Frisium onko kokemuksia

viima78

mulle aloitettiin tänään frisium nyt mulla on 4 eri epilääkettä yhtäaikaa käytössä.
Onko kenelläkään kokemuksia tästä lääkkeestä? Miten on auttanut vai onko ollut haittavaikutuksia? millaisia?
Mulla käytössä nyt lamictal, neurontin, keppra ja frisium... melkoinen sekametelisoppa =)

17

11004

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juulia

      frisium ja trileptal enään. oli kans
      4-5lääkettä ja niihin kuului keppra
      joka purettiin heti pois kun frisiumin
      vahvisti keppran vaikutusta että jos
      käyttäydyt kun idiootti haastat riitaa
      itket ja huudat voi olla syy siinä niin
      kävi mulle ja nyt on kaikki ok.

      • viima78

        Tuo lohduttaa paljon etten ole ainoa jolla on 4 eri lääkettä käytössä!
        Mun lääkeannokset on nyt Keppra 1000mg aamulla ja illalla.
        Neurontin 1200mg 3 kertaa päivässä.
        Lamictal 150mg 2x päivässä ja
        Frisium 5mg iltaisin mutta sitä aleteen pikkuhiljaa nostaan ja lopullinen määrä ois 2 tablettia iltaisin eli 20mg.
        Miltä kuulostaa?


      • juulia
        viima78 kirjoitti:

        Tuo lohduttaa paljon etten ole ainoa jolla on 4 eri lääkettä käytössä!
        Mun lääkeannokset on nyt Keppra 1000mg aamulla ja illalla.
        Neurontin 1200mg 3 kertaa päivässä.
        Lamictal 150mg 2x päivässä ja
        Frisium 5mg iltaisin mutta sitä aleteen pikkuhiljaa nostaan ja lopullinen määrä ois 2 tablettia iltaisin eli 20mg.
        Miltä kuulostaa?

        mulla vaihtu lääkäri sekä sairaala
        niin alkoi jotain tapahtuakkin.
        ennen aina kun kohtaukset oli lisääntyneet
        niin lääkkeitäkin lisättiin
        nyt on alettu katsomaan että missä
        kunnossa itse potilas on ahh
        tuosta saa kiittää kuopiota.
        syyskuussa oli keppra,trileptal,absenor ja
        frisium.
        nyt vain kahta lääkettä.

        toisaalta sekin ns.pelottaa
        kun on niin vähän tuntuu että se on
        varma kohtaus.
        mutta yksi pieni vain on tullut näin
        hyvää tilannetta ei ole ikinä ollut.

        nyt olen eka kertaa yksin kotona
        pitkään aikaan mies sai (toisaalta onneksi
        sai,kukaan ei kestä yötä päivää toisen
        naamaa puolta vuotta)

        mulla on sellaisia paniikkikohtauksia
        monesti eli verikokeissa käynti on aivan
        hirveää kun tietää että ei ole ottanut
        lääkettä niin takaraivossa jyskyttää että
        kohta se on menoa
        on pari kertaa pitänyt mummoja ohitella
        kun on niin huono olo tai päivystyksessä
        makoilla että on oma vuoro


      • Nuo kolme siis

        Itsellä on Frisium (pieninpänä), Keppra ja Trileptal ja olen melko tasapainoisena niiden kanssa pysynyt. Oon toki suorasanainen mutta uskon että se on omassa luonteessani ja sanailen lähinnä leikilläni. En ole riitoja aikaiseksi saanut. En siis koe saavani lääkkeistä niitä. Tai mistä näköjään tietää. Täytyy ensi viikolla kysellä lääkäriltä


      • juulia
        Nuo kolme siis kirjoitti:

        Itsellä on Frisium (pieninpänä), Keppra ja Trileptal ja olen melko tasapainoisena niiden kanssa pysynyt. Oon toki suorasanainen mutta uskon että se on omassa luonteessani ja sanailen lähinnä leikilläni. En ole riitoja aikaiseksi saanut. En siis koe saavani lääkkeistä niitä. Tai mistä näköjään tietää. Täytyy ensi viikolla kysellä lääkäriltä

        mulla oli se riidan haluisuus yms
        niin silloin vielä absenor näitten
        kaikkien päälle ehkä kroppa alkoi
        jo ilmoitella että nyt riittää
        lääkkeittein popsiminen.


      • sarkneaf
        juulia kirjoitti:

        mulla oli se riidan haluisuus yms
        niin silloin vielä absenor näitten
        kaikkien päälle ehkä kroppa alkoi
        jo ilmoitella että nyt riittää
        lääkkeittein popsiminen.

        Tapauskohtaisia juu kaikki. Kroppa mullakin kärsii rankasti noin fyysisellä puolella, mutta taitaa se olla kiinni Trileptalista. Mietin, että kärsiiköhän myös mun hampaat rajusti kun tuntuu, että jotkut lääkkeet erittää sylkeen jotai mätää ja syövyttää hampaita... Hyhhyh...


      • viima78
        juulia kirjoitti:

        mulla oli se riidan haluisuus yms
        niin silloin vielä absenor näitten
        kaikkien päälle ehkä kroppa alkoi
        jo ilmoitella että nyt riittää
        lääkkeittein popsiminen.

        Aiheutti mulle raivareita ja itsetuhoisuus ajatuksia.. onneksi ne jäi vain ajatusasteelle =)
        Absenor lopetettiin ja olo parani mutta siitä on jo aikaa.
        Nyt en tiiä mitä teen ku kohtauksia satelee jatkuvasti vaikka lääkitys aika kova omastamielestäni. viime perjantaina tuli reilu 20 kohtausta huh huh.. kyllä alkoi jo paniikki iskeä.
        viikon sisällä oon saanu vähintään 70 kohtausta, nyt en jaksa lähtä kalenterista tarkistaan paljonko niitä on tullut mutta ainaki 70!!!!!!
        Ei tässä auta ku ootella mitä Oys:in ja KYS:in lääkärit päättävät jatkoista.
        Oulun lääkärin pitäs soittaa ens viikolla ja samoin kuopiosta pitäs tulla tietoa onko leikkauksen mahd.
        RANKKAA ON OLLUT! Sori tää "tilitys"
        Hyvää jatkoa Teille Kaikille =)


      • zenadra(nykyäänkin)

        Mulla kans ihan samat lääkkeet ja alkaa tuntuu et oon "hivenen" ylilääkitty..
        Mun epilpsia ei aiheuta lainkaan "perus"kohtauksia, eli oo aina aivan tajuissani ja pystyn reagoimaan, vain pahimmassa tapauksessa yksisanaisesti ja minkäänlaisia kouristuskohtauksia ei esiinny lainkaan.
        Silti lääkitys Frisium 10mg aamulla puolikas, illalla kokonainen, Trileptal 600mg aamulla kokonainen ja illallla 1½. Hyvin tokkurainen olo tosta frisiumista tulee ja pakkausselostetta kun lukee, niin mitä hittoa mulle on koskaan tollanen lääke määrättykään. No lääkärin kanssa puhelinkeskustluaika 23. päivä ja tulen varmaan aika jyrkästi sanomaan mielipiteeni varsinkin, kun mieliala-asioitani hoidettaesa olen hyvin vahvasti bentsodiatspiineja vastustanut ja epilääkärikin sen kyllä tämän tietää.

        Tätähän tämä aina on kun useasta vaivasta johtuen usean lääkärin kanssa pelaa, hermo vaan menee heikkoon kuntoon.
        Mukava olisi kuulla maallikko/vertaiskommentteja kanssatovereilta tästä lääkeruljanssista.


    • peteroksman

      Mulla on epilepsialääkkeinä: Frisium 10mg, Rivatril 2mg ja Lyrica 225mg.
      Hyvin toimii eikä kohtauksia tule :)

    • 199

      On täs juuri makoilemas Kuopion neurologian polilla.Purettiin Trileptal sitä meni 900 aamulla Ja sama illalla tilalle tuli frisium annos ei vie selvillä ja muuten menee keppra 1500 aamulla Ja illalla lisäksi kutovat 300 aamulla et illalla ei lista vielä siihen lopu 400mg 30mg diapamia 40mg tenoxia.Tuntuu jo siltä et lekurit haluu päästä minusta eroon jo ajatellen tota lääke määrää..ei siin mitään ku hyvät joulut kuitenkin kaikille and peace.

    • kokeiluajakokeilua

      Mulla on myös Frisium (10mg/vrk) käytössä Neurotol slown ja Zonegranin lisäksi iltalääkkeenä. Ei sivuoireita enkä tiedä onko hyötyäkään (eipä tälläkään sekoituksella kohtaukset pysy poissa ja kohta on kaikki lääkkeet kokeiltu), mutta neurologi oli sitä mieltä että Frisium pidetään.

    • Ansku2412

      Frisium käytössä satunnaisesti. Kohtauksen jälkeen on otettava frisium tai muuten näitä tulee 12 peräikkäin samalle päivälle.lääkäri olisi halunnut aloittaa lääkkeen säännöllisesti käytettäväksi,mutta minä en.Valviran ohjeen mukaan lääkettä ei tulisi käyttää yhtäjaksoisesti yli 14 vrk.

      • kydelijaaaaa

        Millasia kohtauksia saat? Tehoaisko tuo frisium poissaolokohtauksiin


      • Ansku2412
        kydelijaaaaa kirjoitti:

        Millasia kohtauksia saat? Tehoaisko tuo frisium poissaolokohtauksiin

        Poissaolokohtauksia.Ainakin itsellä tämä lopettaa kohtaussarjat.


      • Epilepsiaasairastava

        Sanoisin että mun neurologi Suomen paras asiassa. Frisium 20mg on mennyt yli 6 vuotta ja kannattaa kuulemma edelleen pitää :) Eikä ongelmia lääkkeen kanssa


    • Evelisa

      Minulla osittainen ohimolohkoepilepsia 24 vuotta. Lääkkeitä kokeiltu ja vaihdettu tehottomuuden ja haittavaikutusten vuoksi, viimeisimpänä Keppra 1500 mg x2, Frisium 10 mg x1 ilt. Trileptal purettiin vuoden aikana pois jo pari vuotta sitten. Kohtaukset loppui kokonaan, kun Frsium alkoi. Olen toddlla tyytyväinen. Mielialan vaihteluita on, voi johtua lääkkeistä, tai olla ihan normaaliin elämään kuuluvaa.

    • Kolibri11

      Mulkin on zebinix 1200 mg ja frisium lisätty just 10-20 mg iltasin molemmat. Vaikutus..no toivottavasti auttaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 109
      2128
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      57
      1996
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe