Viestivalo senkun vilkkuu.. ?

Jemina90

Terve!

Mistäköhän mahtaa johtua, että uudessa Nokialaisessani viestivalo vilkkuu jatkuvalla syötöllä? Viestejä ei ole lukematta, joten siitä ei ainakaan voi olla kysymys. Jossain kohtaa tuli huomioteksti, että "sim-muisti täynnä", mutta poistatin ilmoituksen jälkeen sim-kortilta kaikki yhteystiedot eikä siitä ollut apua. Oma ammattitaitoni on siten käytetty. Myös isoveljelläni on uudessa Nokian puhelimessaan samainen ongelma, joten uskoakseni myös muut ovat törmänneet vastaavaan tapaukseen (ja kenties ratkaisseet sen!). Toivottavasti joku tietää! :)

78

20182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Terrieri68

      Mikä malli sinulla on? Mulla on E66 ja siinä on ns. huomiovalo, joka vilkkuu samaan tyyliin kuin viestin merkkivalo, tosin hitaammin. Kyseessä on kai joku merkkivalo että puhelimen löytää pimeässä; ko. merkkivalon saa pois profiiliasetuksista.

      • jepulis2

        eiköhän tuo ole se että puhelin indikoidaan aktiiviseksi (koska näyttö pimennetään että säästyy virtaa)
        eli hitaasti "hengittävä" ledi myös vilkkuu nopeasti tietyn ajan jos viesti tai puhelu tullut(asetuksista pystyt säätämään tuon nopean vilkkumisen ajan)


    • n96

      tyhjennä sim-kortin viestit niin loppuu.

      • Jemina90

        Kiitos! Sim-kortilla oli viestejä, joita ei näkynyt uudessa puhelimessa. Kun sim-kortin siirsi vanhaan puhelimeen ja poistatti sieltä kaikki viestit, niin jo vain viestivälkkystrobovalo poistui. Kiitos paljon N96 :)


      • tt
        Jemina90 kirjoitti:

        Kiitos! Sim-kortilla oli viestejä, joita ei näkynyt uudessa puhelimessa. Kun sim-kortin siirsi vanhaan puhelimeen ja poistatti sieltä kaikki viestit, niin jo vain viestivälkkystrobovalo poistui. Kiitos paljon N96 :)

        Juu, sama homma muuten 6220 classic :n kanssa ja sama toimenpide myös auttoi.


      • Viesti merkki prkl...
        tt kirjoitti:

        Juu, sama homma muuten 6220 classic :n kanssa ja sama toimenpide myös auttoi.

        Juu lopulta toimi täälläkin. Meinasi kyllä käämit palaa kun aiemmalla kommunikaattorilla tyhjensin viestit ja silti vilkutus jatkui.
        Piti kaivaa vielä muutama vuosi vanhempi luuri joka löysi vielä lisää viestejä, ne kun poisti niin vihdoin lakkasi...


    • Xpress

      Oli täysin sama homma..

      • Yrme

        Onneksi on internet...


      • xm:SSÄ

        5800 XpressMusicissa ei ollut samaa ongelmaa vaan siinä on valmiustilan sykkivä valo, eli se valo vilkkuu, kun puhelin on valmiustilassa tämän saa korjattua asetuksista. :)


    • Jonote

      viestin merkki vilkkuu oikeassa yläkulmassa ja vaikka poistinkin vanhalla nokia n95:lla kaikki viestit sim-kortilta nii se vilkkuu vieki ); voisko joku auttaa ? :o

      • Saxxa

        Kokeile vielä useammalla puhelimallilla/vanhemmilla puhelimilla saada loputkin sim-viestit näkyviin, N95:n kautta näkyvien sim-viestien poisto ei ilmeisesti riittänyt.


      • thanksss
        Saxxa kirjoitti:

        Kokeile vielä useammalla puhelimallilla/vanhemmilla puhelimilla saada loputkin sim-viestit näkyviin, N95:n kautta näkyvien sim-viestien poisto ei ilmeisesti riittänyt.

        mulla oli sama ongelma ja se autto kiitti oikeesti kaikille :D


      • Onkia
        thanksss kirjoitti:

        mulla oli sama ongelma ja se autto kiitti oikeesti kaikille :D

        sama juttu... Hermothan tässä meinas mennä ;>


      • 5230
        Onkia kirjoitti:

        sama juttu... Hermothan tässä meinas mennä ;>

        Mulla oli toi sama ongelma ja kohta katotaan josko toi viestien poisto vanhoista puhelimista auttaisi :)


      • rabardi
        5230 kirjoitti:

        Mulla oli toi sama ongelma ja kohta katotaan josko toi viestien poisto vanhoista puhelimista auttaisi :)

        Valikko - Viestit - Valinnat - "SIM-kortin viestit". Täällä voit kopioida ja poistaa SIM kortilla olevat viestit (Esim. N95)


      • kjkjkljkljk
        rabardi kirjoitti:

        Valikko - Viestit - Valinnat - "SIM-kortin viestit". Täällä voit kopioida ja poistaa SIM kortilla olevat viestit (Esim. N95)

        rabardi että on tuollaisia ihmisiä kuin sinä! Olin muka käynyt puhelimen kaikki mahdolliset valikot läpi ja en vaan löytänyt paikkaa mistä viestit poistaisin. Kiitos ja kumarrus ja suuri halaus.


      • Ottto
        kjkjkljkljk kirjoitti:

        rabardi että on tuollaisia ihmisiä kuin sinä! Olin muka käynyt puhelimen kaikki mahdolliset valikot läpi ja en vaan löytänyt paikkaa mistä viestit poistaisin. Kiitos ja kumarrus ja suuri halaus.

        Itse löysin Nokia 5230 puhelimestani paikan poistaa sim-kortin viestit.
        Symbian 5th edition käyttis siinä.

        Viestit -valikossa valitsee saapuneet (älä avaa!). Valitse Valinnat ja sieltä SIM-kortin viestit. Sen jälkeen Valinnat kansiosta pystyy valitsemaan kaikki viestit ja sen jälkeen poistamaan ne.


      • Kiittäen
        Ottto kirjoitti:

        Itse löysin Nokia 5230 puhelimestani paikan poistaa sim-kortin viestit.
        Symbian 5th edition käyttis siinä.

        Viestit -valikossa valitsee saapuneet (älä avaa!). Valitse Valinnat ja sieltä SIM-kortin viestit. Sen jälkeen Valinnat kansiosta pystyy valitsemaan kaikki viestit ja sen jälkeen poistamaan ne.

        Kiitos tuosta yllä olevasta neuvosta, sen avulla sain oman 5230 SIM-kortin viestit poistettua, muuten olisi jäänyt kyllä tekemättä!


      • TLSB
        Kiittäen kirjoitti:

        Kiitos tuosta yllä olevasta neuvosta, sen avulla sain oman 5230 SIM-kortin viestit poistettua, muuten olisi jäänyt kyllä tekemättä!

        Kiitos Otttolle, sain kanssa tuolla ohjeella viestimerkkivalon (todella) ärsyttävän vilkkumisen poistumaan.


      • jf
        Ottto kirjoitti:

        Itse löysin Nokia 5230 puhelimestani paikan poistaa sim-kortin viestit.
        Symbian 5th edition käyttis siinä.

        Viestit -valikossa valitsee saapuneet (älä avaa!). Valitse Valinnat ja sieltä SIM-kortin viestit. Sen jälkeen Valinnat kansiosta pystyy valitsemaan kaikki viestit ja sen jälkeen poistamaan ne.

        Kiitoksia Otolle neuvosta. Toimi erinomaisesti.


      • Neoshe
        Ottto kirjoitti:

        Itse löysin Nokia 5230 puhelimestani paikan poistaa sim-kortin viestit.
        Symbian 5th edition käyttis siinä.

        Viestit -valikossa valitsee saapuneet (älä avaa!). Valitse Valinnat ja sieltä SIM-kortin viestit. Sen jälkeen Valinnat kansiosta pystyy valitsemaan kaikki viestit ja sen jälkeen poistamaan ne.

        kiitti ottto. tuolla tavalla löysin vielä 25 viestä lisää ja vilkkuminen loppui:)


      • Nokia 5320
        rabardi kirjoitti:

        Valikko - Viestit - Valinnat - "SIM-kortin viestit". Täällä voit kopioida ja poistaa SIM kortilla olevat viestit (Esim. N95)

        Tämä auttoi uuteen 5230:aan :) KIITOS!!


      • sepppi09
        Ottto kirjoitti:

        Itse löysin Nokia 5230 puhelimestani paikan poistaa sim-kortin viestit.
        Symbian 5th edition käyttis siinä.

        Viestit -valikossa valitsee saapuneet (älä avaa!). Valitse Valinnat ja sieltä SIM-kortin viestit. Sen jälkeen Valinnat kansiosta pystyy valitsemaan kaikki viestit ja sen jälkeen poistamaan ne.

        Ihan huippu hienosti rautalangan kans neuvottu ohje niin että tyhmäki ymmärtää, kiitos :)


      • kärpäne
        rabardi kirjoitti:

        Valikko - Viestit - Valinnat - "SIM-kortin viestit". Täällä voit kopioida ja poistaa SIM kortilla olevat viestit (Esim. N95)

        kiitz toi on jo saanu mut melkee sekoomaa ku toi viesti valo vilkku ja nyt sain ratkasun


      • LD
        rabardi kirjoitti:

        Valikko - Viestit - Valinnat - "SIM-kortin viestit". Täällä voit kopioida ja poistaa SIM kortilla olevat viestit (Esim. N95)

        Suuret kiitokset rabardille


      • ALBERTIIII!!!hJÄ
        rabardi kirjoitti:

        Valikko - Viestit - Valinnat - "SIM-kortin viestit". Täällä voit kopioida ja poistaa SIM kortilla olevat viestit (Esim. N95)

        KIITOSKIITOS KIITOS RABARDI! TOI TOIMI!:)


      • C6-01 Anna
        rabardi kirjoitti:

        Valikko - Viestit - Valinnat - "SIM-kortin viestit". Täällä voit kopioida ja poistaa SIM kortilla olevat viestit (Esim. N95)

        rabardin neuvo pelittää myös C6-01:llä. Kiitoos!!


      • ...
        rabardi kirjoitti:

        Valikko - Viestit - Valinnat - "SIM-kortin viestit". Täällä voit kopioida ja poistaa SIM kortilla olevat viestit (Esim. N95)

        Kiitos neuvosta nyt ei enää herjaa :)


      • St.Miguel
        Ottto kirjoitti:

        Itse löysin Nokia 5230 puhelimestani paikan poistaa sim-kortin viestit.
        Symbian 5th edition käyttis siinä.

        Viestit -valikossa valitsee saapuneet (älä avaa!). Valitse Valinnat ja sieltä SIM-kortin viestit. Sen jälkeen Valinnat kansiosta pystyy valitsemaan kaikki viestit ja sen jälkeen poistamaan ne.

        Lämmin kiitos sinulle Ottto! Olin jo hieman luovuttamassa aiheesta!


      • zip
        rabardi kirjoitti:

        Valikko - Viestit - Valinnat - "SIM-kortin viestit". Täällä voit kopioida ja poistaa SIM kortilla olevat viestit (Esim. N95)

        kiitos tosi paljon! tämä auttoi :)


      • Ottto kirjoitti:

        Itse löysin Nokia 5230 puhelimestani paikan poistaa sim-kortin viestit.
        Symbian 5th edition käyttis siinä.

        Viestit -valikossa valitsee saapuneet (älä avaa!). Valitse Valinnat ja sieltä SIM-kortin viestit. Sen jälkeen Valinnat kansiosta pystyy valitsemaan kaikki viestit ja sen jälkeen poistamaan ne.

        KIITOS!!! :D


      • Satanael
        rabardi kirjoitti:

        Valikko - Viestit - Valinnat - "SIM-kortin viestit". Täällä voit kopioida ja poistaa SIM kortilla olevat viestit (Esim. N95)

        hienoa. Ei tarvinnut minun ryhtyä säätämään vanhoilla puhelimilla vaan samainen ongelma poistui neuvollasi minun 5230 puhelimessa. Paljon kiitoksia.


      • Satanael
        rabardi kirjoitti:

        Valikko - Viestit - Valinnat - "SIM-kortin viestit". Täällä voit kopioida ja poistaa SIM kortilla olevat viestit (Esim. N95)

        hienoa. Ei tarvinnut minun ryhtyä säätämään vanhoilla puhelimilla vaan samainen ongelma poistui neuvollasi minun 5230 puhelimessa. Paljon kiitoksia.


      • LOAD "*",8,1
        C6-01 Anna kirjoitti:

        rabardin neuvo pelittää myös C6-01:llä. Kiitoos!!

        Kiitos Raparperi. Uskomatonta mutta totta, tuo pelittää jopa C64:lla!!!
        Suurkiitokset.


    • Saxxa

      Nostetaan niille uusien puhelimien omistajille, jotka tuskailevat asian kanssa :)

    • Nokia C6

      Itsellä sama homma laitoin myös puhelimen vanhempaan puhelimeen mutta ei auttanut ennen kuin kaivoin uumenista vielä vanhemman puhelimen

    • Miksi...

      Miksi muuten vanhemmassa (6610) sim-kortille mahtuneet viestit eivät kaikki näy uudemmassa mallissa (5230)? Lisäksi 5230:ssä ilmoitus: Sim-muisti täynnä, vaikka kaikki mahtui hyvin sim-muistiin 6610:ssa.

      • UNO-X

        saa ihmetellä täällä, miksi nokia ei selvästi ilmoita ohjekirjassaan näistä asijoista. Omassa uudessa c5 puhelimessa oli sama ongelma. Se vielä kun ei näy (en löydä) myöskään osoitetietoja... pitääkö nekin syöttää sinne kaikki uudet (sata osoitetta)... voi helvetti!
        Ensin kaivaa ne SIM kortilta ja kirjata johonkin paperille ja sitten syöttää käsin uudelleen kortille?


      • yksmutkainen
        UNO-X kirjoitti:

        saa ihmetellä täällä, miksi nokia ei selvästi ilmoita ohjekirjassaan näistä asijoista. Omassa uudessa c5 puhelimessa oli sama ongelma. Se vielä kun ei näy (en löydä) myöskään osoitetietoja... pitääkö nekin syöttää sinne kaikki uudet (sata osoitetta)... voi helvetti!
        Ensin kaivaa ne SIM kortilta ja kirjata johonkin paperille ja sitten syöttää käsin uudelleen kortille?

        Saitko osoitetiedot näkyviin ? Mulla c 5 ja ei löydä sim kortilta nimitietoja. jos joku soittaa niin vastatut lokissa on kyllä nimi ? ? Onkohan nyt menneet nämä nykypuhelimet liian monimutkaisiksi yksmutkaisen käyttää ?


      • Jasu hyvinkin
        yksmutkainen kirjoitti:

        Saitko osoitetiedot näkyviin ? Mulla c 5 ja ei löydä sim kortilta nimitietoja. jos joku soittaa niin vastatut lokissa on kyllä nimi ? ? Onkohan nyt menneet nämä nykypuhelimet liian monimutkaisiksi yksmutkaisen käyttää ?

        Se voi auttaa, että poistat tuplat nimien kohdalta. Eli vahingossa voi tulla sama nimi kahteen kertaan uuteen puhelimeen vanhalta tietoja siirrettäessä SIM-kortin kanssa. Käy siis läpi osoitekirjasi ja poista tuplat.


    • Häh?

      Vähän apua uusien puhelimien omistajille :)

      • 5230_

        kulkeeko kellään sen punaisen valon yli musta viiva?


      • Nokia N86 8MP
        5230_ kirjoitti:

        kulkeeko kellään sen punaisen valon yli musta viiva?

        Meinaat siinä fyysisessä puhelunlopetusnäppäimessä? Kyllä, kaikilla (tai osalla, mallista riippuen) on siinä sellainen pieni "katko"viiva. Onkohan se juurikin luotu viestittämään sitä, että siitä nappulasta kaikkien prosessien pitäisi katketa tai loppua tai sammua...


    • Nokia c5

      Kiitos Otto!!

    • Problem solved

      Kiitos teille ihanaiset!

      Vältyn hermoromahdukselta.

    • vilkkuva viesti

      Kiitän hyvistä ja havainnollisista ohjeista! Tuo SIM-viestien poisto vanhemmalla puhelimella auttoi C7 mallissa poistamaan viestin vilkkumisen. Ja niitä viestejä oli siellä tosiaan 30 (kolmekymmentä) kpl... Se on joskus pienestä kiinni!

    • c7

      ahh löytyhä tähänkk ratkasu! 4200 viestii oli ku vanhasta aluks rupesin poistaa mut sit poistin uudesta kännykäst ni poisti 28viestii ja loppu sit vilkkumine

    • jjkglkgkg

      Suuret Kiitokset Otolle! Kyllä perkele sai pähkäillä,kun hankki ton Nokia C5,et mitä tää nyt meinaa! Onneks tosiaan on nykysin tää netin ihmeelinen maaailma..mistä löytyy ratkaisu kaikkeen..:)

    • Antti80000

      Aivan sama kun "jjkglkgkg" kirjoitti, olin jo melkeen hirttäytymässä ton C5 ongelman takia, jee nyt ei vilku enää! :)

    • *+**+

      kiitos!!!! näillä ohjeilla onnistui :) vihdoin vilkunta loppui!

    • JK

      onnistui myös E7ssa. Kiitokset nouvoista. muutaman päreen jo ehdin polttaa :D

    • N8

      Toimi myös N8:lle! Kiitos paljon vinkistä :)

    • c5-00..

      sama tääl, olin jo köysi kaulalla ja myrkkypullo pöydäl
      kiitos

    • apuahän

      Pystyykö muuten Nokia C5 puhelimesta mistään poistamaan kerralla kaikkia saapuneita/ lähetettyjä tekstiviestejä... outoa, jos pitää yhtä kerralla sieltä nysvätä veke.

    • apuahä?

      Selekiskin jo =)

    • Susanna C6-01

      Saakohan Rabardi tätä koskaan tietää? Kiitos! Myös minulla tuntien etsimisen ja monien hermonsäikeiden menettämisen jälkeen sinun neuvosi toi tuloksen! Ihan mahtavaa.

    • uusi ongelma

      Kiitokset kans, nailla avuilla sain kirjekuoren vilkkumisen loppumaan mutta tuli nyt ongelma etta en saa nakyviin enaa niita uusimpia viesteja?! Nakyy vaan ne vanhat sim-kortin viestit? Mita pitaisin tehda et saisin uusimmat viestini nakymaan?

    • Nokia on jees

      KIITOS kaikille ohjeista miten tyhjentää sim-kortista viestit - onnistuin minäkin! Ei vilku valo enää. Rabardin polku toimi. JES!

    • Japrno

      Huh huh! Kyllä oli onnea että oli vielä 3 aiempaa kännyä ehjänä kun tottakai siinä vanhimmassa oli paljon tavaraa simkortilla, mutta nyt sain sen vilkkuvan kuvan tuosta uusimmasta kännykästä pois. :D

    • Hyvä että ongelma ratkesi! Jos jatkossa tulee ongelmia kännykän kanssa, niin kannattaa etsiä Suomi24 hakutoiminnolla näitä vanhoja ketkuja! Tai aloittaa uusi keskustelu. Näistä saa hyviä vinkkejä!

    • mietteitä...

      Mä olin nostamassa esiin sitä mahdollisuutta, että puhelin lähettelee jotakin ulos, mikä näkyy viestin merkkiäänen vilkkumisena. Eli käytännössä olin nostamassa aloittajalle vastauksena esiin vakoilun mahdollisuutta. No, onneksi siitä ei ollut tällä kertaa kysymys aloittajan ongelmassa.

    • Rambo John J.

      Kiitos!

      Vaihto C2 näppispuhelimesta C5een ja välkkyvä kirjekuori. Ei tarvinut vaihdella puhelimia, riitti kun aiemmin olleen ohjeen mukaan poisti SIM viestit.

      Valikko - Viestit - Valinnat - "SIM-kortin viestit". Täällä voit kopioida ja poistaa SIM kortilla olevat viestit (Esim. C5)

    • SD

      Ihana ketju! Itse tappelin nokia 701 kanssa, kun vilkutteli tuota viestin merkkiä enkä saanut sitä pois!

      Näillä ohjeilla löysin sim-kortin viestin ja sain poistettua ne! Kiitos :)

      • Mistä tarkaalleen ottaen löysit nokia n701:sestä ton sim kortin viestit?


    • NA

      Internetin ihmeellinen maailma :-) täällä myös yksi joka tappeli tämän asian kanssa, googlettaminen kannatti :-D

    • PumPum678

      joo näköjään! komppaan siis edellistä viestittäjää ;) miksei asiaa voisi selkeästi ilmaista nokian omissa ohjeissa..?

    • elsuuu---

      KIITOS ohjeista vihdoin mäki sain mun välkkyvän viestin häviään!! se meinaan pikkasen ärsytti :D ja ei ois ekana tullu mielee tota kautta noita sim kortin viestejä poistaa..

    • jeeeeeeeehg

      SAMA HOMMA OLI KIITOS

    • pmk

      Kiitos ohjeista. N97:sta sain kiusallisen välkkyvän kirjekuoren lopultakin pois.

    • Nokia X6

      toimi myös Nokian X6 :ssa. Kiitoksia otolle.

    • N69

      Toimi myös N86 :ssa, thanks!

    • Kiitos ohjeista

      Tuo vilkkuvan kirjekuoren riesa: sim-muisti täynnä, ilmestyi minullekin, kun käytin vanhempaa puhelinmallia välillä. Onneksi em. ohjeilla sai sen pois, itse en olisi keinoa kyllä löytänyt.

    • hpklöfd

      Kiitoksia, toimii!

    • nokialainen2

      Kiitos vinkeistä.
      Itse poistin vain yhden niistä SIM-viesteistä, koska ovat sellaisia, jotka haluan tallettaa. Välkkyminen loppui. :)

    • e52

      Vanha e52 ja alkoi taas vilkkumaan kun päivitin. Muistissa on tuhat viestiä ja suurin osa sellaisia mitä en halua poistaa.
      Muutamia kymmeniä poistin, mutta ei auta.
      Muisti ei ole läheskään täynnä, eikä se ennen päivitystä vilkkunut.

      Jostain sen sai lakkaamaan, mutta en vain muista mistä? Ongelma oli joskus ihan uudellakin sim-kortilla.
      Jotain piti klikata jostain valikosta, niin sammui moneksi vuodeksi. Ei siis johdu muistista, vaan jostain asetuksista.

      Luurista en luovu, koska tarvitsen puhelimen, en mitään tablettia joka ei mahdu taskuun.

      • e52

        Löytyi se syy, eli jotenkin näin


        Viestit, Valinnat, Sim-kortin viestit.
        Sitten vaihda muistia, Viestit, Valinnat, Asetukset, Muut.

        Muistaakseni jotenkin noin naputtelin. Piti siis päästä sim-kortin viesteihin ja poistaa sieltä viestejä. Joitain ikivanhoja sieltä löytyi, vuosia vanha kortti kun on ja ollut monessa puhelimessa. Tuo ohjelmiston päivitys jotenkin toi ne riesaksi vilkuttamaan tuota kirjekuoren kuvaa.


    • teppo7

      Kiitos Otto!!! Hyvin toimi :)

    • minttuli37

      Voi kiitos! Vihdoinkin päästiin kirjekuoresta eroon, kun oli selkeä ohje. :)

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8895
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2643
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2380
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1746
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1237
    Aihe