Glomobi vie rahasi

huijattu

olen sillä vastasin yhteen peliin ja sen jälkeen alkoi tulla lisää pelejä joihin en enää vastannut.
MUTTA kun puhelinlasku tuli niin jokaisesta vastaanotetusta tekstiviestistä oli veloitettu 1.8€ veroineen.
Eipä mummo tiennyt, että saapuvista viesteistäkin täytyy maksaa.
Laitan asian eteenpäin kuluttajariitalautakuntaan ja toivon, että te muutkin huijatut teette samoin. Keskustelussa kerrottiin, että ovat saaneet rahojaan takaisin.
Nyt olen saanut lopetettua viestit, toivottavasti...

145

12001

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ööööööööööööööö

      kestotilauksia!!! Nämä kaikki telkkarissa mainostettavat kännykkäkilpailut tuppaavat aina olemaan kestotilauksia (joka ilmoitetaan ruudun alalaidassa niin pienellä että teleskooppia heikommalla ei selvää saa)

      Glomobi:

      Soittoäänet-kestotilaus:

      Tämä on Soittoäänet-kestotilaus hintaan 2 euroa / vastaanotettu viesti. 3 tekstiviestiä viikossa. Tämä kestotilaus voidaan lopettaa manuaalisesti milloin tahansa lähettämällä viesti LOPETA numeroon 17220.

      • kylli56

        Olen nyt lähettänyt viestit STOP LOPETA,enkä vieläkään ole saanut vastausta kyseiseltä glomobi.com! Mitä teen?!!!


      • kylli56

        Olen lähettänyt teille viestit ,STOP LOPETA,mutta niihin ei tullut vastausta!!!,kysymys=mihin mie olen sotkeentunu???


    • huijattu2.

      Nyt tuli lasku siitä ns. ilmaisesta kilpailusta lasku GSM:llä Palvelutekstiviestit 54 e.
      Täytyy tehdä rikosilmoitus.

      • tulee ilmoittaa

        ja tämä glomobi on sitä. Minä laitoin jo oman huijaukseni tiedot eteenpäin.
        Toivottavasti kaikki tekevät niin ja saadaan nämä rahastukset loppumaan.


      • uhri numero x

        48e lasku tuli myös tänään ja viimekuussa. myös poliisille suoraan ilmoitan
        ajattele kun tulee teksti viesti joudut itse maksaa 4e super huijaus
        enkä tosiaankaan ole tilannut mitään.


      • mummeli41
        uhri numero x kirjoitti:

        48e lasku tuli myös tänään ja viimekuussa. myös poliisille suoraan ilmoitan
        ajattele kun tulee teksti viesti joudut itse maksaa 4e super huijaus
        enkä tosiaankaan ole tilannut mitään.

        olen myös raivoissani...kohta ei uskalla edes vastata puheluihin kun joutuu maksamaan ...niin mistä...???sain saunalahden laskuni ...48€ PALVELUTEKSTIVIESTEJÄ!!! Haloo...olen 68-v ,en totisesti tilaa mitään soittoääniä...en ainakann tuohon hintaa...jos tilan sit pitää viedä hoitoon ja äkkiä...siis miten ihmeessä tämä on mahdollista???Saunalahdella täytyy olla kytköstä Glomobiin,ei kai sitä muuten voi asiakasta laskuttaa??Asiani on menossa ...tottakai ..kuluttaja-asiamiehelle ja saunalahdelle en maksa kuin sen miitä olen soittanut...jos se ei käy...so ..soitan kaiki puhelut skypellä...GRRRR


      • GLOMOBITUHO

        Juu sama juttu mulla tuli 60 egen edestä palveluviestejä puhelin laskuuni ja en niitä maksanut ja operaattorini oli ymmärtäväinen ja antoi anteeksi typerän tekoni,johon minut oli huijattu.Eikö operaattoreiden pitäisi valvoa tällaisia heidän " ns.palveluviestin tai miksi sitä nyt sitten kutsutaankiin,oisko toimeksiantajiaan"etteivät ottaisi tällaisia glomobiilin kaltaisilta huijareilta välitettäväksi viestejä?


      • huijattu nro. ______
        GLOMOBITUHO kirjoitti:

        Juu sama juttu mulla tuli 60 egen edestä palveluviestejä puhelin laskuuni ja en niitä maksanut ja operaattorini oli ymmärtäväinen ja antoi anteeksi typerän tekoni,johon minut oli huijattu.Eikö operaattoreiden pitäisi valvoa tällaisia heidän " ns.palveluviestin tai miksi sitä nyt sitten kutsutaankiin,oisko toimeksiantajiaan"etteivät ottaisi tällaisia glomobiilin kaltaisilta huijareilta välitettäväksi viestejä?

        Mikä operaattori sinulla on?


      • GLOMOBITUHO
        huijattu nro. ______ kirjoitti:

        Mikä operaattori sinulla on?

        KATSOTAAN MITEN ASIA ETENEE JA MITEN OPERAATTORIT SUORIUTUU TÄSTÄ PASKAN (glomobil) RAIVAAMISESTA VITTUUN


      • mummeli67
        GLOMOBITUHO kirjoitti:

        Juu sama juttu mulla tuli 60 egen edestä palveluviestejä puhelin laskuuni ja en niitä maksanut ja operaattorini oli ymmärtäväinen ja antoi anteeksi typerän tekoni,johon minut oli huijattu.Eikö operaattoreiden pitäisi valvoa tällaisia heidän " ns.palveluviestin tai miksi sitä nyt sitten kutsutaankiin,oisko toimeksiantajiaan"etteivät ottaisi tällaisia glomobiilin kaltaisilta huijareilta välitettäväksi viestejä?

        Minun operaattorini on Elisa eikä ymmärtänyt huijaukseksi. Sai kuitenkin viestien tulon loppumaan. Sain selville lähettäjän josta usean kyselyn jälkeen sain selville, että emo-yritys on Hollannissa ja niiden tiedoissa on Glomobin osoite. Olen tehnyt rikosilmoituksen ja myös kuluttaja-asiamiehelle ilmoituksen. Onko rikoksen tekijä Elisa, joka laskuttaa minua, vai Glomobi jolta viestit ovat tulleet vai Hollantilainen firma? En usko, että valitukset auttavat, mutta laittakaa vaan eteenpäin poliisille, koska selvästi tämä on huijausta. Rikosilmoituksen voi tehdä netissä.


      • ViisasPerse

        Turhaa tehä noita rikosilmotuksia koska ei ne mitää lakia riko... Siks noita mainoksia pyörii jokapaikassa. Se on vaa kieroo bisnestä mut ku kerran hinta kerrotaa (vaikkaki pikkupräntillä) nii ei ne mitää lakii riko.


      • oikeuslaitos katsoo
        ViisasPerse kirjoitti:

        Turhaa tehä noita rikosilmotuksia koska ei ne mitää lakia riko... Siks noita mainoksia pyörii jokapaikassa. Se on vaa kieroo bisnestä mut ku kerran hinta kerrotaa (vaikkaki pikkupräntillä) nii ei ne mitää lakii riko.

        Kyllä se on tahallista harhaanjohtamista kun tekstit laitetaan niin että ne havaitaan mahdollisimman huonosti, pienet tekstit rajautuvat näkymättömiinkin selaimilla, eikä niitä ole sillä sivulla jossa pin -koodi syötetään jne. Kyllä vastaavanlainen toiminta voidaan katsoa rikokseksi muissakin yhteyksissä.


      • joskusliikaa
        mummeli67 kirjoitti:

        Minun operaattorini on Elisa eikä ymmärtänyt huijaukseksi. Sai kuitenkin viestien tulon loppumaan. Sain selville lähettäjän josta usean kyselyn jälkeen sain selville, että emo-yritys on Hollannissa ja niiden tiedoissa on Glomobin osoite. Olen tehnyt rikosilmoituksen ja myös kuluttaja-asiamiehelle ilmoituksen. Onko rikoksen tekijä Elisa, joka laskuttaa minua, vai Glomobi jolta viestit ovat tulleet vai Hollantilainen firma? En usko, että valitukset auttavat, mutta laittakaa vaan eteenpäin poliisille, koska selvästi tämä on huijausta. Rikosilmoituksen voi tehdä netissä.

        kerro ihmeessä miten homma eteni , teitkö rikosilmoituksen ? ja missä nyt mennään ??


      • perttielomaa
        GLOMOBITUHO kirjoitti:

        Juu sama juttu mulla tuli 60 egen edestä palveluviestejä puhelin laskuuni ja en niitä maksanut ja operaattorini oli ymmärtäväinen ja antoi anteeksi typerän tekoni,johon minut oli huijattu.Eikö operaattoreiden pitäisi valvoa tällaisia heidän " ns.palveluviestin tai miksi sitä nyt sitten kutsutaankiin,oisko toimeksiantajiaan"etteivät ottaisi tällaisia glomobiilin kaltaisilta huijareilta välitettäväksi viestejä?

        Kumma juttu, kun tällaista toimintaa saa yleensä tehdä. Tällainen pitäisi lailla kieltää, sillä monelta taholta on kuulunut ÄRRIÄ!! Kannattaa olla varovainen. En suosittele!!!!!!!


      • os
        GLOMOBITUHO kirjoitti:

        Juu sama juttu mulla tuli 60 egen edestä palveluviestejä puhelin laskuuni ja en niitä maksanut ja operaattorini oli ymmärtäväinen ja antoi anteeksi typerän tekoni,johon minut oli huijattu.Eikö operaattoreiden pitäisi valvoa tällaisia heidän " ns.palveluviestin tai miksi sitä nyt sitten kutsutaankiin,oisko toimeksiantajiaan"etteivät ottaisi tällaisia glomobiilin kaltaisilta huijareilta välitettäväksi viestejä?

        mikä Operaattori ymmärtää


      • OPSERVERI

        VELOITUS IPX ERICSSONIN KAUTTA


      • evaaaa
        mummeli67 kirjoitti:

        Minun operaattorini on Elisa eikä ymmärtänyt huijaukseksi. Sai kuitenkin viestien tulon loppumaan. Sain selville lähettäjän josta usean kyselyn jälkeen sain selville, että emo-yritys on Hollannissa ja niiden tiedoissa on Glomobin osoite. Olen tehnyt rikosilmoituksen ja myös kuluttaja-asiamiehelle ilmoituksen. Onko rikoksen tekijä Elisa, joka laskuttaa minua, vai Glomobi jolta viestit ovat tulleet vai Hollantilainen firma? En usko, että valitukset auttavat, mutta laittakaa vaan eteenpäin poliisille, koska selvästi tämä on huijausta. Rikosilmoituksen voi tehdä netissä.

        Soiton numeroon 0942415801 luvattiin lopettaa viestit, jään odottamaan onnistuiko.
        40 euron lisä laskuja en kaipaa. Jouluja kaikille


    • Raivostunut muija

      Olen itsekin glomobin uhri. Pöytälaatikossa lataamattomana olleesta puhelimesta on tullut yhteensa lähes sadan euron lasku. Yritin reklamoida, mutta viestiäni ei voitu toimittaa perille. Teen ilmoituksen poliisille ja kuluttaja-asiamiehelle.

    • Huijattu

      Tilasin glomobilta näytönsäästäjän tietäen että kyseessä on kestotilaus. Yrittäessäni tilausta lopettaa glomobin antamilla ohjeilla tuli jatkuvasti takaisin viesti: palveluviestiä ei voida tunnistaa. Otin yhteyttä glomobiin useasti sähköpostitse ja vaadin tilauksen lopettamista. Mitään ei tapahtunut, eikä viesteihini vastattu. Yritin useasti myös soittaa glomobin nettisivuilla olevaan palvelunumeroon, joka oli aina varattu. Lopuksi otin yhteyden kuluttajansuojaviranomaisiin, jotka yrittivät myös tuloksetta saada asiaa hoidettua. Silloinen puhelinliittymäni sonera ei kuulemma voinut tehdä asialle mitään eikä estää palveluviestejä.. ainoa keino minulle oli maksaa laskut ja vaihtaa liittymää. Vieläkin ketuttaa kyseinen yhtiö enkä ole rahojani takaisin saanut.

      • Nyt ei ole kivaa

        Itse en edes muista missä olen antanut tietoni tai sitoutunut johonkin sopimukseen. Kerran vain alkoi tulla viestejä 17220 -numerosta. Ajattelin että kyseessä on jotain tyhmää mainostusta - poistin viestit samantien. Vasta seuraavan laskun kilahtaessa postiluukusta niskakarvat saivat syyn nousta pystyyn. Yli 50 € tilauksesta jota en edes ollut käyttänyt. Puhelin on niin vanha ettei siihen edes mitään kuvia tai pelejä pysty latailemaan.

        Lähetin "STOP" -viestin palvelimen numeroon, johon tuli kyllä asianmukainen ilmoitus (ohjeet: http://www.glomobi.com/Default.aspx?cy=FI). Toivottavastu viestit lakkaavat tulemasta. Aion tehdä ilmoituksen vaikka tämä rahastus tähän päättyisikin.


      • ahdistunut
        Nyt ei ole kivaa kirjoitti:

        Itse en edes muista missä olen antanut tietoni tai sitoutunut johonkin sopimukseen. Kerran vain alkoi tulla viestejä 17220 -numerosta. Ajattelin että kyseessä on jotain tyhmää mainostusta - poistin viestit samantien. Vasta seuraavan laskun kilahtaessa postiluukusta niskakarvat saivat syyn nousta pystyyn. Yli 50 € tilauksesta jota en edes ollut käyttänyt. Puhelin on niin vanha ettei siihen edes mitään kuvia tai pelejä pysty latailemaan.

        Lähetin "STOP" -viestin palvelimen numeroon, johon tuli kyllä asianmukainen ilmoitus (ohjeet: http://www.glomobi.com/Default.aspx?cy=FI). Toivottavastu viestit lakkaavat tulemasta. Aion tehdä ilmoituksen vaikka tämä rahastus tähän päättyisikin.

        kuinka helppoa on tulla huijatuksi...eihän saapuneista viesteistä voi laskuttaa..48€ tuli viimme puh.laskussa ja peruin heti siltä istumalta GOLOMBI paskan teksti viestillä ja sähköpostilla ja taas tuli laskua36€...Enkä yhteenkään viestiin ole vastannu..Täytyy varmaan vaihtaa operaattoria ja vaihtaa salainen numero...


      • ahdistunut kirjoitti:

        kuinka helppoa on tulla huijatuksi...eihän saapuneista viesteistä voi laskuttaa..48€ tuli viimme puh.laskussa ja peruin heti siltä istumalta GOLOMBI paskan teksti viestillä ja sähköpostilla ja taas tuli laskua36€...Enkä yhteenkään viestiin ole vastannu..Täytyy varmaan vaihtaa operaattoria ja vaihtaa salainen numero...

        Ota Yhteyttä Ericsson IPX:n maajohtajaan Hannamari Frömaniin ([email protected]). Ericsson IPX on se firma, joka hoitaa nämä sopimusasiat Glomobin puolesta. Vaadi katkaisemaan tilaus ja palauttamaan rahat.

        Pane myös päälle viihde-estot. Niiden jälkeen eivät käsittääkseni saa laskuttaa viihdepalveluista.

        Kun seuraavan kerran ostaa puhelinta kannatta miettiä ostaako huijareiden valmistamaa puhelinta.


    • huijattu

      Olen joiutunut saman huijauksen uhriksi! Puhelinlaskussa oli tuntuva lisä,enkä ymmärtänyt,mistä summa tuli.kiitos tiedoista.

      • Äitik

        Minne tästä pitäisi tehdä ilmoitus? Alaikäisen tyttären puhelimeen alkoi tulla näitä viestejä yhtäkkiä. Paljonkohan tämäkin tulee maksamaan?


      • ErkkosenEro
        Äitik kirjoitti:

        Minne tästä pitäisi tehdä ilmoitus? Alaikäisen tyttären puhelimeen alkoi tulla näitä viestejä yhtäkkiä. Paljonkohan tämäkin tulee maksamaan?

        Saa näköjään ainaki katkastua kun soittaa siihen numeroon mikä ekasa viestisä on. 09-42415801.Kysyy puhelinnumeroa johon ne viestit tulee ja sitten tulee ilmoitus että tilaus on lopetettu.

        Täytyy kyllä sanoa että suurimman luokan huijausta on tuommonen. Sää muka osallistut johonki arvontaan ja samassa alkaa puskea viestiä puhelimeen. En tiiä mikä tuon takana on mutta eiköhän tästä rikosilmoitus tule tehtäväksi jos sieltä kovasti laskua alkaa pukkaan.


      • TT
        ErkkosenEro kirjoitti:

        Saa näköjään ainaki katkastua kun soittaa siihen numeroon mikä ekasa viestisä on. 09-42415801.Kysyy puhelinnumeroa johon ne viestit tulee ja sitten tulee ilmoitus että tilaus on lopetettu.

        Täytyy kyllä sanoa että suurimman luokan huijausta on tuommonen. Sää muka osallistut johonki arvontaan ja samassa alkaa puskea viestiä puhelimeen. En tiiä mikä tuon takana on mutta eiköhän tästä rikosilmoitus tule tehtäväksi jos sieltä kovasti laskua alkaa pukkaan.

        Ihmisen tyhmyydellä ei ole rajoja.


    • Sain juuri viestin tuolta!!!!Onko niin kun en vastaa moiseen niin minulta ei voi laskuttaa moista palvelua????

      • AriJ

        Itse jätin vastaamatta 6 viestiin,2 luin,ja silti meni taas 21e kolmesta viestistä.En tiedä sitten onko joku kiinteä 21e rosvous per lasku,vai maksaako lisää jos avaan ne loput 6 viestiä?Puhelimeen mahtuu 10 viestiä,joten ahtaaksi käy.Vankilaan pitäisi tällaisen "palvelun"ylläpitäjät laittaa..ja eiköhän tuo vielä huonosti päätykin.


      • AriJ
        AriJ kirjoitti:

        Itse jätin vastaamatta 6 viestiin,2 luin,ja silti meni taas 21e kolmesta viestistä.En tiedä sitten onko joku kiinteä 21e rosvous per lasku,vai maksaako lisää jos avaan ne loput 6 viestiä?Puhelimeen mahtuu 10 viestiä,joten ahtaaksi käy.Vankilaan pitäisi tällaisen "palvelun"ylläpitäjät laittaa..ja eiköhän tuo vielä huonosti päätykin.

        Koitin perua soittamalla tuohon aiemmin mainittuun numeroon.Lopputulos oli että antamaani puhelinnumeroa ei tunnistettu,"et ole kirjautunut palveluumme".Nyt käykin vaikeaksi.Viestini tulevat numerosta 17298.Voiko joku varmentaa,että nuo tulee juuri Glomobilta?En kyllä keksi mikä muukaan voisi olla.Ajauduin tähän jamaan huolimattomuuttani,kun halusin nähdä tekemäni "älykkyystestin"tulokset.En muista sivustoa mihin päädyin varmuudella,mutta soittoääniin ja peleihin liittyi,ja Glomobin löysin selaimen sivuhistoriasta,joten täytynee olla juuri se.


      • np

        Olet luultavasti saanut jo selvitettyä viestien lähettäjän..aikaa kulunut kuukausi.
        Vaikka et vastaa viestiin, laskua tulee. Itselleni tuli tietyn välein 3 viestiä peräkkäin.
        Poistin viestit heti, enkä tutkinut enempää niitä. Ja siitä pöljyydestä olen saanut
        jo kahdelle laskulle lisähintaa 60 euroa ja vielä on tulossa kolmanteenkin laskuun.
        Soitin omaan puhelinoperaattoriin ja nyt dna kylläkin teki lopetusilmoituksen viesteihin
        a sain vastaviestin lopetuksesta.
        Ensimmäinen viesti oli tullut 26.1.2010 (tarkistivat rekisteristä).
        Kertokaa miten toimitaan valituksen suhteen.
        Minulla on dna-liittymä, glomopi.com käyttää Ericssonin IBx Ab:n palveluja, soitin myös sinne
        puh. 09-2992404, jossa kerrottiin etteivät voi asialle mitään, antoivat [email protected] sähköpostiosoitteen
        ja puhelinnumeron, joka viittaa ulkomaille (kallis puhelu,älä soita) 99080046387493.


      • z
        AriJ kirjoitti:

        Koitin perua soittamalla tuohon aiemmin mainittuun numeroon.Lopputulos oli että antamaani puhelinnumeroa ei tunnistettu,"et ole kirjautunut palveluumme".Nyt käykin vaikeaksi.Viestini tulevat numerosta 17298.Voiko joku varmentaa,että nuo tulee juuri Glomobilta?En kyllä keksi mikä muukaan voisi olla.Ajauduin tähän jamaan huolimattomuuttani,kun halusin nähdä tekemäni "älykkyystestin"tulokset.En muista sivustoa mihin päädyin varmuudella,mutta soittoääniin ja peleihin liittyi,ja Glomobin löysin selaimen sivuhistoriasta,joten täytynee olla juuri se.

        Homma. 1 viesti kerkesi tulla mutta laitoin "Lopeta" kyseiseen numeroon, niin ensin tuli viesti, että "Pahoittelut toivomusta ei ole tunnistettu" kohta tuli viesti "Kaikki palvelut lopetettu" Yrittävätköhän laskuttaa näistäkin. Onneksi eilen oli uutisissa että tällaisiin tapauksiin on tulemassa lakimuutos, jonka jälkeen ei vissiin voi tämmöistä edes tehdä ja pitää vissiin jonkinlainen varmistus olla myös jos tilaa sit oikeasti jonkin palvelun.

        Tämä on hirveää huijausta ja toivon sydämestäni et kyseisen idean saaneet tuomitaan vähintään maksamaan kaikille rahat takaisin ja vielä vankeus päälle.. Liekkö taas jonkin "rikkaan" ideoita, joka ei viitsi töitä tehdä


      • ennenkuulumatonta
        z kirjoitti:

        Homma. 1 viesti kerkesi tulla mutta laitoin "Lopeta" kyseiseen numeroon, niin ensin tuli viesti, että "Pahoittelut toivomusta ei ole tunnistettu" kohta tuli viesti "Kaikki palvelut lopetettu" Yrittävätköhän laskuttaa näistäkin. Onneksi eilen oli uutisissa että tällaisiin tapauksiin on tulemassa lakimuutos, jonka jälkeen ei vissiin voi tämmöistä edes tehdä ja pitää vissiin jonkinlainen varmistus olla myös jos tilaa sit oikeasti jonkin palvelun.

        Tämä on hirveää huijausta ja toivon sydämestäni et kyseisen idean saaneet tuomitaan vähintään maksamaan kaikille rahat takaisin ja vielä vankeus päälle.. Liekkö taas jonkin "rikkaan" ideoita, joka ei viitsi töitä tehdä

        Ilta-Sanomien sivulla oli kuvantunnistustehtävä jossa arvottiin samalla läppäriä osallistujien kesken. Klikkailin kuvahahmotuskysymyksiin vastauksia, ja lopussa kysyttiin matkapuhelinnumeroa. Annoin numeron, jolloin aukesi sivu jossa kerrottiin että kuvatehtävän tulokseen ja läppäriarvontaan osallistumiseen vaadittava koodi on lähetetty matkapuhelimeen. Katsoin koodin puhelimesta ja näppäilin sen nettisivulle. Sitten alkoi viestejä tulla heti puhelimeen Glomobilista, jolloin havahduin ja googletin Glomobilia, ja näin linkkejä Glomobil -huijauksista. Soitin heti operaattorille ja pyysin laittamaan kaikki palveluestot päälle, ja lähetin vielä operaattorin kehotuksesta sitä ennen stop -viestin Glomobilille. Sieltä tuli "ei tunnistettu" -vastaus, ja vielä ehti tulla lisää näitä ei haluttuja palveluviestejä. Lähetin Glomobilille s-postin, kerroin että en ole heiltä mitään tilannut ja rikosilmoitus tulee mikäli laskua tulee. Seuraavana päivänä tuli ilmoitus kestotilauksen?!!? loppumisesta ja kiitokset Glomobilin valitsemisesta ?!!? Kuinka on näin, että olen valinnut kestotilauksen (en edes tiedä mihin) tietämättäni? Kilpailun sivuilla ei sellaisesta kerrottu. Kavalaa kusetusta. Nyt odotetaan seuraavaa puhelinlaskua ja sitten toimitaan.
        Tuomiota vaan noille. Ihmettelen sitäkin että Ilta-Sanomat laittaa sivuilleen tuollaista.


      • ennenkuulumatonta
        ennenkuulumatonta kirjoitti:

        Ilta-Sanomien sivulla oli kuvantunnistustehtävä jossa arvottiin samalla läppäriä osallistujien kesken. Klikkailin kuvahahmotuskysymyksiin vastauksia, ja lopussa kysyttiin matkapuhelinnumeroa. Annoin numeron, jolloin aukesi sivu jossa kerrottiin että kuvatehtävän tulokseen ja läppäriarvontaan osallistumiseen vaadittava koodi on lähetetty matkapuhelimeen. Katsoin koodin puhelimesta ja näppäilin sen nettisivulle. Sitten alkoi viestejä tulla heti puhelimeen Glomobilista, jolloin havahduin ja googletin Glomobilia, ja näin linkkejä Glomobil -huijauksista. Soitin heti operaattorille ja pyysin laittamaan kaikki palveluestot päälle, ja lähetin vielä operaattorin kehotuksesta sitä ennen stop -viestin Glomobilille. Sieltä tuli "ei tunnistettu" -vastaus, ja vielä ehti tulla lisää näitä ei haluttuja palveluviestejä. Lähetin Glomobilille s-postin, kerroin että en ole heiltä mitään tilannut ja rikosilmoitus tulee mikäli laskua tulee. Seuraavana päivänä tuli ilmoitus kestotilauksen?!!? loppumisesta ja kiitokset Glomobilin valitsemisesta ?!!? Kuinka on näin, että olen valinnut kestotilauksen (en edes tiedä mihin) tietämättäni? Kilpailun sivuilla ei sellaisesta kerrottu. Kavalaa kusetusta. Nyt odotetaan seuraavaa puhelinlaskua ja sitten toimitaan.
        Tuomiota vaan noille. Ihmettelen sitäkin että Ilta-Sanomat laittaa sivuilleen tuollaista.

        Korjaus; se nimi on siis Glomobi. Pitäkää varanne.


      • ennenkuulumatonta kirjoitti:

        Ilta-Sanomien sivulla oli kuvantunnistustehtävä jossa arvottiin samalla läppäriä osallistujien kesken. Klikkailin kuvahahmotuskysymyksiin vastauksia, ja lopussa kysyttiin matkapuhelinnumeroa. Annoin numeron, jolloin aukesi sivu jossa kerrottiin että kuvatehtävän tulokseen ja läppäriarvontaan osallistumiseen vaadittava koodi on lähetetty matkapuhelimeen. Katsoin koodin puhelimesta ja näppäilin sen nettisivulle. Sitten alkoi viestejä tulla heti puhelimeen Glomobilista, jolloin havahduin ja googletin Glomobilia, ja näin linkkejä Glomobil -huijauksista. Soitin heti operaattorille ja pyysin laittamaan kaikki palveluestot päälle, ja lähetin vielä operaattorin kehotuksesta sitä ennen stop -viestin Glomobilille. Sieltä tuli "ei tunnistettu" -vastaus, ja vielä ehti tulla lisää näitä ei haluttuja palveluviestejä. Lähetin Glomobilille s-postin, kerroin että en ole heiltä mitään tilannut ja rikosilmoitus tulee mikäli laskua tulee. Seuraavana päivänä tuli ilmoitus kestotilauksen?!!? loppumisesta ja kiitokset Glomobilin valitsemisesta ?!!? Kuinka on näin, että olen valinnut kestotilauksen (en edes tiedä mihin) tietämättäni? Kilpailun sivuilla ei sellaisesta kerrottu. Kavalaa kusetusta. Nyt odotetaan seuraavaa puhelinlaskua ja sitten toimitaan.
        Tuomiota vaan noille. Ihmettelen sitäkin että Ilta-Sanomat laittaa sivuilleen tuollaista.

        Minäkin huomasin tuon Braintestin pari päivää sitten. Päätin katsoa mitä se on. Koska tiesin homman huijaukseksi, en syöttänyt pin-koodia takaisin. Ensimmäisellä kerralla en edes huomannut alla olevia hintatietoja tai 18 merkintää. Huomio kiintyi niin kokonaan kysymyksiin. Pin-koodikohdassa löysin tuon hintamerkinnän vain, koska tiesin etsiä sitä. Huomaa, että tässä kohtaa hintamerkinnät on poistettu alhaalta. Ilmeinen syy on hankaloittaa niiden havaitsemista. Suutuin todella rankasti moisesta palvelusta.

        Palvelussa mainostetaan läppäriä palkintona. Glomobin mukaan arvontaan ei voi osallistua ilman tilausta. Tämä on selkeän laitonta. Glomobi valehtelee, että se oli hyväksytetty Suomen viranomaisilla.

        Soitin Saunalahdelle kysyäkseni miksi tekevät sopimuksia tällaistenhuijareiden kanssa, mutta siitä ei tullut mitään. Porukka oli siellä vain töissä. Ilmoitin asiasta sähköpostise Mapelille, Ficoralle ja Iltasanomille. Kahdesta edellisestä en ole kuullut mitään, en oletakaan. Ficoralla porukka on byrokraatteja, joiden intresseissä on olla tekemättä mitään. Kaikenlaisesta oma-aloitteellisuudesta vain rangaistaan. Mapelilla taas intresseinä on ajaa ko. huijareiden asiaa. En aikaisemminkaan ole saanut Mapelilta vastausta vastaaviin viesteihin.

        Iltasanomien päätoimittajalta sain sähköpostiviestin, jossa hän ja Ilta-sanomat otti vastuun asiasta ja poisti mainoksen. Mainokset tulevat sivuille automaattisena alihankkijoiden kautta, joten kukaan Ilta-Sanomissa ei ole tehnyt itään päätöstä juuri tuon mainoksen ottamisesta sivuilleen.

        Näissä pin-koodisyseemeissä on se ongelma, ettei asiakas tajua, että tällainen voi maksaa, kun hän ei lähetä mitään kännykästä. En tiedä onko tällainen laskutus edes asiakkaan ja operaattorin välisen sopimuksen mukainen. Pin-koodin yrityskertoja ei myöskään ole rajoitettu, joten skripitillä voi laittaa tilauksen vaikka kelle. Kun asian tekee yöllä, ei hän huomaa saapuneita tekstareita tai vaikka huomaisikin, unenpöpperössä päättää miettiä asiaa vasta aamulla. 45 minuuttia ohjelman mukaan Mapelin toukokuussa tulevissa uusissa ohjeissa tällainen kielletään. En tosin tiedä miten sitovia nämä ovat. Miksi ihmeessä golf-blondi ei puutu näihin?

        Olen aina pitänyt näitä kestotilauksia huijauksina. Joku Zedin voi kuitenkin jotenkin mieltää mielekkääksi palveluksi. Ehkä joku on valmis maksamaan 10 euroa kuussa siitä, että saa ladata soittoääniä. Näissä lisäksi asiakas sentään houkutellaan itse tuotteella. Tässä Glomobissa en edes tajua mikä myytävä tuote on. Tuntuu kuin kyse olisi vain siitä, että asiakas antaa oikeuden veloittaa rajaa kännykkälaskullaan 48 euroa kuussa. 48 euroa!!! Mielestäni kyse ei enää ole edes mistään palvelusta vaan puhtaasta petoksesta. Tässä olisi syytä harkita rikosilmoitusta operaattoreita vastaan, kun ovat suostuneet ko. palvelun kanssa yhteistoimintaan.


      • Joensuusta
        okaro kirjoitti:

        Minäkin huomasin tuon Braintestin pari päivää sitten. Päätin katsoa mitä se on. Koska tiesin homman huijaukseksi, en syöttänyt pin-koodia takaisin. Ensimmäisellä kerralla en edes huomannut alla olevia hintatietoja tai 18 merkintää. Huomio kiintyi niin kokonaan kysymyksiin. Pin-koodikohdassa löysin tuon hintamerkinnän vain, koska tiesin etsiä sitä. Huomaa, että tässä kohtaa hintamerkinnät on poistettu alhaalta. Ilmeinen syy on hankaloittaa niiden havaitsemista. Suutuin todella rankasti moisesta palvelusta.

        Palvelussa mainostetaan läppäriä palkintona. Glomobin mukaan arvontaan ei voi osallistua ilman tilausta. Tämä on selkeän laitonta. Glomobi valehtelee, että se oli hyväksytetty Suomen viranomaisilla.

        Soitin Saunalahdelle kysyäkseni miksi tekevät sopimuksia tällaistenhuijareiden kanssa, mutta siitä ei tullut mitään. Porukka oli siellä vain töissä. Ilmoitin asiasta sähköpostise Mapelille, Ficoralle ja Iltasanomille. Kahdesta edellisestä en ole kuullut mitään, en oletakaan. Ficoralla porukka on byrokraatteja, joiden intresseissä on olla tekemättä mitään. Kaikenlaisesta oma-aloitteellisuudesta vain rangaistaan. Mapelilla taas intresseinä on ajaa ko. huijareiden asiaa. En aikaisemminkaan ole saanut Mapelilta vastausta vastaaviin viesteihin.

        Iltasanomien päätoimittajalta sain sähköpostiviestin, jossa hän ja Ilta-sanomat otti vastuun asiasta ja poisti mainoksen. Mainokset tulevat sivuille automaattisena alihankkijoiden kautta, joten kukaan Ilta-Sanomissa ei ole tehnyt itään päätöstä juuri tuon mainoksen ottamisesta sivuilleen.

        Näissä pin-koodisyseemeissä on se ongelma, ettei asiakas tajua, että tällainen voi maksaa, kun hän ei lähetä mitään kännykästä. En tiedä onko tällainen laskutus edes asiakkaan ja operaattorin välisen sopimuksen mukainen. Pin-koodin yrityskertoja ei myöskään ole rajoitettu, joten skripitillä voi laittaa tilauksen vaikka kelle. Kun asian tekee yöllä, ei hän huomaa saapuneita tekstareita tai vaikka huomaisikin, unenpöpperössä päättää miettiä asiaa vasta aamulla. 45 minuuttia ohjelman mukaan Mapelin toukokuussa tulevissa uusissa ohjeissa tällainen kielletään. En tosin tiedä miten sitovia nämä ovat. Miksi ihmeessä golf-blondi ei puutu näihin?

        Olen aina pitänyt näitä kestotilauksia huijauksina. Joku Zedin voi kuitenkin jotenkin mieltää mielekkääksi palveluksi. Ehkä joku on valmis maksamaan 10 euroa kuussa siitä, että saa ladata soittoääniä. Näissä lisäksi asiakas sentään houkutellaan itse tuotteella. Tässä Glomobissa en edes tajua mikä myytävä tuote on. Tuntuu kuin kyse olisi vain siitä, että asiakas antaa oikeuden veloittaa rajaa kännykkälaskullaan 48 euroa kuussa. 48 euroa!!! Mielestäni kyse ei enää ole edes mistään palvelusta vaan puhtaasta petoksesta. Tässä olisi syytä harkita rikosilmoitusta operaattoreita vastaan, kun ovat suostuneet ko. palvelun kanssa yhteistoimintaan.

        Terve !
        Itse menin tähän mukaan kanssa tammikuussa ja nyt odottaa 90 euron lasku dna, olen maksanut 24 euroa, ...tuntuu tosi huijaukselta, ..soitin dna ja kuten täällä moni muukin käynyt saman tien...mitä teen...varmaankin teen valituksen ...olisipa lakimies auttamassa


      • ei puhelinpalvelua
        Joensuusta kirjoitti:

        Terve !
        Itse menin tähän mukaan kanssa tammikuussa ja nyt odottaa 90 euron lasku dna, olen maksanut 24 euroa, ...tuntuu tosi huijaukselta, ..soitin dna ja kuten täällä moni muukin käynyt saman tien...mitä teen...varmaankin teen valituksen ...olisipa lakimies auttamassa

        TV:ssä mainittiin ainakin että tuonne voi ottaa yhteyttä asiamiehelle:
        http://www.mapel.mobi/w/etusivu
        Älkää missään nimessä maksako huijareille tyhjästä. On kyllä uskomatonta että tällaistakin..


      • mitä rahoitat?
        Joensuusta kirjoitti:

        Terve !
        Itse menin tähän mukaan kanssa tammikuussa ja nyt odottaa 90 euron lasku dna, olen maksanut 24 euroa, ...tuntuu tosi huijaukselta, ..soitin dna ja kuten täällä moni muukin käynyt saman tien...mitä teen...varmaankin teen valituksen ...olisipa lakimies auttamassa

        Mtv:n 45 minuuttia -ohjelman mukaan näilla huijarifirmoilla on kymmenien miljoonien liikevaihdot ja uusia sikiää.


      • GLOMOBITUHO
        AriJ kirjoitti:

        Itse jätin vastaamatta 6 viestiin,2 luin,ja silti meni taas 21e kolmesta viestistä.En tiedä sitten onko joku kiinteä 21e rosvous per lasku,vai maksaako lisää jos avaan ne loput 6 viestiä?Puhelimeen mahtuu 10 viestiä,joten ahtaaksi käy.Vankilaan pitäisi tällaisen "palvelun"ylläpitäjät laittaa..ja eiköhän tuo vielä huonosti päätykin.

        EI VAAN SINUA LASKUTETAAN N:6€JOKAISESTA VIESTISTÄ MITÄ SINULLE LÄHETETÄÄN!,EIKÖ OLE HYVÄÄ BISNESTÄ,MINÄKIN VOISIN LÄHETELLÄ IHMISILLE VIESTEJÄ JA SAISIN JOKAISESTA LÄHETTÄMÄSTÄNI VIESTISTÄ 6EGEE!???????


      • Mummeli 64 v.
        np kirjoitti:

        Olet luultavasti saanut jo selvitettyä viestien lähettäjän..aikaa kulunut kuukausi.
        Vaikka et vastaa viestiin, laskua tulee. Itselleni tuli tietyn välein 3 viestiä peräkkäin.
        Poistin viestit heti, enkä tutkinut enempää niitä. Ja siitä pöljyydestä olen saanut
        jo kahdelle laskulle lisähintaa 60 euroa ja vielä on tulossa kolmanteenkin laskuun.
        Soitin omaan puhelinoperaattoriin ja nyt dna kylläkin teki lopetusilmoituksen viesteihin
        a sain vastaviestin lopetuksesta.
        Ensimmäinen viesti oli tullut 26.1.2010 (tarkistivat rekisteristä).
        Kertokaa miten toimitaan valituksen suhteen.
        Minulla on dna-liittymä, glomopi.com käyttää Ericssonin IBx Ab:n palveluja, soitin myös sinne
        puh. 09-2992404, jossa kerrottiin etteivät voi asialle mitään, antoivat [email protected] sähköpostiosoitteen
        ja puhelinnumeron, joka viittaa ulkomaille (kallis puhelu,älä soita) 99080046387493.

        Olen saman firman, eli Glomobin uhri, puhnro 17212. Vastasin johonkin testiin netissä, enkä todellakaan tiennyt tilanneeni mitään. Puhelinnumero siihen piti laittaa, että vastaus tulee kännykällä. Kännykkääni alkoi tulla 3 viestiä viikossa, poistelin ne vain avaamatta, enkä ajatellut niiden olevan vaarallisia. Huomasin laskujeni suurenneen, mutta ajattelin, että ne johtuvat perheessäni sattuneen kuolemantapauksen johdosta, että siksi on tullut soiteltua enemmän. Nyt sitten tuli lähes 100 euron lasku ja säikähdin todella kamalasti. Alettiin tutkia laskuerittelyä netistä (Saunalahti) ja selvisi, että jokainen palvelutekstiviesti maksaa 4 € ja niitä on kaikkiaan tullut lähes 40 kpl!
        Saunalahti laittoi eston, että noita viestejä ei enää tule, mutta kehotti ottamaan yhteyttä firmaan "palvelun" lopettamiseksi. Laitoin sinne sähköpostia ja sieltä tuli varmaan hollanninkielinen vastaus, jota en ymmärrä. Tulen tekemään valitukset Glomobille, kuluttaja-asiamiehelle ja lopulta poliisillekin, jos ei muu auta.
        Ehdottomasti pitää saada laki, joka kieltää tällaiset huijaukset.


      • Tapemoc

        Ihan sama mitä teet laskua alkaa pukkaa,näin ainakin itselleni kävi.Lähetä se stop viesti saman tien.
        Aion vaihtaa operaattoria tämän takia ,jos kaikki tekee saman se saattaa vaikuttaa operaattorien suhtautumiseen kyseisiin huijarifirmoihinja nyt poliisin juttusille


      • SN
        np kirjoitti:

        Olet luultavasti saanut jo selvitettyä viestien lähettäjän..aikaa kulunut kuukausi.
        Vaikka et vastaa viestiin, laskua tulee. Itselleni tuli tietyn välein 3 viestiä peräkkäin.
        Poistin viestit heti, enkä tutkinut enempää niitä. Ja siitä pöljyydestä olen saanut
        jo kahdelle laskulle lisähintaa 60 euroa ja vielä on tulossa kolmanteenkin laskuun.
        Soitin omaan puhelinoperaattoriin ja nyt dna kylläkin teki lopetusilmoituksen viesteihin
        a sain vastaviestin lopetuksesta.
        Ensimmäinen viesti oli tullut 26.1.2010 (tarkistivat rekisteristä).
        Kertokaa miten toimitaan valituksen suhteen.
        Minulla on dna-liittymä, glomopi.com käyttää Ericssonin IBx Ab:n palveluja, soitin myös sinne
        puh. 09-2992404, jossa kerrottiin etteivät voi asialle mitään, antoivat [email protected] sähköpostiosoitteen
        ja puhelinnumeron, joka viittaa ulkomaille (kallis puhelu,älä soita) 99080046387493.

        Ulkomaansoittotunnus, esim. tässä tapauksessa Soneran 990 ja sen jälkeen 800..... on maailmanlaajuinen ilmaisnumero. Voit soittaa siihen mistä tahansa maasta, ja laskuusi tulee vaan normaali ulkomaanpuheluakse, ei muita kuluja. Rinnastetaan Suomessa oleviin 0800... alkuisiin numeroihin, jotka ovat Viestintäviraston mukaan ilmaisnumeroita.


      • SN
        np kirjoitti:

        Olet luultavasti saanut jo selvitettyä viestien lähettäjän..aikaa kulunut kuukausi.
        Vaikka et vastaa viestiin, laskua tulee. Itselleni tuli tietyn välein 3 viestiä peräkkäin.
        Poistin viestit heti, enkä tutkinut enempää niitä. Ja siitä pöljyydestä olen saanut
        jo kahdelle laskulle lisähintaa 60 euroa ja vielä on tulossa kolmanteenkin laskuun.
        Soitin omaan puhelinoperaattoriin ja nyt dna kylläkin teki lopetusilmoituksen viesteihin
        a sain vastaviestin lopetuksesta.
        Ensimmäinen viesti oli tullut 26.1.2010 (tarkistivat rekisteristä).
        Kertokaa miten toimitaan valituksen suhteen.
        Minulla on dna-liittymä, glomopi.com käyttää Ericssonin IBx Ab:n palveluja, soitin myös sinne
        puh. 09-2992404, jossa kerrottiin etteivät voi asialle mitään, antoivat [email protected] sähköpostiosoitteen
        ja puhelinnumeron, joka viittaa ulkomaille (kallis puhelu,älä soita) 99080046387493.

        Ulkomaansoittotunnus, esim. tässä tapauksessa Soneran 990 ja sen jälkeen 800..... on maailmanlaajuinen ilmaisnumero. Voit soittaa siihen mistä tahansa maasta, ja laskuusi tulee vaan normaali ulkomaanpuheluakse, ei muita kuluja. Rinnastetaan Suomessa oleviin 0800... alkuisiin numeroihin, jotka ovat Viestintäviraston mukaan ilmaisnumeroita.


      • SN
        np kirjoitti:

        Olet luultavasti saanut jo selvitettyä viestien lähettäjän..aikaa kulunut kuukausi.
        Vaikka et vastaa viestiin, laskua tulee. Itselleni tuli tietyn välein 3 viestiä peräkkäin.
        Poistin viestit heti, enkä tutkinut enempää niitä. Ja siitä pöljyydestä olen saanut
        jo kahdelle laskulle lisähintaa 60 euroa ja vielä on tulossa kolmanteenkin laskuun.
        Soitin omaan puhelinoperaattoriin ja nyt dna kylläkin teki lopetusilmoituksen viesteihin
        a sain vastaviestin lopetuksesta.
        Ensimmäinen viesti oli tullut 26.1.2010 (tarkistivat rekisteristä).
        Kertokaa miten toimitaan valituksen suhteen.
        Minulla on dna-liittymä, glomopi.com käyttää Ericssonin IBx Ab:n palveluja, soitin myös sinne
        puh. 09-2992404, jossa kerrottiin etteivät voi asialle mitään, antoivat [email protected] sähköpostiosoitteen
        ja puhelinnumeron, joka viittaa ulkomaille (kallis puhelu,älä soita) 99080046387493.

        Ulkomaansoittotunnus, esim. tässä tapauksessa Soneran 990 ja sen jälkeen 800..... on maailmanlaajuinen ilmaisnumero. Voit soittaa siihen mistä tahansa maasta, ja laskuusi tulee vaan normaali ulkomaanpuheluakse, ei muita kuluja. Rinnastetaan Suomessa oleviin 0800... alkuisiin numeroihin, jotka ovat Viestintäviraston mukaan ilmaisnumeroita.


      • SN
        np kirjoitti:

        Olet luultavasti saanut jo selvitettyä viestien lähettäjän..aikaa kulunut kuukausi.
        Vaikka et vastaa viestiin, laskua tulee. Itselleni tuli tietyn välein 3 viestiä peräkkäin.
        Poistin viestit heti, enkä tutkinut enempää niitä. Ja siitä pöljyydestä olen saanut
        jo kahdelle laskulle lisähintaa 60 euroa ja vielä on tulossa kolmanteenkin laskuun.
        Soitin omaan puhelinoperaattoriin ja nyt dna kylläkin teki lopetusilmoituksen viesteihin
        a sain vastaviestin lopetuksesta.
        Ensimmäinen viesti oli tullut 26.1.2010 (tarkistivat rekisteristä).
        Kertokaa miten toimitaan valituksen suhteen.
        Minulla on dna-liittymä, glomopi.com käyttää Ericssonin IBx Ab:n palveluja, soitin myös sinne
        puh. 09-2992404, jossa kerrottiin etteivät voi asialle mitään, antoivat [email protected] sähköpostiosoitteen
        ja puhelinnumeron, joka viittaa ulkomaille (kallis puhelu,älä soita) 99080046387493.

        Ulkomaansoittotunnus, esim. tässä tapauksessa Soneran 990 ja sen jälkeen 800..... on maailmanlaajuinen ilmaisnumero. Voit soittaa siihen mistä tahansa maasta, ja laskuusi tulee vaan normaali ulkomaanpuheluakse, ei muita kuluja. Rinnastetaan Suomessa oleviin 0800... alkuisiin numeroihin, jotka ovat Viestintäviraston mukaan ilmaisnumeroita.


    • irto49

      Glomobin uhriksi jouduin minäkin. Ensin alkoi tulla viestejä "nauti tilauksestasi", johon vastasin "en ole tilannut mitään. Vastaus "koodiasi ei tnnistettu" jne.
      En tiedä tilanneeni palveluja tai ottaneeni osaa mihinkään kilpailuun, johon olisi pitänyt antaa puh n:o, joten puhelinlasku oli aikamoinen shokki.
      Voiko joku rahastaa tällaisilla tekstivieteillä?
      Pitääkö jokaisen uhriksi joutuneen tehdä rikosilmoitus, riittääkö poliisin resurssit?
      Olisiko mahdollista nostaa joukko-oikeudenkäynti kyseenalaista "palvelua" tarjoavaa yritystä vastaan?

      • suivaantunut

        tänä aamuna menin oman operaattorin sivuille ja huomasin että mihin maksullisiinnumeroihin on soitettu.Mutta kun selvitin asiaa niin tolta glomobilta ne viestit on tullu aina 3 viestin ryppäässä 4€ per viesti tullut jo 12 kertaa 48€ mitähän tässä oikein pitäisi tehdä en ole kirjoittanut mitään sopimusta enkä yhtäkään soittaria ladannut kyllä tämä on melkoista huijausta.


      • irto49
        suivaantunut kirjoitti:

        tänä aamuna menin oman operaattorin sivuille ja huomasin että mihin maksullisiinnumeroihin on soitettu.Mutta kun selvitin asiaa niin tolta glomobilta ne viestit on tullu aina 3 viestin ryppäässä 4€ per viesti tullut jo 12 kertaa 48€ mitähän tässä oikein pitäisi tehdä en ole kirjoittanut mitään sopimusta enkä yhtäkään soittaria ladannut kyllä tämä on melkoista huijausta.

        Itse sain viestit loppumaan clomobin kotisivujen kautta. Sillä on ohjeet "palvelun" peruuttamiseksi.
        Tein peruutuksen sp:n kautta. Ensimmäiseen ei tullut vastausta, mutta laitoin seuraavana päivänä uuden, johon vihdoin tuli vastaus että palveluni on peruutettu, mutta minulla kuulemma on käyttämättömiä varoja?
        En ole heille kyllä mitään rahaa lähettänyt???? Mutta jokatapauksessa tämän sp-vahvistuksen jälkeen viestejä ei ole enää tullut.


      • suivaantunut
        irto49 kirjoitti:

        Itse sain viestit loppumaan clomobin kotisivujen kautta. Sillä on ohjeet "palvelun" peruuttamiseksi.
        Tein peruutuksen sp:n kautta. Ensimmäiseen ei tullut vastausta, mutta laitoin seuraavana päivänä uuden, johon vihdoin tuli vastaus että palveluni on peruutettu, mutta minulla kuulemma on käyttämättömiä varoja?
        En ole heille kyllä mitään rahaa lähettänyt???? Mutta jokatapauksessa tämän sp-vahvistuksen jälkeen viestejä ei ole enää tullut.

        nyt sain lopetettua glomobilin palvelun.suomen asioita hoitava yritys RD media 90 alkuinen numero menee viroon sieltä kyllä vastataan suomen kielellä.mutta näitä viestejä on tullut 4 viikon ajan saldo jo 48€ mitään en ole sieltä ladannut mutta maksua tulee,puoli päivää olen tätä selvittänyt mutta millä keinoin voisin välttää ton maksun.neuvoja kaivataan kuluttaja asiamieheen olenollut yhteydessä sieltä ohje että pitäis maksaa ja sitten ryhtyä peräämaan huijattuja rahojaan.kuinkahan monelta tuhannelta suomalaiselta on jo maksut huijattu


      • ???
        suivaantunut kirjoitti:

        nyt sain lopetettua glomobilin palvelun.suomen asioita hoitava yritys RD media 90 alkuinen numero menee viroon sieltä kyllä vastataan suomen kielellä.mutta näitä viestejä on tullut 4 viikon ajan saldo jo 48€ mitään en ole sieltä ladannut mutta maksua tulee,puoli päivää olen tätä selvittänyt mutta millä keinoin voisin välttää ton maksun.neuvoja kaivataan kuluttaja asiamieheen olenollut yhteydessä sieltä ohje että pitäis maksaa ja sitten ryhtyä peräämaan huijattuja rahojaan.kuinkahan monelta tuhannelta suomalaiselta on jo maksut huijattu

        Olen juuri käynyt keskustelua kyseisen firman kanssa.
        Heidän vastauksensa tiedusteluuni on täyttä puppua, en ole koskaan antanut numeroani yrityksen nettisivuille, enkä ole syöttänyt mitään PIN-koodia - ENKÄ OLE HEILTÄ MITÄÄN TILANNUT - viestejä vaan alkoi tulla.

        Harkitsen vakavasti rikosilmoituksen tekemistä, koska puh.numeroani ja tietosuojaani on käytetty väärin.

        ___________________________

        [email protected] VASTAA = suora lainaus (pvm on korvattu ppkkvvvv)


        "Matkapuhelinnumeronne oli syötetty nettisivuillemme ppkkvvvv 17:39:23. Tämän jälkeen puhelimeenne lähetettiin ilmainen palveluviesti:

        ppkkvvvv 17:39:23 Arrived Anna PIN-koodisi: **** Tilaisuutesi voittaa Vaio! (Info 0942415801 Lopeta,tekstaa stop,kestotilaus,puh.laskun yht.3sms/vko,max 48euroa/kk glomobi.com)

        Tietojemme mukaan vastaanottaja on lukenut tämän viestin ja vahvistanut palvelun tilauksen syöttämällä pin-koodin sivuillemme ppkkvvvv 17:39:56. Huomatkaa, että palvelu aktivoituu ainoastaan varmistuksen saavuttua.

        Tämän jälkeen tervetuloa viesti lähetettiin matkapuhelimeenne, neuvoen käyttäjää palvelusta:

        ppkkvvvv 17:39:56 Arrived Tervetuloa Glomobi-kerhoon! Mene sivulle glomobi.com saadaksesi uusimmat taustakuvat, soittoäänet sekä pelit. Pidä hauskaa!

        Tietojemme mukaan kaikki tarvittavat tiedot on toimitettu tilaajalle, mukaan lukien ehdot ja edellytykset, ja varmistus että palvelu on aktivoitu. Tilaamalla ja/tai osallistumalla palveluun, oletamme että tilaaja on saanut tarvittavat tiedot ja hyväksynyt palvelun laskuttamisen matkapuhelimen omistajan puhelinlaskussa. Tämän takia liittymän omistaja on vastuussa kaikista aiheutuneista kuluista.
        Kun tämä otetaan huomioon, emme näe mitään perusteita palautukseen."

        Parhain Terveisin,

        Netsize Helpdesk - Suomi

        [email protected]

        tel: 800 4638 7493

        fax : 44 (0) 203 393 5091


      • ofo
        ??? kirjoitti:

        Olen juuri käynyt keskustelua kyseisen firman kanssa.
        Heidän vastauksensa tiedusteluuni on täyttä puppua, en ole koskaan antanut numeroani yrityksen nettisivuille, enkä ole syöttänyt mitään PIN-koodia - ENKÄ OLE HEILTÄ MITÄÄN TILANNUT - viestejä vaan alkoi tulla.

        Harkitsen vakavasti rikosilmoituksen tekemistä, koska puh.numeroani ja tietosuojaani on käytetty väärin.

        ___________________________

        [email protected] VASTAA = suora lainaus (pvm on korvattu ppkkvvvv)


        "Matkapuhelinnumeronne oli syötetty nettisivuillemme ppkkvvvv 17:39:23. Tämän jälkeen puhelimeenne lähetettiin ilmainen palveluviesti:

        ppkkvvvv 17:39:23 Arrived Anna PIN-koodisi: **** Tilaisuutesi voittaa Vaio! (Info 0942415801 Lopeta,tekstaa stop,kestotilaus,puh.laskun yht.3sms/vko,max 48euroa/kk glomobi.com)

        Tietojemme mukaan vastaanottaja on lukenut tämän viestin ja vahvistanut palvelun tilauksen syöttämällä pin-koodin sivuillemme ppkkvvvv 17:39:56. Huomatkaa, että palvelu aktivoituu ainoastaan varmistuksen saavuttua.

        Tämän jälkeen tervetuloa viesti lähetettiin matkapuhelimeenne, neuvoen käyttäjää palvelusta:

        ppkkvvvv 17:39:56 Arrived Tervetuloa Glomobi-kerhoon! Mene sivulle glomobi.com saadaksesi uusimmat taustakuvat, soittoäänet sekä pelit. Pidä hauskaa!

        Tietojemme mukaan kaikki tarvittavat tiedot on toimitettu tilaajalle, mukaan lukien ehdot ja edellytykset, ja varmistus että palvelu on aktivoitu. Tilaamalla ja/tai osallistumalla palveluun, oletamme että tilaaja on saanut tarvittavat tiedot ja hyväksynyt palvelun laskuttamisen matkapuhelimen omistajan puhelinlaskussa. Tämän takia liittymän omistaja on vastuussa kaikista aiheutuneista kuluista.
        Kun tämä otetaan huomioon, emme näe mitään perusteita palautukseen."

        Parhain Terveisin,

        Netsize Helpdesk - Suomi

        [email protected]

        tel: 800 4638 7493

        fax : 44 (0) 203 393 5091

        Avatessani DNA laskun tänään - sama homma kuin sinulla! Kysymys: oletko päässyt asiassasi eteenpäin? Itse lähetin NetsizeHelpDeskiin meilin ja odottelen vastausta - vaikka tuskin sieltä paljon apua saa.


      • Raivoisa Rouva
        ??? kirjoitti:

        Olen juuri käynyt keskustelua kyseisen firman kanssa.
        Heidän vastauksensa tiedusteluuni on täyttä puppua, en ole koskaan antanut numeroani yrityksen nettisivuille, enkä ole syöttänyt mitään PIN-koodia - ENKÄ OLE HEILTÄ MITÄÄN TILANNUT - viestejä vaan alkoi tulla.

        Harkitsen vakavasti rikosilmoituksen tekemistä, koska puh.numeroani ja tietosuojaani on käytetty väärin.

        ___________________________

        [email protected] VASTAA = suora lainaus (pvm on korvattu ppkkvvvv)


        "Matkapuhelinnumeronne oli syötetty nettisivuillemme ppkkvvvv 17:39:23. Tämän jälkeen puhelimeenne lähetettiin ilmainen palveluviesti:

        ppkkvvvv 17:39:23 Arrived Anna PIN-koodisi: **** Tilaisuutesi voittaa Vaio! (Info 0942415801 Lopeta,tekstaa stop,kestotilaus,puh.laskun yht.3sms/vko,max 48euroa/kk glomobi.com)

        Tietojemme mukaan vastaanottaja on lukenut tämän viestin ja vahvistanut palvelun tilauksen syöttämällä pin-koodin sivuillemme ppkkvvvv 17:39:56. Huomatkaa, että palvelu aktivoituu ainoastaan varmistuksen saavuttua.

        Tämän jälkeen tervetuloa viesti lähetettiin matkapuhelimeenne, neuvoen käyttäjää palvelusta:

        ppkkvvvv 17:39:56 Arrived Tervetuloa Glomobi-kerhoon! Mene sivulle glomobi.com saadaksesi uusimmat taustakuvat, soittoäänet sekä pelit. Pidä hauskaa!

        Tietojemme mukaan kaikki tarvittavat tiedot on toimitettu tilaajalle, mukaan lukien ehdot ja edellytykset, ja varmistus että palvelu on aktivoitu. Tilaamalla ja/tai osallistumalla palveluun, oletamme että tilaaja on saanut tarvittavat tiedot ja hyväksynyt palvelun laskuttamisen matkapuhelimen omistajan puhelinlaskussa. Tämän takia liittymän omistaja on vastuussa kaikista aiheutuneista kuluista.
        Kun tämä otetaan huomioon, emme näe mitään perusteita palautukseen."

        Parhain Terveisin,

        Netsize Helpdesk - Suomi

        [email protected]

        tel: 800 4638 7493

        fax : 44 (0) 203 393 5091

        Samoin kävi mulle! Miten voi tehdä yhteiskanteen?


      • GLOMOBITUHO
        suivaantunut kirjoitti:

        tänä aamuna menin oman operaattorin sivuille ja huomasin että mihin maksullisiinnumeroihin on soitettu.Mutta kun selvitin asiaa niin tolta glomobilta ne viestit on tullu aina 3 viestin ryppäässä 4€ per viesti tullut jo 12 kertaa 48€ mitähän tässä oikein pitäisi tehdä en ole kirjoittanut mitään sopimusta enkä yhtäkään soittaria ladannut kyllä tämä on melkoista huijausta.

        Moi.älä missään nimessä maksa tätä glomobihuijauksesta menettäämääsi summaa en minäkään maksanut ,kyllä tässä joku järki pitää olla!!!!!!!1


      • Kokki kolmonen
        ??? kirjoitti:

        Olen juuri käynyt keskustelua kyseisen firman kanssa.
        Heidän vastauksensa tiedusteluuni on täyttä puppua, en ole koskaan antanut numeroani yrityksen nettisivuille, enkä ole syöttänyt mitään PIN-koodia - ENKÄ OLE HEILTÄ MITÄÄN TILANNUT - viestejä vaan alkoi tulla.

        Harkitsen vakavasti rikosilmoituksen tekemistä, koska puh.numeroani ja tietosuojaani on käytetty väärin.

        ___________________________

        [email protected] VASTAA = suora lainaus (pvm on korvattu ppkkvvvv)


        "Matkapuhelinnumeronne oli syötetty nettisivuillemme ppkkvvvv 17:39:23. Tämän jälkeen puhelimeenne lähetettiin ilmainen palveluviesti:

        ppkkvvvv 17:39:23 Arrived Anna PIN-koodisi: **** Tilaisuutesi voittaa Vaio! (Info 0942415801 Lopeta,tekstaa stop,kestotilaus,puh.laskun yht.3sms/vko,max 48euroa/kk glomobi.com)

        Tietojemme mukaan vastaanottaja on lukenut tämän viestin ja vahvistanut palvelun tilauksen syöttämällä pin-koodin sivuillemme ppkkvvvv 17:39:56. Huomatkaa, että palvelu aktivoituu ainoastaan varmistuksen saavuttua.

        Tämän jälkeen tervetuloa viesti lähetettiin matkapuhelimeenne, neuvoen käyttäjää palvelusta:

        ppkkvvvv 17:39:56 Arrived Tervetuloa Glomobi-kerhoon! Mene sivulle glomobi.com saadaksesi uusimmat taustakuvat, soittoäänet sekä pelit. Pidä hauskaa!

        Tietojemme mukaan kaikki tarvittavat tiedot on toimitettu tilaajalle, mukaan lukien ehdot ja edellytykset, ja varmistus että palvelu on aktivoitu. Tilaamalla ja/tai osallistumalla palveluun, oletamme että tilaaja on saanut tarvittavat tiedot ja hyväksynyt palvelun laskuttamisen matkapuhelimen omistajan puhelinlaskussa. Tämän takia liittymän omistaja on vastuussa kaikista aiheutuneista kuluista.
        Kun tämä otetaan huomioon, emme näe mitään perusteita palautukseen."

        Parhain Terveisin,

        Netsize Helpdesk - Suomi

        [email protected]

        tel: 800 4638 7493

        fax : 44 (0) 203 393 5091

        Ihmettelin laskun suuruutta ja aloin selvittämään asiaa. Minulta oli veloitettu jotain palveluviestejä. Viestit olivat tulleet Glomobilta. En ole koskaan kuullut koko firmasta, en ole tilannut heiltä mitään, en vastannut mihinkään kyselyyn enkä rekisteröitynyt mihinkään. Jotain mainosviestejä joskus tuli jotka poistin lukematta. Nyt Elisa ja Glomobi väittää juuri samaa että olen muka vastannut viestiin ok. Tätähän ei ole tapahtunut. Olen tehnyt rikosilmoituksen ja ollut yhteydessä kuluttaja-asiamieheen. Rikosilmoitus ei auttanut, poliisilta tuli kirje etteivät puutu koska useimmissa tapauksissa asiakas on kuitenkin tilannut palvelun...uskomatonta. Kuluttajavirastossa miettivät mitä asialle voidaan tehdä jos Elisalla kerran näkyy että olen muka vastannut viestiin. En ymmärrä miten se voi olla mahdollista kun en ole vastannut. Voiko olla että Glomobilla olisi ohjelma joka lähettää ok vastauksen automaattisesti puhelimesta?! Voin kuulemma vetää asian kuluttajariitalautakuntaan ja sen teen jollei se minulle mitään maksa. Mielenkiintoista on myös se että tilasin puhelinerittelyn Elisalta n. kuukausi sitten eikä sitä ole vieläkään tullut, vaikka jo kerran olen soittanut että missä se erittely viipyy. Soitan taas tänään että nyt olisi parempi laittaa se erittely tulemaan.Selvää huijausta!!


    • ---

      Itsekkin jouduin huijatuksi...aluksi laitoin viestiä niihin "ilmainen" juttuihin ja sitten alkoi viestejä tulla oikein urakalla... nytkun puhelinlasku tuli niin 70€ tullut ylimäärästä siihen... kiitos tiedoista sain lopetettua...

    • hitto100

      Ylläoleva huijarifirma lähettää taukoamatta tekstiviestejä!
      En ole KOSKAAN tilannut kyseiseltä firmalta mitään. Jokainen niiden lähettämä tekstiviesti maksaa minulle 3,80
      . Äsken tuli 5 peräkkäin. Miten tämän helvetin saa loppumaan?????

      • törkeätä

        GLOMOBI firmasta on tehtävä rikosilmoitus !!!!
        EN ole koskaan tilannut MITÄÄN kyseisestä firmasta. Kuukaudessa tuli puhelinlaskua yli 100 euroa niiden tekstiviesteistä. Tämähän on helvettiä. Pitääkö vaihtaa puhelinnumero rikollisen firman takia?


      • suivaantunut
        törkeätä kirjoitti:

        GLOMOBI firmasta on tehtävä rikosilmoitus !!!!
        EN ole koskaan tilannut MITÄÄN kyseisestä firmasta. Kuukaudessa tuli puhelinlaskua yli 100 euroa niiden tekstiviesteistä. Tämähän on helvettiä. Pitääkö vaihtaa puhelinnumero rikollisen firman takia?

        glomobin pitäisi näyttää milloin ja mistä pinkoodi ja puhelin numero on lähetetty.mutta se vastaa just kuten tuossa aijemmin oli se vastaus.tästä jutusta pitää nyt pitää ääntä että tällainen huijaaminen saadaan loppumaan.Onko kukaan kuullut että olisko tästä jo saatu poliisi tutkinta aikaiseksi.huijattuja on varmaan jo satoja


      • ???

        Näin minä tein.
        Lähetin viestin [email protected] ja käskin heitä lopettamaan viestien lähettämisen puh.numerooni.
        Pyysin myös heitä kuittaamaan asian. He lähettivät viestin ns. peruutuksestani sähköpostiini, tuli tuosta [email protected] osoitteesta, ja kännykkääni.
        Soitin myös operaattorille, he kertoivat mitä maksullisia viestejä siellä näkyi ja he lähettivät vielä stop-viestin tälle huijarille.
        Toivottavasti nyt viestit loppuivat, jos ei, niin teen rikosilmoituksen.


      • Kiukkuinen akka
        ??? kirjoitti:

        Näin minä tein.
        Lähetin viestin [email protected] ja käskin heitä lopettamaan viestien lähettämisen puh.numerooni.
        Pyysin myös heitä kuittaamaan asian. He lähettivät viestin ns. peruutuksestani sähköpostiini, tuli tuosta [email protected] osoitteesta, ja kännykkääni.
        Soitin myös operaattorille, he kertoivat mitä maksullisia viestejä siellä näkyi ja he lähettivät vielä stop-viestin tälle huijarille.
        Toivottavasti nyt viestit loppuivat, jos ei, niin teen rikosilmoituksen.

        Eilen illalla [email protected] laittamaani meiliin tuli vastaus lähes saman tien [email protected] ilta
        Hei XX XX,
        Kiitos kyselystänne.
        Kyselynne on lähetetty asiakaspalveluumme. Saatte vastauksen 24h sisällä arkipäivisin.
        Jokaiselle kyselylle on luotu oma lippukoodi. Teidän lippukoodinne on (--------------). Pyydämme teitä käyttämään tätä lippukoodia kaikissa kyselyynne liittyvissä yhteydenotoissa.

        Vielä ei ole kuulunut muuta meilivastausta.
        Kiukuissani soitin äsken myös omalle operaattorilleni, jolta sain Glomobin asiakaspalvelunron 09-42415801. Soitin siihen ja toimin nauhalta tulleiden ohjeiden mukaan. Lopetin kestotilauksen näppäilemällä oman kännynroni ja lopuksi #. Heti tuli tekstari takaisin, jossa sanottiin 'tilauksesi on lopetettu. Kiitos tilauksestasi.Sinulle ei lähetetä enää viestejä.' Toivottavasti tuo Glomobin tekstiviesti tilauksen perumisesta pitää paikkansa. Mutta jos vielä tulee yhtäkään laskua ja tekstaria, niin varmasti teen rikosilmoituksen.


      • pöljäkö?
        Kiukkuinen akka kirjoitti:

        Eilen illalla [email protected] laittamaani meiliin tuli vastaus lähes saman tien [email protected] ilta
        Hei XX XX,
        Kiitos kyselystänne.
        Kyselynne on lähetetty asiakaspalveluumme. Saatte vastauksen 24h sisällä arkipäivisin.
        Jokaiselle kyselylle on luotu oma lippukoodi. Teidän lippukoodinne on (--------------). Pyydämme teitä käyttämään tätä lippukoodia kaikissa kyselyynne liittyvissä yhteydenotoissa.

        Vielä ei ole kuulunut muuta meilivastausta.
        Kiukuissani soitin äsken myös omalle operaattorilleni, jolta sain Glomobin asiakaspalvelunron 09-42415801. Soitin siihen ja toimin nauhalta tulleiden ohjeiden mukaan. Lopetin kestotilauksen näppäilemällä oman kännynroni ja lopuksi #. Heti tuli tekstari takaisin, jossa sanottiin 'tilauksesi on lopetettu. Kiitos tilauksestasi.Sinulle ei lähetetä enää viestejä.' Toivottavasti tuo Glomobin tekstiviesti tilauksen perumisesta pitää paikkansa. Mutta jos vielä tulee yhtäkään laskua ja tekstaria, niin varmasti teen rikosilmoituksen.

        KYllä..menee luottamus koko kännykkä hommiin ...ihan hyvä väline esim..lahjoituksiin hyväntekeväisyyteen..mutta tälläiset huijarit kyllä tekevät hallaa...itse olin vastannut johonkin arvontaan joka piti maksaa 2e no laskussa kyllä 48e ja saunalahti sanoo voi..voi..ei voi mitään...


      • joppe,,,,
        pöljäkö? kirjoitti:

        KYllä..menee luottamus koko kännykkä hommiin ...ihan hyvä väline esim..lahjoituksiin hyväntekeväisyyteen..mutta tälläiset huijarit kyllä tekevät hallaa...itse olin vastannut johonkin arvontaan joka piti maksaa 2e no laskussa kyllä 48e ja saunalahti sanoo voi..voi..ei voi mitään...

        Puhelimeeni myös tullut ko. viestejä. Sain laskua palveluviesteistä 48€, enkä ole mitään palvelua käyttänyt enkä tilannut. Sain peruttua viestit ja olin yhteydessä DNA asiakaspalveluun, josta vielä laittoivat perumisviestin glomobille. DNAlla sanoivat että lasku on maksettava, mutta minulla ei ole aikomusta maksaa. Oletteko kysellyt asiaa kuinka toimia kuluttaja asiamieheltä tai poliisilta??


      • suivaantunut
        joppe,,,, kirjoitti:

        Puhelimeeni myös tullut ko. viestejä. Sain laskua palveluviesteistä 48€, enkä ole mitään palvelua käyttänyt enkä tilannut. Sain peruttua viestit ja olin yhteydessä DNA asiakaspalveluun, josta vielä laittoivat perumisviestin glomobille. DNAlla sanoivat että lasku on maksettava, mutta minulla ei ole aikomusta maksaa. Oletteko kysellyt asiaa kuinka toimia kuluttaja asiamieheltä tai poliisilta??

        - Asiakkaalle on oikeus kieltäytyä maksamasta laskua siltä osin kuin asia on riitainen. Hänellä on oikeus odottaa, että laskun lähettäjä toimittaa selvityksen, mihin maksu perustuu, sanoo johtaja Leena Lindström Euroopan kuluttajakeskuksesta.tällainen tarina löytyy kuluttaja kuninkaan sivuilta.salla Glomobi haulla gooklesta löytyy juttua


      • joppe....,,
        suivaantunut kirjoitti:

        - Asiakkaalle on oikeus kieltäytyä maksamasta laskua siltä osin kuin asia on riitainen. Hänellä on oikeus odottaa, että laskun lähettäjä toimittaa selvityksen, mihin maksu perustuu, sanoo johtaja Leena Lindström Euroopan kuluttajakeskuksesta.tällainen tarina löytyy kuluttaja kuninkaan sivuilta.salla Glomobi haulla gooklesta löytyy juttua

        Kuten jo aiemmin ketjussa kerrottu. Olen käynyt s-p keskustelua glomobin/netsizen kanssa. He väittävät, että palvelu on käynnistetty syöttämällä pinkoodi tai avainsana heidän sivuillaan. Olen varma että en ole sellaista syöttänyt. Palvelu on käynnistynyt visailun yhteydessä, kun puhnumero laitettu. Tässä ei ole kerrottu mitään hinnoista ym. ehdoista.

        Kertokaa muut, jotka olette taistelleet asian kanssa miten homma selvinnyt. Oletteko saaneet rahojanne takaisin? Onko rikosilmoituksesta ollut hyötyä? Onko kuluttajavirasto ottanut kantaa asiaan?


      • joppe,,,,..
        joppe....,, kirjoitti:

        Kuten jo aiemmin ketjussa kerrottu. Olen käynyt s-p keskustelua glomobin/netsizen kanssa. He väittävät, että palvelu on käynnistetty syöttämällä pinkoodi tai avainsana heidän sivuillaan. Olen varma että en ole sellaista syöttänyt. Palvelu on käynnistynyt visailun yhteydessä, kun puhnumero laitettu. Tässä ei ole kerrottu mitään hinnoista ym. ehdoista.

        Kertokaa muut, jotka olette taistelleet asian kanssa miten homma selvinnyt. Oletteko saaneet rahojanne takaisin? Onko rikosilmoituksesta ollut hyötyä? Onko kuluttajavirasto ottanut kantaa asiaan?

        Olin yhteydessä kuluttajaneuvontaan, jossa kertoivat että tilanne on liiankin tuttu. Asia kuulemma on EKK:n käsittelyssä. Neuvoivat tekemään ilmoituksen kuluttaja-asiamiehelle ja reklamaation operaattorille sekä palveluntarjoajalle.

        Tuosta löytyy valmis valituspohja, joka lähetetään palveluntarjoajalle ja operaattorilla. Perikää korvauksia ainoastaan toiselta. http://www.kuluttajavirasto.fi/mobiilipalvelut/valittaminen

        Myös ilmoitus kannattaa tehdä http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/ilmoitus

        Vielä jos jaksaa niin rikosilmoitus lähimpään poliisiin. Niin saatais nämä huijaajat vastuuseen. per...e!!!!

        Tein myös juttu ehdotuksen maikkarin 45-min ohjelmaan.


      • Ärsytys
        joppe,,,,.. kirjoitti:

        Olin yhteydessä kuluttajaneuvontaan, jossa kertoivat että tilanne on liiankin tuttu. Asia kuulemma on EKK:n käsittelyssä. Neuvoivat tekemään ilmoituksen kuluttaja-asiamiehelle ja reklamaation operaattorille sekä palveluntarjoajalle.

        Tuosta löytyy valmis valituspohja, joka lähetetään palveluntarjoajalle ja operaattorilla. Perikää korvauksia ainoastaan toiselta. http://www.kuluttajavirasto.fi/mobiilipalvelut/valittaminen

        Myös ilmoitus kannattaa tehdä http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/ilmoitus

        Vielä jos jaksaa niin rikosilmoitus lähimpään poliisiin. Niin saatais nämä huijaajat vastuuseen. per...e!!!!

        Tein myös juttu ehdotuksen maikkarin 45-min ohjelmaan.

        Minulle tuli tänään Glomobin huijausviesti, vaikka en ole koskaan mitään sieltä tilannut, enkä koko sivustosta kuullut! Tuli se sama viesti " Anna PIN-koodisi: **** Tilaisuutesi voittaa Vaio! (Info 0942415801 Lopeta,tekstaa stop,kestotilaus,puh.laskun yht.3sms/vko,max 48euroa/kk glomobi.com)" On se kumma, että ei ole koskaan kyseisestä sivustosta kuullut, ja silti lähetetään huijausviestejä!


      • Höynäytetty
        Ärsytys kirjoitti:

        Minulle tuli tänään Glomobin huijausviesti, vaikka en ole koskaan mitään sieltä tilannut, enkä koko sivustosta kuullut! Tuli se sama viesti " Anna PIN-koodisi: **** Tilaisuutesi voittaa Vaio! (Info 0942415801 Lopeta,tekstaa stop,kestotilaus,puh.laskun yht.3sms/vko,max 48euroa/kk glomobi.com)" On se kumma, että ei ole koskaan kyseisestä sivustosta kuullut, ja silti lähetetään huijausviestejä!

        Facebookissa pyörii tällä hetkellä lukuisia Glomobin mainoksia, jotka on tehty huijausmielessä näyttämään IKEAN mainoksilta. Minä tyhmänä lankesin yhteen niistä, vaikka olen muuten ihan hypervarovainen (en yleensä jaa puh.numeroani netissä, kännykässäni on viihdenumeron ja viihde- sekä mobileviestin esto jne.)

        Facebookin mainoksessa oli kuva IKEAN tavaratalosta, minkä vuoksi asiakas luulin meneväni IKEAN sivustoille. Sivu, joka aukesi mainoksen takana, oli muistutti todella paljon IKEAN sivustoja. Sivulla pariskunta istui sohvalla lukemassa keltaista luetteloa, sivun oikeassa reunassa vilahteli erilaisia huonekaluja (kuvasto muistutti todella paljon IKEAN kuvastoa). Sivun päävärit olivat sininen ja keltainen! Koska luulin olevani turvallisilla IKEAN sivuilla, en tyhmyyttäni lukenut sivun alareunaa, johon kirjoitettu pikkuruisilla kirjaimilla, mistä oikein oli kyse.

        Osallistuin siis sivulla olevaan arvontaan. Annoin puhelinnumeroni. Saman tien puhelimeeni tuli viesti: Tekstaa OK numeroon 17212, Tilaisuutesi voittaa lahjakortti! Info 0942415801 Lopeta, tekstaa stop, kestotilaus, puh.laskun yht. 3sms/vko,, max 48 euroa/kk. OLIN SIIS MENNYT HALPAAN JA PAHASTI! Onnekseni tajusin asian välittömästi, enkä lähettänyt OK-viestiä.

        Valitettavan monet ovat kuitenkin hajamielisyyttään ja varomattomuuttaan vastaanneet OK ja tulleet vahingossa liittyneeksi glomobin sisältöpalvelujen kestoasiakkaaksi.

        Minä selvitin sähköpostilla, soittamalla nroon 09 42415801 sekä vielä Soneralta, että kaikki pitäisi olla nyt minun osaltani kunnossa, eikä aiheettomia laskuja pitäisi tulla. Saas nyt sitten nähdä. Onhan täälläkin moni kertonut joutuneensa maksumieheksi, vaikkei ole lähettänyt vastausviestiä tai vienyt PIN-koodia nettisivulle.

        OLKAA SIIS IHMISET TODELLA VAROVAISIA OSALLISTUESSANNE NETTIARVONTOIHIN JA ERILAISIIN KYSELYIHIN !


      • puhelinpalvelut saas
        Höynäytetty kirjoitti:

        Facebookissa pyörii tällä hetkellä lukuisia Glomobin mainoksia, jotka on tehty huijausmielessä näyttämään IKEAN mainoksilta. Minä tyhmänä lankesin yhteen niistä, vaikka olen muuten ihan hypervarovainen (en yleensä jaa puh.numeroani netissä, kännykässäni on viihdenumeron ja viihde- sekä mobileviestin esto jne.)

        Facebookin mainoksessa oli kuva IKEAN tavaratalosta, minkä vuoksi asiakas luulin meneväni IKEAN sivustoille. Sivu, joka aukesi mainoksen takana, oli muistutti todella paljon IKEAN sivustoja. Sivulla pariskunta istui sohvalla lukemassa keltaista luetteloa, sivun oikeassa reunassa vilahteli erilaisia huonekaluja (kuvasto muistutti todella paljon IKEAN kuvastoa). Sivun päävärit olivat sininen ja keltainen! Koska luulin olevani turvallisilla IKEAN sivuilla, en tyhmyyttäni lukenut sivun alareunaa, johon kirjoitettu pikkuruisilla kirjaimilla, mistä oikein oli kyse.

        Osallistuin siis sivulla olevaan arvontaan. Annoin puhelinnumeroni. Saman tien puhelimeeni tuli viesti: Tekstaa OK numeroon 17212, Tilaisuutesi voittaa lahjakortti! Info 0942415801 Lopeta, tekstaa stop, kestotilaus, puh.laskun yht. 3sms/vko,, max 48 euroa/kk. OLIN SIIS MENNYT HALPAAN JA PAHASTI! Onnekseni tajusin asian välittömästi, enkä lähettänyt OK-viestiä.

        Valitettavan monet ovat kuitenkin hajamielisyyttään ja varomattomuuttaan vastaanneet OK ja tulleet vahingossa liittyneeksi glomobin sisältöpalvelujen kestoasiakkaaksi.

        Minä selvitin sähköpostilla, soittamalla nroon 09 42415801 sekä vielä Soneralta, että kaikki pitäisi olla nyt minun osaltani kunnossa, eikä aiheettomia laskuja pitäisi tulla. Saas nyt sitten nähdä. Onhan täälläkin moni kertonut joutuneensa maksumieheksi, vaikkei ole lähettänyt vastausviestiä tai vienyt PIN-koodia nettisivulle.

        OLKAA SIIS IHMISET TODELLA VAROVAISIA OSALLISTUESSANNE NETTIARVONTOIHIN JA ERILAISIIN KYSELYIHIN !

        jäänyt etsimään maitoa?


      • "kuljetettu"
        Ärsytys kirjoitti:

        Minulle tuli tänään Glomobin huijausviesti, vaikka en ole koskaan mitään sieltä tilannut, enkä koko sivustosta kuullut! Tuli se sama viesti " Anna PIN-koodisi: **** Tilaisuutesi voittaa Vaio! (Info 0942415801 Lopeta,tekstaa stop,kestotilaus,puh.laskun yht.3sms/vko,max 48euroa/kk glomobi.com)" On se kumma, että ei ole koskaan kyseisestä sivustosta kuullut, ja silti lähetetään huijausviestejä!

        Apua, olenko minäkin joutunut Glomobin huijattavaksi.
        En ole kuuna päivänä kuullutkaan moisesta, luulin osallistuvani Ikean-kisaan

        voi piru kun nyt ottaa päähän. . ..
        annoin numeroni ja vastasin vielä pin koodillakin ,,,,voi vitsi että meitä viedään kuin
        lammasta pääsiäisen aikaan. . . . .


      • edelleen ahdistunut
        "kuljetettu" kirjoitti:

        Apua, olenko minäkin joutunut Glomobin huijattavaksi.
        En ole kuuna päivänä kuullutkaan moisesta, luulin osallistuvani Ikean-kisaan

        voi piru kun nyt ottaa päähän. . ..
        annoin numeroni ja vastasin vielä pin koodillakin ,,,,voi vitsi että meitä viedään kuin
        lammasta pääsiäisen aikaan. . . . .

        Tulipahan tässä mieleen onko kaikilla glomobi huijatuilla dna:n liittymä,eihän vaan joku muu operaattori kalasta asiakkaita???


      • irto49
        edelleen ahdistunut kirjoitti:

        Tulipahan tässä mieleen onko kaikilla glomobi huijatuilla dna:n liittymä,eihän vaan joku muu operaattori kalasta asiakkaita???

        Mulla on Sonera, eli ei tämä ehkä ole operaattorista kiinni.
        Mielestäni operaattoreiden tulisi tehdä yhteinen päätös ja lopettaa tällaisten huijarifirmoijen auttaminen hämäräperäisissä bisneksissään, koska he varmasti tuntevat näiden "yritysten" toimintatavat parhaiten.

        Olin yhteydessä Soneran asiakaspalveluun laskun saatuani, ja tuli hyvin selväksi, että asia oli heille tuttu jo useammasta valituksesta. Sain jopa ohjeen tästä keskustelupalstasta, jossa asiaa on puitu monen huijatun kokemuksilla. Paljonko on ihmisiä jotka eivät edes valita, vaan maksavat laskunsa tarkistamatta. On varmasti iso liikevaihto ko. "yrityksellä" ja voi olla operaattoreillekin hyödyllistä toimintaa.


      • Ärsytys kirjoitti:

        Minulle tuli tänään Glomobin huijausviesti, vaikka en ole koskaan mitään sieltä tilannut, enkä koko sivustosta kuullut! Tuli se sama viesti " Anna PIN-koodisi: **** Tilaisuutesi voittaa Vaio! (Info 0942415801 Lopeta,tekstaa stop,kestotilaus,puh.laskun yht.3sms/vko,max 48euroa/kk glomobi.com)" On se kumma, että ei ole koskaan kyseisestä sivustosta kuullut, ja silti lähetetään huijausviestejä!

        Syy tuollaiseen odottamattomaan viestiin on luultavasti se, että joku on naputellut numeronsa väärin. Viestiin ei kannata vastata, koska silloin tilaus voi mennä päälle. Tietysti aina on mahdollista, että joku on ilkivaltaisesti panemassa sinulle tilausta päälle ja skripti pyörittää läpi pin-koodeja.


      • Raivoisa Rouva
        edelleen ahdistunut kirjoitti:

        Tulipahan tässä mieleen onko kaikilla glomobi huijatuilla dna:n liittymä,eihän vaan joku muu operaattori kalasta asiakkaita???

        Elisan liittymällä minua huijattiin.


      • iifh<hz
        okaro kirjoitti:

        Syy tuollaiseen odottamattomaan viestiin on luultavasti se, että joku on naputellut numeronsa väärin. Viestiin ei kannata vastata, koska silloin tilaus voi mennä päälle. Tietysti aina on mahdollista, että joku on ilkivaltaisesti panemassa sinulle tilausta päälle ja skripti pyörittää läpi pin-koodeja.

        Minuakin ollaan huijattu jo kuukausi.. 50e lasku tuli. Rikosilmoituksen teen ja varmana!


      • ts
        iifh<hz kirjoitti:

        Minuakin ollaan huijattu jo kuukausi.. 50e lasku tuli. Rikosilmoituksen teen ja varmana!

        Joka perjantai tulee puhelimeen 3 viestiä. Helmikuussa laskua pasahti 48e. Saunalahden asiakaspalvelu vetäytyy vastuusta ja kehottaa maksamaan laskun, sain sähköpostiosoitteen kuitenkin, jolla voi yrittää katkaista glomobin viestit. Liittymää ei suostuta katkaisemaan, koska se on määräaikainen ja numeron vaihto maksaa 15e.
        Mielestäni operaattori yhtyy rikokseen välittäessään tälläisiä maksullisia viestejä kysymättä vastaanottajalta valmiyutta sen maksamiseen.
        Vituttaa.


      • ok-ok
        Höynäytetty kirjoitti:

        Facebookissa pyörii tällä hetkellä lukuisia Glomobin mainoksia, jotka on tehty huijausmielessä näyttämään IKEAN mainoksilta. Minä tyhmänä lankesin yhteen niistä, vaikka olen muuten ihan hypervarovainen (en yleensä jaa puh.numeroani netissä, kännykässäni on viihdenumeron ja viihde- sekä mobileviestin esto jne.)

        Facebookin mainoksessa oli kuva IKEAN tavaratalosta, minkä vuoksi asiakas luulin meneväni IKEAN sivustoille. Sivu, joka aukesi mainoksen takana, oli muistutti todella paljon IKEAN sivustoja. Sivulla pariskunta istui sohvalla lukemassa keltaista luetteloa, sivun oikeassa reunassa vilahteli erilaisia huonekaluja (kuvasto muistutti todella paljon IKEAN kuvastoa). Sivun päävärit olivat sininen ja keltainen! Koska luulin olevani turvallisilla IKEAN sivuilla, en tyhmyyttäni lukenut sivun alareunaa, johon kirjoitettu pikkuruisilla kirjaimilla, mistä oikein oli kyse.

        Osallistuin siis sivulla olevaan arvontaan. Annoin puhelinnumeroni. Saman tien puhelimeeni tuli viesti: Tekstaa OK numeroon 17212, Tilaisuutesi voittaa lahjakortti! Info 0942415801 Lopeta, tekstaa stop, kestotilaus, puh.laskun yht. 3sms/vko,, max 48 euroa/kk. OLIN SIIS MENNYT HALPAAN JA PAHASTI! Onnekseni tajusin asian välittömästi, enkä lähettänyt OK-viestiä.

        Valitettavan monet ovat kuitenkin hajamielisyyttään ja varomattomuuttaan vastaanneet OK ja tulleet vahingossa liittyneeksi glomobin sisältöpalvelujen kestoasiakkaaksi.

        Minä selvitin sähköpostilla, soittamalla nroon 09 42415801 sekä vielä Soneralta, että kaikki pitäisi olla nyt minun osaltani kunnossa, eikä aiheettomia laskuja pitäisi tulla. Saas nyt sitten nähdä. Onhan täälläkin moni kertonut joutuneensa maksumieheksi, vaikkei ole lähettänyt vastausviestiä tai vienyt PIN-koodia nettisivulle.

        OLKAA SIIS IHMISET TODELLA VAROVAISIA OSALLISTUESSANNE NETTIARVONTOIHIN JA ERILAISIIN KYSELYIHIN !

        yleensä en koskaan vastaa mihinkään, mutta miten nyt lankerin IKEAn juttuu, siitäkö nyt näitä vietejä tulee?? Mulla vielä salainen numero. Kiitos paljon tietodoista. Valitan tästä joka paikkaan. Koska mitään en ole tialnnut. Ja Ikean jutunkin jäsin kesken.


      • klopalisaatio
        iifh<hz kirjoitti:

        Minuakin ollaan huijattu jo kuukausi.. 50e lasku tuli. Rikosilmoituksen teen ja varmana!

        miten on suhtauduttu onnistuuko rikos ilmoitus.glomobi juttu näyttää olevan aivan lain mukainen kun siihen ei kukaan puutu todellakin operaattorit ovat rikos kumppaneita.koska se kehottaa maksamaan laskut pää syyllinen käyttää ovelasti ratsunaan operaattoreita, mitä helvettiä näiden kannssa pitäisi tehdä.


      • ok-ok
        klopalisaatio kirjoitti:

        miten on suhtauduttu onnistuuko rikos ilmoitus.glomobi juttu näyttää olevan aivan lain mukainen kun siihen ei kukaan puutu todellakin operaattorit ovat rikos kumppaneita.koska se kehottaa maksamaan laskut pää syyllinen käyttää ovelasti ratsunaan operaattoreita, mitä helvettiä näiden kannssa pitäisi tehdä.

        tiedoista. todella menin vastaamaan muutamaan kysymykseen IKEAN sivula ja sen jälkeen alkoi tulla tekstiviestejä. Ihmettelin mitä ihmeen mainoksia ja onneksi tulin katsomaan mitä glomobista kirjoitetaan. Olen saanut sähköpostilla katkasitua jutun. väittävät, että olen vahvistanut vaikka en todellakaan ole. No, asia on katkaistu ja kiitos näistä tiedosta tällä sivustolla.


      • Antisaunis
        ok-ok kirjoitti:

        tiedoista. todella menin vastaamaan muutamaan kysymykseen IKEAN sivula ja sen jälkeen alkoi tulla tekstiviestejä. Ihmettelin mitä ihmeen mainoksia ja onneksi tulin katsomaan mitä glomobista kirjoitetaan. Olen saanut sähköpostilla katkasitua jutun. väittävät, että olen vahvistanut vaikka en todellakaan ole. No, asia on katkaistu ja kiitos näistä tiedosta tällä sivustolla.

        Samoin osallistuin läppärikilpailuun ja sen jälkeen on tullut tekstiviestejä, joita olen
        vaan kuittaillut.Kunnes tuli lasku Saunalahdelta 48,00euroa, helvetin palveluista, mitä
        olen tietämättäni muka tilannut.Saunalahdella ylimielistä käytöstä, että eivät voi muuta kuin laskuttaa,ei puhettakaan mistään laskun hyvittämisestä. On ihmeellistä,että operaattorit eivät lopeta tuollaisen palvelutarjoajan palvelujen välittämistä. Itse tein kuluttaja-asiamiehelle valituksen ja rikosilmoituksen Glomobin
        toiminnasta. Myös mielessä on tehdä rikosilmoitus Saunalahden toiminnasta välittäessään tällaisia harhaanjohtavia palveluita. Luulisi jollain operaattorilla olevan munaa lopettaa omatoimisesti Glomobin kierojen palveluiden välittäminen. Vaihdan myös Saunalahden liittymäni pois.Kuka mulkkujen palveluita tarvitsee ?
        Laittakaa joku Glomobin hemmo nimi esille, niin otan henkilökohtaisesti yhteyttä.


      • T.Hukka
        Antisaunis kirjoitti:

        Samoin osallistuin läppärikilpailuun ja sen jälkeen on tullut tekstiviestejä, joita olen
        vaan kuittaillut.Kunnes tuli lasku Saunalahdelta 48,00euroa, helvetin palveluista, mitä
        olen tietämättäni muka tilannut.Saunalahdella ylimielistä käytöstä, että eivät voi muuta kuin laskuttaa,ei puhettakaan mistään laskun hyvittämisestä. On ihmeellistä,että operaattorit eivät lopeta tuollaisen palvelutarjoajan palvelujen välittämistä. Itse tein kuluttaja-asiamiehelle valituksen ja rikosilmoituksen Glomobin
        toiminnasta. Myös mielessä on tehdä rikosilmoitus Saunalahden toiminnasta välittäessään tällaisia harhaanjohtavia palveluita. Luulisi jollain operaattorilla olevan munaa lopettaa omatoimisesti Glomobin kierojen palveluiden välittäminen. Vaihdan myös Saunalahden liittymäni pois.Kuka mulkkujen palveluita tarvitsee ?
        Laittakaa joku Glomobin hemmo nimi esille, niin otan henkilökohtaisesti yhteyttä.

        Täällä myös Saunalahden liittymällä tullut vastaavaa paskaa, lähti Saunalahti vaihtoon
        PASKA operaattori. Glomobilian nörtit saunan taakse.


      • Antisaunis kirjoitti:

        Samoin osallistuin läppärikilpailuun ja sen jälkeen on tullut tekstiviestejä, joita olen
        vaan kuittaillut.Kunnes tuli lasku Saunalahdelta 48,00euroa, helvetin palveluista, mitä
        olen tietämättäni muka tilannut.Saunalahdella ylimielistä käytöstä, että eivät voi muuta kuin laskuttaa,ei puhettakaan mistään laskun hyvittämisestä. On ihmeellistä,että operaattorit eivät lopeta tuollaisen palvelutarjoajan palvelujen välittämistä. Itse tein kuluttaja-asiamiehelle valituksen ja rikosilmoituksen Glomobin
        toiminnasta. Myös mielessä on tehdä rikosilmoitus Saunalahden toiminnasta välittäessään tällaisia harhaanjohtavia palveluita. Luulisi jollain operaattorilla olevan munaa lopettaa omatoimisesti Glomobin kierojen palveluiden välittäminen. Vaihdan myös Saunalahden liittymäni pois.Kuka mulkkujen palveluita tarvitsee ?
        Laittakaa joku Glomobin hemmo nimi esille, niin otan henkilökohtaisesti yhteyttä.

        Glomobi ei ole suomalainen firma, joten siihen ei niin helposti voi ottaa yhteyttä. Sen sijaan voi ottaa yhteyttä Ericsson IPX:n maajohtajaan, Hannamari Frömaniin ([email protected], 358 44 2992571) Ericsson IPX on firma noiden huijareiden ja operaattorien välissä. Minä olen ollut jo yhteydessä kyseiseen henkilöön ja kertonut Glomobin olevan laiton (mm. arvonta, johon ei voi osallistua tilaamatta on selkeän laiton). Nyt on kuulunut toista viikkoa viimeisestä hänelle lähettämästäni viestistä, enkä ole kuullut vastausta tai nähnyt mitään muutosta, joten siitä voi vetää haluamansa johtopäätökset.

        Lähde yhteystiedoille: http://files.momoestonia.com/ppt/tallinn2/ericsson.pdf

        Fröman sanoi minulle: ”Onko näin, että näitä tietoja [hintatietoja] ei ole sinulle toimitettu? Jos näin on suljen tämän palvelun välittömästi koska ovat rikkoneet allalla yhetisesti sovittuja sääntöjä vastaan”

        En tiedä tarkoittiko hän Glomobia yleensä vai oletettua minun tilaustani (jota ei ole). No mitään muutosta Glomobin tilanteessa ei ole tapahtunut. Miksiköhän?

        Kyseinen henkilö on lukenut viestini, koska siinä kerroin, että hänen nimensä on virheellisesti Mapelin jäsenien joukossa ja tämä nimi poistui pian viestini lähettämisen jälkeen.

        Olen ilmoittanut asiasta Mapelille ilman vastausta sekä viestintäministeri Lindénille ilman vastausta.

        Olen aina pitänyt näitä kestotilauksia huijauksina, mutta Glomobi menee kaikkien rajojen yli. Se ei edes yritä tarjota mitään mielekästä palvelua kuten soittoäänien latausta. Lisäksi palvelun kuukausiveloitus on aivan mieletön. Kukaan ei voi tietoisesti ja harkiten tilata kyseistä palvelua.

        Kun ostaa matkapuhelinta, kannattaa miettiä ostaako tuollaisen huijarifirman puhelimen.


      • Vihasta soikeana
        okaro kirjoitti:

        Glomobi ei ole suomalainen firma, joten siihen ei niin helposti voi ottaa yhteyttä. Sen sijaan voi ottaa yhteyttä Ericsson IPX:n maajohtajaan, Hannamari Frömaniin ([email protected], 358 44 2992571) Ericsson IPX on firma noiden huijareiden ja operaattorien välissä. Minä olen ollut jo yhteydessä kyseiseen henkilöön ja kertonut Glomobin olevan laiton (mm. arvonta, johon ei voi osallistua tilaamatta on selkeän laiton). Nyt on kuulunut toista viikkoa viimeisestä hänelle lähettämästäni viestistä, enkä ole kuullut vastausta tai nähnyt mitään muutosta, joten siitä voi vetää haluamansa johtopäätökset.

        Lähde yhteystiedoille: http://files.momoestonia.com/ppt/tallinn2/ericsson.pdf

        Fröman sanoi minulle: ”Onko näin, että näitä tietoja [hintatietoja] ei ole sinulle toimitettu? Jos näin on suljen tämän palvelun välittömästi koska ovat rikkoneet allalla yhetisesti sovittuja sääntöjä vastaan”

        En tiedä tarkoittiko hän Glomobia yleensä vai oletettua minun tilaustani (jota ei ole). No mitään muutosta Glomobin tilanteessa ei ole tapahtunut. Miksiköhän?

        Kyseinen henkilö on lukenut viestini, koska siinä kerroin, että hänen nimensä on virheellisesti Mapelin jäsenien joukossa ja tämä nimi poistui pian viestini lähettämisen jälkeen.

        Olen ilmoittanut asiasta Mapelille ilman vastausta sekä viestintäministeri Lindénille ilman vastausta.

        Olen aina pitänyt näitä kestotilauksia huijauksina, mutta Glomobi menee kaikkien rajojen yli. Se ei edes yritä tarjota mitään mielekästä palvelua kuten soittoäänien latausta. Lisäksi palvelun kuukausiveloitus on aivan mieletön. Kukaan ei voi tietoisesti ja harkiten tilata kyseistä palvelua.

        Kun ostaa matkapuhelinta, kannattaa miettiä ostaako tuollaisen huijarifirman puhelimen.

        Jossakin rekisteröitymis-jutussa vaadittiin netissä puhelinnumeroani ja sinnehän se piti laittaa. En siis tilannut mitään soittoääniä jne. Siinä yhteydessä numeroni on tietämättäni vuotanut jonnekin tai olen tietämättäni aktivoinut tämän kyseisen rahastuspalvelun. Muutaman tekstarin muistan saaneeni, en muuta. Sitten aloin vain ihmetellä, miksi laskuni on niin iso.

        Piti tilata puheluerittely Saunalahdelta, sekin maksaa 10 e. Sieltäpä se paska numero 17212 paljastui. Mulle oli tullut kolme tekstaria kahtena peräkkäisenä sunnuntaina maaliskuussa, jokainen niistä maksoi 4 e! Mun pitäs maksaa sitten 24 e tyhjästä. Saunalahti vetäytyy vastuusta tietenkin, mun on vaan maksettava niistä olemattomista palveluista. Uhkailivat jo perintätoimistollakin jos en maksa tuota 24 euroa. Suljinkin eilen illalla luurin korvaan asiakaspalvelijalle kun niin pisti vihaksi.

        Otan vielä yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Eilen tein myös rikosilmoituksen poliisille. Todennnäköisesti taistelen turhaan, mutta kaikkeni silti teen. Todennäköisesti joudun silti maksamaan sen rahan. Ja pienituloisena minua kismittää suunnattomasti menettää se raha, kun sillä saisi vaikka mitä. Onneksi ei sentään sataa euroa palanut. :(

        Prosessini on siis vielä kesken. Palvelunumero-eston tein jo, mutta tulipa tässä yks kaunis päivä vieläkin viesti siitä kirotusta 17212-numerosta.

        Miksi kukaan ei tee mitään? Miksi rikollisille rahastajille ei mahda kukaan mitään? Eikö heitä kiinnosta?

        Aion lähteä Saunalahdelta heti ensi syksynä, kun olen maksanut erään puhelimeni sinne jonka takia olen vielä kytköksessä mokomaan paska-firmaan.


      • Lasse Veli
        Vihasta soikeana kirjoitti:

        Jossakin rekisteröitymis-jutussa vaadittiin netissä puhelinnumeroani ja sinnehän se piti laittaa. En siis tilannut mitään soittoääniä jne. Siinä yhteydessä numeroni on tietämättäni vuotanut jonnekin tai olen tietämättäni aktivoinut tämän kyseisen rahastuspalvelun. Muutaman tekstarin muistan saaneeni, en muuta. Sitten aloin vain ihmetellä, miksi laskuni on niin iso.

        Piti tilata puheluerittely Saunalahdelta, sekin maksaa 10 e. Sieltäpä se paska numero 17212 paljastui. Mulle oli tullut kolme tekstaria kahtena peräkkäisenä sunnuntaina maaliskuussa, jokainen niistä maksoi 4 e! Mun pitäs maksaa sitten 24 e tyhjästä. Saunalahti vetäytyy vastuusta tietenkin, mun on vaan maksettava niistä olemattomista palveluista. Uhkailivat jo perintätoimistollakin jos en maksa tuota 24 euroa. Suljinkin eilen illalla luurin korvaan asiakaspalvelijalle kun niin pisti vihaksi.

        Otan vielä yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Eilen tein myös rikosilmoituksen poliisille. Todennnäköisesti taistelen turhaan, mutta kaikkeni silti teen. Todennäköisesti joudun silti maksamaan sen rahan. Ja pienituloisena minua kismittää suunnattomasti menettää se raha, kun sillä saisi vaikka mitä. Onneksi ei sentään sataa euroa palanut. :(

        Prosessini on siis vielä kesken. Palvelunumero-eston tein jo, mutta tulipa tässä yks kaunis päivä vieläkin viesti siitä kirotusta 17212-numerosta.

        Miksi kukaan ei tee mitään? Miksi rikollisille rahastajille ei mahda kukaan mitään? Eikö heitä kiinnosta?

        Aion lähteä Saunalahdelta heti ensi syksynä, kun olen maksanut erään puhelimeni sinne jonka takia olen vielä kytköksessä mokomaan paska-firmaan.

        On mulla ollut Teleä, Elisaa, Soneraa, Kolumbusta, ja on Saunalahti. Yhä paras asiakaspalvelu.

        Olenpa facebookissa osallistunut VAIO-kisaan huvikseni, vaan keskeytin kisaan osallistumisen, kun tuli jotain ihme kestotilaus-viestiä. Silti, mainos oli rakennettu niin, että jotta kilpailukysymykset näkisivät, tuli laittaa puhelinnumero, ja jopa PIN-koodi. Varsin outoa, mutta eihän PIN-koodin laittamisella vielä tilaa mitään.

        Hyvin outoa ja ärsyttävää on saada puhelimeen kuukauden ajan glomobi.com -firmalta jotain kummallisia mainoksia. Nokia 1110 ei tod. pysty käyttämään mitään näistä, enkä siis mitään ole tilannut.

        Paitsi, että kun ensimmäinen puhelinlasku saapuu, huomaa 48egee palvelutekstiviestejä juuri näistä mainoksista. Ja kun saunalahti sitten laittaa palveluestot päälle, Glomobilta tulee yhä näitä viestejä 3kpl seuraavana päivänä, ja siten [email protected] -osoitteeseen sähköpostia... Lopettavat palvelun, seuraavana aamuna saa siitä tekstiviestin ja sähköpostivastauksessa lukee tosiaan näin:




        Matkapuhelinnumeronne oli syötetty nettisivuillemme 15.03.2010 23:39:54.

        Tämän jälkeen puhelimeenne lähetettiin ilmainen palvelun esittelyviesti:

        15.03.2010 23:39:54 Arrived Anna PIN-koodisi: **** Tilaisuutesi voittaa Vaio! (Info 0942415801 Lopeta,tekstaa stop,kestotilaus,puh.laskun yht.3sms/vko,max 48euroa/kk glomobi.com)

        Tietojemme mukaan vastaanottaja on lukenut tämän viestin ja vahvistanut palvelun tilauksen syöttämällä pin-koodin sivuillemme 15.03.2010 23:40:27. Huomatkaa, että palvelu aktivoituu ainoastaan varmistuksen saavuttua.

        Tämän jälkeen matkapuhelimeenne lähetettiin tervetuloviesti, jossa myös neuvottiin palvelun käytöstä:

        15.03.2010 23:40:27 Arrived Tervetuloa Glomobi-kerhoon! Mene sivulle glomobi.com saadaksesi uusimmat taustakuvat, soittoäänet sekä pelit. Pidä hauskaa!


      • Lasse Veli
        Lasse Veli kirjoitti:

        On mulla ollut Teleä, Elisaa, Soneraa, Kolumbusta, ja on Saunalahti. Yhä paras asiakaspalvelu.

        Olenpa facebookissa osallistunut VAIO-kisaan huvikseni, vaan keskeytin kisaan osallistumisen, kun tuli jotain ihme kestotilaus-viestiä. Silti, mainos oli rakennettu niin, että jotta kilpailukysymykset näkisivät, tuli laittaa puhelinnumero, ja jopa PIN-koodi. Varsin outoa, mutta eihän PIN-koodin laittamisella vielä tilaa mitään.

        Hyvin outoa ja ärsyttävää on saada puhelimeen kuukauden ajan glomobi.com -firmalta jotain kummallisia mainoksia. Nokia 1110 ei tod. pysty käyttämään mitään näistä, enkä siis mitään ole tilannut.

        Paitsi, että kun ensimmäinen puhelinlasku saapuu, huomaa 48egee palvelutekstiviestejä juuri näistä mainoksista. Ja kun saunalahti sitten laittaa palveluestot päälle, Glomobilta tulee yhä näitä viestejä 3kpl seuraavana päivänä, ja siten [email protected] -osoitteeseen sähköpostia... Lopettavat palvelun, seuraavana aamuna saa siitä tekstiviestin ja sähköpostivastauksessa lukee tosiaan näin:




        Matkapuhelinnumeronne oli syötetty nettisivuillemme 15.03.2010 23:39:54.

        Tämän jälkeen puhelimeenne lähetettiin ilmainen palvelun esittelyviesti:

        15.03.2010 23:39:54 Arrived Anna PIN-koodisi: **** Tilaisuutesi voittaa Vaio! (Info 0942415801 Lopeta,tekstaa stop,kestotilaus,puh.laskun yht.3sms/vko,max 48euroa/kk glomobi.com)

        Tietojemme mukaan vastaanottaja on lukenut tämän viestin ja vahvistanut palvelun tilauksen syöttämällä pin-koodin sivuillemme 15.03.2010 23:40:27. Huomatkaa, että palvelu aktivoituu ainoastaan varmistuksen saavuttua.

        Tämän jälkeen matkapuhelimeenne lähetettiin tervetuloviesti, jossa myös neuvottiin palvelun käytöstä:

        15.03.2010 23:40:27 Arrived Tervetuloa Glomobi-kerhoon! Mene sivulle glomobi.com saadaksesi uusimmat taustakuvat, soittoäänet sekä pelit. Pidä hauskaa!

        En ole vielä maksanut Saunalahden laskua.
        Kuluttajaneuvonta suosittelee sähköpostitse lähettämään glomobille lomakkeen, jossa pyytää luopumaan laskutuksesta. Sekä lähettämään operaattorille tiedoksi, että on ottanut yhteyttä kuluttajaneuvontaan ja pyytää glomobia luopumaan laskutuksesta.

        Lisäksi viraston ihminen kertoi, että ovat olleet yhteydessä glomobi-palvelun tarjoajaan, ja PIN-koodin kyselyn ilmentyminen mainosten yhteyteen on seurausta tästä.

        Toisaalta, tiedottaminen ja tilauksen tekeminen edelleen minun mielestä, ja varsin monen kuluttajan mielestä täysin harhaanjohtavaa, jopa laitonta. Puhelinpalveluiden tilaaminen houkuttelemalla kuluttaja syöttämään puhelinnumero ja pinkoodi, lupaamalla ISOLLA osallistuminen VAIO:n arvontaan, ja laittamalla ruudun alalaitaan pienellä.



        KILPAILUKYSYMYKSET
        SAAT, kun syötät tähän puhelinnumerosi





        Meidän on varmistettava, että puhelinnumero on todella sinun,
        SYÖTÄ TÄHÄN PIN-KOODISI









































        Info 0942415801 Lopeta tekstaa stop, kestotilaus. puh. laskun yht 3sms/vko, makx 48eoroa/kk glomobi.com


      • laskut huijausta
        Lasse Veli kirjoitti:

        En ole vielä maksanut Saunalahden laskua.
        Kuluttajaneuvonta suosittelee sähköpostitse lähettämään glomobille lomakkeen, jossa pyytää luopumaan laskutuksesta. Sekä lähettämään operaattorille tiedoksi, että on ottanut yhteyttä kuluttajaneuvontaan ja pyytää glomobia luopumaan laskutuksesta.

        Lisäksi viraston ihminen kertoi, että ovat olleet yhteydessä glomobi-palvelun tarjoajaan, ja PIN-koodin kyselyn ilmentyminen mainosten yhteyteen on seurausta tästä.

        Toisaalta, tiedottaminen ja tilauksen tekeminen edelleen minun mielestä, ja varsin monen kuluttajan mielestä täysin harhaanjohtavaa, jopa laitonta. Puhelinpalveluiden tilaaminen houkuttelemalla kuluttaja syöttämään puhelinnumero ja pinkoodi, lupaamalla ISOLLA osallistuminen VAIO:n arvontaan, ja laittamalla ruudun alalaitaan pienellä.



        KILPAILUKYSYMYKSET
        SAAT, kun syötät tähän puhelinnumerosi





        Meidän on varmistettava, että puhelinnumero on todella sinun,
        SYÖTÄ TÄHÄN PIN-KOODISI









































        Info 0942415801 Lopeta tekstaa stop, kestotilaus. puh. laskun yht 3sms/vko, makx 48eoroa/kk glomobi.com

        Se lomake:
        http://www.kuluttajavirasto.fi/mobiilipalvelut/valittaminen


      • Ali Baba
        Vihasta soikeana kirjoitti:

        Jossakin rekisteröitymis-jutussa vaadittiin netissä puhelinnumeroani ja sinnehän se piti laittaa. En siis tilannut mitään soittoääniä jne. Siinä yhteydessä numeroni on tietämättäni vuotanut jonnekin tai olen tietämättäni aktivoinut tämän kyseisen rahastuspalvelun. Muutaman tekstarin muistan saaneeni, en muuta. Sitten aloin vain ihmetellä, miksi laskuni on niin iso.

        Piti tilata puheluerittely Saunalahdelta, sekin maksaa 10 e. Sieltäpä se paska numero 17212 paljastui. Mulle oli tullut kolme tekstaria kahtena peräkkäisenä sunnuntaina maaliskuussa, jokainen niistä maksoi 4 e! Mun pitäs maksaa sitten 24 e tyhjästä. Saunalahti vetäytyy vastuusta tietenkin, mun on vaan maksettava niistä olemattomista palveluista. Uhkailivat jo perintätoimistollakin jos en maksa tuota 24 euroa. Suljinkin eilen illalla luurin korvaan asiakaspalvelijalle kun niin pisti vihaksi.

        Otan vielä yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Eilen tein myös rikosilmoituksen poliisille. Todennnäköisesti taistelen turhaan, mutta kaikkeni silti teen. Todennäköisesti joudun silti maksamaan sen rahan. Ja pienituloisena minua kismittää suunnattomasti menettää se raha, kun sillä saisi vaikka mitä. Onneksi ei sentään sataa euroa palanut. :(

        Prosessini on siis vielä kesken. Palvelunumero-eston tein jo, mutta tulipa tässä yks kaunis päivä vieläkin viesti siitä kirotusta 17212-numerosta.

        Miksi kukaan ei tee mitään? Miksi rikollisille rahastajille ei mahda kukaan mitään? Eikö heitä kiinnosta?

        Aion lähteä Saunalahdelta heti ensi syksynä, kun olen maksanut erään puhelimeni sinne jonka takia olen vielä kytköksessä mokomaan paska-firmaan.

        Kävi mullekin niin, että tyhjästä joudun maksamaan , enkä todella ole mitään tilannut.Soitin Elisan asiakaspalveluun mutta eivät he voi asialle mitään.Sen jäkeen kun sain eka laskun kirjoitin vihaisen sähköpostin kyseisen huijarifirman osoitteeseen ja samantien tuli tekstiviesti , että eivät lähetä enää viestejä ja siitäkin jouduin maksamaan saman 4 egeä.Kaiken kaikkiaan multa on mennyt 48 euroa. Eikö tällaiselle huijariporukalle kukaan mahda mitään?33


      • Lasse Veli kirjoitti:

        On mulla ollut Teleä, Elisaa, Soneraa, Kolumbusta, ja on Saunalahti. Yhä paras asiakaspalvelu.

        Olenpa facebookissa osallistunut VAIO-kisaan huvikseni, vaan keskeytin kisaan osallistumisen, kun tuli jotain ihme kestotilaus-viestiä. Silti, mainos oli rakennettu niin, että jotta kilpailukysymykset näkisivät, tuli laittaa puhelinnumero, ja jopa PIN-koodi. Varsin outoa, mutta eihän PIN-koodin laittamisella vielä tilaa mitään.

        Hyvin outoa ja ärsyttävää on saada puhelimeen kuukauden ajan glomobi.com -firmalta jotain kummallisia mainoksia. Nokia 1110 ei tod. pysty käyttämään mitään näistä, enkä siis mitään ole tilannut.

        Paitsi, että kun ensimmäinen puhelinlasku saapuu, huomaa 48egee palvelutekstiviestejä juuri näistä mainoksista. Ja kun saunalahti sitten laittaa palveluestot päälle, Glomobilta tulee yhä näitä viestejä 3kpl seuraavana päivänä, ja siten [email protected] -osoitteeseen sähköpostia... Lopettavat palvelun, seuraavana aamuna saa siitä tekstiviestin ja sähköpostivastauksessa lukee tosiaan näin:




        Matkapuhelinnumeronne oli syötetty nettisivuillemme 15.03.2010 23:39:54.

        Tämän jälkeen puhelimeenne lähetettiin ilmainen palvelun esittelyviesti:

        15.03.2010 23:39:54 Arrived Anna PIN-koodisi: **** Tilaisuutesi voittaa Vaio! (Info 0942415801 Lopeta,tekstaa stop,kestotilaus,puh.laskun yht.3sms/vko,max 48euroa/kk glomobi.com)

        Tietojemme mukaan vastaanottaja on lukenut tämän viestin ja vahvistanut palvelun tilauksen syöttämällä pin-koodin sivuillemme 15.03.2010 23:40:27. Huomatkaa, että palvelu aktivoituu ainoastaan varmistuksen saavuttua.

        Tämän jälkeen matkapuhelimeenne lähetettiin tervetuloviesti, jossa myös neuvottiin palvelun käytöstä:

        15.03.2010 23:40:27 Arrived Tervetuloa Glomobi-kerhoon! Mene sivulle glomobi.com saadaksesi uusimmat taustakuvat, soittoäänet sekä pelit. Pidä hauskaa!

        Nimenomaan Hannamari Frömanin ja hänen porukkansa mukaa antamalla pin-koodin suostuu antamaan lähes avoimen valtakirjan laskuttaa. Antamalla pin-koodin todistat, että olet itse kännykkäsi kanssa siinä tekemässä sitä. Tämän takia pin-koodia ei tule antaa ikinä.


      • GLOMOBITUHO
        Vihasta soikeana kirjoitti:

        Jossakin rekisteröitymis-jutussa vaadittiin netissä puhelinnumeroani ja sinnehän se piti laittaa. En siis tilannut mitään soittoääniä jne. Siinä yhteydessä numeroni on tietämättäni vuotanut jonnekin tai olen tietämättäni aktivoinut tämän kyseisen rahastuspalvelun. Muutaman tekstarin muistan saaneeni, en muuta. Sitten aloin vain ihmetellä, miksi laskuni on niin iso.

        Piti tilata puheluerittely Saunalahdelta, sekin maksaa 10 e. Sieltäpä se paska numero 17212 paljastui. Mulle oli tullut kolme tekstaria kahtena peräkkäisenä sunnuntaina maaliskuussa, jokainen niistä maksoi 4 e! Mun pitäs maksaa sitten 24 e tyhjästä. Saunalahti vetäytyy vastuusta tietenkin, mun on vaan maksettava niistä olemattomista palveluista. Uhkailivat jo perintätoimistollakin jos en maksa tuota 24 euroa. Suljinkin eilen illalla luurin korvaan asiakaspalvelijalle kun niin pisti vihaksi.

        Otan vielä yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Eilen tein myös rikosilmoituksen poliisille. Todennnäköisesti taistelen turhaan, mutta kaikkeni silti teen. Todennäköisesti joudun silti maksamaan sen rahan. Ja pienituloisena minua kismittää suunnattomasti menettää se raha, kun sillä saisi vaikka mitä. Onneksi ei sentään sataa euroa palanut. :(

        Prosessini on siis vielä kesken. Palvelunumero-eston tein jo, mutta tulipa tässä yks kaunis päivä vieläkin viesti siitä kirotusta 17212-numerosta.

        Miksi kukaan ei tee mitään? Miksi rikollisille rahastajille ei mahda kukaan mitään? Eikö heitä kiinnosta?

        Aion lähteä Saunalahdelta heti ensi syksynä, kun olen maksanut erään puhelimeni sinne jonka takia olen vielä kytköksessä mokomaan paska-firmaan.

        Moi.ÄLÄ MAKSA SITÄ HUIJAUKSESTA VAAN VÄHENNÄ SE HUIJAUKSEN OSUUS LASKUSTASI.


      • GLOMOBITUHO
        Ali Baba kirjoitti:

        Kävi mullekin niin, että tyhjästä joudun maksamaan , enkä todella ole mitään tilannut.Soitin Elisan asiakaspalveluun mutta eivät he voi asialle mitään.Sen jäkeen kun sain eka laskun kirjoitin vihaisen sähköpostin kyseisen huijarifirman osoitteeseen ja samantien tuli tekstiviesti , että eivät lähetä enää viestejä ja siitäkin jouduin maksamaan saman 4 egeä.Kaiken kaikkiaan multa on mennyt 48 euroa. Eikö tällaiselle huijariporukalle kukaan mahda mitään?33

        Moi.Tuttua tarinaa tää,itelläni kävi aivan samoin tässä muutama kk sitten kun menin tyhmyyttäni vastaamaan johonkin netin kyselyihin aikani kuluksi.....pin koodiakin pyydettiin ovelasti jossain viestissä ja läppärini oli silloin sellaisella säädöllä että sitä piti vieriittää alaspäin ennenkuin näki nämä glomobilin pienellä tekstillä ilmoitetut ehdot liittymisestä palveluun..No sitten niitä viestejä alkoi tulla useita ja luulin niitä mainosviesteiksi,mutta operaattorin puhelulaskunsaatuani ihmettelin isoa summaa ja 6€per viesti näistä luulemani mainoksista per kpl oli laskua.Missään nimessä näitä en maksanut vaan vähensin nämä vitun mainoshuijausglomobivitunviestit maksamastani summasta pois.Sitten tuli maksumuistutus operaattoriltani jossa uhattiin perintätoimistolla jos en laskua maksaisi,soitin samantien operaattorille ja kerroin asian että olen huijattu tähän kusetukseen ja sanoin että haluan jatkaa mieluusti asiakkaassuhdetta kanssanne tai sitten vien tämän riitauttamani laskun niin pitkälle kuin vain voin.Niin operaattorini asiakaspalvelija oli hyvin ymmärtäväinen ja sanoi että hän kysäisee asiasta---,noin kahden minuutin kuluttua hän ilmoitti että tämä summa (60€)hyvitetään ja sitä ei tarvitse maksaa.Onneksi on sentään ymmärtäväisiä operaattoreita jäljellä.


      • GLOMOBITUHO
        Vihasta soikeana kirjoitti:

        Jossakin rekisteröitymis-jutussa vaadittiin netissä puhelinnumeroani ja sinnehän se piti laittaa. En siis tilannut mitään soittoääniä jne. Siinä yhteydessä numeroni on tietämättäni vuotanut jonnekin tai olen tietämättäni aktivoinut tämän kyseisen rahastuspalvelun. Muutaman tekstarin muistan saaneeni, en muuta. Sitten aloin vain ihmetellä, miksi laskuni on niin iso.

        Piti tilata puheluerittely Saunalahdelta, sekin maksaa 10 e. Sieltäpä se paska numero 17212 paljastui. Mulle oli tullut kolme tekstaria kahtena peräkkäisenä sunnuntaina maaliskuussa, jokainen niistä maksoi 4 e! Mun pitäs maksaa sitten 24 e tyhjästä. Saunalahti vetäytyy vastuusta tietenkin, mun on vaan maksettava niistä olemattomista palveluista. Uhkailivat jo perintätoimistollakin jos en maksa tuota 24 euroa. Suljinkin eilen illalla luurin korvaan asiakaspalvelijalle kun niin pisti vihaksi.

        Otan vielä yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Eilen tein myös rikosilmoituksen poliisille. Todennnäköisesti taistelen turhaan, mutta kaikkeni silti teen. Todennäköisesti joudun silti maksamaan sen rahan. Ja pienituloisena minua kismittää suunnattomasti menettää se raha, kun sillä saisi vaikka mitä. Onneksi ei sentään sataa euroa palanut. :(

        Prosessini on siis vielä kesken. Palvelunumero-eston tein jo, mutta tulipa tässä yks kaunis päivä vieläkin viesti siitä kirotusta 17212-numerosta.

        Miksi kukaan ei tee mitään? Miksi rikollisille rahastajille ei mahda kukaan mitään? Eikö heitä kiinnosta?

        Aion lähteä Saunalahdelta heti ensi syksynä, kun olen maksanut erään puhelimeni sinne jonka takia olen vielä kytköksessä mokomaan paska-firmaan.

        VAAN VÄHENNÄ SE HUIJAUS OSUUS PUHELINLASKUSTASI POIS.


      • Raivoisa Rouva
        Vihasta soikeana kirjoitti:

        Jossakin rekisteröitymis-jutussa vaadittiin netissä puhelinnumeroani ja sinnehän se piti laittaa. En siis tilannut mitään soittoääniä jne. Siinä yhteydessä numeroni on tietämättäni vuotanut jonnekin tai olen tietämättäni aktivoinut tämän kyseisen rahastuspalvelun. Muutaman tekstarin muistan saaneeni, en muuta. Sitten aloin vain ihmetellä, miksi laskuni on niin iso.

        Piti tilata puheluerittely Saunalahdelta, sekin maksaa 10 e. Sieltäpä se paska numero 17212 paljastui. Mulle oli tullut kolme tekstaria kahtena peräkkäisenä sunnuntaina maaliskuussa, jokainen niistä maksoi 4 e! Mun pitäs maksaa sitten 24 e tyhjästä. Saunalahti vetäytyy vastuusta tietenkin, mun on vaan maksettava niistä olemattomista palveluista. Uhkailivat jo perintätoimistollakin jos en maksa tuota 24 euroa. Suljinkin eilen illalla luurin korvaan asiakaspalvelijalle kun niin pisti vihaksi.

        Otan vielä yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Eilen tein myös rikosilmoituksen poliisille. Todennnäköisesti taistelen turhaan, mutta kaikkeni silti teen. Todennäköisesti joudun silti maksamaan sen rahan. Ja pienituloisena minua kismittää suunnattomasti menettää se raha, kun sillä saisi vaikka mitä. Onneksi ei sentään sataa euroa palanut. :(

        Prosessini on siis vielä kesken. Palvelunumero-eston tein jo, mutta tulipa tässä yks kaunis päivä vieläkin viesti siitä kirotusta 17212-numerosta.

        Miksi kukaan ei tee mitään? Miksi rikollisille rahastajille ei mahda kukaan mitään? Eikö heitä kiinnosta?

        Aion lähteä Saunalahdelta heti ensi syksynä, kun olen maksanut erään puhelimeni sinne jonka takia olen vielä kytköksessä mokomaan paska-firmaan.

        Teit rikosilmoituksen - erinomaista! Voiko siihen ilmoitukseen liittyä, niinkuin joukkona???


      • GLOMOBITUHO
        Raivoisa Rouva kirjoitti:

        Teit rikosilmoituksen - erinomaista! Voiko siihen ilmoitukseen liittyä, niinkuin joukkona???

        En tehnyt vaan uhkasin operaattoria sillä,mutta onneksi ei tarvinnut kun hyvittivät nämä huijauslaskut,tehkää ihmeessä rikosilmoitus ja tehdään vaikka yhdessä sellainen porukka tai ns yhteiskanne että saadaan tää paska kusetus loppumaan


      • wilmuli
        GLOMOBITUHO kirjoitti:

        En tehnyt vaan uhkasin operaattoria sillä,mutta onneksi ei tarvinnut kun hyvittivät nämä huijauslaskut,tehkää ihmeessä rikosilmoitus ja tehdään vaikka yhdessä sellainen porukka tai ns yhteiskanne että saadaan tää paska kusetus loppumaan

        Onko kukaan huijatuista jo tehnyt rikosilmoituksen. Minä harkitsen vakavasti! Sain juuri Elisalta puhelinlaskun, jossa veloitettiin Glomobin tekstareista 65 euroa. Tilasin 1 ainoan soittoäänen, joka ei edes toiminut, eli sitä ei saanut auki. Sen jälkeen alkoi tulla tekstareita, jotka poistin sitä mukaan. En voinut ymmärtääkään että näistä joudun vielä maksumieheksi (lue -naiseksi). Kertokaan miten menettelitte, että saan ne tekstarit loppumaan. Lähetin jo Elisalle reklamaation ja odottelen jännittyneenä vastausta. En suostu maksaamaan!


      • Huijattu minuakin
        GLOMOBITUHO kirjoitti:

        En tehnyt vaan uhkasin operaattoria sillä,mutta onneksi ei tarvinnut kun hyvittivät nämä huijauslaskut,tehkää ihmeessä rikosilmoitus ja tehdään vaikka yhdessä sellainen porukka tai ns yhteiskanne että saadaan tää paska kusetus loppumaan

        10 vuotiaalle tyttärelleni alkoi tulla Ringaling- tekstareita ja vajaan 80 euron edestä niitä tuli vaikka ensimmäisen viestin jälkeen laitoimme STOP-viestin. Olin yhteydessä Saunahdelle laskusta ja käskivät olla palveluntajoajaan yhteydessä. Olin yhteydessä ja Ringaling asiakaspalvelusta on luvattu hyvittää laskua "hyväntahdon eleenä" 60euroa. Rahoja vaan ei ole näkynyt, eikä hyvitystä puhelinlaskussa.

        Saunalahdelta sanottiin näin, että "PALVELUNTARJOAJAN (Ringaling)
        HYVITYS EI KIERRÄ OPERAATTORIN KAUTTA, SELLAISTA TOIMINTATAPAA EI KÄYTETÄ", joten hyvitys ei voi näkyä laskulla.

        Otin taas yhteyttä Ringalingin asiakaspalveluun, josta vastattiin näin: "Hyvistysasiat käsitellään pääkonttorillamme ja he ovat sopineet
        Ericsson IPX:n kanssa, että hyvitys hoidetaan heidän kautta
        operaattorille. Ericsson IPX on sisältöpalveluiden maksu- ja
        jakelujärjestelmä. Pääkonttoriltamme ilmoitettiin, että he ovat
        saaneet vahvistuksen Ericsson IPX:ltä, että hyvityksenne on mennyt
        maksuun 9.4.2010. Mikäli asiassa on edelleen ongelmia, voitte pyytää
        operaattoria olemaan yhteydessä Ericsson IPX:ään.

        Ystävällisin terveisin,
        Ringaling Asiakaspalvelu"

        Nyt loppu minulta huumori...oletteko te saaneet rahanne tätä kautta takaisin?


      • joskusliikaa
        GLOMOBITUHO kirjoitti:

        En tehnyt vaan uhkasin operaattoria sillä,mutta onneksi ei tarvinnut kun hyvittivät nämä huijauslaskut,tehkää ihmeessä rikosilmoitus ja tehdään vaikka yhdessä sellainen porukka tai ns yhteiskanne että saadaan tää paska kusetus loppumaan

        sama homma täällä .... laskua / tekstiviestejä rupesi tulemaan , vaikka mitään en ole satavarmasti tilannut ... kävin keskustelua sekä operaattorin DNA kanssa , että tuon glomobin , väitti tuo että kyllä on tilattu , samanlainen hieno printtilista tuli kuin muillekkin .... ilmoitin että teen rikosilmoituksen , ja tänä iltana sen teenkin , kun ilmeisesti eivät aio perua tuota muodostunutt 120 !!! euron laskuaan .... kyllä panee vihaksi...


      • Aniita
        Huijattu minuakin kirjoitti:

        10 vuotiaalle tyttärelleni alkoi tulla Ringaling- tekstareita ja vajaan 80 euron edestä niitä tuli vaikka ensimmäisen viestin jälkeen laitoimme STOP-viestin. Olin yhteydessä Saunahdelle laskusta ja käskivät olla palveluntajoajaan yhteydessä. Olin yhteydessä ja Ringaling asiakaspalvelusta on luvattu hyvittää laskua "hyväntahdon eleenä" 60euroa. Rahoja vaan ei ole näkynyt, eikä hyvitystä puhelinlaskussa.

        Saunalahdelta sanottiin näin, että "PALVELUNTARJOAJAN (Ringaling)
        HYVITYS EI KIERRÄ OPERAATTORIN KAUTTA, SELLAISTA TOIMINTATAPAA EI KÄYTETÄ", joten hyvitys ei voi näkyä laskulla.

        Otin taas yhteyttä Ringalingin asiakaspalveluun, josta vastattiin näin: "Hyvistysasiat käsitellään pääkonttorillamme ja he ovat sopineet
        Ericsson IPX:n kanssa, että hyvitys hoidetaan heidän kautta
        operaattorille. Ericsson IPX on sisältöpalveluiden maksu- ja
        jakelujärjestelmä. Pääkonttoriltamme ilmoitettiin, että he ovat
        saaneet vahvistuksen Ericsson IPX:ltä, että hyvityksenne on mennyt
        maksuun 9.4.2010. Mikäli asiassa on edelleen ongelmia, voitte pyytää
        operaattoria olemaan yhteydessä Ericsson IPX:ään.

        Ystävällisin terveisin,
        Ringaling Asiakaspalvelu"

        Nyt loppu minulta huumori...oletteko te saaneet rahanne tätä kautta takaisin?

        Minäkin olen saanut tekstiviestejä, lähettäjä Ringaling. Poistin ne joka kerta heti ja nyt en tiedä, mihin numeroon lähetän Stop-viestin ( lopetuksen ). Tulossa on varmaan iso lasku.

        Kiitos tiedosta, jos sen sinulta tai joltain toiselta saisin.


      • kylli56
        edelleen ahdistunut kirjoitti:

        Tulipahan tässä mieleen onko kaikilla glomobi huijatuilla dna:n liittymä,eihän vaan joku muu operaattori kalasta asiakkaita???

        menin katsoon Megan Foksin repsahtaitunu rintoja,ja sielä tuli tää ,oot Miljoonas käyttäjä,voitat nokian uusimmam kännyn!!!


      • Rikoksen Uhri
        wilmuli kirjoitti:

        Onko kukaan huijatuista jo tehnyt rikosilmoituksen. Minä harkitsen vakavasti! Sain juuri Elisalta puhelinlaskun, jossa veloitettiin Glomobin tekstareista 65 euroa. Tilasin 1 ainoan soittoäänen, joka ei edes toiminut, eli sitä ei saanut auki. Sen jälkeen alkoi tulla tekstareita, jotka poistin sitä mukaan. En voinut ymmärtääkään että näistä joudun vielä maksumieheksi (lue -naiseksi). Kertokaan miten menettelitte, että saan ne tekstarit loppumaan. Lähetin jo Elisalle reklamaation ja odottelen jännittyneenä vastausta. En suostu maksaamaan!

        JUMALAUTA!!! TEHKÄÄ SE RIKOSILMOITUS OIKEASTI,ÄLKÄÄKÄ VAIN UHOTKO!!! JA VAIKKA SAISITTE TAISTELUN JÄLKEEN RAHANNE TAKAISIN,TEHKÄÄ SE ILMOITUS SILTI!!! PAKKOHAN NOI KUSIPÄÄT ON VASTUUSEEN SAADA! NE ON RIKOLLISIA! Ja nyt myös miljonäärejä... Meidän kustannuksella. Mitä useampi tekee rikosilmoituksen,sitä varmemmin kaikki meistä saisi korvaukset ja rikolliset linnaan ja tämän huijaamisen loppumaan! Kaikki varmasti tietävät,että rikosilmoituksen voi tehdä myös netissä. Eli ei paljoa vaadi. Kiitos etukäteen kaikille,jotka ilmoituksen tekevät. Ja vaatikaa kunnon korvauksia.


    • hädässä

      miten sait lopetettua viestien tulon ?

      • Helvet

        stop 17212


      • rahastus jatkuu
        Helvet kirjoitti:

        stop 17212

        ei tunnistettu


      • joskusliikaa
        rahastus jatkuu kirjoitti:

        ei tunnistettu

        tein juuri poliisille rikosilmoituksen .... katsotaan miten etenee ....
        en ole mihinkään numeroani antanut , saatikka mitään pin koodia

        kyllä ketuttaa , tämä katsotaan nyt loppuun .... saldoa nyt 120 euroa....


      • onnexi
        joskusliikaa kirjoitti:

        tein juuri poliisille rikosilmoituksen .... katsotaan miten etenee ....
        en ole mihinkään numeroani antanut , saatikka mitään pin koodia

        kyllä ketuttaa , tämä katsotaan nyt loppuun .... saldoa nyt 120 euroa....

        Minulle on tulossa ainakin 96 eur lasku tekstiviesteistä sen takia, että osallistuin IKEAN lahjakortin arvontaan. Tein tänään rikosilmoituksen Glomobia vastaan ja lähetin Kuluttajaasiamiehelle viestin tästä huijauksesta sekä toimitin DNA:lle kopio rikosilmoituksesta. Poliisi neuvoi tänään että ei kannattaa maksaa näitä huijausviestejä nyt, vaan vasta sitten mahdollisesti oikeuden päätöksen jälkeen... En meinaa ainakaan maksaa, ja olen vaihtanut puhelinnumeroa ja se on nyt salainen :Glomobilin helpdeskin kassa käyty keskustelu on turhaa. Sieltä tulee samoja vastauksia kaikille, rippumatta mitä kysyt... Että HUIJAUSTA kaikki alusta loppuun


      • onnexi
        onnexi kirjoitti:

        Minulle on tulossa ainakin 96 eur lasku tekstiviesteistä sen takia, että osallistuin IKEAN lahjakortin arvontaan. Tein tänään rikosilmoituksen Glomobia vastaan ja lähetin Kuluttajaasiamiehelle viestin tästä huijauksesta sekä toimitin DNA:lle kopio rikosilmoituksesta. Poliisi neuvoi tänään että ei kannattaa maksaa näitä huijausviestejä nyt, vaan vasta sitten mahdollisesti oikeuden päätöksen jälkeen... En meinaa ainakaan maksaa, ja olen vaihtanut puhelinnumeroa ja se on nyt salainen :Glomobilin helpdeskin kassa käyty keskustelu on turhaa. Sieltä tulee samoja vastauksia kaikille, rippumatta mitä kysyt... Että HUIJAUSTA kaikki alusta loppuun

        Sain tänään ilmotuksen DNA:sta että ne ovat hyvittäneet minulle rahat kaikista huijariteksitiviesteistä. Suosittelen kaikille muillekin myös rikosilmoituksen tekeminen ja kopion toimittaminen omalle operaattorille. Olen myös ollut IKEAan yhteydessä, ja ne ovat tietoisia että niiden brandi käytetään tällä tavalla väärin. Juristit sielläkin tutkii tätä asia. Toivottovasti Glomobi saa kunnon rangaistuksen ja joutuu palauttaa kaikille rikosen kautta saatua rahaa korkoineen


      • Paljon taistellut
        onnexi kirjoitti:

        Sain tänään ilmotuksen DNA:sta että ne ovat hyvittäneet minulle rahat kaikista huijariteksitiviesteistä. Suosittelen kaikille muillekin myös rikosilmoituksen tekeminen ja kopion toimittaminen omalle operaattorille. Olen myös ollut IKEAan yhteydessä, ja ne ovat tietoisia että niiden brandi käytetään tällä tavalla väärin. Juristit sielläkin tutkii tätä asia. Toivottovasti Glomobi saa kunnon rangaistuksen ja joutuu palauttaa kaikille rikosen kautta saatua rahaa korkoineen

        Taistelin paljon, että saisin Glomobille menettämäni huijatut rahat takaisin. Tuloksetta. Olin niin raivona, että sain monta hermokohtausta sen takia. Sapetti ihan vietävästi. En jaksa enää taistella. Odotan vain, että se koko kirottu Glomobi todella lopettaa toimintansa.


      • TSUNA
        onnexi kirjoitti:

        Sain tänään ilmotuksen DNA:sta että ne ovat hyvittäneet minulle rahat kaikista huijariteksitiviesteistä. Suosittelen kaikille muillekin myös rikosilmoituksen tekeminen ja kopion toimittaminen omalle operaattorille. Olen myös ollut IKEAan yhteydessä, ja ne ovat tietoisia että niiden brandi käytetään tällä tavalla väärin. Juristit sielläkin tutkii tätä asia. Toivottovasti Glomobi saa kunnon rangaistuksen ja joutuu palauttaa kaikille rikosen kautta saatua rahaa korkoineen

        Minulle kertynyt reilu 100,- Glomobin kautta palvelutekstiviesteistä laskua! Laitoin heille sähköpostia ja Helpdeski vastasi kanssa tyyliin et turha nurista, maksettava on! Operaattorin laskusta jätin palveluteksitiviestin osuuden maksamatta. Kuinka sait DNA:lta hyvityksen rahoista???Rikosilmoituksen kauttako?En nyt tiedä miten asiassa etenisin?!Mutta maksamaan en tuollaista summaa ala turhasta.
        Mulla ei ole muuten aavistustakaan minkä kautta olen tuohon Glomobiin liittynyt?!


      • "kädet ylös"
        TSUNA kirjoitti:

        Minulle kertynyt reilu 100,- Glomobin kautta palvelutekstiviesteistä laskua! Laitoin heille sähköpostia ja Helpdeski vastasi kanssa tyyliin et turha nurista, maksettava on! Operaattorin laskusta jätin palveluteksitiviestin osuuden maksamatta. Kuinka sait DNA:lta hyvityksen rahoista???Rikosilmoituksen kauttako?En nyt tiedä miten asiassa etenisin?!Mutta maksamaan en tuollaista summaa ala turhasta.
        Mulla ei ole muuten aavistustakaan minkä kautta olen tuohon Glomobiin liittynyt?!

        Et tietenkään maksa. Sehän olisi ryöstö.


    • joku laki löydyttävä

      Niin tuli itsellekkin viestejä useita peräkkäin, ja huomasin kaikki puheaikani oli menny.
      Operaattori joka antaa tälläistä tapahtua, on mielestäni vastuussa koska operaattorin kautta
      huijatut viestimaksut tilittyvät siihen viestinumeroon mistä viestit saapuvat. Eikö operaattori voi
      lopettaa palvelua tai jättää tilittämättä, ei kohta uskalla kännykkää käyttää tai pitää edes auki kun
      pukkaa viestejä joilla ei tee mitään ja joita ei ole tilannu.

      • hohasihgaiph

        SOITTAKAA NUMEROON 092992404 (sain numeron operaattoriltani), joka on siis joku ericsonin konserniyritys.. Vaatikaa GLOMOBILE-palvelun lopettamista; ja/kun olette yrittäneet lopettamista, mutta se ei ole onnistunut viestitse tai/ja sähköpostitse. PALVELU ON SAATAVA LOPPUMAAN JOS NIIN HALUAA. (Heiltä löytyy kontaktit GLOMOBILEEN)


      • rikos
        hohasihgaiph kirjoitti:

        SOITTAKAA NUMEROON 092992404 (sain numeron operaattoriltani), joka on siis joku ericsonin konserniyritys.. Vaatikaa GLOMOBILE-palvelun lopettamista; ja/kun olette yrittäneet lopettamista, mutta se ei ole onnistunut viestitse tai/ja sähköpostitse. PALVELU ON SAATAVA LOPPUMAAN JOS NIIN HALUAA. (Heiltä löytyy kontaktit GLOMOBILEEN)

        Se rikollisen nimi kirjoitetaan GLOMOBI


      • uteliasaatu
        hohasihgaiph kirjoitti:

        SOITTAKAA NUMEROON 092992404 (sain numeron operaattoriltani), joka on siis joku ericsonin konserniyritys.. Vaatikaa GLOMOBILE-palvelun lopettamista; ja/kun olette yrittäneet lopettamista, mutta se ei ole onnistunut viestitse tai/ja sähköpostitse. PALVELU ON SAATAVA LOPPUMAAN JOS NIIN HALUAA. (Heiltä löytyy kontaktit GLOMOBILEEN)

        laita viesti siihen numeroon josta niitä viestejä/mainoksia tulee LOPETA - ainakin minä sain vastauksen että "tilaus" on irtisanottu!


      • epäasiakas
        uteliasaatu kirjoitti:

        laita viesti siihen numeroon josta niitä viestejä/mainoksia tulee LOPETA - ainakin minä sain vastauksen että "tilaus" on irtisanottu!

        Kuinka voi irtisanoa olemattoman tilauksen? Koskaan ei ole mitään tilattu. Kyllähän roisto saa miljoonia kerättyä tällä tavalla kun "tilauksia" aloitetaan ihan itse asiakkaan puolesta ja aletaan heti laskuttamaan.
        Minulle tuli operaattorini ohjeiden mukaan lähettämääni LOPETA -viestiin EI TUNNISTETTU -vastaus. Vasta uhkailujen ja vaivan jälkeen laskutus loppui.


      • Lapsiakin huijataan!
        hohasihgaiph kirjoitti:

        SOITTAKAA NUMEROON 092992404 (sain numeron operaattoriltani), joka on siis joku ericsonin konserniyritys.. Vaatikaa GLOMOBILE-palvelun lopettamista; ja/kun olette yrittäneet lopettamista, mutta se ei ole onnistunut viestitse tai/ja sähköpostitse. PALVELU ON SAATAVA LOPPUMAAN JOS NIIN HALUAA. (Heiltä löytyy kontaktit GLOMOBILEEN)

        Meidän 11 vuotias tyttö oli saanut puhelimeensa myös ko. viestejä,ja oli ne vaan aina poistanut. Tätä oli tapahtunut jo noin vuoden ajan. Meillä vaihtui välissä operaattori ja samalla myöskin otettiin kotiin pari mokkulaa. Luulimme kokoajan että tytön maksut koostuivat vanhoista mokkulamaksuista jota ei saati heti poikki, koska kaikki 8 kpl liittymiä oli samalla puhelinlaskulla, siis aikuisten ja lasten. Makselipa tyttö itse säästämistään rahoistaan "mokkulamaksua". Nyt huijaus on kestänyt jo yli vuoden ja lasku ollut melkoinen. Huomasimme sen vasta nyt kun saimme erillisen laskun mokkulasta joka oli otettu nyt eri operaattorilta, koska luulimme entisiä mokkulalaskuja turhan kalliiksi! Mitenkähän tämä mainittu "mabel" suhtautuu kun kyseessä on lapsi? Mainitsempa että perhepiirissä on myös poliisi ja lakimies, lupasivat lähteä viemään asiaa eteenpäin, mikäli siihen ei saada pikaista korjausta! Itse työskentelin myös osa-aikaisesti toimittajana ja julkisuuskin on taattu!


    • Taija A

      Ota meihin yhteyttä
      Jos sinulla on kysymyksiä tuotteitamme tai palveluksiamme koskien kehotamme ensin tutustumaan FAQ osioon.

      Miten keskeytän tämän palvelun?

      On olemassa kolme eri vaihtoehtoa:

      1: Tekstiviestillä: Asiakkaat voivat tahtoessaan milloin vain keskeyttää palvelun lähettämällä viestin STOP palvelun tunnusnumeroon. Numero löytyy samalta sivulta kuin palvelut (esim 17220, Glomobi Play: 17212). Tämän lähettäessä asiakkaan tilaus keskeytetään samantien.

      2: Sähköpostilla: Asiakas voi lähettää sähköpostin, sisältäen numeron johon palvelu tahdotaan keskeyttää, osoitteeseen [email protected]. Palvelu keskeytetään tällöin 24 tunnin sisään arkipäivisn, viikonloppusin heti seuraavana maanantaina.

      3: Puehlimitse asiakaspalvelun kautta: Asiakkaat voivat soittaa asiakaspalveluun numeroon 0942415801. Tähän numeroon soittaessa asiakas jättää oman puhelinnumeronsa vastaaja palveluun. Palvelu keskeytetään 24 tunnin sisään arkipäivisin, viikonloppusin heti seuraavana maanantaina.

      Jos et löytänyt kysymykseesi vastausta täältä voit lähettää kysymyksesi sähköpostitse osoitteeseen [email protected].

      Vastaamme viestiisi niin pian kuin mahdollista.

      • Siskon tukena

        Lisa tietoa: http://www.glomobi.com/Default.aspx

        8 - Tietojenkäsittely.1 Toimittaakseen sisältöpalveluja loppukäyttäjälle, R & D Media kerää ja käsittelee (ts. kerää, tallentaa, tarkistaa, antaa kolmansille osapuolille, järjestää ja yhdistää) tiettyjä henkilö- ja liikennetietoja loppukäyttäjästä.
        8.2 R&D Media käsittelee loppukäyttäjien tietoja ainoastaan luottamuksellisuusperiaatteensa mukaisesti, joka on nähtävissä ja ladattavissa yhtiön verkkosivustolta. R&D Media käsittelee loppukäyttäjän tietoja aina voimassa olevien yksityisyyslakien ja -määräyksien mukaisesti.
        Kappale 9 - Valittu lainsäädäntö
        9.1 Sisältöpalvelujen käyttöön, sopimukseen ja verkkosivustoon sovelletaan ainoastaan Alankomaiden lainsäädäntöä. 9.2 Kaikki erimielisyydet ratkaistaan vastaavassa oikeusistuimessa Amsterdamissa.
        Kappale 10 - Loppusäännökset
        10.1 Nämä ehdot ja edellytykset on rekisteröity R&D Median toimesta Amsterdamin kauppakamarissa. Nämä ehdot ja edellytykset ovat saatavilla R&D Media -yhtiöltä, kopioi niistä toimitetaan pyynnöstä veloituksetta.
        10.2 R&D Media -yhtiön rekisteröidyt toimistot sijaitsevat Amsterdamissa, jossa se on rekisteröity kauppakamariin numerolla 34233120. Kaikki sisältöpalveluja tai näitä ehtoja ja edellytyksiä koskevat yhteydenotot tulee lähettää osoitteeseen R&D Media Europe B.V., Max Euweplein 32, 1017 MB Amsterdam, The Netherlands, tai sähköpostitse osoitteeseen [email protected]. Ilmaisnumero (vain Norja) on: 0942415801.


      • kylli56

        Olen lähettänyt teille viestit STOP ,LOPETA. Teiltä ei ole tullu vastausta! En ymmärtänyt,mihin menin vastaamaan!=sanottiin ,että olen miljoonas asiakas,ja olen voittanu kännykän! Teen teistä rikosilmoituksen poliisille huomenna!!!


      • höynäytetty
        kylli56 kirjoitti:

        Olen lähettänyt teille viestit STOP ,LOPETA. Teiltä ei ole tullu vastausta! En ymmärtänyt,mihin menin vastaamaan!=sanottiin ,että olen miljoonas asiakas,ja olen voittanu kännykän! Teen teistä rikosilmoituksen poliisille huomenna!!!

        Eilis iltana osallistuin arvontaan, ja yht´äkkiä rupes tulemaan tekstareita, ja et tervetuloa Glomobi kerhoon... laitoin näitä stop viestejä, mutta mikään ei menny perille ilmeisesti..soitto 09-42415801 numeroon lopetti vasta tilauksen ainakin se on nyt kirjattu sinne vastaajan mukaan..toivotaan niin ainakin, ja liittymään laitoin eston nottei viihdeviestejä saa laitettua mun puhelimesta eikä semmosia viestejä tule mulle..toivotaan et se on ohitte nyt tää 14h painajainen..

        Facebookin:Voi paska, katso miten kävi, kun isä näki tyttärensä webcam-esityksen linkkiä ei kannata klikkailla..se on yks näitä glomobile huijaus juttuja!!


      • Just juu...
        höynäytetty kirjoitti:

        Eilis iltana osallistuin arvontaan, ja yht´äkkiä rupes tulemaan tekstareita, ja et tervetuloa Glomobi kerhoon... laitoin näitä stop viestejä, mutta mikään ei menny perille ilmeisesti..soitto 09-42415801 numeroon lopetti vasta tilauksen ainakin se on nyt kirjattu sinne vastaajan mukaan..toivotaan niin ainakin, ja liittymään laitoin eston nottei viihdeviestejä saa laitettua mun puhelimesta eikä semmosia viestejä tule mulle..toivotaan et se on ohitte nyt tää 14h painajainen..

        Facebookin:Voi paska, katso miten kävi, kun isä näki tyttärensä webcam-esityksen linkkiä ei kannata klikkailla..se on yks näitä glomobile huijaus juttuja!!

        Puhelimeeni tuli viesti 06.10.2010 jossa toivottiin nauttivani tilauksesta!
        Mistä helvetin tilauksesta?
        En ole mitään tilannut. Kyseessä tietysti GLOMOBI !
        En olisi varmaankaan kiinnittänyt huomiota heidän viesteihin, mutta, kun onneksi käytössäni on prepaid-liittymä (Elisa), joka ilmoittaa saldon viestien jälkeen. En ollut käyttänyt puhelinta iltapäivän aikana, vaan myöhään avasin, hämmästyin & kirosin. Laitoin maililla sekä operaattorille, että "tilauksentoimittajalle"sävytettyä mailia, saas katsoa mitä vaikuttaa. Onneksi oli Prepaid, ja on jatkossakin. Numeron vaihto käy nopeasti, ja ostelen tästedes vaan 10,00 €:n jaksoja. Ei putoa korkealta.


    • mapel1

      Maksullisten palvelupuheluiden eettinen lautakunta (MAPEL) on koostanut toimitaohjeet vastaavanlaista tilannetta varten. Ohjeet löytyvät osoitteesta:

      http://www.mapel.fi/valitusohjeet/

      Mikäli ohjeista ei ole tapauksessasi hyötyä tai et pääse toivottuun lopputulokseen niitä noudatettuasi, voit ottaa yhteyttä MAPEL:iin valituslomakkeella:

      http://www.mapel.fi/

      Huomioithan, että valitusohjeet tulee lukea ja niitä noudattaa ennen MAPEL:iin valittamista.

    • Vitsa-2

      Ja minä sain 72 e laskun!!!En ole kyl tilannut yhtään mitään.Poliisillekko tästä pitää mennä tekeen ilmotus???

      • Calico Jack

        Täällä sama! ihmettelin, ku puhelinlasku oli 64€ Toiseksi en oo mitään ees saanu koko lafkalta, joten eiköhän tässä ole jonkin asteisesta huijauksesta kyse. Taijanpa tehdä rikosilmoituksen tms.


    • polki

      Hyvät ihmiset. Käyttäkää tämä foorumeissa viettämänne aika hyödyksi ja marssikaa kuluttajaneuvojan puheille. Jos jaksat vaatia, todennäköisesti rahasi takaisin saat. Eikä siihen aina kuluttajaneuvojaakaan tarvita. Tosiasia on vain, että niin kauan kuin kukaan viranomaistaho ei järjestelmällisesti valvo tällaisia palveluja ja niin kauan kuin Suomen lainsäädäntö tällaiset sallii, Glomobi ja vastaavanlaiset palvelut voivat toimia. Vaikka en sano etteikö kuluttajallakin ole vastuunsa.. on ne ehdot sitten kuinka pienellä printillä tahansa.

      Ja tieto on paras puolustus. Kaikki te toimittajat, nostakaa asiaa esille, että me opimme. Jos jokainen palveluun kirjatuva tietäisi miten nämä kännykkäpalvelut laskuttavat/toimivat/mainostavat, ei markkinarakoa tässä maassa heille olisi.

      Lisäksi toivoisin että jokaiseen uuteen matkapuhelinliitymään tulisi automaattisesti palveluestot, niin säästyttäisiin monelta murheelta.

      • viksu68

        että tein rikosilmoituksen vastaus tuli ei rikosta no laitoin kuluttaja asiamiehelle viestiä saa nähdä kuuluuko mitään n100e meni tyhjään "ilmaisen"soittoäänen takia.


    • sitkeys kannattaa

      Sain viestit loppumaan vihdoinkin. Piti vain soitella erinäisiin paikkoihin.
      Operaattori laittoi eston ilmaiseksi, nyt vaan en saa tarpeellisiakaan vistejä.
      Soitin kuluttajaviraston lakimiehelle, hän oli tietoinen asiasta ja olivat olleet yhteydessä Hollantiin palveluntarjoajalle. Ehdotin tälle lakimiehelle, että laittaisivat ryhmäkanteen.
      Nyt vihdoinkin vastattiin Glomobista e-meiliini ja lupasivat palauttaa rahani. Nyt sit odotellaan, milloin rahat on tililläni.
      Uhkailin tätä huijariporukkaa ryhmäkanteella.
      Ehdotan kaikille huijatuksi tulleille yhteydenottoa kuluttaja-asiamiehelle, yhteystiedot löytyy netistä.

      • victim2

        Uhriksi jouduin minäkin. Vastasin harmittomalta tuntuneeseen älykkyystestiin, jonka vastausta varten kännykkään tuli PIN-koodi, jolla tuloksen sai näytölle. Tässä PIN-koodin kertoneessa tekstiviestissä oli noita ylimääräisiä tietoja (lopeta, tekstaa, stop, kestotilaus, puh.laskun yht. 3sms/vko, max 48€/kk glomobi.com). Tuosta arvelinkin, että nyt pistin sormeni paskaan ja päätin samantien lähettää vastauksen samaan numeroon josta viesti tuli, eli nro 17212 vastasin lopeta kestotilaus ja sieltä tulla tupsahti hetikohta viesti, että Tilauksesti on lopetettu. Sinulle ei lähetetä enää viestejä.
        Toivottavasti ei tulekaan! S..tana!


      • victim2 kirjoitti:

        Uhriksi jouduin minäkin. Vastasin harmittomalta tuntuneeseen älykkyystestiin, jonka vastausta varten kännykkään tuli PIN-koodi, jolla tuloksen sai näytölle. Tässä PIN-koodin kertoneessa tekstiviestissä oli noita ylimääräisiä tietoja (lopeta, tekstaa, stop, kestotilaus, puh.laskun yht. 3sms/vko, max 48€/kk glomobi.com). Tuosta arvelinkin, että nyt pistin sormeni paskaan ja päätin samantien lähettää vastauksen samaan numeroon josta viesti tuli, eli nro 17212 vastasin lopeta kestotilaus ja sieltä tulla tupsahti hetikohta viesti, että Tilauksesti on lopetettu. Sinulle ei lähetetä enää viestejä.
        Toivottavasti ei tulekaan! S..tana!

        syötitkö pinkoodin siihen?


    • huhhui

      Onko minulla mahdollisuutta vaatia rahoja takaisin? Luulin osallistuvani harmittomaan kilpailuun jossa palkintona iPhone 4 ja minä tyhmä menin puhelinnumeroni sivuille näppäilemään! En ollenkaan huomioinut sivun alapuolella pienellä printattua sopimusta jonka mukaan tilaan jotain palvelujani itselleni hintaan 19€ -.- Peruutin tilauksen välittömästi. Tässä vielä kilpailun osoite: http://lpfi.glomobi.com/lp.aspx?LpID=23144&PartnerID=bbgg-mojj

      • vaihtoon tuollanen

        laskutetaanko silti vaikka ei olisi syöttänyt koodia ollenkaan, laittanut vaan numeron sivulla olevaan kenttään ja sen jälkeen tuli viesti missä on joku ihmeen koodi, vaikka en sitä koodia sinne laittanutkaan??? Laitoin sitten kuitenkin vielä viestin numeroon että lopeta kestotilaus. ja vastaus tuli " Tilauksesi on lopetettu. Kiitos tilauksesta. Sinulle ei lähetetä enää viestejä." saas nähdä.. -.- Tyhmää tuollainen että jokuhan voi aivan hyvin laittaa jonkun toisen numeron tuonne ja toinen joutuu maksamaan turhasta! mielestäni tuossa pitäis olla sellanen systeemi että sen pitäisi itsee vahvistaa vielä vaikka esim txt jos haluaa ( tuskin moni ) liittyä moiseen paskaan!


      • ku on niin lipevää
        vaihtoon tuollanen kirjoitti:

        laskutetaanko silti vaikka ei olisi syöttänyt koodia ollenkaan, laittanut vaan numeron sivulla olevaan kenttään ja sen jälkeen tuli viesti missä on joku ihmeen koodi, vaikka en sitä koodia sinne laittanutkaan??? Laitoin sitten kuitenkin vielä viestin numeroon että lopeta kestotilaus. ja vastaus tuli " Tilauksesi on lopetettu. Kiitos tilauksesta. Sinulle ei lähetetä enää viestejä." saas nähdä.. -.- Tyhmää tuollainen että jokuhan voi aivan hyvin laittaa jonkun toisen numeron tuonne ja toinen joutuu maksamaan turhasta! mielestäni tuossa pitäis olla sellanen systeemi että sen pitäisi itsee vahvistaa vielä vaikka esim txt jos haluaa ( tuskin moni ) liittyä moiseen paskaan!

        Sainpa tänään Glomobilta viestin jossa luki juuri jotain sellasta, että anna pinkoodisi, voit voittaa ipadin ja antoivat myös tilauksen lopetus ohjeet sekä kestotilaus ohjeet. Poistin viestin ja arvelin, että ei ne voi laskuttaa, jos en aio tilausta vahvistaa. Nyt ku tätä ketjua luin niin alko kauhistuttamaan, että voiko ne sittenki pistää laskua tulemaan, vaikken viestiin vastannukkaa...? En todellakaa edes muista, että olisin nettiin numeroni laittanu tai mihinkää epämääräiseen arvontaan osallistunu. Oon nimittäin sen verran tarkkana ollu noiden kanssa, ku tiedän, että ne huijaa. Nyt tässä odotellaan tuleeko jatkossa viestejä vai ei...


    • HELP!

      Nettirosvoja on nyt monenlaisia mutta tämä kyllä pääsi yllättämään näppäryydellään. Sain maksullisia viestejä PYYTÄMÄTTÄ kunnes tajusin olevani viikotilaaja. Aluksi luulin puhelintani yön aikana muutetun zombiksi ja aloin kaivella netistä.KELE! En ollut koskaan kuullutkaan glomobil yrityksestä ennekuin havaisin laskuissani vajeita. Onneksi tämä nr.o oli prepaid. HUH! Vain vajova 20 € takkiin. Tänks gad voo pripeid. Eikö näille voi mitään? TÄH?

      • :S

        Laskuttaako se siitä jos lukee joka tekstiviestissä: "Liittymän palvelusto estää tämän käytön"?


      • :)
        :S kirjoitti:

        Laskuttaako se siitä jos lukee joka tekstiviestissä: "Liittymän palvelusto estää tämän käytön"?

        Otin yhteyttä kesäkuussa Euroopan kuluttajakeskukseen (http://www.ecc.fi/), jonka toiminnan johdosta Glomobi maksoi viime viikolla huijausviestit minulle takaisin. Huvittavaa kylläkin miten firman "äänensävy" muuttui kun reklamaatio tuli ECC:ltä. Omat reklamaationit eivät aikaisemmin tehonneet. Oli myös ikävä huomata miten vuosia käyttämäni puhelinoperaattori Elisa/Saunalahti oli tämän ulkomaalaisen firman puolella eikä suomalaisen asiakkaan. No, äänestin sitten jaloillani ja vaihdoin DNA:han :)


    • ghulam waak

      Hei,
      olkaa hyvä ja älkää lähettäkö palveluviestejä meidän numeroille:
      0409526834
      0452749001
      0453150645
      0453495006

      • huijatuksi tullut

        Palvelun voi peruuttaa numerossa 0942415801
        On se vaan helvetin noloa tulla huijatuksi


    • SI

      Olen tilannut 2 vuotta sit yhdea soittoäänen sekä vuosi sit osallistunu johkin kilpailuun.Nyt tulee joka pvä 8 min yli 4:jä viesti ja su 3.Tää oli kaiken huippu,kun latasin eilen puhe aikaa 20e sain 5e bonusta,niin sieltä tuli 8 viestiä ja söi koko mun saldon!Tulee nrosta 17212.Olen laittanu viestin STOP,SOITANUT ASIAKASPALVELUUN 0942415801 sekä lähettänyt kirjeen os.RE Media Europe B.V.,P.O.Box 15748 1001 NE AMSTERDAM,THE NETHERLANDS.EIKÄ LOPU!!!!NYT EN LATAA PUHELINTANI ENNEN KUN TÄÄ SAATANAN PELI LOPUU JA PÄÄSEN EROON KYSEISISTÄ RAHAN PESUN KERÄÄJISTÄ!!!MITARI ON MEINAAN TÄYS!!!Vittu muiltakin neuvoja,miten edetä tässä asiassa??

      • Vahingossa hurahtanu

    • OPSERVERI

      FIRMA NÄYTTÄÄ SIJOITTUNEEN NUT MALESIAAN...
      EIKÖHÄN TAUSTALLA OLE SAMA HUIJARIFIRMA FUNMOBILE HONKONGISTA JOTA JOHTAVAT HEINESENIN VELJEKSET


      KÄYTTÄÄ MM WINSTUFFHERE TEEMAA

      • jea.

        Hupaisaa tämä operaattorin syyttäminen. Oma moka nolottaa ja syy on pakko saada jonkun niskoille. Operaattori siis haastettava oikeuteen? :D

        Hoitakaa vaan se peruutus kunnolla, niin se hoitui täälläkin. Jos ei muuta niin kuluttajaneuvojaan yhteys.


    • help!

      ku siis mulla alko tänään tulla näitä kiitos tilauksestasi ja nauti palvelusta viestejä enkä ole edes mihinkään vastannut tai liittynyt niin nyt epäilyttää että onko joku voinu murtautua mun kännykkään tai voiko tilaus alkaa itestään tai et voiko se alkaa montaviikkoa viimeisimmän facdebook kyselyyn vastaamisen jälkeen. mitä nyt pitäisi tehä?

    • Ei nimimerkkiä

      Vaadin Glomobilta rahat viimeistä Euroa myöten takaisin ennen kännykkälaskuni maksamista.

      Ensin eivät suostuneet, sitten olisivat hyvittäneet osan ja lopulta hyvittivät kaiken. Olikohan 16 Euroa tai jotain?

      • Ei nimimerkkiä

        Laskun laitoin jäihin kunnes olin saanut rahat tililleni. Laskuahan ei tarvitse maksaa sen ollessa selvitettävänä.

        Ainakin kymmenisen sähköpostiviestiä sain vääntää jonkun Googlella käännettyjen leikkaa / liimaa vastausetn kanssa.


      • Ärtynyt
        Ei nimimerkkiä kirjoitti:

        Laskun laitoin jäihin kunnes olin saanut rahat tililleni. Laskuahan ei tarvitse maksaa sen ollessa selvitettävänä.

        Ainakin kymmenisen sähköpostiviestiä sain vääntää jonkun Googlella käännettyjen leikkaa / liimaa vastausetn kanssa.

        Jokaisen huijatuksi tulleen pitää lähettää sähköpostia sisäministeriöön, siten niiden on pakkotedä jotakin asialle. Ainakin aikaisemmin on syntynyt toimintaa.


    • Periksi en anna

      Ihmettelin puhelinlaskussa olleita ajanvietepalvelumaksuja. Asiaa selvittäessäni kävi ilmi että olen vastaanottanut Glomobi nimiseltä firmalta maksullisia viestejä. Elisa jääväsi heti itsensä, eivät ole vastuussa ja lasku piti maksaa tai menee perintään. Laitoin heti kaikki mahdolliset palveluestot liittymälle mutta samana päivänä ehti tulla vielä 5 viestiä koska estopalvelu kytkeytyi vasta illalla eikä samantien kun soitin Elisalle. Jatkoin asian selvittämistä kuluttajaneuvojan kanssa, tein virallisen valituksen perusteettomasta mobiilisisältöpalvelun laskutuksesta. Glomobin vastaus sähköpostilla oli että olen osallistunut netissä ipod kilpailuun eli laittanut numeroni sinne kilpailusivuille. En ole todellakaan laittanut, en voi tietää onko joku muu laittanut numeroni sinne tai näppäillyt omansa väärin mutta itse en ole laittanut. Sitten kuulemma liittymääni on lähetetty viesti johon vastaamalla osallistun ipodin arvontaan ja liityn Glomobiin. Kuluttajaneuvoja sanoi että tuo on juuri tuollaisten huijarifirmojen toimintatapa ja se on myös harhaanjohtavaa markkinointia. Viesti on erittäin epäselvä ja siinä korostuu kilpailu, toisarvoiseksi jää itse palvelu. Hinta yms tiedot on laitettu epämääräisesti ja lyhenteillä viestin lopuksi. Enyway, voisin antaa asian olla jos olisin edes vastannut viestiin mutta kun en ole! Jotain mainosviestejä tuli jotka poistin lukematta.
      Asia on nyt mennyt kuluttajariitalautakuntaan, katotaan mitä saavat aikaiseksi. Tein rikosilmoituksen poliisille mutta eivät ala tutkimaan näin vähäpätöistä asiaa. Aika suurelta tämä asia minusta tuntuu kun huijattuja on näin paljon.
      Jokatapauksessa haluan rahani takaisin vaikka kyse on 40€, tämä on periaatekysymys.

    • osku

      Juuri koin vastaavaa,ja aion mennä tekemään rikosilmoituksen.Jos on paljon muita huijattuja,niin nostetaan ryhmäkanne.

    • Huijattu 2

      Miten nämä viestit saa häviämään??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      90
      1768
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      118
      1482
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      110
      995
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      31
      966
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      45
      832
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      718
    7. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      30
      691
    8. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      51
      691
    9. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      32
      666
    10. Hyvää yötä

      Naiselle, joka ikävöi. 🩷
      Ikävä
      25
      623
    Aihe