Canon Pixma MP150 väripatruunaongelma!

Tontzaaa

Ongelmana Canon Pixman väripatruunat. Alkuperäisiä ovat PG-40 (musta) ja CL-41 (3-väri).
Syksyllä vaihdettu musta kasetti IncClubista tilattuun PG-50-patruunaan, joka pitäisi käyttöohjekirjankin mukaan olla yhteensopiva tuon laitteen kanssa. Sen jälkeen alkoi herjaamaan tyhjää väripatruunaa (mustaa)vaikka patruuna oli uusi!
Nyt vaihdettiin uusi 3-väri patruuna (tilattu samasta paikasta), mallia CL-51. Laite teki totaalisen stopin! E5-virhettä herjaa. Kun heitän paikalleen vanhan CL-41:sen, niin taas toimii herjaten vain mustan värin patruunaa.
Eikö nuo PG-50 ja CL-51 patruunat olleetkaan sopivia tähän laitteeseen vai mistä tällainen voi johtua???
Harmi ku ei ole enää sitä alkuperäistä mustaa patruunaa tallessa, niin ois voinu kokeilla loppuuko herjaaminen siihen paikkaan... Onko muilla tällaisia kokemuksia ja miten olette nämä ratkoneet? Onko asetuksiin tehtävä jotain muutoksia jos vaihtaa erinumeroiset patruunat? Kyllä kait näiden luulis pelittävän tuossa laitteessa jos kerran ohjekirjakin antaa nuo patruunat vaihtoehdoiksi... HELP!

9

2148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ongelmitta

      suurempiin,ei muutoksia asetuksiin.Mutta aina se vaihdon jälkeen jotan herjaa,en ole välittänyt-ja toimii.-Oletko koittanut painaa "virhenappia",käyttöpaneeli, n:o 9

      • Tontzaaa

        Kyllä olen mielestäni kaiken yrittänyt. Kun vaihdoin sen mustan siihen isompaan patruunaan, niin rupes herjaamaan mustan värin vähyyttä. En välittänyt herjasta ja tulostelin menemään. Nyt sitten vaihdoin väripatruunan isompaan malliin ja sen jälkeen teki tenän koko tulostin! Ilmoittaa, että virhekoodia E5. Kaikkeni tosiaan yritin tulostimelle tehdä, mutta mikään ei tunnu auttavan. Vasta kun hoksasin laittaa sen aluperäisen väripatruunan paikalleen, niin taas pelaa. Ei käsitä...


      • "ongelmitta"
        Tontzaaa kirjoitti:

        Kyllä olen mielestäni kaiken yrittänyt. Kun vaihdoin sen mustan siihen isompaan patruunaan, niin rupes herjaamaan mustan värin vähyyttä. En välittänyt herjasta ja tulostelin menemään. Nyt sitten vaihdoin väripatruunan isompaan malliin ja sen jälkeen teki tenän koko tulostin! Ilmoittaa, että virhekoodia E5. Kaikkeni tosiaan yritin tulostimelle tehdä, mutta mikään ei tunnu auttavan. Vasta kun hoksasin laittaa sen aluperäisen väripatruunan paikalleen, niin taas pelaa. Ei käsitä...

        omat eväät siis käytetty.-Ota yhteyttä:http://www.canon.fi/Contact_Us/Local_Canon_Contacts/index.asp (puhelin).Ihan hyvä palvelu kunhan pääset "läpi".


      • nuo

      • Tontzaaa
        nuo kirjoitti:

        InkClubin tuotteet-?

        Itsekin olen epäillyt juuri tuota samaa. Toisaalta, nämä ovat Canonin logoilla nämä patruunat eli kaiketi alkuperäisvalmisteita.
        Ihmetyttää vaan ku vanhalla pelaa, mutta uudella ei...
        Vaihdan molemmat patruunat uusiin jahka tässä ehdin sellaiset hankimaan ja katotaan sitten mille tuo tulostin rupeaa.


      • jussi222
        Tontzaaa kirjoitti:

        Itsekin olen epäillyt juuri tuota samaa. Toisaalta, nämä ovat Canonin logoilla nämä patruunat eli kaiketi alkuperäisvalmisteita.
        Ihmetyttää vaan ku vanhalla pelaa, mutta uudella ei...
        Vaihdan molemmat patruunat uusiin jahka tässä ehdin sellaiset hankimaan ja katotaan sitten mille tuo tulostin rupeaa.

        Onko kukaan kekesinyt ratkaisua ko. ongelmaan ?
        Itselläni justiinsa vastaava tilannne


      • -

      • jepujepujee
        jussi222 kirjoitti:

        Onko kukaan kekesinyt ratkaisua ko. ongelmaan ?
        Itselläni justiinsa vastaava tilannne

        Kärsin pari vuotta sitten tilanteesta, jossa tulostin ei suostunut toimimaan pelkän mustepatruunan varassa vaan vasta kun väripatruunakin oli vaihdettu, homma alkoi toimia. Toisin sanoen Canon pakko-ostatti minulla väripatruunan, vaikken sitä olisi tarvinnut: värin ollessa tyhjä kone ei suostunut tekemään mitään pelkällä mustalla. En siis esimerkiksi pystynyt tulostamaan Wordista pelkkää tekstiä.

        Ainakin tuolloin pari vuotta sitten uudelleentäytetyt Canonin patruunat eivät niin ikään suostuneet toimimaan laitteessa. Patruunoissa oli jokin jekku, joka kuolettaa sen kun muste on kulunut loppuun. Vaikka patruunan täyttää uudelleen, pönttö ei pelaa. Nyttemmin kaiketi tähän on (onneksi...) keksitty täyttöfirmojen puolesta vastaisku - uusien muste- ja etenkin väripatruunoiden hinnat ovat aivan törkeitä.


      • makse
        jepujepujee kirjoitti:

        Kärsin pari vuotta sitten tilanteesta, jossa tulostin ei suostunut toimimaan pelkän mustepatruunan varassa vaan vasta kun väripatruunakin oli vaihdettu, homma alkoi toimia. Toisin sanoen Canon pakko-ostatti minulla väripatruunan, vaikken sitä olisi tarvinnut: värin ollessa tyhjä kone ei suostunut tekemään mitään pelkällä mustalla. En siis esimerkiksi pystynyt tulostamaan Wordista pelkkää tekstiä.

        Ainakin tuolloin pari vuotta sitten uudelleentäytetyt Canonin patruunat eivät niin ikään suostuneet toimimaan laitteessa. Patruunoissa oli jokin jekku, joka kuolettaa sen kun muste on kulunut loppuun. Vaikka patruunan täyttää uudelleen, pönttö ei pelaa. Nyttemmin kaiketi tähän on (onneksi...) keksitty täyttöfirmojen puolesta vastaisku - uusien muste- ja etenkin väripatruunoiden hinnat ovat aivan törkeitä.

        Olen törmännyt samaan aiheeseen. Nyt kun vaihdoin vain värikasetin, Textitulostus
        alkoi reistailemaan. Kun vaihdoin täyden mustakasetin niin tulostin alkoi herjaamaan mustan puutteesta.
        Olen käyttänyt täytettyjä kasetteja jo jonkinaikaa mutta nyt tuli vastaan tämä yhtäaikaa vaihtamisen tarpeellisuus.
        On mys todennäköistä, että Canon on ohjelmoinut kasettien ohjelman "sallittujen"
        käyttökertojen määrän, jolla varmistettaisiin alkuperäisten törkyhintaisten kasettien
        käyttö. (Tulostin kasetit: 75 euroa......uudet kasetit 65 euroa)
        Ps. Canonin alkuperäisissä kaseteissa myös vajaampi täyttö, kun uudelleen täytetyissä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      27
      3513
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      293
      3408
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      26
      2230
    4. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      35
      2044
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      133
      1992
    6. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      119
      1741
    7. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      44
      1518
    8. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1470
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1323
    10. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      1213
    Aihe