnesiumit ja taisi olla joku muukin.

      Jätin laskun maksamatta, eikä ole niistä sen koommin kuulunut. Ajattelin, että menen oikeuteen jos tulevat karhuamaan.

      Minä en vakuuttunut millään tavalla siitä naisesta ja hänen tarjoamistaan hoidoista, huolimatta "valkoisesta lääkärintakistaan". Harvat olivat sen naisenkin hiukset.

      Kyllähän se olisi mukava pitää hiukset ja uskon kyllä, että kyse on ph-arvoista ja päänahan hoitamisesta, päänahan verenkierrosta, vitamiineista, puhtaudesta, jne. Myöskin mielentilalla saattaa olla merkitystä. Moni asia varmasti vaikuttaa, mutten ole löytänyt mistään positiivisia todisteita, vaikka mielelläänhän sitä sellaisia löytäisi. Kyllähän sitä tonnin maksaisi hisuten takaisin saamisesta, mutta taidan mieluummin käydä hypnoosihoidossa :), jatkaa liikuntaharrastusta, tervettä ruokavaliota, päänahan hierontaa, harvempaa pesua ja katsoa millä päänahkaansa hoitaa/pesee.

      • tutkimuksissa käynyt

        Niin vielä sen verran jatkan, että selvästi koko teatteri kiteytyi sen punkin ympärille. Kaikki muu oli silkkaa lisärahastusta ja teatteria.


      • täälläkin
        tutkimuksissa käynyt kirjoitti:

        Niin vielä sen verran jatkan, että selvästi koko teatteri kiteytyi sen punkin ympärille. Kaikki muu oli silkkaa lisärahastusta ja teatteria.

        ja nyt mietin mitä teen...otanko hoitoja vaiko en? Mietityttää ku projektina keho-ohjelmassa jollekkin naiselle tehtiin samat hoidot ja hän kertoi saaneensa apua. Mut kukaan muuko ei ole saanut apua?


      • helppoja
        täälläkin kirjoitti:

        ja nyt mietin mitä teen...otanko hoitoja vaiko en? Mietityttää ku projektina keho-ohjelmassa jollekkin naiselle tehtiin samat hoidot ja hän kertoi saaneensa apua. Mut kukaan muuko ei ole saanut apua?

        diagnooseja kun kaikilla samat. En itse uskoisi. Itse katsoin sen tv-ohjelman ja en vakuuttunut edes siitä. Ehkä oli saanut apua väliaikaisesti, mutta onko sen naisen tilanne ja tunne vielä sama? Sitä voi kysyä.


      • *Sunni*
        täälläkin kirjoitti:

        ja nyt mietin mitä teen...otanko hoitoja vaiko en? Mietityttää ku projektina keho-ohjelmassa jollekkin naiselle tehtiin samat hoidot ja hän kertoi saaneensa apua. Mut kukaan muuko ei ole saanut apua?

        Tuskin Hiusakatemian tutkimuksiin kukaan meneekään, kenellä ei ole päänahan tms. ongelmia. Itse kävin tutkimuksessa ja takipunkkia lukuunottamatta sen mikroskopoinnin mukaan kaikki oli pielessä. Maitoallergiakin!!! Kävin kapillaarihoidoissa ja ostin kotiin turpeet ja muut päänahkalitkut. Tiukemman session (joka toinen päivä viikon ajan) jälkeen kävin kaks kertaa vielä kuukauden välein jatkohoidoissa. Viimeisellä kerralla esitin epäilyksiä ja kritiikkiä hoitoa kohtaan. Hoitoja antanut nainen oli puolustuskannalla ja toimitti mun eteen sen aiemman tutkimuksen tulosliuskan, minkä mukaan päänahassani on vaikka minkälaista hoidon tarvetta. Joo'o. Mutta saako kaikki hoidossa käyvät avun, sitä hänkään ei voinut luvata.

        Mitään eroa en ollut toistaiseksi huomannut. Sain vastaukseksi, ettei kapillaarihoito vielä hiuksia päässä pidä, on poistettu vain yksi ongelma (kristallisoitunut tali) Tämän lisäksi pitäisi noudattaa HA:n suosittelemaa ruokavaliota ja mahdollisesti käydä vielä laserhoidoissakin. Mulle riitti. En jaksa enää ravata ja tuhlata rahojani. Ostin Tukkacuresta saman setin kotiin. Lopetin tukanlähdöstä stessaamisen. Olen käynyt intialaisessa päähieronnassa ja teettänyt elimistöni hivenainetutkimuksen (=löytyi paljon korjattavaa)

        Huomattavasti paremmalla mielellä eteenpäin. Mutta en kadu että kokeiltu on tuo Hiusakatemiakin :) Jos ei pelaa ei voi voittaakaan. Joku voi saada avun jo pelkästään vahvan uskon avulla, että tuo toimii. Ei placebovaikutus mikään uusi juttu ole - ei vaan ollut mun juttuni!


      • blaablaablaa12345
        *Sunni* kirjoitti:

        Tuskin Hiusakatemian tutkimuksiin kukaan meneekään, kenellä ei ole päänahan tms. ongelmia. Itse kävin tutkimuksessa ja takipunkkia lukuunottamatta sen mikroskopoinnin mukaan kaikki oli pielessä. Maitoallergiakin!!! Kävin kapillaarihoidoissa ja ostin kotiin turpeet ja muut päänahkalitkut. Tiukemman session (joka toinen päivä viikon ajan) jälkeen kävin kaks kertaa vielä kuukauden välein jatkohoidoissa. Viimeisellä kerralla esitin epäilyksiä ja kritiikkiä hoitoa kohtaan. Hoitoja antanut nainen oli puolustuskannalla ja toimitti mun eteen sen aiemman tutkimuksen tulosliuskan, minkä mukaan päänahassani on vaikka minkälaista hoidon tarvetta. Joo'o. Mutta saako kaikki hoidossa käyvät avun, sitä hänkään ei voinut luvata.

        Mitään eroa en ollut toistaiseksi huomannut. Sain vastaukseksi, ettei kapillaarihoito vielä hiuksia päässä pidä, on poistettu vain yksi ongelma (kristallisoitunut tali) Tämän lisäksi pitäisi noudattaa HA:n suosittelemaa ruokavaliota ja mahdollisesti käydä vielä laserhoidoissakin. Mulle riitti. En jaksa enää ravata ja tuhlata rahojani. Ostin Tukkacuresta saman setin kotiin. Lopetin tukanlähdöstä stessaamisen. Olen käynyt intialaisessa päähieronnassa ja teettänyt elimistöni hivenainetutkimuksen (=löytyi paljon korjattavaa)

        Huomattavasti paremmalla mielellä eteenpäin. Mutta en kadu että kokeiltu on tuo Hiusakatemiakin :) Jos ei pelaa ei voi voittaakaan. Joku voi saada avun jo pelkästään vahvan uskon avulla, että tuo toimii. Ei placebovaikutus mikään uusi juttu ole - ei vaan ollut mun juttuni!

        Itsekin kävin viime vuonna Hiusakatemiassa, ja kaikki mahdolliset viat oli mitä heidän "listassaan" oli.
        Joten, ensimmäisenä kokeilin kapillaarihoitoja, niitä oli todella monta, ja jouduin vielä matkustamaan junalla Helsinkiin aina ottamaan hoidon - kallista.
        Aina välillä siinä oli niitä talipunkkihoitoja. Aina piti ottaa yksi hoito kerrallaan, eli hoito/per käynti.
        Päänahastani tuli äärimmäisen kutiseva hoitojen aikana ja jälkeen!
        Meinasin mennä lääkäriin sen takia, niin paha oli tilanne. Sain kuitenkin kosteuttavilla hoidoilla tilanteen siedettäväksi.
        Noista hoidoista on noin vuosi, eikä mitään radikaalia eroa ole aikaisempaan. Eli hiukseni eivät ole tuuheat. Tiedän että tietysti se voi viedä aikaa, ennenkuin tukka on paksu taas.
        Osa hiustutkijoista tyrkyttivät kovasti kaikenmaailman aineita, mitkä jälkikäteen mietittyinä eivät olleet yhtään oleellisia.
        Rahaa on palanut kaikenkaikkiaan noin 1500 euroa. (matkat, hoidot, aineet)
        Jos jotain hyvääkin, niin ravintotieto siellä on ollut mielenkiintoista. Eli kyllä paljon vaikuttaa hiuksiinkin mitä syö.


      • poika34.6
        blaablaablaa12345 kirjoitti:

        Itsekin kävin viime vuonna Hiusakatemiassa, ja kaikki mahdolliset viat oli mitä heidän "listassaan" oli.
        Joten, ensimmäisenä kokeilin kapillaarihoitoja, niitä oli todella monta, ja jouduin vielä matkustamaan junalla Helsinkiin aina ottamaan hoidon - kallista.
        Aina välillä siinä oli niitä talipunkkihoitoja. Aina piti ottaa yksi hoito kerrallaan, eli hoito/per käynti.
        Päänahastani tuli äärimmäisen kutiseva hoitojen aikana ja jälkeen!
        Meinasin mennä lääkäriin sen takia, niin paha oli tilanne. Sain kuitenkin kosteuttavilla hoidoilla tilanteen siedettäväksi.
        Noista hoidoista on noin vuosi, eikä mitään radikaalia eroa ole aikaisempaan. Eli hiukseni eivät ole tuuheat. Tiedän että tietysti se voi viedä aikaa, ennenkuin tukka on paksu taas.
        Osa hiustutkijoista tyrkyttivät kovasti kaikenmaailman aineita, mitkä jälkikäteen mietittyinä eivät olleet yhtään oleellisia.
        Rahaa on palanut kaikenkaikkiaan noin 1500 euroa. (matkat, hoidot, aineet)
        Jos jotain hyvääkin, niin ravintotieto siellä on ollut mielenkiintoista. Eli kyllä paljon vaikuttaa hiuksiinkin mitä syö.

        Todettiin minulle talipunkki. Huomasin toki homman rahastukseksi kuin kuulin tuhansia maksavista turvehoidoista ynnä muista.
        KÄVIN LÄÄKÄRILLÄ JA MINULLA OLI KILPIRAUHASEN VAAJAATOIMINTA. EI TALIPUNKEJA!!!!!!

        LÄÄKITYKSEN JÄLKEEN OLEN SAANUT HIUKSENI TAKAISIN! OLI TALIPUNKKI TAI EI!!


      • yksi muista
        poika34.6 kirjoitti:

        Todettiin minulle talipunkki. Huomasin toki homman rahastukseksi kuin kuulin tuhansia maksavista turvehoidoista ynnä muista.
        KÄVIN LÄÄKÄRILLÄ JA MINULLA OLI KILPIRAUHASEN VAAJAATOIMINTA. EI TALIPUNKEJA!!!!!!

        LÄÄKITYKSEN JÄLKEEN OLEN SAANUT HIUKSENI TAKAISIN! OLI TALIPUNKKI TAI EI!!

        Olen yksi tällä hetkellä hoidoissa kävijä. Olen toki miettinyt itsekin koko touhun järkevyyttä ja todellisia vaikutuksia. Niin ja kustannukset taitaakin olla kaikkien tiedossa.
        Haluaisin heittää mietittäväksi seuraavan asian, jota olen kovasti itse miettinyt.
        ELI, jokainen tarkastuksessa kävijä on varmaankin saanut itse ruudulta katsoa omia hiusjuuriaan, joissa ongelmat on. Kiteytnyt tali näkyy selvästi, normaalista poikkeavannäköiset juuret erottuu, bakteerit näkyy mustina pisteinä ja niitä on runsaasti jne. jne. No nyt jos nämä itsekin omin silmin näkemämme ongelmat aiheuttaisikin oikeasti hiuksen ennenaikaisen irtoamisen, mitä teemme? Miten saat jonkin aineen menemään niin syvälle hiustuppeen asti ja puhdistamaan esim. kiteytyneen talin sieltä pois, että seuraava hius pääsisi kasvamaan? Ei niitä sairaita hiuksia saa pidettyä päässä, mutta miten varmistat seuraavan sukupolven terveen kasvamisen?
        Itse lopettaisin mielelläni kalliit hoidot, MUTTA onko kellään ihan oikeita faktoja kotihoitojen puolesta tai vastaan? Onko joku saanut asian korjattua kotikonstein? Onko hiukset kasvaneet jonkin ajan kuluttua terveinä uudestaan päähän? Tämä pelkkä hoitojen joukkosättiminen ei hyödytä, jos ei ole muita todellisia vaihtoehtoja. Kysymys on kuitenkin hiuksista, eli ei mikään pikkujuttu. Ongelma voi syöstä ihmisen psyykkisesti karille, joten asiallinen, rakentava, hyviä vinkkejä tarjoava keskustelu olisi asiallisempaa.


      • da
        yksi muista kirjoitti:

        Olen yksi tällä hetkellä hoidoissa kävijä. Olen toki miettinyt itsekin koko touhun järkevyyttä ja todellisia vaikutuksia. Niin ja kustannukset taitaakin olla kaikkien tiedossa.
        Haluaisin heittää mietittäväksi seuraavan asian, jota olen kovasti itse miettinyt.
        ELI, jokainen tarkastuksessa kävijä on varmaankin saanut itse ruudulta katsoa omia hiusjuuriaan, joissa ongelmat on. Kiteytnyt tali näkyy selvästi, normaalista poikkeavannäköiset juuret erottuu, bakteerit näkyy mustina pisteinä ja niitä on runsaasti jne. jne. No nyt jos nämä itsekin omin silmin näkemämme ongelmat aiheuttaisikin oikeasti hiuksen ennenaikaisen irtoamisen, mitä teemme? Miten saat jonkin aineen menemään niin syvälle hiustuppeen asti ja puhdistamaan esim. kiteytyneen talin sieltä pois, että seuraava hius pääsisi kasvamaan? Ei niitä sairaita hiuksia saa pidettyä päässä, mutta miten varmistat seuraavan sukupolven terveen kasvamisen?
        Itse lopettaisin mielelläni kalliit hoidot, MUTTA onko kellään ihan oikeita faktoja kotihoitojen puolesta tai vastaan? Onko joku saanut asian korjattua kotikonstein? Onko hiukset kasvaneet jonkin ajan kuluttua terveinä uudestaan päähän? Tämä pelkkä hoitojen joukkosättiminen ei hyödytä, jos ei ole muita todellisia vaihtoehtoja. Kysymys on kuitenkin hiuksista, eli ei mikään pikkujuttu. Ongelma voi syöstä ihmisen psyykkisesti karille, joten asiallinen, rakentava, hyviä vinkkejä tarjoava keskustelu olisi asiallisempaa.

        menisit vaikka ihotautilääkärille?


      • ihmeissäni
        da kirjoitti:

        menisit vaikka ihotautilääkärille?

        No nytkö keskustelu sitten tyrehtyi? Eikö kellään ole uutta sanottavaa?


      • pälvikalju
        ihmeissäni kirjoitti:

        No nytkö keskustelu sitten tyrehtyi? Eikö kellään ole uutta sanottavaa?

        Minäkin kävin hiusakatemian tutkimuksissa.
        Mutta järkytyin heti kohta, kun tyrkytettiin vain kaiken laisia aineita. Ja ei edes kysytty, vaan sanottiin tätä tarvit ja tätä tarvit. Minä sanoin, että ei kuule onnistu, en minä voi tosta vaan ostaa monen sadan euron aineita.

        Ja sama diagnoosi oli minullakin mikroskoopilla katottaessa, talipunkki, kiristävä päänahka, maitoallergia.

        Ja kapillaarihoitoihin määrättiin, mutta minähän en ole menossa. En laita lisää rahaa siihen.

        Mutta nyt haluisin tietää onko oikeesti kellään kotikonsteja pälvikaljujen hoitoon.
        Ja mikä aine vaikuttaisi hiustenkasvuun. Onko semmottiset aineet, kun ROGAINEA ja PROPELIA tuttu muille. Täälä luin niistä. Mistä niitä saa? Ja kannattaako käytää ja onko kallista?

        Hyvää jatkoa kaikille hiustensamenettäjille, tsemppiä, taisteluintoa ja jaksamista.


      • *Sunni
        yksi muista kirjoitti:

        Olen yksi tällä hetkellä hoidoissa kävijä. Olen toki miettinyt itsekin koko touhun järkevyyttä ja todellisia vaikutuksia. Niin ja kustannukset taitaakin olla kaikkien tiedossa.
        Haluaisin heittää mietittäväksi seuraavan asian, jota olen kovasti itse miettinyt.
        ELI, jokainen tarkastuksessa kävijä on varmaankin saanut itse ruudulta katsoa omia hiusjuuriaan, joissa ongelmat on. Kiteytnyt tali näkyy selvästi, normaalista poikkeavannäköiset juuret erottuu, bakteerit näkyy mustina pisteinä ja niitä on runsaasti jne. jne. No nyt jos nämä itsekin omin silmin näkemämme ongelmat aiheuttaisikin oikeasti hiuksen ennenaikaisen irtoamisen, mitä teemme? Miten saat jonkin aineen menemään niin syvälle hiustuppeen asti ja puhdistamaan esim. kiteytyneen talin sieltä pois, että seuraava hius pääsisi kasvamaan? Ei niitä sairaita hiuksia saa pidettyä päässä, mutta miten varmistat seuraavan sukupolven terveen kasvamisen?
        Itse lopettaisin mielelläni kalliit hoidot, MUTTA onko kellään ihan oikeita faktoja kotihoitojen puolesta tai vastaan? Onko joku saanut asian korjattua kotikonstein? Onko hiukset kasvaneet jonkin ajan kuluttua terveinä uudestaan päähän? Tämä pelkkä hoitojen joukkosättiminen ei hyödytä, jos ei ole muita todellisia vaihtoehtoja. Kysymys on kuitenkin hiuksista, eli ei mikään pikkujuttu. Ongelma voi syöstä ihmisen psyykkisesti karille, joten asiallinen, rakentava, hyviä vinkkejä tarjoava keskustelu olisi asiallisempaa.

        Kävin nuo pakolliset sarjat, laitoin ohjeen mukaan turpeet ja kävin vielä 3 x kk:n välein jatkokapillaareissakin. Varmaan päänahan puhdistus oli ok., mutta mutta...uskoisin että aidon avun uusien kasvavien hiusten päässäpysymiseksi olen saanut hivenainetutkimuksesta. Mun kropassa oli lähes kaikki pyllyllään, ja puuttui varsinkin tärkeät sinkki, seleeni, magnesium etc. Mielummin uskon labrakokeita kuin HA:n hoitoja. Tuskin niistä haittaakaan on, mutta rajansa rahoillakin ;) Pitää priorisoida että mihin investoi.
        Ostin kotiin Tukkacuren vastaavat aineet (syväpuhdistus, hapanhoito) ja niillä olen pärjännyt oikein hyvin. 2-vuoden runsaan (puolet tippunut) hiustenlähdön jälkeen alkaa pikkuhiljaa uusi kasvava pysymään päässä, kun vielä hetki sitten tippui kaikenikäinen karva. Tiedän tunteen, kun alkaa jo stressaamaan, pelkäämään kaljuuntumista. Eikä sitä tukkaa voi pakottaa pysymään vaikka kuinka haluaisi. Ehkä juuri me (siis joilla tää käy jo psyyken päälle) ollaan otollinen kohde erilaisille akatemioille ja muille hiustablettimarkkinoijille.


      • tanttu
        pälvikalju kirjoitti:

        Minäkin kävin hiusakatemian tutkimuksissa.
        Mutta järkytyin heti kohta, kun tyrkytettiin vain kaiken laisia aineita. Ja ei edes kysytty, vaan sanottiin tätä tarvit ja tätä tarvit. Minä sanoin, että ei kuule onnistu, en minä voi tosta vaan ostaa monen sadan euron aineita.

        Ja sama diagnoosi oli minullakin mikroskoopilla katottaessa, talipunkki, kiristävä päänahka, maitoallergia.

        Ja kapillaarihoitoihin määrättiin, mutta minähän en ole menossa. En laita lisää rahaa siihen.

        Mutta nyt haluisin tietää onko oikeesti kellään kotikonsteja pälvikaljujen hoitoon.
        Ja mikä aine vaikuttaisi hiustenkasvuun. Onko semmottiset aineet, kun ROGAINEA ja PROPELIA tuttu muille. Täälä luin niistä. Mistä niitä saa? Ja kannattaako käytää ja onko kallista?

        Hyvää jatkoa kaikille hiustensamenettäjille, tsemppiä, taisteluintoa ja jaksamista.

        Propelia? Olen kuullut vain Propeciasta.


      • Miettijä
        tutkimuksissa käynyt kirjoitti:

        Niin vielä sen verran jatkan, että selvästi koko teatteri kiteytyi sen punkin ympärille. Kaikki muu oli silkkaa lisärahastusta ja teatteria.

        Kenellä tutkijalla kävit?


      • Anonyymi
        yksi muista kirjoitti:

        Olen yksi tällä hetkellä hoidoissa kävijä. Olen toki miettinyt itsekin koko touhun järkevyyttä ja todellisia vaikutuksia. Niin ja kustannukset taitaakin olla kaikkien tiedossa.
        Haluaisin heittää mietittäväksi seuraavan asian, jota olen kovasti itse miettinyt.
        ELI, jokainen tarkastuksessa kävijä on varmaankin saanut itse ruudulta katsoa omia hiusjuuriaan, joissa ongelmat on. Kiteytnyt tali näkyy selvästi, normaalista poikkeavannäköiset juuret erottuu, bakteerit näkyy mustina pisteinä ja niitä on runsaasti jne. jne. No nyt jos nämä itsekin omin silmin näkemämme ongelmat aiheuttaisikin oikeasti hiuksen ennenaikaisen irtoamisen, mitä teemme? Miten saat jonkin aineen menemään niin syvälle hiustuppeen asti ja puhdistamaan esim. kiteytyneen talin sieltä pois, että seuraava hius pääsisi kasvamaan? Ei niitä sairaita hiuksia saa pidettyä päässä, mutta miten varmistat seuraavan sukupolven terveen kasvamisen?
        Itse lopettaisin mielelläni kalliit hoidot, MUTTA onko kellään ihan oikeita faktoja kotihoitojen puolesta tai vastaan? Onko joku saanut asian korjattua kotikonstein? Onko hiukset kasvaneet jonkin ajan kuluttua terveinä uudestaan päähän? Tämä pelkkä hoitojen joukkosättiminen ei hyödytä, jos ei ole muita todellisia vaihtoehtoja. Kysymys on kuitenkin hiuksista, eli ei mikään pikkujuttu. Ongelma voi syöstä ihmisen psyykkisesti karille, joten asiallinen, rakentava, hyviä vinkkejä tarjoava keskustelu olisi asiallisempaa.

        Liuottaa kiteytynyttä talia aika paljon halvemmalla kuin HA.

        https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000005976094.html

        https://www.nordicfeel.fi/product/sim-sensitive-system-4-therapeutic-hair-spa-54110


    • *nasuliini*

      Ihan samat liirumlaarumit oli mullakin. Mikroskoopilta näytettiin kaikki, ja siinä luotetaan siihen, että näemme ominsilmin ne ällöttävät punkit ryömimässä.. tosiasiassa niitä on kaikilla ja ne kuuluvat elimistöön. Esim. ripsissä on hirveä määrä samannäköisiä ökkömönkiäisiä.

      Alopeciaa ei kalliit hoidot parantaneet, ja äitini on maksanut suurimman osan kaikista näistä hoidoista mihin 10 vuoden aikana olen "joutunut" ja kyllä harmittaa. Nykyään ostan itselle mittatilauksena tehdyn aitohiuksisen peruukin kerran vuodessa, siihen saan Helsingin kunnalta 300 euroa kuussa avustuksia. Mihinkään näihin hoitoihin ei ole mahdollista saada avustuksia.

      • malibe

        siis saatko todella 300e kuussa Helsimgon kaupungilta


    • *Sunni*

      Mulla kaikki samat, paitsi ei talipunkkia. Hoidoissa kävin kunnes heräsin todellisuuteen ettei ainakaan mun kohdalla apua tullut ja rahaa paloin aivan liikaa :( Sain samaan hintaan avun antioksidanttiklinikalta, missä täydellisen hivenainetutkimuksen perusteella määritettiin useamman hivenaineen puutos ja oman "ohjelman" mukaan nappeja syömällä uusi kasvava hius on alkanut pysymään päässä paremmin. Harmittaa että ensin tuhlasin aikaa ja rahaa Akatemiaan, kun olisin suoraan voinut mennä verikokeisiin. Halpaa sekään ei ole, mutta paremmin rahoille (ja mielelle) vastinetta. Sitä on valitettavasti aika altis ihan mille tahansa avun mahdollisuudelle, kun tukka tippuu tukkoina ja kaljut kohdat paistaa...

      • Alalanttu

        Hei,
        lukasin läpi pettyneitä kommentteja. Olen itse käynyt myös Hiusakatemiassa tutkimuksissa. En ole ottanut kuitenkaan kapillaarihoitaja enkä muutakaan hoitoa. Itse olen hiljalleen ostellut aineita, joita suositeltiin hiuskasvun parhaaksi. Nyt viimeksi ostin tämän DHT-tappajan ts. Arcon-Tisanen, hiusvitamiinivalmisteen. Onko kellään kokemuksia siitä?
        Hiustenlähtö ei ehkä ole poistunut, mutta jäljellä olevat hiukset ehkä kiiltävät enemmän kuin ennen...


      • HIUSAKSU
        Alalanttu kirjoitti:

        Hei,
        lukasin läpi pettyneitä kommentteja. Olen itse käynyt myös Hiusakatemiassa tutkimuksissa. En ole ottanut kuitenkaan kapillaarihoitaja enkä muutakaan hoitoa. Itse olen hiljalleen ostellut aineita, joita suositeltiin hiuskasvun parhaaksi. Nyt viimeksi ostin tämän DHT-tappajan ts. Arcon-Tisanen, hiusvitamiinivalmisteen. Onko kellään kokemuksia siitä?
        Hiustenlähtö ei ehkä ole poistunut, mutta jäljellä olevat hiukset ehkä kiiltävät enemmän kuin ennen...

        ppffffff BUHAHAHAHAAAAAAA!


      • ikääntyvä ja kaljuun

        Talipunkkia minullakin todettiin, ja jotain muuta kuten DHT vissin, siitä on useita vuosia. Tieteessä ei taida olla selvää käsitystä siitä, aiheuttaako talipunkit hiusten lähtöä, mutta yleensä olen saanut -päinvastoin kuin hiusakatemian väitteestä - käsityksen että se on päinvastoin, talipunkit tulevat jo kaljuuntuneille alueille. Näyttääväthän ne ikävältä, mutta kun lääkäreiden mielestä ei tarvitse pelätä niin en mennyt niiden hoitoihin. Rogainessa taas on se vika että se ei tehoa kaikille (ehkä 60%) eikä sitä voi lopettaa jos kerran aloittaa. Kaikkiin hius- ja iho-ongelmiin lääkärit taas määräävät jotain kortisonia, jonka olen todennut, että kyllä auttaa ihon ja hiuspohjan ongelmiin, mutta vie hiuksetkin mennessään. Propeciasta on hyviä kokemuksia, nyt en tosi ole syönyt niitä pitkään aikaan, mutta kalju ei ainakaan kovin paljon ole lisääntynyt; jos ei juuri ole tullutkaan myöskään uusia hiuksia, tai tulee ja lähtee. Kaikilla tuotteilla on se haittapuoli että ne ovat sikakalliit eikä tulosta näe kuin puolen vuoden päästä.


      • minäminäxx
        ikääntyvä ja kaljuun kirjoitti:

        Talipunkkia minullakin todettiin, ja jotain muuta kuten DHT vissin, siitä on useita vuosia. Tieteessä ei taida olla selvää käsitystä siitä, aiheuttaako talipunkit hiusten lähtöä, mutta yleensä olen saanut -päinvastoin kuin hiusakatemian väitteestä - käsityksen että se on päinvastoin, talipunkit tulevat jo kaljuuntuneille alueille. Näyttääväthän ne ikävältä, mutta kun lääkäreiden mielestä ei tarvitse pelätä niin en mennyt niiden hoitoihin. Rogainessa taas on se vika että se ei tehoa kaikille (ehkä 60%) eikä sitä voi lopettaa jos kerran aloittaa. Kaikkiin hius- ja iho-ongelmiin lääkärit taas määräävät jotain kortisonia, jonka olen todennut, että kyllä auttaa ihon ja hiuspohjan ongelmiin, mutta vie hiuksetkin mennessään. Propeciasta on hyviä kokemuksia, nyt en tosi ole syönyt niitä pitkään aikaan, mutta kalju ei ainakaan kovin paljon ole lisääntynyt; jos ei juuri ole tullutkaan myöskään uusia hiuksia, tai tulee ja lähtee. Kaikilla tuotteilla on se haittapuoli että ne ovat sikakalliit eikä tulosta näe kuin puolen vuoden päästä.

        Sama juttu, Hiusakatemian "hiustutkimus" käyty läpi n. 5 vuotta sitten, samat diagnoosit kun muilla ja samat hoitosuositukset, joihin en mennyt, vaan tein omaa tutkimusta. Sain selville, että ihotautilääkäreillä on eri koulukuntia talipunkin suhteen. Joidenkin mielestä saattaa olla vaikuttamassa akneen, ja täten ehkä myös hiuspohjan ongelmiin. Sain selville kuitenkin, että metronidatsoli-kuurilla (antibiootti) ja kamferiöljykuureilla (ulkoisesti päänahkaan, saa ihan apteekin käsikaupasta) on ainakin joillakin saatu punkit pois. Eli kannattaa kokeilla ennen akatemian "hoitoja".

        Tuo Annikki Hagros-Koskihan esittelee itsensä hiustutkijana. Tutkimuksen aikana hän sanoi minulle tehneensä tutkimusta talipunkeista Helsingin yliopistolle. Kuitenkin, kun tein taustatutkimusta, sain selville että nainen ei ole koskaan valmistunut, saati näin ollen voinut tehdä tutkimusta Helsingin yliopistolle. Hän varmaan puhuukin jostain peruskurssin (jotain luonnontiedettä se on ilm. opiskellut) muutaman sivun kurssityöstä. Kysyin tutulta ihotautilääkäriltä, joka oli sitä mieltä, että ko. nainen on täysi puoskari.

        Itsellä auttanut kilpirauhaslääkitys (omat arvot oli viitearvojen sisällä mutta matalimmat mahdolliset, joten kysyin olisiko mahdollista kokeilla, josko lääkitys kuitenkin auttaisi), turvehoito (en tiedä, onko vaikuttanut hiustenlähtöön, mutta omasta mielestä jotenkin rauhottaa ja kosteuttaa, esim. kasvojen finneihinkin auttanut), Rogaine ja päänahkahieronta ja XZ-ölyhoito, jonka jälkeen päänahka tuntuu hiukka vähemmän kireeltä. Ja liikunta ja terveellisempi ruokavalio (ilman vitamiinipillereitä).


      • V8
        minäminäxx kirjoitti:

        Sama juttu, Hiusakatemian "hiustutkimus" käyty läpi n. 5 vuotta sitten, samat diagnoosit kun muilla ja samat hoitosuositukset, joihin en mennyt, vaan tein omaa tutkimusta. Sain selville, että ihotautilääkäreillä on eri koulukuntia talipunkin suhteen. Joidenkin mielestä saattaa olla vaikuttamassa akneen, ja täten ehkä myös hiuspohjan ongelmiin. Sain selville kuitenkin, että metronidatsoli-kuurilla (antibiootti) ja kamferiöljykuureilla (ulkoisesti päänahkaan, saa ihan apteekin käsikaupasta) on ainakin joillakin saatu punkit pois. Eli kannattaa kokeilla ennen akatemian "hoitoja".

        Tuo Annikki Hagros-Koskihan esittelee itsensä hiustutkijana. Tutkimuksen aikana hän sanoi minulle tehneensä tutkimusta talipunkeista Helsingin yliopistolle. Kuitenkin, kun tein taustatutkimusta, sain selville että nainen ei ole koskaan valmistunut, saati näin ollen voinut tehdä tutkimusta Helsingin yliopistolle. Hän varmaan puhuukin jostain peruskurssin (jotain luonnontiedettä se on ilm. opiskellut) muutaman sivun kurssityöstä. Kysyin tutulta ihotautilääkäriltä, joka oli sitä mieltä, että ko. nainen on täysi puoskari.

        Itsellä auttanut kilpirauhaslääkitys (omat arvot oli viitearvojen sisällä mutta matalimmat mahdolliset, joten kysyin olisiko mahdollista kokeilla, josko lääkitys kuitenkin auttaisi), turvehoito (en tiedä, onko vaikuttanut hiustenlähtöön, mutta omasta mielestä jotenkin rauhottaa ja kosteuttaa, esim. kasvojen finneihinkin auttanut), Rogaine ja päänahkahieronta ja XZ-ölyhoito, jonka jälkeen päänahka tuntuu hiukka vähemmän kireeltä. Ja liikunta ja terveellisempi ruokavalio (ilman vitamiinipillereitä).

        Talipunkilla ei ole mitään tekemistä hiustenlähdön kanssa. Ei tätä puoskaritoimintaa saada koskaan kuriin jos ei joku heidän palveluihinsa tyytymätön asiakas tee asiasta valitusta kuluttaja-asiamiehelle. Toimikaa nyt itse älkääkä aina odottako että joku muu tekee asialle jotain.


      • samaa suihkinut
        Alalanttu kirjoitti:

        Hei,
        lukasin läpi pettyneitä kommentteja. Olen itse käynyt myös Hiusakatemiassa tutkimuksissa. En ole ottanut kuitenkaan kapillaarihoitaja enkä muutakaan hoitoa. Itse olen hiljalleen ostellut aineita, joita suositeltiin hiuskasvun parhaaksi. Nyt viimeksi ostin tämän DHT-tappajan ts. Arcon-Tisanen, hiusvitamiinivalmisteen. Onko kellään kokemuksia siitä?
        Hiustenlähtö ei ehkä ole poistunut, mutta jäljellä olevat hiukset ehkä kiiltävät enemmän kuin ennen...

        Otan osaa, sinuakin on kusetettu yhdellä suuremmista hiusalan huijauslitkuista eli Arcon Tisane, yhtä hyvin voit suihkia sitruunavettä kielesi alle, saat siitä enemmän ceetäkin, ostin ko. pulloja lukuisia ja rahaa paloi sikana ja ei pienintäkään vaikutusta.

        On aivan käsittämätöntä, miten tuollaisia tuotteita saa myydä vuosikymmenestä toiseen ilman pienintäkään vastinetta tehosta.

        Missä ovat ne onnistuneet Hiusakatemian ryöstölaitoksen potilaat, jotka oikeasti ovat saaneet vahvat hiukset pahasti ohenneiden tilalle? Itsekin pyysin näyttää todisteita ja kuvia, mitään testejä ei ollut ja kuvat oli niin tökeröitä päälaelta, ettei voi sanoa, onko edes saman tyypin ja ehkä kymmen hiusta on enemmän, mitkä ovat kammattu kaljun peitoksi. Silloin jo huomasin, että ei kyllä vakuuta pennin vertaa, sitä vain nuorena hölmönä uskoo mitä vaan, jotta saisi pitää hiuksensa ja silloin ei raha merkitse mitään. Tuolloin vielä 90-luvulla puhuttiin sadoista tai tuhansista markoista, nyt samasta määrästä euroja, joten HUHHUHH.

        On aivan uskomatonta, miten vääriä hoitoja ja epäonnistuneita hoitoja on tehty ja lafka vaan jatkaa kusetusta ja vie loputkin rahanne. Olen ajatellut tehdä tuosta kusetusakatemiasta jonkin sortin valituksen tai tutkintapyynnön, ainakin tässä toimitaan todella huonoa kauppiastapaa noudattaen eli rahat pois ja sano samalla tukallesi so long...


      • Ajattelin vaan sanoo
        minäminäxx kirjoitti:

        Sama juttu, Hiusakatemian "hiustutkimus" käyty läpi n. 5 vuotta sitten, samat diagnoosit kun muilla ja samat hoitosuositukset, joihin en mennyt, vaan tein omaa tutkimusta. Sain selville, että ihotautilääkäreillä on eri koulukuntia talipunkin suhteen. Joidenkin mielestä saattaa olla vaikuttamassa akneen, ja täten ehkä myös hiuspohjan ongelmiin. Sain selville kuitenkin, että metronidatsoli-kuurilla (antibiootti) ja kamferiöljykuureilla (ulkoisesti päänahkaan, saa ihan apteekin käsikaupasta) on ainakin joillakin saatu punkit pois. Eli kannattaa kokeilla ennen akatemian "hoitoja".

        Tuo Annikki Hagros-Koskihan esittelee itsensä hiustutkijana. Tutkimuksen aikana hän sanoi minulle tehneensä tutkimusta talipunkeista Helsingin yliopistolle. Kuitenkin, kun tein taustatutkimusta, sain selville että nainen ei ole koskaan valmistunut, saati näin ollen voinut tehdä tutkimusta Helsingin yliopistolle. Hän varmaan puhuukin jostain peruskurssin (jotain luonnontiedettä se on ilm. opiskellut) muutaman sivun kurssityöstä. Kysyin tutulta ihotautilääkäriltä, joka oli sitä mieltä, että ko. nainen on täysi puoskari.

        Itsellä auttanut kilpirauhaslääkitys (omat arvot oli viitearvojen sisällä mutta matalimmat mahdolliset, joten kysyin olisiko mahdollista kokeilla, josko lääkitys kuitenkin auttaisi), turvehoito (en tiedä, onko vaikuttanut hiustenlähtöön, mutta omasta mielestä jotenkin rauhottaa ja kosteuttaa, esim. kasvojen finneihinkin auttanut), Rogaine ja päänahkahieronta ja XZ-ölyhoito, jonka jälkeen päänahka tuntuu hiukka vähemmän kireeltä. Ja liikunta ja terveellisempi ruokavalio (ilman vitamiinipillereitä).

        Se aine, mitä Hiusakatemia käyttää talipunkin poistossa on reseptillä saatavaa apteekkitavaraa.


      • Ellumirja

        Itse olen saanut hiustenlähdön kuriin biotiinilla ja sinkillä.


    • mies-34v

      "Mieteskelen tässä nytten miten ihmeessä tämä on mahdollista..?"

      Siten, että kaikille annetaan aina samat höpinät ja näytetään kuvaa pelottavasta punkista. Ja sitten eikun kassan kautta kotiin.

    • hiukset

      hei! Olen 30v perusterve nainen, mulla lähtenyt hiuksia jo joitakin vuosia. Aluksi en kiinnittänyt mitään huomiota, mutta nyt alkanut jotenkin se ärsyttämään. Verikoeissa ei näy mitään hälyttävää. Olen miettinyt HiusAkatemiassa käyntiäkin. Tuntuu, että hiuspohjani on kuiva niin, kuin ihonikin on aina ollut vuodenajasta riippumatta. Hiuksia lähtee ilmeisesti aika tasaisesti sillä ei mitään kaljuja kohtia ole. En käytä mitään vitamiineja, mutta nyt olen alkanut kokeilla rypsiöljyä pari lusikkaa päivässä. Katsotaan onko tehoa.

      • monta vaivaa

        Hei!
        Ilmoittele joskus onko rypsiöljy auttanut, tuli vaan mieleen kun minullakin tukka lähtee ja sain muuten ohjeen että juuri rypsiölyä pitäisi ottaa aamulla 1 rkl hieman vajaa.
        Tämän neuvoi minulle ravitsemusterapeutti. Alan ottaa myös ja mukava olisi kulla auttaako se vai ei. Myös 2-da on vaivani.


    • lllp..

      Kokeilkaa Rogainea mullakin kesti ennen kuin uskalsin kokeilla mitta kannattaa!!!:) nimim. kaikkea muuta kokeillut tuloksetta!

      • naurettiin minulleki

        Hehheheh, oikein naurattaa, miten nämä puoskarit ja muuten vaan jotain ravinteista ja ravitsemuksesta jotain ymmärtävät puhuvat itsensä pussiin kerta toisensa jälkeen. Hyvä esimerkki on voi- ja kevytlevitekoulukunnat. Molemmissa tuotteissa on omat hyvät ja huonot puolensa. Voi on joka tapauksessa puhdasta ilman mitään värejä ja sakeuttamisaineita ja muuta paskaa. Sama noissa öljyissä, kysyivät Vantaan Isomyyrin luontaistuotekaupassa, mitä öljyjä käytän ja kerroin, että rypsiöljyä (unohdin mainita että ruuanlaitossa ja leivonnassa). Kaikki oli heti ihan että eieieieii, ei missää tapauksessa, pitäisi olla ties mitä kalliita erikoisöljyjä ja kylmäpuristettuja neitsytöljyjä jne. Vaikea kuvitella, että meidän rypsiöljy olisi muka jotenkin huonompaa, kun melkein toiselta puolelta maapalloa lennätetyt öljyt. Ainakin melkoinen hiilijalanjälki, jollei muuta.

        En ole perehtynyt naisten hiustenlähtöön tai ennenaikaiseen ohenemiseen, koska teilllä on ihan erilainen hormonitoiminta, mutta ota ihmeessä selvää, miten tänä päivänä hoidetaan naisten kaljuuntumista. Mies saa testosteroneillaan niin paljon anteeksi, mutta harvatukkainen nainen ei valitettavasti montaa miellytä, tietysti omaa tyhmyyttään, jollei toisessa näe muuta kuin karvapehkon muka ilmentämässä elinvoimaa ja mahdollista tervettä jälkikasvua. Rogaine ja Viviscal ovat tehneet naisille omat tuotteensa, mutta väkisin epäilyttää, että motiivina on ollut kaikkea muuta kuin tuotteen teho, kun tuote tehdään euron kuvat silmissä.

        Ota myöskin selvää, soveltuuko finasteridi tai muut vastaavat DHT-blokkaajat naisille ollenkaan, en uskalla luvata. Toisaalta, kyllähän teillä nousee testosteroniarvot kattoon ankaran ryyppäämisen seurauksena, mitä ei voi olla huomaamatta tuolla viikonloppuisin ladeissa eli jätkämäisissa naisissa, jotka vetävät ihan vaan pohjiksi viinipullon, kossun tai vaikkapa 8x 0,5 l sidukkaa ja shotteja perään ja siis tämä kaikki on vasta lämmittelyä yön kestotestiin. Huh, helvetti, mitä happoja!

        Tuo Hiusakatemian Annikin ammattipätevyys on tosiaan sitä luokkaa, että on lukenut jonkin verran jotain luontaistiedettä tjtn, oliko se kandin verran. Ja tuo tutkimus tuskin edes vastaa yliopiston korkeaa vaatimustasoa, mikä voidaan todistaa päteväksi oikein menetelmin toistettavasti. Ihan sama aikanaan, kun haettiin heille vapaaehtoisia, oliko se just tämä luokattoman paska ja tehoton Arcon Tisane, en jostain syystä edes kelvannut ryhmään, kun tiesivät etukäteen, ettei tule toimimaan yhtään tulosten suhteen. Kävin kilpailevassa liikkeessä tutkituttamassa päänahkaani, niin totesivat, että toisessa maassa Annikki istuisi linnassa noin törkeistä huijauksista, täysin katteetomista lupauksista ja täysin todentamattomista väitteistään. Suomessa kun vetää valkotakin päälle, kuka vaan voi leikkiä mitä vaan lääkäristä kokkiin ja myydä mitä vaan ja puhua paskaa, kukaan ei kysele sanomisiesi perään.

        On suoranainen ihme, ettei kuluttajansuoja ole puuttunut tai edes antanut varoitusta todella huonosta kauppiastavasta ja perättömistä lupauksista jne.jne


      • suurin rahastaja
        naurettiin minulleki kirjoitti:

        Hehheheh, oikein naurattaa, miten nämä puoskarit ja muuten vaan jotain ravinteista ja ravitsemuksesta jotain ymmärtävät puhuvat itsensä pussiin kerta toisensa jälkeen. Hyvä esimerkki on voi- ja kevytlevitekoulukunnat. Molemmissa tuotteissa on omat hyvät ja huonot puolensa. Voi on joka tapauksessa puhdasta ilman mitään värejä ja sakeuttamisaineita ja muuta paskaa. Sama noissa öljyissä, kysyivät Vantaan Isomyyrin luontaistuotekaupassa, mitä öljyjä käytän ja kerroin, että rypsiöljyä (unohdin mainita että ruuanlaitossa ja leivonnassa). Kaikki oli heti ihan että eieieieii, ei missää tapauksessa, pitäisi olla ties mitä kalliita erikoisöljyjä ja kylmäpuristettuja neitsytöljyjä jne. Vaikea kuvitella, että meidän rypsiöljy olisi muka jotenkin huonompaa, kun melkein toiselta puolelta maapalloa lennätetyt öljyt. Ainakin melkoinen hiilijalanjälki, jollei muuta.

        En ole perehtynyt naisten hiustenlähtöön tai ennenaikaiseen ohenemiseen, koska teilllä on ihan erilainen hormonitoiminta, mutta ota ihmeessä selvää, miten tänä päivänä hoidetaan naisten kaljuuntumista. Mies saa testosteroneillaan niin paljon anteeksi, mutta harvatukkainen nainen ei valitettavasti montaa miellytä, tietysti omaa tyhmyyttään, jollei toisessa näe muuta kuin karvapehkon muka ilmentämässä elinvoimaa ja mahdollista tervettä jälkikasvua. Rogaine ja Viviscal ovat tehneet naisille omat tuotteensa, mutta väkisin epäilyttää, että motiivina on ollut kaikkea muuta kuin tuotteen teho, kun tuote tehdään euron kuvat silmissä.

        Ota myöskin selvää, soveltuuko finasteridi tai muut vastaavat DHT-blokkaajat naisille ollenkaan, en uskalla luvata. Toisaalta, kyllähän teillä nousee testosteroniarvot kattoon ankaran ryyppäämisen seurauksena, mitä ei voi olla huomaamatta tuolla viikonloppuisin ladeissa eli jätkämäisissa naisissa, jotka vetävät ihan vaan pohjiksi viinipullon, kossun tai vaikkapa 8x 0,5 l sidukkaa ja shotteja perään ja siis tämä kaikki on vasta lämmittelyä yön kestotestiin. Huh, helvetti, mitä happoja!

        Tuo Hiusakatemian Annikin ammattipätevyys on tosiaan sitä luokkaa, että on lukenut jonkin verran jotain luontaistiedettä tjtn, oliko se kandin verran. Ja tuo tutkimus tuskin edes vastaa yliopiston korkeaa vaatimustasoa, mikä voidaan todistaa päteväksi oikein menetelmin toistettavasti. Ihan sama aikanaan, kun haettiin heille vapaaehtoisia, oliko se just tämä luokattoman paska ja tehoton Arcon Tisane, en jostain syystä edes kelvannut ryhmään, kun tiesivät etukäteen, ettei tule toimimaan yhtään tulosten suhteen. Kävin kilpailevassa liikkeessä tutkituttamassa päänahkaani, niin totesivat, että toisessa maassa Annikki istuisi linnassa noin törkeistä huijauksista, täysin katteetomista lupauksista ja täysin todentamattomista väitteistään. Suomessa kun vetää valkotakin päälle, kuka vaan voi leikkiä mitä vaan lääkäristä kokkiin ja myydä mitä vaan ja puhua paskaa, kukaan ei kysele sanomisiesi perään.

        On suoranainen ihme, ettei kuluttajansuoja ole puuttunut tai edes antanut varoitusta todella huonosta kauppiastavasta ja perättömistä lupauksista jne.jne

        on tohtori Tolonen ja miehen aina uudistuvat vitamiinilisät. Huvittavin esimerkki on juuri hiustenlähdön suhteen, mistä tyyppi on niin pihalla kuin lintulauta. Minkä omaisuuden Tolonen onkaan tehnyt vitamiini ja hivenainesekoituksillaan ja markkinat ruokkivat itse itseään ja maine kiirii ja noihin ei voi olla törmäämättä.

        Nyt on hiusten lähdössä otettu esille vielä kovemmat aseet ja valittu muistaakseni Priorinin tuotteisiin se Svenska Teaterin Maria Sid vaimikälie ja kuvankaunis näyttelijä Irina Björklund. Molemmilla niin paksut ja terveenoloiset hiukset, millä ei ole välttämättä mitään tekemistä tuotteen kanssa paitsi kasvonsa ja eurot. Ja naiset vertaavat itseään heihin ja kokevat alemmuuden tunnetta, jos heillä hauraat, heikot, katkeilevat ja ohenevat hiukset.

        Sama noiden shampoiden ja muiden tuotteiden kanssa, missä mallit heiluttelevat valtavia hiusmassoja hehkuvissa väreissä ja loistevaloissa ja sitten kun katsoo oma karvastoaan peilistä, ei ihan samalta näytä tai tunnu. Sitten maksetaan omaisuuksia näistä ravinteista...

        Elämme todella hulluja aikoja, missä ihmisen koko talouden voi ryöstää tuhansien eurojen hoidoilla ja litkuilla kuukaudessa muka "tieteen" valossa. Annikille ja koko Hiusakatemialle ja koko kaupan alalle on tullut taivaan lahjana markoista euroon siirtyminen. Ihmisillä ei monella ole mitään käsitystä, mitä tarkoittaa yli kymmenen euron kakkukahvit jossain tms. Ennen puhuttiin vielä 100-600 markkaa "tutkimuksissa" ja "hoidoissa", nyt ei tuhat euroakaan riitä kovinkaan kauaa Hius"akatemiassa". Yeah right, mitähän akateemista paikassa on paitsi mikroskooppi ja valkoiset takit kalliissa tiloissa?


      • Priorinin puolesta
        suurin rahastaja kirjoitti:

        on tohtori Tolonen ja miehen aina uudistuvat vitamiinilisät. Huvittavin esimerkki on juuri hiustenlähdön suhteen, mistä tyyppi on niin pihalla kuin lintulauta. Minkä omaisuuden Tolonen onkaan tehnyt vitamiini ja hivenainesekoituksillaan ja markkinat ruokkivat itse itseään ja maine kiirii ja noihin ei voi olla törmäämättä.

        Nyt on hiusten lähdössä otettu esille vielä kovemmat aseet ja valittu muistaakseni Priorinin tuotteisiin se Svenska Teaterin Maria Sid vaimikälie ja kuvankaunis näyttelijä Irina Björklund. Molemmilla niin paksut ja terveenoloiset hiukset, millä ei ole välttämättä mitään tekemistä tuotteen kanssa paitsi kasvonsa ja eurot. Ja naiset vertaavat itseään heihin ja kokevat alemmuuden tunnetta, jos heillä hauraat, heikot, katkeilevat ja ohenevat hiukset.

        Sama noiden shampoiden ja muiden tuotteiden kanssa, missä mallit heiluttelevat valtavia hiusmassoja hehkuvissa väreissä ja loistevaloissa ja sitten kun katsoo oma karvastoaan peilistä, ei ihan samalta näytä tai tunnu. Sitten maksetaan omaisuuksia näistä ravinteista...

        Elämme todella hulluja aikoja, missä ihmisen koko talouden voi ryöstää tuhansien eurojen hoidoilla ja litkuilla kuukaudessa muka "tieteen" valossa. Annikille ja koko Hiusakatemialle ja koko kaupan alalle on tullut taivaan lahjana markoista euroon siirtyminen. Ihmisillä ei monella ole mitään käsitystä, mitä tarkoittaa yli kymmenen euron kakkukahvit jossain tms. Ennen puhuttiin vielä 100-600 markkaa "tutkimuksissa" ja "hoidoissa", nyt ei tuhat euroakaan riitä kovinkaan kauaa Hius"akatemiassa". Yeah right, mitähän akateemista paikassa on paitsi mikroskooppi ja valkoiset takit kalliissa tiloissa?

        Hiusakatemiasta en tiedä, mutta minä sain avun Priorinista. Ongelmani alkoi siitä, että herkistyin vuosia käyttämälleni hoitoaineelle. Päänahka alkoi kutista ja hilseillä todella kamalasti ja lopulta päänahkani oli ihan rikki. Menin lääkärille, joka määräsi vahvaa hydrocortisoniliuosta. Se auttoikin kutinaan. Sitten hiukset alkoivat lähteä ja katkeilla. Jokaisella kamman vedolla hartioilla oli kasapäin hiuksia ja toinen mokoma kammassa. Silloin kampaajani kertoi, miten useampi hänen asiakkaistaan oli saanut apua Priorinista, joten ostin sitä, vaikka se olikin aika kallista. Söin yli puolivuotta ensin 3 kapselia päivässä ja sitten 2 kapselia päivässä. Neljännellä kuulla hiustenlähtö alkoi selvästi vähentyä ja nyt hiukset eivät lähde juuri lainkaan. Ne ovat kiiltävät ja hyvinvoivan näköiset ja jopa kasvavat nopeammin kuin ennen. Aika hyvin yli 60 vuotiaalta! Päänahkani sain lopulta kuntoon kärsivällisyydellä ja System4 -sarjan shamppoolla ja hoitoaineella, jolla kampaajani pitää päänahkansa psoriasiksen kurissa.

        Joku syytti hormooneja naisten kaljuuntumisesta. Kyllähän hormooneilla oma vaikutuksensa on, muttei samassa mitassa kuin miehillä. Jos nainen alkaa kaljuuntua, niin kyseessä on jokin sairaus ja silloin kannattaa kääntyä lääkärin puoleen.


      • kohta hiukseton
        Priorinin puolesta kirjoitti:

        Hiusakatemiasta en tiedä, mutta minä sain avun Priorinista. Ongelmani alkoi siitä, että herkistyin vuosia käyttämälleni hoitoaineelle. Päänahka alkoi kutista ja hilseillä todella kamalasti ja lopulta päänahkani oli ihan rikki. Menin lääkärille, joka määräsi vahvaa hydrocortisoniliuosta. Se auttoikin kutinaan. Sitten hiukset alkoivat lähteä ja katkeilla. Jokaisella kamman vedolla hartioilla oli kasapäin hiuksia ja toinen mokoma kammassa. Silloin kampaajani kertoi, miten useampi hänen asiakkaistaan oli saanut apua Priorinista, joten ostin sitä, vaikka se olikin aika kallista. Söin yli puolivuotta ensin 3 kapselia päivässä ja sitten 2 kapselia päivässä. Neljännellä kuulla hiustenlähtö alkoi selvästi vähentyä ja nyt hiukset eivät lähde juuri lainkaan. Ne ovat kiiltävät ja hyvinvoivan näköiset ja jopa kasvavat nopeammin kuin ennen. Aika hyvin yli 60 vuotiaalta! Päänahkani sain lopulta kuntoon kärsivällisyydellä ja System4 -sarjan shamppoolla ja hoitoaineella, jolla kampaajani pitää päänahkansa psoriasiksen kurissa.

        Joku syytti hormooneja naisten kaljuuntumisesta. Kyllähän hormooneilla oma vaikutuksensa on, muttei samassa mitassa kuin miehillä. Jos nainen alkaa kaljuuntua, niin kyseessä on jokin sairaus ja silloin kannattaa kääntyä lääkärin puoleen.

        Toivoisin ettei tuollaisia väitteitä heiteltäisi vain hatusta mututuntumalla. Se ei tee yhtään helpommaksi meidän kajuuntuvien naisten elämää. Kyllä, naisetkin voivat kaljuuntua vaikka ovat ihan terveitä, ja nuorenakin. Monella se tulee vaan perimässä mukana kun saa vanhemmilta käänteisen lottovoiton. Tämä oli minunkin diagnoosi (asiaan erikoistuneen lääkärin eikä minkään hiusakatemia-humpuukipuljun tekemä) ja vasta 30 olen. Netistäkin tietoa löytyy vaikka kuinka kunhan kiertää höpöhöpösivut. Naisten kaljuuntuminen on ehkä harvinaisempaa kuin miehillä, ja juuri näistä asenteista johtuen niin tiukasti vaiettua. Sillä eihän kaljuuntuva nainen vaan voi olla normaali!


    • ipojaeöfoaijsdjfösoj

      Itse kävin 1500 edestä hoitoja parin vuoden ajan Hiusakatemiassa. Tulos: hiukseni olivat yhtä ohuet kuin hoitojen alkaessakin.
      Oman kokemukseni perusteella en voi suositella kenellekään.

      Itse voin lämpimästi suositella että kokeile kaikki muut keinot ensiksi, ja vasta viimeiseksi Hiusakatemian hoidot.
      Itse tein nurinkurin kaikki ja tulos on että vain lompakkoni keveni järkyttävän paljon(olin vielä opiskelija silloin kun hoidot aloitin).
      Jos nyt saisin mennä ajassa taaksepäin, kokeilisin ensimmäiseksi esim. Rogainea, tai kävisin lääkärin juttusilla. Uskon että kaikki muut keinot hoitaa hiustenlähtöä ovat halvemia kuin Hiusakatemian.

      Tsemppiä hiustesi hoitoon ja kaikki muutkin :)

    • meikäläisellä samat viat todettu siellä paskan marjat kaveri pitäs kouluttaa

    • Mummi44

      Kävinpä minäkin Hiusakatemiassa. Sama laulu, kuin tuolla viestiketjun alkupäässä. Määrättiin sitten kapillaari ym. hoidot ja myytiin kallis setti aineita mukaan. Kotona aloin etsiä tietoa netistä ja löysin tämän keskusteluketjun. Soitin seuraavana päivänä ja peruin kaikki hoidot. Aivan törkeää rahastusta ja huijausta koko juttu!

    • Huishaiskakatemia

      Hiusakatemian toimitusjohtaja luonnontiedeiden kanditaatti Hagroos-Koski on ruvennut leikkimään hiustietäjää, koska se on tuottanut oikein hyvin.

    • :)
      • läpiä tyhmän päähän

        edelleenkään Annikki parka ei ole saanut "tieteellisiä" tutkimuksiaan julkaistua missään lääketieteellisissä julkaisuissa, koska hänen "tutkimus" ei täytä tieteellisen tutkimuksen yleisesti hyväksyttyjä kriteerejä. Joten voit jättää ihan omaan arvoonsa rouvan pseudotieteelliset argumentit.


    • Höpön höpön ja löpön

      Luottakaa ihotautilääkäreihin. Älkää alan harrastajiin. Luonnontieteiden kanditaatilla on vain matemmaattisten aineiden tietoa, ei mitään lääketieteellistä tietoa.

      Tuo teksti vain vahvistaa yllä olevis mielipiteitä.

    • Yksi tyytyväinen?

      Ihotautilääkäri määräsi vaivaani kortisonia, samoin toinen ihotautilääkäri. Kallista oli ja kelloaan vilkuilivat koko ajan.

      Kun ihotautilääkäriltä ei apua löytynyt, kävin Hiuskatemiassa. Ennakkosuhtautumiseni oli epäileväinen mm. nettikirjoitusten vuoksi, mutta päätinpä kokeilla. Sain seikkaperäistä ja hyvin perusteltua tietoa, paljon hyviä ohjeita päänahkani ja hiusteni hoitamiseen. Tuotteita oli myynnissä, muttei niitä tyrkytetty vaikka taitavasti myytiinkin (!) ja kerrottiin jopa, mistä niitä saa muualtakin. Keskustelu ruokavaliostani oli hyvin innostava siksi, että olen perehtynyt asiaan ja oli kiinnostaa saada uutta tietoa ja kipinää ruokaremonttiin.

      Huom. minulla ei todettu olevan talipunkkeja tai maitoallergiaa tai -yliherkkyyttä eikä minulle tuputettu turvetta (päinvastoin ohjeistettiin nimenomaan hoitamaan ensin muilla keinoin), mutta tulen sitä kokeilemaan ihonhoidossa myöhemmin. Maito-informaatiolle olin vastaanottavainen, koska se tuki aikaisempaa käsitystäni.

      Sain kannustavaa ja asiantuntevaa opastusta. Hiustuotteita myyvät kaikki kampaamot tai niiden ainakin kannataisi. Tarjotut hoidot ovat kuitenkin niin kalliita, että ensin kokeilen tehdä kaiken sen, mitä itse voin tehdä.

      Kyllähän kalliiden hoitojen tehoa voi jokainen maalaisjärjellä ennakoida. Jos tonnilla tai kahdella saa hiukset kasvamaan, niin tuskin mersuilla ajelevia kaljupäitä vastaan tulee :). Vaikka toisaalta, eihän sillä rahalla tee edes yhtä ylellistä etelän reissua, joka sekin on ohi ja rahat mennyttä, kun loma on pidetty. Rahoja et saa takaisin, vaikkei rusketus pysykään (jos aurinko on edes sattunut paistamaan).

    • Minulla ei ole Hiusakatemiasta niin negatiivista kuvaa kuin tällä palstalla olevilla ilmeisesti keskimäärin enkä myöskään
      saanut tismalleen samanlaista diagnoosia kuin tässä ketjussa kirjoittaneet kaikki(!) muut Hiusakatemian analyysissä
      käyneet.

      Minulla ei todettu talipunkkia (joka mielestäni on merkittävä ero diagnoosissa) eikä päänahan kireyttä, muutoin sain aika lailla
      muiden kanssa samantyylisen vastauksen: oli todella _vahva_ maitoallergia ja paljon kiteytynyttä talia, jonka johdosta
      hiukseni olivat kitukasvuiset, stressiä (no s***, Sherlok), pientä tulehtuneisuutta päänahassa, jota hoitaja arveli sieneksi, mutta
      kehotutti tarkistamaan asian lääkäriltä sekä nestevajausta.

      Tiesin ja tiedän saavani riittävästi nestettä, itseasiassa erään toisen tutkimuksen yhteydessä, jolloin kirjasin parin viikon ajalta päivittäisen nesteytykseni ylös, lääkäri on kehottanut minua peräti rajoittamaan nestetankkausta. Sitä en osaa sanoa, näkyikö mikroskoopilla todella nestevajetta ja mistä se voisi johtua, ellei suoranaisesta kehon nestevajauksesta. Voisiko hiustenlähtö johtua reseptoreiden tms. heikommasta nestesiirrosta hiusjuureen on jäänyt askarruttamaan mieltäni.

      Nesteytyksen suhteen Hiusakatemia oman arvioni mukaan toimii arveluttavasti; vettä ilmeisesti kehotetaan nauttimaan enemmän joka ikisen asiakkaan kohdalla ja liika nestetankkaushan on elimistölle haitallista, tosin ehkä lievemmin siinä missä nestevajauskin. Vitamiini- ja hivenainesuositukset, analyysissä annetaan, ovat varmaankin myös kaikille samat. Ne olivat kuitenkin mielestäni tarkkaan harkittuja ja perusteltuja ja varmaankin saavat aikaan jonkinlaista helpotusta useimmille asiakkaille.

      Diagnoosi vahvasta maitoallergiasta mietityttää, sillä maidon
      raivaaminen pois ruokavaliosta ei ole ollut helppoa eikä halpaa. Olen kuitenkin toistaiseksi pidättäytynyt maidosta, mutta
      harkitsen sen ottamista takaisin ruokavaliooni, mikäli en löydä Hiusakatemian väitteitä tukevia muita perusteluja maidon välttelyyn.

      H. akatemian hoidoissa olen käynyt laiskanpuoleisesti. Kävin pari kertaa kapilaarihoidossa (jota minulle suositeltiinkin vain paria hoitoa vuodessa), kerran laserissa, olen tehnyt kotona turvehoitoja ym. Hiusakatemiassa tehdyt hoidot tuntuivat hyviltä eivätkä mielestäni olleet erityisen kalliita, kuten muut täällä ovat moitiskelleet. 50 euroa tunnin hoidosta, joka vaatii yhden ihmisen työn ei mielestäni ole aineineen kaikkineen kovin kallista. En kuitenkaan käynyt hoidoissa niin paljon, kuin analyysissä suositeltiin, sillä minuakin arvelutti, tulisinko siten heittäneeksi rahaa vain kankkulan kaivoon. Analyysi ja hoitosuositukset olivat liian epämääräisiä sitouttaakseen minut kunnolla hoitoihin.

      • jatkoa edelliseen:

        Kenties vakuuttavin näyttö omalla kohdallani H. akatemian analyysistä oli, että se satuttiin erinäisten sattumusten johdosta tekemään kohdallani alussa kahteen eri otteeseen (ei rahastusta, en maksanut kuin yhdestä), eri henkilöiden suorittamana. Toisella kerralla saavuin paikalle ilman ajanvarausta eikä pohjatietojani tms. kyselty (jolloin osviittaa oltaisiin voitu hakea esim. asiakasrekisteristään) ja silti analyysin tulos oli tismalleen sama: ei hiuspunkkia, erittäin voimakas maitoallergia. Lisäksi jorinat stressistä, kehoitus nestetankkauksesta ym. Tämän vuoksi en usko, että talipunkkia a) olisi jokaisen ihmisen päässä, kuten joku täällä arveli b) talipunkkeja väitettäisiin olevan päässä,
        jossa sitä ei ole.

        Päänahkani sekä hiusteni kunto ovat pysyneet mielestäni samana hoitojen alusta tähän päivään - mikä ei kohdallani ole
        saavutus, toisaalta en koe myöskään tulleeni höynäytetyksi. Aivan objektiivista arviota tilanteesta on vaikea saada, koska en
        ottanut lähtötilanteestani kuvia. Hiusakatemia muistaakseni otti kuvia, joten saattaa olla, että pyydän heiltä syksyn / tulevan talven
        aikana kuvat nähtäväkseni.

        Minulla ei ole selkeää mielipidettä Hiusakatemiasta. Uskon hoitojen -ja kenties pelkän hiusanalyysinkin- auttavan joitakin, toisaalta noin vain lonkalta heitetyt allergialeimat epäilyttävät, samoin moni muu hoitolassa jo itsestään selvyytenä pidetty hokema (mm. nestevaje) antaa amatöörimäisen kuvan toiminnasta. Hiusakatemian työntekijöiden taito ja tietämys hiustenlähtöön liittyen ei saa minua vakuuttuneeksi. Toisaalta en ole kokenut, että vitamiini- ja ravintolisiä ym. oheistuotteita tuputettaisiin asiakkaille. Minulle ainakin kerrottiin, että tuotteita voisin aivan hyvin ostaa muualtakin ja muistaakseni annettiin lisäksi vinkkejä, kuinka erottaa hyvä tuote huonommasta. Pitää vain itse osata pistää stoppi myyntityölle eli vaikka jo etukäteen päättää, ettei osta mitään ylimääräistä / ostaa vain yhden tuotteen tms. Ei asiakkaan tarvitse ostaa mitään myyjän mieliksi, herran tähden! :)

        Tässä ketjussa on keskitytty yrityksen huonoihin puoliin. Noin esimerkiksi voisin mainita, että työntekijät ainakin Helsingin toimipisteessä ovat ystävällisiä ja hienotunteisia. Kehottaisin niitä, joita asia askarruttaa olemaan lyömättä mielipidettään lukkoon tämän viestiketjun perusteella ja hakemaan tietoa myös muualta. Omien kokemuksieni perusteella en pitäisi Hiusakatemiaa ihan vain humpuukkina(kaan).

        Lopuksi kysymys: Onko kukaan luottanut Hiusakatemian asiantuntemukseen sen verran, että olisi käynyt teetättämässä
        hiuspohjasta ja hiuksistaan analyysin hoitojen jälkeen?


      • suurin rahastaja
        kaisanen8 kirjoitti:

        jatkoa edelliseen:

        Kenties vakuuttavin näyttö omalla kohdallani H. akatemian analyysistä oli, että se satuttiin erinäisten sattumusten johdosta tekemään kohdallani alussa kahteen eri otteeseen (ei rahastusta, en maksanut kuin yhdestä), eri henkilöiden suorittamana. Toisella kerralla saavuin paikalle ilman ajanvarausta eikä pohjatietojani tms. kyselty (jolloin osviittaa oltaisiin voitu hakea esim. asiakasrekisteristään) ja silti analyysin tulos oli tismalleen sama: ei hiuspunkkia, erittäin voimakas maitoallergia. Lisäksi jorinat stressistä, kehoitus nestetankkauksesta ym. Tämän vuoksi en usko, että talipunkkia a) olisi jokaisen ihmisen päässä, kuten joku täällä arveli b) talipunkkeja väitettäisiin olevan päässä,
        jossa sitä ei ole.

        Päänahkani sekä hiusteni kunto ovat pysyneet mielestäni samana hoitojen alusta tähän päivään - mikä ei kohdallani ole
        saavutus, toisaalta en koe myöskään tulleeni höynäytetyksi. Aivan objektiivista arviota tilanteesta on vaikea saada, koska en
        ottanut lähtötilanteestani kuvia. Hiusakatemia muistaakseni otti kuvia, joten saattaa olla, että pyydän heiltä syksyn / tulevan talven
        aikana kuvat nähtäväkseni.

        Minulla ei ole selkeää mielipidettä Hiusakatemiasta. Uskon hoitojen -ja kenties pelkän hiusanalyysinkin- auttavan joitakin, toisaalta noin vain lonkalta heitetyt allergialeimat epäilyttävät, samoin moni muu hoitolassa jo itsestään selvyytenä pidetty hokema (mm. nestevaje) antaa amatöörimäisen kuvan toiminnasta. Hiusakatemian työntekijöiden taito ja tietämys hiustenlähtöön liittyen ei saa minua vakuuttuneeksi. Toisaalta en ole kokenut, että vitamiini- ja ravintolisiä ym. oheistuotteita tuputettaisiin asiakkaille. Minulle ainakin kerrottiin, että tuotteita voisin aivan hyvin ostaa muualtakin ja muistaakseni annettiin lisäksi vinkkejä, kuinka erottaa hyvä tuote huonommasta. Pitää vain itse osata pistää stoppi myyntityölle eli vaikka jo etukäteen päättää, ettei osta mitään ylimääräistä / ostaa vain yhden tuotteen tms. Ei asiakkaan tarvitse ostaa mitään myyjän mieliksi, herran tähden! :)

        Tässä ketjussa on keskitytty yrityksen huonoihin puoliin. Noin esimerkiksi voisin mainita, että työntekijät ainakin Helsingin toimipisteessä ovat ystävällisiä ja hienotunteisia. Kehottaisin niitä, joita asia askarruttaa olemaan lyömättä mielipidettään lukkoon tämän viestiketjun perusteella ja hakemaan tietoa myös muualta. Omien kokemuksieni perusteella en pitäisi Hiusakatemiaa ihan vain humpuukkina(kaan).

        Lopuksi kysymys: Onko kukaan luottanut Hiusakatemian asiantuntemukseen sen verran, että olisi käynyt teetättämässä
        hiuspohjasta ja hiuksistaan analyysin hoitojen jälkeen?

        Ensinnäkin olet nainen ja teillä hormonitoiminta eroaa aikalailla meistä miehistä. Mielestäni molemmille sukupuolille pitäisi olla ihan omat palstat, kun puhutaan aivan eri asioista aivan eri lähtökohdista eri kemioilla jne. Ihan kuin vertaisi virustorjuntaa lampaan kasvatukseen. Teille on ihan erikseen tehdyt tuotteetkin hiustenlähtöön, tosin onko niissä todellisia eroja(?), mutta aika harva nainen syö fina-/dutasteridia.
        Muutenkin puhutaan aika eri asioista, jos joku nainen on tuhonnut päänahkansa paskoilla pesuaineilla, väärillä hoitotavoilla, järjettömillä käsittelyillä, muotoilutuotteilla ja loputtomilla värjäilyillä, niin onko tuo ihme, jos aralla rupeaa hiukan jakauksessa syyhyämään. Asiasi on ihan oikeutettu, mutta aika irvokasta lukea yhteydessä, missä nuoret miehet tai vanhemmatkin keski-iän molemmin puolin ovat menettäneet/ -mässä hiuksensa ja eivät saa mistään apua. Silloin on harvemmin kyseessä sairaus tai puhdas idiotismi hiustensa ja päänahkansa laiminlyönnin takia. Jos sinulla on auttanut Priorin päänahkaan oireiden kautta, se ei todellakaan tarkoita, että se kasvattaisi uusia hiuksia miehille, joilla aiheutuu testosteronin muutoksesta, mikä on yleisin luokkaa 95% syistä.


    • Tosi pettynyt

      Kokemuksia Hiusakatemiasta on ja ne ovat tietenkin sitä, että koko akatemia on suurta huijausta. Olen kahdesti käynyt siellä muutamia vuosia sitten ja saanut juuri samanlaisen diagnoosin ja hoidot kuin tällä palstalla muutkin ovat kertoneet saavansa. Olen käyttänyt kaiken kaikkiaan hoitoihin yli 2000 euroa ja ongelma jatkuu edelleen: hiukset ohenevat vaihtelevasti ja katkeilevat ja päälaella on jatkuvasti hiuksista ohentunut kohta. Kun Rovaniemellä kerroin saksalaiselle ihotautilääkärille Hiusakatemian määrittämästä talipunkista ja hoidoista, hän sanoi, että "hiusakatemian talipunkit" kylläö Lapin keskussairaalassakin tiedetään. Hän sanoi, että perinnölliseen hiustenlähtöön ei ole parannusta ja jos jotain voisi kokeilla, niin Rogainesta on kuitenkin saatu jonkinlaisia tuloksia.
      Yli 2000 euroa on suuri raha huijauksesta, mutta jos pelkää tulevansa kaljuksi, niin siinä tilanteessa yrittää etsiä kaiken mahdollisen avun. Samanalaisessa tilanteessa olin itsekin. 60-vuotiaana naisena halusin saada hiukset pysymään päässäni ja siksi menin Hiusakatemiaan. Nyt kun ajattelen, miten minua siellä kalliisti huijattiin, tunnen suorastaan häpeää itseni puolesta. Miten ihmeessä jostakin kampaamosta voidaan käyttää nimeä Hiusakatemia ja miten voidaan puhua hiustutkijoista. Eiköhän se edellytä jotain muuta kuin yksityisen henkilön rahastuslaitosta. Eräs kampaamon omistaja kertoi, miten Annikki Hagros-Koski oli häntä yrittänyt saada paikalliseksi agentiksi pohjois-suomalaiseen kaupunkiin, mutta moraalisena ihmisenä hän ei suostunut, koska tiesi, ettei Hiusakatemian lupauksilla ole katetta. Jos olisi, niin Suomessa ei kaljupäisiä olisi lainkaan.
      Totta tosiaan olisi aiheellista tehdä kuluttajaviranomaisille kantelu tästä toiminnasta. Niin läpinäkyvää tämä puoskarointi on.
      Paras tapa estää tällainen puuhailu on tietenkin se, etteivät ihmiset enää sortuisi huuhaahan.

    • e.

      Tässä kun olen lueskellut näitä keskusteluja niin heräs kysymys, että onko kellään kokemuksia Kouvolassa sijaitsevasta hiustutkijasta/hoitajista? Vaikuttaa että kaikki on käyny vaan helsingissä? Aika on varattu, mutta alkaa vähän epäilyttämään näitä lueskellessa.

    • Lo

      Hiusakatemia on suuren luokan huijausta! Rahaa palaa tuhansia euroja, eikä tuloksia tule lainkaan. Suosittelen kaikille hiustenlähdöstä kärsiville naisille Spiresis-lääkitystä. Itselläni alkoi hiukset kasvaa takaisin n. 3kk lääkkeen aloittamisen jälkeen.

      Kannattaa siis varata aika ihotautilääkärille ja kysyä mahdollisuudesta Spiresikseen! Lääkärit eivät ainakaan minulle oma-aloitteisesti ko. lääkettä suositelleet.

      • fu-fu

        Minulle sanottiin selvästi ja monta kertaa ettei kaljuuntuminen muka johdu DHTstä. Tämän sijasta myytiin 1000 ella turvetta ja hierontaa.

        Kaljuuntuminen pysähtyi vasta kun ryhdyin syömään finasteridia.

        Hiusakatemiaan pitäisi saada varoituskyltti ja lukko oveen.


    • 6+19

      up

    • Eve

      En tiedä lukeeko kukaan enää näitä, mutta päätin kirjoittaa omista kokemuksistani. Olen 24. v nainen ja kävin ekan kerran HA:ssa tammikuussa diagnoosissa. Löysin tämän foorumin ihan sattumalta eilen(22.9 2012). Luettuani kaikki viestit tällä sivulla, huomasin että monella on smat jutut suurinpiirtein löydetty kuin itsellänikin: stressikuristuksia, maitojuuri, kiteytynyttä talia, pälvikaljuutta/ominaisuus. HA:n henkilö, joka tutki hiusjuureni totesi että minulla on maitoALLERGIA, mikä sinänsä tuntui oudolta, koska olen aina käyttänyt maitotuotteita eikä hiukset ole lähtenyt . Olen käynyt kapillaarihoidoissa helmi-maaliskuusta lähtien ja vieläkin täytyy jatkaa hänen mukaansa. Kävin ravitsemusterapeutilla sen maito-jutun takia ja hän sanoi että allergioita ei nähdä hiuksista. Sen jälkeen kävin omalla lääkärillä ja sanoi samaa ja määräsi verikokeet pitkän kaavan mukaan ja niistä selvisi ettei mitään maitoallergiaa pitäisi olla ja kaikki muukin oli ihan ok. Kärsin kilpirauhasen vajaatoiminnasta, joten siksi kävin omalla lääkärilläni ja testeissä ei näykynyt että se olisi mitenkään syy hiustenlähtöön. Kävin HA:ssa viimeksi tiistaina(18.9 2012) ja kerroin näistä jutuista ja hän sanoi, että ei lääkärit tiedä mitä he siellä HA:ssa tekevät, että heillä on vuosikymmenien kokemus ja tietämys näistä asioista. Maitoallergiakin muuttui keskustelun aikana maitoYLIHERKKYDEKSI, minkä takia löysin tämän. En voi sanoa, että hiukseni olisivat mitenkään kohentuneet kapillarihoitojen johdosta. Päänahka ei punoita enää niinkuin ennen, mutta en halua syytää rahaa tuhansia euroja sellaiseen mikä ei oikeasti auta. Sain myös kuin moni muu täällä pitkän lista kaikesta extrasta: öljyt, turpeet, shampoot, kaikenmaailman suihkeet, hoitoaineet, uutena juttuna sain viimekäynnillä jonkun brosyyrin jostain kantasolu suihkeesta, varmaan sekin ihan sikakallis, Juice Plussat, joita kyllä käytän ja Udo's Oilia, turvettakin ostin heiltä, mutta en ole vielä tehnyt sitä. Jos joku tänne kirjoittaneista vielä lukee näitä tai muuten kirjoittaa tänne niin onko mitään hyviä neuvoja miten jatkan tästä? Onko toista HA:n kaltaista paikkaa missä voi tutkitutta hiusjuuria, Helsingin alueella, sellaista luotettavaa paikkaa. Myönnän että hiukset ovat arka paikka itselleni, koska itsetunto/luottamus on muutenkin nollilla, joten en haluaisi kaljuuntua väärien päätösten takia tai puoskareiden takia. Olen kiitollinen neuvoista jos niitä tulee tänne:). Mitä rahaan tulee, olen jo kyllä aika paljon maksanut, mutta vanhemmat ovat auttaneet. Äitini itseasiassa löysi koko höskän ja hän ei ole niitä jotka uskoo kaikenmaailman juttuihin, mutta jotenkin tämä juttu sitten vaikutti uskottavalta. Itseäni alkaa vaan turhauttaa semmoinen kapillaarihoidoissa ravaaminen, kun mulla on muutakin tekemistä.

    • Eve

      Haluaisin vielä lisätä, että maidosta luopuminen ei ollut helppoa. Kesän aikana labratulosten tultua otin maitotuotteita takaisin, mutta en tiedä sitten vaikuttiko se mitenkään. Hiusten lähtö oli se pääsyy alunperin miksi menin Hiusakatemiaan, koska äitini mukaan hiuksia oli lähtenyt jo hyvän aikaa, itse en kylläkään huomannut sitä. Hiuksiin vaikuttaa niin moni asia, esim. se mitä syö. Olen yrittänyt syödä paremmin ja muutenkin liikkua enemmän. Minulle myös suositeltiin HA:ssa sellaisia Bemer-hoitoja, mutta en ole niitäkään vielä tehnyt ja laserhoitoja, jotka nekin on jäänyt tekemättä. Stressiä on koko ajan milloin mistäkin, joten ihan hyvin se voi olla se pääsyy. Hiusjuurista ei löydy netistä minkäänlaista täsmätietoa, muuten kuin näitä keskustelufoorumeita. Maito-asia on se suurin juttu joka harmittaa, koska en pysty luopumaan kaikesta mikä sisältää maitoa. HA:n henkilö täytti myös siihen lappuseen että tiettyjä E- koodeja tulisi vältää. Hei, haloo E-koodejahan on varmaan niinkuin kaikessa. Kun nyt viimeksi kävin niin kaikkea löytyi vielä, mutta vissiinkin jokseenkin vähemmän, mutta maitojuuria oli vielä. Onko kellän mitään tietoa mitä ne maitojuuret oikeesti on? Tai mistä niistä saa tietoa? Kapillaari hoitojenkin piti loppua elokussa,mutta kuitenkin joka kerran jälkeen tulee uusi aika, nyt on kahden kuukauden päästä seuraava.

    • Humpuukisalonki

      Sinua on huijattu pahimman kerrran.

      Kumma, että tuo pulju on edelleen pystyssä.

    • Asa_ _

      Tosta paikasta saa lukea uskomatonta shaibea vuodesta toiseen...

    • Shaipea

      Saisse on kurjien ihmisten kieltä eli Saksaa ja kun sitä väännellään tarpeeksi kauan niin siitä tulee sana Shaipe ja se tarkoittaa paskaa.

    • sain apua

      Moikka.

      Hiukseni lähtivät juhannuksena 2009. Ja nimenomaan lähtivät, ainoastaan päälaelle jäi hieman hiuksia, pidin jatkuvasti ponnarilla ettei näkyisi alta. Mutta kyllä se tuhosi mun sosiaalisen elämän. Olin 16-vuotias, eli hirveän epävarma ja toi vaan pahensi asiaa.. Sitä tuskaa ei voi ymmärtää ellei oo ite kokenut pälvikaljua. kadehdin ihan sairaalloisesti kaikkia jolla oli tukka päässä, vaikka olisi ollut ohuetkin hiukset.

      Anyway, isäni löysi netistä hiusakatemian ja mentiin tutkimuksiin. Sain kapillaarihoitoja ja laserhoitoja ja tarkat ruokavalio ja lisäravinne ohjeet. Laserissa en käynyt kertaakaan, mutta kapilaarissa kyllä. Sitä mustaa möjää, vissiiin jotain savea, ostin mutta se sotki saunan laiteet nii etten voinu käyttää sitä enää ku äiti suuttu.
      Söin udos öljyä, juice plussia, magnesiumia, sitä jotain pinkkiä hiuslisäravinnetta missä on tummatukkasen naisen kuva en muista nyt nimeä, c-vitamiinia ja marjajauheita soijajugurtissa.
      Lopetin tupakoinnin, alkoholin ja maidon käytön kokonaan, punasen lihan rajotin todella huolella, lopetin kokonaan limsan käytön (eritysesti coca cola light ihan myrkkyä) ja veteen sekotettavat mehut, lopetin leikkeleiden käytön, juustoa söin tosi harvoin (maitotuote), lopetin oivariinin ja muiden margariinien käytön, käytän ruuassa vain puhdasta voita tai oliiviöljyä.
      Lopetin kertalaakista karkit ja sipsit, suklaan syönnin kokonaan (paitsi tummasuklaa) ja vaalean leivän. Syön kasviksia, marjoja ja hedelmiä todella paljon, soijavalmisteita jonkin verran, kalaa ihan älyttömästi (makrillia, silliä, lohta muita rasvasia kaloja, ihan superhyvää elimistölle!!) vettä juon paljon, urheilen 5 kertaa viikossa. Myös omega 3 on älyttömän tärkeetä hiuksille, otin sitä 2 rkl alussa päivässä, nyt vaan 1 enää (maistuu aivan paskalle, mut ei se nyt oo nii justiinsa.) Sekotan nykyään myös macaa ja msm c jauhetta smoothiehin. Harrastan nykyään bikram yogaa, uintia, joogaa ja kuntosalia, lenkkeilen myös luonnossa.
      Parsakaali, lehtikaali, tummat salaatit, pinaatti on aivan loistavia ravinnonlähteitä. Paljon proteiinia!!!!!
      Tää on tärkeetä: LOPETIN TURHAN STRESSIN JA MUREHTEMISEN KAIKESTA, ALOIN MENNÄ NUKKUMAAN ENNEN KYMMENTÄ, VÄH.8 TUNTIA UNTA YÖSSÄ.

      Mä muutin mun elämän täysin ja kokonaan, koska hiukset on mulle tärkeät, mun elämä oli aivan helvettiä kaljuna. Jätin esim. vanhojentanssit melkein väliin asian takia, ja hyvin hyvin hyvin monet bileillat jäin kotiin itkemään ennenkuin menin tonne hiusakatemiaan ja aloin tehdä jotain.


      jatkuu...

    • avun saanut

      jatkuu, koska alkuperäsessä se sano että liian pitkä viesti..

      Sain noi ravinto-ohjeet ja elämäntapaohjeet Annikilta, ja kävin kapilaarissa. Voin siis sanoa, että hiusakatemia to-del-la-kin auttoi mun kohdalla.
      Tää saattaa tulla yllätyksenä teille läskiperseille, ettei ainoastaan hoidossa ravaaminen auta mitään, vaan teidän pitää muuttaa elämäntapanne sitä varten. Tietysti raivon kaljuudesta on helppo purkaa hiusakatemiaan/muihin kaljuutta vastaan auttaviin ravintolisiin, shamppoisiin jne. koska vastuu on sairaan helppo vierittää toisen harteille, ja haukkua kuinka erehtyi ostamaan jotain, kuin katsoa peiliin ja korjata omat tavat.
      Tässä siis isoin kirjaimin: YKSIKÄÄN HOITO, SHAMPPOO, TAI LISÄRAVINNE YKSINÄÄN EI POISTA TEIDÄN KALJUUTTA. KALJUUS ON MONEN MONEN TEKIJÄN SUMMA. ELÄMÄNTAPAREMONTTI ON AINOA TAPA. Sanoisin, että kapilaari auttoi about 5 prossaa, ja kaikki muu oli omasta itsestä kiinni.

      Lopettakaa toi ihmisten haukkuminen netissä, säälittävät akat, suomessa on nii vaikee pyörittää yritystä kun joku dissaa kokoajan. Tähän mun kirjotuksen jälkeen tulee varmaan joku itkee et "yhyy annikki siellä ite kirjottelee" koska on niin käsittämätöntä ymmärtää, että itseasiassa on tyytyväisiä asiakkaita, mut don´t bother, koska en tuu enää tarkistamaan näitä tekstejä (yksi asia, mitä päätin silloin oli blokata turha vinkuminen, vittuilu ja kiukuttelu mun elämästä. siihen sisältyy jopa netin myrkyllisen vihaset keskustelut. Kokeilkaa vaik joogaa tai meditaatiota joskus tohon vihaan. 8 vuotta jatkunut koulukiusaaminen oli luultavasti syy, miksi tiputin karvani, koska olin niin äärimmäisen stressaantunut. karsin kaikki vihaset ja ilkeät ihmiset mun elämästä)
      Ja niin nyt se tärkein kysymys:
      Onko mulla nyt tukkaa?
      Mulla on nykyään, about 4 vuoden jälkeen niin paksut hiukset (hiuslaatu: paljon hiuksia, mutta yksittäinen hius ohut) että josk joskus kuminauhat poksahtelee rikki. Siis en pelleile. :D Ne on maantienväriset, koska lopetin värjäyksen kokonaan, mutta ne kiiltää, on kauniit, yltää vähän yli olkapäiden ja paksut. Rakastan mun hiuksia.
      Tässä siis mun ohjeet ilmaseks. Nauttikaa keväästä, ja muistakaa et hiukset kertoo kehon terveydestä, ottakaa se kehon tapana kertoa että muuta ihminen tapojasi jos ne tippuu. Ensiapuna hiustenlähtöön voin kanssa sanoa, että käykää tarkistamassa lääkärillä kilpirauhanen, keliakia ja hormonitasapaino. Noi kaikki voi vaikuttaa hiustenlähtöön. Ainiin ja myös lopetin kipulääkkeiden jatkuvan popsimisen. Saattaa olla sekaav tää mun romaani, koska yritin tunkee kaiken tahan yhteen tekstiin.

      Peace.

      • Sepä oli asiaa😊Terveet elämäntavat ja hyvä perus ruokavalio, joita voi täydentää tarpeen vaatiessa lisäravinteilla on kaiken perusta.
        Kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa hiustenlähtöä, joten se kannattaa tutkituttaa omassa terveyskeskuksessa lääkäriltä saamalla lähetteellä. Vajaatoiminnasta tulee paljon muitakin oireita mm. masennusta, saamattomuutta, väsymystä, uniongelmia...
        Oli kuitenkin mukava kuulla monen mielipide kyseisestä akatemiasta-vahvisti vain omia mielipiteitä.
        Kääntyisin mieluummin ihotautilääkärin puoleen, joka on perehtynyt hiusongelmiin. Tsemppiä😊


    • |_|

      Noni ennen/jälkeen kuvia todisteeksi tänne ja vikkelään
      muuten sut tervataan ja kieritetöön höyhenissä ja ajetaan forumilta ulos paskanjauhajana, noi jutut ehkä uppooaa johki finniensä parissa
      tuskastelevaan murrosikäiseen mut täällä aikuiset ajattelevat ihmiset kohauttaa olkapäitään ja unohtaa sun saarnas,ei kiinnosta pätkääkään.

    • avun saanut

      Ohhoh, jotkut tarvitsis halin. :D Se olis aivan mahtavaa, jos ees yks murrosikänen sais mun kirjotuksesta apua!!
      Muistan kun ite etin hädissäni netistä tietoa, joten jos joku hyötyy edes himpun verran tekstistäni, olisin todella onnellinen. Ehkä se on niin, että nuorilla on enemmän nöyryyttä ottaa ohjeita vastaan kuin aikuisilla (btw, aikuisuus ei ole ikä vaan mielentila. Aikuiset usein ovat oppineet kohtelemaan muita arvokkaalla tavalla ja kantamaan vastuunsa. Se vastuu kannattaa muistaa myös netissä kirjoittelussa, koska lain koura yltää tännekin.) . Varsinkin, kun yksikään noista on täysin normaaleja elämänohjeita, jotka voi ymmärtää maalaisjärjellä. Tavallista terveellistä elämää. Ikävää, jos koet ton saarnana, koska oli tarkoitus laittaa kannustava teksti muille kaljuuden kanssa painiskeleville. Ehkä innostuin liikaa.

      Tämä saattaa yllättää sut, mutta mulle ei tulis mieleenkään laittaa suomi24:seen kuviani teidän iloisten tätyläisten kehuttaviksi. Propsit sulle, jos olis itsetuntoa lätkästä tänne fotoja haha! Mutta joo, on hieman enemmän itsesuojeluvaistoa että näin tekisin.

      Syy miksi palasin tänne vielän, oli se, että unohdin nämä laittaa edelliseen viestiini: http://www.alopecialiitto.fi/ alopecialiitosta voi löytää kohtalontovereita, ja sehän on fakta että jakaminen helpottaa oloa. Joukossa on voimaa haha!
      Myös laitan tähän s-postini: [email protected] jos kuka tahansa nuori kokee, että haluisi keskustella alopeciasta/kaljuudesta jne. niin olisi mukava vaihtaa ajatuksia. Helpottaa aina tietää, ettei ole yksin asian kanssa. Ja ei, arvon rouvat en yritä myydä mitään, tuputtaa hoitokeinoja tai olla joku sairas psykopaatti netissä. Jos itse olisin tavannut tolloin 16 v edes yhden, alopeciasta selvinneen, jonka kanssa keskustella olisin ollut todella helpottunut. Tuntuu helposti, että on yksin kun ei alopecia ole kovin tunnettu, ei asiasta oikeastaan puhuta.

    • minnis..

      Hei! Jos sinulla oli alopecia niin sinulle vain kasvoi hiukset takaisin olisit sitten vaikka ollut tekemättä mitään .mutta muista että ne voivat lähteä uudestaan.

    • hiukset

      Rupes lähtemään hiuksia intin jälkeen värjäyksen yhteydessä (luultavasti huomasin sen vain paremmin kun hiukset olivat tummat). Menin hiusakatemiaan kontrolille ja siellä todettin pälvikaljuus ja talia ja juuret paskat, sain jonkun pilleripirkin kotiin ja hankin netistä nämä happohoidot joita käytin ohjeiden mukaan noin 3 kuukautta.(Kyseinen akatemian edustaja ei kuitenkaan hirveästi tyrkyttänyt tuotteita, ystävällisesti suositteli ja yritti oikesti auttaa). Happohoidot lähinnä irrottivat kuollutta hiusta mutta lisääntynyttä uutta kasvua en huomannut.Lopetin niiden käytön menin iholääkärille joka kirjoitti gefina (propecia 5mg) reseptin.Sitä söin joka päivä neljännes tabletin noin 3 vuotta, en ole varma kuinka hyvin on toiminut mutta hiukset ovat ainakin vielä päässä, tietysti jonkin verran ohentuneet. Gefinan syöntiä olen vähentänyt viimeisen puolen vuoden ajan noin yhteen 1/4 joka kolmas päivä, en ole huomannut eroa. Ainoa jonka tiedän toimivan minulle on tupakoinnin lopettaminen, kuukauden olin tupakoimatta jaa siinä ajassa ohimoihin oli tullut uutta hiusta, aika ohkasta mutta kuitenkin, päälaen tukka oli tullut paksummaksi (sain tukan jonkilaiseksi geelillä ilman että tuli "läpinäkyviä" kohtia) Tupakoinut taas noin 3 kuukautta ja hiukset ovat taas ruvennut ohentumaan)
      Joten jos tupakoitte niin sen lopettaminen voi auttaa vaikka se ei (ainakaan minulta) helpolla onnistu.

      Terv. Taas lakossa

    • nainenvm93

      Hei! Ei täällä ollut kuin pari positiivista palautetta.

      Kävin tänään hiusakatemiassa ja mielestäni palvelu oli ystävällistä, ei mitään tyrkyttämistä. Epäilin tosin paljon kun luontaistuotteet ei mitään lääkkeitä ole, mutta eiköhän sen nyt järkikin sano että kun

      1. Syö terveellisesti ja monipuolisesti (ei paljon lisä-aineita)
      2. Liikkuu säännöllisesti
      3. Ja nukkuu riittävästi

      NIin ne hiussuomut kasvavat terveinä.

      Itselläni kuitenkin näitä oireita piisaa, on väsymystä, muuta, joka voisi olla esim. kilpirauhasen vajaatoiminnasta kyse. Mutta kun olen verikokeessa käynyt ja arvot olivat normaalit, niin jätin asian sikseen.

      Haluan kysyä teiltä, mitä minun kannataisi tehdä? Kun n. kuukauden aikana hiukseni ovat alkaneet tippuilemaan päästä huimaa tahtia. Pitäisikö lähteä lääkärille kilpirauhasen jatko-tutkimuksiin vai ihotautilääkärille, mihin??

      (Olen alkanut tässä kk:n aikana syömään superterveellisesti (kaikkea luomua, välttänyt lisäaineita kuin mitäkin ruttoa), välttänyt punaisen lihan syöntiä (en muutenkaan pidä lihasta), d-vitamiinia, c-vitamiinia, magnesiumia, omega3, biotiinia, viviscalia, msm-jauhetta. Käytän System4 hiustenlähdölle tarkoitettua hoitonestettä, Bio Energen shampoota, ja alan ilmeisesti käyttämään Eco-shampoota jonka ostin Hiusakatemiasta.) Olen aloittanut kuntosaliharrastuksen ja pyrin syömään enemmän proteiinia.

      Että elämäntapa on muuttunut tässä kk:n aikana, mutta sehän ei vielä millään näy hiuksissa.. Siihen voi kulua parikin vuotta.

    • Ensin rahat

      Hiusakatemiassa asiakkaalla loppuvat satavarmana rahat ja hermot ennen kuin mielenkiinto hoitaa itseään ja saada apua, jollei ole miljonääri.

      Minunkin on ollut pakko hakea muualta apua, sain aina niitä samoja tuloksia, vaikka mitä hoitoja tehtiin, maitoyliherkkyys, talipunkit, hapanhoidot, vitamiiniravinteet, turvehoito jne.jne Eikä pienintäkään apua, mitä nyt hetkellistä kutinaa ja kihelmöintiä.

      Aivan uskomatonta tuon "akatemia" osaaminen, toimivat vaan niin kauan, ennen kuin porukka kantelee eteenpäin.

    • Uskomatonta4

      On se vaan kumma kuinka yksinkertaista kansa on!

    • Mies 25v

      Hiusakatemin tutkimuksessa käyneenä voin todeta saaneeni kaikki samat diagnoosit kuin viestiketjun aikaisemmat kirjoittajat - pois lukien talipunkki - joten ei niistä sen enempää.

      Huvittavaa miten Annikki Hagros-Koski on omien sanojensa mukaan käyttänyt lähes kolme vuosikymmentä hiusongelmiin perehtymiseen, ilman mainittavaa edistymistä. Annikin mielestä asiassa huvittavaa on todennäköisesti vain hänen yrityksensä tilikauden tulos.

      Omasta kokemuksestani voin vain todeta saman minkä niin monet lääkäritkin toteavat; hiustenlähtö johtuu pääosin hormonaalisista tekijöistä. Ei siihen Annikin hapanhoidot tai talipunkin häädöt auta. Hyvinvointi tulee ennen kaikkea sisältä päin.

      Kyse on hyvin pitkälti hormonitasapainosta ja sen saavuttamisesta, johon vaikuttavat mm. selkeä unirytmi, ravintotottumukset ja stressin hallinta esimerkiksi meditaation avulla. Aiheesta on nykyään myös kirjallisuutta kaikille asiasta kiinnostuneille.

      • Anonyymi

        Hiustenlähtöä ei estä mikään "hormonitasapaino", höpö höpö. Hiustenlähdön kaikkein tärkein syy on hiustupen perinnöllinen alttius testosteronin, eli mieshornoonin sivutuotteelle, dihydrotestosteronille jonka syntyä tekee entsyymi nimeltään 5alfareduktaasi. Jopa noin 90-95% pysyvästä hiustenlähdöstä johtuu tästä, myös naisilla etenkin vaihdevuosien alkaessa ja niiden jälkeen. Testosteronin MÄÄRÄLLÄ ei ole suurimmassa osassa tapauksia mitään merkitystä, eli suurimmalla osalla hiustenlähdön miespotilaista testosteronitasot ovat normaalit, eli silloinkin voi tulla hiustenlähtöä. Naisilla naishormonit suojaavat hyvin hiustuppea. Testosteronin määrällä voi tietysti olla iso merkitys, jos ne tasot nousevat esimerkiksi kehonrakentajilla jos käytyetään steroideja tms. Silloin tietenkin myös hiustenlähtö voi kiihtyä. On totta että mainitsemillasi tervelllisillä elämäntavoilla voidaan auttaa hiuksia voimaan hyvin.


    • harmi2

      minä kävin kans hiusakatemiassa. tutkmus tuloksena lähinnä samat kuin edellä mainitut. kävin laser, ja kapillaari -hoidoissa koko talven. rahaa paloi, mutta apua löytyi pälveeni 2vuoden ajaksi. nyt se on alkanut taas, ja tämän palstan luettuani, en aio mennä enään kyseiseen paikkaan.

    • niin on asiat

      Sama juttu, on tutkittu ja kaikki löytyi paitsi talipunkkia ei.
      Ja laskin että saisin heti laittaa 1000 e hoitohin, jotka ei ehkä tuota tulosta, kiitos ei en usko, söin toki Evoniaa ja Priorinia, ym. hiusaineita, vitamiineja, laitoin turvetta, ostin sen luontaistuotteesta, kampaamossa oli puolta kallimpaa.
      Ja mikään ei ole auttanut. Nyt otan yhdeyden endokrinologiin, gynellä jo kävin.
      Katsotaan mitä sieltä löytyy vai löytyykö mitään.

      • Ettei vaan olisi sit

        miestyyppistä homoontumista..


      • Näin on
        Ettei vaan olisi sit kirjoitti:

        miestyyppistä homoontumista..

        En enää mene ko.kampaamoon. Samat diagnoosit kuin muillakin ja tehdyt hoidot epäonnistuneet. Kerrankin tulin kotiin pää ihan savessa, sen kuuluikin kuulemma jämähtää päähän. Sitä saikin huuhdella päästä muutamia kertoja. Muitakin esimerkkejä riittäisi.


      • Pettynyt asiakas
        Näin on kirjoitti:

        En enää mene ko.kampaamoon. Samat diagnoosit kuin muillakin ja tehdyt hoidot epäonnistuneet. Kerrankin tulin kotiin pää ihan savessa, sen kuuluikin kuulemma jämähtää päähän. Sitä saikin huuhdella päästä muutamia kertoja. Muitakin esimerkkejä riittäisi.

        Kävin h-akatemiassa tehohoidossa ja nyt hiukseni ovat pilalla. Kierrän akatemian vastaisuudessa kaukaa.


    • Vastaus1

      Kävin itse Hiusakatemiassa hoidoissa. En saanut apua. Kaikkiahan ei heidänkään hoidot auta. Rahaa meni hukkaan. Jotkut saavat tosin apua.

    • EnMene

      Mieluummin olen kalju kuin menisin tuommoisiin huuhaa hoitoihin...Pälvikaljun syytä kun ei tiedä lääkäritkään, kuinka sitten hiusharrastajat. Vitamiinit ja muut ei pälvikaljua voi parantaa.

    • ihana kokemus

      Minulla on lämmin ja miellyttävä kokemus käynnistäni Hiusakatemiassa. Hiuspohjaani kutitti aika tavalla. Kävin hiusjuuritutkimuksessa ja minulla todettiin talipunkki. Sain Hiusakatemiasta asiantuntevaa apua, kun minulle tehtiin talipunkin häätöhoito. Se oikeasti auttoi kutinaan, joka hävisi kokonaan. Nyt vuosien jälkeen mietin Hiusakatemiaa lämmöllä ja haluan kiittää sen perustajaa Annikki Hagros-Koskea, joka minuakin muuten hoiti! Kiitän myös kaikkia Hiusakatemian asiantuntijoita (esimiehiä, tutkijoita, kemistejä, kampaajia ja sihteereitä), jotka uutteralla työpanoksellaan saavat monien vaivaan helpotusta. Tiimityö kunniaan!

    • Ahdistelua

      Pyydän anteeksi Hagros-Koskelta. Onhan isänpäivä. Voin aloittaa alusta ja luoda itselleni ansioluettelon puhtaalta pöydältä. Sanokoot minusta mitä haluavat: olen kova tekemään töitä. Ahkera ja tunnollinen. Viimeiseen asti sitkeä. Esimiehilläkin on tunteet: kun he haluavat he eivät suosittele ahkeraa työntekijää ja hän tippuu tyhjän päälle työttömyysputkeen. Siinä ei paljon kansantaloutta mietitä. Mietin usein onko esimiehillä vastuuta ja velvollisuuksia työntekijöitä tai yhteiskuntaa kohtaan. Joillain esimiehillä on, joillain ei. Kokemuksesta oli hyötyä: kartan jatkossa tällaisia työpaikkoja, joissa on ahdistelua. Pyrin siis jatkossa suojelemaan itseäni. Pidän seuraavan työpaikkani salassa ilkeiltä ihmisiltä.

    • arvuuttelua

      Mikä mikä mies?

    • Psoriasis

      Aikaisemmin luultiin, että psoriasis on pelkästään ihon uloimmassa kerroksessa oleva sairaus. Nyt tiedetään, että psoriasis on pohjimmiltaan tulehduksellinen ihosairaus, joka liittyy elimistömme puolustusjärjestelmän häiriöön. Psoriasis syntyy ihon alla.

      On olemassa useita eri psoriasistyyppejä. Yleisin psoriasiksen muoto on plakkipsoriasis. Siitä kärsii Suomessa noin 145 000 ihmistä. Plakkipsoriasis voi esiintyä lievänä, keskivaikeana tai vaikeana. On arvioitu, että 30 % psoriasispotilaista kärsii keskivaikeasta tai vaikeasta psoriasiksesta.

      Psoriasiksen puhkeamiseen vaikuttavat monet tekijät. Niitä ovat esimerkiksi stressi, tietyt lääkeaineet, tulehdukset, tupakointi, runsas alkoholin käyttö ja ihovauriot. Tietty geeniperimäkin saattaa altistaa psoriasikselle.

    • Plaah 5

      Kukaan muu ei ole mitään, vain mä olen!

      Mistä tässä on kysymys?

      Sairas henkilö, jolla on narsistinen oireyhtymä.

      Terve ihminen pystyy olemaan sopusoinnussa muiden ihmisten kanssa.

      Pystyy hymyilemään erilaisuutta pursuavassa työyhteisössäkin.

      Eikä käy tönimään.

      Ja kannattaa katsoa ketä myös tönii!

      Itse en ainakaan tönisi isokokoista itsepuolustuslajien harrastajaa kovasti munille.

      Vaikka onhan sitä erilaisia ihmisiä, tietenkin.

      Jotkut kuvittelee, ettei toinen ymmärrä henkistä väkivaltaa. Toinen ihminen vaan pysyttelee tollasen yläpuolella ja on sivistynyt ihminen. Tai niin kauan kuin siihen pystyy, kun on aika lailla törkeää porukkaa liikkeellä.

    • Syyhypunkki

      Aijai, kun syyhyttää. Aijai, kun syyhyttää. Tämä on varmaan syyhypunkki. Kutittaa tosi kauheasti. Voisin raapia loputtomiin. Mikä neuvoksi?

    • Piste.

      Piste.

    • köyhtynytkalju

      Nostellaanpa tätä, että tulee uusiakin kommentteja, epätoivoiset ihmiset edelleen täältä varmaan yrittävät löytää vastausta hiustenlähdön ongelmiin.

      Eli sama tarina kutakuinkin kuin muillakin, valitettavasti. Kävin Hiusakatemian liikkeessä muutamia vuosia sitten, mutta en Helsingissä. Hiustenlähtöä oli jatkunut tuolloin 3-4 vuotta jo, eli todella epätoivoinen olin. Tutkimukseen menin ja ylläri talipunkkidiagnoosi ja koska olin jo laktoosittomalla dieetillä ollut vuosia, keksi tutkija että vehnä pitää jättää pois.

      Hoidot aloitin vaikka epäilin toki tehoa, mutta epätoivoinen haluaa uskoa, että joku apu löytyisi. Olin vielä parhaassa iässä oleva nainen. Aluksi hoitoja piti olla pari ja näiden hinnat kerrottiin, muutaman satasen hintaan olin siis varautunut. Mutta todella taitava kauppanainen oli kyllä tämä tutkija, ei maininnu etukäteen mitään juuri näistä lukuisista ja lukuisista purkeista ja litkuista joista tuli valtava lisälasku. Lisäksi kapillaarihoitojen määrä lisääntyi koko ajan alussa sovitusta! "Voi voi, vieläkin on kiteytynyttä talia, kyllä täytyy ottaa lisähoitoja" Myöskään alussa nainen ei maininnut mitään näistä ylläpitohoidoista joita olisi pitänyt jatkaa hamaan maailmaan tappiin asti!!

      Nämä järkyttävän happamat hoidot saivat aiemmin terveen päänahkaani rutikuivaksi ja sietämättömän kutisevaksi. Jouduin tekemään öljyhoitoja päivittäin useita viikkoja! Lisäksi hiukseni olivat aiemmin hyväkuntoiset, niitä vain lähti runsaasti, mutta näiden kapillaarihoitojen jäljilta tilalla oli rutikuiva pöheikkö.

      Sanomattakin selvää, että hiustenlähtö ei loppunut. Puoli vuotta ramppasin hoidoissa ja olin vehnättömällä dieetillä. Lopulta lopetin ja totesin että täyteen humpuukiin, josta oli vain haittaa, kului säästöjäni 1500€!!! En ikinä olisi lähtenyt kokeilemaan, jos kaikki kustannukset olsi rehellisesti kerrottu etukäteen. Mutta tämänhän se "tutkija" toki osasi arvata...

      No vuosia on kulunut, tukka harvenee, minulla on siis kyse naistyyppisestä kaljuuntumisesta. Muutama vuosi ja peruukkikauppa kutsuu. Tuon 1500€ olisin voinut käyttää vaikka perheen kanssa matkustamiseen....

    • HAn-nykyinen-asiakas

      Minulla alkoi hiustenlähtö lukiossa- olen nyt 23 vuotias nainen.

      Olen lukenut netistä kaikkea mahdollista hiuksiin liittyvää tekstiä ja kun vihdoinkin löysin HiusAkatemian, Suomesta, OMASTA KAUPUNGISTA, luulin että se on lahja taivaalta. Varasin ajan hiusjuuritutkimukseen ja minulta on löydetty ne samat asiat- talipunkki, maitojuuri, kireys stressistä.

      Ihan varmasti nämä syyt vaikuttavat hiusteni kuntoon, olen siitä 100% varma.

      Olen nyt käynyt kolmessa kapilaarihoidossa, ostanut öljyä ja turvetta (kovasti minulle kyllä mainostetaan pillereitä) ja minulla on varattu punkin häätö. Sitten suunitelmien mukaan pitää tehdä vielä jälkitarkastus ja kai x2 kapilaarihoitoa. Tähän menneessä rahaa on mennyt ylisen 300e.

      Viime kapilaarihoidossa, kysyin hoitajaltani tietäisikö hän miksi minulta lähtee hiuksia tietystä kohdasta enemmän. Siihen hän vastasi että ''se saattaa olla miestyyppisstä kaljuuntumista, se näkyy sitten jälkihoidossa''. Tämä sai kyllä korvat hörölle. Miestyyppinen kaljuuntuminen, joka johtuu DHTstä->testosteronista EI hoidu millään tuvehoidolla, miksei siitä kerrottu minulle ihka ensimmäisellä kerralla?

      Sitä olen pelännyt eniten. Ette voi kuvitella, kuinka onnellinen olin juuritutkimuksen jälkeen- minulta löydettiin syyt karvanlähtöön! Ne hoidetaan, ja saan kauniit hiukseni takaisin! Ja nyt BAM, minulla on varmaan sittenkin miestyyppistä hiuskähtöä, joka on lievästi sanottuna vaikeeta hoitaa.

      Toinen asia mikä pisti miettimään on se, että kapilaarihoidot ja talipunkin häätö kuuluu tehdä tiheässä tahdissa. Minulla on jo 3 hoitoa, mutta, punkin häätö on vasta puolentoistan viikon kuluttua. Sanoin, ''nehän pitää tehdä peräkkäin!'' ja minulle vastattiin ''täytyy sitten tehdä vielä yksi kapilaarihoito''. Juu ei. Kuulemma turvehoito käy sen sijaan ihan hyvin kanssa.

      Ja btw, minulla on taas/edelleen tota kiteytynyttä talia : / Lisäksi on tullut finnejä hiusrajalle hoitojen jälkeen.

      Googletin 'kapilaarihoito' ja olen nyt lukenut palstoja täynnä vihaisia ex-asiakkaita.

      Mietin, että pitää varata aika gynekologille, testata hormonitasoni (minulla on tietääkseni kaikki nais-asiat kunnossa, ei ole mitään muuta merkkiä testosteronin ylituotannosta elimistössä, paitti harvempi hius otsani yllä...) ja tehdä verikokeita lääkärillä.

      Aion silti käydä talipunkin häädössä ja tulen edelleen käyttämään turvetta ja öljyhoitoja, mutten luultavasti käy enää Akatemiassa...

      Tällä hetkellä voisin sanoa seuraavan- Hius Akatemia on hyvä antamaan neuvoja ja löytämään hiuslähtösyitä, muttei hoitamaan kaikkea. Ensin kannattaisi käydä tutkimassa itseään sisältäpäin ja sen jälkeen Akatemian hiusjuuritutkimuksessa.

      Sen verran vielä puolustan akatemiaa, että sanon miksi meillä kaikilla on samanlaiset diagnoosit-

      1. maidon epäterveellisyyys aikuiselle ihmiselle on todistettu lukuisissa tutkimuksissa, google ihmiset hyvät.

      2. tarvitsemme lisäravinteita, koska lähes kaikki ravintomme on muunneltua/täynnä kemikaaleja/keinotekoisesti kasvatettua. Siinä ei kerta kaikkea enää ole samoja ravinteita, kuin ennen.

      3. stressi- pfff please, kuka muka ei olisi stressaantunut tänä päivänä?


      Se nyt vaan on niin, että oikea ruokavalio, nukkuminen, liikunta jne. saavat ihmisen kukoistamaan, mutta jumaliste kun se ei ole helppoa, tiedän kyllä.

      Toivon meille kaikille henkistä ja fyysistä voimaa tähän taisteluun! : )

    • 29vmies

      Hiusakatemia on mahtava, sain elämäni takaisin!

      Suosittelen!!

    • Itsepäinen

      Suosittelen Hiusakatemiaa kaikille, joilla on päänahkaongelmia. Tavallisista rivilääkäreistä ei ole mihinkään, eikä myöskään ihotautilääkäreistä - pelkkää rahastusta - ja ei voi auttaa meininkiä. Akatemiasta saa avun ja mahtavan palvelun. Olen ikionnellinen, kiitos Hiusakatemia!

    • Ilmaisiavinkkejä

      Huomaa, että ylemmät kirjoitukset ovat akatemian henkilökunnan.
      Talipunkit saa itsekin pois nix täishamppoolla tai tea tree öljyn ja kookos-/oliiviöljyn sekoituksella. Samalla sekoituksella saa myös päänahantulehdukset kuriin.
      Molkosanilla saa poistehdä kristallisoituneen talin eli halvoillaei konsteilla pärjää kotonakin.

    • Jylli-Alvari

      Jooh tuun nyt sanomaan tänne sen verran että useat kapillaarihoidot ei auttanu _yhtään mitään_. Nuori mies kyseessä, jonkin verran hiusraja oli vetäytynyt m-muotoon. Mutta hiustensiirrot sen sijaan toimivat erinomaisesti. Vaikka ne onkin kalliita mutta sijoittakaa rahanne niihin eikä tähän toimintaan. Uskon ettei tää hiushomma ja heidän konseptit ole aivan kaikilta osin vedätystä (esim. maito varmasti kaljuunnuttaa, käykää vaikka Ruotsissa tuolla juustonsyöjien maassa) mutta varmasti ihan liikoja lupailevat yleisesti. Eli kaikille ihmisille jotka kohtaa alakuloa ja ongelmia asian tiimoilta suosittelen hiustensiirtoja niin pian kuin mahdollista! Niissäkin menee aikansa odotellessa niin siksi! Älkää menkö kapillaarihoitoihin kuten minä ja odotelko useita kuukausia että alkaako nyt ne liki näkymättömät babyhiukset kasvaa. Erittäin suurella tod. näk. ne on riutunut jo klesaksi ja juuri kuollut. Jos hius ei enää kaljulla alueella kasva niin siinä vaiheessa se juuri on jo kuollut ja ainoa vaihtoehto on siirtää alueelle uusia hiuksia. Vai mistä muka löydätte henkilön joka oli ennen kalju mutta hieroi taikamömmöä päähänsä lämpölampun alla ja nyt hiukset kasvaa taas? Eipä sellaista olekaan on minun mielipiteeni! Take care!

    • Kiinnostunut

      Näytetäänkö asiakkaalle konkreettisesti tämä päänahasta löytynyt punkki?

      • Anonyymi

        Päänahan kutinaan auttaa käsihuuhteet joissa on glyseriiniä joka jää,iholle pehmentämään sitä. Muut aineet poistavat pöpöjä ja haihtuvat. Lisäksi apteekista nestemäinen hydrokortison. Näistä googlaamalla saa lisätietoa. Käytä molempia.
        Hiusten lähtöön auttaa apteekista Biorin tai Briorin tai biotiini tai yhdistelmä kallista ja halvempaa biotiinia. Ostin viimeeksi halvempaa eläimille tarkoitettua biotiini vet. . Googlaa, saat siitäkin tietoa. Paljon ihmisten käyttämä.
        Googlaa näitä sanoja niin tiedät enemmän ja saat apua varmasti.


      • Anonyymi

        Talipunkkeja on kaikilla ihmisillä, ei mikään sairaus vain huiputus, jolla kerätään tuhansia euroja.


    • Anonyymi

      Siinä Annikki on oikeassa että terveellinen ravinto on kaiken perusta!
      Kahta asiaa ihmettelin: miksi tv:ssä em. ihmisel hattu päässä!!
      Hiuksiaan ei halunnut näyttää! Ei muillakaan ole hattua tv-studiossa.
      Tulin tänne koska en pitänyt Annikin tietämystä fiksuna: Väitti että voi ei lihota, koska rasvahapot.... Ja että hyvät rasvat ei lihota! Kaikki energia tuo energiaa! Ja siksi lihottavat jos syö liikaa. Puoskarimainen mielipide.
      Suosittelen vehnänalkiojauhetta! Oma kokemus. Puuron tai jog sekaan. Mulla 9-10cm paksu ponnari vaik jo vanhempi ihm. Geenit..
      Mutta äidil samanik oli vain puolet hiuksista tallella. Syön paljon kaalia, marjoja, leipä aina ruis, hedelm, muita vihann.
      Jos pää kutisee niin Biorion kosteutt shampoo apteek. Ja hiuspesu vain tarpeeks harvoin. Laitan itse hoitoainetta, markettituotetta, päähänkin nyk pesun yhteyd kun kuiva päänahka. Ei sit kutise yhtään! Varokaa maksamasta turhaan! Siinä Annikki oikeas että suojata pitää hiukset (ja iho=varjoon!) aurigolta ja pakkaselta ja saunalta! Päähine, pyyhe jne. Hiuksia pitää kohdella kuin silkkiä, ei saa repiä. Jos terv el.tavat, niin koko keho pysyy nuorekkaana.
      Unohtakaa suomalainen tapa: yks tomaatinlohko lautasella - itse
      syön päiväs yhet marjat, 3-5 eril vihann ja 2-3 eril hedelmää. Mantelit
      pähkinät myös ruokavalios. Tsemppiä! Itse ootte näil tiedoil ilman suuria rahanmenetyksiä tukemas hiustenne parasta! Välttäkää liiall soker, suolaa ja roskaruokaa...

    • Anonyymi

      Hei. Äskettäin kävin ja samat kuin sinullakin. Lisätietoja luin netistä, niin siinä tuli esille että on vaaraton punkki eikä aiheita hiusten lähtöä. Sitten tuli esille apteekin hoitotuote yritys salaisuus, eli ettei ihmiselle kerrota mitä päähän laitettaisiin. En mene toista kertaa.

    • Anonyymi

      Sain ihan samoja kommentteja. Mulla myös todettiin hiuspohjan tulehdus,kiteytynyttä talia,maitoyliherkkyys,kireä päänahka ym. Hoito aluksi 5 kertaa hapanhoitoa, (yksi hoitokerta n. 86e), turvehotoja kotona, pillereitä ja shampoita. Lisäksi tsekkauksen jälkeen hoitoja piti jatkaa. Olin menossa nyt taas uudelleen, mutta näiden kommenttien jälkeen en ehkä menekään.

    • Anonyymi

      Jos on paha,ihan roscaeaoireitakin tekevä talipunkkien invaasio,joka tulehduttaa myös päänahkan,silloin ymmärtää,että jotain pitää tehdä,eli tehostaa pesuja,kunnon shampoilla.
      Meissä kaikissahan elää vähintään jonkin verran niitä talipunkkeja,useampaakin lajia.
      Silmänreunjen talitiehyissä,kulmskarvojen karvatupissa,hiusten karvatupissa,ja ihan tavallisen ihon talitiehyissä.
      Eivät ole haitaksi,elleivät saa hyvin ruokaa,eli peseydymme kunnolleen kertapäivään,ja saunomme kumminkin välillä kunnolla.
      En kirjoita hiusakatemiasta,kun en tunne sitä firmaa. Itsellä ongelmana hyvin hidas hiusten kasvu. Tavallaan hius on lasimaisen kuiva,paksu,hitaasti kasvava. Kesälomalla,heinäkuussa leikkasin kokonaan pois. On nyt joulun jälkeen oisko kolme cm pitkää tukka.
      Osaisiko tähän kukaan sanoa mikä? Nainen,vähänbyli 50.
      Hiukset ei ehdi kunnolla kasvaa kun ovat jo huonokuntoiset,katkeilevat.
      Hoidan välillä sellaisella kosteuttavalla ja keratiinia sis hoitopesulla,joka on oikeastaan ollut paras apu,ei kuiva ihan korpuksi. Päänahkaan ei tule pattejakaan,enää. Aiemmin tuli jotain outoja,etenkin syksyisin,jotka kesti kauan.( Ötökät metsässä?) Eivät vaan parantuneet.
      Tänä vuonna tuli taas,mutta paranivat helpommin.
      Pää kutiaa usein,ammatissa käytän kemikaalejakin,en tiedä vaikuttaako se häiriten hiusten kasvua.

    • Anonyymi

      No jos joku tänne kuukkelilla eksyy niin sanoisin että naisille nykyään ihotautilääkäri määrää spirolactone lääkkeen ja samaan aikaan nestettä rogaine viiden prosentin vahvuudella. Pitkäaikaiseen käyttöön.

      Usein alkuun antavat kortisoniliuos kuurin päänahkaan myös.

      Ketokonatsolishampoo apteekista käyttöön jatkossa pullon ohjeen mukaan.

      Kun aikaisin aloittaa eikä mene poppahoitoihin, tulos ompi parempi.

      Jättäisin silikonia sisältävät shampoot pois

      Ko firma on saanut paljon negatiivista palautetta netissä että rahaa palaa mutta mitään takeita tuloksesta ei ole.

    Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1937
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1682
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1604
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1515
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1435
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe