parhaat kengät lavalle

ltiinuiinu

Tykkään matalista kengistä. Mitkä kengät armon naiset ootte hyviksi kokeneet. Eli mitkä toimii luiston/pidon suhteen useimmilla lattioilla? Saa toki miehetkin kertoa, saadaan vinkkejä myös komeammalle puoliskolle.

14

6262

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...löytyy kuvasto:
      http://www.tanssitarvike.fi/verkkokauppa.html

Sieltä luettelosta kengät/tossut.

Sneakerit ja tanssilenkkarit ovat käytössä parhaat ja toimivat kaikenlaisilla pinnoilla.

Malleja on useita sekä miehille että naisille.

Melko rumia tosin ovat monien mielestä, mutta toiminta kai tärkein asia on.

Itse käytän Le Papillon-merkkisiä, jotka eivät ulkonäöltään paljonkaan poikkea tavallisista kengistä, mutta pohjat ovat kuitenkin samaa materiaalia kuin varsinaisissa sneakereissa.

Pohja on kaksiosainen niissäkin, mutta tyhjä väli ei ole yhtä korkea kuin muissa sneakereissa.

Pinta on mokkanahan oloista materiaalia ja jalkineet ovat pehmeät ja hyvin kevyet.

Samalta sivustolta löytyy toki lavatanssi-kohdastakin kenkiä, mutta niistä ei minulla ole tuoretta omakohtaista kokemusta.

Noiden väliltä sitten on tarjolla mm. Beyerin r'n's-tossuja, joista monien pohjat tosin ovat nahkeilla pinnoilla liian pitäviä.

Ulkonäkö niissä tietysti on huomattavasti silmää miellyttävämpi, mutta aikaansaa vähemmän edistyneessä väessä usein ankaraa närästystä.

• keveys

Samalta sivulta, kuin Humppis, minulla löytyy Diamant ja Bloch. Molemmilla kuin sukilla tanssisi! Kaikki eivät pidä liian ohuesta päkiäpohjasta, mutta minulla toimii.

• ulkomaille......

Sikahinnat.

Löytyykö kenkälinkkejä ulkomaille, dollari ehti jo palautua, mutta voisiko saada halvemmalla.

• tanssijussi
        ulkomaille...... kirjoitti:

Sikahinnat.

Löytyykö kenkälinkkejä ulkomaille, dollari ehti jo palautua, mutta voisiko saada halvemmalla.

Hyvä linkki naisille tanssikenkien tilaamiseen sekä myös pukuihin ja ainakin ideoita saapi, jos innostuu vaikka tekemään itse tai teettämään.

http://www.tangosplash.com/catalog_p11.html

Hyvät tanssikengät on a.o Takaavat oikean lähtökohdan tanssin opetteluun ja harjoittelemiseen sekä esiintymiseen..
        Sappaissa ja ulkolenkkareissa lontusteleminen, estää täysin tanssitaidon kehittymisen!

• mese2

Moikka.

Osta kengät tanssipaikaal olevalta tanssikenkämyyjältä ilmoitetaan yleensä tanssi-ilmoituksessa koska paikalla. silloin myös mahdollisuus kokeilla kenkiä paikanpäällä ennen kuin ostat. naisille parhaat jossa korkoa vain 1-2 senttiä ei enempää. miehille perinteiset kengät ei mitään lenkkareita jos ei tanssi showtanssia. ja vielä vinkkinä asennuta suutarilla jos ei ole jo vakiona kengissä säämiskäpohjat niin ei tarvitse olla huolissaan luistosta jopa laivalla luistaa kenkä hyvin. maksaa joku 30 euroa.

Mukavia tanssihetkiä luistavien kenkien kanssa.

• Drago`

Kengässä pitää olla myös pitoa.. ainakin minä tanssin myös liukkailla lattioilla, eikä liika luisto ole todellakaan kivaa. Se on vaarallista ja jalat tulevat ainakin allekirjoittaneella yhtälailla kipäksi kuin nahkealla lattialla tanssiessa.. tosin eri paikoista, mutta kipeäksi yhtä kaikki.

Vinkki tanssipaikan kenkämyyjistä oli hyvä. Kannatan lämpimästi.

Lavatanssikengät ovat yleensä pikkuisen sievemmän näköiset kuin lenkkarit, enemmän juhlakengän näköiset, mutta ainakin minä aikoinaan havaitsin bleyerit paremmiksi. Lavatanssikenkiä kumminkin näkee tosi paljon, joten moni aivan ilmeisesti tykkää.

• tanssijussi

Osta vaan kunnon haljasnahkapohjainen kaunis tanssikenkä,
        ja edottomasti korollinen n. 4cm on sopiva kompromissi aluksi kun ajatellaan tuota 1-10 cm korkoja.
        kaikki lattarit ja tangot luonnistuu parhaiten
        ja saat myös heti jo alussa oikean asennon ja ryhdin vartaloosi, sekä näyttävän hyvän tanssiaskeleem, kiitos korkokengän.

jos harrastat jumps ja muuta jivee niin siin voi joku muukin jumppatossukin sitten mennä sopivalla pohja materiaalilla.

• ltiinuliinu

Olen kyllä ostanut just semmoiselta kenkämyyjältä, mutten ole tyytyväinen. Pintanahka on väliin liian liukas ja haljasnahkaa pitäisi raaputtaa, että pysyy pitävänä. Meillä tanssikoululla edelliset käyttäjät kylvää ilmeisesti pottujauhoja, joten lattia on pirullisen liukas. Jalat väsyy jos kenkä ei pidä.

• mummokengät

Itse olen pitänyt "mummokengistä" kaikkein eniten. Kotimainen valmistajakin vielä. Matalilla bleyereilläkin joskus tanssimassa käyn. Mutta mielestäni hieman korollisella on kivempi tanssia vaikkapa tangoa.

• ltiinuliinu

Ilmeisesti tarkoitat tuota samaa Ecco soft ll, jota tuolla alla oleva nimimerkki mainitsee hyväksi. Taidanpa ostaa ne, kun niitä tuntuu moni suosivan. On ne kyllä aika rumat. Mutta hyvä kenkä on sellainen jota ei edes huomaa tanssiessa kun se ei tunnu missään. Uskon että nämä ovat juuri sellaiset. Laitoin muuten Ecco-valmistajalle toivomuksen että muokkaisivat tästä kengästä siromman mallin tanssijoille. Ottivat toiveen kiitollisena vastaan. Ecco on muuten tanskalainen... Etää tarkoititkohan sittenkään sitä sama...

• Drago`
        ltiinuliinu kirjoitti:

Ilmeisesti tarkoitat tuota samaa Ecco soft ll, jota tuolla alla oleva nimimerkki mainitsee hyväksi. Taidanpa ostaa ne, kun niitä tuntuu moni suosivan. On ne kyllä aika rumat. Mutta hyvä kenkä on sellainen jota ei edes huomaa tanssiessa kun se ei tunnu missään. Uskon että nämä ovat juuri sellaiset. Laitoin muuten Ecco-valmistajalle toivomuksen että muokkaisivat tästä kengästä siromman mallin tanssijoille. Ottivat toiveen kiitollisena vastaan. Ecco on muuten tanskalainen... Etää tarkoititkohan sittenkään sitä sama...

Ei tarkoittanut eccoja. Käyhän katsomassa vaikka suomen tanssitarvikkeen sivuilla. Kirjoittaja hyvin todennäköisesti tarkoitti Highway 072, 075 tai 995 malleja. Löytyvät verkkokaupasta lavatanssiosion alta. Itselläni on kahdet joita käytin kun aloittelin lavoilla.. sittemmin hylkäsin käytöstä, koska lenkkari tuntui paremmalta ja pehmeämmältä jalkaan.. lenkkareista sitten siirryin bleyeriin, nykyisin en muilla enää edes tanssikaan.

Kannattaa kokeilla, kokeilemalla löytyy se itselle paras kenkä.. jalat ovat jokaisella yksilölliset!

• avanaq

Bleyerin Jamboree (http://www.tanssitarvike.fi/STT_kengat_rocknswing.html, oikeasti kokovalkoinen) on ollut suosikkini vuoden verran. Hyvä jalassa ja sopii monenlaiseen tanssiin. Harmi vain, että pohja on jopa liian pitävä. Puolen vuoden jälkeen alkaa kuitenkin toimia useimmilla lattioilla.

Yleiskengäksi (miehelle) voisin myös suositella Le Papillon`ia. On maltillisen näköinen, suht mukava jalassa ja sopii hyvin yleiskengäksi. Ainakin omassani on vähän Blochin tanssilenkkareita pitävämpi pohja, eli käytännössä paras kompromissi luiston suhteen.

Tanssilenkkareiden suurin etu on se, että kenkä on jalkaystävällinen. Hyvän vaimennuksen ansiosta jalat väsyvät ja kipeytyvät allekirjoittaneella selvästi vähäemmän kuin muissa kengissä. Ensimmäisillä kerroilla tosin jalkapöydän lihakset kipeytyvät ja muutenkin ko. lenkkareiden käyttö vaatii alussa vähän totuttelua. Miinuspuolena lisäksi se, etteivät lenkkarit sovellu yleiskengiksi em. mallien tapaan. Itse en myöskään pidä lenkkareiden ilmatyynyvaimennuksen aiheuttamasta "pomppu"fiiliksestä erityisesti lattareissa.

• laitan

Itse olen tanssinut tavallisilla perus-Eccokengillä (SOFT II) jo 1,5v. Tukevat ja silti sirot, sopii hameenkin kanssa. Mustat ja valkoiset löytyy ja voin suositella lämpimästi :) Yleensä luistokin on ollut kohdallaan.

• ltiiniliinu

Kiitos kommentista. näitä on muutkin kehuneet, joten uskon viimein ja ostan!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      184
      8495
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4608
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4158
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      58
      3679
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3166
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2930
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2636
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      38
      2404
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2093
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2076
    Aihe